Skrevet av Emne: Ã… få trua igjen - livsfarlig  (Lest 3141 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Ã… få trua igjen - livsfarlig
« på: Juni 04, 2010, 19:14:22 »
Med alle nedturer fremdeles i blodet, har det vel egentlig ikke gått virkelig opp for meg at vi for snart en måned siden rykket opp til det nest gjeveste selskap.

I etterkant har jeg som vanlig fryktet for fordømte Leeds. At Bates stikker av med penga, vi mister poeng fordi ingen eier oss, eller fa tar fra oss plassen i CCC, vi rykker rett ned igjen, vi henter free-transfer-rejects, vi mister Elland Road og Thorpe Arch som vi jo egentlig har mistet for lenge siden, vi mister Snodgrass, ja jeg har faktisk bare ventet på elendigheten som har ligget over fordømte Leeds i lang tid.

Når det så ender med at vi henter en lovende Kasper Schmeichel, vi signerer en 30-målscorende maler fra Swindon, og hvis de siste rykter stemmer så knekker vi Wigan og henter spennende MacArthur.

Alt dette før en eneste spiller i CCC har returnert fra forskjellige ferieøyer, og juni knapt er startet. Det begynner å minne litt faretruende om brukbare ambisjoner.

Og det er skummelt positivt. Men mest av alt er det livsfarlig. For som oftest når det gjelder denne klubben skal enhver opptur følges av at vi brytes tigangen ned igjen.

Begynne å få trua på vår kjære klubb igjen, nei det tør jeg alldeles ikke. De følelsene må jeg stenge inne. Det blir bare så uendelig mer vondt når virkeligheten tar oss igjen.

« Siste redigering: Juni 04, 2010, 19:21:05 av Kato »
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ã… få trua igjen - livsfarlig
« Svar #1 på: Juni 04, 2010, 19:44:52 »
...bare vent. Til høsten, og 'bare' ett poeng etter to kamper så ristes nok sablene igjen, Grayson blir koblet med den svake vårsesongen, Bates med manglende investeringer...
 ::)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

sportcarl1

Sv: Ã… få trua igjen - livsfarlig
« Svar #2 på: Juni 04, 2010, 20:03:12 »
Med alle nedturer fremdeles i blodet, har det vel egentlig ikke gått virkelig opp for meg at vi for snart en måned siden rykket opp til det nest gjeveste selskap.

I etterkant har jeg som vanlig fryktet for fordømte Leeds. At Bates stikker av med penga, vi mister poeng fordi ingen eier oss, eller fa tar fra oss plassen i CCC, vi rykker rett ned igjen, vi henter free-transfer-rejects, vi mister Elland Road og Thorpe Arch som vi jo egentlig har mistet for lenge siden, vi mister Snodgrass, ja jeg har faktisk bare ventet på elendigheten som har ligget over fordømte Leeds i lang tid.

Når det så ender med at vi henter en lovende Kasper Schmeichel, vi signerer en 30-målscorende maler fra Swindon, og hvis de siste rykter stemmer så knekker vi Wigan og henter spennende MacArthur.

Alt dette før en eneste spiller i CCC har returnert fra forskjellige ferieøyer, og juni knapt er startet. Det begynner å minne litt faretruende om brukbare ambisjoner.

Og det er skummelt positivt. Men mest av alt er det livsfarlig. For som oftest når det gjelder denne klubben skal enhver opptur følges av at vi brytes tigangen ned igjen.

