Skrevet av Emne: Hvordan tenker Ken Bates?  (Lest 9021 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cherry

Hvordan tenker Ken Bates?
« på: Januar 18, 2011, 14:43:55 »

Vil gjerne ha svar på dette innlegg, f.eks av "insider" Svend Anders, hvis du har info da :)

Eieren vår og hans `konsortium er Businessmenn, og nå begynner de virkelig å få ett produkt som er bra å vise frem. I tillegg til å begynne å bli ett stabilt NPC -lag - så har vi også både gode spillere og en fanbase som er langt over gjennomsnittet i landet - altså stabil inntekt
rundt kamper.

Bates og hans menn "kjøpte" som man bør på børsen, nemlig når man kan slå til akkurat
når "aksjen"/klubben vår var på bunnen - og pilen har jo som alle vet pekt rett opp siste året- eller for å være mer konkret etter opprykket i Mai 10`.

Ette det jeg skjønner så har nå "melkingen" for alvor begynt, dvs at  gode sponsorer er på plass, gode tall på tribunen/stabilt publimum - butikken går rett & slett veldig bra.
De fleste vet om Delph salget som også vil gi £££ når gutten kommer opp i antall kamper som gjør at overgangssummen blir aktivert . Alt går den riktige veien ....

Så: Hva vil Bates med klubben vår videre? er det "nok" penger og hente inn på ett salg denne sesongen, eller har han ett perspektiv som er lengre frem....noen som vet?
Gubben begynner mildt sagt også å dra på årene, og selv om han er den han er "tøff i kjeften" -så merker han jo selvsagt dette.

Det jeg da lurer på er om det er noe "Wikileaks" rundt vår klubb som noen vet!
Eierskapet er jo defust nok som det er....
Feel free!

 

Jon R

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #1 på: Januar 18, 2011, 14:52:02 »
He-he. "Gleder" meg til fortsettelsen på denne tråden.  ;)

"Vet"      versus      "tror, synes" osv... ;D
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #2 på: Januar 18, 2011, 14:56:01 »
Jeg er nok ingen insider, men hvorfor skal Bates selge? Han har tålmodig holdt fast i tøylene i en klubb i fritt fall helt til nå. Om tre dager er det 6 år i sjefsstolen og ting ser lysere ut enn noen gang før.
Skal han selge seg ut og trekke seg tilbake i Monaco? Nei, det er vel ikke det han ønsker. Han vil sikkert ta en liten hevn over The Football League og vise dem fingeren idet Leeds United rykker opp. Så vil han kaste seg ut i kampen mot storlagene i PL: Lage litt kvalm og litt show! For det er Bates!  ;)
Ã… nei, du! Selge, ikke Bates. Men kanskje kommer det inn en investor eller to og gjør oss enda rikere.

Hvis klubben skal selges så må det gjøres etter at både ER og TA er gjenkjøpt og selv i PL vil det gå noen sesonger før dette skjer!  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #3 på: Januar 18, 2011, 16:34:12 »
Jeg er nok ingen insider, men hvorfor skal Bates selge? Han har tålmodig holdt fast i tøylene i en klubb i fritt fall helt til nå. Om tre dager er det 6 år i sjefsstolen og ting ser lysere ut enn noen gang før.
Skal han selge seg ut og trekke seg tilbake i Monaco? Nei, det er vel ikke det han ønsker. Han vil sikkert ta en liten hevn over The Football League og vise dem fingeren idet Leeds United rykker opp. Så vil han kaste seg ut i kampen mot storlagene i PL: Lage litt kvalm og litt show! For det er Bates!  ;)
Ã… nei, du! Selge, ikke Bates. Men kanskje kommer det inn en investor eller to og gjør oss enda rikere.

Hvis klubben skal selges så må det gjøres etter at både ER og TA er gjenkjøpt og selv i PL vil det gå noen sesonger før dette skjer!  ::)
Kanskje du kan forklare meg hvordan i all verden vi skal klare å lage kvalm i PL?vi vil ha et lønnsbudsjett som tiltrekker i beste fall "de nest beste"...da kan du kanskje også fortelle meg hvorfor denne klubben går i underskudd?(regnskapet til gnomefar har for meg like stor troverdighet som regnskapet til Robert Mugabe..)et meget høyt tilskuersnitt i NpC med PL priser,lavt lønnsbudsjett i forhold til andre PL lag...ikke har vi massive lån vi betaler på..?vi hadde altså ikke råd til å kjøpe tilbake Thorp Arch heller....og  vi plukker opp nesten utelukkende spillere på free transfer..blir jo ikke kjøpt en eneste spiller over £100k virker det som...det er noe som ikke stemmer her...for min del hadde det vært konge om gnomefar hadde tatt kvelden og denne klubben hadde blitt kjøpt av noen som var villig til å bruke litt penger...og ikke Ridsdale tilstander-det finnes faktisk noe imellom.

TK20

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #4 på: Januar 18, 2011, 16:39:09 »
Jeg synes "gnomefar" er det minst kreative, mest oppbrukte, barnsligste og mest destruktive kallenavnet noensinne.

Måtte bare si det.

DenHviteYeboah

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #5 på: Januar 18, 2011, 17:09:18 »
Jeg synes "gnomefar" er det minst kreative, mest oppbrukte, barnsligste og mest destruktive kallenavnet noensinne.

Måtte bare si det.
uff,det var leit... ;)

berlin

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #6 på: Januar 18, 2011, 17:44:48 »
Ikke noe svar, men for meg er det et par ting som "slår meg", riktig eller uriktig:

- Han er ikke typen som pensjonerer seg, han vil være i manesjen så lenge som mulig. Tror faktisk at han ville blitt fysisk syk om han skulle trådd tilbake, i motsetning til andre mennesker. Olav Thon er litt sånn han også, uten sammenligning forøvrig.
- Han trives godt i en fotball-rolle hvor han får plenty med oppmerksomhet.
- Han er såpass gammel at jeg tviler på at han er motivert for "å selge med max fortjenste".

For meg virker det temmelig usannsynlig at han ønsker å trekke seg tilbake, da må han i tilfelle rammes av sykdom.

Hva han tenker/planlegger om fremtiden for Leeds United er for meg "på utsiden" helt umulig å gjette på engang.  Det lille som kommer ut kan ikke kalles "future plans". Jeg tviler på om "insidere" vet noe særlig heller, da ville jeg bli overrasket.

