Skrevet av Emne: Lagoppstilling per dags dato  (Lest 359897 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #390 på: Januar 12, 2014, 12:37:20 »
Paddy

Byram Marius Pearce Warnock

Kebe Murphy nyspiller Stewart

Ross Varney(Smith når karentenen er over)



Ufattelig at noen vil starte med Kebe og Stewart på hver sin ving, etter gårsdagens horror show. Forferdelig vurdering av BMD som ikke må gjentas!

Ser den, Jon.
Men, trur formasjonen vi stiller med må ta mesteparten av skylden for at Kebe og Stewart ikkje kom inn i kampen. Med 4'er bak og desse to som breddeholdere kan det bli bra.

På papiret spennende med to vinger, Tom. Kanskje med tiden.... ?

Mot ligaens beste lag vil det ikke fungere. Kebe virket kjørt etter halve timen i går og Stewart viste vel ikke annet enn at han ikke bør være i nærheten av en førsteellever på en stund ennå.... :-\
Jon R.

Xern

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #391 på: Januar 13, 2014, 14:32:46 »
Paddy

Byram Marius Pearce Warnock

Kebe Murphy nyspiller Stewart

Ross Varney(Smith når karentenen er over)



Ufattelig at noen vil starte med Kebe og Stewart på hver sin ving, etter gårsdagens horror show. Forferdelig vurdering av BMD som ikke må gjentas!

Ser den, Jon.
Men, trur formasjonen vi stiller med må ta mesteparten av skylden for at Kebe og Stewart ikkje kom inn i kampen. Med 4'er bak og desse to som breddeholdere kan det bli bra.

På papiret spennende med to vinger, Tom. Kanskje med tiden.... ?

Mot ligaens beste lag vil det ikke fungere. Kebe virket kjørt etter halve timen i går og Stewart viste vel ikke annet enn at han ikke bør være i nærheten av en førsteellever på en stund ennå.... :-\
Etter min mening fikk Kebe godkjent av meg igår. Kebe jobbet sterkt bakover flere ganger, mens forsvaret jogget sakte tilbake. Det vi mangler her er enkelt og greit et stablit forsvar på 4 mann, ikke 3.

Vi trenger også en minerydder til som kan stille opp når Austin er utslitt og ikke er i form. Tror Murphy kommer til å blomstre etter hvert som at Kebe og Stewart spiller seg inn i laget.

Fremme trenger vi en ny spiss som kan stille opp når Smith ikke er til god nytte, og når McCormack er utslitt.

Så fremtidig ønsker jeg å se noe ala:

Byram - Zailukas - Pearce - Warnock
Kebe - Murphy - Austin/Ny minerydder - Stewart
McCormack - Smith/Ny spiss
« Siste redigering: Januar 13, 2014, 14:47:47 av Xern... »
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

h.b

  • Gjest
Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #392 på: Januar 13, 2014, 15:50:45 »
Paddy

Byram Marius Pearce Warnock

Kebe Murphy nyspiller Stewart

Ross Varney(Smith når karentenen er over)



Ufattelig at noen vil starte med Kebe og Stewart på hver sin ving, etter gårsdagens horror show. Forferdelig vurdering av BMD som ikke må gjentas!

Ser den, Jon.
Men, trur formasjonen vi stiller med må ta mesteparten av skylden for at Kebe og Stewart ikkje kom inn i kampen. Med 4'er bak og desse to som breddeholdere kan det bli bra.

På papiret spennende med to vinger, Tom. Kanskje med tiden.... ?

Mot ligaens beste lag vil det ikke fungere. Kebe virket kjørt etter halve timen i går og Stewart viste vel ikke annet enn at han ikke bør være i nærheten av en førsteellever på en stund ennå.... :-\
Etter min mening fikk Kebe godkjent av meg igår. Kebe jobbet sterkt bakover flere ganger, mens forsvaret jogget sakte tilbake. Det vi mangler her er enkelt og greit et stablit forsvar på 4 mann, ikke 3.

Vi trenger også en minerydder til som kan stille opp når Austin er utslitt og ikke er i form. Tror Murphy kommer til å blomstre etter hvert som at Kebe og Stewart spiller seg inn i laget.

Fremme trenger vi en ny spiss som kan stille opp når Smith ikke er til god nytte, og når McCormack er utslitt.

