Skrevet av Emne: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...  (Lest 448199 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Dennis

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1230 på: Desember 23, 2016, 08:23:38 »
At Leeds gjør det bra fordi  Cellino "holder  seg borte" er bare vrøvl. Selvsagt jobber han med Leeds hver dag , og selvsagt er det ledelsens ansvar om det går bra eller dårlig sportslig. Han er ansvarlig for spillerkjøp/salg , treneransettelser, sparkinger,  sponsorer, økonomien  osv. Når han får kjeft for dårlige resultater så skal han ha ros for det som går bra også. Kritikken må være rettferdig.

Investering? Penger fra spillersalg kan selvsagt brukes til annet enn spillerkjøp. F.eks betale gjeld. Det må være lov å starte med det viktigste først.  Når man tar hensyn til slettet gjeld og nye spillere så er det selvsagt en netto investering av Cellino.

Jeg er overhodet ikke uenig med deg i det siste. For å holde tunga rett i munnen: Man må selvsagt betale der det brenner mest. Her er ikke kritikken ment til Cellino, men som et spørsmål til de som mener at Cellino har satset "hardt" på laget den siste perioden. For de finnes. I mine øyne er det ikke slik at det er satset hardt sportslig. Etter salgene av McCormack, Byram og Cook er det vel rundt regnet 300 millioner kroner inn. Vi er ikke i nærheten av å ha hentet spillere for tilsvarende sum. Kanskje en tredjedel.

Selv om jeg er kritisk til Cellino skal han absolutt ha for at sommerens investeringer har vist seg som meget, meget gode. Med økonomisk utdanning og interesse, er det ingen tvil om at jeg liker tilfeller hvor man får mer ut av mindre penger. Noe engelsk fotball sliter ekstremt med for tiden, kontra europeisk motstand. Litt hypotetisk, men ikke så langt unna sannheten for Leeds: Salg for 300 mill, kjøp for 100(?) og et langt bedre lag? Selvsagt er det et pluss!

Økonomien er derimot ikke rosenrød. Det ble gjort en "investering" (les: brannslukking) på £5 mill i sommer for å holde klubben på riktig side av FFP-reglene. Og jeg må påpeke at Taylor, Jansson, Bartley, Hernandez og Sacko (halve førstelaget) er på vei ut om ikke de nye eierne finansierer kjøp.

Og nei, det er ikke vrøvl å påpeke at det går bra så lenge MC holder seg borte - fra det (direkte) rent sportslige. Det er rett og slett bare å observere resultatene i etterkant av hans perioder med utestengelser og ilagt taushetsplikt. Så lenge mannen holder seg på styrerrommet og ikke garderoben, gjør laget det bedre på banen. Simples!

Hadde en rivalklubb hatt samme eier som vi har og alt av trenersparkinger (upersonlig gjennom håndlangere), ureglementerte avskjeder ellers i klubben, fobi for tallet 17 og en farge mm, så hadde vi ledd oss ihjel av den klubben. Kanskje hadde det til og med vekket sympati i enkelte av oss.

Står på det jeg sa: Pakker han sammen nå, vil ikke historien dømme han så hardt. 
« Siste redigering: Desember 23, 2016, 08:25:09 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Sydhagen

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1231 på: Desember 23, 2016, 08:25:49 »
At Leeds gjør det bra fordi  Cellino "holder  seg borte" er bare vrøvl. Selvsagt jobber han med Leeds hver dag , og selvsagt er det ledelsens ansvar om det går bra eller dårlig sportslig. Han er ansvarlig for spillerkjøp/salg , treneransettelser, sparkinger,  sponsorer, økonomien  osv. Når han får kjeft for dårlige resultater så skal han ha ros for det som går bra også. Kritikken må være rettferdig.

Investering? Penger fra spillersalg kan selvsagt brukes til annet enn spillerkjøp. F.eks betale gjeld. Det må være lov å starte med det viktigste først.  Når man tar hensyn til slettet gjeld og nye spillere så er det selvsagt en netto investering av Cellino.

