Skrevet av Emne: FA CUP 3.RUNDE - REPLAY: LEEDS UNITED vs ARSENAL, 19/1 2011, kl 21.00 =OFFISIELT  (Lest 63603 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kickthemdown

Sitat fra: Mr Kaizer link=topic=17020date=1295479411
Jo, takk for det, newsome.  ::)
8 på børsen fra meg om det har noe å si  ::)

Gradel, Snodgrass, Johnson og Howson spiller alle sammen samtlige 90 minutter 3 dager før en superviktig kamp mot Pompey. Spesielt Snoddy burde vært hvilt.

Helt utilgivelig dessverre. At du ikke har lært av fjoråret Simon...  :-X

Hører jeg klaging om det etter kampen mot Pompey så vet jeg f'ing ikke hva jeg gjør.

Dennis

Sleivind: Jeg er langt ifra skuffet over jobbinnsatsen i dag, kanskje foruten hos Paynter. Det er derimot manglende markering og posisjonering, med andre ord, personlig feil jeg blir frustret over. Rett og slett fordi jeg tror vi kunne gitt Gunners kamp om dette hadde blitt luket bort. At vi taper for et langt bedre lag, er det absolutt ingent vil om, det sitter jo verdensstjerner på nesten hele benken!

Jeg syns faktisk Ben Parker var så svak i dag, jo. Han var slik jeg ser det delaktig i to mål (enig at de ikke nødvendigvis er han som bør støte på Sagna, men det er like fullt naturlig at venstrebacken i det minste burde føle et ansvar for å forsvare mot angrep fra høyresiden). Innsatsmessig vil han helt sikkert mye mer enn Paynter, men konsekvensene ble store i dag og det ble flere ganger skapt store sjanser rundt på hans side.

Howson og Johnson gjorde en heroisk innsats, det er jeg helt enig i. Like fullt ble de til tider fullstendig overspilt og som nevnt tapte Johnson veldig overraskende et par nærdueller med Nasri. Jeg kunne sikkert gjort en heroisk innsats på femmila i Kollen, men resultatet hadde nok ikke vært særlig godt likevel.  ;) Jeg mener absolutt ikke at de var elendige, men de vant aldri midtbanekrigen og derfor de lave karakterene. Jeg syns de til tider ble litt for soneorienterte, da det av og til kanskje hadde lønnet seg å skjerme ut Nasri, Arsjavin eller hvem de nå var. Nå skal det sies at Arsenal er det beste offensive laget i England, så LETT er det ikke.

Ikke les alle karakterene mine som slakt. Det er de ikke ment som. Jeg klarer derimot ikke tildele forholdsvis høye karakterer til et lag som kunne tapt med både to og tre mål mer enn de gjorde. Er også forholdsvis streng på slikt og det er jo bare min egen mening.  ;)

Når det gjelder Viasat er det bare så trist når programlederen later som ingenting når de sender feil innslag (Scum-kampen ble vist og han presterer å si "svak Arsenal-forsvar her, Vidar" eller noe i den duren).

Thor Eggen er sikkert en gøyal kar, men selv blir jeg litt irritert. Jeg fjernet egentlig kommentaren om hvorfor, siden det nok bare er meg som irriterer meg, men du hadde allerede sitert det så jeg. Det handler mest om å skryte opp Arsenalspillerne hele tiden for gode forsøk eller 'frisparket var helt greit' i 50/50-dueller. Jeg syns han har kommentert slik i flere oppgjør, men som sagt er det sikkert bare meg som irriterer meg og hører litt 'som jeg vil' når Leeds taper kampen.  :)

Alta-White: Helt enig når det gjelder hvile av spillere. Kanskje gamblet Simon med at de kunne fått noe mer utav kampen, men det begynner å bli mange kamper på Johnson, Howson og Snoddy nå. Spesielt Snoddy ser jo utmattet ut, men det gjør han jo egnetlig fra kampstart, så kanskje han bare er sånn?  :)

Uansett flott at Becchio ikke ble "hvilt" på benken og satt inn til pause.

(PS. Alt du sier har noe å si  ;))

Nei, NÃ… er det natta. Natta.
« Siste redigering: Januar 20, 2011, 01:05:54 av Mr Kaizer »
Marching on together!

lojosang

At det ikke går an å markere spillere i feltet. Russern fikk stå helt alene flere ganger, det samme med RvP på siste målet. Men gjort er gjort.