Så fremtidig ønsker jeg å se noe ala:

Byram - Zailukas - Pearce - Warnock
Kebe - Murphy - Austin/Ny minerydder - Stewart
McCormack - Smith/Ny spiss

Kebe godkjent. Hva fikk du i deg når du så kampen. Han rusla rundt umotivert og jobba alldeles ikke

Xern

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #393 på: Januar 13, 2014, 16:14:07 »
Paddy

Byram Marius Pearce Warnock

Kebe Murphy nyspiller Stewart

Ross Varney(Smith når karentenen er over)



Ufattelig at noen vil starte med Kebe og Stewart på hver sin ving, etter gårsdagens horror show. Forferdelig vurdering av BMD som ikke må gjentas!

Ser den, Jon.
Men, trur formasjonen vi stiller med må ta mesteparten av skylden for at Kebe og Stewart ikkje kom inn i kampen. Med 4'er bak og desse to som breddeholdere kan det bli bra.

På papiret spennende med to vinger, Tom. Kanskje med tiden.... ?

Mot ligaens beste lag vil det ikke fungere. Kebe virket kjørt etter halve timen i går og Stewart viste vel ikke annet enn at han ikke bør være i nærheten av en førsteellever på en stund ennå.... :-\
Etter min mening fikk Kebe godkjent av meg igår. Kebe jobbet sterkt bakover flere ganger, mens forsvaret jogget sakte tilbake. Det vi mangler her er enkelt og greit et stablit forsvar på 4 mann, ikke 3.

Vi trenger også en minerydder til som kan stille opp når Austin er utslitt og ikke er i form. Tror Murphy kommer til å blomstre etter hvert som at Kebe og Stewart spiller seg inn i laget.

Fremme trenger vi en ny spiss som kan stille opp når Smith ikke er til god nytte, og når McCormack er utslitt.

Så fremtidig ønsker jeg å se noe ala:

Byram - Zailukas - Pearce - Warnock
Kebe - Murphy - Austin/Ny minerydder - Stewart
McCormack - Smith/Ny spiss

Kebe godkjent. Hva fikk du i deg når du så kampen. Han rusla rundt umotivert og jobba alldeles ikke
Her må du tenke enkeltprestasjon da. Se på en av målene, hvor det er Stewart, Kebe og pearce som løper hjem. Og Kebe prøvde i forhold til pasningene han fikk.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

sportcarl1

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #394 på: Januar 13, 2014, 19:19:24 »
nja jag ger varken kebe eller stewart godkännt, men kebe visade att med matchträning finns det något, stewart visade ingenting på 90 minuter  och jag tyckte inte han kändes bekväm med bollen,man har ju blivit bortskämd med snodgrass och gradel och hur bra de var som bäst, kanhända var inte de så märkvärdiga heller i sin debut,
 

Johrnino

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #395 på: Januar 13, 2014, 20:41:37 »
Leeds bør i de kommende kampene drilles inn i en 4-5-1/4-3-3 formasjon.
Tre- backslinjen er oppbrukt og for lett å utnytte for motstanderen.
For å bøte på våre defensive problemer, og vansker med å dominere banespillet,  må vi ha tre midtbanespillere. En  holding midfielder, og to box- to - box indreløpere. Kantene våre må jobbe både opp og ned i banen, men først og fremst gi bredde i spillet og assistere spissen på topp.
Problemet med denne måten å spille på er at spissen på topp kan få for lite assistanse, hvis ikke midtbanen og kantene er flinke til å komme i offensive posisjoner.
Forhåpentligvis kan stabiliteten og tryggheten komme tilbake når vi legger om til en firer bak. Det er tydelig at det er mange av spillerne som ikke er komfortable med de taktiske vriene vi har gjort i de siste kampene.
 

Gufrias

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #396 på: Januar 13, 2014, 21:07:36 »
Leeds bør i de kommende kampene drilles inn i en 4-5-1/4-3-3 formasjon.
Tre- backslinjen er oppbrukt og for lett å utnytte for motstanderen.
For å bøte på våre defensive problemer, og vansker med å dominere banespillet,  må vi ha tre midtbanespillere. En  holding midfielder, og to box- to - box indreløpere. Kantene våre må jobbe både opp og ned i banen, men først og fremst gi bredde i spillet og assistere spissen på topp.
Problemet med denne måten å spille på er at spissen på topp kan få for lite assistanse, hvis ikke midtbanen og kantene er flinke til å komme i offensive posisjoner.
Forhåpentligvis kan stabiliteten og tryggheten komme tilbake når vi legger om til en firer bak. Det er tydelig at det er mange av spillerne som ikke er komfortable med de taktiske vriene vi har gjort i de siste kampene.