Jeg tror vi er stucked med Bates for flere år fremover forutsatt at helsa hans holder.

sportcarl1

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #7 på: Januar 18, 2011, 18:40:34 »
tycker bates har gjort ett kanonjobb med de förutsättningar leeds hade när han tog över, vi hade väl skulder på 120miljoner pund som mest, arenan och TA var sålt, allt vi hade var några mediokra spelare, nu har vi solid ekonomi och vi köper ingenting  eller tar på osskostnader som vi måste låna till(märk mccartney), grayson och bates hade kunnat gamla och chansa men de väntade till efter arsenalmatchen då de hade pengar budgeterat att betala hans lön, nu sköts ekonomin på gammalt traditionellt sätt,  med vår begränsade ekonomi har vi visat vad man kan i ccc, skulle vi gå upp i Pl är jag inte orolig utan vi kommer kunna förstärka laget där också och kunna betala läner hyfsat då vi får helt andra inkomster fast de tider då vi betalade fantasilöner är borta, jag vill att bates för oss till Pl det ser jag som hans jobb, när han gjort det tycker jag han är värd pension och kan låta någon annan ta över, för mig är det inte viktigast att det är någon rysk eller arabisk oljemiljardär utan gärna någon britt som förstärker med den vinst klubben gör och inte ur egen plånbok
 

ollan

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #8 på: Januar 18, 2011, 19:01:37 »
Jeg er nok ingen insider, men hvorfor skal Bates selge? Han har tålmodig holdt fast i tøylene i en klubb i fritt fall helt til nå. Om tre dager er det 6 år i sjefsstolen og ting ser lysere ut enn noen gang før.
Skal han selge seg ut og trekke seg tilbake i Monaco? Nei, det er vel ikke det han ønsker. Han vil sikkert ta en liten hevn over The Football League og vise dem fingeren idet Leeds United rykker opp. Så vil han kaste seg ut i kampen mot storlagene i PL: Lage litt kvalm og litt show! For det er Bates!  ;)
Ã… nei, du! Selge, ikke Bates. Men kanskje kommer det inn en investor eller to og gjør oss enda rikere.

Hvis klubben skal selges så må det gjøres etter at både ER og TA er gjenkjøpt og selv i PL vil det gå noen sesonger før dette skjer!  ::)
Kanskje du kan forklare meg hvordan i all verden vi skal klare å lage kvalm i PL?vi vil ha et lønnsbudsjett som tiltrekker i beste fall "de nest beste"...da kan du kanskje også fortelle meg hvorfor denne klubben går i underskudd?(regnskapet til gnomefar har for meg like stor troverdighet som regnskapet til Robert Mugabe..)et meget høyt tilskuersnitt i NpC med PL priser,lavt lønnsbudsjett i forhold til andre PL lag...ikke har vi massive lån vi betaler på..?vi hadde altså ikke råd til å kjøpe tilbake Thorp Arch heller....og  vi plukker opp nesten utelukkende spillere på free transfer..blir jo ikke kjøpt en eneste spiller over £100k virker det som...det er noe som ikke stemmer her...for min del hadde det vært konge om gnomefar hadde tatt kvelden og denne klubben hadde blitt kjøpt av noen som var villig til å bruke litt penger...og ikke Ridsdale tilstander-det finnes faktisk noe imellom.

Spm til DHY. Hva er ditt forslag til fasit på denne problemstillingen?
tenker da på hvorfor vi har et høyt snitt med de prisene,lavt lønnsbudsjett og alikevel presterer resultatmessig bedre enn noen på dette forumet hadde håpet på..
Klubben er nok til salgs for rett sum, men det er jo ingen som vil kjøpe den i dagens marked. Hvorfor? Ikke bare skyld på KB, se verden i en litt større sammenheng. Og å ønske KB død i full offentlighet som dette forumet er  vitner om meget lav "moral". Håper for dine nærmeste skyld at du ikke sier det om alle personer du ikke liker og forøvrig aldri har møtt.
 Prøv å være realist når du finner et godt formulert svar . ;)
PS. å sammenligne KB med R.Mugabe er et hån mot alle som jobber for LUFC og støtter klubben i tykt og tynt.
Jeg kan gjerne belære deg om Mugabe sine arbeidmetoder for å oppnå sitt regnskap...
« Siste redigering: Januar 18, 2011, 19:06:26 av ollan »
Ollan

p0ndus

  • Gjest
Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #9 på: Januar 18, 2011, 19:34:19 »
Har vel aldri vært særlig positiv mot BG(Forkortelse Bates Gnomen).

Har ennå ikke sett klare bevis på:
                 - Hvordan ståa er økonomisk med klubben.?
                 - At han ønsker og satse økonomisk ved kjøp av "åpenbare" forsterkninger.?

                 - Han skal imidlertid ha kred om han b e v i s e l i g har reddet klubben
                   fra nedleggelse/konkurs , men har ennå ikke sett bevis på dette
                   heller.
             
Så tillater meg derfor og fortsette og være ikke særlig positiv mot BG og hans tanker og vesen.(om ikke annet inntil videre).

Papi

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #10 på: Januar 18, 2011, 19:49:24 »
Sjølsagt står alt om penger.
Sjølsagt selger Bates om det gir han stor nok gevinst.

Eg trur det, at med Leeds tilbake i Premier League vil det interessen rundt klubben øke betraktelig, og i så måte vil kanskje Bates ta hatten sin og forlate klubben.

Liten digresjon fra temaet til slutt:
Det er jo rimelig rart og smått utrulig at enkelte "fortsetter" og hakke på Bates, på økonomien, på at det ikke legges mer penger på transfer osv, slik som dagens situasjon er.
Vi ligger p.t. to små poeng fra direkte opprykk, og fortsetter klubben flyten har eg tru på opprykk.
Da har vi FAKTISK rykket opp to divisjon kor det er brukt minimalt penger på innkjøp av spillere, og eg kan ikke fatte og begripe at det skal være negativt.
Det må jo tvertimot vera kjempepositivt.

Og skulle det ikke bli opprykk er eg like glad. Vi har i grunn behov for ein sesong til før vi rykker opp. Men, off course, sier ikke nei takk :D

Wake up call for enkelte. Det er ikke mange klubbene som har penger lenger. Mange kjøp finansieres på avbetaling for at kjøpet skal kunne bli gjennomført.
« Siste redigering: Januar 18, 2011, 19:52:37 av Papi »
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

ollan

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #11 på: Januar 18, 2011, 20:03:49 »
Har vel aldri vært særlig positiv mot BG(Forkortelse Bates Gnomen  :)).

Har ennå ikke sett klare bevis på:
                 - Hvordan ståa er økonomisk med klubben.?
                 - At han ønsker og satse økonomisk ved kjøp av "åpenbare" forsterkninger.?

                 - Han skal imidlertid ha kred om han b e v i s e l i g har reddet klubben
                   fra nedleggelse/konkurs , men har ennå ikke sett bevis på dette
                   heller
.
             
