Skrevet av Emne: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?  (Lest 3687 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andersen

Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« på: Desember 29, 2011, 12:46:57 »
Litt tanker om dette , når laget vårt har motgang for tiden . Har SG noe mere å tilføre laget nå ? Han har lite midler å bruke på nye spillere  blir for det meste låneavtaler korte lange. Spilere som kommer til klubben som selv sliter med å få fast plass på egne lag. Hvordan kan en ny manager jobbe med laget vårt nå ? Får han de samme vilkårene som SG har hatt i 3 år nå ? Spillesystem ? Hvem jeg vil ha ? Er det noen kjente gode trenere ledig for tiden? Jeg vil ha en manager som er autoritær, bestemt, som har tro på et spillesystem  som gagner laget utifra spillergruppa vi har i dag, som tør å la spillere med lite spilletid få en sjangse til å bevise at de har noe på dette laget å gjøre. En manager som kan gå til styret og si at han vil ha forsterkninger i form av nye spillere , bringe inn egne trenerteam som kan jobbe med det laget sliter med for tiden . Vil ha en eier som ikke vakler fra det ene svaret til det neste dagen etter . Vil ha eier / manager som har samme tankegang  . LEEDS4EVER 

Kato

Sv: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #1 på: Desember 29, 2011, 12:58:39 »
Vi vil nok alle ha det samme som deg. Men det hadde kanskje vært kjedelig hvis alt hadde vært perfekt.

Litt midler fra gamlefar, til to forsterkninger i januar. Da hadde jeg vært fornøyd.
 

Andersen

Sv: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #2 på: Desember 29, 2011, 13:07:58 »
Hadde alt vært perfekt , hadde vi vært i PL nå, eller knivet med The Saints om opprykket . Men det er som vanlig ups and downs !  ;)

lojosang

Sv: Re: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #3 på: Desember 29, 2011, 15:08:18 »
"Autoritær"? Det gir ikke en eneste positiv assosiasjon i min bok. Det er enorm forskjell på å være autoritær og å ha autoritet.

-LeifO

Moderatortroll.
- Leif Olav

Leedsfan

Sv: Re: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #4 på: Desember 29, 2011, 16:59:32 »
"Autoritær"? Det gir ikke en eneste positiv assosiasjon i min bok. Det er enorm forskjell på å være autoritær og å ha autoritet.

-LeifO

Moderatortroll.

Så de utrykkene henger ikke noe i sammen?

Vi har jo diskutert dette før, men en trener som er dyktig faglig samtidig som han er respektert og "fryktet" er en jeg vil ha inn...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lojosang

Sv: Re: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #5 på: Desember 29, 2011, 17:44:01 »
Bates er vel klassisk autoritær i sin lederstil. Har han autoritet? Autoritær og frykt er forøvrig uttrykk som først og fremst brukes om regimer svært få liker å sammenligne seg med. Men for all del, de siste dagers bilder fra Nord-Korea viser jo hvilken enorm fellesskapsfølelse denne lederstilen frambringer. :D

-LeifO

Moderatortroll.
- Leif Olav

Per Arne

Sv: Re: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #6 på: Desember 29, 2011, 17:55:28 »
Bates er vel klassisk autoritær i sin lederstil. Har han autoritet? Autoritær og frykt er forøvrig uttrykk som først og fremst brukes om regimer svært få liker å sammenligne seg med. Men for all del, de siste dagers bilder fra Nord-Korea viser jo hvilken enorm fellesskapsfølelse denne lederstilen frambringer. :D

-LeifO

Moderatortroll.

Tror du ligger godt an til å stikke av med årets kverulantpris.

 ;)

Leedsfan

Sv: Re: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #7 på: Desember 29, 2011, 18:41:12 »
Bates er vel klassisk autoritær i sin lederstil. Har han autoritet? Autoritær og frykt er forøvrig uttrykk som først og fremst brukes om regimer svært få liker å sammenligne seg med. Men for all del, de siste dagers bilder fra Nord-Korea viser jo hvilken enorm fellesskapsfølelse denne lederstilen frambringer. :D

-LeifO

Moderatortroll.

