Skrevet av Emne: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, 8/1 2011, kl 13.45 = Offisielt  (Lest 95792 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andersen

Vil gjerne se resultatet i kampen mot Gunners , før jeg gidder å tenke på ønskemotstander i neste runde i cupen....................... hvis vi går videre . LEEDS4EVER

Hallgeir *

Tror rett og slett vi må satse på å slå Arsenal på fart jeg, de har vel en del litt eldre spillere som ikke løper like fort som våre ungkalver? Keown og Adams husker jeg godt fra sist vi møtte dem, og de er gode på hodet, men svake langs bakken. Og denne Dixon på backen blir lett match for Gradel! Framover er det klart at Frank Stapleton er skummel, men jeg tenker vi kan la Collins putte ham i lomma fra start, så blir ikke det noe problem. Heldigvis har Graham Rix karantene, noe som nok betyr at Faye lett vinner midtbanekrigen.

Hvem tror dere vi møter i neste runde?

flynn
Sitter ikke Rix inne fremdeles? Han var jo litt for ivrig med ei som var ørlite for ung for en stund siden.  :P
Super Leeds since 1968

kalle_92

  • Gjest
Tror rett og slett vi må satse på å slå Arsenal på fart jeg, de har vel en del litt eldre spillere som ikke løper like fort som våre ungkalver? Keown og Adams husker jeg godt fra sist vi møtte dem, og de er gode på hodet, men svake langs bakken. Og denne Dixon på backen blir lett match for Gradel! Framover er det klart at Frank Stapleton er skummel, men jeg tenker vi kan la Collins putte ham i lomma fra start, så blir ikke det noe problem. Heldigvis har Graham Rix karantene, noe som nok betyr at Faye lett vinner midtbanekrigen.

Hvem tror dere vi møter i neste runde?

flynn
*slettet tekst*
« Siste redigering: Januar 05, 2011, 21:45:15 av kalle_92 »

kongsmo

Tror rett og slett vi må satse på å slå Arsenal på fart jeg, de har vel en del litt eldre spillere som ikke løper like fort som våre ungkalver? Keown og Adams husker jeg godt fra sist vi møtte dem, og de er gode på hodet, men svake langs bakken. Og denne Dixon på backen blir lett match for Gradel! Framover er det klart at Frank Stapleton er skummel, men jeg tenker vi kan la Collins putte ham i lomma fra start, så blir ikke det noe problem. Heldigvis har Graham Rix karantene, noe som nok betyr at Faye lett vinner midtbanekrigen.

Hvem tror dere vi møter i neste runde?

flynn
Arsenal har det nest yngste laget i Premier League. Men det kan godt stemme at vi kan bruke litt fart, men da med Gradel (vi har da ikke så fryktelig mange hurtige spillere...).
Sagna og Clichy er vel ikke de tregeste backene, så det kan bli vanskelig. (Men om de ikke spiller, så...) Er det slik at Arsenal-laget nesten er tatt ut? Stemmer det du her sier, er saken derimot annerledes. Har du noen kilde på oppstilling til Arsenal i kampen?

leste du innlegget over nøye nok?
"SNIFFER"

Per-Stian

Arsenal 0-0 Manchester City (slutt)
Raude kort: Sagna og Zabaleta

Arsenal relativt overlegne spelemessig, men skapar berre eit par farlege målsjansar mot eit defensivt og kompakt City-lag. Gunners var nesten blotta for kantspel og gong på gong spelte dei opp på markert spiss sentralt i bana. Likevel skal vi ha maks flaks for å tukte London-laget. I tillegg må våre eigne overgå prestasjonane på Old Trafford for eit år sidan.

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Arsenal 0-0 Manchester City (slutt)
Raude kort: Sagna og Zabaleta

Arsenal relativt overlegne spelemessig, men skapar berre eit par farlege målsjansar mot eit defensivt og kompakt City-lag. Gunners var nesten blotta for kantspel og gong på gong spelte dei opp på markert spiss sentralt i bana. Likevel skal vi ha maks flaks for å tukte London-laget. I tillegg må våre eigne overgå prestasjonane på Old Trafford for eit år sidan.