Jeg har så lyst til å være enig med deg. Men jeg sliter med å se en rolle som passer til fotballspilleren vår (Ross) i en sånn formasjon. Han blomstrer når han utgjør halvparten av et spisspar.
Hekta på Leeds siden 1974

Leedsfan

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #397 på: Januar 13, 2014, 22:03:52 »
4-3-3/4-5-1

Kenny
Byram Zaliukas Pearce Warnock
Mowatt Green Murphy
Kebe Ross Stewart

Er redd for at McD finner plass til Austin uansett. Green trenger kanskje å trene litt mer med laget før han starter.

Noen nye spillere på vei inn?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #398 på: Januar 13, 2014, 22:43:42 »
Jeg går for en offensiv 4-2-3-1

Byram Peltier Zaliukas Warnock
Murphy Mowatt
Kebe Ross Stewart
Smith

Litt bekymra for de to sittende, men la det stå til.
 

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #399 på: Januar 13, 2014, 22:58:51 »
Jeg går for en offensiv 4-2-3-1

Byram Peltier Zaliukas Warnock
Murphy Mowatt
Kebe Ross Stewart
Smith

Litt bekymra for de to sittende, men la det stå til.


Enig i mye her, men du mener Kebe og Stewart skal få ubetinget fornyet tillit?

Kato

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #400 på: Januar 13, 2014, 23:11:36 »
Jeg velger å se det sånn: De har ikke debutert.
 

Jon R

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #401 på: Januar 13, 2014, 23:15:14 »
Jeg går for en offensiv 4-2-3-1

Byram Peltier Zaliukas Warnock
Murphy Mowatt
Kebe Ross Stewart
Smith

Litt bekymra for de to sittende, men la det stå til.


Enig i mye her, men du mener Kebe og Stewart skal få ubetinget fornyet tillit?

Fungerte ikke med 3 bak og kommer ikke til å fungere særlig mye bedre med 4 bak. Disse gutta burde få tid til å spille seg inn i  laget fremfor å kaste de inn i en førsteellver som ikke har prestert godt på over en måned.  Og med lettvkterne Mowatt og Murphy sentralt er det duket for ny lekestue for motstanderernes angripere,  dessverre... :-\
Jon R.

Jon R

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #402 på: Januar 13, 2014, 23:20:26 »
Jeg velger å se det sånn: De har ikke debutert.

De har i høyeste grad  debutert og de lurer vel fortsatt på hva som traff dem. Regn med at den opplevelsen ikke er glemt med det første. 
Jon R.

baste

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #403 på: Januar 14, 2014, 04:49:56 »
Byram Peltier Zaliukas Warnock
Kebe Murphy Mowatt Stewart
                    Ross
                    Smith

Vi må tette igjen bakover, så en 4.4-1-1 (evt 4-4-2) kan fungere. Vil ha Austin som en defansiv midtbane istedenfor Murphy. Bruk vingene, innlegg fra kant til Smith, med en bevegelig McCormack bak Smith- i en Litman rolle :)
Mulig æ vil røske Peltier langt ut av startelvern og putte inn Peace.

Byram-Pearce- Zalo-Warnock
Kebe-Austin-Mowatt -Stewart  (Austin i "Batty" rollen) 
                 McfourMack
                  Smith

baste

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #404 på: Januar 14, 2014, 04:52:25 »
Byram Peltier Zaliukas Warnock
Kebe Murphy Mowatt Stewart
                    Ross
                    Smith

Vi må tette igjen bakover, så en 4.4-1-1 (evt 4-4-2) kan fungere. Vil ha Austin som en defansiv midtbane istedenfor Murphy. Bruk vingene, innlegg fra kant til Smith, med en bevegelig McCormack bak Smith- i en Litman rolle :)
Mulig æ vil røske Peltier langt ut av startelvern og putte inn Peace.

Byram-Pearce- Zalo-Warnock
Kebe-Austin-Mowatt -Stewart  (Austin i "Batty" rollen) 
                 McfourMack
                  Smith
Pelier fungerer som høyre back, Byram med sin kapasitet på høyre midtbane. 1 omg til hver av ny sig på venstre kant ?!