Begynne å få trua på vår kjære klubb igjen, nei det tør jeg alldeles ikke. De følelsene må jeg stenge inne. Det blir bare så uendelig mer vondt når virkeligheten tar oss igjen.


med facit i hand har leeds(bates) skött krisen bra,  man har läst många inlägg här sista säsongen om att sänka biljettpriser köpa TA köpa Elland road köpa spelare  etc, skulle bates lyssnat på alla de råden hade inte leeds funnits kvar, är inte så man bedriver en fotbollsklubb i league one de pengarna finns inte där, varje år i league one är som grayson sa ett förlorat år. men nu har det vänt och så illa som många sagt är det inte,   jag tror vi har något stort på gång, 2 bra nyförvärv  och vem vet den riktiga boosten har inte kommit in än,  det är nu vi har chansen att investera i spelare tjäna pengar, jag tror på en topp6placering
 

Promotion 2010

Sv: Ã… få trua igjen - livsfarlig
« Svar #3 på: Juni 05, 2010, 01:03:18 »
Blir dette skjebenen:


Time to dig this one out again, I think...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A Leeds manager's cut-out-and-keep guide to dealing with transfer speculation:

1. Late May. You are determined to get all of your transfer business done before pre-season training starts.

2. June. You have one or two "irons in the fire" but it's difficult to do business while everyone's on holiday.

3. Early July. You're not interested in speculation about new players. There's a long time to go before the season kicks off.

4. Early August. No, it doesn't bother you that you've kicked off with the same bunch of deadbeats who failed last season. There's still plenty of time before the transfer window closes.

5. Early September. You're satisfied that last season's squad is good enough to do the job and are more than happy with the backing you have been given by the Chairman.

6. November. You've had a look at the emergency loan market but it's difficult to persuade good players to drop down the league and there's no point in bringing people in just to make up the numbers.

7. December. You accept that things haven't gone as well as you would have hoped during the first half of the season. You'll be sitting down with the Chairman next week to discuss bringing in some urgently-needed new blood during the January transfer window.

8. Christmas. You're sorry that things didn't work out and wish everyone at the club all the best for the future.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Just like Groundhog Day all over again, isn't it?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Ã… få trua igjen - livsfarlig
« Svar #4 på: Juni 05, 2010, 11:50:50 »
Med alle nedturer fremdeles i blodet, har det vel egentlig ikke gått virkelig opp for meg at vi for snart en måned siden rykket opp til det nest gjeveste selskap.

I etterkant har jeg som vanlig fryktet for fordømte Leeds. At Bates stikker av med penga, vi mister poeng fordi ingen eier oss, eller fa tar fra oss plassen i CCC, vi rykker rett ned igjen, vi henter free-transfer-rejects, vi mister Elland Road og Thorpe Arch som vi jo egentlig har mistet for lenge siden, vi mister Snodgrass, ja jeg har faktisk bare ventet på elendigheten som har ligget over fordømte Leeds i lang tid.

Når det så ender med at vi henter en lovende Kasper Schmeichel, vi signerer en 30-målscorende maler fra Swindon, og hvis de siste rykter stemmer så knekker vi Wigan og henter spennende MacArthur.

Alt dette før en eneste spiller i CCC har returnert fra forskjellige ferieøyer, og juni knapt er startet. Det begynner å minne litt faretruende om brukbare ambisjoner.

Og det er skummelt positivt. Men mest av alt er det livsfarlig. For som oftest når det gjelder denne klubben skal enhver opptur følges av at vi brytes tigangen ned igjen.

Begynne å få trua på vår kjære klubb igjen, nei det tør jeg alldeles ikke. De følelsene må jeg stenge inne. Det blir bare så uendelig mer vondt når virkeligheten tar oss igjen.



Vær ikkje redd,historien taler sitt tydelige språk;etter at Leeds Utd har ligget nede reiser de seg og blir en maktfaktor i engelsk fotball.Dette skjedde i 1964 og i 1990,det vil skje igjen i 2010 8)
Keep the faith 8)

Trulsaren

Sv: Ã… få trua igjen - livsfarlig
« Svar #5 på: Juni 05, 2010, 12:47:43 »
Før de går på trynet igjen  :D
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Same

Sv: Ã… få trua igjen - livsfarlig
« Svar #6 på: Juni 05, 2010, 14:20:03 »
Før de går på trynet igjen  :D
It's the circle of life  :-\

Torpe-do

Sv: Ã… få trua igjen - livsfarlig
« Svar #7 på: Juni 05, 2010, 23:46:21 »
Ser klart problemstillingen; er farlig å begynne å håpe på gode tider når det kommer til Leeds.