Uansett veldig stolt av gutta. Nå er det fullt fokus på serien. LEEDS ARE GOING UP!

Ã… la russern stå umarkert i feltet er like greit. Han har jo ikke hatt en avslutning på mål siden VM i 2006.  ;D
- Leif Olav

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Midt oppi en blanding av kritikk av spillere og stolthet av lagets samlede prestasjon må vi ikke glemme kampens høydepunkt:

http://soccertvlive.blogspot.com/2011/01/video-bradley-johnson-goal-what-strike.html

Vakkert!

lojosang

Den store forskjellen på lagene er jo tempo, bevegelse og teknikk. Ars er jo
Englands Barca...  

Karakter:

Schmeicel 8
Parker Håpløs
Bruce 7
O'Brien 7
Connolly 6
Howson 5
Snoddy 5
BJ 6
Watt 6
Paynter: Ingen karakter, da han aldri var nær ballen
Gradel 8

Det som irriterer mer er å se engasjementet til Parker.. Konstant ute av posisjon,
og har kun krabbegir. Ta en titt på mål 2 til Ars.. Han gidder IKKE engang å støte på
selv om det er hans mann, og når skuddet kommer, snur han bare RÆÆÆVA til.. Håpløst..

Men det er en fryd at vi har spillere som Schmeichel og Gradel. Gradel blir jo aldri sliten heller  ;D

Femmer på Snodgrass? En av får spillere som ser ut som han har noe i PL å gjøre? Velvel.  ::)
Legger ellers merke til at vi som vanlig har en venstreback som hakkekylling.
Forgudede Gradel var så vidt jeg kunne se ALDRI på utsida av sin back i forsvar. At noen må møte ballfører på andremålet er jeg jo helt enig i. Kommunikasjonssvikt mellom Parker og en av midtbanespillerne der, og begge blir stående å se på.
- Leif Olav

martind

det at vi gjør personlige feil slik at vi ikke gir arsenal kamp til døra? Det er jo derfor vi ligger der vi gjør da. Hadde våre spillere vært på nivået til Arsenal, så hadde vi ikke vært der vi er.

De personlige feilene vi gjør idag blir hardere straffet enn det jeg tror vi hadde blitt i en NPC kamp.
Derfor er jeg heller ikke veldig bekymret med tanke på nivået når det gjelder ligaen fremover.

Og selv om gutta spilte 90 min idag, så er dette jobben deres, og da bør de klare å komme seg opp på bena igjen i løpet av 3 dager!

Gradel klar MoM!!!
MOT!! We are Leeds!

GeirO

Jeg synes publikum var mye bedre enn spillerne i dag.
Jeg synes Parker for tiden er dårlig.
Jeg synes Somma bør få flere sjanser, han har potensial!
Jeg synes jeg savnet Becchio.
Jeg synes Bradley Johnson har stor skyld i det første målet da han ikke orket å følge Nasri helt inn i boksen.
Jeg synes vi mangler defensive fibre i midtbanen (vi blir stadig overspilt der).
Jeg synes vi skal rykke opp nå!
 :) ;)

MOT

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cannavaro

I etterpåklokskapens ånd må nok alle være enig i at vi taper for et klart bedre lag. De er topp 3 i PL og videre i Champions League (møter Barca 16.2. bl.a.).  De er klasse, og er et ballbesittende lag. De har flere gode ballteknikere og avsluttere.  Vi kan selvfølgelig klage vår nød over våre spillere som ikke presterer o.s.v, men det er nytteløst.  I slike cup-kamper er det greit at vi sier takk og farvel mot bedre motstand.  Det ble sikkert mye penger i klubbkassa endog.
Våre spillere har fått merke hvordan toppnivået i PL er og må ta med lærdom derfra.  Det dreier seg i særlig grad om tempo og temposkifte, beveglighet, ballteknikk i større hastighet, taktiske disposisjoner og ballbesittelse.  Det handler om samhandling og kollektivt innhold.  Vi er "far off" ennå - mot de beste.  Allikevel er det bare trening som skal til.  De fleste på dagens lag er trenbare og kan ta et høyere nivå, men det er med hjelp av forsterkninger.  Totalt sett er jeg overhodet ikke skuffet, dette var et ventet resultat.  Jeg er mer opptatt av en god figur i Championship og jeg tror vi er gode nok for en kvalik-plass i årets liga.  Blir veldig overrasket om vi er blant de 2 som rykker direkte opp.  Kamper som igår gir oss (fans) bare mer inspirasjon til å følge laget i våre hjerter og håpe på fortsatt god utvikling i 2011.  Jeg er svært glad i engasjement, og det er det i laget vårt og deres fans.
MFLU - Miracles For Leeds United