Så tillater meg derfor og fortsette og være ikke særlig positiv mot BG og hans tanker og vesen.(om ikke annet inntil videre).

hmmmm...nei det var ikke han som reddet Leeds, det var kreditorene som reddet klubben(ved å avskrive gjeld), men de to foregående styrene som prøvde å få kreditorene med på dette klarte ikke dette og solgte klubben meget billig men med mye gjeld til KB og hans samarbeidspartnere.Hvem de er vet vi ikke helt, ikke at det bryr meg så mye heller?  Det er jo ikke akkurat noe hokus pokus dette her, det skjer jo vær eneste dag med selskaper mye større enn vårt kjære LEEDS United.
Klubben eksisterer med en i utgangspunktet sunn økonomistyring i 2011 og det er det ikke sikkert hadde vært tilfelle om andre "beilere" hadde fått kloa i klubben i 2005. Skal være til dels enig at KB har mange rare utalelser i media som ikke bare er positivt for klubben, men han driver forretning som han ønsker skal skape økonomiske resultater og da fortrinnshvis ikke ved opptak av noe særlig gjeld..(noe han forøvrig gjorde med dårlig erfaing i Chelsea)
kommer det en som vil bruke (som dhy sa)litt mye penger ja takk, men hva hvis resultatene uteblir og de går lei? Hva gjør vi da, Newcastle/Pompey/Hammers med flere er gode eksempler på forsøk å oppnå resultat ved å pøse inn penger... Tror at toget for Leeds med tanke på å havne blant de 4 store gikk for 5 sesonger siden da City inntok PL-scenen med sine først asiatiske så arabiske penger...Forøvrig blodpenger fra Thailand. Kansje Mr.Chelski går lei og at de ryker på en skikkelig smell, men at LFC,Scum,Chelsea,City og til dels tottenham alle skal ryke er utopi....pr. i dag er de de sterkeste varemerkene i PL og verdt enormt mye penger for tv og nettbettingselskapene ;) men kansje en gang i løpet av de neste 5-10 år så klarer vi å hevde oss helt i toppen av ligaen, jeg håper virkelig at jeg tar feil og at vi vinner alt i 2012/13 sesongen :D
PS: Hvis han kun var ute etter penger ved overtakelsen av Leeds så hadde ikke ER eksistert i dag, sannsynlighvis hadde der lagt et kjøpesenter/fornøyelsespark etc...kansje ???

Ollan

kongsmo

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #12 på: Januar 18, 2011, 20:49:06 »
He-he. "Gleder" meg til fortsettelsen på denne tråden.  ;)

"Vet"      versus      "tror, synes" osv... ;D

hehe, ser ut til å være "troing og synsing" som vinner  ;D

men hva er vel morsomer enn å tro, synse og håpe  ???  :D    
"SNIFFER"

thesheep

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #13 på: Januar 18, 2011, 21:09:19 »
Har vel aldri vært særlig positiv mot BG(Forkortelse Bates Gnomen).

Har ennå ikke sett klare bevis på:
                 - Hvordan ståa er økonomisk med klubben.?
                 - At han ønsker og satse økonomisk ved kjøp av "åpenbare" forsterkninger.?

                 - Han skal imidlertid ha kred om han b e v i s e l i g har reddet klubben
                   fra nedleggelse/konkurs , men har ennå ikke sett bevis på dette
                   heller.
             
Så tillater meg derfor og fortsette og være ikke særlig positiv mot BG og hans tanker og vesen.(om ikke annet inntil videre).

Og hvor er liksom bevisene for holocaust? Hæ? Og 9/11 var det CIA dom stod bak, har ikke sett noe som motbeviser det.

p0ndus

  • Gjest
Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #14 på: Januar 19, 2011, 19:32:25 »
Har vel aldri vært særlig positiv mot BG(Forkortelse Bates Gnomen).

Har ennå ikke sett klare bevis på:
                 - Hvordan ståa er økonomisk med klubben.?
                 - At han ønsker og satse økonomisk ved kjøp av "åpenbare" forsterkninger.?

                 - Han skal imidlertid ha kred om han b e v i s e l i g har reddet klubben
                   fra nedleggelse/konkurs , men har ennå ikke sett bevis på dette
                   heller.
             
Så tillater meg derfor og fortsette og være ikke særlig positiv mot BG og hans tanker og vesen.(om ikke annet inntil videre).

Og hvor er liksom bevisene for holocaust? Hæ? Og 9/11 var det CIA dom stod bak, har ikke sett noe som motbeviser det.

Festlig argumentasjon, den skal du ihvertfall ha ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Dennis

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #15 på: Januar 19, 2011, 19:43:10 »
Hvorfor overrasker det meg ikke at Robert Mugabe og holocaust trekkes frem i en Ken Bates-tråd?
Marching on together!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #16 på: Januar 20, 2011, 11:45:57 »
Jeg mener han har bevist at han tenker på å bygge klubben opp igjen sakte men sikkert uten å sløse bort penger på feite lønninger til middelmådigheter av noen fotballspillere. Spillere med kontrakter som koster klubben penger til og med lenge etter at de har forlatt oss. Dette er jeg svært fornøyd med og mener vi må tolerere at ikke klubben biter på når mulige spillere ønsker seg til oss hvis lommeboka fylles til randen.

Nå er hukkomelse rare greier, men faktisk greier jeg å huske de siste årene med konkursspøkelse og sinnsyke kontrakter som  varer og varer og varer!!! Jeg ønsker meg ikke disse tidene tilbake og vile ha edruelighet i arbeidet med å skaffe nye spillere. Så får vi heller bruke penger etter lommeboka!!
Yeboahs vitne

Promotion 2010

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #17 på: Januar 20, 2011, 11:59:41 »
Jeg tror vi er i ferd med å bygge en klubb som ikke er avhengig av enkeltindivider, men som er basert på en sunn økonomisk plattform og som etterhvert også vil ha en spillerstall som er etablert i Premier League og som ikke kollapser om vi skulle miste en spiller eller to. (jfr Beckford)

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ollan

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #18 på: Januar 20, 2011, 12:11:17 »
Jeg er nok ingen insider, men hvorfor skal Bates selge? Han har tålmodig holdt fast i tøylene i en klubb i fritt fall helt til nå. Om tre dager er det 6 år i sjefsstolen og ting ser lysere ut enn noen gang før.
Skal han selge seg ut og trekke seg tilbake i Monaco? Nei, det er vel ikke det han ønsker. Han vil sikkert ta en liten hevn over The Football League og vise dem fingeren idet Leeds United rykker opp. Så vil han kaste seg ut i kampen mot storlagene i PL: Lage litt kvalm og litt show! For det er Bates!  ;)
Ã… nei, du! Selge, ikke Bates. Men kanskje kommer det inn en investor eller to og gjør oss enda rikere.

Hvis klubben skal selges så må det gjøres etter at både ER og TA er gjenkjøpt og selv i PL vil det gå noen sesonger før dette skjer!  ::)
Kanskje du kan forklare meg hvordan i all verden vi skal klare å lage kvalm i PL?vi vil ha et lønnsbudsjett som tiltrekker i beste fall "de nest beste"...da kan du kanskje også fortelle meg hvorfor denne klubben går i underskudd?(regnskapet til gnomefar har for meg like stor troverdighet som regnskapet til Robert Mugabe..)et meget høyt tilskuersnitt i NpC med PL priser,lavt lønnsbudsjett i forhold til andre PL lag...ikke har vi massive lån vi betaler på..?vi hadde altså ikke råd til å kjøpe tilbake Thorp Arch heller....og  vi plukker opp nesten utelukkende spillere på free transfer..blir jo ikke kjøpt en eneste spiller over £100k virker det som...det er noe som ikke stemmer her...for min del hadde det vært konge om gnomefar hadde tatt kvelden og denne klubben hadde blitt kjøpt av noen som var villig til å bruke litt penger...og ikke Ridsdale tilstander-det finnes faktisk noe imellom.

