Skrevet av Emne: Liverpool settes under administrasjon  (Lest 2625 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fygle

Liverpool settes under administrasjon
« på: April 13, 2010, 10:38:47 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article2880882.ece

Er vel ingen fare for poengtrekk her da den regelen som kjent er spesiallaget for Leeds...  ;)
Howard Wilkinson "I am a firm believer that if you score one goal the other team have to score two to win."

Masinga

Sv: Liverpool settes under administrasjon
« Svar #1 på: April 13, 2010, 11:35:19 »
På tide!

I dette tilfellet er det The Royal Bank of Scotland som er i ferd med å sette klubben under administrasjon. Dette ifølge The Guardian. Jeg vet ikke om regelen om poengtrekk kommer inn da.

Dette kommer helt sikkert til å bli en lang føljetong for Liverpool. Det ser ut som de taper 4. plassen i serien. Hva som da skjer vet vi ihuga Leedssupportere mye om! .
Masinga, medl.nr. 1250

h.b

  • Gjest
Sv: Liverpool settes under administrasjon
« Svar #2 på: April 13, 2010, 13:48:26 »
Det hele viser vel at det å få kjøpere til fotballklubber idag. ja det er mye verre enn det var for et par år siden.
Hvis Liverpool skylder 300 mill pund og er i toppen av Premier League. Ja da er dette uansett en sikrere innvestering enn å bruke halvparten på Leeds i league one.
Uansett administrasjon og Liverpool er feil. Her er det banken i samråd med eierne som har gått til dette skrittet.
Hvis de hadde bedt det offentlige om en administrasjon. Ja da ville de blitt trukket poeng og måtte tvangsselge sine aktivar

Kontakinte


LeifMorten

Sv: Liverpool under administrasjon
« Svar #4 på: April 13, 2010, 15:29:59 »
10 minuspoeng er vel ikke nok for å rykke ned. Foreslår 30...
 

auren

Sv: Liverpool under administrasjon
« Svar #5 på: April 13, 2010, 15:52:57 »
Gledesdreper. Liverpool er IKKE under administrasjon!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Liverpool under administrasjon
« Svar #6 på: April 13, 2010, 15:58:17 »
Gledesdreper. Liverpool er IKKE under administrasjon!

auren

Synd, men OT.

http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,14352.0.html

Here we go again

  • Gjest
Sv: Liverpool under administrasjon
« Svar #7 på: April 13, 2010, 16:36:45 »
Flytt denne tråden snarest! >:(

Var jo ikke en gladmelding en gang ;)

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Liverpool settes under administrasjon
« Svar #8 på: April 13, 2010, 17:15:12 »
Misvisende tittel fra Nettavisen.  Blir ikke noen minuspoeng her.

Den største långiveren (Royal Bank of Scotland) går inn og tar kontrollen for å unngå at klubben kjøres helt på dunken av dagens eiere. Hadde håpet Hicks og Gillet skulle få holde på med tøvet sitt lengst mulig - så dette er nok egentlig gode nyheter for Liverpool ja....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Masinga

Sv: Liverpool settes under administrasjon
« Svar #9 på: April 14, 2010, 08:41:20 »
Ting blir verre når Liverpool ikke klarer 4. plassen i mai. Det vet sikkert den skotske banken.
Masinga, medl.nr. 1250

Dennis

Sv: Liverpool settes under administrasjon
« Svar #10 på: April 14, 2010, 09:13:42 »
Ting blir verre når Liverpool ikke klarer 4. plassen i mai. Det vet sikkert den skotske banken.

Det er en grunn til at de amerikanske eierne hele tiden har snakket om en langsiktig plan med blant annet ny stadion, for så å trekke seg ut umiddelbart etter at fjerdeplassen ser ut til å gå føyken. Det minner rett og slett ikke så rent lite om vår egen situasjon, selv om jeg ikke tror effekten blir like utslagsgivende - det blir nok heller en periode fremover hvor 'Pool ikke har råd til å matche de beste lagene på overgangsmarkedet.

Alt dette om det ikke kommer en veldig ressurssterk eier inn, selvsagt. Dog er ikke det eneste løsning for topplagene lenger. Så sant de driftes i klart underskudd, vil de etterhvert møte motbør fra UEFA, om de foreslåtte reglene skal tre i kraft.
Marching on together!

Sydhagen

Sv: Liverpool settes under administrasjon
« Svar #11 på: April 14, 2010, 10:14:21 »
Dette er helt klart dårlige nyheter for Liverpool. Dette viser jo bare at klubben er i alvorlige økonomiske problemer og at det eneste som kan redde klubben er at det kommer inn tunge investorer/kjøpere.
Las et sted at det trengs en kapital på 9 milliarder kroner for å få klubben på rett kjøl....så spørs det om noen er villige til å betale den prisen...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Liverpool settes under administrasjon
« Svar #12 på: April 14, 2010, 10:42:38 »
Dette er helt klart dårlige nyheter for Liverpool. Dette viser jo bare at klubben er i alvorlige økonomiske problemer og at det eneste som kan redde klubben er at det kommer inn tunge investorer/kjøpere.
Las et sted at det trengs en kapital på 9 milliarder kroner for å få klubben på rett kjøl....så spørs det om noen er villige til å betale den prisen...

Kan ikke finne igjen linken akkurat nå (skal poste den om jeg gjør) men leste at i det minste to forskjellige kilder mente Liverpool Football Club er verdt rundt 2,7 mrd kroner. De amerikanske eierne krever så vidt jeg har lest 5 mrd kroner - sikkert med noe prutemulighet - og da tror jeg det blir tøft å selge i dagens marked. I tillegg har Liverpool mye utestående gjeld, så 9 mrd til kjøp og betaling av gjeld (hvor 1 mrd er ganske pressende) stemmer nok!

De ligger store verdier i klubber som Liverpool, men spørsmålet er hvor mange som synes det er god business å kjøpe klubben til enorm overpris, punge ut til kreditorer og nye investeringer i spillere og kanskje stadion, for deretter å kanskje begynne å "tjene penger" på den. Jeg vet mange er av den oppfatningen her inne, men det er tross alt ikke bare Ken Bates som tenker penger når han kjøper en klubb.

LFC er helt sikkert en business mange har vurdert å kjøpe(seg inn i), men jeg kan aldri tenke meg amerikanerne får 5 mrd for den!
Marching on together!

ØBS

Sv: Liverpool settes under administrasjon
« Svar #13 på: April 17, 2010, 21:41:30 »
Sikkert ikke uten grunn at de LFC supporterne jeg kjenner uttaler at de går og frykter at de blir det nye Leeds...
LUSCOS-hilsen
ØBS