Akkurat som vi er jo! :D

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tror rett og slett vi må satse på å slå Arsenal på fart jeg, de har vel en del litt eldre spillere som ikke løper like fort som våre ungkalver? Keown og Adams husker jeg godt fra sist vi møtte dem, og de er gode på hodet, men svake langs bakken. Og denne Dixon på backen blir lett match for Gradel! Framover er det klart at Frank Stapleton er skummel, men jeg tenker vi kan la Collins putte ham i lomma fra start, så blir ikke det noe problem. Heldigvis har Graham Rix karantene, noe som nok betyr at Faye lett vinner midtbanekrigen.

Hvem tror dere vi møter i neste runde?

flynn
Arsenal har det nest yngste laget i Premier League. Men det kan godt stemme at vi kan bruke litt fart, men da med Gradel (vi har da ikke så fryktelig mange hurtige spillere...).
Sagna og Clichy er vel ikke de tregeste backene, så det kan bli vanskelig. (Men om de ikke spiller, så...) Er det slik at Arsenal-laget nesten er tatt ut? Stemmer det du her sier, er saken derimot annerledes. Har du noen kilde på oppstilling til Arsenal i kampen?

leste du innlegget over nøye nok?

 ;D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Den potensielle matchvinneren vår i denne sesongens FA-cup-finale kan spiller cup-kamp for Peterborough til helgen!  :o

http://www.theposh.com/page/NewsDetail/0,,10427~2259659,00.html

 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

SveinArve

Michael Cox, editor of the Zonal Marking tactics blog, takes a look at five ways Leeds United could pull of a Cup upset against Arsenal.
No-one gave Leeds United a chance when they were drawn away at Manchester United in the FA Cup Third Round last season, but a solid defensive performance combined with a breakaway goal from Jermaine Beckford gave them a memorable victory.
Can they do the same against Arsenal this season? Here’s five key tactical points for the game.

1. Simon Grayson started the season using 4-4-2, but Leeds will probably line-up in the 4-2-3-1 shape he has favoured in recent weeks. Arsenal will dominate possession, however, so this will frequently look much more like a simple 4-5-1.
Max Gradel on the left, Robert Snodgrass on the right and Ross McCormack in the centre will be given license to link up with Luciano Becchio, the main striker.

2. Becchio has been in fine form this season, scoring 13 goals. He’s the kind of striker Arsenal may have problems with – he’s strong and very good in the air, and will try and test Arsenal’s centre-backs’ physical ability.
Expect Leeds to cross the ball as often as possible, whilst free-kicks will be pumped forward directly. On the ground Becchio is a decent player but easier to deal with because he’s very left-footed – pushing him onto his right foot is an effective way of stifling him.

3. Leeds may have a problem at left-back. Their regular there so far this season has been George McCartney, but his loan spell has ended and so he has returned to Sunderland. Grayson is trying to get the Northern Ireland international back before this tie, but might be wise not to play him if the extension goes through.
McCartney had a torrid time up against Theo Walcott last season at the Emirates, with Walcott constantly outpacing him and Steve Bruce eventually having to switch McCartney with Anton Ferdinand to stop Sunderland being opened up so easily. The other option would be utility man Andy Hughes, a decent tackler but at 33, he might also be prone to the pace of Walcott.

4. A solid defence will be key for Leeds, but keeping clean sheets has not been their forte so far this term. Defending across the width of the penalty area and keeping it tight between the lines to deny Arsenal’s creative players space to work in will be important, but specific tactics will depend on which attackers Arsenal use.
Robin van Persie likes to drop deep and link up, whilst Marouane Chamakh offers more of an aerial option – but this might be a game for Dane Nicklas Bendtner to get a rare appearance – he’s scored on his last two starts.