Spm til DHY. Hva er ditt forslag til fasit på denne problemstillingen?
tenker da på hvorfor vi har et høyt snitt med de prisene,lavt lønnsbudsjett og alikevel presterer resultatmessig bedre enn noen på dette forumet hadde håpet på..
Klubben er nok til salgs for rett sum, men det er jo ingen som vil kjøpe den i dagens marked. Hvorfor? Ikke bare skyld på KB, se verden i en litt større sammenheng. Og å ønske KB død i full offentlighet som dette forumet er  vitner om meget lav "moral". Håper for dine nærmeste skyld at du ikke sier det om alle personer du ikke liker og forøvrig aldri har møtt.
 Prøv å være realist når du finner et godt formulert svar . ;)
PS. å sammenligne KB med R.Mugabe er et hån mot alle som jobber for LUFC og støtter klubben i tykt og tynt.
Jeg kan gjerne belære deg om Mugabe sine arbeidmetoder for å oppnå sitt regnskap...

DHY? hvor er du?? ???
Ollan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28917
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #19 på: Februar 02, 2011, 23:27:30 »
Ben Fry intervjuer Kenneth:

...Kenneth overrasker i sitt syn på kvinnelige linjedommere, han forteller hva lønnsbudsjettet er, og han forteller at vi har noen 'long term plan announcements sooner rather than later' :)

http://www.thesquareball.net/what-ken-said/2011/02/02/drawing-spending-poaching-wedding/

.What Ken Said – 02.02.11 – Drawing, Spending, Poaching and WeddingBy Fax Man On February 2, 2011 · 2 Comments ....Taken from Yorkshire Radio’s interview with Leeds United chairman Ken Bates today…

After last week’s poor showing, ‘Mr Chairman’ serves up a feast of goodies for sickpots across the globe. He talks about the draw with Hull, transfers, the wage budget, his love for the Tax Man, Snoddy’s call-up to the Scotland squad, fixture moves for TV, the FA Youth Cup, Premier League bullies nicking our kids (including how much we really got for the ‘Chelsea kids’), Coventry, season ticket renewal figures, sexism in football and a big upcoming announcement. Oh and Ben Fry’s wedding plans too. Enjoy…

Ben Fry: Firstly, what was your reaction to the 2-2 draw with Hull last night?

Ken Bates: That’s an interesting debate isn’t it. It could be looked on as two points lost. Eddie Gray said yesterday that after the game he was happy with us getting a point and that’s what we got. But against that, we came back from two goals down against Burnley and I think from two goals down against Watford. But we’re coming back from behind too often. Although we have an excellent record of, I think, only losing one game in 16, on the other hand we have drawn eight. Well, we’ve got to tighten up at the back because we’ve got the strike-force to score goals.

BF: Looking at the league table, it seems it could be 12 or 13 clubs actually battling for promotion.

KB: Well yes, and that’s good – from the other 12 or 13 clubs’ point of view but not from ours. I think the good news is of course is that we do have to play most of the clubs above us. We have Notts Forest at home, we’ve played Cardiff home and away, we’ve got Norwich at home, got Notts Forest at home, we’ve got Watford at home, we’ve got Swansea away and QPR away. So our destiny is certainly in our own hands. They are all six-pointers. We have to win them.

BF: Now this week the transfer window closed on Monday at 11pm. Were you pleased with the work that has been done during the month?

KB: Well actually, looking long term, which we always do at Leeds, we have had a very interesting situation in the January transfer window because we have ether transferred, ended the contracts or moved on six players. So our squad is much smaller now than it was on the 31st of December. And what we have tried to do is cull all the players who have done their best for us but we now feel that we need better. So thanks to them for all their help, their assistance and hard work but at the same time there’s not much time in them staying at Leeds if they don’t really figure in Simon’s long-term plans. It’s far better that they should go out to try and improve and extend their careers elsewhere. And that’s all we’ve done. It has been a bit hard over the last couple of weeks and days but it has paid off because they have all got clubs to go to and we have now slimmed down our wage bill, which is very high – between £10m and £11m this year – depending on appearance fees and bonuses. We have now got ourselves slack and space to go forward. And as Simon said last night, which is quite true, he could – there’s some people disappointed that we haven’t signed anybody – but he was saying there’s point in signing people just to be squad members. We need to sign players now who are better than what we have got, to improve our team and to improve our success rate. Most of the players we were looking for were Premiership players. And the problem is, is that the Premiership clubs, all of whom apart from one or two exceptions, want to cut their wage bill and are hoping to sell. So they want rid of them while there’s a chance of selling them. After the 31st of January, they now know they are stuck with their surplus players to the end of the season who may not be good enough for their aspirations but are still better than the average Championship player. So we’re hoping to recruit one or two of those when the emergency loan system starts next week. Silly bloody system anyway. This whole thing is a farce and I think it has artificially shoved up transfer fees because people panic at the deadline. If there wasn’t a deadline, things would be more orderly. Then Sky wouldn’t know what to do on the 31st of January.

BF: There has been a lot of talk in the media with the transfer window closing and the activity of Premier League clubs, particularly Chelsea, Liverpool and Newcastle. More than £200m spent in the window. In this current financial climate and this feeling of austerity around the country, do you think the criticism of the clubs is fair?

KB: Well football clubs are like any other business. They have to spend, either on youth development or transfers, to improve or expand as does any other business. I know you talk about the £200m that those three clubs spent, but basically it was Chelsea’s £75m wasn’t it? They gave £50m for Torres and so Liverpool then handed on £35m to Newcastle, so it’s the same £75m going around in circles. It’s not as bad as it’s made out to be. But the other thing is, that is an advantage, 20 per cent of the £200m you referred to, or 40 per cent paid out in VAT, so the Tax Man will be very happy. Mr Torres’ salary is now going up to £40m or £50m over the next five years.  Well the Tax Man will be happy because he will take £25m of that including National Health Insurance. So the money goes around, it doesn’t actually go out anywhere. And then no doubt Mr Torres will buy himself a new car and that car will retract 20 per cent VAT. Then they spend a lot of money on petrol so it all comes round. Most of it will finish up in the taxpayers hands, which they will then give to government to waste as they like. So it doesn’t really make a lot of difference . If clubs make a big profit, such as Newcastle at £35m well they pay corporation Tax on that as well. It makes the world go around and keeps the excitement going in football. In many ways it stimulates the economy.

BF: Talking of excitement, some excitement yesterday for Robert Snodgrass. He was called up for the Scotland game against Northern Ireland this week alongside George McCartney, on loan from Sunderland. Do you feel Snodgrass’ call up is long overdue?

KB: Well I don’t know if it’s overdue or not but I think it’s very welcome and it’s nice that his ability be recognised. I think Snoddy, to a certain extent, is underrated. Not by our fans but in general he keeps below the radar. His free-kicks are first class, his passing is brilliant, his passing is superb – I don’t know why Chelsea didn’t give us £50m for him instead of Torres. On a serious note, he has been a valuable acquisition, he’s a worthy member of our squad and I’m delighted for him.

