Skrevet av Emne: Gedigen stor stall  (Lest 6027 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GeirO

Gedigen stor stall
« på: September 09, 2010, 22:45:28 »
Etter Fayes ankomst er stallen nå ufattelig stor. Er det andre lag som kan konkurrere med oss her?

Stort sett fordeler med dette, men ulemper finnes. F.eks. at rimelig gode spillere sjelden vil slippe til på førstelaget og spre frustrasjon. Men velger å se på fordelene; mange gode spillere å velge blant når skader og suspensjoner kommer. Og de kommer!

Har plukket to lag fra stallen som viser bredden:

Schmeichel
Connolly
Bruce
Kisnorbo
Bessone
Howson
Kilkenny
Johnson
Watt
Paynter
Sam
Subs: White, Gradel, Hughes


Higgs
Crowe
Naylor
Collins
Parker
Snodgrass
Faye
Clayton
Somma
Becchio
McCormack
Subs: Bromby, Grella, Robinson, Nunez

Stakkars Simon............
« Siste redigering: September 10, 2010, 12:10:34 av GeirO »
MOT

Budda

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #1 på: September 09, 2010, 22:52:32 »
Håper vi kan kvitte oss med noe av stallfyllet. Trur ikke det er for bra å ha alt for mange spillere
Endre

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Gedigen stor stall
« Svar #2 på: September 09, 2010, 22:57:27 »
46 ++ kamper. Godt med stor stall!

LeifMorten

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #3 på: September 09, 2010, 22:57:50 »
alle trenere ønsker dobbelt dekning. Men nesten trippel har jeg ikke hørt noen antydet!
 

B-m

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #4 på: September 10, 2010, 05:34:49 »
Håper vi kan kvitte oss med noe av stallfyllet. Trur ikke det er for bra å ha alt for mange spillere

Visse personer blir aldri fornøyd! Men jeg er enig i at Grayson har en liten jobb å gjøre med å holde spillere fornøyd. Men ser ikke på dette somnoen krise slik som budda hinter til.

Kisnorbo og Parker er langtidskadet, og kanskje ikke tilbake for fullt før neste sesong. Robinson er transferlistet. Faye og Nunez har halvårskontrakter. Watt er på lån. Hughes og Crowe er squad-players og inneforstått med det. Grella går nok på lån asap.

Bruce, Bromby, Collins og Naylor kjemper om midtstopperplass - 4 stk midtstoppere er et ok antall. I løpet av en sesong vil det være stor sannsynlighet for lengre skade på en av dem + 4-6 kamper i suspensjoner. Bessone og Connolly førstevalg på back - ingen klare utfordrere på plassen her - Crowe, Bromby og Hughes per dags dato. I forsvar ser jeg at Bromby kanskje er den første til å gå "sur", da han virker lengst bak i køen både som stopper og back.

Howson, Kilkenny, Clayton, Faye og Nunez sentral på midten. Synes 5 sentrale midtbanespillere er et minimum. Faye og Nunez blir nok bare subs inntil videre. Howson førstevalg på midten. Deretter relativt jevnt mtp konkurranse, selv om Kilkenny er i form.

Stor dekning på ving! Snoddy, Sam, Gradel, Watt, Johnson, White (og McCormack). Her har Grayson en utfordring. Synes det er godt å se at Snoddy virkelig har fått konkurranse da han ofte virket litt "sliten" sist sesong. Vingene våre holder et meget høyt nivå (ser man bort i fra Johnson og White). Watt, Gradel, McCormack og Snodgrass kan alle spille bak spiss.

Becchio, Paynter, McCormack og Somma - jevngode spisser imo.. Somma mye å lære i følge Grayson, så han er nok fjerdevalg.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Dennis

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #5 på: September 10, 2010, 07:49:56 »
Stallen har nå vokst seg veldig stor, på samme tid er det viktig med alternativer til Luciano Becchio og Robert Snodgrass, som har vært matchet veldig hardt over en lengre periode. I tillegg er nevnte Nunez og Faye på korte kontrakter (Ser derimot at ingen nevner Alan Martin, Tom Lees, Tom Elliott, Lubo Michalik, Liam Darville som alle kun er på utlån, samt Will Hatfield).