Managere jeg kan like stilen på; Kjetil Rekdal, Martin O' Neill, "The Special One", Sir..... og Ronny Deila. Managere som tenker på lagets beste, er engasjerte, tør å ta upopulære valg og som spillerene respekterer/"frykter".....

Managere som har en stil jeg ikke er 100% begeistret for er: Svennis, Marit Breivik, Ã…ge Hareide (spesielt som landslagstrener) og Simon Grayson per dags dato.

Jeg husker at jeg "fryktet" min sosialøkonomilærer på vgs, jeg respekterte han også. Til timene hans hadde jeg alltid gjort leksene mine, og fikk gode karakterer og lærte masse.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lojosang

Sv: Re: Sv: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #8 på: Desember 29, 2011, 19:56:08 »
Ref Wikipedia betyr ordet autoritær "Den som uten saklig grunnlag eller uten og gi saklig begrunnelse bestemmer over andre andre".
Tror ingen har ønsker en slik trenerprofil.

Selv om vi i dag sannsynligvis  har en klubbeier som muligens er, slik tror jeg ikke det er riktig med en manager/trener som er slik.

Høres veldig ut som Bates da. Var nok neppe det Andersen mente heller. :)

-LeifO

Moderatortroll.
- Leif Olav

Leedsfan

Sv: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #9 på: Desember 29, 2011, 20:45:59 »
Ref Wikipedia betyr ordet autoritær "Den som uten saklig grunnlag eller uten og gi saklig begrunnelse bestemmer over andre andre".
Tror ingen har ønsker en slik trenerprofil.

Selv om vi i dag sannsynligvis  har en klubbeier som muligens er, slik tror jeg ikke det er riktig med en manager/trener som er slik.



Sånn ønsker vi ikke nei, får holde med en som har litt autoritet da...

Sitat
Autoritet (fra latin autoritas) er et bredere begrep enn makt. En autoritet kjennetegnes ved at den oppfattes som rettmessig og legitim av de underordnede. Autoritet kan dermed defineres som legitim makt. Autoritet gjør det mulig å få gjennomført mål mot andres interesser uten at det skjer mot deres vilje. Dette innebærer ikke nødvendigvis at de underordnede er enige i de overordnedes avgjørelser, det betyr kun at de anerkjenner de overordnedes rett til å foreta slike avgjørelser og ens egen plikt til å adlyde.

Max Weber definerte ut fra dette autoritet som makt som anerkjennes som legitim og rettmessig både av makthaverne og de maktesløse. Han skilte også mellom tre former for autoritet (tysk Herrschaft):

Tradisjonell autoritet som legitimeres av veletablerte tradisjoner og sosiale strukturer. Et eksempel er autoriteten til kongelige og geistlige.
Karismatisk autoritet som legitimeres av en persons usedvanlige innsikt og evne til skape lojalitet og lydighet blant de underordna. Slik autoritet finner vi ofte blant profeter eller politikere, som Lenin, Luther, Hitler og Walesa.
Legalt-rasjonell autoritet som legitimeres gjennom formelle lover og regler. Moderne samfunn preges av denne formen for autoritet.
« Siste redigering: Desember 29, 2011, 20:47:44 av Leedsfan »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Here we go again

  • Gjest
Sv: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #10 på: Desember 29, 2011, 20:57:19 »
Så lenge Bates styrer skuten spiller det liten rolle hvilken manager vi har.  Da kan SG gjøre jobben videre.  Tviler sterkt på at det er en ledig manager der ute med de rette egenskapene til å skape et nytt storlag av Leeds, og som samtidig avfinner seg med knapper og glansbilder.
Nei Bates må nok bort, enten ved et salg av klubben eller av naturlige årsaker.

Leedsfan

Sv: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #11 på: Desember 29, 2011, 21:06:42 »
Så lenge Bates styrer skuten spiller det liten rolle hvilken manager vi har.  Da kan SG gjøre jobben videre.  Tviler sterkt på at det er en ledig manager der ute med de rette egenskapene til å skape et nytt storlag av Leeds, og som samtidig avfinner seg med knapper og glansbilder.
Nei Bates må nok bort, enten ved et salg av klubben eller av naturlige årsaker.