BF: It could be quite ironic, because he could line up for Scotland on the right-hand side against George McCartney at left-back. It could be an interesting battle…

KB: I think there might be a pep talk to both of them before they depart. No contact arrangements, I think. I think the deal should be that Mcartney let’s Snoddy beat him half the time and Snoddy lets McCartney tackle him half the time. Then honours are even and McCartney will have a great game and so will Snodgrass. They can both come back when they are finished and get on with what they are paid to do – picking up points for Leeds United.

BF: Back to club matters and two games moved for TV last week. The Swansea game to 12:45 on February 26 away and the Nottingham Forest game to a 12:45 kick off after getting moved around to the Friday and then to the Saturday, it’s now back on Saturday April 2. Is this something that we can expect as we get a bit closer to the run-in and the TV companies wanting Leeds on TV as much as possible?

KB: The problem for the fans, particularly is that towards the end of the season, TV companies want to make their choices later and later and later because they are looking for the games that they see as the most attractive viewing because it sells their advertising and/or subscriptions. But the problem is is that fans make their early bookings by plane or train and then find out they have been moved and it inconveniences them. I know I said before, this suggestion that the club did it for the money, well we don’t. Leeds United lose an average of £200,000 per home game if we are put on TV. It affects the gate, it affects sponsorships, it affects food and drink sales, programme sales and so on and so forth. Away, well we only get £10,000 as a fee so it doesn’t affect the club very much but it is something that is part of the price for playing attractive football. I mean, TV companies want goals and they know that they way Leeds are, you’ll see goals. It’s good entertainment, we’re and attractive team and play attractive football and score goals, unfortunately concede them as well. It goes with the territory.

BF: Now a date has been confirmed for the next round of the FA Youth Cup. It’s the fifth round against Aston Villa at Elland Road on February 15. Do the club see the FA Youth Cup as a good way of judging the progress of the younger players?

KB: Oh yes, yes. It’s a very good test because the youth leagues we play in aren’t particularly attractive I don’t think. Of course in the early rounds of the cup we have just played small clubs but Aston Villa, which I think O’Neill left in good shape regarding his youth squad, it will be a good test to see we play against them. I can’t remember, I think we played Liverpool recently in the Youth Cup and in that game I think we lost 2-1 but the game was a good test of our ability, so yes it is important.

BF: Whilst we’re talking about the kids and the younger players, I believe there is a meeting next week between the Football League and the Premier League to try and deal with the fact that Premier League clubs are trying to poach, or take, young players from Football League clubs?

KB: Well the problem is, there are two things that are happening at the moment. Kids are taken, poached or whatever you wanna call them, by Premiership clubs from the smilers clubs, basically the Football League clubs and whether it’s Leeds or whether it’s Rochdale, it’s not fair to the Football League who spend about £40m a year, believe it or not, on youth development. And it’s an argument to whether they actually get their money back for what they are putting in. At the present situation, it’s called Bottom’s Up – a matter of compensation, i.e. when they take a player they give you £20,000 to maybe £100,000 for him and then they pay you more when he signs a full contract or makes so many appearances in the youth team, and then the first team, and if he gets an England cap and sometimes a sell-on percentage of the transfer fee if he moves on. But why that is totally unfair is two reasons; first of all, the Premiership club is taking little or no risk, probably for £1m you can nick 10-15 kids from lower divisions and if they are no good, they just toss them on the scrapheap, maybe you just get one out of them, so you have destroyed nine or 10 kids’ lives and got the one you wanted. Well that’s just not fair. It’s not fair to the club who loses the player but more importantly it’s not fair to the kids who may have done much better by staying at the lower league club and got first team practice more quickly, improving their ability and self confidence and doing more for the club that found them. Now people know that we have been involved in several high-profile cases and which we have insisted on getting proper money i.e. the Chelsea one is a perfect example where we got £4.5m – true it all went to the Inland Revenue but that’s another story. We got £4.5m so Chelsea had to pay to take the risk. Now the system we’re proposing and that the Football League are proposing is that big clubs have to put their money where their mouth is. If you see Billy Bloggs as a future international at 16 or 17 then you should pay £300,000, £400,000 or £500,000 up front. And any extra money is add-ons because at least you have been compensated immediately. And again if you have to pay substantial sums, and the fact of the matter is, that you’ll think twice about stealing somebody else’s player if it’s going to have a financial cost to you. That’s why we think it’s right. Again, a manager will sign a player and the manager will get sacked, the next manager doesn’t think much of the player his predecessor signed so the kid goes backwards again. One of the real problems of course is greedy agents, I call them Money Sharks, and unfortunately some parents who see their sons as a money-making opportunity and don’t particularly consider the best for their sons who they claim to love.

BF: Chairman, given that Leeds could be back amongst those big boys sooner rather than later, your views on this are not really motivated by self-interest, more the good of the game and clubs in the lower reaches…

KB: Well the thing is, there’s so much money in the Premiership that they can afford to be fair. You can’t expect them to be generous but you can expect them to be fair. I mean Delph was a perfect example of how a transfer deal should go. We bought Delph from Bradford City before I came on the scene. Leeds paid £125,000 for him – a lot of money for a young boy but the deal was, as and when he moved on, Bradford would 12.5 per cent of the sell-on. They beneF***ed substantially from Delph and that’s how the money should trickle down. And that is what we’re going to argue for next week because I think it’s very important.

BF: Well Chairman, it will be very interesting to see the outcome. I’m sure we’ll get an update on that next week. Next up at Elland Road in the league it’s Coventry on Saturday. How do you see the challenge from Coventry? They are not challenging the top 12 at the moment but a difficult team to predict.

KB: Yes they are. I thought three points down there was three very good points. They are putting up quite a spirited fight. They are club that are involved in goals so that it could be a high-scoring game on Saturday. A very important one. We must win this one to keep in touch with the pack because then we have got some difficult away games before we start another home game. Yes, it’s going to be a good game. I’m looking forward to it, looking forward to welcoming Ray Ranson who we know of old and making it 16 games before the end of the season when let’s hope we are second and not third.

BF: You mention that you are already thinking about next season. How are season ticket renewals going?

KB: They are very good Ben. We have already taken nearly 2,000 renewals. We have taken well over £1m. All our season tickets and memberships total well over 38,000. There’s a buzz around the city and so there should be. Our long term plans are moving closer to fruition and it may well be that we’ll have an important announcement to make sooner rather than later. And you’ll be the first to hear about it.

BF: Now also, away from football, there is the wedding and lifestyle show coming up in the Centenary Pavillion on February 12th and 13th. A perfect show for anybody thinking about getting married in the next year or so. There’s also a great chance to win some fantastic wedding prizes as well. All the details on LeedsUnited.com. But Chairman, with an event like this in the Centenary Pavillion, are you pleased with the bookings that are coming in for the venue and how it’s performing?

KB: Well when you build a new venue, most people plan out their events up to 12 months ahead, so there’s a slow lead-in period while you’re not selling the venue because people will not book in advance of the opening in case it doesn’t open. So we’re quite pleased with it. This wedding show is the third one we have done now – it will be the biggest and the best to date and I would think Ben, in view of your impending nuptials, if you haven’t completed your plans I look forward to seeing you there. If fact, there’s no reason why you and your fiance shouldn’t do the opening ceremony. I’ll mention that to Deborah today when she’s organising her final wedding show plans that she can organise your final wedding plans.

