Skrevet av Emne: Marketing av klubben  (Lest 16352 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Sv: Marketing av klubben
« Svar #60 på: November 29, 2010, 14:23:10 »
Sakset fra leedsunited.com
http://www.leedsunited.com/news/20101129/chairmans-delight-at-arsenal-draw_2247585_2232867

Bates om å få TV-kamp:
"I'm sure Liverpool against Man U will be one of the choices, but there are four games so there's a reasonable chance, which would be great because it would be seen around the world," added the chairman.
"It'd be of great benefit to our many fans abroad and for people around the world to see how Leeds United are getting on."


He-he. Look who`s talking!  ;D

Denne kampen burde være selvskreven for Sky som en av 4 TV sendte. Er allikevel litt mer enn vanlig spent på responsen fra Sky denne gangen... ::)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Marketing av klubben
« Svar #61 på: November 29, 2010, 18:52:25 »
Sakset fra leedsunited.com
http://www.leedsunited.com/news/20101129/chairmans-delight-at-arsenal-draw_2247585_2232867

Bates om å få TV-kamp:
"I'm sure Liverpool against Man U will be one of the choices, but there are four games so there's a reasonable chance, which would be great because it would be seen around the world," added the chairman.
"It'd be of great benefit to our many fans abroad and for people around the world to see how Leeds United are getting on."


He-he. Look who`s talking!  ;D

Denne kampen burde være selvskreven for Sky som en av 4 TV sendte. Er allikevel litt mer enn vanlig spent på responsen fra Sky denne gangen... ::)


Hey, dere Bates-kritikere. Poenget her er jo at plutselig er det en kamp som vi (les Bates) kan tjene penger på. I FA-cupen er det 50-50 i forhold til TV- og tilskuerinntekter, mens i nPC er det mindre i TV-inntekter og desto mer å vinne på atmosfære og publikum.

Tenk 75.000 på Emirates og TV-bilder til 250 land!!!

MOT

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ollan

Sv: Marketing av klubben
« Svar #62 på: November 29, 2010, 19:42:31 »
Sakset fra leedsunited.com
http://www.leedsunited.com/news/20101129/chairmans-delight-at-arsenal-draw_2247585_2232867

Bates om å få TV-kamp:
"I'm sure Liverpool against Man U will be one of the choices, but there are four games so there's a reasonable chance, which would be great because it would be seen around the world," added the chairman.
"It'd be of great benefit to our many fans abroad and for people around the world to see how Leeds United are getting on."


He-he. Look who`s talking!  ;D

Denne kampen burde være selvskreven for Sky som en av 4 TV sendte. Er allikevel litt mer enn vanlig spent på responsen fra Sky denne gangen... ::)


Hey, dere Bates-kritikere. Poenget her er jo at plutselig er det en kamp som vi (les Bates) kan tjene penger på. I FA-cupen er det 50-50 i forhold til TV- og tilskuerinntekter, mens i nPC er det mindre i TV-inntekter og desto mer å vinne på atmosfære og publikum.

Tenk 75.000 på Emirates og TV-bilder til 250 land!!!

MOT

 :)

Blir mye avis skriverier og tv-stoff hvis du skal presse inn 75 000 på Emirates, spesielt siden høyeste tilskuertall der er 60 161 fra 2007 og til i dag ??? men all reklame er vel god reklame ;)
Ollan

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Marketing av klubben
« Svar #63 på: November 30, 2010, 18:08:41 »
....
He-he. Look who`s talking!  ;D

Denne kampen burde være selvskreven for Sky som en av 4 TV sendte. Er allikevel litt mer enn vanlig spent på responsen fra Sky denne gangen... ::)

Don’t hold your breath….

Sky har ikke TV-rettighetene til kampen. 8)

Men om det er noen som allikevel hungrer etter respons fra Sky, uttrykker de hva de synes om kampen på nettsidene sine:
A number of eye-catching third round ties were pulled out of the hat ….but Leeds' trip to North London is one of the stand-out games.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6539728,00.html?
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

jarle

Sv: Marketing av klubben
« Svar #64 på: November 30, 2010, 18:12:15 »
....
He-he. Look who`s talking!  ;D

Denne kampen burde være selvskreven for Sky som en av 4 TV sendte. Er allikevel litt mer enn vanlig spent på responsen fra Sky denne gangen... ::)

Don’t hold your breath….

Sky har ikke TV-rettighetene til kampen. 8)

Men om det er noen som allikevel hungrer etter respons fra Sky, uttrykker de hva de synes om kampen på nettsidene sine:
A number of eye-catching third round ties were pulled out of the hat ….but Leeds' trip to North London is one of the stand-out games.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6539728,00.html?



Tror det er ITV ... som sender FA

Jon R

Sv: Marketing av klubben
« Svar #65 på: November 30, 2010, 18:40:06 »
....
He-he. Look who`s talking!  ;D

Denne kampen burde være selvskreven for Sky som en av 4 TV sendte. Er allikevel litt mer enn vanlig spent på responsen fra Sky denne gangen... ::)

Don’t hold your breath….

Sky har ikke TV-rettighetene til kampen. 8)

Men om det er noen som allikevel hungrer etter respons fra Sky, uttrykker de hva de synes om kampen på nettsidene sine:
A number of eye-catching third round ties were pulled out of the hat ….but Leeds' trip to North London is one of the stand-out games.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6539728,00.html?


