Skrevet av Emne: Oppsummering 2010/2011  (Lest 3989 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sleivind

Oppsummering 2010/2011
« på: Mai 08, 2011, 00:33:38 »
Da er det vel på tide å ta en liten oppsummering av årets sesong. Starter med spillerne, fortsetter med Grayson og tar en liten oppsummering til slutt  :)

Kasper Schmeichel

Kom "gratis" fra Notts og var vel sommerens store scoop fra Leeds sin side. En utrolig statistikk fra sesongen i league 2.

Har vært solid for oss denne sesongen. På sine beste dager har han vært en matchvinner for. Dessverre når formbunnen kom i vårsesongen, dalte prestasjonene hans også. Var til tider usikker i feltet, og virket noen ganger som han var stiftet fast i gresset. Men du verden, han har hatt en mer enn godkjent sesong. Er selvfølgelig vår førstekeeper neste sesong også, med mindre Grayson tryller frem noe helt spesielt.

Shane Higgs

Gjorde sine saker bra når Kasper var skadet. En finfin reservekeeper. Stort mer enn det er det vel ikke å si?

Connolly

Han har gjort en helt ok jobb, hverken mer eller mindre. Men skal man vinne NpC, så bør man ha bedre backer enn Connolly. Mangler mye av det en moderne back skal ha. Temposvak, fraværende offensivt og er, hvordan skal jeg si dette, en litt for "enkel" fotballspiller.

Lichaj

Hadde ikke en altfor lovende start på sin Leedskarriere, men han har spilt seg kraftig opp i det siste. Bra med fart, kan spille fotball, lovende offensivt og solid defensivt. Dette bør være neste sesongs høyreback. Eneste lyspunktet vi har hatt i forsvaret denne sesongen.

Parker

Tre kamper på Parker denne sesongen. Triste greier, har alltid hatt troen på han. Men dessverre har skadeproblemene ødelagt det meste for han også denne sesongen. Begynner å bli gammel og jeg tviler på at vi noen gang får se Parker som fast mann på venstrebacken. En fin backup kanskje? Når det sies, han gjorde en mye bedre jobb en vår andre venstreback denne sesongen, i de tre kampene han spilte.

McCartney

Hatt noen brukbare kamper. Men stort sett stått med hendene i lomma og blitt parkert. Når det i tillegg viser seg at han har hatt noen holdninger som ikke hører hjemme noenplass, så får jeg vondt langt inn i Leedssjelen min. Hvorfor denne mannen har fått så mange kamper denne sesongen er for meg en gåte. Og dette i tillegg på bekostning av vår lovende unge herremann White. NEKTER å tro at White, eller Parker for saks skyld, hadde gjort en dårligere jobb enn McCartney. Horribelt at han fikk en hel sesong hos oss.

Bessone

Startet dårlig, fortsatte dårlig, ble skadet også lånt ut. Stort sett mer enn det er det vel ikke å si om sommerens nye venstreback. Jo, forresten, et solid bomkjøp.

White

Spilte en kamp og gjorde det bra. Hvorfor er denne gutten utlånt når vi har slitt med McCartney gjennom hele sesongen? Håpløs prioritering fra ledelsens side.

Naylor

I sine beste stunder, en kaptein med stor K. Dessverre var det langt fra de beste stundene i høst, en rekke med horrible kamper. Ble skadet og kom ikke tilbake på laget før de tre siste kampene. Hvor han faktisk har spilt bra. Men beklager Naylor, du har nok gått ut på dato nå. Kommer ikke til å få fornyet kontrakt.

Bromby

Har gjort sine saker relativt greit i forhold til visse andre. En helt kurant backup på dette nivået, hverken mer eller mindre.

Collins

Ble signert i sommer. Var vel ingen som jublet høylydt for det. Hadde vel en og annen ok opptreden. Men i de resterende kampene var han en vandrende katastrofe. Temposvak og en teknikk på høyde med en ulk med trebein. Solgt igjen i januar, som må sies å være en god fasit på hva han presterte hos oss. At vi fikk peng igjen for han, er smått utrolig.