Jeg er overhodet ikke uenig med deg i det siste. For å holde tunga rett i munnen: Man må selvsagt betale der det brenner mest. Her er ikke kritikken ment til Cellino, men som et spørsmål til de som mener at Cellino har satset "hardt" på laget den siste perioden. For de finnes. I mine øyne er det ikke slik at det er satset hardt sportslig. Etter salgene av McCormack, Byram og Cook er det vel rundt regnet 300 millioner kroner inn. Vi er ikke i nærheten av å ha hentet spillere for tilsvarende sum. Kanskje en tredjedel.

Selv om jeg er kritisk til Cellino skal han absolutt ha for at sommerens investeringer har vist seg som meget, meget gode. Med økonomisk utdanning og interesse, er det ingen tvil om at jeg liker tilfeller hvor man får mer ut av mindre penger. Noe engelsk fotball sliter ekstremt med for tiden, kontra europeisk motstand. Litt hypotetisk, men ikke så langt unna sannheten for Leeds: Salg for 300 mill, kjøp for 100(?) og et langt bedre lag? Selvsagt er det et pluss!

Økonomien er derimot ikke rosenrød. Det ble gjort en "investering" (les: brannslukking) på £5 mill i sommer for å holde klubben på riktig side av FFP-reglene. Og jeg må påpeke at Taylor, Jansson, Bartley, Hernandez og Sacko (halve førstelaget) er på vei ut om ikke de nye eierne finansierer kjøp.

Og nei, det er ikke vrøvl å påpeke at det går bra så lenge MC holder seg borte - fra det (direkte) rent sportslige. Det er rett og slett bare å observere resultatene i etterkant av hans perioder med utestengelser og ilagt taushetsplikt. Så lenge mannen holder seg på styrerrommet og ikke garderoben, gjør laget det bedre på banen. Simples!

Hadde en rivalklubb hatt samme eier som vi har og alt av trenersparkinger (upersonlig gjennom håndlangere), ureglementerte avskjeder ellers i klubben, fobi for tallet 17 og en farge mm, så hadde vi ledd oss ihjel av den klubben. Kanskje hadde det til og med vekket sympati i enkelte av oss.

Står på det jeg sa: Pakker han sammen nå, vil ikke historien dømme han så hardt.

Enig med Kaizer her.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Josch

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1232 på: Desember 23, 2016, 10:56:28 »
Jeg tror vi bedømmer Cellino etter for kort tid. Ca 4 år må være riktig tid. Skal man snu noe rundt så går det som regel dårlig de første årene. I vår var det mange her som sa vi aldri kan rykke opp med Cellino som eier. Det er nå snudd på hodet. Jeg tror det blir et nytt steg opp neste sesong. Nye eiere? Delvis. Men cellino vil fullføre sitt prosjekt i en eller annen form.

h.b

  • Gjest
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1233 på: Desember 23, 2016, 11:54:58 »
Jeg tror vi bedømmer Cellino etter for kort tid. Ca 4 år må være riktig tid. Skal man snu noe rundt så går det som regel dårlig de første årene. I vår var det mange her som sa vi aldri kan rykke opp med Cellino som eier. Det er nå snudd på hodet. Jeg tror det blir et nytt steg opp neste sesong. Nye eiere? Delvis. Men cellino vil fullføre sitt prosjekt i en eller annen form.

I en drømmesenarie så. Men med Cellino som eier, ja da kan vi vinke bye bye til Pontus, Bartley og andre spillere. Radriazini har nok spytta penger inn allerede. Og ryker takeoveren så må Cellino selge spillere for å få betalt tilbake det han skylder

Bjorn

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1234 på: Desember 23, 2016, 14:54:04 »
Jeg tror vi bedømmer Cellino etter for kort tid. Ca 4 år må være riktig tid. Skal man snu noe rundt så går det som regel dårlig de første årene. I vår var det mange her som sa vi aldri kan rykke opp med Cellino som eier. Det er nå snudd på hodet. Jeg tror det blir et nytt steg opp neste sesong. Nye eiere? Delvis. Men cellino vil fullføre sitt prosjekt i en eller annen form.