Den gode dekningen til tross, de kan vise seg at en så stor stall som det Grayson nå råder over, faktisk kan være skadelig over en hel sesong. Rent kampmessig er det gunstig at man kan stille to lag og vel så det, men kvalitetsmessig er det liten hensikt å råde over et halvt hundre mann. Spillere vil gå misfornøyde grunnet liten spilletid, kvaliteten på treningene vil svekkes, som igjen (kan) gjenspeiles i kamp, etc.

Antar at Grayson vil sende minst et par spillere på utlån. Mike Grella virker som en selvfølge, selv tipper jeg også Somma får noen måneder på utlån igjen nå som McCormack kom inn og Paynter blir klar, mens jeg gjerne skulle sett Andy Robinsons kontrakt kanselleres, selv om det neppe skjer grunnet kostnadene. Gud bedre for en flopp den mannen har vist seg å være.
 
Tror nok opprykket (og dagens økonomiske situasjon i fotballverdenen) må ta "skylden". Det er naturlig at en større del av mannskapet skiftes ut etter et opprykk, spesielt siden Leeds selvsagt vil se mot enda et opprykk kontra overlevelse i NpC, men det er vanskelig å kvitte seg med overflødige spillere. Tror nok flere spillere jevnt og trutt vil forsvinne i løpet av sesongen og til sommeren.

Satt på spissen er et lag er bedre tjent med å ha en kvalitetsmessig jevn og god "liten" stall (supplert med noen unggutter som kan lånes ut), kontra å kunne stille to til tre mann på hver eneste plass.
« Siste redigering: September 10, 2010, 07:53:59 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #6 på: September 10, 2010, 08:09:54 »
 Er ikke dette også et økonomisk spørsmål til syvende og sist? Det må da koste en del å ha så mange spillere "gående på gress"? Økonomisk må vi vel stå oss rimelig bra da.......
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #7 på: September 10, 2010, 09:22:00 »
Utrolig hva det er mulig å klage over.

I fjor var det manglende bredde stallen som var et problem, nå er det for stor bredde som er et problem.

Jeg tror det rett og slett er for mange som spiller CM eller lignende her inne.

Stallen til Leeds United matcher de fleste i "The Garbageship" og vel så det! Ta nå ikke bekymringene på forskudd.

Len dere heller tilbake i stolen og "enjoy"! Det blir verken oppnykk eller nednykk! Og hvis det blir det første så blir det en bonus.....IKKE et problem!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #8 på: September 10, 2010, 11:34:40 »
Hvis det er meg du sikter til, Promo, er jeg ikke en gang i nærheten av å spille CM. Og hva er, per definisjon, en klage?  ;) 8)
Super Leeds since 1968

GeirO

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #9 på: September 10, 2010, 12:12:10 »
Utrolig hva det er mulig å klage over.

I fjor var det manglende bredde stallen som var et problem, nå er det for stor bredde som er et problem.

Jeg tror det rett og slett er for mange som spiller CM eller lignende her inne.

Stallen til Leeds United matcher de fleste i "The Garbageship" og vel så det! Ta nå ikke bekymringene på forskudd.

Len dere heller tilbake i stolen og "enjoy"! Det blir verken oppnykk eller nednykk! Og hvis det blir det første så blir det en bonus.....IKKE et problem!  ;)

Det er vel ikke så mye klaging her, mer en analyse av fordeler og ulemper ved å ha en så stor stall.
MOT

Promotion 2010

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #10 på: September 10, 2010, 13:14:37 »
Hvis det er meg du sikter til, Promo, er jeg ikke en gang i nærheten av å spille CM. Og hva er, per definisjon, en klage?  ;) 8)

Neida neida. Sikter ikke til noen.

Men understreker at vi klager jo uansett. En Leeds-supporter må vel være per definisjon: En som finner noe negativt i alt!  ;)

Kjenner meg selv igjen i det: Høyt oppe ved seier og katastrofealarm ved tap! Men akkurat denne sesongen har jeg tenkt å ta det litt rolig i forhold til forventninger og negativitet.

Så jeg erter nok bare den lille mangel på tilfredshet her inne som kunne slått inn med tanken på at vi bare for en sesong kan være middelhavsfarere i NpC.  :P
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #11 på: September 10, 2010, 13:22:52 »
I fjor var det manglende bredde stallen som var et problem, nå er det for stor bredde som er et problem.

'Bredde' er en betegnelse som kan brukes forskjellig.

