Skrevet av Emne: Vi trenger en spiss, ikke et hotell  (Lest 5777 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lojosang

Sv: Re: Sv: Re: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #30 på: August 07, 2011, 19:51:28 »
Må si jeg har problemer med å ta på alvor en artikkel som holder Cardiff fram som et strålende eksempel på hvordan man skal drive en fotballklubb, uansett hvor velformulert den måtte være.

-LeifO
Du er deg selv lik, lojo. Ã… påstå at artikkelforfatteren "holder fram Cardiff som et strålende eksempel på hvordan man skal drive en fotballklubb" er vel å overdrive, all den tid han en eneste gang nevner at Cardiff - på linje med fire andre klubber - er i stand til å "bring inn quality players". Foruten dette nevnes ikke Cardiff en eneste gang i artikkelen, som er relativt lang.

Drister meg til å sammenligne din vinkling med måten fanden visstnok leser bibelen på.

Mannen bruker rimelig mange ord på å fortelle oss hvordan man skal drive en fotballklubb og gir inntrykk av at dette er noe han virkelig har peiling på. Bare å underbygge retorikken med noen eksempler nå så er jeg solgt. Selv kan jeg jo fint lite om temaet.

Og så nevnes altså Cardiff som et av eksemplene. Et lag som har solgt halve stallen og har vært teknisk konk i to år. Og de andre eksemplene er stort sett milliardærleketøy og fallskjermklubber. Da står man altså igjen med ufundert men velformulert synsing.

-LeifO

Moderatortroll.
- Leif Olav

lojosang

Sv: Re: Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #31 på: August 07, 2011, 19:55:24 »
Er det sånn at Leeds har £7M på bok som de bruker på ES, eller låner vi desse pengene?

Om vi lånefinansierer utbyggingen er det vel ikkje nødvendigvis slik at vi hadde fått lånt tilsvarende beløp til spillerkjøp?

Vi trenger ein ny eigar/investor om Leeds skal ta neste steg.

Skal ikke påberope meg inngående kunnskap om de finansielle forholdende i Leeds United, men snakket med noen svært oppegående engelske Leeds supportere i Sandefjord som mente at Leeds ikke per dags dato kunne låne penger som følge av at de hadde vært i administrasjon. Dette vet Svend Anders sikkert mer om.

Bates har hintet i retning av ekstern finansiering i et Yorkshire Radio intervju referert på forumet for en drøy uke siden, om jeg husker rett. Lån er jo langt fra gratis, så det blir jo uansett på kort sikt mindre penger til spillerkjøp og lønninger. Men neppe i nærheten av 7 mill.

-LeifO
- Leif Olav

Kato

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #32 på: August 07, 2011, 20:37:09 »
Det virkelige 1000-kroners spørsmålet er:

Hvem styrer med defensiv organisering i klubben vår?
 

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #33 på: August 07, 2011, 20:53:58 »
Det virkelige 1000-kroners spørsmålet er:

Hvem styrer med defensiv organisering i klubben vår?

Ville heller spurt om hvem som styrer organiseringen i det hele tatt, på meg virker det som om de eneste beskjedene de får er hvor på banen de skal spille, hva som der etter skjer er tilfeldigheter og opp til spilleren selv!

Leedsfan

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #34 på: August 07, 2011, 21:10:40 »
Det virkelige 1000-kroners spørsmålet er:

Hvem styrer med defensiv organisering i klubben vår?

Ville heller spurt om hvem som styrer organiseringen i det hele tatt, på meg virker det som om de eneste beskjedene de får er hvor på banen de skal spille, hva som der etter skjer er tilfeldigheter og opp til spilleren selv!

I så fall blir det mytteri snart. Han kan ikke være taus før og under kamper for så å kritisere spillerne i media for å ikke gjøre som han sier.

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

p0ndus

  • Gjest
Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #35 på: August 07, 2011, 21:31:14 »
Viser at man ikke har lært et fnugg av den defensive kollapsen i fjorårssesongen.