Det virker nesten som det viktigste en manager kan ha er et navn og kontakter. Lettere å skaffe seg gode spillere da. Har man ikke navn og kontakter, så må man ha penger.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Tarald72

Sv: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #12 på: Desember 29, 2011, 21:07:27 »
Ref Wikipedia betyr ordet autoritær "Den som uten saklig grunnlag eller uten og gi saklig begrunnelse bestemmer over andre andre".
Tror ingen har ønsker en slik trenerprofil.

Selv om vi i dag sannsynligvis  har en klubbeier som muligens er, slik tror jeg ikke det er riktig med en manager/trener som er slik.



Jeg er vel en typisk SG-tilhenger, som mener at Simon er den rette mann for jobben, og han ville fått bedre resultater hvis han hadde fått bedre resurser. Bates sier en ting om at vi skal ikke ha noe panikk-kjøp i januar(likte veldig godt å få belyst meningen av ordet autoritær over), mens Grayson gjerne vil ha minst to.
Når fortsatt spillerne er positive syns jeg ikke det er grunnlag for at vi supportere skal være det heller!
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

Tarald72

Sv: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #13 på: Desember 29, 2011, 21:09:12 »
Ref Wikipedia betyr ordet autoritær "Den som uten saklig grunnlag eller uten og gi saklig begrunnelse bestemmer over andre andre".
Tror ingen har ønsker en slik trenerprofil.

Selv om vi i dag sannsynligvis  har en klubbeier som muligens er, slik tror jeg ikke det er riktig med en manager/trener som er slik.



Jeg er vel en typisk SG-tilhenger, som mener at Simon er den rette mann for jobben, og han ville fått bedre resultater hvis han hadde fått bedre resurser. Bates sier en ting om at vi skal ikke ha noe panikk-kjøp i januar(likte veldig godt å få belyst meningen av ordet autoritær over), mens Grayson gjerne vil ha minst to.
Når fortsatt spillerne er positive syns jeg ikke det er grunnlag for at vi supportere skal være det heller!
....ikke skal være det heller, mente jeg selvsagt......sorry folkens - MOT
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

Here we go again

  • Gjest
Sv: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #14 på: Desember 29, 2011, 21:18:31 »
Så lenge Bates styrer skuten spiller det liten rolle hvilken manager vi har.  Da kan SG gjøre jobben videre.  Tviler sterkt på at det er en ledig manager der ute med de rette egenskapene til å skape et nytt storlag av Leeds, og som samtidig avfinner seg med knapper og glansbilder.
Nei Bates må nok bort, enten ved et salg av klubben eller av naturlige årsaker.

Det virker nesten som det viktigste en manager kan ha er et navn og kontakter. Lettere å skaffe seg gode spillere da. Har man ikke navn og kontakter, så må man ha penger.

Godt poeng.  Veldig viktig å ha kontakter.  Men samtidig må man vite hva man holder på med og noen penger må man i tillegg ha og rutte med.
Men historiebøkene er samtidig fulle av mislykkede managere som har hatt nok av penger mellom hendene.
Mitt poeng er at Bates skremmer bort de fleste av de managerne vi etterlyser.

Leedsfan

Sv: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #15 på: Desember 29, 2011, 21:36:00 »
Så lenge Bates styrer skuten spiller det liten rolle hvilken manager vi har.  Da kan SG gjøre jobben videre.  Tviler sterkt på at det er en ledig manager der ute med de rette egenskapene til å skape et nytt storlag av Leeds, og som samtidig avfinner seg med knapper og glansbilder.
Nei Bates må nok bort, enten ved et salg av klubben eller av naturlige årsaker.

Det virker nesten som det viktigste en manager kan ha er et navn og kontakter. Lettere å skaffe seg gode spillere da. Har man ikke navn og kontakter, så må man ha penger.

Godt poeng.  Veldig viktig å ha kontakter.  Men samtidig må man vite hva man holder på med og noen penger må man i tillegg ha og rutte med.
Men historiebøkene er samtidig fulle av mislykkede managere som har hatt nok av penger mellom hendene.
Mitt poeng er at Bates skremmer bort de fleste av de managerne vi etterlyser.