5. Leeds should look to get the ball to their wingers as quickly as possible to take on Arsenal’s full-backs, who can be left exposed by the wide players. Left winger Gradel is a direct player with explosive pace who struggles with consistency but occasionally looks unstoppable, whilst on the right Snodgrass is not as quick, but is better at beating his man to work space for a cross.
As a whole, Leeds are obviously technically inferior to Arsenal, but those are the two players capable of producing a moment of magic to spring a surprise.
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Promotion 2010

Todays pressconference: More importantly:

Watt, O'Brien, Parker and Sam all doubts for Arsenal game.


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

haak-d

Todays pressconference: More importantly:

Watt, O'Brien, Parker and Sam all doubts for Arsenal game.




Håper alle 4 blir klare til kamp. Trenger OB i midten bak, eneste som holder mål for tiden.
vil MANGE ganger mer ha Parker enn Hughes på v.back. Watt vil GARANTERT vise seg frem for Wenger, så han MÃ… bli klar. Sam er ikke så viktig, men viste mye bra i begynnelse på sesong da han var fast.

Håper vi stiller slik:
Kasper - Connolly - OB - Bromby - Parker - Snoddy - Howson - Johnson - Gradel - Watt - Becchio. I en 4-4-2 selvsagt. Savner en skikkelig defensiv midtbanespiller, men vi har desverre ingen som holder mål i stallen p.d.d.
 

Leedsulf

Todays pressconference: More importantly:

Watt, O'Brien, Parker and Sam all doubts for Arsenal game.

Håper de hviles så de er 100% klar til Scunny-kampen.

testo

kirwin on Twitter

Wenger to make 'many changes' for #lufc game. Gibbs and Eboue in. Van Persie and Nasri out.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
I morgen drar jeg!!! WOOOOP!! :)
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

sportcarl1

Todays pressconference: More importantly:

Watt, O'Brien, Parker and Sam all doubts for Arsenal game.




Håper alle 4 blir klare til kamp. Trenger OB i midten bak, eneste som holder mål for tiden.
vil MANGE ganger mer ha Parker enn Hughes på v.back. Watt vil GARANTERT vise seg frem for Wenger, så han MÃ… bli klar. Sam er ikke så viktig, men viste mye bra i begynnelse på sesong da han var fast.

Håper vi stiller slik:
Kasper - Connolly - OB - Bromby - Parker - Snoddy - Howson - Johnson - Gradel - Watt - Becchio. I en 4-4-2 selvsagt. Savner en skikkelig defensiv midtbanespiller, men vi har desverre ingen som holder mål i stallen p.d.d.


tror du är ganska nära laget som vi kommer ställa upp med, kanske OB vilas och Bruce kommer in på hans ställe
 

kristoffera

Har sotte å sett på united, spurs og opprykksfinalen på nett :) Gleder meg sykt til å være på emirates på lørdag, blir en fantastisk opplevelse :)

Per-Stian

Dette er ein rein bonuskamp som ingen verken forventar eller trur vi vinn. Eg lanserer "treigasduoen" Bruce og Johnson som defensive ankermenn på midten, slik at vi kan spele i vår beste 4-2-3-1-formasjon. Laget eg ønsker er som følger (gitt at alle er skadefri):

Connolly....O'Brien....Bromby....Parker
................Bruce....Johnson............
.......Snoddy....Howson....Watt........
.....................Somma....................

Benk: Higgs, Collins, Sam, McCormack, Becchio, Sam, Faye

Hobben

Siden min taktikk røk på tirsdag (  :'( ) kan jeg nå tippe mer seriøst :D!

Arsenal - Leeds 0-1
             Watt (90) Gjerne 5 minutter på ovetid!
Rogaland Whites

Per Arne

Siden min taktikk røk på tirsdag (  :'( ) kan jeg nå tippe mer seriøst :D!