Bruce

Hadde sine stunder der jeg tenkte at "her har vi vår nye forsvarssjef". Men en rekke med dårlige kamper var nok til å miste plassen på laget, har den siste tiden vært fullstendig ute i kulden. Nå er jeg rimelig sikker på at Bruce hadde vært en bra midtstopper dersom han hadde spilt i et fungerende forsvar, men slik har det ikke vært denne sesongen.

O'Brien

Skulle være vår reddende engel, men viste seg å ikke være det likevel. Er vel den midtstopperen som har vært minst dårlig denne sesongen. Ingen feinschmecker dette heller, men en god nok stopper på dette nivået, hvis forsvaret fungerer vel og merke.

Forsvaret

Vi har vært blant lagene som har sluppet inn flest mål denne sesongen, imponerende nok havnet vi likevel på 7.plass. Vi kan vel konkludere med at sesongen under ett, så har ikke forsvaret fungert. En dårlig, eller mangel på, forsvarsorganisering må ta mye av skylden for dette. Javisst har det vært mye dårlige enkeltprestasjoner baki der, men man kan ikke legge hele skylden på dårlige forsvarsspillere. Midtbanen har ikke fungert defensivt heller, og det har nok forsvaret slitt mye med. Uansett, selv med en dårlig defensiv midtbane, burde vi ikke slippet inn så mange mål som dette. Her får både spillerne og Grayson stryk av meg.

Kilkenny

Jeg blir ikke klok på denne mannen. Fra det katastrofale til det geniale. På sitt beste holder han PL-klasse som ballfordeler. På sitt verste er det ikke bedriftsnivå på det en gang. Dessverre varierer han for mye i prestasjonene. Formen hans etter landslagsturen i vinter var horribel. Såg ut som om han hadde lagt på seg flere kilo og gispet etter luft når det var gått 5 minutter. Etter en god høstsesong, så var han som resten av laget, dårlig i vårsesongen. Komt seg kraftig de siste kampene. Spiller han for ny kontrakt? Om jeg vil ha han med videre? Tja, vanskelig å si. På sitt beste, mer enn god nok, men det er ofte litt langt mellom øyeblikkene.

Johnson

En helt ok spiller på dette nivået. Mye jevnere i prestasjonene enn Kilkenny, men toppnivået er lavere. Men må innrømme at jeg synes prestasjonene hans har vært bedre enn det jeg trodde før sesongen. Kommet seg kraftig de siste kampene, meget solid defensivt på sin venstreside. Har som alle andre hatt en svak vårsesong, mens høstsesongen var bra. Om dette er en spiller jeg vil ha med videre? Usikker minus. Tror ikke han er spilleren som skal til for å heve dette laget enda ett hakk foran neste sesong. Til det er han litt for "enkel". Hvis jeg må velge mellom Johnson og Kilkenny, så går jeg for Kilkenny.

Howson

Sukk, hvor skal jeg begynne? Går det an å ikke elske denne spilleren? 50 kamper fra start i en "knokkelliga", intet annet enn imponerende. Har i tillegg vært en av våre bedre spillere denne sesongen. Spiller sjeldent eller aldri direkte dårlige kamper. Usynlig kan han være til tider, men det skulle nå bare mangle da han spiller 50 kamper denne sesongen. Vært kaptein i Naylors fravær, imponerende det og. Har vokst kraftig denne sesongen. Blir bare bedre og bedre i sin offensive rolle på midtbanen. Synes fremdeles det er noe uforløst med mannen. 100% sikker på at han er enda bedre neste sesong. Er også aktiv utenfor banen i forhold til veldedighet. Han er en spiller å se opp til, og han er fremtiden til Leeds!

Gradel

Et konstant uromoment, både i positiv og negativ forstand. Har vokst kraftig denne sesongen, og har i 95% tiden vært et uromoment i positiv forstand. En uvurdeelig spiller på dette nivået. Scorer mål, legger opp til mål, skaper mål og beina hans går som trommestikker i 90 minutter hver eneste kamp. Ã…rets spiller?

