Skrevet av Emne: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre  (Lest 5230 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

columbi

15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« på: Februar 14, 2011, 20:36:51 »
Jeg må si at dette blir mer spennende og morsomt enn jeg håpet på før sesongen. Med 15 kamper igjen kan vi havne på alt fra 1-12. plass slik jeg vurderer situasjonen nå. Sansynligheten er dog liten for 1. plass og også for plass dårligere enn 10.
At vi har tapt 6 poeng for Cardiff kan vi ikke gjøe noe mer med, men Norwich hjemme, Nottm. Forrest hjemme og Swansea borte er svært viktig i IKKE tape. Med en god sluttspurt og maks 2 tap på siste 15 og får vi håpe at tapene kommer mot lag etter oss på tabellen eventuelt.
La oss gjette 5 uavgjorte og 8 seire på de øvrige og vi havner på 81 poeng. Pluss 20 i målforskjell. Det kan holde til direkte opprykk og iallefall til Play-off.
Jeg frykter Millwall 9.4 og Derby 12.4 kan bli vanskelig. Millwall er en gammel trøbbel motstander.

Cardiff, Nottm. F og Swansea var alle med også i fjor om kampen om Play-off og har rutinen.
Cardiff avsluttet bra ifjor, det samme med Reading og Leicester. Nottm. F sprakk og det gjør de kanskje igjen. Newcastle og WBA hadde veldig god avslutning og gikk direkte opp. La oss at QPR fortsetter medstø kurs og tar 1.plassen. 81 poeng kan holde for oss, men det kan være vi må slå QPR i siste match, borte. Nøkkelen blir noen færre uavgjorte og heller 3-poengere enn det har vært de siste månedene. Men seier over Norwich vil smake godt allerede neste kamp. La oss krysse fingrene på at vi unngår skader på noen nøkkelspillere.

Team Pld Pts
QPR 31 60
Cardiff 30 54
Norwich 31 54
N Forest 29 53
Swansea  31 53
Leeds 31 52
Leicester 31 48
Burnley 30 46
Millwall 31 46
Hull City 31 45
Watford 29 43
Reading 31 42
 

Leedsfan

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #1 på: Februar 14, 2011, 21:41:05 »
De neste 3 kampene er viktig, vinner vi de så kan alt skje...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

vielljaa

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #2 på: Februar 14, 2011, 22:28:18 »
Mars ser også ut som en måned hvor vi kan gjøre reint bord..

Doncaster (H)
Preston (B)
Ipswich (H)
Sheffield Utd (B)

På en ok dag burde vi ta alle disse 4, selv om de ligger på nedre halvdel og "fighter".
There is only one United

Torpe-do

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #3 på: Februar 14, 2011, 23:58:24 »
Gi meg styrke jeg begynner å bli nervøs... Ã… fytti h€&@€vete så jeg har lyst opp..!! På en annen side, min spådom, vi karrer til oss 5 eller 6 plass og ryker i playoff. Som alltid. Er for mange som virker for sterke til at jeg ser oss ta noen direkteplass.

Same

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #4 på: Februar 15, 2011, 03:20:58 »
Neste kamp er alltid den viktigste!

bwirum

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #5 på: Februar 15, 2011, 08:11:49 »
Same har selvsagt rett i det.

Når det er sagt så ble ikke sesongen det jeg forventet meg. Jeg hadde faktisk nesten (bare nesten) håpet på en sesong trygt plassert midt på tabellen, så jeg kunne gå gjennom en vinter uten klump i magen, enten på grunn av nervøsitet for å rykke ned eller forventninger om å rykke opp.

Og så er den jammen meg der igjen...
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Sydhagen

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #6 på: Februar 15, 2011, 08:17:08 »
Same har selvsagt rett i det.

Når det er sagt så ble ikke sesongen det jeg forventet meg. Jeg hadde faktisk nesten (bare nesten) håpet på en sesong trygt plassert midt på tabellen, så jeg kunne gå gjennom en vinter uten klump i magen, enten på grunn av nervøsitet for å rykke ned eller forventninger om å rykke opp.

Og så er den jammen meg der igjen...

Aldri en kjedelig sesong med Leeds  :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

GeirO

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #7 på: Februar 15, 2011, 08:19:14 »
Mars ser også ut som en måned hvor vi kan gjøre reint bord..

