Skrevet av Emne: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011  (Lest 66171 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011
« Svar #450 på: September 21, 2011, 18:23:13 »
"To Leeds-supportere ble stukket ihjel med kniv under et sammenstøt i Istanbul i forkant av en kamp mot Galatasaray i april 2000. I 1958 mistet åtte United-spillere livet i en flyulykke i München.

- Leeds-fansen gjorde armbevegelser som henviste til München-ulykken, og alle United-supporterne, med unntak av noen som tok avstand fra det, svarte med å rope «Istanbul», forteller han."

http://www.dagbladet.no/2011/09/21/sport/fotball/manchester_united/leeds/18235132/

Ikke kult.

Hallgeir *

Sv: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011
« Svar #451 på: September 21, 2011, 18:28:18 »
 Noen må bare lage kvalm. Hentet fra Yorkshire Post:


Published on Wednesday 21 September 2011 18:09



Police today launched a scathing attack on violent football fans at last night’s Leeds United v Manchester United game at Elland Road and called on the Leeds club to help them track down those responsible.


Leeds chairman Ken Bates also condemned the violent behaviour of rival fans outside Elland Road.


At a press conference this afternoon, Supt Vernon Francis of West Yorkshire Police said some Leeds and Manchester fans had turned up intent on causing trouble.


He said: “This has nothing to with rivalry between fans. Officers and members of the public came under missile attack before and after the game, by people who had turned up with one thing on their mind.

“The behaviour of some of those inside the stadium during the match was disgraceful.


“We have now asked Leeds United to cooperate with us as we investigate the behaviour of people before, during and after the match.”


Despite a major police operation, pockets of disorder broke out before the match. In one incident outside the ground, an officer suffered a broken leg after being knocked to the ground and under the feet of a police horse. He is currently detained in hospital. Another officer sustained a foot injury.


During the game a red smoke bomb was discharged in the away section, and later a Galatasary flag was displayed - a reference to the murder of two Leeds fans in Istanbul in 2000.


A number of spectators were injured, one of whom was knocked unconscious. He has since been treated and discharged from hospital.


A total of 24 arrests were made, mainly for public order offences, with police saying more will follow in the days ahead.

 

Officers are now studying hundreds of hours of CCTV images to identify all those involved.


Supt Francis said: “Our officers witnessed some appalling behaviour. It was shocking to see people of all ages taking part in the violence, some who had young children there with them.


“It’s not the sort of behaviour genuine fans or the people of Leeds as a whole want to see. It’s simply not acceptable and anyone who was involved, wherever in the country they live, can expect a knock at the door.


“We will exhaust every avenue to identify these people and will look at bring them before the courts and using other powers such as Football Banning Orders against them”
Super Leeds since 1968

Vonsiggy

  • Gjest
Sv: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011
« Svar #452 på: September 21, 2011, 18:52:10 »
Selvsagt tragisk, men de guttene er ikke de smarteste knivene i skuffen når de drar på en slik kamp uten å ha erfaring fra slike oppgjør.

"- Vi kom til en gate der flere søppelkasser var tent på, og en brannbil sto der og slukket. Vi ble stående og se på, og tenkte «Oi, noe sånt har vi ikke opplevd før», forteller Filtvedt til Dagbladet.

Deretter hørte de tre smell, og så noen ungdommer som kastet stein på brannbilen.
"

Politiet trodde muligens at disse ungdommene var med på å kaste stein.

Kickthemdown

Sv: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011
« Svar #453 på: September 21, 2011, 21:23:15 »
Tragisk og tragisk. Kommer man inn til Leeds men Galatasaray banner på første bussen så fortjener de alle steiner, flasker og mynter som kommer deres vei..

