Skrevet av Emne: Betraktninger  (Lest 3111 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Betraktninger
« på: Mai 09, 2010, 11:06:41 »
Hvordan er det mulig å føle så mye?? Ã… kjenne det boble og bruse i blodårene, beruselse, fliret går rundt hue, alt er herlig!!! Ingen rundt meg skjønner at det går an!! Leeds United har rykka opp! Herregud!!!! ENDELIG ut av skyggenes dal!

Kona og jeg, bedt på fest hos venner, jeg kler meg i kritthvit, nyvasket Leedsdrakt. Så skjer det- kan jeg låne en av draktene dine på festen spør ho!! Jeg finner den frem og uten at ho forstår tørker jeg i skjul en tåre i øyekroken. Ho har vist noe som er helt spesielt. Dette er et eventyr.

Nå er vi i en divisjon som blir nevnt i aviser, vist på TV rett som det er. Vi har til og med egen tekst TV side på NRK. Slipper å dele den med en annen divisjon liksom. Canal Digital viser til og med plinger fra CCC! En ny situasjon for oss på mange vis dette her altså.

VG nett, bilder fra et stappfullt Elland Road, med mennesker i ekstase. Uttalelser fra Jostein Flo som vil brenne seg fast i minnet; "går du inn p en barneskole i dag er det Man U, Chelsea og Liverpool, men Leeds er en ekte klubb!!" Kan det sies bedre, vakrere og romme så mye følelser?? Neppe. Klatreturen er begynt, vi er på vei tilbake i solen, rampelyset, på hovedscenen, der vi hører hjemme, i oppmerksomheten, i minnet, i avisspaltene, i samtalene om fotball!!!!!! ENDELIG!!!!!!!!!! GRATULERER ALLE MEDFANS- JEG ELSKER LEEDS UNITED!!!!!!
« Siste redigering: Mai 09, 2010, 11:08:13 av fmtj »
Yeboahs vitne

Borge

Sv: Betraktninger
« Svar #1 på: Mai 09, 2010, 11:29:17 »
Tror ikke det kan sies særlig bedre...
Borge

Blank_File

Sv: Betraktninger
« Svar #2 på: Mai 09, 2010, 13:05:02 »
 :'( :) combined

Joe Jordan

Sv: Betraktninger
« Svar #3 på: Mai 09, 2010, 14:35:30 »
Word! WORD!
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

stefan

Sv: Betraktninger
« Svar #4 på: Mai 09, 2010, 14:45:20 »
Som damen sa til en stakkars bartender  som var på jobb: Det står om laget ditt i bt kjære, det er første gang jeg har orket å lese en sportsartikkel, glad på dine vegne.
DET ER SÃ… DEEELIG!
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Betraktninger
« Svar #5 på: Mai 09, 2010, 19:44:28 »
Hvordan er det mulig å føle så mye?? Ã… kjenne det boble og bruse i blodårene, beruselse, fliret går rundt hue, alt er herlig!!! Ingen rundt meg skjønner at det går an!! Leeds United har rykka opp! Herregud!!!! ENDELIG ut av skyggenes dal!

Kona og jeg, bedt på fest hos venner, jeg kler meg i kritthvit, nyvasket Leedsdrakt. Så skjer det- kan jeg låne en av draktene dine på festen spør ho!! Jeg finner den frem og uten at ho forstår tørker jeg i skjul en tåre i øyekroken. Ho har vist noe som er helt spesielt. Dette er et eventyr.

Nå er vi i en divisjon som blir nevnt i aviser, vist på TV rett som det er. Vi har til og med egen tekst TV side på NRK. Slipper å dele den med en annen divisjon liksom. Canal Digital viser til og med plinger fra CCC! En ny situasjon for oss på mange vis dette her altså.

VG nett, bilder fra et stappfullt Elland Road, med mennesker i ekstase. Uttalelser fra Jostein Flo som vil brenne seg fast i minnet; "går du inn p en barneskole i dag er det Man U, Chelsea og Liverpool, men Leeds er en ekte klubb!!" Kan det sies bedre, vakrere og romme så mye følelser?? Neppe. Klatreturen er begynt, vi er på vei tilbake i solen, rampelyset, på hovedscenen, der vi hører hjemme, i oppmerksomheten, i minnet, i avisspaltene, i samtalene om fotball!!!!!! ENDELIG!!!!!!!!!! GRATULERER ALLE MEDFANS- JEG ELSKER LEEDS UNITED!!!!!!