Det er ikke vanskelig å ha en stall med et høyt antall spillere. Det er vanskeligere og langt viktigere å ha en spillerstall med god kvalitet på de fleste/alle plasser. Selvsagt kan man få til begge deler, men er det for mange spillere i stallen som ikke er gode nok, kan det gå utover kvaliteten på laget som helhet.

Klage? Det får så være.  :)

Jeg tror Leeds bør kutte ned på antall spillere i stallen, for å spisse kvaliteten på trening og i kamp. Det er jeg også helt sikker på vil skje i løpet av de neste månedene.
Marching on together!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Gedigen stor stall
« Svar #12 på: September 10, 2010, 14:00:27 »
Mange spillere, men god dekning på de fleste plassene- må være greit for Simon dette og siden dette antagelig vil skape tøff kamp om plassene får vi skjerping på trening også! Positivt, men sikkert ganske dyrt au!!
Yeboahs vitne

Jon R

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #13 på: September 13, 2010, 17:23:34 »
Utrolig hva det er mulig å klage over.

I fjor var det manglende bredde stallen som var et problem, nå er det for stor bredde som er et problem.

Jeg tror det rett og slett er for mange som spiller CM eller lignende her inne.

Stallen til Leeds United matcher de fleste i "The Garbageship" og vel så det! Ta nå ikke bekymringene på forskudd.

Len dere heller tilbake i stolen og "enjoy"! Det blir verken oppnykk eller nednykk! Og hvis det blir det første så blir det en bonus.....IKKE et problem!  ;)

Here we go again....

Er litt urolig for av at forumspolitiet skal drepe ethvert tilløp til gode diskusjoner ved at enhver kritisk røst blir stemplet som "klaging", "sutring", "grinebiter" eller "negativ". Kan forstå at mange er lei av negativismen som har fulgt Leeds United gjennom mange år, men jeg stemmer for at også det kritiske søkelyset skal ha plass på dette forumet. Blir mye dissing nå, så fort noen kommer med noe som kan oppfattes som kritikk mot klubbens styre og stell.  I dette tilfellet blir en oppsummering av fordeler og ulemper karakterisert som klaging og misnøye, og det fortjener vel kanpt nok trådstarter hvis dere leser innlegget hans ( og tilsvarene)  en gang til?

Så tilbake til topic: Kan en stall blir for stor? Tro jeg svarer på mitt eget spørsmål med en liten quiz: Nøyaktig hvor mange ungdommer fra vårt eget akademi har debutert i løpet  av de snaue 2  åra Grayson har sittet ved roret? 
Jon R.

Kato

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #14 på: September 13, 2010, 18:12:27 »
Jeg tror vi i dag har en for stor stall. Når vi nå kun har ligaen pluss fa-cup å tenke på, frykter jeg det blir vanskelig å holde alle spillerne varme og fornøyde. Her blir det en god del som vil få lite eller ingen spilletid.

I tillegg viser starten av sesongen at Grayson endrer lite, naturlig når vi vinner. Men selv ikke i liga-cupen var det store endringer.

Hvor mange kamper vil spillere som Mike Grella og Leigh Bromby få (som vi attpåtil betalte penger for?)
« Siste redigering: September 13, 2010, 18:28:22 av Kato »
 

fjellhaugen

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #15 på: September 13, 2010, 18:42:47 »
en kjapp gjennomgang av alle stallene i NPC på skysports hjemmeside viser følgende;
(lånespillere i parantes)

Coventry 35(2)   37
QPR 34(5)          39
Leicester 33(1)   34
Ipswich 31(3)     34
Leeds 30(6)       36
Boro 30(4)         34
Palace 30(1)      31
Reading 29(5)     34
Swansey 29(3)   32
Bristol C 29(2)    31
Burnley 29(1)     30
Preston 28(4)     32
Watford 28(3)     31
Doncaster 28(1)  29
Norwich 27(3)     30
Barnsley 27(1)    28
Sheff U 27          27
Derby 26(4)        30
Hull 26(3)           29
Forest 26(3)       29
Cardiff 26(2)       28
Millwall 25(3)       28
Scunny 25(2)      27
Pompey 21(2)      23

Denne listen viser at vi har den 5. største stallen med egne spillere og den 3. største ink lånespillere.
Snittet ligger på 28,3 spillere så vi ligger ikke VOLDSOMT forran andre. dette er dog tallet uten lånespillere inkludert. med disse er snittet knappe 31.

