avstemning

Hvor stor krise er det?

10 - Full Krise! Vi rykker ned!!
4 (3.8%)
9 - Ikke verre enn at en god psykolog kan kurere det
1 (1%)
8 -
6 (5.8%)
7 -
2 (1.9%)
6 -
4 (3.8%)
5 -
7 (6.7%)
4 -
4 (3.8%)
3 -
8 (7.7%)
2 - That's football. Vi havner foran Derby til slutt .
58 (55.8%)
1 - Har sesongen startet alt?
10 (9.6%)

Stemmer totalt: 99

Avstemning er avsluttet: September 28, 2010, 16:44:01

Skrevet av Emne: Krisebarometeret  (Lest 5061 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Krisebarometeret
« på: August 09, 2010, 16:44:01 »
Fikk bare med meg slutten av kampen på lørdag (det er i hvert fall krise!), og skal sikkert være forsiktig med å stikke huet for langt fram, men var det virkelig så dårlig at det er grunn til å skape krisestemning allerede nå – ref hysteriske innlegg i et utall av tråder de siste dagene??

Kampstats (BBC og Vital Leeds) viser fordel Leeds – både i posession og avslutninger, men altså ikke i det som teller aller mest - mål….

Robbie Savage i intervju med BBC framstiller dette som en gigantisk prestasjon av Derby, så jeg antar vi møtte en motstander som både var mye bedre samspilt, som traff veldig bra med taktikk og forberedelser - og som tydeligvis hadde sin 'cupfinale' på lørdag.... ;)

Temposvakheter i forsvaret har vel omtrent 90%  av lagene i denne divisjonen (også Derby), og Kisnorbo er vel heller ikke noen sprinter, så det er ingen grunn til å tro at det blir så mye mer fart når han er tilbake.

Om krisen allerede er her, er det virkelig ingen grunn til optimisme, for det kommer helt sikkert til å bli mye verre enn dette, før vi forhåpentligvis ser en forbedring når laget begynner å bli litt mer samspilt et stykke ut i september……  :)

På en kriseskala fra 1 – 10 er jeg fortsatt bare på 2…

Jeg lar krisebarometeret være åpent i til etter kampen mot Sheff Utd, og dere får lov til å endre stemme underveis, j**** værhaner.... :)
« Siste redigering: August 09, 2010, 16:58:49 av McMidjo »
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

auren

Sv: Krisebarometeret
« Svar #1 på: August 09, 2010, 17:01:18 »
Det er langt i fra noen krise enda. Men går vi på en 4-5 kamper uten seier nå så begynner det å ulme litt. Skjønner ikke hvorfor folk tar frem krisetrommen og begynner å tromme etter 1 kamp - en kamp vi tapte knepent i en jevn batalje. Jeg synes gutta viste en veldig god innstilling og kriga frem til siste sekund - men det ble aldri noe ro i spillet, vi stresset alt for mye. Jeg har også god tro på at forsvaret trenger å bli samspilte, og at vi nok kommer til å prestere litt ujevnt den første måneden.

auren, som lurer på hva Norwich-fansen gav på krisebarometeret etter 0-7 i første kamp i fjor :)
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Evig Pint

Sv: Krisebarometeret
« Svar #2 på: August 09, 2010, 17:03:42 »
Mest skuffa fordi spillerene vi henter som "forsterkninger" er såpass dårlige som de er. Vil si vi har en svakere 11er nå, enn det vi spilte med i mange kamper ifjor, og slik skal det ikke være etter et opprykk. Vi kommer til å stå på stedet hvil en stund (i beste fall).
Marching on together

Masinga

Sv: Krisebarometeret
« Svar #3 på: August 09, 2010, 17:10:10 »
Det skal ikke mer enn 2 bergensere til for å skape krise!
Masinga, medl.nr. 1250

Lund93

Sv: Krisebarometeret
« Svar #4 på: August 10, 2010, 00:24:51 »
Krise  ??? hva snakker du om! selvom Leeds er en stor klubb så er vi fortsatt en nyopprykket klubb som trenger å bli vant med hvordan nivået i The Championship er! så og bedømme gutta etter en kamp er bare tett! jeg synes vi spilte veldig bra til tider, hadde bra tempo og en sisteskanse ingen andre i ligaen har maken til! nå gjelder det bare å få tilbake Paynter og de andre gutta så vil dette se lyst ut! slår Lincoln og Nottingham  ;) mot
Du kan bytte hus, bil og kone, men aldri lag Leeds 4 ever! <3

flynn

Sv: Krisebarometeret
« Svar #5 på: August 10, 2010, 08:11:47 »
Crisis? What crisis ??

