KAMP: vs DERBY COUNTY tirsdag 12/4 2011, kl 20.45

Started by Promotion 2010, April 11, 2011, 17:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

Quote from: Sleivind on April 12, 2011, 23:18:59
Jeg hadde faktisk forventet seier i dag. Derby er et lag vi absolutt skal slå! Ser på tabellen og hvordan vi har spilt de siste månedene, så er det lett å miste motet. Ser jeg på de resterende kampene, så mister jeg enda litt mer av motet. Watford, Burnley og Reading er lag som kan være med å kjempe om en playoff-plass. Samt et Palace-lag som kjemper for å unngå nedrykk.

...i tillegg til at noen av våre begynner å bli slitne (dét opplever nok alle de andre lagene også) handler det nok om at de merker presset.

De kan påstå så mye de vil at de ikke har press i år (og presset var kanskje større i fjor), men alle lagene rundt playoff merker presset. Ikke minst laget som ligger som nr 2. Trøsten er at det ikke bare er Leeds som vil føle på dette fremover...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sleivind

Quote from: Leedsfan on April 12, 2011, 23:16:32
Quote from: ziganda on April 12, 2011, 23:08:58
Det er vel n'te sesongen på rad at vi gjør det dårligere på våren. Hva kan det skyldes? Etter min mening har det sammenheng med at Leeds hvert år henter inn en rekke lånespillere som ikke tilfører noe til laget.  :-\

Satser på at playoff berges.

Det er egentlig merkelig, spesielt med tanke på Bannan. Bannan er en meget god spiller og burde tilført oss mye.

Vi er ikke farlige nok fremover selv om vi scorer mange mål, er det en selvmotsigelse å si det? Vi må begynne å spille med 2 spisser, Bannan og Howson på sentral midtbane med Becchio og Somma foran.

Ja, det er en selvmotsigelse. Hvordan det er mulig å si at vi ikke er farlige nok fremover når vi har scort flest mål i divisjonen, er for meg uforståelig! Og for å score enda flere mål, så skal vi gjøre oss enda dårligere defensivt?

Leedsfan

Quote from: Sleivind on April 12, 2011, 23:28:33
Det er vel n'te sesongen på rad at vi gjør det dårligere på våren. Hva kan det skyldes? Etter min mening har det sammenheng med at Leeds hvert år henter inn en rekke lånespillere som ikke tilfører noe til laget.  :-\

Det er egentlig merkelig, spesielt med tanke på Bannan. Bannan er en meget god spiller og burde tilført oss mye.

Vi er ikke farlige nok fremover selv om vi scorer mange mål, er det en selvmotsigelse å si det? Vi må begynne å spille med 2 spisser, Bannan og Howson på sentral midtbane med Becchio og Somma foran.

Ja, det er en selvmotsigelse. Hvordan det er mulig å si at vi ikke er farlige nok fremover når vi har scort flest mål i divisjonen, er for meg uforståelig! Og for å score enda flere mål, så skal vi gjøre oss enda dårligere defensivt?

Jeg tror vi kunne vært farligere fremover med 2 spisser ved at vi hadde måtte spille på en annen måte. Hadde vi kunne hatt flere oppspillspunkter sentralt oppe i banen som hadde drevet midstopperne og midtbanespillerne til mostanderlaget til vanvidd.

Når vi har spilt med kun Becchio fremme så har vi spilt på en måte som har gjort at vi har mistet ballen ofte da Becchio ikke er et angrep alene. Mange ganger har jeg sett at vi har spilt en håpefull langball på Becchio med hele laget på vei fremover og så blitt kontret på.

"Farligere" fremover hadde gjort oss mindre sårbare defensivt. Enda en selvmotsigelse?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sleivind

Quote from: Leedsfan on April 12, 2011, 23:45:03

Jeg tror vi kunne vært farligere fremover med 2 spisser ved at vi hadde måtte spille på en annen måte. Hadde vi kunne hatt flere oppspillspunkter sentralt oppe i banen som hadde drevet midstopperne og midtbanespillerne til mostanderlaget til vanvidd.

Når vi har spilt med kun Becchio fremme så har vi spilt på en måte som har gjort at vi har mistet ballen ofte da Becchio ikke er et angrep alene. Mange ganger har jeg sett at vi har spilt en håpefull langball på Becchio med hele laget på vei fremover og så blitt kontret på.

"Farligere" fremover hadde gjort oss mindre sårbare defensivt. Enda en selvmotsigelse?

Jeg er fremdeles grunnleggende uenig.

Det er blitt bevist gang på gang at laget vårt ikke takler å spille 4-4-2. Akkurat nå takler de forsåvidt ikke 4-2-3-1 heller. Bannan og Howson på sentral midtbane? To spillere som nesten ikke eier defensive fibre? Kan ikke i min villeste fantasi se hvordan dette skal føre til at vi blir mindre sårbare bakover.

jarle

Det ser ikke lyst ut... vi misser når vi skal levere... vi har gått fra en andre plass til å miste all kontakt med de foran oss... og sliter nå med å sikre play off...