 Hmmm. Nesten så jeg mistenker at de nettansvarlige for Sky Sports hjemmesider, ikke er de samme folkene som har vært i forhandlinger med Ken Bates, selv om det jo høres usannsynlig ut.  ::)

Synes forøvrig kommentaren fra P. Blake i linken din oppsummerer det greit:

Padraig Blake (Leeds United fan) says...
I hope they do televise it. I`m trying to educate my students here in Japan about the famous Leeds united. All they know is Barca and Manure. Come on Leeds another big match and another big upset against a quality side.   ;)
Jon R.

berlin

Sv: Marketing av klubben
« Svar #66 på: Desember 02, 2010, 00:25:36 »
Arsenal-supportere. Hvem er de? De fyller plastik-Emirates uansett ukedag. Wenger har uttalt at han er skuffet over atmosfæren.

Jeg vil ikke at Leeds skal spille kun 3-4 lørdager i løpet av en sesong. Må det være slik? Jepp,
er man i PL, og spesielt i toppen blir det slik.

Hvor vil ikke jeg det? Jeg bor jo ikke i Leeds, så det raker vel ikke meg?

Jeg vil ikke være i nPc til evig tid, altså må jeg altså akseptere det. That's business!

Men ikke fortell meg at den jevne sesongbillettinnehaver synes det er OK. De fleste hardcorefans forblir lojale, men snobbene kommer også til. FC United of Manchester spiller FA-cup nå, de spiller på 7.nivå, de har noen tusen supportere. De fleste kjenner bakgrunnen til hvorfor klubben ble startet om hvem som eier den. Ikke rent få Toon-supportere er blitt Gateshead-fans.

Jeg håper å overvære en god del kamper i nPc. Når vi er i PL er jeg redd for at det blir som når vi sist var der: Stille som i graven med 40.000 på tribunen. Da er jeg ikke like motivert for å dra over på kamper.

Ettermiddagens ytring fra "snåle" berlin

I flg "Clarkeonenill", http://clarkeonenil.co.uk/front-page/leeds-united-the-harsh-price-of-promotion
er regelen for antall bortebilletter i PL-kamper denne sesongen max 5% av banens tilskuerkapasitet, men dog ikke mer enn 3000. Kampene mot Man U og Arsenal er de eneste kampene som gir en allokering på 3000.
Vanligvis vil klubben få et sted mellom 1200 og 2500 billetter.

I nPc har vi allerede hatt allokeringer som er på mer enn 10% av total kapasitet, med foreløpig rekord på 6.300 i bortekampen mot Coventry. Til FA-cup kampen mot Arsenal får vi 8.500 billetter, fordi kampen ikke faller under PL-reglene.

Hvorfor skriver jeg dette her? Fordi jeg kom til å nevne den begredelige atmosfæren det var på ER sist gang vi var i PL i et tidligere innlegg i denne tråden. For, først og fremst går dette utover atmosfæren i PL-kampene, dernest skaper dette litt av et billettkaos for Leeds-fansen, da det vil være hard kamp om de få bortebillettene klubben får.

Jeg fatter ikke hva poenget med dette er? Det har vel med penger å gjøre, som vanlig????
Tenk deg et fullsatt Elland Road, med kun 2000 bortesupportere. Boring, det burde vært 10%.

Dette innlegget kunne sikkert vært lagt i en annen tråd?  :-[
« Siste redigering: Desember 02, 2010, 00:27:56 av berlin »

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Marketing av klubben
« Svar #67 på: Desember 04, 2010, 15:43:06 »
....

Synes forøvrig kommentaren fra P. Blake i linken din oppsummerer det greit:

Padraig Blake (Leeds United fan) says...
I hope they do televise it. I`m trying to educate my students here in Japan about the famous Leeds united. All they know is Barca and Manure. Come on Leeds another big match and another big upset against a quality side.   ;)

Ja, den oppsummerer greit. Da kan vi jo like gjerne sitere Bates, som sier omtrent det samme om verdien av at Arsenalkampen blir sendt på TV:

"It'd be of great benefit to our many fans abroad and for people around the world to see how Leeds United are getting on."

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6539728,00.html?
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Marketing av klubben
« Svar #68 på: Desember 04, 2010, 15:53:32 »
Jeg har Viasat sportspakken men vurderer seriøst å si den opp. Tror det blir lite ligakamper med Leeds fremover dessverre...

Ja det blir ikke akkurat flere av at geitebukken står å griner over TV-overførte hjemmekamper...

Han grein ikke over at hjemmekampen ble tv-sendt, men at den ble flyttet fra lørdag til kveldskamp mandag. Tror nok du også hadde blitt litt grinete hvis du hadde bestilt reise og kampbillett til en lørdagskamp, hvorpå Sky Sports bestemmer noen dager etter at kampen heller skal spilles mandagen.

auren

Stusser litt over at du hevder dette, auren, ettersom du jo var med og diskuterte dette i "Marketing" tråden for få dager siden. Det du skriver er faktisk ikke riktig.

Igjen: Bates uttalte seg ikke bare om Cardiff kampen men om Sky Sports sendte Championship kamper generelt.

“We have had five [televised] out of 13. We think we have had more than our fair share. The majority of the money is shared out to all 72 clubs and so the small clubs gain at the big clubs’ expense and we are getting a bit tired of it."

TV sendte kamper på Sky innebærer at de blir flyttet (som hovedregel i lang tid før kampene spilles, Cardiff var et meget spesielt unntak) og dette innebærer en rekke ulemper for klubben (økonomisk), fans ("inconvenience" )  og spillere ( brudd i rutiner). Bates derfor ønsker færre TV sendte kamper totalt sett, og klubben har allerede hatt diskusjoner med Sky om dette. :

“We have had discussions already about other matches at Elland Road, of which I am not going to go into detail, but we have made it quite clear that there is a limit for us to sacrifice."

