Skrevet av Emne: Leeds i CCC- hva skjer nå?  (Lest 16471 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

stian94

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #30 på: Mai 09, 2010, 16:14:59 »
når åpner overgangsmarkedet?? :)
« Siste redigering: Mai 09, 2010, 16:16:47 av stian94 »
SJ

Blank_File

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #31 på: Mai 09, 2010, 16:15:24 »
Det helt klart aller, aller viktigste er en grisesolid defensiv midtbanespiller. En type spiller som Anthony Annan. Absolutt alt annet er underordnet etter min mening!

Kjønås

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #32 på: Mai 09, 2010, 17:49:46 »
Lurer litt på om vi har noen i "de yngre rekker" som vi kan bruke inni mellom i neste sesong? Hadde vert utrulig spennende om vi hadde fått opp en joker fra vårt eget akademi!

p0ndus

  • Gjest
Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #33 på: Mai 09, 2010, 17:59:56 »
Det helt klart aller, aller viktigste er en grisesolid defensiv midtbanespiller. En type spiller som Anthony Annan. Absolutt alt annet er underordnet etter min mening!

God ide, men hvorfor ikke kjøpe han da. Legger nissefar 20-30 mill på bordet selger sikkert trønderan. Han er jo balnt de 10 beste i europa sier treneren.

LeedsU878

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #34 på: Mai 09, 2010, 18:00:12 »
når åpner overgangsmarkedet?? :)

1. Juli :)
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

abbe

  • Gjest
Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #35 på: Mai 09, 2010, 18:39:34 »
Håper bare vi har lært at man IKKE skal bruke 35 forskjellige lånespillere i fra diverse reservelag.

Borge

Sv: Hva kreves av oss i Championship?
« Svar #36 på: Mai 09, 2010, 19:00:58 »
De lagene som kom på tredje t.o.m. syvende plass i årets CCC var Nottingham, Cardiff, Leicester, Blackpool og Swansea. Fire av disse fem lagene har så vidt jeg leser korrekt, spilt i League One for ett til tre år siden. M.a.o. virker ikke veien fra topp av League One til PL-utfordring særlig lang.

Selv med sparsommelig overgangspolitikk bør Leeds kunne forsterke nok til å nå play off med flyt og om vi unngår skader på de viktigste spillerne - tror jeg! Selvsagt håper jeg noe av dette årets ekstra inntekter formidles direkte til overgangsmarkedet, men jeg tror nok Grayson må fortsette å bruke sin kløkt på billige løsninger, dessverre. Om han finner tre-fire "Kisnorbos" i sommer, er det derimot av mindre betydning.

Keepere: Higgs er god nok, tror Ankergren forsvinner. Håper på en klar, yngre utfordrer til Higgs a la Smithies, Lewis eller Westwood (for å namedroppe). Martin som utlånskeeper.

Forsvar: Kisnorbo (kaptein?) og sikker. Trengs en høyreback og ytterligere en eller to nye midtstoppere.

Midtbane: "Massiv" forsterkning. Trenger en kapteinstype og midtanestrateg med "hår på kæssæ". Om ikke Watt/McSheffrey blir, trengs minst en tradisjonell vingspiller. Kan Kilkenny, Howson og Johnson ta steget? Johnson bør dyrkes sentralt i banen om han er aktuell.

Spiss: Becchio har levert, mener han er god nok, men det har vært rovdrift på han over en tid. Gradel og Grella bør være utfordrere, for minst en ny "toppspiss" a la Sharp, Hooper (eller Paynter?) bør hentes inn.*

Enig i færre lånespillere; disse bør eventuelt være suplement til en god stamme. En eller to unge, spennende folk fra PL bør vi ha plass til.
med det laget vi har nå bør vi kunne hevde oss brukbart i CCC. Men for å kunne sikre oss en topp plassering bør vi nok ha en 4-5 klare forsterkninger  Mest av alt savner jeg en skikkelig sjef på midtbanen. Hvis Becks forsvinner bør han jo også erstattes med med en måljeger av dimensjoner.
Er det sjangs for at Becks blir?
Borge

Kato

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #37 på: Mai 09, 2010, 19:03:45 »
Husk på, Fjellhaugen, at mine vurderinger er gjort ut fra en ambisjon om å kjempe helt i toppen.

Da mener jeg Becchio ikke er god nok for en start-11. Brukbar i lufta, lite bevegelig i boksen. Jobber hardt, men ikke noen typisk "natural-born-goalscorer".