Bra McM! V tåler minst 15 tap denne sesongen før ordet bør nevnes igjen! (Skjønt, de 15 tapene bør nok ikke komme etter hverandre...)

flynn

Jon R

Sv: Krisebarometeret
« Svar #6 på: August 10, 2010, 09:49:23 »
Krisen? Den er vel skapt av de sarte sjeler som ikke tåler kritiske kommentarer om manager, spillere og støtteapparat etter en kamp vi lett kunne fått 5-6 baklengs, hadde det ikke vært for verdens beste Championship keeper.   ;)

Les hva som faktisk kommenteres før dere svinger øksa og hogger hue av de som er skuffet og veldig lite imponert over hvor dårlig forberedt vi så ut til å stille til denne kampen. Ã… bruke et debattforum for Leeds supportere til å få ut steamen bør være en helt kurant ting.

Let`s face it: Det var klasseforskjell på lagene. Bortsett fra målet, skapte vi våre målsjanser på dødballer. Derby derimot gav oss en leksjon i effektivt overgangsspill og skapte målsjanser nesten hver gang vi mistet ballen i midtbaneleddet. Denne kampen kunne vi tapt med 3-4 mål uten å ha for mye å klage over.  :o
Jon R.

auren

Sv: Krisebarometeret
« Svar #7 på: August 10, 2010, 10:03:54 »
Jeg vil fortsatt ikke avskrive forsvaret, ei heller hylle Kasper som den beste keeperen i divisjonen. Det skulle ikke forundre meg at vi i løpet av høsten blir lei av Kaspers evinnelige mas på forsvaret og dårlige feltarbeid, samt at backene plutselig blir de beste vi har sett på mangfoldige år.

At Derby fort kunne vunnet med 4-5 mål er tullball. Nå har jeg ikke telt antall målsjanser, men Leeds hadde minst 3 fete sjanser utenom måla. Derby hadde kanskje 3-4.
Mål styrer kamper, og hadde Naylor klart å putte ballen i mål på 1-1, hadde vi sluppet iveren etter å komme oss "alle mann i angrep" og stresse med å finne et utlikningsmål.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Krisebarometeret
« Svar #8 på: August 12, 2010, 11:23:02 »
Ingen krise i det hele tatt!!! Noen som husker Norwich sin start i forrige sesong.... :o Men irriterende....ja, helt klart! Jeg har en kompis som er Rams fan nemlig og han presterte å si de var nærmere 3-1 enn Leeds var utligning!! Skikkelig irriterende, nesten nok til å hate Derby også!!!   >:(
Yeboahs vitne

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Krisebarometeret
« Svar #9 på: August 12, 2010, 13:02:33 »
Alle lag som mangler en fjerdedel av troppen sin til en kamp vil stille svekket. Believe it or not, vi er intet unntak.  ::)
Kisnorbo, Parker, Snodgrass, Gradel, Paynter, Somma... og hvem har jeg glemt...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Runar

Sv: Krisebarometeret
« Svar #10 på: August 12, 2010, 13:09:25 »
Alle lag som mangler en fjerdedel av troppen sin til en kamp vil stille svekket. Believe it or not, vi er intet unntak.  ::)
Kisnorbo, Parker, Snodgrass, Gradel, Paynter, Somma... og hvem har jeg glemt...

Tar med Somma, en spiller som ikke var aktuell i fjor. Ser poenget ditt, men Gradel var/er innbytter, Parker har spilt 2 kamper på 14 mnd.
 

bwirum

Sv: Krisebarometeret
« Svar #11 på: August 12, 2010, 13:11:21 »
Somma spilte mot Bradford, og scora. Så han kan vel regnes tilbake snart.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Krisebarometeret
« Svar #12 på: August 12, 2010, 13:17:38 »
Somma spilte mot Bradford, og scora. Så han kan vel regnes tilbake snart.

...han har vel sonet to av de tre nå :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

bwirum

Sv: Krisebarometeret
« Svar #13 på: August 12, 2010, 14:33:12 »
Jaja, jeg skrev jo snart...
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

auren

Sv: Krisebarometeret
« Svar #14 på: August 12, 2010, 14:42:15 »
20 % gir karakteren 6-10, altså synes 1 av 5 her på forumet at det er fra litt-full krise. Erre mulig?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Evig Pint

Sv: Krisebarometeret
« Svar #15 på: August 12, 2010, 15:23:45 »
Krisen? Den er vel skapt av de sarte sjeler som ikke tåler kritiske kommentarer om manager, spillere og støtteapparat etter en kamp vi lett kunne fått 5-6 baklengs, hadde det ikke vært for verdens beste Championship keeper.   ;)

Les hva som faktisk kommenteres før dere svinger øksa og hogger hue av de som er skuffet og veldig lite imponert over hvor dårlig forberedt vi så ut til å stille til denne kampen. Ã… bruke et debattforum for Leeds supportere til å få ut steamen bør være en helt kurant ting.