Doncaster (H)
Preston (B)
Ipswich (H)
Sheffield Utd (B)

På en ok dag burde vi ta alle disse 4, selv om de ligger på nedre halvdel og "fighter".

Mars KAN bli en stjernemåned! Men da må vi ikke miste mer terreng i februar....
MOT

stefan

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #8 på: Februar 15, 2011, 10:45:28 »
Ingen vits i å la seg lure. Mars kommer til å bli knallhard. Preston Ipswich og spesielt Sheff U kommer til å bli vanskelig å slå uansett hvilken form de er i. Ipswich virker forresten å være kraftig i støtet nå og kan fort bli en play off joker i innspurten.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Masinga

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #9 på: Februar 15, 2011, 14:16:22 »
Ja, her kan alt skje. Trådstarter nevner Nottingham Forest og en mulig dalende formkurve ala den i fjor. De virker veldig sterke og det er ikke alltid ting gjentar seg. Av de bakfra vil jeg tro at Leicester kan skape mest ugreie. Leeds var vel inne i bølgedal på denne tiden i fjor. Noe av det samme skjer i år. Kampen mot Bristol City sterkt resultatmessig, men kanskje ikke spillemessig. Fremdeles håper jeg på denne krigeren på midtbanen. Kommer han noengang? Uansett er alt opp til Leeds selv. Hvis ting gjentar seg, blir det en fin vår!
Masinga, medl.nr. 1250

vielljaa

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #10 på: Februar 15, 2011, 14:17:27 »
Ingen vits i å la seg lure. Mars kommer til å bli knallhard. Preston Ipswich og spesielt Sheff U kommer til å bli vanskelig å slå uansett hvilken form de er i. Ipswich virker forresten å være kraftig i støtet nå og kan fort bli en play off joker i innspurten.

Tabellen lyver nesten aldri...er en grunn til at lagene ligger der de ligger. Jeg sier ikke at det blir en "walk in the park", men uansett hvor sårt disse lagene trenger poeng så ender de ofte opp med å trekke det korteste strået. Dette gagner oss mer enn lag midt på tabellen, som kan ha en tendens til å plutselig slå til (har mindre å spille for). Senkede skuldre spiller bedre enn skuldre oppunder øra :)
There is only one United

Masinga

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #11 på: Februar 15, 2011, 14:35:12 »
Senkede skuldre spiller bedre enn skuldre oppunder øra :)
Grayson er inne på dette i en artikkel i YEP.

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-Time-to-kick.6717841.jp

Leeds har nådd målet for sesongen, nemlig å sikre ny kontrakt i divisjonen. Nå kan man senke skuldrene og spille fotball! Spørs bare om spillerne tenker på samme måte. Jeg tror de har høyere mål enn bare å beholde plassen.
Masinga, medl.nr. 1250

Leeds04

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #12 på: Februar 15, 2011, 16:06:18 »
Spilles noen kamper i dag også. Får håpe burnley knuser Cardiff borte, men tror det blir vanskelig. Vi kan jo håpe. Burnley har hatt to seire på rad. En u er heller ikke å forakte.
"Why settle for more, when you can settle for less"

columbi

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #13 på: Februar 19, 2011, 18:02:33 »
Kampen i dag mot Norwich var det viktigere å IKKE tape enn å vinne. Vi kan leve med uavgjort idag. Kjipt å ikke vinn med et brukbart overtak i følge statistikken.
Men nesekamp.....
 

Ronald

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #14 på: Februar 20, 2011, 11:10:01 »
Pr d.d skal vi spille mot Swansea i playoff semi. Der skal vi vinne etter 1 seier og 1 uvgjort i serien. Norwich og Cardiff gjør opp seg imellom. Viss Cardiff vinner har ikke Leeds stat. frå seriekampene på sin side.

Heldigvis er ikke fotballkamper matematikk, for da hadde vi idag ikke rykket opp til PL.

Geiremann

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #15 på: Februar 22, 2011, 09:29:23 »
Med seier i dag mot Barnsley og alt annet enn tap borte mot Swansea så ser jeg muligheten for topp to. Mars måned ser greit ut på papiret, og vi bør stå igjen med minst tre seire, men Ipswich viser god form og de andre tre lagene kjemper for å unngå nedrykk. Skulle vi også slå Forest hjemme i starten av april så vil vi allerede da ligge innenfor topp to.