Problemet med stallen vår er ikke akkurat at vi har for mange spillere. Det er at vi har mange som ALDRI kommer til å spille førstelags fotball.
CM var nevnt her oppe av noen og minnes fra gammelt av at av og til var det bedre butikk å sparke spilleren for å bli kvitt de. ;)

PS: den listen ble ikke en kjapp gjennomgang tilslutt allikevel med et håpløst tregt nett...
så ikke noe dissing av skjeve linjer og div takk ;D ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Sleivind

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #16 på: September 13, 2010, 19:51:45 »
Utrolig hva det er mulig å klage over.

I fjor var det manglende bredde stallen som var et problem, nå er det for stor bredde som er et problem.

Jeg tror det rett og slett er for mange som spiller CM eller lignende her inne.

Stallen til Leeds United matcher de fleste i "The Garbageship" og vel så det! Ta nå ikke bekymringene på forskudd.

Len dere heller tilbake i stolen og "enjoy"! Det blir verken oppnykk eller nednykk! Og hvis det blir det første så blir det en bonus.....IKKE et problem!  ;)

Here we go again....

Er litt urolig for av at forumspolitiet skal drepe ethvert tilløp til gode diskusjoner ved at enhver kritisk røst blir stemplet som "klaging", "sutring", "grinebiter" eller "negativ". Kan forstå at mange er lei av negativismen som har fulgt Leeds United gjennom mange år, men jeg stemmer for at også det kritiske søkelyset skal ha plass på dette forumet. Blir mye dissing nå, så fort noen kommer med noe som kan oppfattes som kritikk mot klubbens styre og stell.  I dette tilfellet blir en oppsummering av fordeler og ulemper karakterisert som klaging og misnøye, og det fortjener vel kanpt nok trådstarter hvis dere leser innlegget hans ( og tilsvarene)  en gang til?

Så tilbake til topic: Kan en stall blir for stor? Tro jeg svarer på mitt eget spørsmål med en liten quiz: Nøyaktig hvor mange ungdommer fra vårt eget akademi har debutert i løpet  av de snaue 2  åra Grayson har sittet ved roret? 

Tipper 0! Litt trist å se på Leedslaget nå om vi ser på satsingen på egen ungdom. Howson har jo vært etablert i flere sesonger. White er lovende, men det virker som om han kommer lenger og lenger unna en plass på laget. Tom Lees er nestemann på lista, en 20-åring utlånt til Bury. Er man 20 år og god, så burde han vært i Leeds og kjempet om en plass på laget. Og hva er sannsynligheten for at vi skal se en ny White, Delph eller Howson slå gjennom på laget så lenge vi har en så stor stall?

Det er selvfølgelig altfor mange spillere i stallen. Det er flere spillere som kommer til å gå sure i løpet av sesongen, og det beste hadde vært å låne de ut eller terminere kontrakten. Det må være utrolig frustrerende å vite at uansett hva man gjør på treningsfeltet, så er man likevel milevis unna førstelaget.

lojosang

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #17 på: September 13, 2010, 20:37:47 »
Er ikke Grella utlånt allerede?

Jon kommer med et uhyre godt argument mot for stor stall.
Unge spillere blir neppe bedre av å sitte på benken. Men hadde vi råd til å gamble på uerfarne ungutter de tre siste sesongene?
Burde vi ta oss råd til det i år? I hvert fall når plassen ser ut til å være berget?
- Leif Olav

Runar

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #18 på: September 13, 2010, 21:18:42 »
No er jeg veldig i tvil om vi har de unge talentene som KAN slå igjennom. Av dagens ungedomsspillere så er det vel bare Joe McCann som er i nærheten av noe nasjonalt u17 nivå? Jeg er i tvil om akademiet vårt er av samme kaliber som tidligere. Det har vel konsekvent blitt bygget ned de siste 6 årene og det vil vel gjerne ta like lang tid å bygge det opp for å få avkastning av det.

White og Darville har begge u17 landskamper for england, disse burde vært nærmere dagens første 11'r. Spesielt White som har vist seg dyktig når han har fått sjansen. Darville har sikkert stagnert og er ikke et tema lengre. Graysons svakhet i forhold til McAllister ser ut til å være spiller utvikling. Der McAllister så mot akademiet ser Grayson alltid mot transfermarkedet.