Menmen, kan jo ikke bare gi opp heller.. Det burde i tilfelle ha skjedd for lenge siden, de siste 10 årene skulle jo ha kunne tatt knekken på den beste av oss.


Jeg håper akademiet vårt viser seg å behold sin standard, og at vi får beholdt flere talenter enn vi har hatt muligheten til de siste 3-5 årene. Er en markant forskjell nå i forhold til forrige gang vi var i Championship; nå er vi på vei opp, ikke omvendt.

Go-go flere kanongode locals! Det er det jeg vil ha :)

Dorigo`s left foot

Sv: Ã… få trua igjen - livsfarlig
« Svar #8 på: Juni 06, 2010, 00:15:17 »
Må si jeg har blitt mer og mer knyttet til Leeds etter hvert som motgangene har kommet. Dette er bedre enn å heie på lag som Bolton, Blackburn etc. selv om vi har opplevd sinnsykt med motgang de siste årene.

Skjer jo så mye i klubben vår. Nedrykk, playoff, nedrykk igjen, overlever klubben?, -15, playoff, playoff, opprykk.

Godt å være Leeds supporter "no matter what"!

vielljaa

Sv: Ã… få trua igjen - livsfarlig
« Svar #9 på: Juni 06, 2010, 01:30:37 »
Må si jeg har blitt mer og mer knyttet til Leeds etter hvert som motgangene har kommet. Dette er bedre enn å heie på lag som Bolton, Blackburn etc. selv om vi har opplevd sinnsykt med motgang de siste årene.

Skjer jo så mye i klubben vår. Nedrykk, playoff, nedrykk igjen, overlever klubben?, -15, playoff, playoff, opprykk.

Godt å være Leeds supporter "no matter what"!

Agreed! :)
There is only one United

p0ndus

  • Gjest
Sv: Ã… få trua igjen - livsfarlig
« Svar #10 på: Juni 06, 2010, 10:30:31 »
Enig, det er aldri kjedelig og være Leedssupporter.

RoarG

Sv: Ã… få trua igjen - livsfarlig
« Svar #11 på: Juni 06, 2010, 14:42:00 »
Et vanlig menneskelig fenomen er å tro at trender fortsetter i det uendelige. I dårlige tider tror man på dommedag, i gode tider på seriegull. Siden Leeds nå er inne i en god trend, er det helt naturlig å være optimist. Tror at Leeds er oppe i PL i løpet av et par år. Når sesongen 2012/13 (senest) sparkes i gang er Leeds et PL lag.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Sv: Ã… få trua igjen - livsfarlig
« Svar #12 på: Juni 06, 2010, 15:39:37 »
Enig, det er aldri kjedelig og være Leedssupporter.

Det er aldri kjedelig, men det er ofte vondt.
 

stefan

Sv: Ã… få trua igjen - livsfarlig
« Svar #13 på: Juni 06, 2010, 19:17:31 »
Enig, det er aldri kjedelig og være Leedssupporter.

Det er aldri kjedelig, men det er ofte vondt.

Så sant, så sant...

Det er litt godt med emosjonell ferie om sommeren...
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ã… få trua igjen - livsfarlig
« Svar #14 på: Juni 07, 2010, 08:18:22 »
Ã… få trua igjen....ja, det er skummelt som Leeds supporter. Skuffelsene har vært mange og de tunge stundene har florert i mengder som minner om kropsselgere på gata i Oslo. Likevel er det tegn som kan gi grunn til større håp enn tidligere. Grayson har sitti ei stønn, begynner nesten å ligne kontinuitet. Det er intet aber. Han kjenner gutta, klubben, fansens krav osv. osv. det må være et pluss når han skal forberede spillerne for neste sesong.