Snodgrass

Et stykk herlig fotballspiller. En fantastisk høstsesong, men formen har dalt i gradvis utover sesongen. Hadde nok trengt en liten pause når det stod på som verst i vinter. Uansett en fantastisk fotballspiller. Har en teknikk og spillerforståelse som overgår de fleste i dagens Leedslag. Også han har vært og er uvurdeelig for klubben. Vi kan prise oss lykkelige for at han ikke er kjappere, da hadde han vært i en god PL-klubb. Har vært en av Leeds' klart beste denne sesongen.

Sam

Startet lovende når Snodgrass var skadet. En god fotballspiller, også han. Mistet plassen på laget da Snodgrass kom tilbake fra skade. Har dessverre ikke fått mange sjansene til å vise seg frem etter det. Snodgrass og Gradel må ta mye av skylden for det, men også skader og Graysons manglende rotering på spillerne.

Watt

Ikke vist seg fra sin beste side denne sesongen. Var brukbar i de kampene han fikk fra start, ellers ikke vært i stand til å endre noe på kampbildet i de kampene han har kommet inn i. Sliter med å se hva han skal tilføre Arsenal. Om jeg vil signere han om vi får sjansen? Absolutt, har et stort potensiale. Og får han bukt med skadeproblemene har vi en lovende ving på benken.

McCormack

Jepp, jeg kalte han et bomkjøp tidligere i sesongen. Fordi han knapt hadde spilt, og i det lille han spilte, da var han ikke særlig lovende. Men du verden, i de siste kampene har han absolutt vist hva som bor i han. Kvikk, bra teknikk, målfarlig og et meget bra høyrebein. Burde absolutt fått flere sjanser denne sesongen. Spesielt med tanke på hva en spiller som Paynter har vist. Her har vi en "ny" spiller foran neste sesong!

Somma

Supersub deluxe. Var ekstremt effektiv tidligere i sesongen. En herlig fotballspiller og en naturlig målscorer. Scorte i nesten hver kamp han spilte i en periode. Men plutselig var det slutt på spilletiden, forstå det den som kan. En spiller som med litt hell og lykke kan bli vår neste storscorer neste sesong.

Paynter

Kom til klubben fra en meget god sesong i Swindon. Backup for Becchio, samme spillertype. Stor og sterk, men det er vel det eneste vi kan si om Paynter denne sesongen. Kan ikke fatte og begripe hvorfor han har fått sjansen på bekostning av McCormack og Somma. Absolutt ingenting som tilsier at han noen gang kommer til å spille fast på dette Leedslaget. Får vi peng for han i sommer, selg selg selg. Treig, duellsvak, målufarlig, dårlig teknikk og generelt lite tilstedeværende når han spiller.

Becchio

Ã…rets overraskelse? Tenke seg til at en spiller som er så treig, har så dårlig teknikk, skyter så dårlig og er så dårlig på hodet skal score så mange mål? Ikke nok med det, han har en bråte med assists denne sesongen og. Becchio har vært meget viktig for oss i år. Bidratt med mål og assists, i tillegg jobber og sliter han som få andre. Det er nok MANGE spisser som er "bedre" spillere enn Becchio, vi har faktisk to stykk i stallen i McCormack og Somma. Men du verden for en uttelling Becchio har hatt denne sesongen. En av ligaens mest effektive spisser. Ã…rets spiller for min del, men det var mest på grunn av at "ingen" trodde han kom til å levere denne sesongen.

Resterende

Livermore og Bannan er nok gode spillere, for all del, men alt for liten tid til å gi en skikkelig vurdering av de to.

Clayton kom inn som en ung og fremadstormende midtbanespiller. Ble lånt ut kort tid etter, selv med en fullstendig mangel på sentrale midtbanespillere i stallen. Mitt tips er at han forsvinner i sommer. Ikke mye som tyder på at han er i fremtidsplanene til Grayson. Bomkjøp.