Bates har sin egen virkelighetsoppfatning dessverre, tror han tror at han har 100% rett hele tiden. Altså ingen lett mann å leve med.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Ronald

Sv: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #16 på: Desember 30, 2011, 00:29:59 »
Eg har Uefa B lisens samt uttallige triumfer på Fifa 10. E det bare å søke eller..... ;D

Mr. Leeds

Sv: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #17 på: Desember 30, 2011, 00:57:34 »
Eg har Uefa B lisens samt uttallige triumfer på Fifa 10. E det bare å søke eller..... ;D
Spe på med at du har fått opp Workington Reds fra conference til champions league bare med å bruke småpenger ;D Lurer på om Bates ville se humoren i en slik søknad - veldokumentert og stilig utforma, men med nok selvironi til at det er en viss humor i det. Kanskje jeg skal prøve å sende en slik dersom Simon må gå..
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

SindreWikre

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 672
  • Total likes: 0
  • Sindre - LEEDS - LEEDS - LEEDS
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #18 på: Desember 30, 2011, 03:52:48 »
Jeg tror ikke en manager kan endre noe på det Bates driver med...
SG har jo sagt at han vil ha nye navn i alle overgangsvinduene han har vært med på i Leeds...

Bates gir ikke noen annen manager penger heller vil jeg tro!

Jeg er ofte skeptisk til SG men når jeg får tenkt meg om skikkelig vet jeg at han ikke har gjort noe gale...
Pontus ❤

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #19 på: Desember 30, 2011, 14:04:27 »
Jeg har et forslag om hvem vi uansett ikke skal ha og heller ingen som minner om ham; Graeme Souness..... ::)!!! Han var forferdelig når han holdt på.

Ellers tror jeg Simon gjør så godt han kan med de midlene  han har, og det viser seg dessverre som litt snaut. Blir irritert når jeg tenker på hva de har fått til i Norwich og nå Southampton som sannsynligvis går fra L1 og hele veien. Samtidi ser vi at West Ham etter nedrykk igjen aspirerer til retur til det gode selskap. Men vi ligger der og surrer det til sesong etter sesong. Den knekken Leeds United fikk under Ridsdale epoken har vært langvarig og bruddene gror seint.

Ny manager, jag det trenger vi for å rykke opp tror jeg, men slik det er nå er det for lite vilje, evne og ressurser til det. O `Neill gikk jo til Sunderland, han kunne jeg virkelig ha tenkt meg.
Yeboahs vitne

Kato

Sv: Hva kan en ny manager gjøre ? Hvem vil vi ha ?
« Svar #20 på: Desember 31, 2011, 11:07:42 »
Jeg har et forslag om hvem vi uansett ikke skal ha og heller ingen som minner om ham; Graeme Souness..... ::)!!! Han var forferdelig når han holdt på.

Ellers tror jeg Simon gjør så godt han kan med de midlene  han har, og det viser seg dessverre som litt snaut. Blir irritert når jeg tenker på hva de har fått til i Norwich og nå Southampton som sannsynligvis går fra L1 og hele veien. Samtidi ser vi at West Ham etter nedrykk igjen aspirerer til retur til det gode selskap. Men vi ligger der og surrer det til sesong etter sesong. Den knekken Leeds United fikk under Ridsdale epoken har vært langvarig og bruddene gror seint.

Ny manager, jag det trenger vi for å rykke opp tror jeg, men slik det er nå er det for lite vilje, evne og ressurser til det. O `Neill gikk jo til Sunderland, han kunne jeg virkelig ha tenkt meg.

Sammenlign lønna til Big Sam, transferpotten hans, og lønnsmidlene han rår over, med det Grayson har å rutte med.

Sannsynligvis to divisjoners forskjell, nedrykkspenger eller ikke.

Hvis Big Sam er sitert riktig, sier han ifølge VG i dag at han har de fire spissene i NPC med høyest lønn.
« Siste redigering: Desember 31, 2011, 11:31:29 av Kato »