Gjennom årene har reisen med Leeds United vært spennende, kronglete, gledelig, skuffende, sjokkerende, tragisk for så igjen å peke mot Soria Moria. Hvordan vil neste sesong arte seg. Jeg for min del, våger kanskje å håpe litt, samtidig som jeg har bestemt meg for å være fornøyd med en midt på plassering. Det er viktig å skynde seg langsomt tror jeg. Klubben skal eksistere i lang tid, det er ikke fremtid i å kjøpe seg til fant igjen.

Ansvarlighet, langsiktighet og fornuft bør prege de disposisjoner som gjøres. Jeg håper, tror og mener at Grayson er en managertype som kan lede et lag i en slik situasjon. Når ting gikk trått utover våren virket det ikke som han "tok av" og lot verden gå under av den grunn. Vi her på forumet, vi krever selvsagt resultater i likhet med fansen derover i England og i resten av verden. Det er mange av oss og vi husker storhetstida mange av oss. Klart at vi ønsker oss tilbake, men ikke slik at vi går på dunken igjen!!!

I helgen snakket en guttunge til meg. "holder du med Leeds???!" Han var Liverpool supporter denne ungen. "Ja, sa jeg, det gjør jeg!" Han lurte på hvordan det var mulig så dårlig som det laget var. Kjente meg faktisk litt provosert av dette lille frekke krapylet. Jeg kunne ikke annet enn ønske ham og laget hans en økonomisk smal fremtid og at drittlaget ikke har råd til å møte VIF på Ullevål til sommeren. Dit kommer nemlig Leeds United!!!!
« Siste redigering: Juni 07, 2010, 08:20:48 av fmtj »
Yeboahs vitne

Promotion 2010

Sv: Ã… få trua igjen - livsfarlig
« Svar #15 på: Juni 07, 2010, 12:55:15 »
Ã… få trua igjen....ja, det er skummelt som Leeds supporter. Skuffelsene har vært mange og de tunge stundene har florert i mengder som minner om kropsselgere på gata i Oslo. Likevel er det tegn som kan gi grunn til større håp enn tidligere. Grayson har sitti ei stønn, begynner nesten å ligne kontinuitet. Det er intet aber. Han kjenner gutta, klubben, fansens krav osv. osv. det må være et pluss når han skal forberede spillerne for neste sesong.

Gjennom årene har reisen med Leeds United vært spennende, kronglete, gledelig, skuffende, sjokkerende, tragisk for så igjen å peke mot Soria Moria. Hvordan vil neste sesong arte seg. Jeg for min del, våger kanskje å håpe litt, samtidig som jeg har bestemt meg for å være fornøyd med en midt på plassering. Det er viktig å skynde seg langsomt tror jeg. Klubben skal eksistere i lang tid, det er ikke fremtid i å kjøpe seg til fant igjen.

Ansvarlighet, langsiktighet og fornuft bør prege de disposisjoner som gjøres. Jeg håper, tror og mener at Grayson er en managertype som kan lede et lag i en slik situasjon. Når ting gikk trått utover våren virket det ikke som han "tok av" og lot verden gå under av den grunn. Vi her på forumet, vi krever selvsagt resultater i likhet med fansen derover i England og i resten av verden. Det er mange av oss og vi husker storhetstida mange av oss. Klart at vi ønsker oss tilbake, men ikke slik at vi går på dunken igjen!!!

I helgen snakket en guttunge til meg. "holder du med Leeds???!" Han var Liverpool supporter denne ungen. "Ja, sa jeg, det gjør jeg!" Han lurte på hvordan det var mulig så dårlig som det laget var. Kjente meg faktisk litt provosert av dette lille frekke krapylet. Jeg kunne ikke annet enn ønske ham og laget hans en økonomisk smal fremtid og at drittlaget ikke har råd til å møte VIF på Ullevål til sommeren. Dit kommer nemlig Leeds United!!!!

Bra innlegg,  :) !
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973