En spennende signering i Nunez. Hva gjorde en landslagsspiller som kom direkte fra VM-spill i Leeds? Ikke så veldig mye viste det seg. Fikk aldri sjansen, også han lånt ut med en mangel på sentrale midtbanespillere. Hva Grayson og co tenkte da de ga han en ny kontrakt, for så å låne han ut for resten av sesongen er for meg en gåte. Blir meget overrasket om han får ny kontrakt. Har vel imponert for Scunthorpe i det siste, og noe sier meg at han kan prestere veldig bra i NpC, men som sagt, har ikke mye troen på ny kontrakt.

Grayson

Har gjort en meget imponerende jobb med det offensive spillet vårt. Mestscorende i divisjonen er bevis godt nok. Dessverre har det gått på bekostning av det defensive spillet. Virker å være fullstendig i villrede når det gjelder kjøp av forsvarsspillere. Bessone lånt ut etter ett par måneder, Collins solgt etter et halvt år i klubben, for ikke å nevne McCartney, og Bruce har heller ikke levert varene. Og i tillegg til at signeringene ikke har holdt mål, så har den defensive organiseringen vært under enhver kritikk. Greide heller ikke å skaffe oss en ny sentral midtbanespiller, hverken i fjor sommer, i januarvinduet eller på lån i et av lånevinduene. Selv om han gjort en fantastisk jobb med det offensive, er det alarmerende det han har gjort med det defensive. Vi har faktisk vært dårlige defensivt gjennom hele sesongen uten at han greid å gjøre noe med det. Når han også uttaler at han ikke vet hva som er gale, så begynner jeg å lure. Har prøvd utallige kombinasjoner bak, men ingen har fungert skikkelig. Har han det som skal til for å tette igjen bak? Jeg begynner hvertfall å tvile. Nye spillere trengs både på midtbanen og i forsvar, men det virker ikke som om Grayson er i stand til å finne de rette spillerne.

Det blir en spennende sommer! Så får vi håpe han går for kvalitet og ikke kvantitet. Og om Grayson i det hele tatt er rett mann for å ta dette laget ett hakk videre? Jeg er veldig usikker.

Oppsummering

Sesongen kan deles i to, akkurat som fjorårssesongen. Vi hadde en enorm flyt i høstsesongen, vi scoret drøssevis med mål. Selv om vi slapp inn mange også, tok vi likevel poeng. Vi hadde en lang periode uten tap. Det meste gikk på skinner, bortsett fra det defensive spillet, vi tok poeng, vi scoret mål og spillerne våre var i form. Bare de største optimistene trodde hva de såg. Rundt juletider var det på tide for oss andre å skru opp forventningene, vi låg på en trygg playoff-plass, og hadde direkte opprykk i kikkerten. Så begynte nedturen. Spillerne våre var ikke lenger i form, vi scoret ikke like mange mål lenger, det defensive spillet var fremdeles horribelt og vi hadde ikke marginene på vår side. Og sånn fortsatte det egentlig frem til de siste kampene av sesongen. Derfor er det i dag ekstremt skuffende at vi havnet på en bitter 7.plass. Javisst trodde vi ikke dette før sesongen, men etter DEN høstsesongen, så var det mer naturlig å håpe på direkte opprykk enn en plass utenfor playoff.

Så hva gikk gale etter høstsesongen? Problemene er nok sammensatte. Først og fremst så fungerte vi ikke bakover, og vi greide aldri å tette igjen bak der. Grayson evnet/kunne ikke hente de spillerne som behøvdes for å bli bedre defensivt. Og han greide heller aldri å organisere laget på en slik måte at vi ble bedre bakover. Noen mildt sagt elendige signeringer ble foretatt i løpet av sommeren og høsten. Bessone, Collins, Clayton og til dels Bruce. Tenk om disse fire hadde blitt erstattet med en knallgod stopper, eller et rivjern av en midtbanespiller?