I en drømmesenarie så. Men med Cellino som eier, ja da kan vi vinke bye bye til Pontus, Bartley og andre spillere. Radriazini har nok spytta penger inn allerede. Og ryker takeoveren så må Cellino selge spillere for å få betalt tilbake det han skylder

Du har vel ikke harde fakta her H.B? Men du kan jo selvfølgelig tro og mene.
Marching On! 4276

DenHviteYeboah

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1235 på: Desember 23, 2016, 18:37:24 »
Jeg tror vi bedømmer Cellino etter for kort tid. Ca 4 år må være riktig tid. Skal man snu noe rundt så går det som regel dårlig de første årene. I vår var det mange her som sa vi aldri kan rykke opp med Cellino som eier. Det er nå snudd på hodet. Jeg tror det blir et nytt steg opp neste sesong. Nye eiere? Delvis. Men cellino vil fullføre sitt prosjekt i en eller annen form.

I en drømmesenarie så. Men med Cellino som eier, ja da kan vi vinke bye bye til Pontus, Bartley og andre spillere. Radriazini har nok spytta penger inn allerede. Og ryker takeoveren så må Cellino selge spillere for å få betalt tilbake det han skylder

Du har vel ikke harde fakta her H.B? Men du kan jo selvfølgelig tro og mene.
Det er vel Håkons frykt det her er snakk om. Og den er absolutt realistisk. Vi har fått så mange ballespark de siste årene, at det beste er å stålsette seg kontinuerlig i forhold til Murphy`s lov....

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28917
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1236 på: Desember 23, 2016, 18:44:25 »
Jeg tror vi bedømmer Cellino etter for kort tid. Ca 4 år må være riktig tid. Skal man snu noe rundt så går det som regel dårlig de første årene. I vår var det mange her som sa vi aldri kan rykke opp med Cellino som eier. Det er nå snudd på hodet. Jeg tror det blir et nytt steg opp neste sesong. Nye eiere? Delvis. Men cellino vil fullføre sitt prosjekt i en eller annen form.

I en drømmesenarie så. Men med Cellino som eier, ja da kan vi vinke bye bye til Pontus, Bartley og andre spillere. Radriazini har nok spytta penger inn allerede. Og ryker takeoveren så må Cellino selge spillere for å få betalt tilbake det han skylder

Du har vel ikke harde fakta her H.B? Men du kan jo selvfølgelig tro og mene.
Det er vel Håkons frykt det her er snakk om. Og den er absolutt realistisk. Vi har fått så mange ballespark de siste årene, at det beste er å stålsette seg kontinuerlig i forhold til Murphy`s lov....
...det er vel nettopp scenarier som de Håkon lister opp som gjør at folk mener avtalen er 'sikker' - Cellino har simpelthen ikke råd til å trekke seg fra den... (og det er ikke mine argumenter men slike som ofte trekkes frem)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28917
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1237 på: Desember 24, 2016, 13:26:47 »
M'sD postet nettopp dette;
Bit of info I heard yesterday......
The takeover was due to be sorted last week. 
Rad had a deadline of Wednesday 14th to pay 50% of the fee but didn't cough up for whatever reason-maybe the ban. 
The money was to be used for buy back of ER and TA. Also to provide funds for Monk forJanuary. 2 prem players lined up to sign. 
The other 50% to be paid in the summer when Cellino will leave for good. 
No idea if any forward progress has been made. 
 
Yes my tin hat is on but I've no reason to doubt the club employee who gave me this info. 
Make you're own minds up but I generally don't post shit. 
 
MERRY CHRISTMAS!!!!