Vi er ikkje ute av den dalen ennå 8)

Cherry

Sv: Betraktninger
« Svar #6 på: Mai 10, 2010, 08:43:11 »
Klart vi er ute av "dalen" - Jack Bauer!!
Nå skal vi spille mot lag fra BYER igjen........ikke steder..... ;)
 

berlin

Sv: Betraktninger
« Svar #7 på: Mai 10, 2010, 09:02:39 »
Ja, vi spiller mot BYER, stort sett. Ikke minst spiller vi mot lag som er såpass store at en kamp mot Leeds ikke er selve rosinen i pølsa....ehh.....jo, det er den, men dere forstår? Derby, Ipswich etc.

Hva var det første spillere i småklubbene i L1 så etter når terminlista ble frigitt. Jo, de 2 Leeds-kampene. Ikke noe motivasjonsproblemer foran de kampene. I CCC vil det ikke være helt likt,
noe som kan være en fordel. Kanskje vi møter flere lag, som ikke er helt "up for it" akkurat den lørdagen, på samme måte som Leeds helt klart hadde mange off-days i L1.

Selvfølgelig vil det alltid være press fra våre egne på ER, og vil MÃ… hente spillere som takler det presset. Likevel, selv om målsetningen til klubben er PL-opprykk for 2010/11, vil ikke tilskuerne være like frustrerte om vi ikke klarer det. Det er en ganske stor forskjell i forhold til årets sesong, og den foregående: Utålmodige supportere og et enormt press på spillere om å cruise ut av divisjonen.
« Siste redigering: Mai 10, 2010, 12:25:15 av berlin »

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Betraktninger
« Svar #8 på: Mai 10, 2010, 09:33:17 »
Ja, vi spiller mot BYER, stort sett. Ikke minst spiller vi mot lag som er såpass store at en kamp mot Leeds ikke er selve rosinen i pølsa....ehh.....jo, det er den, men dere forstår? Derby, Ipswich etc.

Hva var det første spillere i småklubben i L1 så etter når terminlista ble frigitt. Jo, de 2 Leeds-kampene. Ikke noe motivasjonsproblemer foran de kampene. I CCC vil det ikke være helt likt,
noe som kan være en fordel. Kanskje vi møter flere lag, som ikke er helt "up fot it" akkurat den lørdagen, på samme måte som Leeds helt klart hadde mange off-days i L1.

Selvfølgelig vil det alltid være press fra våre egne på ER, og vil MÃ… hente spillere som takler det presset. Likevel, selv om målsetningen til klubben er PL-opprykk for 2010/11, vil ikke tilskuerne være like frustrerte om vi ikke klarer det. Det er en ganske stor forskjell i forhold til årets sesong, og den foregående: Utålmodige supportere og et enormt press på spillere om å cruise ut av divisjonen.

Da er det bra ikkje alle er som meg,for eg forventer at Leeds United skal kjempe i toppen av CCC. Leeds er den største klubben i neste års divisjon,uten tvil 8)
Det vil vel neppe noen år bli en "dårligere" CCC enn den vi skal spille i,det er semibakgårdsklubber mesteparten,og både Leeds og Norwich burde ha gode muligheter til å storme ett steg videre på første forsøk 8)

Kato

Sv: Betraktninger
« Svar #9 på: Mai 10, 2010, 09:49:01 »
Brukbar skyving i firern på midten, kun Becchio som lå for høyt. Var livredd stopperne våre, som var langt ute av posisjon og med gæærn støting ved noen tilfeller.

Glad det var en motstander som var mest opptatt av å komme seg i garderoben.
 

berlin

Sv: Betraktninger
« Svar #10 på: Mai 10, 2010, 12:47:37 »
Ja, vi spiller mot BYER, stort sett. Ikke minst spiller vi mot lag som er såpass store at en kamp mot Leeds ikke er selve rosinen i pølsa....ehh.....jo, det er den, men dere forstår? Derby, Ipswich etc.

Hva var det første spillere i småklubben i L1 så etter når terminlista ble frigitt. Jo, de 2 Leeds-kampene. Ikke noe motivasjonsproblemer foran de kampene. I CCC vil det ikke være helt likt,
noe som kan være en fordel. Kanskje vi møter flere lag, som ikke er helt "up fot it" akkurat den lørdagen, på samme måte som Leeds helt klart hadde mange off-days i L1.