Dette er ønsketenkning og innerst inne vet jeg at disse kampene vil føre til flere poengtap. Leeds viser allikevel styrke offensivt i nesten alle kamper, så playoff tror jeg uansett vi klarer. Jeg begynner forresten å bli lei av at det skrives at vi ikke har mulighet til å rykke opp gjennom playoff. Bullshit!!! Vi har like stor mulighet som de andre!

MOT mot PL
Member of "The Peterborough eight".

Cherry

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #16 på: Februar 22, 2011, 09:47:28 »
Meget god sesong så langt - og nå kan vi "slappe av " i flg Larry.
Vi har unngått den store bølgedalen når dette skrives, selv om "miner" har forekommet - men ikke i samme størrelse (Preston & Barnsley) som før jul!

Neste 2 kamper , som begynner i kveld mot Barnsley - er utrolig viktige for å beholde
flyten inn mot våren - og da man skiller klinten fra hveten.  Det er nå man ser hvem som har gode "staller", og de som kun har stallfyll etter første 11`ver...

Har veldig trua `nå- og får vi tettet litt til i forsvaret så går dette helt inn...
spent på hvem som blir hentet inn etter helgen (mindre enn 93 dager igjen! )
 

Allanclarke

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #17 på: Februar 22, 2011, 13:27:54 »
Med seier i dag mot Barnsley og alt annet enn tap borte mot Swansea så ser jeg muligheten for topp to. Mars måned ser greit ut på papiret, og vi bør stå igjen med minst tre seire, men Ipswich viser god form og de andre tre lagene kjemper for å unngå nedrykk. Skulle vi også slå Forest hjemme i starten av april så vil vi allerede da ligge innenfor topp to.

Dette er ønsketenkning og innerst inne vet jeg at disse kampene vil føre til flere poengtap. Leeds viser allikevel styrke offensivt i nesten alle kamper, så playoff tror jeg uansett vi klarer. Jeg begynner forresten å bli lei av at det skrives at vi ikke har mulighet til å rykke opp gjennom playoff. Bullshit!!! Vi har like stor mulighet som de andre!

MOT mot PL

Veldig bra innlegg!

Hadde det vært ifjor så hadde vi ikke hatt sjans i Play-off,men i år føler jeg vi har sjans i Play-off. For i år må vi ikke rykke opp. Det har vi måttet de siste 3 årene.Så har vi også fått litt     vinnermentalitet i laget. Så i år kan alt skje i Playoff.                                     

Karl Hot Shot

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #18 på: Februar 22, 2011, 13:46:57 »
Alle kampene er like viktige og helt avgjørende for utfallet av sesongen.
 

Cherry

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #19 på: Februar 22, 2011, 15:34:56 »
Alle kampene er like viktige og helt avgjørende for utfallet av sesongen.

er Karl Petter Løken her? ;D
 

p0ndus

  • Gjest
Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #20 på: Februar 22, 2011, 18:38:53 »
Kampen i dag mot Norwich var det viktigere å IKKE tape enn å vinne. Vi kan leve med uavgjort idag. Kjipt å ikke vinn med et brukbart overtak i følge statistikken.
Men nesekamp.....

Ho ho ikke bare vinner vi  fotballkampene, skal vi nå begynne og vinne nesekampene også nå? ;D ;D ;D

vielljaa

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #21 på: Mars 13, 2011, 22:07:15 »
Nok en nøkkelrunde på gang neste lørdag! Ser flere innbyrdes blant topplagene + tøffe bortekamper for de fleste, inkludert oss. Nå har vi sjangsen, igjen ;D
There is only one United

fjellhaugen

Sv: 15 kamper igjen, noen er viktigere enn andre
« Svar #22 på: April 06, 2011, 09:23:40 »
Edit: 7 kamper igjen. alle like viktige ;)

med to kjappe neste runde er jeg småskeptisk. borte mot dritten fra london og tirsdagskamp mot derby kan fort føre til 0 poeng.
sett av vi får 4 poeng ser jeg for meg følgende tabell før 16 april;

qpr 41 85p
norwich 42 73p
cardiff 41 72p
swansea 41 70p
leeds 41 68p
forest 42 67p
reading 41 66p

det er omtrent det vi MÃ… ha for å henge med i playoffs.
tipper max 9 poeng på resterende 5 kamper og dermed max 77 poeng
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!