Skrevet av Emne: Sumo vs HD-dekoder?  (Lest 2822 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sumo vs HD-dekoder?
« på: August 13, 2010, 12:05:37 »
Dette har sikkert blitt tatt opp i en annen tråd, men jeg finner den isåfall ikke. Premier Leauge starter denne helga og her i heimen har vi fortsatt ikke bestemt oss for om vi gidder kjøpe ny HD-dekoder eller om vi skal se kampene på Sumo.

Hva tenker dere andre som skal se PL?

PS: Dere bitre som kommer med den samme gamle regla om at PL er drit å se på kan holde dere utenfor!

Håper på kloke svar!!
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sumo vs HD-dekoder?
« Svar #1 på: August 13, 2010, 12:57:05 »
Jeg ventet på at Canal Digital skulle komme opp med PL-tilbudet sitt, og får disse kanalene til en drøy hundrings ekstra i mnd enn hva jeg hadde med bare TV2 Sport (pakketilbud).
...eneste jeg savner er Viasat Fotball of course. Men man trenger da en grunn til å møte Leedsvennene på puben :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Sv: Sumo vs HD-dekoder?
« Svar #2 på: August 13, 2010, 13:38:35 »
Jeg har HD dekoder fra Altiboks, og har anskaffet fotballpakka deres. Har ellers liten erfaring med Sumo, men gleder meg faktisk veldig til å se fotball i HD igjen etter å ha storkost meg med HD-sendingene fra VM.

flynn

Lord-Meta

Sv: Sumo vs HD-dekoder?
« Svar #3 på: August 13, 2010, 17:40:38 »
Har HD dekoder fra canal digital. så blir herlig med PL kamper igjen :D

Here we go again

  • Gjest
Sv: Sumo vs HD-dekoder?
« Svar #4 på: August 13, 2010, 20:55:57 »
På TV2 sumo kan man se alle kampene direkte, slik som altibox også tilbyr.  På TV2HD blir de mest "attraktive" kampene plukket ut direkte.  Slik jeg har forstått det vil de andre kampene bli vist senere.
For å ta førstkommende lørdag så går det 6 kamper kl 4.  Tre av dem blir vist på TV2HD, mens man kan velge blant alle 6 på sumo.
Den tidlige kampen og sene kampen vises på alle platformer.

Kvalitetsmessig vil jeg tro det er best å se dem direkte på TV og ikke via pc, men det finnes sikkert godt utstyr som fikser den biffen også.

Hilsen en gammel bitter mann som ikke synes PL er dritt, men TV2 derimot...... ;)

Promotion 2010

Sv: Sumo vs HD-dekoder?
« Svar #5 på: August 17, 2010, 10:26:45 »
Kjører TV2 eviglange reklamepauser eller er betalkanalene deres litt mer fri for dette?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sumo vs HD-dekoder?
« Svar #6 på: August 17, 2010, 10:56:09 »
Kjører TV2 eviglange reklamepauser eller er betalkanalene deres litt mer fri for dette?
...de kjører egenreklame samt nrk-vrien med plakater  ::)

Men det dreier seg vel om 50 sek.snutter og ikke 7-minutters som under VM.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Here we go again

  • Gjest
Sv: Sumo vs HD-dekoder?
« Svar #7 på: August 29, 2010, 16:44:22 »
Det jeg "hater" enda mer enn "bitterhet" er folk som stiller spørsmål, for deretter totalt neglisjere eventuelle svar de får på spørmålet! :P

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Sumo vs HD-dekoder?
« Svar #8 på: September 03, 2010, 16:41:45 »
Sumo er kjøpt og det fungerer ganske fint!:)
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

lojosang

Sv: Sumo vs HD-dekoder?
« Svar #9 på: September 04, 2010, 02:28:22 »
Er ikke Sumo forbeholdt menn med min kroppsbygning som dasket til hverandre i lendekleder?  ;D
- Leif Olav

Corleone

Sv: Sumo vs HD-dekoder?
« Svar #10 på: November 02, 2012, 23:05:26 »
Kjøpte meg Sumo når Tv2 fikk Championsship rettighetene. Hver kamp blir imidlertid en nedtur - store mengder slow-motion med påfølgende "spoling" for å rette opp. Dette fører til at lyden ofte ligger foran, noe som kan være ganske irriterende. Dette ødelegger naturligvis mye av kampopplevelsen for meg.

Erfaringsmessig har jeg aldri hatt noen problemer med nettet her i huset, så jeg er ganske sikker på at det ikke er det som er problemet. Ei heller hos kompiser får jeg sumoen til å gli. Er ikke spesielt teknisk anlagt, er det noen som har hatt liknende problemer og eventuelt kan hoste opp en løsning?

På forhånd takk!  :)

Sleivind

Sv: Sumo vs HD-dekoder?
« Svar #11 på: November 03, 2012, 20:03:45 »
Kjøpte meg Sumo når Tv2 fikk Championsship rettighetene. Hver kamp blir imidlertid en nedtur - store mengder slow-motion med påfølgende "spoling" for å rette opp. Dette fører til at lyden ofte ligger foran, noe som kan være ganske irriterende. Dette ødelegger naturligvis mye av kampopplevelsen for meg.

Erfaringsmessig har jeg aldri hatt noen problemer med nettet her i huset, så jeg er ganske sikker på at det ikke er det som er problemet. Ei heller hos kompiser får jeg sumoen til å gli. Er ikke spesielt teknisk anlagt, er det noen som har hatt liknende problemer og eventuelt kan hoste opp en løsning?

På forhånd takk!  :)

Tja, prøv en annen nettleser?

Nå skal visst Sumo pusses kraftig opp, i følge dem selv. Sendte en mail i sommer og lurte på om de ikke hadde tenkt å lage en app slik at vi som har androidbasert nettbrett kunne få sett på sumo der. Den kom, men de visste ikke når, og de holdt på å pusse opp Sumo.

Sendte ny mail på fredag, og fikk akkurat det samme svaret som jeg fikk i sommer.

Blank_File

Sv: Sumo vs HD-dekoder?
« Svar #12 på: November 04, 2012, 01:29:07 »
Jeg er sånn mellomfornøyd med Sumo. Har ikke problemer med hakking og lyd etc, som blir beskrevet her men bildeflyten kan aldri bli så god som den er på TV-dekoder uansett så lenge TV2 er bundet av Silverlight plattformen som Sumo kjører på. Jeg håper de kvitter seg med Silverlight dersom det skjer en større oppgradering. Tjenesten i seg selv er god syns. Liker det såkalte "livesenteret" hvor man kan hopper kjapt mellom kamper og se høydepunkter med et par raske trykk.

Hvis du har problemer med hakking så ville jeg sjekke hva slags hastighet du har på linja de. Dersom den er under 6-7mbit så vil du få problemer med livesenteret. Ingen tvil om det. Sumo skal jo stille seg etter farten på linja, men det opplever jeg at i praksis ikke skjer og at mye skifting mellom hastigheter fører til stopp.