Selvfølgelig vil det alltid være press fra våre egne på ER, og vil MÃ… hente spillere som takler det presset. Likevel, selv om målsetningen til klubben er PL-opprykk for 2010/11, vil ikke tilskuerne være like frustrerte om vi ikke klarer det. Det er en ganske stor forskjell i forhold til årets sesong, og den foregående: Utålmodige supportere og et enormt press på spillere om å cruise ut av divisjonen.

Da er det bra ikkje alle er som meg,for eg forventer at Leeds United skal kjempe i toppen av CCC. Leeds er den største klubben i neste års divisjon,uten tvil 8)
Det vil vel neppe noen år bli en "dårligere" CCC enn den vi skal spille i,det er semibakgårdsklubber mesteparten,og både Leeds og Norwich burde ha gode muligheter til å storme ett steg videre på første forsøk 8)

Jeg tror også Leeds-supportere flest (alle antagelig) forventer at vi hevder oss blant i toppen (løselig definert). Det jeg påstår er at de samme supportere ikke lider, ikker er like forbannet og frustrert og bare rett og slett ikke orker divisjonen. Her er det forskjell fra årets sesong vs neste sesongog den vil være merkbar etter min mening. Presset på spillerne/laget vil være mindre, men det vil og skal alltid være et stort press å aksle den hvite trøya.

Blir vi surrende i ingenmannsland sesong etter sesong, da blir presset mer og mer likt årets sesong. Misforstå meg rett, jeg argumenterte i en annen tråd for direkte opprykk til PL i stedet for "modning".

Med unntak av Newcastle i år, vil jeg ikke si at CCC har vært prega av å ha så mange av de "virkelige" toppklubbene i sin divisjon. Ja, Leeds er en slik klubb.

Ad klubber og størrelse:
 PL (plass 9-27): Birmingham, Blackburn, Stoke, Fulham, Sunderland, Bolton, Wolves, Wigan, West Ham, Burnley, Hull og Portsmouth
CCC: (div plassering): Newcastle, West Brom, Nottm Forest, Leicester, Sheff Utd, Coventry, Derby,
QPR, Ipswich, Middlesborugh, Crystal Palace, Sheff Wednesday, (Reading)

Det er ingen stor forskjell på klubbstørrelse, tradisjon/meritter eller tilskuertall mellom nevnte PL-klubber
og nevnte CCC-klubber. Norwich passer rett inn, Newcastle og Leeds stikker seg ut som "større".

« Siste redigering: Mai 10, 2010, 12:55:21 av berlin »

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Betraktninger
« Svar #11 på: Mai 10, 2010, 13:39:02 »
Interessant med betraktninger om Premier League, og her kan en jo se for seg to strategier ved et evt opprykk:

1. Den ambisiøse
Satse over (økonomisk) evne til å etablere seg i Pr. League med en gang. OK, om en har en stabil og styrtrik investor i ryggen. Skyhøy risiko, om en ikke har det....

2. Den kyniske
Rykk opp for pengenes skyld. Benytt Pr.League-inntektene til å bygge et mer langsiktig fundament, og planlegge for et nedrykk.

Derby og Hull valgte den første strategien, og svir skikkelig for det nå - der de må benytte PL-fallskjermen til å betjene gjeld. Burnley har derimot satset moderat, gråter neppe over nedrykket, og har sannsynligvis sikret klubbens framtid for mange år framover.

Så finnes det en gylden middelvei (Stoke), som jeg gjerne ser at vi finner i Leeds United også.

Ang Derby så rykket de opp til Pr League samtidig som Leeds rykket ned til L1. Tre år etterpå tror jeg situasjonen i Leeds er langt lysere enn den er i Derby....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

fjellhaugen

Sv: Betraktninger
« Svar #12 på: Mai 10, 2010, 13:43:34 »
Brukbar skyving i firern på midten, kun Becchio som lå for høyt. Var livredd stopperne våre, som var langt ute av posisjon og med gæærn støting ved noen tilfeller.

Glad det var en motstander som var mest opptatt av å komme seg i garderoben.

denne må VIRKELIG ha havnet i feil tråd, eller er det bar noe jeg ikke har fått med meg ???
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Betraktninger
« Svar #13 på: Mai 10, 2010, 14:22:21 »
Interessant med betraktninger om Premier League, og her kan en jo se for seg to strategier ved et evt opprykk:

1. Den ambisiøse
Satse over (økonomisk) evne til å etablere seg i Pr. League med en gang. OK, om en har en stabil og styrtrik investor i ryggen. Skyhøy risiko, om en ikke har det....