 

Andersen

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #19 på: September 13, 2010, 21:42:51 »
For stor stall ? javel, forrige sesong var den vel for liten. Med så mange kamper i løpet av en sesong er det vel godt å ha friske bein å hive innpå laget når de beste på laget begynner å bli slitne. tror spillerene i Leeds vet de må prestere for å komme på førstelaget . Vil si vi har et hyggelig luksusproblem denne sesongen enn de 3. forrige da vi var i L1. LEEDS4EVER

LEO

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #20 på: September 13, 2010, 22:33:02 »
Siden vi spilte lørdag og så spiller tirsdag og fredag.  Da bør vel noen bytter skje.

Personlig håper jeg at Naylor blir byttet med Bruce.  Når Faye er klar da blir vel det på bekostning av enten Johnsen eller Howson. Jeg mener Killa er den beste på midtbanen og han må ikke røres.
Siden Watt ikke var god som spiss da bør han ut på kanten og Sam tar den andre kanten hvis skade fri.
Det betyr at jeg vil ha spissen fra Cardiff sammen med Beechio.
 

B-m

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #21 på: September 14, 2010, 01:31:22 »
Utrolig hva det er mulig å klage over.

I fjor var det manglende bredde stallen som var et problem, nå er det for stor bredde som er et problem.

Jeg tror det rett og slett er for mange som spiller CM eller lignende her inne.

Stallen til Leeds United matcher de fleste i "The Garbageship" og vel så det! Ta nå ikke bekymringene på forskudd.

Len dere heller tilbake i stolen og "enjoy"! Det blir verken oppnykk eller nednykk! Og hvis det blir det første så blir det en bonus.....IKKE et problem!  ;)

Here we go again....

Er litt urolig for av at forumspolitiet skal drepe ethvert tilløp til gode diskusjoner ved at enhver kritisk røst blir stemplet som "klaging", "sutring", "grinebiter" eller "negativ". Kan forstå at mange er lei av negativismen som har fulgt Leeds United gjennom mange år, men jeg stemmer for at også det kritiske søkelyset skal ha plass på dette forumet. Blir mye dissing nå, så fort noen kommer med noe som kan oppfattes som kritikk mot klubbens styre og stell.  I dette tilfellet blir en oppsummering av fordeler og ulemper karakterisert som klaging og misnøye, og det fortjener vel kanpt nok trådstarter hvis dere leser innlegget hans ( og tilsvarene)  en gang til?

Så tilbake til topic: Kan en stall blir for stor? Tro jeg svarer på mitt eget spørsmål med en liten quiz: Nøyaktig hvor mange ungdommer fra vårt eget akademi har debutert i løpet  av de snaue 2  åra Grayson har sittet ved roret?  

For stor stall buhu!  


Utopien om talentene som skal slå til hvert år! Vi har alle lyst til at 2-3 talenter skal ta steget opp hver sesong. Og det er lett å sitte på et forum og si at slik burde det være! Latterlig naivt.

Hvor mange klubber som har press på seg kan egentlig spille/satse på akademi-spillere? For det første så har klubber på str. med Leeds mulighet til å hente inn etablerte spillere - og da gjør man det. For det andre så forventer den sykt KRAVSTORE fansen at man har spillere som presterer 100 % hver kamp - om ikke blir det slakt. Spille med unggutter? Haha.

Man glemmer av at det meste av utvikling og vurderinger skjer på TRENINGSFELTET. Grayson og teamet har garantert en fantastisk oversikt og planer om de fleste spillere. F.eks Clayton, Simon pratet om å forme han slik dem vil - over tid. Det vil naturligvis være bra for unggutter å spille ligakamper etc, men vi har reservelaget som holder et bra nivå. Jeg tror heller ikke det er helt bra for unggutter å spille foran et ER, om de ikke er 100 % klare for det:

Se på Howson og Johnson. Jeg har hatt troen på Howson alle år, personlig synes jeg det er et guds under at han fortsatt spiller fotball på høyt nivå. Slakten han fikk i fjor - til dels her inne - men spesielt på Waccoe (som kanskje er mer korrekt i forhold til fans på kamper), var på grensen til det groteske. Hver uke: USELESS f**k, CUNT, USYNLIG etc, og det var snakk om 75 % av forumet som slaktet ham. Heldigvis har mobben fjernet fokuset fra Howson. Og nå er det Bessone, Naylor og Johnson som får gjennomgå(Johnson har bestandig vært hakkekylling).
« Siste redigering: September 14, 2010, 03:56:48 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