Når det gjelder McSheffrey har jeg tro på han. Kom inn til oss i en vanskelig periode, det buttet mot. Ikke fått tillit hos Grayson. Med hvile, pre-season og spilletid tror jeg han kan levere på dette nivået. Noe han forsåvidt har bevist tidligere at han er i stand til.
 

berlin

Sv: Hva kreves av oss i Championship?
« Svar #38 på: Mai 09, 2010, 19:12:50 »
De lagene som kom på tredje t.o.m. syvende plass i årets CCC var Nottingham, Cardiff, Leicester, Blackpool og Swansea. Fire av disse fem lagene har så vidt jeg leser korrekt, spilt i League One for ett til tre år siden. M.a.o. virker ikke veien fra topp av League One til PL-utfordring særlig lang.


...i det hele tatt virker 'opprykk fra L1' å være et av kravene for å kunne hevde seg i CCC :)



Tror det er riktig slik mange leser "statistikken", altså at det er betraktelig lettere å holde seg i CCC etter opprykk fra L1, enn fra CCC til PL.

Men statistikken sier også at noen sliter:
- nottingham slet big time etter opprykket, og endte til slutt på 19.plass
- brighton, colchester, scunthorpe, luton, sheffield Wed (!!!), plymouth, peterborough, crewe har enten rykket rett ned eller ganske raskt, eller jo-jo opplegg (brighton, scunny), sikkert flere også.
Ikke så mange storklubbene altså, bortsett fra Nottm Forest og Sheff Wed.

Så da spørs det da, om storklubben Leeds vil fortsett å leke "liten klubb" eller høyne ambisjonene en god del,
jeg tenker selvfølgelig på spillerkjøp. I CCC bør vi ha sjanse på mye bedre spillere enn i L1, men klubben må da vise at den satser. Med satser så mener jeg IKKE sånn ca £ 500 mill, men betydelig mer enn i L1. Det har også noe å gjøre med hvordan klubben markedsfører sine planer, strategier, visjoner - (...problemet er kanskje at dette mangler, og da nytter det ikke med en Grayson-uttalelse om at PL er neste mål, vel og bra det, men det blir for spett - i lengden.

Venter i spenning på hvordan klubben nå reagerer i ukene fremover.

berlin

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #39 på: Mai 09, 2010, 19:39:35 »
Her er et 7 min langt intervju med Charlie Nicholas. Tror han oppsummerer opprykket og ccc ganske riktig, og det skinner klart gjennom at 2010-utgaven ikke er god nok for ytterligere fremgang.

http://www.skysports.com/video/inline/0,26691,16478_6141433,00.html



Runar

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #40 på: Mai 09, 2010, 20:48:59 »
Spennende å se hvor mye eller lite cash vi har til å forsterke med. Men det er bedre å bruke "alt" på å erstatte Beckford enn å sile ut på 4-5 spillere som er marginalt bedre enn de vi har.

Tipper at vi har 1-2 millioner pund å handle for, Larry må helst treffe med transferne sine både for å skape optimisme og fordi vi er avhengig av å forsterke oss litt.
 

berlin

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #41 på: Mai 09, 2010, 20:58:18 »
Spennende å se hvor mye eller lite cash vi har til å forsterke med. Men det er bedre å bruke "alt" på å erstatte Beckford enn å sile ut på 4-5 spillere som er marginalt bedre enn de vi har.

Tipper at vi har 1-2 millioner pund å handle for, Larry må helst treffe med transferne sine både for å skape optimisme og fordi vi er avhengig av å forsterke oss litt.

Huffda, 1-2 mill pund. Da blir det ikke rare greiene, kan ikke kalles satsing, heller overlevelses-budsjett. Forventer minst det dobbelte, og det med samme eierskap som i dag.

auren

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #42 på: Mai 09, 2010, 21:04:05 »
Jeg tror også at vi ikke har mer enn 2 millioner pund å rutte med. Må da kunne være mulig å få noen gode Portsmouth-spillere på billigsalg?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

R - R

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #43 på: Mai 09, 2010, 21:15:03 »
Det helt klart aller, aller viktigste er en grisesolid defensiv midtbanespiller. En type spiller som Anthony Annan. Absolutt alt annet er underordnet etter min mening!

God ide, men hvorfor ikke kjøpe han da. Legger nissefar 20-30 mill på bordet selger sikkert trønderan. Han er jo balnt de 10 beste i europa sier treneren.

Vi er eit nyopprykka CCC-lag. Kvifor skal ein spelar som Annan, som kjem til å gå til ein storklubb etter sommaren, gå til Leeds?
- Rune

TrJ

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #44 på: Mai 09, 2010, 21:24:19 »
Litt statistikk over lagene som har rykket opp til CCC de siste årene.
Rekkefølgen på lagene er winner, runner-up, play-off winner.
I parentes følger plassering i CCC den påfølgende sesongen.