Leedsfan

Kommentarer fra Teamtalk:

Sitat
sa_gunner (Arsenal): leeds must work hard in the championship, i would love to watch them every week up against the big guys in the premiership, their stadium rocks with the supporters there and they play great football.. great club! Seems most of the premier league clubs got through on the second attempt, well done arsenal on a great performance.. Our away form is solid.

Sitat
h13 (Arsenal): WOW Leeds fans.... WOW, you guys are something else, awesome atmosphere ..... hope to see you guys in the premier league next year

Sitat
greekgooner (Arsenal): Full credit to Leeds tonight and look forward to them back in the prem lge. Watching Stoke, Birmingham and Wolves is getting quite dire now.

Sitat
bluekearns (Birmingham City): in my opinion leeds would have no trouble in the prem based on that performance. plus you can guess who taught kasper how to play football! great game!

Sitat
chops (Arsenal): Great game and great atmosphere. Proper cup tie. I really hope that Leeds get promoted because 39.000 pationate fans are what the premiership is missing. These 2 games atracted nearly 100.000 paying fans with both games live on TV. Love em or hate em, they are a big club with a top manager and great fans. Just one other thing. Have we received a ransom note yet for arshavin. He has been kidnapped and replaced with a non footballing double for a good 3 months now.

Sitat
leinsterken (Arsenal): I gotta hand it to you. I know you were a prem club for a long time and a top one at that.But the quality you guys have managed to get considering where you are is amazing and whats better is they all seem to love leeds. See you in the prem real soon
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

flynn

Schmeichel: 7 (Viser klasse, men kunne avverget 0-2 målet)
Connolly: 6 (Solid, men lite utfordret på sin side. Lite med offensivt)
Bruce: 7 (Solid han og, vinner det meste av dueller, og ok fart)
O'Brian: 6 (Mindre ruvende enn forventet, ut med skade)
Parker: 5 (Mer eller mindre konstant feilplassert, men får ryddet unna en del)
Snodgrass: 7 (Prøver mye med ball, lykkes sjelden, men er med på det kreative som skjer framover)
Howson: 6 (Ikke vant til denne farta, blir litt nesten-spiller både bakover og framover)
Johnson: 7 (Tatt på tempo, men biter fra seg i nærdueller. Kongescoring!)
Watt: 4 (Etter min mening dagens svakeste Leeds-spiller. Bidro lite begge veier)
Gradel: 8 (MoM, først og fremst på ren innsats. Tenkte at han måtte begrense løpinga litt i en periode der for å holde kampen ut, men han løp jo bare mer og fortere jo lengre kampen varte. Imponert!)
Paynter: 5 (lå ann til en klink 4'er etter første omgang, men tegn til bedring i andre berger en 5'er)
Bromby: 6 (delvis skyld i 1-3, men ellers ok)
Somma: 6 (Viser glimt av teknikk på høyde med Arsenal-gutta, denne fyren må vi passe godt på!)
Sam: For kort tid til å få karakter, men artig tunnel i alle fall.

Grayson: 7
Kunne gjort lite anderledes, foruten å starte med Somma. Jeg er fortsatt ikke sikker på at det hadde vært riktig, og dermed blir det dumt å kritisere ham for valget.