HERLIG å konstatere at hatet fremdeles er der  :D

testo

Sv: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011
« Svar #454 på: September 21, 2011, 21:48:37 »
Skal det nevnes noe posetivt rundt kampen igår så må det være at Bates så ut som han var 110 år og hadde spist kakkelakker til middag.(tankene hans må ha vært: Hvorfor har jeg vært så gnien og en stor tapp MOT supporterne)  ::)
Det skal nevnes at det bilde av han redda dagen min igår. ;D
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

baste

Sv: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011
« Svar #455 på: September 21, 2011, 21:53:58 »
La oss glemme kampen. Det viktigste er serien. Så jeg er happy for at vi røyk ut nå ;) ;) ;)

Heilt einig, H.B., cuptapet er gløymt og vi må ha maksimalt fokus på serien!
STØTTES 110%
Serien er viktigst. Marching on together

Hobben

Sv: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011
« Svar #456 på: September 21, 2011, 22:49:22 »
Jeg har nettopp skjelt ut Scum-fansen for å være usympatiske da de sang dette, men når vi startet det hele med å vise fly bevegelser med armene mot de er vi også rett å slett usympatiske, dette er så lite kjekt å lese om, og opptøyene etter kampen, huff, huff, huff, det gjør vondt verre rett og slett.
Rogaland Whites

Tom S

Sv: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011
« Svar #457 på: September 22, 2011, 10:06:27 »
Jeg har nettopp skjelt ut Scum-fansen for å være usympatiske da de sang dette, men når vi startet det hele med å vise fly bevegelser med armene mot de er vi også rett å slett usympatiske, dette er så lite kjekt å lese om, og opptøyene etter kampen, huff, huff, huff, det gjør vondt verre rett og slett.

Vi startet det hele ???

Syns det ligger litt ansvar hos manu også som hadde banner med "Istanbul" hengende i vinduene på bussene og bannere med seg inn på stadion, eller kva tykkjer du hobben?

Men, for all del vi har scum i rekkene vi også!
« Siste redigering: September 22, 2011, 10:42:11 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Dennis

Sv: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011
« Svar #458 på: September 22, 2011, 10:41:50 »
I etterkant er det også flere twitrere som har gått til "angrep" på Kasper Schmeichel. Jeg er klar over at Kasper har skrytt mye av Scum i det siste, men hva har det med oss å gjøre? Dette og den vedvarende katastrofe/mord-krigen med lag som Scum og Millwall, er bare trist og et skikkelig lavmål.

Blir nok aldri helt borte, dessverre. Idioter finnes overalt.
Marching on together!

B_Ød

Sv: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011
« Svar #459 på: September 22, 2011, 10:42:53 »
dette kommenterte jeg før artikkelen kom i media, og hvem som begynte, spiller liten rolle.
Disputten mellom de to shire'ne er fasinerende nok den, men denne type oppførsel er totalt meningsløs.
Tror heller ikke at det er den gjengse fotball-supporter som fronter dette her, men "den obligatoriske bråkmaker" som alltid vil være å finne når disse to barker sammen.
Ups & Ups!!

Tom S

Sv: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011
« Svar #460 på: September 22, 2011, 10:43:39 »
dette kommenterte jeg før artikkelen kom i media, og hvem som begynte, spiller liten rolle.
Disputten mellom de to shire'ne er fasinerende nok den, men denne type oppførsel er totalt meningsløs.
Tror heller ikke at det er den gjengse fotball-supporter som fronter dette her, men "den obligatoriske bråkmaker" som alltid vil være å finne når disse to barker sammen.

Enig
COME ON LEEDS !!

lojosang

Sv: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011
« Svar #461 på: September 22, 2011, 12:07:54 »
I etterkant er det også flere twitrere som har gått til "angrep" på Kasper Schmeichel. Jeg er klar over at Kasper har skrytt mye av Scum i det siste, men hva har det med oss å gjøre? Dette og den vedvarende katastrofe/mord-krigen med lag som Scum og Millwall, er bare trist og et skikkelig lavmål.

Blir nok aldri helt borte, dessverre. Idioter finnes overalt.