Let`s face it: Det var klasseforskjell på lagene. Bortsett fra målet, skapte vi våre målsjanser på dødballer. Derby derimot gav oss en leksjon i effektivt overgangsspill og skapte målsjanser nesten hver gang vi mistet ballen i midtbaneleddet. Denne kampen kunne vi tapt med 3-4 mål uten å ha for mye å klage over.  :o

Godt innlegg Jon R.

Auren; Vi skapte jaggu lite i andre omgang til å ha "alle mann i angrep". Ja faktisk så spilte vi med 1 enslig spiss til det var fem minutter igjen! Syns den unnskyldningen blir for tynn for sjangsene Derby fikk i kampen. Derby var desverre nærmere 3-1 enn vi var utligning (etter 2-1). Skjønt vi kunne tatt ledelsen ved Naylor før deres skåring, som du sier.
Marching on together

Bites Yer Legs

Sv: Krisebarometeret
« Svar #16 på: August 12, 2010, 16:03:39 »
Krisen? Den er vel skapt av de sarte sjeler som ikke tåler kritiske kommentarer om manager, spillere og støtteapparat etter en kamp vi lett kunne fått 5-6 baklengs, hadde det ikke vært for verdens beste Championship keeper.   ;)

Les hva som faktisk kommenteres før dere svinger øksa og hogger hue av de som er skuffet og veldig lite imponert over hvor dårlig forberedt vi så ut til å stille til denne kampen. Ã… bruke et debattforum for Leeds supportere til å få ut steamen bør være en helt kurant ting.

Let`s face it: Det var klasseforskjell på lagene. Bortsett fra målet, skapte vi våre målsjanser på dødballer. Derby derimot gav oss en leksjon i effektivt overgangsspill og skapte målsjanser nesten hver gang vi mistet ballen i midtbaneleddet. Denne kampen kunne vi tapt med 3-4 mål uten å ha for mye å klage over.  :o

Hvem er det som svinger øksa? Denne tråden er vel startet i beste "glimt i øyet"-ånd.
KEEP FIGHTING!!

lojosang

Sv: Krisebarometeret
« Svar #17 på: August 12, 2010, 17:14:55 »
Krisen? Den er vel skapt av de sarte sjeler som ikke tåler kritiske kommentarer om manager, spillere og støtteapparat etter en kamp vi lett kunne fått 5-6 baklengs, hadde det ikke vært for verdens beste Championship keeper.   ;)

Les hva som faktisk kommenteres før dere svinger øksa og hogger hue av de som er skuffet og veldig lite imponert over hvor dårlig forberedt vi så ut til å stille til denne kampen. Ã… bruke et debattforum for Leeds supportere til å få ut steamen bør være en helt kurant ting.

Let`s face it: Det var klasseforskjell på lagene. Bortsett fra målet, skapte vi våre målsjanser på dødballer. Derby derimot gav oss en leksjon i effektivt overgangsspill og skapte målsjanser nesten hver gang vi mistet ballen i midtbaneleddet. Denne kampen kunne vi tapt med 3-4 mål uten å ha for mye å klage over.  :o

Hvem er det som svinger øksa? Denne tråden er vel startet i beste "glimt i øyet"-ånd.

Og frodi Grqayson Out-tråden dukka opp.  :)
- Leif Olav

Evig Pint

Sv: Krisebarometeret
« Svar #18 på: August 12, 2010, 17:39:47 »
Tipper den dukker opp igjen hvis (når?) forsvaret vårt har blitt fraløpt av spissene til Nottingham..
Marching on together

DenHviteYeboah

Sv: Krisebarometeret
« Svar #19 på: August 12, 2010, 17:57:00 »
Tipper den dukker opp igjen hvis (når?) forsvaret vårt har blitt fraløpt av spissene til Nottingham..
De blir visst ikke fraløpt har blitt fortalt i en annen tråd....det er visst midtbanen sin feil at de ikke klarer å følge spissene ;D ;D ;D

Bites Yer Legs

Sv: Krisebarometeret
« Svar #20 på: August 12, 2010, 18:45:12 »
Tipper den dukker opp igjen hvis (når?) forsvaret vårt har blitt fraløpt av spissene til Nottingham..
De blir visst ikke fraløpt har blitt fortalt i en annen tråd....det er visst midtbanen sin feil at de ikke klarer å følge spissene ;D ;D ;D

