Den vanskelige andresesongen.

Started by Børke, September 08, 2011, 09:43:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Børke

I "comebacket" til Championship etter tre seonger i League One presterte Leeds noe i overkant av hva en kunne forvente. Leeds lå på direkte opprykksplass og i Play-Off sonen i store deler av fjorårsesongen, men endte på en 7. plass. Jeg innbiller meg at årets utgave av Championship er litt tøffere enn i fjor, og at sluttabellen blir jevn fra topp til bunn. Leeds har ikke plukket alt for mange poeng i sesonginnledningen, og en kan ikke bare skylde på skader og karantener. I bortekampen mot Ipswich burde Leeds ha fått med seg minst ett poeng, men de tapte 2-1. Bortekampen mot West Ham endte 2-2, men også her kunne Leeds fort fått alle poengene, men både "Hammers" og Leeds hadde store sjanser som de misset på. I sesonginnledningen borte mot nyopprykkede Southampton fikk Leeds til tider juling og tapte fortjent 3-1. Men tross mye ustabilitet i spill og resultater, hva kan en forvente i denne sesongen? Konkurentene Leicester og Nottingham Forest var det stilt høye forventninger til, men også disse har skuffet i innledningen, i hvertfall resultatmessig. Jeg tror ikke at vi får se en klar vinner av Championship 2011/2012, men både håper og tror at Leeds vil være med å kjempe i teten. West Ham tapte hjemme mot Cardiff i sesonginnledningen med 0-1, men har siden hatt noen glimrende resultater. Klubben som kom ned fra Premier League vil ventelig kjempe i teten og trolig ta en av de to plassene som gir direkte opprykk. Det håper jeg selvsagt Leeds også gjør, men er de gode nok???

Joe Jordan

Direkte opprykk? Svaret er nei. Håper på en play-off plass men har en følelse av at vi blir for svake over en hel sesong til å greie det.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

lojosang

Potensielt fin tråd dette.
Jeg er enig med Joe. Direkte opprykk blir for tøft med mindre vi har ekstrem flaks både spillemessig og ikke minst skademessig, eller at vi får inn minst to solide forsterkninger i lånevindu og helst en eller to i januar. Playoff tror jeg er innen rekkevidde, men på ingen måte enkelt også med dagens stall, men om Clayton og Howson skades er vi screwed.

Hvis noen skal vinne ligaen klart må det bli West Ham, tror jeg. Leicester bør også bli bedre i løpet av sesongen med tanke på shoppingmanien til Svennis. Har mest tro på en såpass jevn liga at hjertespesialister England og Norge rundt kan gni seg leende i hendene på vei til banken.
- Leif Olav

Dennis

Før sesongen trodde jeg play off var et realistisk mål, men med salget av Gradel blir mine forhåpninger litt skrudd ned. Både fordi Gradel var meget viktig i seg selv og grunnet inntrykket det gir til spillere og fans ved å selge en av de beste spillerne uten en erstatning.

Med stort hell på skadefronten og en jevnt god form sesongen igjennom (vi har tydelig vansker med å spille oss ut av en 'dip') kan det bli play off, men det kan også bli et stykke lenger ned.
Marching on together!

peder

Realistisk sett, tror jeg midt på tabellen er der vi står når sesongen blåses av.
Det forutsetter at de få vi har på sentral midtbane holder seg skadefrie eller at det hentes inn backup for disse.
Skal vi lengre opp på tabellen tror jeg flere av spillerne må heve seg eller at det hentes inn erstattere som vil heve laget.
Jeg blir egentlig litt forundret over SG, sitter med en følelse at han har begrensede midler til å bruke på nye spillere men når han først skal signere en ny spiller så ser det ut som om han henter inn den 30 år gamle spissen Forssell som skal være med å konkurrere med 5 andre spisser om de 2 spiss plassene, burde han ikke prioritere å få hentet inn spillere som kan konkurrere med de 3 spillerne vi har på sentral midtbane. Spiss plassene og midtforsvaret er vel strengt talt de plassene på banen hvor vi har best dekning.

Tom S

Rett opp!
Eg har trua, inntil det motsatte er bevisst.
COME ON LEEDS !!

Dennis

Quote from: Tom S on September 08, 2011, 19:40:05
Rett opp!
Eg har trua, inntil det motsatte er bevisst.

Det tror jeg faktisk ikke er lov her lenger! ;)
Marching on together!

Andersen

En bob- bob følelse for meg denne sesongen . Noen dumme utvisninger i et par kamper  kostet oss muligens seirene der, hadde vi vunnet de , hadde vi vært oppe i toppen nå, bob- bob altså. LEEDS4EVER