Kampen: Preget av at Arsenal fikk det tidlige målet. Egentlig aldri særlig tvil om hvilket lag som ville vinne, og det er bittelitt skuffende. Men, jeg har sett PL-lag som blir minst like rundspilt av Arsenal. Sett over to kamper står jeg igjen med gode minner, og er stolt av å være Leeds-mann. MOT


oivindh

En ting må vare sagt om kampen også: MAKAN TIL STEMNING på stadion.  ;D
Vi har flotte fans (selvsagt). SG ba om at publikum måtte være den 12-mann, og makan til flott respons  :D

Sydhagen

No regrets for United as supporters create special Elland Road evening:

http://www.yorkshirepost.co.uk/leeds/No-regrets-for-United-as.6696411.jp
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

No regrets for United as supporters create special Elland Road evening:

http://www.yorkshirepost.co.uk/leeds/No-regrets-for-United-as.6696411.jp

Fortjener å bli brettet ut i sin helhet:


No regrets for United as supporters create special Elland Road evening


Published Date: 20 January 2011
Arsenal last night made their first trip to Elland Road in seven years and received a warm welcome. Richard Sutcliffe reports.



"HAVE no regrets come the final whistle," is the last thing Simon Grayson has said in the Leeds United dressing room before each of the club's titanic Cup tussles with old Premier League foes over the past couple of seasons.

It is a message that has clearly been taken on board by the players with United having knocked out Manchester United, taken Arsenal and Tottenham Hotspur to replays and given Liverpool such a rough ride that Jamie Carragher admitted afterwards that the Carling Cup tie had been one of their toughest games of the season.

Judging by last night's frenetic atmosphere inside Elland Road, Grayson's urgings have clearly struck a chord with the club's supporters as well.

In a throwback to a decade ago and the days when United were taking on – and often sweeping aside – some of European football's biggest names en route to reaching the Champions League semi-finals, the sell-out crowd gave their team
everything.

The upshot was the fans, like the team, having expended every last drop of energy by the final whistle with the noise levels being cranked up so loud at times that sales of throat lozenges across Leeds are likely to soar this morning.

In the end, it was not enough with Arsenal's quality ensuring they, like North London rivals Tottenham Hotspur, survived a midweek replay trip to West Yorkshire.

But that should take nothing away from what was another night when the revival taking place in LS11 was given a national showcasing on ITV.

Now, the broadcaster may not exactly be popular among United fans – as proved again by the airing of a ditty about ITV that cannot be repeated in a family newspaper.

As a feud, however, it appears a rather one-sided affair with the channel seeming so smitten with all things Leeds that seven of the club's last eight FA Cup ties have been shown live by the channel.


What the millions sitting at home witnessed at Elland Road last night was further evidence that a club who have, since the turn of the Millennium, become a byword for struggle amid financial collapse is on its way back.

It may not be this year.  ::)

It may not even be next season. But there is an unmistakeable momentum building behind Leeds United right now that, like the unstoppable force that dragged the club down following financial meltdown, is only heading in one direction.

As for the Gunners, they now face another Yorkshire side in lee Clark's Huddersfield Town with the League One side hoping they can emulate the Whites' heroics and push the Gunners all the way in their fourth round meeting at the end of the month.

This was United's 14th 30,000 plus crowd since Grayson took charge a little under 25 months ago.

In terms of noise, perhaps only last May's promotion-clinching win over Bristol Rovers bettered the decibel levels generated by the 38,232 crowd last night – especially when Bradley Johnson's thumping shot flew into the net eight minutes before the break.

The tone had been set ahead of kick-off with a rousing rendition of Marching On Together that left the visiting players in no doubt they would need to show nerves of steel.

Once the game was underway, it quickly became clear Arsenal were up to the challenge and in no mood to mess around.

Samir Nasri's opening goal and the onslaught that followed for the next half-hour or so would have been enough to quieten most supporters.

But not the Leeds loyalists – as Nicklas Bendtner, who sports the highest number of all Arsenal players on his shirt, discovered when the chant of 'that's why you're 52' was aimed in the direction of the Danish striker after a glaring first-half miss.

Likewise, the lusty cheers that greeted Andrey Arshavin ballooning a shot yards over the crossbar just before the hour could not have been louder had the home side found the net for a second time.

The noise levels remained high throughout, even after Robin van Persie had put the tie beyond Leeds with a clever header at the far post when the home players were treated to a rendition of 'we're Leeds and we're proud of it'.

Such a reaction was understandable with Leeds, both as a team and a city, having heeded Grayson's pre-match call and given everything in the quest to spring a Cup shock over a top quality team.

No regrets, indeed.