B-m

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #22 på: September 14, 2010, 01:39:56 »
No er jeg veldig i tvil om vi har de unge talentene som KAN slå igjennom. Av dagens ungedomsspillere så er det vel bare Joe McCann som er i nærheten av noe nasjonalt u17 nivå? Jeg er i tvil om akademiet vårt er av samme kaliber som tidligere. Det har vel konsekvent blitt bygget ned de siste 6 årene og det vil vel gjerne ta like lang tid å bygge det opp for å få avkastning av det.

White og Darville har begge u17 landskamper for england, disse burde vært nærmere dagens første 11'r. Spesielt White som har vist seg dyktig når han har fått sjansen. Darville har sikkert stagnert og er ikke et tema lengre. Graysons svakhet i forhold til McAllister ser ut til å være spiller utvikling. Der McAllister så mot akademiet ser Grayson alltid mot transfermarkedet.



Poenget ditt? At Grayson er en overlegen manager? Vil ikke se på det som en svakhet, kanskje mer mindre naivitet. Jeg vil ikke si at "spillerutvikling" betyr å gi talenter sjansen, men å klare å få det beste ut av spillere uansett alder, og der synes jeg Grayson gjør en god jobb.


Jeg er forsåvidt enig med deg i at vi ikke har talentene per dags dato. Kan kanskje komme at vi har vært i league one i 3 år og ikke har fått plukket fra øverste hylle?
« Siste redigering: September 14, 2010, 01:42:41 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Runar

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #23 på: September 14, 2010, 08:05:52 »
Som du sikker ser når du leser så ser du at jeg mener at vi kanskje ikke har talentene lengre grunnet nedbyggingen som betyr at vi ikke har de største talentene.

Poenget mitt er rimelig selvforklarende. Grayson har i sin Leeds karriere være opptatt av transfer/lånemarkedet ikke nødvendigvis egen stall eventuelt akademiet, når han skal se på tilskudd til laget. Det vil jeg forklare med alle lånesigneringene: Capaldi, Lowry, Dickinson i stedet for bruken av f.eks White/Parker,  den perioden. Det er ikke nødvendigvis noe stor kritikk, en manager må jo hele tide forsterke laget, både gjennom transferaktivitet og gjennom spillerutvikling av egenstall. Min påstand er enkel, Grayson er en bedre shopper, enn spillerutvikler.

Annet eksempel: JPT kamper f.eks den mot Accerington. Ephraim starter, ikke noen egen ungutt. Ikke at det burde starte en unggutt, men det indikerer noe om hvor fokset ligger for SG.

Tredje Eksempel: Vokes startet 9 kamper på 2,4 mnd, mens Grella fikk 1 i samme periode. Klart fokus på kortsiktig forbedring gjennom transferaktivitet.

 

B_Ød

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #24 på: September 14, 2010, 08:24:07 »
Henger meg på argumentasjonen ti B-m her.
Ups & Ups!!

Promotion 2010

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #25 på: September 14, 2010, 08:35:36 »
Om Grayson er en god eller dårlig spillerutvikler finner vi nok ikke ut før han har vært i klubben i flere år. Han har ennå ikke vært der i to år, det er han først i desember.

Macca utviklet oss til tap mot Histon i en rekke av 6 tap. Grayson utviklet oss til opprykk. Så jeg tror at Grayson er suveren i forhold til managere som Macca. Han holder spillerne på tå hev. Man vet at han ikke er redd for å handle inn forsterkninger i lagdeler som bekymrer ham. Bra det!

Selv om Macca introduserte Delph (var det Macca?) så skapte han altså et lag med forvirrede høns. Mens Grayson har skapt det vi ser i dag i toppen av NpC - FØR HAN HAR VÆRT TO Ã…R I KLUBBEN.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #26 på: September 14, 2010, 08:58:25 »
Om Grayson er en god eller dårlig spillerutvikler finner vi nok ikke ut før han har vært i klubben i flere år. Han har ennå ikke vært der i to år, det er han først i desember.