Leedsfan

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #36 på: August 07, 2011, 21:35:23 »
Viser at man ikke har lært et fnugg av den defensive kollapsen i fjorårssesongen.


Ved å ikke kjøpe en ny spiss?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

HåvardK

Sv: Re: Sv: Re: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #37 på: August 07, 2011, 22:45:48 »
Må si jeg har problemer med å ta på alvor en artikkel som holder Cardiff fram som et strålende eksempel på hvordan man skal drive en fotballklubb, uansett hvor velformulert den måtte være.

-LeifO
Du er deg selv lik, lojo. Ã… påstå at artikkelforfatteren "holder fram Cardiff som et strålende eksempel på hvordan man skal drive en fotballklubb" er vel å overdrive, all den tid han en eneste gang nevner at Cardiff - på linje med fire andre klubber - er i stand til å "bring inn quality players". Foruten dette nevnes ikke Cardiff en eneste gang i artikkelen, som er relativt lang.

Drister meg til å sammenligne din vinkling med måten fanden visstnok leser bibelen på.

Mannen bruker rimelig mange ord på å fortelle oss hvordan man skal drive en fotballklubb og gir inntrykk av at dette er noe han virkelig har peiling på. Bare å underbygge retorikken med noen eksempler nå så er jeg solgt. Selv kan jeg jo fint lite om temaet.

Og så nevnes altså Cardiff som et av eksemplene. Et lag som har solgt halve stallen og har vært teknisk konk i to år. Og de andre eksemplene er stort sett milliardærleketøy og fallskjermklubber. Da står man altså igjen med ufundert men velformulert synsing.

-LeifO

Moderatortroll.
Ufundert, javel. Men han påstår uansett IKKE at Cardiff er en veldrevet fotballklubb.

Og jeg syns vel ikke at det å komme med uttalelser som "milliardærleketøy og fallskjermklubber" er VELDIG godt fundert, heller. Er ikke dette også retorikk, kanskje?

lojosang

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #38 på: August 07, 2011, 22:53:20 »
Må si jeg har problemer med å ta på alvor en artikkel som holder Cardiff fram som et strålende eksempel på hvordan man skal drive en fotballklubb, uansett hvor velformulert den måtte være.

-LeifO
Du er deg selv lik, lojo. Ã… påstå at artikkelforfatteren "holder fram Cardiff som et strålende eksempel på hvordan man skal drive en fotballklubb" er vel å overdrive, all den tid han en eneste gang nevner at Cardiff - på linje med fire andre klubber - er i stand til å "bring inn quality players". Foruten dette nevnes ikke Cardiff en eneste gang i artikkelen, som er relativt lang.

Drister meg til å sammenligne din vinkling med måten fanden visstnok leser bibelen på.

Mannen bruker rimelig mange ord på å fortelle oss hvordan man skal drive en fotballklubb og gir inntrykk av at dette er noe han virkelig har peiling på. Bare å underbygge retorikken med noen eksempler nå så er jeg solgt. Selv kan jeg jo fint lite om temaet.

Og så nevnes altså Cardiff som et av eksemplene. Et lag som har solgt halve stallen og har vært teknisk konk i to år. Og de andre eksemplene er stort sett milliardærleketøy og fallskjermklubber. Da står man altså igjen med ufundert men velformulert synsing.

-LeifO

Moderatortroll.
Ufundert, javel. Men han påstår uansett IKKE at Cardiff er en veldrevet fotballklubb.

Og jeg syns vel ikke at det å komme med uttalelser som "milliardærleketøy og fallskjermklubber" er VELDIG godt fundert, heller. Er ikke dette også retorikk, kanskje?