BF: Chairman, you’re too kind. We’ll finish with one final subject today..

KB: Are you changing the subject?

BF: Just moving on… Chairman, sexism in football has been a hot topic after what happened with Richard Keys and Andy Gray last week surrounding the linesman Sian Massey. Do you think sexism is something that is still rife in football?

KB: Well, it was a man’s game but of course it is no longer because it is now a ladies’ game as well. We have an awful lot of ladies attend at Elland Road and of course kids as well. I just think that Richard Keys and Andy Gray were just burnt out dinosaurs. I think there’s more to this story yet than has come out. Susannah and I were watching the game and as they were lining up in the tunnel I said ‘oh they’ve got a lady’ I can’t call assistant referees, ‘they’ve got a lady linesman, this should be interesting’ and in fact I though she did a brilliant job. She was quiet and unobtrusive and as it turned out, she called that controversial offside decision, or not offside division, perfectly right. And she didn’t have the advantage of Andy Gray’s re-run at this angle and that angle and every bloody angle. She had to make a decision in a split second and she did it and she got it right. And just because she’s only 25, what’s that got to do with her ability as a football referee? I think that those two did a great disservice. OK, they didn’t do it on air but the fact of the matter is, it demonstrated their attitude and stories in the papers since suggest that attitude is fairly prevalent in that area. Quite frankly, I’m not sad to see the back of both of them. No, onwards and upwards. Football has changed a lot in the last 30-40 years. Chelsea was the first club to put ladies’ toilets in the press room. They were the first club to put ladies’ showers and changing rooms in the referee’s rooms too. Things have moved on. If you’re good enough, you’re the right gender.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #20 på: Februar 02, 2011, 23:56:21 »
Som alltid underholdende å lese intervjuer med Bates. Her er han tydeligvis skikkelig på godfot med journalisten. Sjekk svaret hans på nest siste spørsmål.  (OBS! Skjult reklame)   ;D
Jon R.

DenHviteYeboah

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #21 på: Februar 03, 2011, 00:43:27 »
Slik tenker Ken Bates...
       
 Players Purchased Fee   Players Sold Fee Net Total 
 Season 10/11           
 Paul Connolly Free   Jermaine Beckford  Free   
 Billy Paynter Free   Paul Dickov Free   
 Neil Collins Undisclosed   Casper Ankergren Free   
 Lloyd Sam Free         
 Andrew O Brien Free         
 Zac Thompson Free         
 Total £0     Â£0 £0    Season 09/10     David Lucas Free   
 Jason Crowe Free   Fabian Delph £6,000,000   
 Shane Higgs Free   Peter Sweeney Free   
 Leigh Bromby Signed   Frazer Richardson Free   
       Jonathan Douglas Free   
       Ian Westlake Free   
       Luke Garbutt £600,000   
 Total £0      Â£6,600,000 -£6,600,000 
 Season 08/09           
 Alan Sheehan Signed   Leon Constantine Free   
 Enoch Showunmi  Free   Tomi Ameobi Signed   
 Robert Snodgrass  Signed   Anthony Elding Signed   
 Luciano Becchio  Signed   Curtis Weston Free   
 Luciano Becchio Signed   Sebastian Sorsa Free   
 Paul Telfer Free   Darren Kenton Signed   
 Mansour Assoumani     Tore Andre Flo Free   
 Richard Naylor Free   Sebastian Carole Signed   
  Total £0     Â£0 £0                 
 Season 07/08           
 Alan Martin Free   Stephen Crainey Free   
 Casper Ankergren Signed   Ian Moore Free   
 Curtis Weston Free   David Healy £1,500,000   
 Leon Constantine Free   Robbie Blake £250,000   
 David Prutton Free   Danny Rose Signed   
 Alan Thompson Free   Bailey Camfield Signed   
 Andy Hughes Signed   Richard Cresswell Signed   
 Paul Huntington Signed   Eddie Lewis Signed   
 David Lucas Free   Gylfi Einarsson Free   
 Sebastian Sorsa Free   Shaun Derry Signed   
 Neil Kilkenny Signed   Matt Heath Free   
 Bradley Johnson £250,000         
 Peter Sweeney Free         
 Darren Kenton Signed         
 Lubomir Michalik £500,000         
 Anthony Elding Signed         
  Total £750,000     Â£1,750,000 -£1,000,000                 
 Season 06/07           
 Sebastien Carole Free   Simon Walton £500,000   
 Dave Livermore £400,000   Jermaine Wright Free   
 Kevin Nicholls £750,000   Rob Hulse £2,200,000   
 Ian Westlake Swap   Dave Livermore Signed   
 Hayden Foxe Free   Dan Harding Swap   
 Jonathon Douglas Signed   Ian Bennett Free   
 Robbie Elliott Free   Ian Morris Signed   
 Matt Heath Free   Eirik Bakke Free   
 Tore-Andre Flo Free   Paul Butler Free   
 Tresor Kandol £200,000   Matthew Kilgallon £1,750,000   
 Miguel Armando Sa Free   Sean Gregan Free   
       Sam Hird Free   
       Neil Sullivan Free   
       Kevin Nicholls Signed   
       Robbie Elliott Free   
  Total £1,350,000     Â£4,450,000 -£3,100,000 
             
 Season 05/06           
 Eddie Lewis Free   Simon Johnson Free   
 Steve Stone Free   Aaron Lennon £1,000,000   
 Robbie Blake £800,000   Martin Woods Free   
 Rui Marques Free   Julian Joachim Free   
 Richard Cresswell £1,150,000   Sean McDaid Free   
 Joel Griffiths Signed   Clarke Carlisle £100,000   
       Justin Bowler Free   
       Seth Johnson Free   
       Matthew Spring £150,000   
       Brenton Leister Free   
       Kevin Smith Free   
       Danny Pugh £250,000   
       Michael Ricketts Signed   
  Total £1,950,000     Â£1,500,000 £450,000 
             
 S           

Kato

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #22 på: Februar 03, 2011, 10:23:26 »
Det ble nevnt i januar at pengene fra Arsenal-kampene skulle gå til forsterkninger. Vi har i tillegg solgt og offloaded spillere dette vinduet.

Nettoen skulle dermed være stor, og gå rett til forsterkninger (ifølge uttalelser fra klubben).

Så får vi se om det er der pengene havner, eller om årgangsvinen i Monaco får føtter å gå på.
 

jarle

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #23 på: Februar 03, 2011, 11:50:45 »
Slik tenker Ken Bates...
       