 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

trondt

det at vi gjør personlige feil slik at vi ikke gir arsenal kamp til døra? Det er jo derfor vi ligger der vi gjør da. Hadde våre spillere vært på nivået til Arsenal, så hadde vi ikke vært der vi er.

De personlige feilene vi gjør idag blir hardere straffet enn det jeg tror vi hadde blitt i en NPC kamp.
Derfor er jeg heller ikke veldig bekymret med tanke på nivået når det gjelder ligaen fremover.

Og selv om gutta spilte 90 min idag, så er dette jobben deres, og da bør de klare å komme seg opp på bena igjen i løpet av 3 dager!

Gradel klar MoM!!!
Som om jeg skulle sagt det selv !

Promotion 2010

En Arsenal-fan på kamp:

http://arsenalarsenal.wordpress.com/2011/01/20/its-grin-up-north/

Leeds verdict: They’ve got better players than I had given them credit for and play a fair tough tackling game. They deserve to do well this season based on this performance.

 ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DanskLeedsGut

Jeg kan ikke forstå at Billy Paynter ikke nævnes som svageste Leeds-spiller. Han skuffede mig utrolig meget - han har jo ikke niveauet til Championship!!! Farvel og tak til ham!
Welcome to Leeds: Paddy Kenny, Jason Pearce, Adam Drury, Paul Green, David Norris, Luke Varney, Rodolph Austin, Andy Gray, Jamie Ashdown..... MOT

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-v-Arsenal-Wenger.6696395.jp


Wenger skryter av gutta våre han også, vi ville klart oss i PL etc. Han fremstår jo som hyggelig....!!!!!!!!!!!!!! Har alltid synes han har virket litt arrogant, men nå derimot.... :D
Yeboahs vitne

Dennis

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-v-Arsenal-Wenger.6696395.jp


Wenger skryter av gutta våre han også, vi ville klart oss i PL etc. Han fremstår jo som hyggelig....!!!!!!!!!!!!!! Har alltid synes han har virket litt arrogant, men nå derimot.... :D

Wenger er hyggelig så lenge han vinner han! :)

Har du ikke lagt merke til dommeuthengingen ved tap? Spesielt ved kontroversielle situasjoner, som glatt avfeies med et "I did not zee ze inzident' om det er en av hans egne spillere som har dommeren på sin side. Det er enkelt å skryte av motstanderen når du har slått dem. ;)

Martind: "det at vi gjør personlige feil slik at vi ikke gir arsenal kamp til døra? Det er jo derfor vi ligger der vi gjør da. Hadde våre spillere vært på nivået til Arsenal, så hadde vi ikke vært der vi er."

Du må skille mellom personlige feil og kollektive feil. Uten feil hadde alle fotballkamper endt 0-0. Det er derimot ikke slik at man nødvendigvis vinner kamper uten store personlige feil; laget kan like fullt kollektivt sett være dårligere enn motstanderen. Leeds er langt ifra Arsenals nivå per dags dato, men poenget mitt er at dersom vi hadde unngått markerings-, posisjonerings- og ballwatching-feil på enkeltspillere, så kunne kampen vært langt mer jevnspilt akkurat i går.

At lagdelene til tider spilles rundt av et langt mer ballsikkert og temposterkt Arsenal-lag, er det lite å gjøre med - de tapte for et bedre lag, men Leeds spilte langt ifra sitt beste i går og to av tre mål kommer fra store personlige feil som kunne/burde/skulle vært unngått. Det er i alle fall min mening!  :)

Igjen kan innlegget mitt kanskje leses som slakt av Leedslaget i går. Det er absolutt ikke meningen. Innsatsmessig var det bra (hos de fleste) men den taktiske utføringen og den defensive organisering er langt ifra top notch og vi blir fryktelig straffet mot de beste lagene. Med Walcott, Van Persie og Fabregas på banen hele kampen, tror jeg resultatet kunne blitt langt styggere. Jeg ønsker at Leeds på sikt (forhåpentligvis til høsten) skal møte Arsenal, Scum, Spurs, Chelsea etc hver helg og da må dette forbedres.  ;)
Marching on together!