Vår akilleshæl denne sesongen har nok vært mangel på defensive fibre på sentral midtbane. Midtbanespilleren burde strengt tatt vært signert i sommer. Vi gikk inn i sesongen med tre sentrale midtbanespillere. Clayton var en mann for fremtiden ble det sagt, og var egentlig ikke midtbanespilleren vi ønsket oss. Nunez er vel mer en spiss enn en spiller vi kunne trengt bakover på banen. Og når vi i tillegg spilte en formasjon som tilsa at alle de tre sentrale midtbanespillerne skulle spille samtidig, så sier det seg selv at formduppen kom en eller annen gang, og den duppen kom så til de grader. Derfor forventet vi vel i slutten av januar at nå henter Grayson, en ny midtbanespiller, men han kom aldri. Altfor seint kom Livermore og Bannan, da var laget og Grayson nederst på bunn, og ingenting fungerte. Ikke før Grayson gikk back to basic begynte det å fungere igjen. Burde han gjort dette før?

I tillegg til mangel på signeringer som hevet laget, og en horribel defensiv organisering, så gikk noe av luften ut av oss offensivt. Og det er da vi skulle vist muskler og brukt sultne spillere som McCormack, Somma, Sam og Watt. Men de ble sittende på benken, utrolig nok. Bortsett fra Paynter da, som aldri leverte.

Summa summarum? Jeg er skuffet, skuffet over at vi rotet vekk playoff-plassen. Om vi hadde rykket opp via plyoff? Lite trolig, men da hadde vi hvertfall hatt sjansen. Får se det positive i det, vi slapp å bli grust på Wembley nok en gang  ::)

Og nå er det tid for silly-season  :D

Andersen

Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #1 på: Mai 08, 2011, 08:33:56 »
Blir spennende å se hva som skjer på spillerfronten nå fremover! Får vi gjort noe med forsvaret vårt til sesongen begynner igjen ? og får vi en til to sårt trengte midtbanespillere til på laget, som kan hindre oss i å bli løpt over i alt for mange kamper i år . SG og resten av trenerteamet håper jeg klarer å drille dette laget til å bli mere kompakte i forsvar , når sesongen starter igjen. LEEDS4EVER

LEO

Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #2 på: Mai 08, 2011, 12:26:01 »
Veldig bra oppsummert.

Grayson burde ha hvilt Howson i noen kamper inni mellom.  Han er tross alt ung og det burde Grayson ha skjønt.
Jeg tror at vår manager hadde om Johnson fra M.City til å løse våre deffansive midtbane problemer. Men av forskjellige grunner så ble han ikke utlånt til oss , dessverre.
Bannan skulle også ha kommet tidligere men AV fikk noen skader og ville da vente.

Litt utur med de to nevnte her.

Men jeg håper nå at vi kjøper en kvalitets stopper og frigjør Naylor.
Ønsker også at vi kjøper en "stjerne" som vil finansieres med draktkjøp etc.

Jeg kan jo alltids håpe. 

Til slutt vil jeg nevne at jeg tror Grayson mangler en "høyre hånd".  Tenk om Poyet kunne ha kommet.  Men vi må få inn en som har peiling til å hjelpe Grayson.

Vi må også få avklart hvorfor er vi veldig dårlig den siste 1/3 delen av sesongen.  Skremmende dårlig.
 

Hallgeir *

Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #3 på: Mai 08, 2011, 12:31:29 »
 Fyldig og god oppsummering. Glimrende jobbet!  :)
Super Leeds since 1968

Gufrias

Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #4 på: Mai 08, 2011, 12:46:44 »
Mye enig med deg, Sleivind, men noen av synspunktene dine klarer jeg ikke å la være å kommentere:

Shane Higgs sto i mål i katastrofekampene mot Barnsley og Preston, og jeg synes ikke han var finfin i de andre kampene han fikk, heller.

Connolly har mangler, men høyresiden har vært relativt trygg defensivt (relativt, altså i forhold til venstresiden og midten). Jeg tror han greier seg i denne ligaen (men ikke PL-materiale).

Lichaj kan klare seg i PL. Håper han signeres permanent i sommer.