Dette er en jeg ikke har lagt merke til tidligere, men han er en erfaren waccoe'er og ingen har så langt skrevet at han er en 'rubbish'er.

Jeg merker meg følgende responser:
- So this employee thinks 50% of the sale fee is enough to buy back er ta and fund transfers.
 
f**king hell.

- Also take into account that creditors have been told they are getting paid off when this finalises.
 
With the position we are currently in I doubt any of the first bit of money would be earmarked for er and ta.   

- The ban causing the delay?
Straight to 100% sale now, instead of the 50/50 sale? 
No reason for MC to hang around until the end of the season, if he cannot claim any glory from the seasons' improvement?
 

- ER and TA ?
Would explain why Bates was at ER last week.

- Not saying you wasn't told this but why would Massimo use the money he would be given and put it straight back in the club when he is supposed to be leaving in the summer. If there was money on top of the 50% for buy back and transfers etc  i would understand.

- (svar til den forrige)One would hope that the deal is an investment/takeover, and that some of the money MC receives has to be invested at 1:1 with whatever extra cash Rad puts in. We have a chance this year, and that will not be lost on either of them. The 50/50 initial deal is a huge opertunity to push on and make much more money. Which is what both of them want, given the structure we know about so far. 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

  • Gjest
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1238 på: Desember 24, 2016, 13:37:46 »
Blir bare rot for hver dag som går nå. Skjer ingenting før nyttår, og det tar nok noen uker inn i det nye året før noe skjer. Og da er det krise med tanke på å styrke stallen.

Leedsfan

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1239 på: Desember 24, 2016, 14:14:03 »
Hvorfor legger Rad ut bilder av juleveldedighet på et sykehus i London hvor to av de ansatte har på seg blå Leeds juleluer?

Hvis dette går i vasken så er det århundrets nedtur!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1240 på: Desember 24, 2016, 21:54:46 »
Hvorfor legger Rad ut bilder av juleveldedighet på et sykehus i London hvor to av de ansatte har på seg blå Leeds juleluer?

Hvis dette går i vasken så er det århundrets nedtur!
Bare å regne med at det hele går i dass >:(

Hallgeir *

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1241 på: Desember 24, 2016, 21:57:06 »
Hvorfor legger Rad ut bilder av juleveldedighet på et sykehus i London hvor to av de ansatte har på seg blå Leeds juleluer?

Hvis dette går i vasken så er det århundrets nedtur!
Bare å regne med at det hele går i dass >:(

Men da smaker "seieren" desto bedre i etterkant.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28917
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1242 på: Desember 25, 2016, 11:37:54 »
M'sD postet nettopp dette;

Bit of info I heard yesterday......
The takeover was due to be sorted last week. 
Rad had a deadline of Wednesday 14th to pay 50% of the fee but didn't cough up for whatever reason-maybe the ban. 
The money was to be used for buy back of ER and TA. Also to provide funds for Monk forJanuary. 2 prem players lined up to sign. 
The other 50% to be paid in the summer when Cellino will leave for good. 
No idea if any forward progress has been made. 
 
Yes my tin hat is on but I've no reason to doubt the club employee who gave me this info. 
Make you're own minds up but I generally don't post shit. 
 
MERRY CHRISTMAS!!!!


Thomas W Banks (TTGM) sin respons til denne:
Had nothing to suggest Rad missed any payment or that anything about the deal is in doubt.
 
We're on. Although I'm surprised we haven't had a confirmation from the club, I don't think that's a bad sign. Guess we may just get a statement saying it's done and dusted and Rad/his team are in place and underway.
 
Have a great Christmas everyone and thanks from a TTGM perspective for all the support that's come our way since we started out in Feb with our poster outside the East Stand!
 