Hva er poenget ditt? Elementær fotballforståelse har gått deg hus forbi, men det har jeg visst lenge..
KEEP FIGHTING!!

jarle

Sv: Krisebarometeret
« Svar #21 på: August 12, 2010, 18:50:43 »
Tipper den dukker opp igjen hvis (når?) forsvaret vårt har blitt fraløpt av spissene til Nottingham..
De blir visst ikke fraløpt har blitt fortalt i en annen tråd....det er visst midtbanen sin feil at de ikke klarer å følge spissene ;D ;D ;D

Hva er poenget ditt? Elementær fotballforståelse har gått deg hus forbi, men det har jeg visst lenge..


Helt enig fart er overvurdert i fotball... mer viktig på 100 meter..  ::) ::) ::)

Bites Yer Legs

Sv: Krisebarometeret
« Svar #22 på: August 12, 2010, 18:55:47 »
Tipper den dukker opp igjen hvis (når?) forsvaret vårt har blitt fraløpt av spissene til Nottingham..
De blir visst ikke fraløpt har blitt fortalt i en annen tråd....det er visst midtbanen sin feil at de ikke klarer å følge spissene ;D ;D ;D

Hva er poenget ditt? Elementær fotballforståelse har gått deg hus forbi, men det har jeg visst lenge..


Helt enig fart er overvurdert i fotball... mer viktig på 100 meter..  ::) ::) ::)

Enda et skudd til side for mål, les deg opp på hva vi prater om før du  kommenterer. Tips: Graysons bruk av mannskapet...-tråden
KEEP FIGHTING!!

DenHviteYeboah

Sv: Krisebarometeret
« Svar #23 på: August 12, 2010, 19:18:01 »
Tipper den dukker opp igjen hvis (når?) forsvaret vårt har blitt fraløpt av spissene til Nottingham..
De blir visst ikke fraløpt har blitt fortalt i en annen tråd....det er visst midtbanen sin feil at de ikke klarer å følge spissene ;D ;D ;D

Hva er poenget ditt? Elementær fotballforståelse har gått deg hus forbi, men det har jeg visst lenge..


Helt enig fart er overvurdert i fotball... mer viktig på 100 meter..  ::) ::) ::)

Enda et skudd til side for mål, les deg opp på hva vi prater om før du  kommenterer. Tips: Graysons bruk av mannskapet...-tråden
Jammen flott at du er et  slikt orakel.Hyggelig tone overfor andre har du også ;D

Ihag

Sv: Krisebarometeret
« Svar #24 på: August 12, 2010, 19:28:40 »
Blitt en hyggelig tråd dette ! Ikke så rart når forumets mest negative
skribenter engasjerer seg så sterkt ( med 2 unntak ). Kampen på lørdag var skuffende, men det vil nok snu ! Vi som var i Leeds lørdag hadde det veldig kjekt, og ofret ikke en tanke på de (fattige) grinebiterne som satt hjemme !

Bites Yer Legs

Sv: Krisebarometeret
« Svar #25 på: August 12, 2010, 19:38:18 »
Tipper den dukker opp igjen hvis (når?) forsvaret vårt har blitt fraløpt av spissene til Nottingham..
De blir visst ikke fraløpt har blitt fortalt i en annen tråd....det er visst midtbanen sin feil at de ikke klarer å følge spissene ;D ;D ;D

Hva er poenget ditt? Elementær fotballforståelse har gått deg hus forbi, men det har jeg visst lenge..


Helt enig fart er overvurdert i fotball... mer viktig på 100 meter..  ::) ::) ::)

Enda et skudd til side for mål, les deg opp på hva vi prater om før du  kommenterer. Tips: Graysons bruk av mannskapet...-tråden
Jammen flott at du er et  slikt orakel.Hyggelig tone overfor andre har du også ;D

Unnskyld da, har sett meg lei på de uendelige innleggene med forsøk på ironi, om du heller kunne tatt debatten. Isteden driver du og feilsiterer meg rundtom på forumet, kanskje var jeg krass, men jeg mente oppriktig det jeg skrev, basert på at du (tilsynelatende) ikke skjønte mitt poeng om midtbaneorganisering kontra manglende fart.. 
Jeg oppfatter ikke nødvendigvis din tone som så veldig hyggelig bare fordi du druser på med 14 000 smileys..!
KEEP FIGHTING!!