Jo. Så da blir jeg vel rimelig snart sitert i en eller annen britisk blogg for å treffe spiker. :P

-LeifO
- Leif Olav

Lundewhites

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #39 på: August 08, 2011, 01:00:32 »
Dette lånet på 7 mil pund, ville jeg vel tro er tatt opp med sikerhet i økt inntektsgrunnlag i stadion. Har svært liten kunnskap på rentenivået, på så store innvesteringer i England. Men si det er en rente på 6 % og at løpetiden er 22 år( så lenge leasingavtalen gjelder) da vil lånet kreve et økt inntektsgrunnlag på 570 000 pund i året i de neste 22 år. Dette ser jeg ikke på som så veldig urealistisk. Dvs at dette lånet kan betale seg selv!
Så syns folk blander kortene når de mener at innvesteringene på stadion, ødelegger totalt for innvesteringer i stallen.
Er redd det tar lang tid før Leeds får lånt penger, til spillerkjøp igjen.
Penger som skal innvesteres i stallen, må tjenes først! Den potten har neppe vokst seg så stor som 7 mill enda..
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Jon R

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #40 på: August 08, 2011, 01:34:38 »
Dette lånet på 7 mil pund, ville jeg vel tro er tatt opp med sikerhet i økt inntektsgrunnlag i stadion. Har svært liten kunnskap på rentenivået, på så store innvesteringer i England. Men si det er en rente på 6 % og at løpetiden er 22 år( så lenge leasingavtalen gjelder) da vil lånet kreve et økt inntektsgrunnlag på 570 000 pund i året i de neste 22 år. Dette ser jeg ikke på som så veldig urealistisk. Dvs at dette lånet kan betale seg selv!
Så syns folk blander kortene når de mener at innvesteringene på stadion, ødelegger totalt for innvesteringer i stallen.
Er redd det tar lang tid før Leeds får lånt penger, til spillerkjøp igjen.
Penger som skal innvesteres i stallen, må tjenes først! Den potten har neppe vokst seg så stor som 7 mill enda..

Har dessverre ingen tro på at folk ønsker å sitte i fine og dyre VIP bokser for å se et middelmådig annendivisjonslag innkjøpt for knapper og glansbilder. Supporterne spytter allerede inn veldig mye penger, uten at den sportslige satsingen står i stil. Her begynner man i feil ende!
Jon R.

Lundewhites

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #41 på: August 08, 2011, 02:19:02 »
Dette lånet på 7 mil pund, ville jeg vel tro er tatt opp med sikerhet i økt inntektsgrunnlag i stadion. Har svært liten kunnskap på rentenivået, på så store innvesteringer i England. Men si det er en rente på 6 % og at løpetiden er 22 år( så lenge leasingavtalen gjelder) da vil lånet kreve et økt inntektsgrunnlag på 570 000 pund i året i de neste 22 år. Dette ser jeg ikke på som så veldig urealistisk. Dvs at dette lånet kan betale seg selv!
Så syns folk blander kortene når de mener at innvesteringene på stadion, ødelegger totalt for innvesteringer i stallen.
Er redd det tar lang tid før Leeds får lånt penger, til spillerkjøp igjen.
Penger som skal innvesteres i stallen, må tjenes først! Den potten har neppe vokst seg så stor som 7 mill enda..

Har dessverre ingen tro på at folk ønsker å sitte i fine og dyre VIP bokser for å se et middelmådig annendivisjonslag innkjøpt for knapper og glansbilder. Supporterne spytter allerede inn veldig mye penger, uten at den sportslige satsingen står i stil. Her begynner man i feil ende!

Er ikke så sikker på at du har rett her! 7 av de 12 superboxene var solgt i midten av juli og all erfaring fra andre steder er at firmaer kjøper disse. Vet ikke hvor mange av de mindre vipboksene som er solgt, men til sammen skulle det vel være 1200 vip plasser denne sesongen. Men uansett var poenget mitt at vi må skille disse innvesteringene på stadion og stall!
For the sake of Leeds United he would break himself in two

p0ndus

  • Gjest
Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #42 på: August 08, 2011, 20:58:29 »
Viser at man ikke har lært et fnugg av den defensive kollapsen i fjorårssesongen.


Ved å ikke kjøpe en ny spiss?

Nettopp , jo flere spisser jo bedre defensiv organisering. Skal spare deg for argumentene som ligger til grunn for den filosofien. ;)