MOT


...merker meg også denne (kan være bullocks):
Yesterday I was advised from a source very close to a local journo that on pain of exclusion from ER sine die that not a single bit of news, gossip or rumour about a TOMA shall be disclosed that directly quotes anyone remotely connected to LUFC unless the club say so or it's a re tweet, quote from fb etc from another chancer who knows f**k all. Obviously with the latter any journo worth his salt won't do that without checking or they will look rights dicks.
 
ps we were both sober.
 
dont ask me to elaborate, can't mention names.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28917
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1243 på: Desember 27, 2016, 18:31:47 »
Aidan Revie har vært aktiv i TOMA-tråden i ettermiddag. Det begynte med en twitter-utveksling er der Gary Cooper uttrykker skepsis mht at Radrizzani bare er en Cellino-medhjelper i en vanskelig tid.

Revie er uenig.
Han uttrykker stor respekt for hva Cooper har utrettet for Leeds, men her mener han at han tar feil.
Deretter er det noen som minner Revie på det han delte på seinsommeren, der en tidligere kollega tilfeldigvis møtte ham på gaten og uttrykte at dette, Aidan, er du vel storfornøyd med? Etter hvert som ex-kollegaen skjønte at Aidan ikke var in the know, kom han ikke med detaljer. Men Aidan skjønte at det var noe bra på gang. :)

Sitat
 

3 hours ago, TAP said:
Hi Aidan when you had the conversation with the ex acquaintance of yours a few months ago
he mentioned that you  would be very happy with the  possible takeover news regarding Leeds,
do you think with the time that has now passed it was Rad he was referring to or someone else who maybe Rad is working on behalf of ?

100% Rad in the first instance. However , knowing Rad and his MO, I dont believe he is into owning a football club long term. I believe him to be a stalking horse. Prior to my dads death we discussed potential buyers of Leeds, as he had introduced a new owner to a Championship football club. I asked 'why not Leeds' and his answer made my toes curl. The problem is not just MC, it goes back 10 years. I honestly believe Rad is the broom before it is flipped to substantial new owners. However, if it is just Rad I am more than happy with that. The guy is a genius in the sports industry.

Sitat
Any chance of you sharing that info, Aidan? [toes curl]
Doesn't sound that sharing the info would scupper any deal to get rid of MC?

AIDAN SVARTE FAKTISK:
The answer was that the books were a 'black hole' and that they had three or four individuals, whom were difficult to displace without big pay offs, sucking money out of the club annually who werent going to accept anything but a vastly over the odds payment. As such he introduced the Jordanians to Bristol. God knows why Bristol. The problem ends with MC, it sure as hell didnt start with him.

Sitat
Aidan you still convinced this is 100% happening?

Its 100% happening. If it fell through now it would simply cost MC money that he literally does not have. Rad doesnt play.





...interessant:
Sitat
Firstly, any Jordanian monies are about as stable as the country. Why are you convinced it ended with MC? He was screwed over with everything else, did no DD - so why are you sure the mess is cleared up?
Yeboahs left foot:
The no DD is a myth. He was part of the SC consortium who did DD but massimo decided to go alone after
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28917
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1244 på: Desember 27, 2016, 19:50:27 »
Jammen vant ikke MP & Silva  i år også! :o

Globe Soccer Awards ‏@Globe_Soccer  39m
39 minutes ago
 
'Best Sports Media Agency' goes to MP&SILVA #GlobeSoccerAwards
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28917
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1245 på: Desember 28, 2016, 00:28:19 »
...ingenting offisielt om at eiersituasjonen har forandret seg, så usikkerheten preger TOMA om dagen.

Så da har Tom fra TTGM bestemt seg for å skrive følgende:

Understandably without anything official yet there is some concern about the deal and why it hasn't been announced etc.
 
In the spirit of transparency (something which we will provide full showing of once the dust is settled on the deal) we are certain now that the FL has approved Radrizzani. The original info was from a very reputable source who Simon O'R has amazingly been able to get a conversation going with.
 
The secondary confirmation comes from a BBC Sport journalist who many will know (not local) - in their words, someone from the club gave the tip off that it was green lighted. 
 