Macca utviklet oss til tap mot Histon i en rekke av 6 tap. Grayson utviklet oss til opprykk. Så jeg tror at Grayson er suveren i forhold til managere som Macca. Han holder spillerne på tå hev. Man vet at han ikke er redd for å handle inn forsterkninger i lagdeler som bekymrer ham. Bra det!

Selv om Macca introduserte Delph (var det Macca?) så skapte han altså et lag med forvirrede høns. Mens Grayson har skapt det vi ser i dag i toppen av NpC - FØR HAN HAR VÆRT TO Ã…R I KLUBBEN.

Tror dette oppsummerer rimelig greit!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

flynn

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #27 på: September 14, 2010, 09:28:41 »
Runar har jo noen gode poeng, og gode eksempler. Det er et faktum at Leeds under Grayson i stor grad har benyttet lånespillere, eller hentet nye inn, der hvor vi har ment at det finnes like gode (?) alternativer i egen stall eller ungdomsakademi.

Men, jeg mener han overvurderer Graysons rolle i dette. Han må selvsagt stå til ansvar for vurderingene som gjøres i hvert tilfelle. Men, det er ikke Grayson som bedriver den daglige spillerutviklingen av akademispillerne våre, til det har man heldigvis fortsatt noen andre trenere og støtteapparat, hvor Neil Thompson og Neil Redfearn er sentrale skikkelser.

Og det er trist faktum at akademiet de senere årene er blitt betraktelig redusert, både i kvalitet og kvantitet. Det er helt sikkert medvirkende til at det for tiden ser ut til å være lite å hente derfra i form av spillere som kan tilføre noe til a-laget.
Grayson er sikkert formelt sett øverste ansvarlig også her, men han bør ikke få skylda for denne utviklingen, som startet lenge før han kom til klubben.

Derimot håper jeg å se at Grayson bidrar til å gjenninnføre en større satsning på akademiet, og tilliggende aktiviteter i distriktet. Dette er en viktig suksessfaktor for lag i dag, og blir enda viktigere framover.

flynn

Yeboahs vitne

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #28 på: September 14, 2010, 11:09:17 »
Syns det er interessant hvordan enkelte argumenterer for at en stor stall skal være en "belastning". Eneste virkelige utfordringen med dette bør være økonomien i det - men her antar jeg faktisk at vi har mer eller mindre kontroll nå (til tross for underskuddet i fjor). SG sin rolle i dette blir å holde de som ikke spiller fornøyde - men knallhard kamp om plassene burde vel bidra til økt kvalitet på treningene i stedet for det motsatte?

Vi har hatt særdeles tynne staller siste årene - kanskje med rette i og med de økonomiske levevilkårene våre. Men jeg kan ikke komme på i farta en eneste lånespiller som virkelig har levert over evne i perioden. Det handler om trygge og stabile omgivelser og en tilpasning til spillesystemet. Det faktum at vi nå har dobbel/trippel dekning på de fleste plasser er en forutsetning for å levere i denne divisjonen. Med 46 seriekamper og kanskje 10 cup-kamper ila en sesong så trenger vi bredde. Det er ikke mange ukene siden jeg var dypt bekymret for at Paynter og Snoddy var ute - men pga den bredden vi har bygd opp ila august så har det gått ganske så greit. At vi har noen spillere som er stallfyll er faktisk noe alle lag på dette nivået må regne med.

Nå har vi 4 spisser som alle bør være i stand til å levere i Championship. Vingene har vi god dekning på - sentralt har vi dekning frem til jul (med 3 sentrale spillere var vi skrekkelig sårbare) og at vi har minimum dobbel dekning bakover er et "must" i denne divisjonen.

Ser dere på skadelista til PL-lag så ser dere at de fleste lag til enhver tid har 3-6 spillere ute med skade som hadde gått rett inn i første-11`en. Med den belastningen av kamper vi har i Championship så er vi bedre rustet enn mange av våre konkurrenter til å nå målet!!

LEO

Sv: Gedigen stor stall
« Svar #29 på: September 14, 2010, 11:55:16 »
Vi får se om Grayson benytter seg av den store stall nå som kampene kommer tett eller om han velger en første elver og kjører rått med den.

Tror samme elver starter idag med kun en forandring med at Sam starter.  Men på fredag da bør han bytte to tre spillere og benytte seg den store stallen ellers blir det bare tull.