 Players Purchased Fee   Players Sold Fee Net Total 
 Season 10/11           
 Paul Connolly Free   Jermaine Beckford  Free   
 Billy Paynter Free   Paul Dickov Free   
 Neil Collins Undisclosed   Casper Ankergren Free   
 Lloyd Sam Free         
 Andrew O Brien Free         
 Zac Thompson Free         
 Total £0     Â£0 £0    Season 09/10     David Lucas Free   
 Jason Crowe Free   Fabian Delph £6,000,000   
 Shane Higgs Free   Peter Sweeney Free   
 Leigh Bromby Signed   Frazer Richardson Free   
       Jonathan Douglas Free   
       Ian Westlake Free   
       Luke Garbutt £600,000   
 Total £0      Â£6,600,000 -£6,600,000 
 Season 08/09           
 Alan Sheehan Signed   Leon Constantine Free   
 Enoch Showunmi  Free   Tomi Ameobi Signed   
 Robert Snodgrass  Signed   Anthony Elding Signed   
 Luciano Becchio  Signed   Curtis Weston Free   
 Luciano Becchio Signed   Sebastian Sorsa Free   
 Paul Telfer Free   Darren Kenton Signed   
 Mansour Assoumani     Tore Andre Flo Free   
 Richard Naylor Free   Sebastian Carole Signed   
  Total £0     Â£0 £0                 
 Season 07/08           
 Alan Martin Free   Stephen Crainey Free   
 Casper Ankergren Signed   Ian Moore Free   
 Curtis Weston Free   David Healy £1,500,000   
 Leon Constantine Free   Robbie Blake £250,000   
 David Prutton Free   Danny Rose Signed   
 Alan Thompson Free   Bailey Camfield Signed   
 Andy Hughes Signed   Richard Cresswell Signed   
 Paul Huntington Signed   Eddie Lewis Signed   
 David Lucas Free   Gylfi Einarsson Free   
 Sebastian Sorsa Free   Shaun Derry Signed   
 Neil Kilkenny Signed   Matt Heath Free   
 Bradley Johnson £250,000         
 Peter Sweeney Free         
 Darren Kenton Signed         
 Lubomir Michalik £500,000         
 Anthony Elding Signed         
  Total £750,000     Â£1,750,000 -£1,000,000                 
 Season 06/07           
 Sebastien Carole Free   Simon Walton £500,000   
 Dave Livermore £400,000   Jermaine Wright Free   
 Kevin Nicholls £750,000   Rob Hulse £2,200,000   
 Ian Westlake Swap   Dave Livermore Signed   
 Hayden Foxe Free   Dan Harding Swap   
 Jonathon Douglas Signed   Ian Bennett Free   
 Robbie Elliott Free   Ian Morris Signed   
 Matt Heath Free   Eirik Bakke Free   
 Tore-Andre Flo Free   Paul Butler Free   
 Tresor Kandol £200,000   Matthew Kilgallon £1,750,000   
 Miguel Armando Sa Free   Sean Gregan Free   
       Sam Hird Free   
       Neil Sullivan Free   
       Kevin Nicholls Signed   
       Robbie Elliott Free   
  Total £1,350,000     Â£4,450,000 -£3,100,000 
             
 Season 05/06           
 Eddie Lewis Free   Simon Johnson Free   
 Steve Stone Free   Aaron Lennon £1,000,000   
 Robbie Blake £800,000   Martin Woods Free   
 Rui Marques Free   Julian Joachim Free   
 Richard Cresswell £1,150,000   Sean McDaid Free   
 Joel Griffiths Signed   Clarke Carlisle £100,000   
       Justin Bowler Free   
       Seth Johnson Free   
       Matthew Spring £150,000   
       Brenton Leister Free   
       Kevin Smith Free   
       Danny Pugh £250,000   
       Michael Ricketts Signed   
  Total £1,950,000     Â£1,500,000 £450,000 
             
 S           


Legg til tap ups av ungutter... det var 4,5 mill pund bare fra Chelsea... Plus endel fra Man City om jeg husker rett...

men penga har gått til maling og toaletter og reparing av gjerder Tony... ikke fortvil!  ;D

B_Ød

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #24 på: Februar 03, 2011, 12:26:05 »
Hvordan tenker Ken Bates? Helt strålende...mener nå jeg, men så er jeg jo bare en "so called supporter"  ;)
Ups & Ups!!

pedro

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #25 på: Februar 03, 2011, 12:41:00 »
Nå når klubben har kvittet seg med ''daukjøtte'' frigjøres det betydelige lønnsmidler som igjen kan benyttes til lån av ett par bedre spillere f.o.m 8/2-11. Kan ikke se at det er dårlig strategi. Lånespillere i dagens finansverden er det eneste riktige frem mot ett eventuellt opprykk og så får en ta status derfra. Vil være særdeles uklokt å gamble på ett opprykk denne sesongen og kjøpe dyrt for deretter å misslykkes. Nei, lån er absolutt det beste og det vil være plenti av dyktige spillere på lånemarkedet den 8/2-11. Satser på Michael Johnsen, Woodgate og Southern kommer inn første uke av lånevinduet.
Leedsomaniac

DenHviteYeboah

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #26 på: Februar 03, 2011, 12:44:25 »
Slik tenker Ken Bates...
       
 Players Purchased Fee   Players Sold Fee Net Total 
 Season 10/11           
 Paul Connolly Free   Jermaine Beckford  Free   
 Billy Paynter Free   Paul Dickov Free   
 Neil Collins Undisclosed   Casper Ankergren Free   
 Lloyd Sam Free         
 Andrew O Brien Free         
 Zac Thompson Free         
 Total £0     Â£0 £0    Season 09/10     David Lucas Free   
 Jason Crowe Free   Fabian Delph £6,000,000   
 Shane Higgs Free   Peter Sweeney Free   
 Leigh Bromby Signed   Frazer Richardson Free   
       Jonathan Douglas Free   
       Ian Westlake Free   
       Luke Garbutt £600,000   
 Total £0      Â£6,600,000 -£6,600,000 
 Season 08/09           
 Alan Sheehan Signed   Leon Constantine Free   
 Enoch Showunmi  Free   Tomi Ameobi Signed   
 Robert Snodgrass  Signed   Anthony Elding Signed   
 Luciano Becchio  Signed   Curtis Weston Free   
 Luciano Becchio Signed   Sebastian Sorsa Free   
 Paul Telfer Free   Darren Kenton Signed   
 Mansour Assoumani     Tore Andre Flo Free   
 Richard Naylor Free   Sebastian Carole Signed   
  Total £0     Â£0 £0                 
 Season 07/08           
 Alan Martin Free   Stephen Crainey Free   
 Casper Ankergren Signed   Ian Moore Free   
 Curtis Weston Free   David Healy £1,500,000   
 Leon Constantine Free   Robbie Blake £250,000   
 David Prutton Free   Danny Rose Signed   
 Alan Thompson Free   Bailey Camfield Signed   
 Andy Hughes Signed   Richard Cresswell Signed   
 Paul Huntington Signed   Eddie Lewis Signed   
 David Lucas Free   Gylfi Einarsson Free   
 Sebastian Sorsa Free   Shaun Derry Signed   
 Neil Kilkenny Signed   Matt Heath Free   
 Bradley Johnson £250,000         
 Peter Sweeney Free         
 Darren Kenton Signed         
 Lubomir Michalik £500,000         
 Anthony Elding Signed         
  Total £750,000     Â£1,750,000 -£1,000,000                 
 Season 06/07           
 Sebastien Carole Free   Simon Walton £500,000   
 Dave Livermore £400,000   Jermaine Wright Free   
 Kevin Nicholls £750,000   Rob Hulse £2,200,000   
 Ian Westlake Swap   Dave Livermore Signed   
 Hayden Foxe Free   Dan Harding Swap   
 Jonathon Douglas Signed   Ian Bennett Free   
 Robbie Elliott Free   Ian Morris Signed   
 Matt Heath Free   Eirik Bakke Free   
 Tore-Andre Flo Free   Paul Butler Free   
 Tresor Kandol £200,000   Matthew Kilgallon £1,750,000   
 Miguel Armando Sa Free   Sean Gregan Free   
       Sam Hird Free   
       Neil Sullivan Free   
       Kevin Nicholls Signed   
       Robbie Elliott Free   
  Total £1,350,000     Â£4,450,000 -£3,100,000 
             