As an interesting tidbit, a former chief exec of ours who is now a *friend* in a very high place said on the day the green light from the FL news came out "your nightmare is about to come to an end".
 
Full timeline etc will hopefully make everything clear and conscious not to fully name people just yet, but please sit tight. As confident as ever.
 
MOT
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

baste

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1246 på: Desember 28, 2016, 01:36:05 »
MOT- venter i spenning på neste rykte  ::)

Dennis

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1247 på: Desember 28, 2016, 09:07:35 »
As an interesting tidbit, a former chief exec of ours who is now a *friend* in a very high place said on the day the green light from the FL news came out "your nightmare is about to come to an end".

Syns det er litt rart om Shaun Harvey ordlegger seg på denne måten. Han hadde en viktig rolle i dette marerittet. Om hans ord ikke er rettet mot Cellino eller kun uvissheten rundt en potensiell take over?
Marching on together!

Erik_

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1248 på: Desember 28, 2016, 09:58:46 »
Dette går bra, aldri i verda. :o

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28917
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1249 på: Desember 28, 2016, 11:59:19 »
As an interesting tidbit, a former chief exec of ours who is now a *friend* in a very high place said on the day the green light from the FL news came out "your nightmare is about to come to an end".

Syns det er litt rart om Shaun Harvey ordlegger seg på denne måten. Han hadde en viktig rolle i dette marerittet. Om hans ord ikke er rettet mot Cellino eller kun uvissheten rundt en potensiell take over?

Shaun Harvey-sitatet, ja... Riktignok var han en Ken Bates-puppet og det endte vel med at de røk uklar.

Ellers er det jo ...interessant... å følge med Jeff Samuels' skriverier på Facebook.
Han har helt tydelig ører inn mot Steve Parkin. Og det kan virke som Parkin lurer i bakgrunnen, han er kanskje en lokal investor som kommer inn, en blant flere (?) når Radrizzani har kloa i klubben???

Over til Samuel:
- He says in the article the deal was agreed in Sept which it was and money changed hands.
Then they fell out for a few weeks after Radz took his money back as he was entitled to do.
Finally an agreement was reinstated and the £10 mill returned.
Let's see if the next lump is announced in 1 week from now

- yes
  The deal is his option is to buy by the 31st December

- It can be announced any time as we are not a PLC

- He's only paid for 10% so far


Noen spør:How does Parkin still have a chance if Rad paid 10mill already
- they both have the option to buy that's why (sorry, Jeff, der følger jeg deg ikke...)
Noen spør:So has Parkin also injected same amount of cash?
- Millions in sponsorship that went to the club and not Cellinos pocket
Everyone seems to forget the difference between Elanora Sport and the club (Parkins sponsorship er velkjent fra tidligere i år)

- They know nothing .
£10 mill paid 2 months ago
Another trench Dec 31st
Who are these people who pretend to know what's going on.
Just don't forget Parkin now also has the cash as well



Selv om ikke alt er like forståelig i Samuels skriblerier får jeg likevel et inntrykk av at Parkin er med i gamet, men, tror jeg, mer i neste omgang, når Radrizzani har fått majoriteten.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28917
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1250 på: Desember 28, 2016, 12:23:29 »
...noen flere tanker fra TOMA-tråden:
Jonathan Wong, journalisten bak artikkelen der Radz offisielt stod frem, har jo blitt spurt på twitter om han vet noe mer. Et merkelig svar om at så vidt han visste forhandlet de fremdeles, et svar som ikke står i stil med hva som ellers har kommet frem.

Men, kanskje...

- Just a thought but the tweet about still negotiating could indicate that they are now talking in greater detail about the second 50%. That would not derail all that has been confirmed about the initial investment and FL green light.
 