04-05   Luton (10)
   Hull (18)
   Sheff Wed (19)
05-06   Southend    (22)
   Colchester (10)
   Barnsley   (20)
06-07   Scunthorpe (23)
   Bristol City (4)
   Blackpool   (19)
07-08   Swansea   (8 )
   Nottingham (19)
   Doncaster (14)
08-09   Leicester   (5)
   Peterborough (24)
   Scunthorpe (20)

Statistisk sett så vil 1 av de 3 lagene som rykker opp hevde seg (kanskje til og med opp til playoff), mens de to andre vil slite med å overleve.

Jeg velger å tro at det er våre utvalgte som vil hevde seg. Jeg tror playoff kan være et realistisk mål, direkte opprykk vil nok neppe være innen rekkevidde første sesong. Da må det skje mye i løpet av sommeren og også sesongen.

/Terje
..som fortsatt svever..
/Terje


"When I finish with football, I will be able to say 'I played for Leeds'. No one will ask me which division I was in, they will just know it was the biggest club I have played for."
- Rodostin Kishishev.

Ozzy96

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #45 på: Mai 09, 2010, 21:30:43 »
Er eg den einaste som trur at me kan trenga eit år i ccc ? det er soklart bra viss me går rett opp men....    det kan vere hardt og rykke rett opp  :( nokon meiningar om dette ?:D

Pleinar

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #46 på: Mai 09, 2010, 21:35:03 »
Det helt klart aller, aller viktigste er en grisesolid defensiv midtbanespiller. En type spiller som Anthony Annan. Absolutt alt annet er underordnet etter min mening!

God ide, men hvorfor ikke kjøpe han da. Legger nissefar 20-30 mill på bordet selger sikkert trønderan. Han er jo balnt de 10 beste i europa sier treneren.

Vi er eit nyopprykka CCC-lag. Kvifor skal ein spelar som Annan, som kjem til å gå til ein storklubb etter sommaren, gå til Leeds?

Hvorfor skal et nyopprykka CC lag hente en mygg som Annan? Kommer til å bli spist opp. Jeg synes det er fint at det trekkes frem spillere fra norske lag, men synes det er enda bedre at man ser litt lengre enn nesetippen.

Det finnes spillere som er bedre rustet til CCC enn det Annan er, og som sikkert er tilgjengelig for halve prisen.

Regner med at vi kommer til å hente noen fra lagene som rykket ned fra PL/CCC. Vrakgods som kan bli gode med motivasjon.
- Only Users Loose Drugs -

pleinars.blogspot.com

Superfan

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #47 på: Mai 10, 2010, 00:21:28 »
Hent Henning Hauger fra Stabæk. Enorm arbeidskapasitet, bra teknikk og generelt en fin type. En jeg tror kunne passe bra i engelsk fotball.

Maxopowers

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #48 på: Mai 10, 2010, 01:21:06 »
Håper vi har £5 mill å rutte med. Burde ha det. Bates bør klare å frigjøre en del middler til spiller kjøp. Hvis han ikke gjør det, så bør han sparkes ut.

Håper vi klarer å hente inn en skikkelig goal getter!

Ellers syns jeg vi bør satse på opprykk. Tror vi kan klare det med å hente inn en del forsterkninger. Tenk hvor deilig det hadde vært? PL i 2011/12!

JPP

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #49 på: Mai 10, 2010, 02:38:58 »
Hent Henning Hauger fra Stabæk. Enorm arbeidskapasitet, bra teknikk og generelt en fin type. En jeg tror kunne passe bra i engelsk fotball.

Hauger er en god spiller og passer sikkert veldig godt inn i engelsk fotball, men er han virkelig den spillertypen man trenger for øyeblikket?
Vil heller se en mer offensivt anlagt midtbanespiller på Leeds' midtbane og Hauger oser det ikke akkurat mål av. Skal vi prøve oss på en midtbanekriger kan vi like godt gjøre et forsøk på å skaffe oss Annan fra Rosenborg, men det blir vel en ganske umulig oppgave hvis ghaneseren presterer godt nede i Sør-Afrika i sommer.

berlin

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #50 på: Mai 10, 2010, 08:50:09 »
Er eg den einaste som trur at me kan trenga eit år i ccc ? det er soklart bra viss me går rett opp men....    det kan vere hardt og rykke rett opp  :( nokon meiningar om dette ?:D

Leeds vil selvfølgelig ha som mål å nå minst play-off, og det vil minst 3/4 deler av de andre lagene også,
når sesongen starter.

