Skrevet av Emne: Æresmedlemmer i LUSCOS  (Lest 1920 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Æresmedlemmer i LUSCOS
« på: Desember 21, 2010, 17:23:07 »
I det nylig utgitte TPN opplyses det om at LUSCOS har utnevnt tre nye æresmedlemmer. Ærverdige Eric Carlisle var jo den første, noe som sikkert var naturlig i sin tid da han stod for uvurderlig kontakt inn mot klubben for våre lokale representanter.

Nå blir altså tre nye utnevnt, Peter Lorimer, Eddie Gray samt den ene av de to stifterne av LUSCOS, Arild Bekken.

Det som overrasker meg, er at ikke Thorbjørn Lerfald også ble æresmedlem... Både Bekken og Lerfald får æren for oppstarten av klubben, og begge var med i mangfoldige år. Hvorfor gjøre et skille her???

At Lorimer ble æresmedlem ser jeg på som naturlig, han har jo figurert som 'President' for LUSCOS i årtier, og også hatt jevn kontakt med skandinaviske supportere både via offisielle oppdrag via klubben samt som pubvert for utallige supportere på Englandsbesøk. At Eddie Gray også ble utnevnt, oppfatter jeg som mer perifert. At han er en glimrende ambassadør for klubben og har en suveren personlighet, er hevet over enhver tvil. Videre var han visst en døråpner for bladet under pre-season i '85, men ellers begrenser det seg vel til besøket under supportercupen nå i sommer...

Nå kjenner jo ikke jeg til alle indre forhold som måtte være utslagsgivende her, men min stemme ville nok gått til en nordmann ekstra og en skotte mindre...

Men det er nå meg da :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Tom S

Sv: Æresmedlemmer i LUSCOS
« Svar #1 på: Desember 21, 2010, 17:37:55 »
Utan at eg har lagt for mykje tankeverksemd i dette, så føl eg Asbjørns ressonnement.
Ser ikkje heilt logikken, men kjenner ikkje grunnlaget for vala godt nok.
 :)
COME ON LEEDS !!

SuperLeeds!

Sv: Æresmedlemmer i LUSCOS
« Svar #2 på: Desember 26, 2010, 15:28:51 »
Må si meg enig. Nå er jeg, og har alltid vært langt fra styre og stell her, men fatter likevel ikke at det går an å utnevne bare en av de to stifterne av klubben vår som æresmedlem.

pemberton

Sv: Æresmedlemmer i LUSCOS
« Svar #3 på: Desember 31, 2010, 13:12:43 »
Svar fra styret i Luscos angående æresmedlemmer i LUSCOS:

Styret har lyst til å kommentere denne tråden.

 

Vi hadde en vurdering av Æresmedlemskap da det i §5 i vedtektene står at Styret i LUSCOS har anledning til å utnevne æresmedlemmer.

 

Vi har gjennom de siste årene mottatt flere forslag på nye Æresmedlemmer, først på personer knyttet til Leeds United FC som LUSCOS over tid har hatt lang og positiv dialog med, men har så langt ikke gjort noe med dette.

 

Da det nærmet seg jubileumsnummeret så tok vi imidlertid dette opp igjen.

 

Vi ble da enige om at kriteriet var at Æresmedlemskapet skulle gå til personer som har stått LUSCOS nær i SAMFULLE 30 år som Æresmedlemmer.

Langvarig og aktiv innsats til medlemmenes beste
Gjennom sin væremåte har fremmet og kommunisert Leeds United/LUSCOS stolte tradisjoner på en positiv måte over lang tid
Både Peter Lorimer og Eddie Gray er fantastisk engasjert i både Leeds United FC og i LUSCOS, og har vært det i mange år, og begge har bistått LUSCOS og TPN i en årrekke, som ressurspersoner, som de karismatiske Leeds-legendene de er, som offisielle personer på vegne av klubben i med og motgangstider. Som nevnt i begrunnelsen i siste TPN stilte begge herrene opp for LUSCOS senest under fellesturen i desember 2010.

 

Vedrørende stifterne av klubben var innstillingen at begge stifterne var aktuelle som Æresmedlem, men informasjon som kom styret til dels, handlet om at en av disse kandidatene, Lerfald, i lange perioder ikke har vært aktiv på vegne av LUSCOS på noen som helst måte, ei heller har vært medlem. Derav beslutningen.

 

Imidlertid har vi i jubileumsnummeret en grundig, god, lang og engasjerende intervju med de to stifterne, og gjør ære på hvordan foreningen de er medlem nummer 1 og 2 av idag 30 år senere har 4.000 medlemmer. Det er ikke mindre enn imponerende.

 

Hvis Styret sitter på gal informasjon i denne vurderingen så ber vi om at det fremlegges ny dokumentasjon, slik at vi eventuelt kan revurdere dette. Rett skal være rett.

 

Styret er ellers åpne for innspill til æresmedlemmer med begrunnelse fra våre medlemmer.

 

 

Inntil da; Marching On Together og et riktig godt nytt Leeds år i 2011 til alle

 

Med hilsen Ray Tørnkvist for styret i LUSCOS

____________________________________________________________________________

 


pembo

arneg

Sv: Æresmedlemmer i LUSCOS
« Svar #4 på: Desember 31, 2010, 13:17:13 »
Ikke at jeg ønsker en debatt om dette men for meg er det innlysende at Sverre Røbech burde tildeles æresmedlemsskap.
Dette ville vært en flott måte å hylle vår tidligere leder på som dessverre gikk fra oss alt for tidlig. Fører dette til en debatt for og imot så ser jeg helst at modsene sletter min kommentar.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Æresmedlemmer i LUSCOS
« Svar #5 på: Desember 31, 2010, 16:27:22 »
FLOTT at styret informerer om bakgrunnen for denne tildelingen *credit* :)


Ellers overrasker det meg at det ikke har blitt mer debatt i denne tråden, da jeg følte på en 'urettferdighet' overfor Thorbjørn ved denne tildelingen... Men rent personlig har jeg ikke levd tett nok på LUSCOS styre og stell til annet enn å stille det spørsmålet jeg innledningsvis stilte. Så fikk det bli opp til 'mer garvede folk' & eventuelt følge opp (det har ikke skjedd). Det tar jeg selvfølgelig til etterretning.

Styret står naturligvis fritt til å sette kriteriene for hva som skal til for en slik ærestildeling
Sitat
Vi ble da enige om at kriteriet var at Æresmedlemskapet skulle gå til personer som har stått LUSCOS nær i SAMFULLE 30 år som Æresmedlemmer.
...men jeg syns kanskje styret var litt for knallharde i 'kravet' om at man måtte ha bidratt i samtlige 30 år... (var nå egentlig Lorimer så aktiv i årene 1980-1983 når han oppholdt seg i Vancouver f.eks.)...

Men, honnør for å ha 'vekket' denne æresmedlemsparagrafen til live igjen :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SuperLeeds!

Sv: Æresmedlemmer i LUSCOS
« Svar #6 på: Januar 01, 2011, 22:00:06 »
Tusen takk til styret for et grundig og velformulert svar på hvorfor de har prioritert som de har i forbindelse med utnevnelsen av æresmedlemmer til Luscos.

Marching on TOGETHER into premier league! ;D

bwirum

Sv: Æresmedlemmer i LUSCOS
« Svar #7 på: Januar 01, 2011, 22:05:48 »
Marching on TOGETHER into premier league! ;D
Premiership Champions 2012!
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)