Synd men sant. Og jeg tror de er overrepresentert blant enkelte grupper fotballfans.
Hvem som "begynte" tror jeg ikke vi skal avgjøre ut fra intervjuet gitt av en eplekjekk MU-fan på 19 kort tid etter at han har blitt banka av politiet.
- Leif Olav

sportcarl1

Sv: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011
« Svar #462 på: September 22, 2011, 12:32:42 »
man skäms ju både över våra och Manchester uniteds (fans), lika illa vem som än gör det och vem som börjat
 

Jon R

Sv: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011
« Svar #463 på: September 22, 2011, 12:36:35 »
Skulle ønske vi kunne slutte å kalle idiotene for "supportere" og "fotballfans". Dette er mennesker som seiler under falskt flagg og som har en helt annen agenda enn å støtte klubben i med- og motgang. Flott at det brukes mye ressurser på å studere TV bildene. Eneste måten å begrense uvesenet er å identifiserere og stille folk til ansvar for at de faktisk ødelegger det som er ment å være en fest for folk i alle aldre og sosiale lag. Det er også trist å høre at noen fraråder folk å dra på denne type kamper, grunnet risikobildet slike oppgjør representerer. "War of the roses" betyr faktisk ikke at det ER krig, selv om noen ser ut til å ha misforstått begrepet fullstendig. Den dagen "vanlige" folk frarådes å dra over til såkalte hatoppgjør, har vi tapt for de relativt få som kun er der for å utøve vold mot folk i drakt med annen farge.

Jon R.

TrJ

Sv: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011
« Svar #464 på: September 22, 2011, 13:15:43 »
skammelig oppførsel av idioter på den ene og andre siden, men når du nevner tv bilder så kom jeg over denne linken på twitter.
http://www.101greatgoals.com/videodisplay/manchester-united-fans-unfurl-sickening-istanbul-banner-leeds-15437446/

/Terje
/Terje


"When I finish with football, I will be able to say 'I played for Leeds'. No one will ask me which division I was in, they will just know it was the biggest club I have played for."
- Rodostin Kishishev.

DenHviteYeboah

Sv: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011
« Svar #465 på: September 22, 2011, 13:17:06 »
Skal det nevnes noe posetivt rundt kampen igår så må det være at Bates så ut som han var 110 år og hadde spist kakkelakker til middag.(tankene hans må ha vært: Hvorfor har jeg vært så gnien og en stor tapp MOT supporterne)  ::)
Det skal nevnes at det bilde av han redda dagen min igår. ;D
Hvilke nyheter :)
Det beste jeg har hørt på veeeeeldig leeeenge ;D

Sydhagen

Sv: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011
« Svar #466 på: September 22, 2011, 13:23:06 »
Skal det nevnes noe posetivt rundt kampen igår så må det være at Bates så ut som han var 110 år og hadde spist kakkelakker til middag.(tankene hans må ha vært: Hvorfor har jeg vært så gnien og en stor tapp MOT supporterne)  ::)
Det skal nevnes at det bilde av han redda dagen min igår. ;D
Hvilke nyheter :)
Det beste jeg har hørt på veeeeeldig leeeenge ;D


Synes han så uforskamma ung og sprek ut jeg da.....tipper han blir 95 år
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DW

Sv: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011
« Svar #467 på: September 22, 2011, 13:26:38 »
Skal det nevnes noe posetivt rundt kampen igår så må det være at Bates så ut som han var 110 år og hadde spist kakkelakker til middag.(tankene hans må ha vært: Hvorfor har jeg vært så gnien og en stor tapp MOT supporterne)  ::)
Det skal nevnes at det bilde av han redda dagen min igår. ;D
Hvilke nyheter :)
Det beste jeg har hørt på veeeeeldig leeeenge ;D


Har hørt via usikre kilder at (MUT)Mannen Uten Tenner er 110 år.  I følge nedtegnelser i dødehavsrullene kan han være enda eldre.

auren

Sv: KAMP: Leeds United vs Manchester United, 3. runde i Carling Cup, 20/9-2011
« Svar #468 på: September 22, 2011, 13:30:16 »
Skal det nevnes noe posetivt rundt kampen igår så må det være at Bates så ut som han var 110 år og hadde spist kakkelakker til middag.(tankene hans må ha vært: Hvorfor har jeg vært så gnien og en stor tapp MOT supporterne)  ::)
Det skal nevnes at det bilde av han redda dagen min igår. ;D
Hvilke nyheter :)
Det beste jeg har hørt på veeeeeldig leeeenge ;D


Har hørt via usikre kilder at (MUT)Mannen Uten Tenner er 110 år.  I følge nedtegnelser i dødehavsrullene kan han være enda eldre.

Hehe! Dagens!  :D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973