Jeg skjønner hva du hinter til Ozzy96. Etter min mening er det mange flere fordeler med å rykke opp "for tidlig", selv om vi skulle slite big time i PL, og endog rykke ned igjen, enn å bli værende og "modnes" i CCC. En fordel er at vi kommer til å hente inn kvalitetspillere med PL-opprykk, en annen fordel er at PL-klubbene får MYE penger, selv de som sliter og evt. rykker ned. Hvis man kombinerer det med forsvarlig satsing, så vil det kun være positivt.

Se på lag som Sunderland, Wolves og West Brom. Det har alle rykket opp og rykket ned igjen, for så å rykke opp igjen. Toon er tilbake. Dette tror jeg skyldes dels økonomi (første året i CCC) til å satste på rykke tvert opp igjen, det andre er at de er matchet en hel sesong mot veldig gode lag, de har lært noe.

Dette er en tendens vil har sett de siste 5-6 årene. Noen vil nok hevde at det er litt urettferdig for de andre CCC-klubbene, som er mer avhengig av å være "stor" i seg selv, som Leeds, eller ha en rik eier, noe som ikke er synonymt med "et godt lag".
« Siste redigering: Mai 10, 2010, 12:23:36 av berlin »

Borge

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #51 på: Mai 10, 2010, 11:32:04 »
Håper vi har £5 mill å rutte med. Burde ha det. Bates bør klare å frigjøre en del middler til spiller kjøp. Hvis han ikke gjør det, så bør han sparkes ut.

Håper vi klarer å hente inn en skikkelig goal getter!

Ellers syns jeg vi bør satse på opprykk. Tror vi kan klare det med å hente inn en del forsterkninger. Tenk hvor deilig det hadde vært? PL i 2011/12!
har du noen god oppskrift på hvordan man sparker ut eieren av en klubb/bedrift... ;D
Borge

Superfan

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #52 på: Mai 10, 2010, 12:05:32 »
Hent Henning Hauger fra Stabæk. Enorm arbeidskapasitet, bra teknikk og generelt en fin type. En jeg tror kunne passe bra i engelsk fotball.

Hauger er en god spiller og passer sikkert veldig godt inn i engelsk fotball, men er han virkelig den spillertypen man trenger for øyeblikket?
Vil heller se en mer offensivt anlagt midtbanespiller på Leeds' midtbane og Hauger oser det ikke akkurat mål av. Skal vi prøve oss på en midtbanekriger kan vi like godt gjøre et forsøk på å skaffe oss Annan fra Rosenborg, men det blir vel en ganske umulig oppgave hvis ghaneseren presterer godt nede i Sør-Afrika i sommer.

Tenkte på Hauger som en midtbanekriger, noe vi har manglet denne sesongen. Annan er helt urealistisk pga. pris, og vil heller ikke se han i Leeds-drakt etter de episodene vi har sett i denne sesongen. 

SuperLeeds!

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #53 på: Mai 10, 2010, 12:41:51 »
Håper vi har £5 mill å rutte med. Burde ha det. Bates bør klare å frigjøre en del middler til spiller kjøp. Hvis han ikke gjør det, så bør han sparkes ut.

Håper vi klarer å hente inn en skikkelig goal getter!

Ellers syns jeg vi bør satse på opprykk. Tror vi kan klare det med å hente inn en del forsterkninger. Tenk hvor deilig det hadde vært? PL i 2011/12!
har du noen god oppskrift på hvordan man sparker ut eieren av en klubb/bedrift... ;D

Tja, har du nok penger kan du kjøpe klubben og gjøre det:-)

Bakke

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #54 på: Mai 10, 2010, 14:20:03 »
Syns vi skal hente Kasper Schmaichel fra Notts. Han er gratis, kanskje noe drøy i lønna da.
Vi må ha en høyreback, en bra en. Her har vi ikke hatt noe kvalitet på mange år.
Spiss, vi trenger en solid spiss. Et oppspillspunkt som makker til Beckford (som må bli)
Håper ellers at Howson kan legge på seg noen kilo muskler å bli en suveren bokstilboks midtbanespiller.

JPP

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #55 på: Mai 10, 2010, 15:10:01 »
Hent Henning Hauger fra Stabæk. Enorm arbeidskapasitet, bra teknikk og generelt en fin type. En jeg tror kunne passe bra i engelsk fotball.