Link til hele artikkelen: http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/leeds-united/8089893/Leeds-chairman-Ken-Bates-on-collision-course-with-Sky.html




Jeg er fortsatt enig med Bates her. Det virker som om Leeds har hatt mer kostnader enn inntekter forbundet med tv-sendte kamper og slik skal det selvagt ikke være. Når det gjelder denne setningen:

"We have had discussions already about other matches at Elland Road, of which I am not going to go into detail, but we have made it quite clear that there is a limit for us to sacrifice."

Jeg tolker dette som Bates og Leeds ikke vil la seg diktere overfor Sky Sports mht flytting av kamper og andre "inconveniences" som skjer når Sky skal sende kamper.

Bates er absolutt intet "englebarn" men det tror jeg heller ikke Sky-folka er. Money talks!

auren

TV selskapene betaler astronomiske summer for rettighetene til å vise engelske kamper. Mye av disse pengene gereneres tilbake til klubbene i tillegg til verdien av selve TV eksponeringen. I tillegg kommer produksjonkostnadene som må være høye med tanke på den svært høye standarden som Sky leverer på sine kamper. Naturligvis vil de ha mest mulig kontroll og råderett over eget sendeskjema for å være i stand til å levere et mest mulig bredt og godt produkt til sine abbonenter. Enkeltklubbers snevre og kortsiktige økonomiske interesser har nok heller liten plass i et system som i det lengre løp gavner alle klubbene.

Bates må gjerne mene at fordelingsnøkkelen mellom de små og større klubbene er "urettferdig", på dette nivået men å melde oss ut ved å nekte Sky å sende kamper fra Elland Road, vil kun være ris til egen og supporternes bak.

Svarer på denne her – i stedet for i TV-tråden…

Skjønner fortsatt ikke hvordan du får det til at Bates nekter Sky å sende kamper fra Elland Road, men det får nå så være… ???

Det du derimot sier om TV-selskapene kan jeg kjenne meg igjen i. :)
Som fotballsupportere kan vi akseptere dette betingelsesløst, eller vi kan være kritisk til hvordan TV-selskapene turer fram, og hvordan denne mediesituasjonen påvirker fotballen i et større perspektiv.  Jeg velger å være kritisk.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Jon R

Sv: Marketing av klubben
« Svar #69 på: Desember 04, 2010, 15:55:25 »
....

Synes forøvrig kommentaren fra P. Blake i linken din oppsummerer det greit:

Padraig Blake (Leeds United fan) says...
I hope they do televise it. I`m trying to educate my students here in Japan about the famous Leeds united. All they know is Barca and Manure. Come on Leeds another big match and another big upset against a quality side.   ;)

Ja, den oppsummerer greit. Da kan vi jo like gjerne sitere Bates, som sier omtrent det samme om verdien av at Arsenalkampen blir sendt på TV:

"It'd be of great benefit to our many fans abroad and for people around the world to see how Leeds United are getting on."

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6539728,00.html?

Bates viser en rørende omsorg for supportere "abroad", men bare i kamper hvor klubben tjener penger i nuet.  ::)

Jon R.

Jon R

Sv: Marketing av klubben
« Svar #70 på: Desember 04, 2010, 16:58:56 »

Skjønner fortsatt ikke hvordan du får det til at Bates nekter Sky å sende kamper fra Elland Road, men det får nå så være… ???

Det du derimot sier om TV-selskapene kan jeg kjenne meg igjen i. :)
Som fotballsupportere kan vi akseptere dette betingelsesløst, eller vi kan være kritisk til hvordan TV-selskapene turer fram, og hvordan denne mediesituasjonen påvirker fotballen i et større perspektiv.  Jeg velger å være kritisk.


Tror nesten du må forklare din tolkning av følgende utsagn i artikkelen "Leeds chairman Ken Bates on collision course with Sky" :

"Bates says he wants Leeds to be asked to switch fewer games over the course of the season."

"We have had five [televised] out of 13. We think we have had more than our fair share. "

“It affects our budget......and it is not fair and we are making a fuss about it.”

“We have had discussions already about other matches at Elland Road, of which I am not going to go into detail, but we have made it quite clear that there is a limit for us to sacrifice.
 


Hva er Bates budskap her? Hva tenker du disse "diskusjonene om andre kamper på Elland Road" har handlet om, på bakgrunn av Bates uttalelser i artikkelen?

Forøvrig viser en rask gjennomgang av Sky Sports sendeprogram i perioden etter Cardiff kampen  og til og med januar 2011, at det kun er 5 Championship klubber som ikke satt opp med TV kamper. Pussig nok er både Leeds og Cardiff med i dette eksklusive selskapet.
Jon R.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Marketing av klubben
« Svar #71 på: Desember 04, 2010, 18:12:26 »

Skjønner fortsatt ikke hvordan du får det til at Bates nekter Sky å sende kamper fra Elland Road, men det får nå så være… ???

Det du derimot sier om TV-selskapene kan jeg kjenne meg igjen i. :)
Som fotballsupportere kan vi akseptere dette betingelsesløst, eller vi kan være kritisk til hvordan TV-selskapene turer fram, og hvordan denne mediesituasjonen påvirker fotballen i et større perspektiv.  Jeg velger å være kritisk.


Tror nesten du må forklare din tolkning av følgende utsagn i artikkelen "Leeds chairman Ken Bates on collision course with Sky" :

"Bates says he wants Leeds to be asked to switch fewer games over the course of the season."