2. Den kyniske
Rykk opp for pengenes skyld. Benytt Pr.League-inntektene til å bygge et mer langsiktig fundament, og planlegge for et nedrykk.

Derby og Hull valgte den første strategien, og svir skikkelig for det nå - der de må benytte PL-fallskjermen til å betjene gjeld. Burnley har derimot satset moderat, gråter neppe over nedrykket, og har sannsynligvis sikret klubbens framtid for mange år framover.

Så finnes det en gylden middelvei (Stoke), som jeg gjerne ser at vi finner i Leeds United også.

Ang Derby så rykket de opp til Pr League samtidig som Leeds rykket ned til L1. Tre år etterpå tror jeg situasjonen i Leeds er langt lysere enn den er i Derby....

Leeds har ikkje på 50 år vært synonymt med den gylne middelvei,og kommer ikkje til å bli det de neste årene heller.
Det vil være klare forventninger fra omgivelsene om at Leeds skal rykke opp igjen så fort som mulig. Når/hvis dette skjer vil de samme omgivelsene forlange ett Leeds som minimum kjemper om plass i Europa.Ã… ligge i ingenmannsland som Stoke og være fornøyd med en seier i ny og ne mot storlag,det kler rett og slett ikkje Leeds United.Og hvorfor i alle dager skal klubber som Aston Villa,Tottenham og Liverpool være mer ambisiøse enn oss??
Nei,takk og pris,så er dette en klubb som med ett par unntak har hatt som mål å vinne den divisjonen de stiller opp i hvert eneste år,historien taler sin klare sak 8)
« Siste redigering: Mai 10, 2010, 14:23:59 av jackbauer68 »

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Betraktninger
« Svar #14 på: Mai 10, 2010, 15:24:19 »
Dream on, Jack.....  :)

Jeg tror man kommer fortere til topps gjennom å følge Stokes gyldne middelvei noen år, fremfor å satse hodestups framover såfort en får lukta av Premier League.... PANG! så er en plutselig tilbake i The Championship med en skokk av Giovannier og Bullarder som man ikke klarer å betale lønna til....  8)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Betraktninger
« Svar #15 på: Mai 10, 2010, 15:38:09 »
Dream on, Jack.....  :)

Jeg tror man kommer fortere til topps gjennom å følge Stokes gyldne middelvei noen år, fremfor å satse hodestups framover såfort en får lukta av Premier League.... PANG! så er en plutselig tilbake i The Championship med en skokk av Giovannier og Bullarder som man ikke klarer å betale lønna til....  8)

Det er ikkje alltid nødt å være så stor avstand mellom fornuft og følelser ;D

Det er tvingende nødvendig at vi kjøper noen spillere som man forventer kan ta nivået i premier league,som blir med oss opp dit.
Det gjorde vi i '89,og jada det var andre tider,men det er mulig ennå 8)

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Betraktninger
« Svar #16 på: Mai 10, 2010, 16:02:15 »
Dream on, Jack.....  :)

Jeg tror man kommer fortere til topps gjennom å følge Stokes gyldne middelvei noen år, fremfor å satse hodestups framover såfort en får lukta av Premier League.... PANG! så er en plutselig tilbake i The Championship med en skokk av Giovannier og Bullarder som man ikke klarer å betale lønna til....  8)

Det er ikkje alltid nødt å være så stor avstand mellom fornuft og følelser ;D

Det er tvingende nødvendig at vi kjøper noen spillere som man forventer kan ta nivået i premier league,som blir med oss opp dit.
Det gjorde vi i '89,og jada det var andre tider,men det er mulig ennå 8)

Helt enig. Det høres ut på meg som du søker 'den gyldne middelvei' her Jack.....  :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Promotion 2010

Sv: Betraktninger
« Svar #17 på: Mai 10, 2010, 16:52:26 »
Leeds United = et topplag!

Vinnerkultur skapes av suksess!

Suksess avler suksess!


Plassering de siste 5 år:

2005-06: Nummer 5, CCC
2006-07: Nummer 24, CCC (Kunne vært 22 uten fratrekk av poeng!)
2007-08: Nummer 5, L1 (kunne vært nr 2 uten fratrekk av poeng!)
2008-09: Nummer 4, L1
2009-10: Nummer 2, L1


Leeds United har vært blant de 5 beste uansett divisjon i 4 av de 5 siste årene!

Det er god vinnerkultur!  ;D


Nå til toppen av CCC!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973