Promotion 2010

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-v-Arsenal-Wenger.6696395.jp


Wenger skryter av gutta våre han også, vi ville klart oss i PL etc. Han fremstår jo som hyggelig....!!!!!!!!!!!!!! Har alltid synes han har virket litt arrogant, men nå derimot.... :D

Wenger er hyggelig så lenge han vinner han! :)

Har du ikke lagt merke til dommeuthengingen ved tap? Spesielt ved kontroversielle situasjoner, som glatt avfeies med et "I did not zee ze inzident' om det er en av hans egne spillere som har dommeren på sin side. Det er enkelt å skryte av motstanderen når du har slått dem. ;)

Martind: "det at vi gjør personlige feil slik at vi ikke gir arsenal kamp til døra? Det er jo derfor vi ligger der vi gjør da. Hadde våre spillere vært på nivået til Arsenal, så hadde vi ikke vært der vi er."

Du må skille mellom personlige feil og kollektive feil. Uten feil hadde alle fotballkamper endt 0-0. Det er derimot ikke slik at man nødvendigvis vinner kamper uten store personlige feil; laget kan like fullt kollektivt sett være dårligere enn motstanderen. Leeds er langt ifra Arsenals nivå per dags dato, men poenget mitt er at dersom vi hadde unngått markerings-, posisjonerings- og ballwatching-feil på enkeltspillere, så kunne kampen vært langt mer jevnspilt akkurat i går.

At lagdelene til tider spilles rundt av et langt mer ballsikkert og temposterkt Arsenal-lag, er det lite å gjøre med - de tapte for et bedre lag, men Leeds spilte langt ifra sitt beste i går og to av tre mål kommer fra store personlige feil som kunne/burde/skulle vært unngått. Det er i alle fall min mening!  :)

Igjen kan innlegget mitt kanskje leses som slakt av Leedslaget i går. Det er absolutt ikke meningen. Innsatsmessig var det bra (hos de fleste) men den taktiske utføringen og den defensive organisering er langt ifra top notch og vi blir fryktelig straffet mot de beste lagene. Med Walcott, Van Persie og Fabregas på banen hele kampen, tror jeg resultatet kunne blitt langt styggere. Jeg ønsker at Leeds på sikt (forhåpentligvis til høsten) skal møte Arsenal, Scum, Spurs, Chelsea etc hver helg og da må dette forbedres.  ;)


Vi blir lett overkritiske og tror at en kamp litt under pari - som vi var i går - gjør at sesogen er over!  :)

Det er klart at med McCartney, Kilkenny og Becchio på banen i går så kunne vi vært steget nærmere Arsenal. Kommentator Eggen sa treffende at kampen vinnes kanskje av kvaliteten på benken. Og det var jo sant! I NpC så har vi en sterk benk, men målt i mot et av Europas storlag så faller vi LITT igjennom.

JEG er imponert over kollektiv innsats over disse to kampene mot Arsenal. Vi var tre minutter unna en seier på Emirates og i går møtte vi et langt mer forberedt Arsenal. Ikke rart at vi slet under press.

Vi har 10-12 spillere som holder - på sitt beste - meget god standard. Så får vi se om dette kan føre oss opp et nivå i år eller om vi må tilføre mer kvalitet. Disse spillerne vi kunne ta steget opp i en middels god PL stall. Det er bra jobbet av Grayson og compani!  :)

Likevel så mener jeg at du er spot-on med kommetaren til Arsenalkampen i går og at du ofte treffer veldig bra med innleggene dine, Mr Kaizer!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

martind

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-v-Arsenal-Wenger.6696395.jp


Wenger skryter av gutta våre han også, vi ville klart oss i PL etc. Han fremstår jo som hyggelig....!!!!!!!!!!!!!! Har alltid synes han har virket litt arrogant, men nå derimot.... :D

Wenger er hyggelig så lenge han vinner han! :)

Har du ikke lagt merke til dommeuthengingen ved tap? Spesielt ved kontroversielle situasjoner, som glatt avfeies med et "I did not zee ze inzident' om det er en av hans egne spillere som har dommeren på sin side. Det er enkelt å skryte av motstanderen når du har slått dem. ;)

Martind: "det at vi gjør personlige feil slik at vi ikke gir arsenal kamp til døra? Det er jo derfor vi ligger der vi gjør da. Hadde våre spillere vært på nivået til Arsenal, så hadde vi ikke vært der vi er."