"We have had five [televised] out of 13. We think we have had more than our fair share. "

“It affects our budget......and it is not fair and we are making a fuss about it.”

“We have had discussions already about other matches at Elland Road, of which I am not going to go into detail, but we have made it quite clear that there is a limit for us to sacrifice.
 


Hva er Bates budskap her? Hva tenker du disse "diskusjonene om andre kamper på Elland Road" har handlet om, på bakgrunn av Bates uttalelser i artikkelen?

....

La meg snu på det: Hvis du faktisk mener at det som står der betyr at Bates nekter Sky å sende kamper fra Elland Road, ser jeg ikke noe poeng i å gå inn i en (antakeligvis) langtekkelig diskusjon med deg om å tolke tekster fra de engelske tabloidene….

Jeg kan oversette den første setningen – da jeg mener at Bates hovedbudskap allerede står der:

”Bates sier at han ønsker at Leeds skal bli bedt om å flytte færre kamper gjennom sesongen.” (Bates says he wants Leeds to be asked to switch fewer games over the course of the season")

…. og det synes jeg er helt greit at Bates tar opp med Sky, selv om han antakeligvis  har begrensede muligheter til å påvirke det, iom at Sky har en avtale med det engelske fotballforbundet som i praksis betyr at Sky kan gjøre hva de vil - uavhengig av hva Ken Bates mener. (Men det er jo forsåvidt en morsom tanke at Sky skulle la sine forretningsmessige vurderinger bli påvirket av en bråkete gammel gubbe i Leeds.... :))
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Jon R

Sv: Marketing av klubben
« Svar #72 på: Desember 04, 2010, 18:41:51 »

La meg snu på det: Hvis du faktisk mener at det som står der betyr at Bates nekter Sky å sende kamper fra Elland Road, ser jeg ikke noe poeng i å gå inn i en (antakeligvis) langtekkelig diskusjon med deg om å tolke tekster fra de engelske tabloidene….

Jeg kan oversette den første setningen – da jeg mener at Bates hovedbudskap allerede står der:

”Bates sier at han ønsker at Leeds skal bli bedt om å flytte færre kamper gjennom sesongen.” (Bates says he wants Leeds to be asked to switch fewer games over the course of the season")


Mc Midjo.. Jeg ser at jeg burde unngått spissformuleringen "nekter" som jeg brukte i mitt 6. innlegg i denne tråden, ettersom du nå har hengt deg opp i denne. Burde nok heller brukt den mer positive formuleringen "ønsker å overtale Sky til å sende færre Leeds kamper".   :)

 Hvis du hadde lest teksten om Bates med samme kritiske blikk som du leser mine tekster, tror jeg vi kunne sluppet denne langtekkelige diskusjonen.  ;)  
« Siste redigering: Desember 04, 2010, 18:43:44 av Jon R »
Jon R.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Marketing av klubben
« Svar #73 på: Desember 04, 2010, 19:50:44 »
Nei Jon, jeg hang meg ikke spesielt opp i din spissformulering om å 'nekte', iom at den formuleringen var en naturlig fortsettelse av det du har ment tidligere i tråden.

Denne diskusjonen sporet av ca på det punktet hvor du klarte å vri den fra å handle om marketing, til å handle om Ken Bates, som - i dine øyne - fremstiller TV sendte kamper som ensidig belastende for klubben og dets supportere (ref sitatet under).

Jeg er uenig i slike fantasifulle påstander, og når Jon R samtidig har en såpass provoserende og personrettet stil å diskutere på, tar jeg utfordringen - særlig når jeg blir utsatt for den gode gamle strategien om at alle som ikke jubler med i kritikken av Bates må være 'i lomma' på Bates..:)

Bates fremstiller TV-sendte kamper som ensidig belastende for klubben og dets supportere. Det kan vi nok saktens leve med, selv om det avslører en holdning til marketing som ikke lyder særlig godt i mine ører. Det viktigste i denne sammenhengen er at han legger seg ut med Sky og dermed løper en risiko for at de rett og slett unnlater å vise Leeds United så lenge de må forhandle med Ken Bates om dette.

Så får du Mc Midjo i din iver etter å støtte Bates måle fordeler vs ulemper ( i et kort-og langsiktig perspektiv) av å bli TV sendt på Sky, i lys av trådens tema og mitt første innlegg i denne tråden.  ;)
 

Nå er det pizza!

Punktum.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Jon R

Sv: Marketing av klubben
« Svar #74 på: Desember 04, 2010, 23:02:37 »
Ken Bates er klubbens ansikt utad og hva han uttaler i offentligheten dermed i høyeste grad relevant når man diskuteter marketing av klubben, Mc Midjo.  I denne sammenhengen hvor han har kommet på kollisjonskurs med Sky, var det i mine øyne høyst relevant ift trådens tema å kommentere på at han motarbeider de kreftene som kan markedsføre klubben langt utover Facebook og twitter.  