Arsenal - Leeds 0-1
             Watt (90) Gjerne 5 minutter på ovetid!

Ikke sett alt du eier på at Watt scorer, da.....

 ;)

SveinArve

Watt klar for Arsenal stod det på framsida...

Watt klar MOT Arsenal hadde vore ein meir passande overskrift  ;D
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Bites Yer Legs

Lukter det Watt på permanent overgang nå? Hadde vært en fantastisk signing!!
KEEP FIGHTING!!

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Lukter det Watt på permanent overgang nå? Hadde vært en fantastisk signing!!

Helt enig! Det hadde vært en bra signering? men jeg må få spørre om hvorfor det lukter permanent overgang? Noen tegn eller noe? :P

Bites Yer Legs

Lukter det Watt på permanent overgang nå? Hadde vært en fantastisk signing!!

Helt enig! Det hadde vært en bra signering? men jeg må få spørre om hvorfor det lukter permanent overgang? Noen tegn eller noe? :P

Har vel bare vært de ryktene jeg har sett her inne, men at han får spille mot egen klubb kan vel i god ånd tolkes som at han nærmer seg oss ;) Fingrene krysset!
KEEP FIGHTING!!

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Lukter det Watt på permanent overgang nå? Hadde vært en fantastisk signing!!

Helt enig! Det hadde vært en bra signering? men jeg må få spørre om hvorfor det lukter permanent overgang? Noen tegn eller noe? :P

Har vel bare vært de ryktene jeg har sett her inne, men at han får spille mot egen klubb kan vel i god ånd tolkes som at han nærmer seg oss ;) Fingrene krysset!

Er vel bare de jeg og nettopp har sett. Vært på jobb i hele dag, så har mistet verdifulle timer! Men ja, la oss leve i håpet! :)

Promotion 2010

Lukter det Watt på permanent overgang nå? Hadde vært en fantastisk signing!!

Helt enig! Det hadde vært en bra signering? men jeg må få spørre om hvorfor det lukter permanent overgang? Noen tegn eller noe? :P

Har vel bare vært de ryktene jeg har sett her inne, men at han får spille mot egen klubb kan vel i god ånd tolkes som at han nærmer seg oss ;) Fingrene krysset!

Er vel bare de jeg og nettopp har sett. Vært på jobb i hele dag, så har mistet verdifulle timer! Men ja, la oss leve i håpet! :)

Watt hadde en litt (u)heldig uttalelse om kampen på lørdag. "Arsenal....I used to play for them..." tyder jo på at hodet hans er Leeds!!!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

FA Cup: Leeds United need to play on Arsenal's fear
10:10am Friday 7th January 2011

Print Email Share Comments(0)

EVEN a break from the ups and downs of the Championship refuses to allow Leeds United to ease up.

After the loss of their 12-match unbeaten run away to fellow promotion rivals Cardiff City, Leeds head on the road again to the Emirates stronghold of Premier League title-chasers Arsenal.

Tomorrow’s third round tie pitches former sharp adversaries against each other in a live televised clash as the first tie of arguably the most momentous of the FA Cup’s days.

It’s a daunting place for any team to go to – even the world’s richest club Manchester City were spanked in all but scoreline during the midweek 0-0 draw in north London.

Leeds take on the Gunners aware of manager Simon Grayson’s post-Cardiff inquest verdict detailing how his men could not afford to give “teams like Cardiff” opportunities to cash on defensive mistakes.

The strength of that warning increases many-fold given Arsenal’s defence-shredding passing flair and scoring power, even if they were to field a team of many changes from that which entertained Manchester City.

But Grayson and Co only have to go back a year when, at the same stage of the old competition, they travelled to Old Trafford and inflicted a 1-0 defeat on Manchester United courtesy of a solo strike from Jermaine Beckford, who is now at Everton.

It may be a cliché but Leeds have nothing to lose at the Emirates, while Arsenal will not want to be FA Cup casualties at the first hurdle.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Yeboahs vitne