Du må skille mellom personlige feil og kollektive feil. Uten feil hadde alle fotballkamper endt 0-0. Det er derimot ikke slik at man nødvendigvis vinner kamper uten store personlige feil; laget kan like fullt kollektivt sett være dårligere enn motstanderen. Leeds er langt ifra Arsenals nivå per dags dato, men poenget mitt er at dersom vi hadde unngått markerings-, posisjonerings- og ballwatching-feil på enkeltspillere, så kunne kampen vært langt mer jevnspilt akkurat i går.

At lagdelene til tider spilles rundt av et langt mer ballsikkert og temposterkt Arsenal-lag, er det lite å gjøre med - de tapte for et bedre lag, men Leeds spilte langt ifra sitt beste i går og to av tre mål kommer fra store personlige feil som kunne/burde/skulle vært unngått. Det er i alle fall min mening!  :)

Igjen kan innlegget mitt kanskje leses som slakt av Leedslaget i går. Det er absolutt ikke meningen. Innsatsmessig var det bra (hos de fleste) men den taktiske utføringen og den defensive organisering er langt ifra top notch og vi blir fryktelig straffet mot de beste lagene. Med Walcott, Van Persie og Fabregas på banen hele kampen, tror jeg resultatet kunne blitt langt styggere. Jeg ønsker at Leeds på sikt (forhåpentligvis til høsten) skal møte Arsenal, Scum, Spurs, Chelsea etc hver helg og da må dette forbedres.  ;)


Kollektive feil og personlige feil henger da på en merkelig måte sammen. Gjør man ikke personlige feil(som jeg mener er alt fra en pasningsfeil til en posisjoneringsfeil) da blir det også sjelden kollektive feil. Husk at et kollektiv innen fotballens verden består at mange personer. Gode lag gjør sjeldnere personlige feil, derfor blir det også færre kollektive feil. Samtidig er ferdighetene til spillerne forskjellige fra nivå til nivå.... Derfor mener jeg at vi rett og slett tapte for et bedre lag igår, mens jeg mener ingen kan ta gutta på innsats og innstilling!
MOT!! We are Leeds!

Dennis

Selvsagt henger de sammen, det er ingenting merkelig med det.  :)

Det er derimot ingen kollektiv svikt når Bjarte Flem velger å kaste ballen i eget nett, for å dra det ekstra langt. Jeg synes Arsenal kom ALTFOR enkelt til på deres høyreside i gårsdagens kamp. Ikke bare kom to av scoringene rundt på kanten, men også flere store sjanser som Arsjavin blåste over taket.

Men nå spikker vi flis, vi er jo egentlig enig.  :)

Tapte vi for et bedre lag? Absolutt
Skryt til innsats og innstilling? Absolutt (selv om jeg syns Paynter var for lat)



« Siste redigering: Januar 20, 2011, 14:11:45 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Killa


Bra innlegg fra Teamtalk:

http://www.teamtalk.com/leeds-united/6679123/Whites-can-benefit-from-cup-exit

TEAMtalk's Joe Park feels Leeds United's exit from the FA Cup could well aid their push for a return to the big time.

Leeds United's 1-1 draw with Arsenal at the Emirates was dubbed by many as a reasonably sized FA Cup upset. Yet when it came to the replay on a cold, bitter Wednesday night in Yorkshire, those Leeds doubters soon transformed into Arsenal sceptics, as when it comes to pitting their wits against the big guns, Leeds are no strangers.

However, as a reasonably confident Leeds fan, this level of expectancy soon wandered after seeing Samir Nasri's name on the team sheet. For me he is better than Fabregas and I think that it would have been a much tighter game if the Frenchman had been sat in the stands as he was in the initial tie 11 days ago.

What was refreshing to see, though, was the way the Leeds players conducted themselves. Simon Grayson's men refrained from using the much talked about 'Rugby tactics' and actually tried to play Arsenal at their own game. They pressured every ball and at times weren't far away from potentially adding another cup upset to their already lengthy list.

My only criticism of Leeds' performance was that they gave Arsenal a little too much respect. This ultimately led to their 3-1 downfall, as Denilson and co thrived on the marginal space they were given.

Despite their exit from the cup, the 38,000 supporters that turned up must be extremely proud of their team as they really have had something to sing about over the last 18 months (not that they need an excuse to sing).