 Season 05/06           
 Eddie Lewis Free   Simon Johnson Free   
 Steve Stone Free   Aaron Lennon £1,000,000   
 Robbie Blake £800,000   Martin Woods Free   
 Rui Marques Free   Julian Joachim Free   
 Richard Cresswell £1,150,000   Sean McDaid Free   
 Joel Griffiths Signed   Clarke Carlisle £100,000   
       Justin Bowler Free   
       Seth Johnson Free   
       Matthew Spring £150,000   
       Brenton Leister Free   
       Kevin Smith Free   
       Danny Pugh £250,000   
       Michael Ricketts Signed   
  Total £1,950,000     Â£1,500,000 £450,000 
             
 S           


Legg til tap ups av ungutter... det var 4,5 mill pund bare fra Chelsea... Plus endel fra Man City om jeg husker rett...

men penga har gått til maling og toaletter og reparing av gjerder Tony... ikke fortvil!  ;D
hehe..
Hvis vi ser i listen så har altså vi faktisk brukt £450.000 på spillere i sesongen 05/06!!!!
Men: vi har altså et overskudd etter salg av spillere:
06/07: £3.1mill
07/08: £ 1.mill
08/09: £ 0
09/10: £ 6.6mill
10/11: £ 0

Jada, reparering av gjerder og dasser ;D ;D
Det er bare å finlese opplysningene:
http://www.transferleague.co.uk/premiership-transfers/leeds-united-transfers.html

Promotion 2010

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #27 på: Februar 03, 2011, 12:56:22 »
Hvordan tenker Ken Bates? Helt strålende...mener nå jeg, men så er jeg jo bare en "so called supporter"  ;)

 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kickthemdown

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #28 på: Februar 03, 2011, 13:06:20 »
Slik tenker Ken Bates...
       
 Players Purchased Fee   Players Sold Fee Net Total 
 Season 10/11           
 Paul Connolly Free   Jermaine Beckford  Free   
 Billy Paynter Free   Paul Dickov Free   
 Neil Collins Undisclosed   Casper Ankergren Free   
 Lloyd Sam Free         
 Andrew O Brien Free         
 Zac Thompson Free         
 Total £0     Â£0 £0    Season 09/10     David Lucas Free   
 Jason Crowe Free   Fabian Delph £6,000,000   
 Shane Higgs Free   Peter Sweeney Free   
 Leigh Bromby Signed   Frazer Richardson Free   
       Jonathan Douglas Free   
       Ian Westlake Free   
       Luke Garbutt £600,000   
 Total £0      Â£6,600,000 -£6,600,000 
 Season 08/09           
 Alan Sheehan Signed   Leon Constantine Free   
 Enoch Showunmi  Free   Tomi Ameobi Signed   
 Robert Snodgrass  Signed   Anthony Elding Signed   
 Luciano Becchio  Signed   Curtis Weston Free   
 Luciano Becchio Signed   Sebastian Sorsa Free   
 Paul Telfer Free   Darren Kenton Signed   
 Mansour Assoumani     Tore Andre Flo Free   
 Richard Naylor Free   Sebastian Carole Signed   
  Total £0     Â£0 £0                 
 Season 07/08           
 Alan Martin Free   Stephen Crainey Free   
 Casper Ankergren Signed   Ian Moore Free   
 Curtis Weston Free   David Healy £1,500,000   
 Leon Constantine Free   Robbie Blake £250,000   
 David Prutton Free   Danny Rose Signed   
 Alan Thompson Free   Bailey Camfield Signed   
 Andy Hughes Signed   Richard Cresswell Signed   
 Paul Huntington Signed   Eddie Lewis Signed   
 David Lucas Free   Gylfi Einarsson Free   
 Sebastian Sorsa Free   Shaun Derry Signed   
 Neil Kilkenny Signed   Matt Heath Free   
 Bradley Johnson £250,000         
 Peter Sweeney Free         
 Darren Kenton Signed         
 Lubomir Michalik £500,000         
 Anthony Elding Signed         
  Total £750,000     Â£1,750,000 -£1,000,000                 
 Season 06/07           
 Sebastien Carole Free   Simon Walton £500,000   
 Dave Livermore £400,000   Jermaine Wright Free   
 Kevin Nicholls £750,000   Rob Hulse £2,200,000   
 Ian Westlake Swap   Dave Livermore Signed   
 Hayden Foxe Free   Dan Harding Swap   
 Jonathon Douglas Signed   Ian Bennett Free   
 Robbie Elliott Free   Ian Morris Signed   
 Matt Heath Free   Eirik Bakke Free   
 Tore-Andre Flo Free   Paul Butler Free   
 Tresor Kandol £200,000   Matthew Kilgallon £1,750,000   
 Miguel Armando Sa Free   Sean Gregan Free   
       Sam Hird Free   
       Neil Sullivan Free   
       Kevin Nicholls Signed   
       Robbie Elliott Free   
  Total £1,350,000     Â£4,450,000 -£3,100,000 
             
 Season 05/06           
 Eddie Lewis Free   Simon Johnson Free   
 Steve Stone Free   Aaron Lennon £1,000,000   
 Robbie Blake £800,000   Martin Woods Free   
 Rui Marques Free   Julian Joachim Free   
 Richard Cresswell £1,150,000   Sean McDaid Free   
 Joel Griffiths Signed   Clarke Carlisle £100,000   
       Justin Bowler Free   
       Seth Johnson Free   
       Matthew Spring £150,000   
       Brenton Leister Free   
       Kevin Smith Free   
       Danny Pugh £250,000   
       Michael Ricketts Signed   
  Total £1,950,000     Â£1,500,000 £450,000 
             
 S           

Det er flere spillere på den listen som faktisk kostet penger men som ikke er registrert som kjøp, bare free transfers...

DenHviteYeboah

Sv: Hvordan tenker Ken Bates?
« Svar #29 på: Februar 03, 2011, 13:25:23 »
ikke registrert som kjøp..?hvordan har man betalt free transfers?under bordet?sign on fees?
Free transfer=ingen kjøpesum.Alle spillere koster vel penger i lønn, så det er jo innlysende...her var det snakk om kjøp og salg ;)