HåvardK

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #405 på: Januar 14, 2014, 09:01:30 »
Vil ha Murphy på laget-en av de få som kan behandle en ball. Hva med Austin i midtforsvaret sammen med Marius? Eller mangler han de taktiske egenskapene som skal til (det er han i tilfelle ikke alene om...)?

Bellini

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #406 på: Januar 14, 2014, 09:04:02 »
Kenny
Byram - Zaliukas - Peltier - Warnock
Kebe - Mowatt - Tong- Austin
             Ross Smith

h.b

  • Gjest
Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #407 på: Januar 14, 2014, 09:33:30 »
Vil ha Murphy på laget-en av de få som kan behandle en ball. Hva med Austin i midtforsvaret sammen med Marius? Eller mangler han de taktiske egenskapene som skal til (det er han i tilfelle ikke alene om...)?


Merker ordet straffe imot kommer i mine tanker ganske ofte her

stigahauge

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #408 på: Januar 14, 2014, 11:49:02 »
Austin spelte vel stoppar i Brann ved fleire anledningar. Men hugsar ikkje heilt om han imponerte i den posisjonen eller ikkje..
 

Glenn K

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #409 på: Januar 14, 2014, 11:49:45 »
Austin spelte vel stoppar i Brann ved fleire anledningar. Men hugsar ikkje heilt om han imponerte i den posisjonen eller ikkje..

Ikke veldig. Klart best på midtbanen.

Leedsfan

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #410 på: Januar 14, 2014, 13:38:53 »
Tror vi dessverre må begynne spille med 3 sentralt på midtbanen igjen.

Slik vi måtte når Kilkenny, Johnson og Howson gjorde for noen år siden, da ble vi også overspilt på midten..

Hva faen skal til for at denne klubben skal kunne prestere solid over flere måneder, er sååååååå lei..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Runar

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #411 på: Januar 14, 2014, 14:45:15 »
Tror vi dessverre må begynne spille med 3 sentralt på midtbanen igjen.

Slik vi måtte når Kilkenny, Johnson og Howson gjorde for noen år siden, da ble vi også overspilt på midten..

Hva faen skal til for at denne klubben skal kunne prestere solid over flere måneder, er sååååååå lei..

Dessverre?

De fleste gode lag spiller med 3 spillere sentralt. City er ett av veldig få unntak.
 

Annesj

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #412 på: Januar 14, 2014, 15:14:10 »
Forslag:

                            Padda

    Byram, Pelts, Zaliukas, Warnock

Kebe, Murphy, Austin, Mowatt, Stewart

                             Ross

451/433

Fortsetter vi i samme spor så prøv Austin som stopper å inn med tonge eller brown.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

J-R

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #413 på: Januar 14, 2014, 15:49:30 »
                                        Kenny

Byram             Peltier                 Warnock               Pugh

Kebe                Murphy                Brown                  Stewart

                               
                                   Ross            Smith

Leedsfan

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #414 på: Januar 14, 2014, 16:04:36 »
Tror vi dessverre må begynne spille med 3 sentralt på midtbanen igjen.

Slik vi måtte når Kilkenny, Johnson og Howson gjorde for noen år siden, da ble vi også overspilt på midten..

Hva faen skal til for at denne klubben skal kunne prestere solid over flere måneder, er sååååååå lei..

Dessverre?

De fleste gode lag spiller med 3 spillere sentralt. City er ett av veldig få unntak.

Trodde de fleste "gode" spilte med to sentralt? Da tar jeg ikke med en offensiv midtbanespiller som ligger bak en enslig spiss.

Jeg er en fan av to vinger og to spisser. Skal man spille med en spiss så man han ha spesielle ferdigheter; målfarlig, rask, sterk og god til å holde på ballen ala Benteke, Drogba, Benteke og lignende.

Har man et dynamisk par sentralt på midten så kan man spille 4-2-3-1, en moderne formasjon. Jeg synes ikke Ross passer som enslig spiss.

Ikke lett dette her..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Runar

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #415 på: Januar 14, 2014, 20:10:58 »
Tror vi dessverre må begynne spille med 3 sentralt på midtbanen igjen.

Slik vi måtte når Kilkenny, Johnson og Howson gjorde for noen år siden, da ble vi også overspilt på midten..

Hva faen skal til for at denne klubben skal kunne prestere solid over flere måneder, er sååååååå lei..

Dessverre?

De fleste gode lag spiller med 3 spillere sentralt. City er ett av veldig få unntak.