Larry ser ut til å jobbe dårlig under press... feil lag i flere kamper på rad nå spør du meg...

Livermore,  Kila og Bannan på midten samtidig.. HALLO!!!...

Vi hadde en gylden mulighet iår.. og med litt investments tror jeg vi kunne klart opprykk...

Min gjetning... 3-4 år til i CC... READ MY LIPS!!!   

Det tapte 10 år...med vår frelser Bates... som vil at fansen og the council skal betale for morroa...

terje8200

Kanskje vi rett og slett ikke er gode nok for dette nivået?
En ting er å spille cupkamper mot halvstyrka lag fra PL, noe annet er å kjempe seg forbi et kobbel av relativt gode lag fra mesterskapsserien.
Synes mange forumhaier forventer litt for mye av klubben. La oss stabilisere oss i divisjonen, så kan vi snakke PL.

Mange sutrepaver her..:-|

Jebediah

Quote from: terje8200 on April 13, 2011, 03:16:20
En ting er å spille cupkamper mot halvstyrka lag fra PL, noe annet er å kjempe seg forbi et kobbel av relativt gode lag fra mesterskapsserien.
Synes mange forumhaier forventer litt for mye av klubben. La oss stabilisere oss i divisjonen, så kan vi snakke PL.

Ikke gode nok ?`skjerp deg vi ligger på 5 plass ikke 24 plass noe som vil si at vi er gode nok. Er vi gode nok for opprykk det er en annen sak. Men jeg er enig med deg i at mange her inne har kanskje litt for store foreventinger for hva Leeds kan gjøre

Leeds er mer en gode nok til kvalikk noe de har vist men slik det ser ut nå tror jeg vi faller utenfor kvalikkplassen

men og si at vi ikke er gode nok når vi ligger på 5 eller kanskje var det 6 er rett og slett vel idiotisk

Leedsfan

Quote from: Sleivind on April 13, 2011, 00:23:37
Quote from: Leedsfan on April 12, 2011, 23:45:03

Jeg er fremdeles grunnleggende uenig.

Det er blitt bevist gang på gang at laget vårt ikke takler å spille 4-4-2. Akkurat nå takler de forsåvidt ikke 4-2-3-1 heller. Bannan og Howson på sentral midtbane? To spillere som nesten ikke eier defensive fibre? Kan ikke i min villeste fantasi se hvordan dette skal føre til at vi blir mindre sårbare bakover.

Skulle gjerne hatt en bedre sentral midtbane, men tror ikke at Bannan og Howson lar motstanderlaget passere rett til Kaper uten kamp. Siden du er så opptatt av formasjoner og hvilke offensive/defensive fordeler/ulemper de har, hvorfor spiller vi ikke 4-6-0 eller 5-5-0? All logik sier jo da at vi klarer å snøre igjen bedre og siden vi allerede scorer så mange mål så kanskje vi scorer noen færre :o
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Quote from: jarle on April 13, 2011, 01:29:40
Det ser ikke lyst ut... vi misser når vi skal levere... vi har gått fra en andre plass til å miste all kontakt med de foran oss... og sliter nå med å sikre play off...

Larry ser ut til å jobbe dårlig under press... feil lag i flere kamper på rad nå spør du meg...

Livermore,  Kila og Bannan på midten samtidig.. HALLO!!!...

Vi hadde en gylden mulighet iår.. og med litt investments tror jeg vi kunne klart opprykk...

Min gjetning... 3-4 år til i CC... READ MY LIPS!!!   

Det tapte 10 år...med vår frelser Bates... som vil at fansen og the council skal betale for morroa...

Hvis du ikke har fått det med deg tidligere så er det slik at fansen, kommunen og sponsorene betaler det meste. At det i dag finnes klubber med rike onkler som spytter inn penger som forsvinner, så har ikke alle den luksusen. Dette må vi bare lære oss å leve med.

Sett at du har en fin og ordentlig dame, men en kompis av deg har en enda finere og mer ordentlig dame. Man er dum hvis man synes mindre om sin egen dame pga dette.

B_Ød

Tror du har et poeng her, vet at mange som har fulgt laget i samtlige kamper i år, er av den oppfatning. De mener at vi faktisk ikke er så gode som tabell-posisjonen tilsier, og at vi har overprestert mye av sesongen.
Om dette medfører riktighet vet jeg ikke, men det kan kanskje være en forklaring.
Blir det topp 2..supert, blir det playoff..moro, blir det ingen av delene...helt greit det også!