Hauger er en god spiller og passer sikkert veldig godt inn i engelsk fotball, men er han virkelig den spillertypen man trenger for øyeblikket?
Vil heller se en mer offensivt anlagt midtbanespiller på Leeds' midtbane og Hauger oser det ikke akkurat mål av. Skal vi prøve oss på en midtbanekriger kan vi like godt gjøre et forsøk på å skaffe oss Annan fra Rosenborg, men det blir vel en ganske umulig oppgave hvis ghaneseren presterer godt nede i Sør-Afrika i sommer.

Tenkte på Hauger som en midtbanekriger, noe vi har manglet denne sesongen. Annan er helt urealistisk pga. pris, og vil heller ikke se han i Leeds-drakt etter de episodene vi har sett i denne sesongen. 

Er vel det som er greia med Annan. Har blir nok altfor dyr. Spesielt hvis han får spille, og ikke minst hvis han spiller godt i VM. Mye kan sies om dette håpløse Annanhysteriet hittil, men vi kan da ikke glemme at spillere som Bowyer og Mills også har hatt på seg den flotte hvite drakten nå i nyere tid.

Uansett, tror noen signeringer i forsvaret kan hjelpe på den defensive stabiliteten. Spesielt en høyreback. Må da være mulig å finne en solid spiller med fart og villighet til å hjelpe til offensivt. Siden vi var inne på Tippeligaspillere. Hva med Lustig? Da kreves det selfølgelig også at vi har spillere som kan passe på rommet han etterlater seg store deler av kampen.

p0ndus

  • Gjest
Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #56 på: Mai 10, 2010, 19:26:04 »
Er vel det som er greia med Annan. Har blir nok altfor dyr. Spesielt hvis han får spille, og ikke minst hvis han spiller godt i VM. Mye kan sies om dette håpløse Annanhysteriet hittil, men vi kan da ikke glemme at spillere som Bowyer og Mills også har hatt på seg den flotte hvite drakten nå i nyere tid.

Uansett, tror noen signeringer i forsvaret kan hjelpe på den defensive stabiliteten. Spesielt en høyreback. Må da være mulig å finne en solid spiller med fart og villighet til å hjelpe til offensivt. Siden vi var inne på Tippeligaspillere. Hva med Lustig? Da kreves det selfølgelig også at vi har spillere som kan passe på rommet han etterlater seg store deler av kampen.

Ja det var jo en lustig ide.  ;)

baste

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #57 på: Mai 10, 2010, 20:18:14 »
Her er et 7 min langt intervju med Charlie Nicholas. Tror han oppsummerer opprykket og ccc ganske riktig, og det skinner klart gjennom at 2010-utgaven ikke er god nok for ytterligere fremgang.

http://www.skysports.com/video/inline/0,26691,16478_6141433,00.html



Verd å høre på ja.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #58 på: Mai 10, 2010, 20:58:23 »
Her er et 7 min langt intervju med Charlie Nicholas. Tror han oppsummerer opprykket og ccc ganske riktig, og det skinner klart gjennom at 2010-utgaven ikke er god nok for ytterligere fremgang.

http://www.skysports.com/video/inline/0,26691,16478_6141433,00.html

Verd å høre på ja.

Charlie who? Vurderer sjansene neste år, basert på det han så i kampen mot Bristol R?

Kommer mye intetsigende babbel fra disse punditene synes jeg, og han sier da vitterlig at en playoffplass i CCC kan være innen rekkevidde med en 2-3 forsterkninger.... !?
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

berlin

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #59 på: Mai 10, 2010, 21:13:36 »
Her er et 7 min langt intervju med Charlie Nicholas. Tror han oppsummerer opprykket og ccc ganske riktig, og det skinner klart gjennom at 2010-utgaven ikke er god nok for ytterligere fremgang.

http://www.skysports.com/video/inline/0,26691,16478_6141433,00.html

Verd å høre på ja.

Charlie who? Vurderer sjansene neste år, basert på det han så i kampen mot Bristol R?

Kommer mye intetsigende babbel fra disse punditene synes jeg, og han sier da vitterlig at en playoffplass i CCC kan være innen rekkevidde med en 2-3 forsterkninger.... !?

Synes personlig at Champagne-Charlie (som han ble kalt dengang) sa mye vettugt, som nevnt.
Det er et faktum at Leeds ble ca nr 8-10 i League 1 i 2010, og med det som grunnlag babler Charlie om at det laget mangler en del kvalitet for å hevde seg i toppen av CCC, som disse to (Jeff og Charlie) mener Leeds helt klart vil ha ambisjoner om. Mye av innholdet i disse 7 minuttene er skrevet av diverse bidragsytere på dette forum siden opprykket ble klart, og slikt sett bringer det intet nytt. Men det skrives jo også en del intetsigende babbel på forumet her, så jeg vet ikke....... ;D