At  jeg hevder han i artikkelen som jeg hele tiden har referert til fremstiller Sky-sendte ligakamper som ensidig belastende for klubb, spillere, supportere, er ikke spesielt fantasifullt. Det er bare å lese artikkelen. Han sanker muligens noen billige poenger hos de lokale supporterne med sitt utspill, men for oss som følger engelske kamper fra en TV krok i utlandet er Sky sendingene først og fremst et gode. Det mener jeg faktisk det er for klubben også hvis man evner å se dette i en større sammenheng (som marketing) enn den ene hjemmekampen som har blitt vist på Sky denne sesongen.    :)

Og personrettet...Lar den ligge jeg.
« Siste redigering: Desember 04, 2010, 23:06:28 av Jon R »
Jon R.

sportcarl1

Sv: Marketing av klubben
« Svar #75 på: Desember 05, 2010, 15:49:44 »
Så här skrev Bates i matchprogrammet inför cardiff-matchen: When the game was moved from saturday some fans complained quite unfairly, that leeds has done it for the cash regardless of how it affects fans. Not so! for many smaller clubs the 100 000pund appearance fee the home clubs receives is very welcome, for leeds it is scant compensation for lost spectators, fewer corporate attendees so consequently further losses on catering, food, drink, programmes and spend in the superstore
 

lojosang

Sv: Marketing av klubben
« Svar #76 på: Desember 05, 2010, 17:09:27 »
Så här skrev Bates i matchprogrammet inför cardiff-matchen: When the game was moved from saturday some fans complained quite unfairly, that leeds has done it for the cash regardless of how it affects fans. Not so! for many smaller clubs the 100 000pund appearance fee the home clubs receives is very welcome, for leeds it is scant compensation for lost spectators, fewer corporate attendees so consequently further losses on catering, food, drink, programmes and spend in the superstore

Nei og nei! Nå merker jeg skadefrydsgenet gjør seg klart for aksjon.
Så 90% av denne tråden stammer fra en obskøn tabloidisering av et kampprogram?
Er det slik at man her har svelga agn, krok, fiskestang og Askeladdenjolle i et stort jafs?  ;D
- Leif Olav

Jon R

Sv: Marketing av klubben
« Svar #77 på: Desember 05, 2010, 18:23:51 »
Så här skrev Bates i matchprogrammet inför cardiff-matchen: When the game was moved from saturday some fans complained quite unfairly, that leeds has done it for the cash regardless of how it affects fans. Not so! for many smaller clubs the 100 000pund appearance fee the home clubs receives is very welcome, for leeds it is scant compensation for lost spectators, fewer corporate attendees so consequently further losses on catering, food, drink, programmes and spend in the superstore

Nei og nei! Nå merker jeg skadefrydsgenet gjør seg klart for aksjon.
Så 90% av denne tråden stammer fra en obskøn tabloidisering av et kampprogram?
Er det slik at man her har svelga agn, krok, fiskestang og Askeladdenjolle i et stort jafs?  ;D

Hadde det enda vært så enkelt. Bates er jo direkte sitert i et intervju og kampprogrammet bare bekrefter at dette ikke er tatt ifra løse luften. Forhandlingene med Sky som Bates refererer fra er dermed neppe noen fiksjon, ei heller styreformannens utrykte ønske om færre TV sendte kamper gjennom en sesong.  :-[

Bates lirer av seg mye rart i det offentlige og det meste affiserer meg ikke, men akkurat denne gangen går han ut med noe som kan påvirke direkte vår mulighet til å se laget vårt spille og da bør det ikke stå uimotsagt! Vil tro at jeg ikke er så veldig forskjellig fra de fleste supportere "abroad": Jeg ønsker å se Leeds så ofte som overhodet mulig på TV! Når Bates havner på "kollisjonskurs" med de som kan formidle TV bildene, ville jeg tro at han handler i strid med også dine interesser lojosang, men slik er det tydeligvis ikke.  :-\
« Siste redigering: Desember 05, 2010, 18:30:17 av Jon R »
Jon R.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Marketing av klubben
« Svar #78 på: Desember 05, 2010, 21:42:06 »
....

Hadde det enda vært så enkelt. Bates er jo direkte sitert i et intervju og kampprogrammet bare bekrefter at dette ikke er tatt ifra løse luften. Forhandlingene med Sky som Bates refererer fra er dermed neppe noen fiksjon, ei heller styreformannens utrykte ønske om færre TV sendte kamper gjennom en sesong.  :-[

Bates lirer av seg mye rart i det offentlige og det meste affiserer meg ikke, men akkurat denne gangen går han ut med noe som kan påvirke direkte vår mulighet til å se laget vårt spille og da bør det ikke stå uimotsagt! Vil tro at jeg ikke er så veldig forskjellig fra de fleste supportere "abroad": Jeg ønsker å se Leeds så ofte som overhodet mulig på TV! Når Bates havner på "kollisjonskurs" med de som kan formidle TV bildene, ville jeg tro at han handler i strid med også dine interesser lojosang, men slik er det tydeligvis ikke.  :-\

Er det dette enkle budskapet du har forsøkt å formidle hele tida, Jon? For da åpner du jo en helt annen diskusjon enn det du opprinnelig la opp til…  ???  (Det er til og med noen i denne tråden som har gått seg så vill i ’spissformuleringene’ dine, at de nå tror at Bates har bragt skam over klubben i møter med Sky.... Hvem er det som kan ha fått dem på en slik fantastisk tanke? 8))

Jeg for min del synes det er helt greit med færre TV-kamper på ukurante tidspunkter. Synes også det er helt greit at Bates diskuterer dette med Sky – og tror også at andre klubber i tilsvarende situasjon gjør det samme (men tabloidene elsker jo simpelthen Ken Bates…)

Min interesse ligger ikke i å telle TV-kamper eller fremme marketingkampanjer for å verve fans i Afrika, fjerne Østen eller Finland. Min interesse ligger derimot i at Leeds United fortsatt har en sterk lokal forankring og et hjerte i Yorkshire, at det blir tilrettelagt for at folk kan komme fysisk på kampene og skape atmosfæren som har blitt et varemerke for klubben, at familier kan ha en tradisjon med å ta med seg ungene sine på kamp annenhver lørdag ettermiddag etc etc…

Det ene utelukker ikke det andre, men her må man altså finne en balanse mellom flere interesser. Der Sky utvilsomt har de samme interesser som de fleste supportere ’abroad’ (men også sin egen økonomisk balanse for øye), må klubbens ledelse forsøke å finne den balansen som blir mest riktig for klubben i et større perspektiv. (Slik økonomien er, tror jeg også klubben akkurat nå er mer avhengig av den kortsiktige cashfloweffekten, enn den langsiktige marketingeffekten…).