Bjørn..hverken fotballproffesor eller verdensmester i kjempeøkonom..kun en "so called supporter"  ;)   
Ups & Ups!!

fmtj

Quote from: Jebediah on April 13, 2011, 06:19:02

Ikke gode nok ?`skjerp deg vi ligger på 5 plass ikke 24 plass noe som vil si at vi er gode nok. Er vi gode nok for opprykk det er en annen sak. Men jeg er enig med deg i at mange her inne har kanskje litt for store foreventinger for hva Leeds kan gjøre

Leeds er mer en gode nok til kvalikk noe de har vist men slik det ser ut nå tror jeg vi faller utenfor kvalikkplassen

men og si at vi ikke er gode nok når vi ligger på 5 eller kanskje var det 6 er rett og slett vel idiotisk

Gode nok for dette nivået....????? I all verden, har du ikke fulgt med i det hele tatt denne sesongen. Vi har mange gode og sterke resultater. Vi mangler antagelig det lille ekstra som skal til for å rykke opp, men gode nok for toppen av denne divisjonen synes jeg det er grundig bevistat vi er og har vært.

Laget har formsvikt, det har rammet de andre osgå. Det kommer på et uheldig tidspunkt osv. osv. det er likevel kamper igjen slik at vi kan sikre play off og jeg gjentar gjerne at for meg er dette en bonus i forhold til forventningene mine før sesongstart.
Yeboahs vitne

Sleivind

Jeg og veldig mange andre trodde vel at en sikker midt-på-tabellen-plassering var bra denne sesongen. Men nå har det vist seg at vi var bedre enn mange hadde trodd på forhånd. Vi har gjennom hele sesongen ligget på playoff-plass, ja til og med vært oppe og snust på direkte opprykk i perioder.

Derfor kommer det til å bli en enorm skuffelse dersom vi roter vekk en eventuell playoff-plass. Dette til tross for at blant andre jeg ikke hadde noen forhåpninger om noe annet enn en plass midt på tabellen.

Derfor er det lov å sutre litt nå!

lojosang

Quote from: Leedsfan on April 13, 2011, 08:09:57
Skulle gjerne hatt en bedre sentral midtbane, men tror ikke at Bannan og Howson lar motstanderlaget passere rett til Kaper uten kamp. Siden du er så opptatt av formasjoner og hvilke offensive/defensive fordeler/ulemper de har, hvorfor spiller vi ikke 4-6-0 eller 5-5-0? All logik sier jo da at vi klarer å snøre igjen bedre og siden vi allerede scorer så mange mål så kanskje vi scorer noen færre :o

Fordi den dårlige toppscorern vår med dobbelt så høy scoringsrate per skudd og flere målgivende enn den "langt bedre spissen Nugent" skal være på banen?  ;D

Det evinnelige maset om 4-4-2 vil aldri slutte på noe fotballforum. Drillo førte oss til to VM med 4-5-1. På diskusjonsforum landet over var han en idiot, fordi i England på åttitallet spilte alle 4-4-2  ;D
- Leif Olav

HåvardK

Quote from: Sleivind on April 13, 2011, 13:21:50
Jeg og veldig mange andre trodde vel at en sikker midt-på-tabellen-plassering var bra denne sesongen. Men nå har det vist seg at vi var bedre enn mange hadde trodd på forhånd. Vi har gjennom hele sesongen ligget på playoff-plass, ja til og med vært oppe og snust på direkte opprykk i perioder.

Derfor kommer det til å bli en enorm skuffelse dersom vi roter vekk en eventuell playoff-plass. Dette til tross for at blant andre jeg ikke hadde noen forhåpninger om noe annet enn en plass midt på tabellen.

Derfor er det lov å sutre litt nå!
Dette er en oppsummering av situasjonen jeg stiller meg 100% bak. I tillegg vil jeg påpeke at de defensive problemene har vært der hele sesongen, uten at dette har blitt tatt tak i i det hele tatt. Heldigvis spilte vi så bra offensivt (noe Grayson har fått mye og fortjent kudos for) i en lang periode i høst og frem til julekampene, at vi resultatmessig ikke ble straffet for det dårlige defensive spillet.
Noen her inne hevder at alle lag har sine dårlige perioder, og at det er tilfeldig at vi får en slik nå når det drar seg til. Vel og bra, og sikkert helt riktig. Imidlertid syns jeg årets formutvikling minner ganske mye om avslutningen av forrige sesong, der vi nesten greide å søle bort en tabell-ledelse som ved nyttår virket uangripelig. Og da er det faktisk betimelig å spørre om dette er tilfeldig, eller om Leeds ikke tackler presset når det gjelder som mest.

flynn

Cardiff ansatte ved juletider en fysisk trener som har som eneste oppgave å påse at Bellamy og Koumas ble gjort i fysisk stand til å holde sesongen ut. Nå er de begge i kanonform, og kommer til skyte Cardiff til PL.
Våre nøkkelspillere ser på dette kritiske tidspunktet av sesongen (for andre år på rad) slitne ut.

Snodgrass hadde takket være en viss danske en begrenset pre-season, og lider nå trolig av at kampprogrammet har blitt for tett for hans fysiske kapasitet. Dessverre.

flynn