Naylor mangler fart og presisjon, og dessuten ga han bort en del enkle mål i fjor høst. Etter å ha sett de siste fire kampene, frykter jeg imidlertid at han får ett år til.

Kilkenny har vært som ventet, på godt og vondt. En strålende ballfordeler når det funker (dog variabel). Defensivt er han like effektiv som ei kjegle - dekker små flater og er lett å passere.

Johnson har utviklet seg i riktig retning. Særlig de siste kampene har han vært en krumtapp, som hindrer farligheter før de oppstår. Han har til og med lært seg å vinne ballen uten å lage frispark! Men han mister ballen litt for ofte, og pasningskvaliteten er så som så. Allikevel tror jeg jeg holder en knapp på ham framfor Kilkenny.

Sam og Watt har kommet i skyggen av Gradel og Snodgrass, men de er nok ikke mye dårligere.

Paynter er nok bare god for nivå tre foreløpig.

Becchio har vært bedre enn ventet, ja, men ikke årets overraskelse. Becchio var viktig for laget - og for Beckford - forrige sesong, og fysikken og arbeidskapasiteten hans gjør ham til en nyttig mann også på dette nivået. Men at han skulle score så mye (i tillegg til de megasjansene han har misset) det trodde jeg ikke.

Resterende
Tror vi skal glemme Livermore og Bannan inntil videre. Clayton og Zac Thompson (noen som husker ham?) trenger å vise positiv utvikling. Nunez kan ha vist nok i Scunthorpe til at han får tillit neste sesong (hvis da ikke en annen klubb sikrer seg navnetrekket hans).

Så registrerer jeg at du har listet deg stille forbi Amdy Faye. Det var kanskje det beste.

Grayson vet nok bedre nå enn på samme tid i fjor hvilke styrker og svakheter laget har i NPC. Så jeg tror det er lov å håpe på mer kvalitet og mindre kvantitet i neste transfervindu.

MEN: Han har vært dårlig på transfermarkedet, og han burde oftere ha benket spillere når de blir slitne / ikke presterer. (Nåja, en sannhet med modifikasjoner, så mange stopperkombinasjoner som vi har brukt.)

Oppsummeringen er spot on. Jeg bare lurer på: Hvis dette var den lille oppsummeringen, hvordan ser den store ut?
Hekta på Leeds siden 1974

jarle

Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #5 på: Mai 08, 2011, 14:12:34 »
Glad over at vi til tider spiller meget god offensiv fotball

Supert at vi scorer så mye mål

Skuffet over total mangel på organisering defensivt

Skuffet over enkeltprestasjoner i forsvarsfirer

Skuffet over Grayson og Bates på transfermarkedet

Skuffet over at fotballspillere som Somma, MgC og Nunez og White ikke får tillit

Sjokkert over at Paynter spiller kamper foran de ovennevnte

Glad vi nå vet hvem som eier klubben

Veldig skuffet over at vi ikke gjorde mer for å klare direkte opprykk i januar vinduet. Eller i det minste sikre play off.

auren

Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #6 på: Mai 08, 2011, 14:39:05 »
http://www.thescratchingshed.com/2011/05/loan-watch-nunez-scores-and-clayton-looks-to-play-offs/

Litt om våre lånespillere. Fant ingen annen egnet tråd.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsfan

Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #7 på: Mai 08, 2011, 19:43:21 »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #8 på: Mai 08, 2011, 19:58:06 »
Jeg synes du leverer en flott og korrekt oppsummering, Sleivind. Synes du treffer klokkerent med det du sier om Becchio og Connolly.

Skulle jeg lagt til noe, måtte det vært Graysons manglende evne til å rotere og bruke stallen.
 

Pheriox

Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #9 på: Mai 08, 2011, 21:59:59 »
Takk for flott oppsummering!

Ang. defensiv organisering; hva tenker folk om den defensive organiseringen i cup-kampene mot PL-motstand?
Har organiseringen vært bedre der, eller er det bare et utslag av økt innsats? Eller har det vært like dårlig?
"The only difference between Leeds United and a circus is that a circus only has one clown!" - Peter Beagrie 14-02-2014

Oggy

Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #10 på: Mai 08, 2011, 22:04:53 »
Becchio dårlig på hodet?
Vel, ikke helt enig der. Ellers en solid oppsummering
Oggy

p0ndus

  • Gjest
Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #11 på: Mai 08, 2011, 22:08:48 »
Takk for flott oppsummering!