As a fan that eye-witnessed Leeds' descent into football wilderness, I am glad to say that they are most definitely climbing the brutal ladder that has snapped beneath the feet of teams such as Southampton and Luton Town in recent years.

It was not easy swapping the Bernabeu for Boundary Park and the Champions League for the Johnstone's Paint Trophy. But that was the sacrifice Leeds had to make in order to stay afloat and target a return to the highest level of English football, and thankfully for us Leeds fans, this return looks inevitable if not imminent.

Unlike last season, when the team's concentration lapsed following the memorable victory at Old Trafford, the league now has the full focus of everybody at the club. The Whites currently sit joint third and have been on a fantastic run since the end of October.

But there are still a lot of games left including the final game of the season away at QPR. This match is could prove vital and may in fact decide the fate of several club's promotion bids.

What is in Leeds' favour is that they are in great form. Robert Snodgrass, Max Gradel and Luciano Becchio have jumped out of Jermaine Beckford's shadow since he left for Merseyside, posing as one of the most threatening strike forces in the Championship. I am confident, though, that United have not yet peaked and that there is more to come from one of England's most exciting teams.

Premier League players and managers alike would agree that Leeds deserve to be back in the Premier League and if Alex Bruce and Kasper Schmeichel continue to be as committed and brave as they were at the Emirates, then there is no reason why they can't justify the opinions of their professional peers.

Bitter rival fans will argue that indeed Leeds 'are not famous anymore' but what is certain is that the Yorkshire club are no longer at the bottom of the footballing barrel. They are a force to be reckoned with and they are Marching On Together.

.

flynn

Selvsagt henger de sammen, det er ingenting merkelig med det.  :)

Det er derimot ingen kollektiv svikt når Bjarte Flem velger å kaste ballen i eget nett, for å dra det ekstra langt. Jeg synes Arsenal kom ALTFOR enkelt til på deres høyreside i gårsdagens kamp. Ikke bare kom to av scoringene rundt på kanten, men også flere store sjanser som Arsjavin blåste over taket.

Men nå spikker vi flis, vi er jo egentlig enig.  :)

Tapte vi for et bedre lag? Absolutt
Skryt til innsats og innstilling? Absolutt (selv om jeg syns Paynter var for lat)





Arsenal spilte åpenbart bevisst på å true rommet bak Parker, eller mellom ham og stopperne våre. De kom seg nesten aldri fram på samme måte på motsatt side, og jeg tror ikke bare det var fordi Connolly posisjonerte seg så mye bedre enn Parker (selv om han sikkert gjorde det).

Mye av Parkers problem kom av at Gradel/Watt aldri kom langt nok ned i press på Arsenals flanker, enten det var Sagna som kom høyt, eller Bendtner som trakk utover på siden.
Typisk Arsenalangrep: Først et oppspill på Sagna/Bendtner ute på høyrekant. Parker må frem og støte, ettersom Gradel/Watt ikke er tilstede, deretter støttepasning bakover eller inn i banen og gode løp og gjennombruddspasninger ut mot rommet Parker etterlot seg.

Det der er det ikke lett å forsvare seg mot! Enten må andre enn Parker falle dypt nok til å ta første markeringsjobben, eller så må en av midtstopperne falle ned/ut i sikring etter at Parker må forlate plassen sin. Det siste alternativet er ikke noe sjakktrekk heller, ettersom det da blir mye plass foran målet...

Ja, jeg så også at Parker hadde problemer, men poenget mitt er at det ikke skyldes Parker alene!

flynn

lojosang

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-v-Arsenal-Wenger.6696395.jp


Wenger skryter av gutta våre han også, vi ville klart oss i PL etc. Han fremstår jo som hyggelig....!!!!!!!!!!!!!! Har alltid synes han har virket litt arrogant, men nå derimot.... :D

Det er bare den franske aksenten det.  ;D
- Leif Olav

newsome

Cesc Fabregas said in his programme notes today: ER on wednesday was the best atmospere he's ever played at in England. #2pl

 :) :)

fjellhaugen

Cesc Fabregas said in his programme notes today: ER on wednesday was the best atmospere he's ever played at in England. #2pl

 :) :)

hvor kan jeg finne link til dette?
hadde vært godt å se det på papiret for videresending  ;D ;D ;D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

newsome

Twitter

#lufc
#LUFC
#twitterwhites