- That's what I am hoping.  Why announce a 50% deal if you think you might have the other 50% in a couple of weeks. do it all at once.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1251 på: Desember 28, 2016, 15:16:22 »
Kan det være at vi får en uttalelse like før/etter helgen, med tanke på en frist 31 desember?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1252 på: Desember 28, 2016, 17:46:47 »
Hvis ting er så klart som enkelte hevder så er det ett tidspunkt for annonsering som utpeker seg som optimal:

Tirsdag 3.januar (evt. mandagen rett etter Rotherham-kampen) kan nemlig ny(e) eier(e) få maks utbytte hva angår popularitet og heder når de annonserer kjøpet av klubben, samt langtidskontrakt til Pontus Janssonog muligens et par av de andre leiesoldatene også...

Slikt skaper entusiasme!!!


We are Leeds...MOT!!! ;D ;)
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28917
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1253 på: Desember 28, 2016, 17:57:36 »
...til Bjørnar og Knut-Ronny, det kan nok skje any time, men:

- 11 hours ago, toro said:
A little Birdy told me if it wasnt done by last Wednesday to expect an official announcement the second week of Jan. Apparently that is when Radrizzani is back in the UK next

- I think Dan Roan has his finger on the pulse.  Has said for a month or so it will be mid january even when other good sources were saying it was imminent.  IIRC it was Roan who first mentioned a takeover as well.



Så rundt 15.januar kan være et like godt tips... Man kan jo uansett i det skjulte jobbe med forsterkningene
« Siste redigering: Desember 28, 2016, 17:59:50 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Larsen.

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1254 på: Desember 30, 2016, 14:57:29 »
Noe nytt? :)
Pride of Yorkshire

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28917
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1255 på: Desember 30, 2016, 19:00:03 »
Noe nytt? :)

Nope. Men som Hay svarte på tilsvarende spørsmål i dag: :)

@deakko7 nothing new. Although everyone you speak to still thinks it's on the cards.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28917
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1256 på: Januar 01, 2017, 12:53:23 »
Nyttårshilsen fra Andrea:

Andrea Radrizzani ‏@andrearadri  31 Dec 2016
Thank you! Feel blessed for all I got in this unforgettable year. So grateful..intense successful memorable 2016

Ikke uventet er det en DEL response fra Leedsfans, ikke alle like sympatisk isine svar... :o

https://twitter.com/andrearadri/status/815263040019042304

...men det var da én kar som så sitt snitt til et velkomment lite hint. :)
Som kjent har Andrea også startet en veldedighetsorganisasjon 'playforchange' der ubemidlede får sjansen til å spille fotball. Bl.a. twitret han om dette til jul (vedlagt et bilde av to sykepleiere i Leeds Utd -luer :) )

Andrea Radrizzani ‏@andrearadri  21 Dec 2016
#playforchange#merrychristmas #kings hospital#santa@kingshospital… https://www.instagram.com/p/BOS50QDgKsJziHMNEgi-VLFYIWR6t3QLkro-6s0/ …

DET gjorde at Mick Ward tweetet til Andrea med et lite ordspill og gav ham et hint - og Andrea så tydeligvis både humoren og likte innholdet, så han svarte tilbake: :)
« Siste redigering: Januar 01, 2017, 12:55:03 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

  • Gjest
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1257 på: Januar 01, 2017, 13:02:51 »
Magefølelsen tilsier tidenes nedtur og ngen takeover. Dette tar for lang tid hvis alt var spikra 2-3 uker før jul

Promotion 2010

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1258 på: Januar 01, 2017, 13:38:08 »
Er vel ikke dagen i dag å offentliggjøre noe, men hvis deg allerede er søkt FL om Fit and proper - så skjønner jeg ikke vitsen med å drøye så lenge.


Regner med å bli skuffet!


Flere klubber har pr nå signert flere nye spillere! Vi er aldri raskt ute!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #1259 på: Januar 02, 2017, 11:44:51 »
Simon Austin

was told on good authority everything was in place for Radrizzani to take 50% stake before Xmas. Not sure why there's been a delay.



Simen er vel en freelance Sun-journalist!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973