Trodde de fleste "gode" spilte med to sentralt? Da tar jeg ikke med en offensiv midtbanespiller som ligger bak en enslig spiss.

Jeg er en fan av to vinger og to spisser. Skal man spille med en spiss så man han ha spesielle ferdigheter; målfarlig, rask, sterk og god til å holde på ballen ala Benteke, Drogba, Benteke og lignende.

Har man et dynamisk par sentralt på midten så kan man spille 4-2-3-1, en moderne formasjon. Jeg synes ikke Ross passer som enslig spiss.

Ikke lett dette her..


To sittenden og en offensiv er vel forsatt 3 sentralt?

Selv foretrekker jeg en dyp og to indreløpere. Synes ikke Ross er noe bra mann å ha offensivt på midtbanen, foretrekker å ha en midtbanespiller til å spille i den rollen og vi har vel ingen som passer direkte.

Mowatt - Austin - Murphy

Green - Tonge - har alle ferdigheter som passer best i en treer slik jeg vurderer det.

Ross kan fint spille spiss i 4-3-3 handler bare om at de 10 andre på banen klarer å vite hvilke forutsetninger han har for å være god.
 

Leedsfan

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #416 på: Januar 14, 2014, 20:22:49 »
Tror vi dessverre må begynne spille med 3 sentralt på midtbanen igjen.

Slik vi måtte når Kilkenny, Johnson og Howson gjorde for noen år siden, da ble vi også overspilt på midten..

Hva faen skal til for at denne klubben skal kunne prestere solid over flere måneder, er sååååååå lei..

Dessverre?

De fleste gode lag spiller med 3 spillere sentralt. City er ett av veldig få unntak.

Trodde de fleste "gode" spilte med to sentralt? Da tar jeg ikke med en offensiv midtbanespiller som ligger bak en enslig spiss.

Jeg er en fan av to vinger og to spisser. Skal man spille med en spiss så man han ha spesielle ferdigheter; målfarlig, rask, sterk og god til å holde på ballen ala Benteke, Drogba, Benteke og lignende.

Har man et dynamisk par sentralt på midten så kan man spille 4-2-3-1, en moderne formasjon. Jeg synes ikke Ross passer som enslig spiss.

Ikke lett dette her..


To sittenden og en offensiv er vel forsatt 3 sentralt?

Selv foretrekker jeg en dyp og to indreløpere. Synes ikke Ross er noe bra mann å ha offensivt på midtbanen, foretrekker å ha en midtbanespiller til å spille i den rollen og vi har vel ingen som passer direkte.

Mowatt - Austin - Murphy

Green - Tonge - har alle ferdigheter som passer best i en treer slik jeg vurderer det.

Ross kan fint spille spiss i 4-3-3 handler bare om at de 10 andre på banen klarer å vite hvilke forutsetninger han har for å være god.

Jeg kaller den løsningen med et anker og to indreløpere for 3 sentralt. Når Oscar er rett bak spissen hele kampen og Mikel+Ramirez ordner opp sentralt på midten så innlemmer ikke jeg Oscar som en del av en midtbanetrio. Definisjonsspørsmål.

Hvordan vi skal spille og hvem som skal spille blir bare vanskeligere og vanskeligere...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Johrnino

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #417 på: Januar 14, 2014, 22:51:35 »
Interessant lesning om formasjonen 4-2-3-1, kontra den mer tradisjonelle 4-4-2 formasjonen..

http://www.josimar.no/artikler/fleksibel-formasjon/1089/
 

Leedsfan

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #418 på: Januar 15, 2014, 20:41:35 »
En Austin som ikke er i form burde ikke spille, alternativet er Mowatt og det blir litt for spedt sentralt på midten synes jeg.

Mot Leicester håper jeg Mowatt tar plassen til Ross og Ross tar plassen til Smith. Det er vel mest trolig at Austin blir den offensive midtbanespilleren og Mowatt+Murphy utgjør den sentrale duoen.

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #419 på: Januar 15, 2014, 20:53:22 »
En Austin som ikke er i form burde ikke spille, alternativet er Mowatt og det blir litt for spedt sentralt på midten synes jeg.

Mot Leicester håper jeg Mowatt tar plassen til Ross og Ross tar plassen til Smith. Det er vel mest trolig at Austin blir den offensive midtbanespilleren og Mowatt+Murphy utgjør den sentrale duoen.



Hadde McD tenkt i disse baner skulle jeg vært glad.