DenHviteYeboah

Sv: Krisebarometeret
« Svar #26 på: August 12, 2010, 20:02:52 »
Tipper den dukker opp igjen hvis (når?) forsvaret vårt har blitt fraløpt av spissene til Nottingham..
De blir visst ikke fraløpt har blitt fortalt i en annen tråd....det er visst midtbanen sin feil at de ikke klarer å følge spissene ;D ;D ;D

Hva er poenget ditt? Elementær fotballforståelse har gått deg hus forbi, men det har jeg visst lenge..


Helt enig fart er overvurdert i fotball... mer viktig på 100 meter..  ::) ::) ::)

Enda et skudd til side for mål, les deg opp på hva vi prater om før du  kommenterer. Tips: Graysons bruk av mannskapet...-tråden
Jammen flott at du er et  slikt orakel.Hyggelig tone overfor andre har du også ;D

Unnskyld da, har sett meg lei på de uendelige innleggene med forsøk på ironi, om du heller kunne tatt debatten. Isteden driver du og feilsiterer meg rundtom på forumet, kanskje var jeg krass, men jeg mente oppriktig det jeg skrev, basert på at du (tilsynelatende) ikke skjønte mitt poeng om midtbaneorganisering kontra manglende fart.. 
Jeg oppfatter ikke nødvendigvis din tone som så veldig hyggelig bare fordi du druser på med 14 000 smileys..!

Alt iorden!Var nok et lite sleivspark fra meg ang. hurtighet.Forstår hva du mener, men er ikke enig,og vi blir nok ikke enig om dette heller.Jeg var faktisk ganske positiv etter kampen mot Derby jeg,bortsett fra midtforsvaret som i mine øyne var "lus på tjærekoster"mht hurtighet.Gjennom mine briller er jeg livredd for at Naylor og Collins blir fraløpt i kamp etter kamp fremover, derfor en litt oppgitt holdning i fra min side mht fart.Jeg bare oppfattet det litt som bortforklaring fra din side at man må gi midtbanen skyld i dette.Skylden kan nok fordeles, men jeg mener fortsatt at det er et veldig dårlig signal om Graysons taktiske egenskaper når han for det første utnevner Naylor til kaptein når han til de grader har problemer med tempoet i sin alder.I tillegg kommer det inn 3 nye i forsvaret som er nesten like treige.Og de er tiltenkt å spille mange kamper fremover..Men vi får se...Gregan var jo gigantisk treig han også, men klarte seg vel ok i den tiden han spilte.Ikke særlig populær hos supporterne, men en høy stjerne hos Blackwell...
MOT!

Borge

Sv: Krisebarometeret
« Svar #27 på: August 12, 2010, 22:09:20 »
Er ofte uenig med DHY men min største bekymring er faktisk også manglende fart i midtforsvaret vårt...uansett midtbane - vi kommer til å slite med dette utover i sesongen hvis vi ikke får inn litt tempo der.
Borge

Masinga

Sv: Krisebarometeret
« Svar #28 på: August 12, 2010, 23:08:18 »
Ja, ja. Da ble det ganske opphetet igjen. Føler at diskusjonen mangler litt bakkekontakt. Av de som har stemt, mener 4 av 92 at vi rykker ned, mens 52% tror vi ender foran Derby på tabellen. Slik jeg tolker dette har de fleste en nøktern forventning til Leeds denne sesongen. De færreste tror på et opprykk (og Derby er slett ikke blant favorittene her). Hva går da diskusjonen ut på? Er det likevel slik at vi går med en indre forhåpning om at vi skal rett opp i PL?

Leeds overbeviste ikke på lørdag, men jeg er ganske sikker på at mye vil rette seg etterhvert. En del spillere trenger kamptrening rett og slett. Da er det unødvendig å lage storm i vannglass. Om vi så skulle tape mot Forest er det heller ingen krise. Dette er og forblir en mellomsesong for Leeds. Det viktigste er å unngå nedrykk.
Masinga, medl.nr. 1250

Sølvreven

Sv: Krisebarometeret
« Svar #29 på: August 14, 2010, 00:21:25 »
Når man har to stoppere som ikke er av de raskeste, så er det faktisk midtbanen sin jobb å bremse farten på motstanderne sånn at stopperne får en enklere jobb. Dette vet jeg fordi jeg trener et lag som slet med akkurat dette problemet. Når midtbanen gjør en god defensiv jobb og kommer tett på motstanderne, så er jobben pokker så mye enklere for det bakre ledd. Jeg tror nok at det er dette Bites Yer Leg prøvde å påpeke i Graysons bruk av mannskapet...-tråden

Hilsen fortsatt optimistisk Rev som gleder seg til vi får tilbake kisnorbo og &  ;)
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".