Hvor man mener denne balansen bør ligge, kommer helt an på hvilket verdisyn en som fotballssupporter velger å ha, og i så måte er denne tråden fryktelig trist lesning…. :-\
« Siste redigering: Desember 05, 2010, 21:46:39 av McMidjo »
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Svend Anders

Sv: Marketing av klubben
« Svar #79 på: Desember 14, 2010, 20:47:49 »
Synes denne tråden har et interessant utgangspunkt og tema!

Leeds har åpenbart en del å lære, og begynner sakte men sikkert å gå opp noen stier innen spesielt nye medier. De mangler en Facebook-side, men de har individer aktive på Twitter (med både- og-erfaringer).

De på twitter vil ha merket seg at Leeds United denne uken lanserer en egen iPhone-app. Den skal etter sigende ha LUTV integrert, så vi kan se høydepunkter på mobilen, etc. Det begynner å ligne noe, om de faktisk klarer å levere på det tekniske.

I kjølvannet av dette ser jeg flere etterlyse Facebook-side, og jeg vil tro at klubben har dette i tankene. Så vidt jeg vet har planene blitt hemmet av at deres head of new media sluttet i jobben tidligere i år, da de var midt i utarbeidelsen av flere av disse løsningene. De har utlyst stillingen i etterkant, jeg vet ikke om ny person er på plass ennå men håper det da vil gi nye løft.

Utfordringen for klubben vil jo være å i alle disse kanalene gi brukerne en ekstra opplevd verdi, de kan ikke være på facebook etc bare for å være der. De må ha en klar strategi og langsiktig gjennomføringsevne. Mange sier at man "lærer best å svømme i vannet", men likefullt er det slik at om du ikke har noen til å vise deg hvordan vil du risikere å synke rett til bånns.

En del av denne tråden dreier seg om TV-visninger av Leeds-kamper. Jeg skal ikke gå så langt ut på dette, men jeg tror vel noen har mistolket noen uttalelser. Man trenger vel ikke "Bates-briller" for å se at f.eks flyttingen av Cardiff-kampen var belastende for supporterne. Også flere av våre medlemmer her oppe endte med Leeds-tur uten Leeds-kamp.

Det rammer også publikumoppmøtet, klubbens organisering, etc når så mange kamper flyttes. Jeg også vil gjerne se Leeds mye på tv, men jeg er samtidig tvilende av effekten av å ha Leeds på små betal-tv-kanaler.
Kamper som cupoppgjør mot Pool, ManU, Spurs og nå Gunners er derimot noe annet (og som lojosang sier, Premiership om et års tid), og vil kunne ha mye bredere appell.

Jeg er spent på hva klubben klarer å dra videre, spesielt digitalt - og først ut er altså en App denne uka.

SA

Jon R

Sv: Marketing av klubben
« Svar #80 på: Desember 15, 2010, 15:25:08 »
Føler meg nesten forpliktet til å gi deg et svar på denne også jeg, Svend!  :)


”En del av denne tråden dreier seg om TV-visninger av Leeds-kamper. Jeg skal ikke gå så langt ut på dette, men jeg tror vel noen har mistolket noen uttalelser. Man trenger vel ikke "Bates-briller" for å se at f.eks flyttingen av Cardiff-kampen var belastende for supporterne. Også flere av våre medlemmer her oppe endte med Leeds-tur uten Leeds-kamp.”

Tror ikke du vil finne en eneste på forumet som ikke har forståelse for at flyttingen av Cardiff kampen var ugunstig. Har ikke noen problemer med at Bates tok denne enkeltkampen opp med Sky når det gjelder måten og tidspunktet denne enkeltkampen ble flyttet til. Men Cardiff var altså et uheldig unntak og så vidt jeg vet den eneste mandagsendte Championship kampen til nå denne sesongen.

Det er i beste fall en halv sannhet at Leeds taper penger på TV sendte kamper, ettersom TV avtalene er gull verdt for klubbene. Hovedregelen er også at Sky varsler flytting av kamper relativt lang tid i forveien og til et langt mindre ugunstig tidspunkt som tidlig eller sen formiddag lørdag, tidlig formiddag søndag og noen ganger sent fredag. Med andre ord tidspunkter der supportere langveis fra fortsatt vil kunne se kampen innenfor en normalhelg og hvor hjemmekampene fortsatt kan være en lokalforankret fest for supporterne og familiene deres.

På bakgrunn av dette blir det problematisk når han bruker Cardiff kampen som et eksempel på alle ulempene ved TV sendte Championshipkamper generelt.

Jeg kan kan heller ikke skjønne argumentet med at det er for mange Sky sendte Leeds kamper på TV. Det har blitt vist en hjemmekamp på Sky og 5 kamper totalt sett og altså ingen etter Cardiff kampen i oktober. Det betyr at Live football under hele vår gode periode kun har vært forbeholdt de med kampbillett. Jeg synes det er dumt, og jeg er sikker på at markedføringsverdien av at for eksempel QPR kampen hadde blitt sendt på TV, ikke hadde vært uvesentlig.  