Ang. defensiv organisering; hva tenker folk om den defensive organiseringen i cup-kampene mot PL-motstand?
Har organiseringen vært bedre der, eller er det bare et utslag av økt innsats? Eller har det vært like dårlig?

Cupkamper lever sitt eget liv så nytter ikke og sammenligne det. Det har med og gjøre at spillere i PL mer eller mindre ubevisst alltid undervurderer spillere og lag i lavere divisjoner. Ser du på statisitikk for omkamper mellom PL lag og lag fra lavere divisjoner så vinner nesten alltid lag fra PL, det har og gjøre med at undervurderingsmomentet da er borte.

nord

Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #12 på: Mai 08, 2011, 22:10:28 »
Takk for i år! 7 pladsen er OK og bedre end 8 pladsen :-)

Norwich imponerede !  men  jeg havde forventet mere at Sheffield United - surt for dem at rykke ned!


  
 

Sleivind

Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #13 på: Mai 08, 2011, 22:31:49 »
Becchio dårlig på hodet?
Vel, ikke helt enig der. Ellers en solid oppsummering

Akkurat den setningen du henviser til, så er det et lite snev av ironi der. Var vel mer et spark i siden til de som har kritisert Becchio denne sesongen. Faktumet er at han ble klubbens toppscorer OG hadde flest assists denne sesongen.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #14 på: Mai 09, 2011, 11:08:12 »
Alt i alt fin lesning og interessant oppsummering. Noen småting jeg er litt uenig i og som stort sett de andre har nevnt- f. eks. Becchio som jo også var viktig i fjor sammen med Beckford. Jeg er også noe skuffet over at PO plassen glapp fra oss helt på slutten, men er veldig fornøyd med de to avsluttende kampene. Tror det er viktig å avslutte med gode kamper og vi er vel de eneste som tok full pott mot QPR i år og de er jo faktisk et PL lag!!!

Neste sesong blir spennende igjen og det er synd vi ikke har litt PO spenning utover i mai måned, men sånn er det nå en gang. Jeg synes plasseringen er god med tanke på de siste års elendighet i en enda lavere divisjon. Nå blir det umulig å forutse hva som skjer neste sesong, men det blir uansett ikke walk over. Det er så utrolig mange gode lag med PL ambisjoner at det blir bikkjesalgsmål i nesten hver eneste kamp i 2011/2012 også.

West Ham er vel antagelig ett av de lagene som rykker ned og de vil selvsagt satse alt på å komme rett tilbake igjen. Videre blir det interessant å se hva Southampton og Brighton kan prestere. Husk hva Norwich klarte denne sesongen...!! Jeg ser for meg nok en lang og tøff kamp for tilværelsen og tillater meg ikke annet enn å håpe at vi gjør det bra og ligger i toppen. Det bør uten tvil være ambisjonene til ledelsen og spillerne. Det eneste jeg som fan ber om i så henseende er at vi ikke setter oss i bunnløs gjeld på ny for å henge med.

Marchin on together for ever!!!!!
Yeboahs vitne

Promotion 2010

Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #15 på: Mai 09, 2011, 19:34:59 »
Jeg er meget godt fornøyd med at vi ikke fikk en PO-plass. Da hadde det gått en måned til, og mye kortere for spillerne å bli restituert før neste sesong!

Optimist!  :)



Promotion 2012!!!  :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #16 på: Mai 09, 2011, 21:40:27 »
Godt fornøyd med å glippe PO helt på tampen, og med det muligheten for PL neste sesong  ???

Hvem er det du prøver å lure?
Hekta på Leeds siden 1974

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #17 på: Mai 10, 2011, 12:56:18 »
Jeg er meget godt fornøyd med at vi ikke fikk en PO-plass. Da hadde det gått en måned til, og mye kortere for spillerne å bli restituert før neste sesong!