 Det rammer også publikumoppmøtet, klubbens organisering, etc når så mange kamper flyttes.

Nettopp. Bates nevner en rekke andre ulemper også. Han bruker deretter alle disse ulempene som argument for hvorfor han ønsker færre TV sendte kamper gjennom en sesong. Det er altså en annen side ved dette som Bates overhodet ikke nevner ( i artikkelen), nemlig de åpenbare fordelene ved at Leeds er på TV.


Jeg også vil gjerne se Leeds mye på tv, men jeg er samtidig tvilende av effekten av å ha Leeds på små betal-tv-kanaler.

Jeg får lyst til å utgangspunkt i mitt eget ståsted som ”Leeds supporter abroad”:
 I Oslo og Tønsberg er det et levende og sosialt Leeds miljø der de TV sendte kampene er det naturlige samlingspunktet. Her treffes nye og gamle Leeds venner. Vi ser kamper og diskuterer engasjert om Leeds United før, under og etter kampene. Slik vedlikeholdes og utvikles Leeds nettverk og ”vi” opplevelsen forsterkes. Min Leeds interesse forsterkes gjennom møtet med disse menneskene og mitt liv ville vært fattigere uten. Jeg vet at mange har det som meg! Selv i league One har det tidvis vært tilnærmet stinn brakke på Sportsbaren, selv på de ”små” kampene. Disse miljøene ble langt på vei etablert i annen tid da Leeds spilte på øverste nivå, men de har blitt holdt ved like takket være TV sendte kamper på små og store betal TV kanaler, og det kommer stadig nye ansikter til! I april drar jeg til Leeds for å se de spille mot Forest, med en gjeng jeg ble invitert inn i nettopp på en TV sendt kamp (Middlesboro) på Sportsbaren. Disse samlingspunktene rundt TV kampene i små og store Leeds miljøer fungerer dermed som markedsføringskanaler for klubben og får med det positive ringvirkninger langt inn i klubbkassa.  :)


En liten historie: Tidligere i høst satt jeg for første gang og så en TV sendt Leeds kamp ( Sheff U) sammen med 10 åringen. Både han og jeg hadde Leeds drakta på og han gledet seg til endelig å se en Leeds  kamp sammen med pappan sin. Han syntes nok kampen var litt kjedelig men han kom seg raskt ut på gulvet med meg da jeg startet krigsdansen etter Bradleys scoring. 7 åringen kom også løpende til å spurte om vi ikke snart skulle til Ulluvål og se den Lyn kampen jeg hadde snakket om…Etter å ha sett målet noen ganger i reprise fikk vi en fin liten dialog om tatooene til Bradley Johnson som 10 åringen syntes var skikkelig tøffe men som 7 åringen mente var litt skumle. Det skapes gjerne en gryende Leeds interesse av sånne små hendelser…


Kamper som cupoppgjør mot Pool, ManU, Spurs og nå Gunners er derimot noe annet (og som lojosang sier, Premiership om et års tid), og vil kunne ha mye bredere appell.

Tror ikke du finner noen som er uenig i dette. Spørsmålet er om Leeds kan nekte Sky å vise noen av de ”små” kampene for så forvente at de (kanskje allerede neste sesong) skal prioritere oss i de store kampene. Minner igjen om at klubbene kompenseres rikt for ulempene ved å flytte kamper. Jeg vil tro at Sky lett kan finne metoder for å statuere eksempler overfor klubber som vil ha både i pose og sekk og som vanskliggjør oppsettet av et sendeskjema. Jeg for min del håper virkelig at gubben selv har holdt seg langt unna dialogen med Sky. Paradokset er at Bates ønske og "straffen" fra Sky fort kan bli den samme: Mindre Leeds på TV.

Når det gjelder LUSCOS har jeg ofte tenkt at det ligger et stor ubenyttet potensiale i de TV sendte kampene grunnet den store interessen rundt dem. LUSCOS kunne for eksempel  ha en egen representant med en liten ”stand” på Sportsbaren hvor man promoterer LUSCOS spesielt og Leeds United generelt. Her får man kontakt med den virkelige grasrota i Leeds miljøene og man får muligheten til å møte noen av de meste engasjerte supporterne. Sosialt og moro på en gang!


« Siste redigering: Desember 15, 2010, 15:35:34 av Jon R »
Jon R.

Svend Anders

Sv: Marketing av klubben
« Svar #81 på: Desember 15, 2010, 22:57:43 »
Jeg sa vel at jeg ikke skulle gå spesielt inn på tv-biten, men siden du har skrevet såpass utfyllende må jeg jo svare igjen jeg også  :)
Og igjen er vi enig om det meste (kjedelig), men et par kommentarer kan jeg likevel skyte inn.

Effekten av å flytte kamper til tidligere avspark, etc på lørdag, eller søndag formiddag tror jeg ikke har så mye og si, og hvis dette provoserer Bates er jeg overrasket. Men at nettopp de fleste flyttede kampene er på bortebane skulle samtidig tale for at han snakker på vegne av fansen mtp reiseutfordringer på fredag kveld, osv. Men problemet virker ikke overveldende stort, som du påpeker.

Vedr effekten av å være på tv har et godt eksempel mtp 10-åringen. Mitt poeng er at jeg tror den virkelig effekten, utover å nå eksisterende supportere, først vil ha en virkelig betydning når vi kommer inn i de "kommersielle" kampene og ligaene. Men selvfølgelig: Jeg vil gjerne ha hver kamp på tv, og når vi rykker opp til våren blir det en realitet.

Innspillet ditt om å ha kontaktpersoner fra LUSCOS til å promotere oss ved tv-kamper etc er godt. Og pub-ansvarlig Terje Dahl tar gjerne imot slike kontaktpersoner, vi har allerede noen engasjerte et par steder. Vi trenger det åpenbart i Oslo også. Jeg sender nå en ekstra bunke TPN til f.eks  både Tønsberg og Bergen hvor det er gode miljøer med fortsatt vekstmuligheter. Er det lignende miljøer andre steder så er det bare å ta kontakt.

SA

Svend Anders

Sv: Marketing av klubben
« Svar #82 på: Desember 15, 2010, 23:23:44 »
App'en da, er det noen som er spent på den?

I stedet for å klage i etterkant, hva vil dere forvente at den skal gi og levere?

lojosang

Sv: Marketing av klubben
« Svar #83 på: Desember 15, 2010, 23:29:46 »
Av en Aifåonæpp? Tja, gjør den at man faktisk kan klare å RINGE med mannskiten uten å sitte i krysspunktet mellom tre basestasjoner med aluminiumshatt på hodet vil den selge som varm, hakka møkk med hvetebrød til. Kommer den til Android?
- Leif Olav

Mr. Leeds

Sv: Marketing av klubben
« Svar #84 på: Desember 16, 2010, 00:10:11 »
Av en Aifåonæpp? Tja, gjør den at man faktisk kan klare å RINGE med mannskiten uten å sitte i krysspunktet mellom tre basestasjoner med aluminiumshatt på hodet vil den selge som varm, hakka møkk med hvetebrød til. Kommer den til Android?
;D
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

Kontakinte

Sv: Marketing av klubben
« Svar #85 på: Desember 16, 2010, 08:57:17 »
Av en Aifåonæpp? Tja, gjør den at man faktisk kan klare å RINGE med mannskiten uten å sitte i krysspunktet mellom tre basestasjoner med aluminiumshatt på hodet vil den selge som varm, hakka møkk med hvetebrød til. Kommer den til Android?


Fantastisk morsomt..

Torpe-do

Sv: Marketing av klubben
« Svar #86 på: Desember 16, 2010, 10:55:05 »
App'en da, er det noen som er spent på den?

I stedet for å klage i etterkant, hva vil dere forvente at den skal gi og levere?

Jeg er veldig spent på den! Ser for meg at den kan bli flittig brukt om den viser seg å være funksjonell!

Dette kan være etter mitt syn et godt initiativ fra Leeds' markedsføringsfolk sin side.

Sydhagen

Sv: Marketing av klubben
« Svar #87 på: Desember 16, 2010, 11:17:39 »
App'en da, er det noen som er spent på den?

I stedet for å klage i etterkant, hva vil dere forvente at den skal gi og levere?

Når kommer den??
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Sv: Marketing av klubben
« Svar #88 på: Desember 16, 2010, 13:28:11 »
Jeg sa vel at jeg ikke skulle gå spesielt inn på tv-biten, men siden du har skrevet såpass utfyllende må jeg jo svare igjen jeg også  :)
Og igjen er vi enig om det meste (kjedelig), men et par kommentarer kan jeg likevel skyte inn.

Effekten av å flytte kamper til tidligere avspark, etc på lørdag, eller søndag formiddag tror jeg ikke har så mye og si, og hvis dette provoserer Bates er jeg overrasket. Men at nettopp de fleste flyttede kampene er på bortebane skulle samtidig tale for at han snakker på vegne av fansen mtp reiseutfordringer på fredag kveld, osv. Men problemet virker ikke overveldende stort, som du påpeker.

Vedr effekten av å være på tv har et godt eksempel mtp 10-åringen. Mitt poeng er at jeg tror den virkelig effekten, utover å nå eksisterende supportere, først vil ha en virkelig betydning når vi kommer inn i de "kommersielle" kampene og ligaene. Men selvfølgelig: Jeg vil gjerne ha hver kamp på tv, og når vi rykker opp til våren blir det en realitet.

Innspillet ditt om å ha kontaktpersoner fra LUSCOS til å promotere oss ved tv-kamper etc er godt. Og pub-ansvarlig Terje Dahl tar gjerne imot slike kontaktpersoner, vi har allerede noen engasjerte et par steder. Vi trenger det åpenbart i Oslo også. Jeg sender nå en ekstra bunke TPN til f.eks  både Tønsberg og Bergen hvor det er gode miljøer med fortsatt vekstmuligheter. Er det lignende miljøer andre steder så er det bare å ta kontakt.

SA

Hei igjen Svend! Jeg har allerede meldt meg som frivillig kontaktperson for Sportsbaren. Ihvertfall mailet jeg med Terje om dettte tidligere i år og regnet med at jeg står på en eller annen liste. Terje må gjerne sende en forespørsel til meg hvis det er noe han tenker jeg kan bidra med. Ã… ta med en bunke TPN og snakke varmt om LUSCOS er ikke noe problem. Jeg er stort sett på alle kampene og prøver iherdig å promotere Sportsbaren som vårt faste møtested i Oslo, slik at flest mulig samles et og samme sted.  :)
Jon R.

Stephenjazz

Sv: Marketing av klubben
« Svar #89 på: Oktober 30, 2011, 20:55:41 »
Kan noen si meg hvorfor ikke Leeds United fortsatt ikke har en offisiell facebook-page?
Det blir aldri umoderne å vinne