Optimist!  :)



Promotion 2012!!!  :D





Herlig optimisme og deilig selvbedrag om ikke annet.... :)
Yeboahs vitne

Masinga

Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #18 på: Mai 10, 2011, 13:31:04 »
Sesongen gikk vel stort sett som forventet, skal vi være realistiske. Med den gode starten, var det selvsagt skuffende at Leeds ikke klarte Playoff. Men forsvarsfireren holdt ikke mål, viste seg ustabil og med stadige nye konstellasjoner. Heller ikke denne sesongen ble rollen som defensivt anker på midtbanen løst, noe som også virker inn på forsvaret. Neste år er det 8 år siden nedrykket. Det er da Leeds skal gjøre det, hvis vi følger samme syklus som ved nedrykket på 80-tallet. Men da må Leeds forsterke midtbanen med en klar sjef, noe lignende alle krigeres mor, Vinnie Jones!
Masinga, medl.nr. 1250

Promotion 2010

Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #19 på: Mai 10, 2011, 14:12:08 »
Jeg er meget godt fornøyd med at vi ikke fikk en PO-plass. Da hadde det gått en måned til, og mye kortere for spillerne å bli restituert før neste sesong!

Optimist!  :)



Promotion 2012!!!  :D





Herlig optimisme og deilig selvbedrag om ikke annet.... :)


Med fare for å erte på meg enda fler, så mener jeg at Leeds united er i ferd med å etablere en vinnerkultur igjen. Spillerne på dette laget er vant til å kjempe i toppen - i den divisjonen de er - og de tar nye utfordringer på strak arm.

Jeg mener dette er en positiv utvikling i forhold til tiden fra 2002-03 til 2006-07....  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Joe Jordan

Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #20 på: Mai 10, 2011, 14:46:20 »
Glimrende oppsummering Sleivind og jeg er enig med det aller meste du skriver her.

Jeg er ikke så veldig optimistisk med tanke på opprykk neste sesong, ser for meg en transfer-sommer der lite og ingenting skjer. Måtte jeg ta feil.... Jeg orker ikke flere "nobody's" på lån nå!  ::)
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

flynn

Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #21 på: Mai 10, 2011, 15:18:01 »
Glimrende oppsummering Sleivind og jeg er enig med det aller meste du skriver her.

Jeg er ikke så veldig optimistisk med tanke på opprykk neste sesong, ser for meg en transfer-sommer der lite og ingenting skjer. Måtte jeg ta feil.... Jeg orker ikke flere "nobody's" på lån nå!  ::)

Lånespillere er, selv om hverken du eller jeg liker det, noe alle driver med i disse dager. Min lille brannfakkel blir da: Hvis vi gjør det samme som alle andre, hvordan skal vi da bli bedre?
Lanserer derfor forslaget om at Leeds blir kjerringa mot strømmen, og stanser denne korttidsleiepraksisen her og nå. Jeg kan ikke se at vi blir bedre av å til stadighet stille med 3-4 innleide karer, som løper til moderklubben så snart de lukter en sjanse til førstelagsspill. Det er kanskje ofte bedre å gi våre egne unggutter tillit nå det oppstår skader og suspensjoner.

Jeg drømmer meg tilbake til dengang årets stall ble satt sammen preseason, og hvor man på lagbilder fra August kunne gjenkjenne opptil flere også på tampen av sesongen.

PS: En helt annen sak er jo at vi ofte kan ha glede av å låne ut våre egne spillere, for å gi dem matching, og for å avlaste lønnsbudsjettet. Så her møter jeg meg selv i døra så det holder er jeg redd...

flynn

Promotion 2010

Sv: Oppsummering 2010/2011
« Svar #22 på: Mai 10, 2011, 15:18:54 »
72 poeng hadde betydd 6.plassen i fjor, to poeng foran Blackpool som rykket opp!

http://www.leedsunited.com/news/20110510/how-close-were-we_2247585_2356460

 ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973