Skrevet av Emne: Kamp: vs. Barnsley på Oakwell, lørdag 31. desember kl 14:00 (norsk tid).  (Lest 55772 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ArneS

Den 17. mann

ArneS

B A R N S L E Y    T R I V I A

Barnsley ligger i Sør-Yorkshire,  langs M1 mellom Leeds og Sheffield.  Avstanden fra Leeds er bare ca 40km.
Det bor ca 75.000 i selve Barnsley, men drøye 200.000 i Metropolitan area.   
I følge offisielt hold i Barnsley kommer navnet fra Barne og Lay, som betyr hhv låve og eng.

På 1500-tallet var det fortsatt bare 600 innbyggere, men etterhvert ble byen et viktig stoppested mellom Leeds, Sheffield og London – og folketallet tok seg opp.

Historisk var kullgruver og glassmakere hovedleveveien i Barnsley.  De største arbeidsgiverne i dag er Ardagh Glass og Fosters Bakery.

Byen har en stolt hornmusikk-tradisjon.

The Hull and Barnsley Railway ble bygget på 1880 tallet, og ble en del av det engelske nettverket i 1923.  Til tross for navnet kom aldri jernbanen til Barnsley!

Barnsley hadde UK's første returstasjon for glass allerede i 1977.

Alex Turner og Matt Helders fra Arctic Monkeys studerte musikk ved Barnsley College.

Barnsleys 2 vennskapsbyer er Schwäbisch Gmünd (Tyskland) -prøv og si det på engelsk- og Horlivka (Ukraina).


Kjente folk fra Barnsley:
Mark Crossley (Keeper)
Peter Byford (Saxon)
John Duttine (Skuespiller  Sgt Miller,  Heartbeat)
Brian og Jimmy Greenhoff
Mick McCarthy (Mest kjent som manager)
Arthur Scargill (Fagforeningsleder)



Barnsley FC

Grunnlagt i 1887 som Barnsley St.Peter, kallenavn the Tykes.  Oakwell stadium har vært klubbens hjemmebane siden 1888.  Stadion tar i dag 23.009 tilskuere.  Stadion ligger i Grove Street – ikke langt fra barneskolen med samme navn. Det er bare 39km fra Elland Road til Oakwell.

Klubben klarte å vinne FA Cupen i 1912 etter å ha slått West Bromwich i finalen.

Barnsley har 70 sesonger på nivå 2 – ingen har flere.
Etter sesongen 1914-1915 skulle 1. divisjon utvides til 22 lag, og Barnsley som hadde blitt nr 3 i 2.divisjon hadde håp om opprykk.  Etter mye fram og tilbake skulle siste laget som rykket opp avgjøres ved avstemming, og det er sterke rykter om at intens lobbyvirksomhet og direkte bestikkelser gjorde at Woolwich Arsenal fikk plassen på bekostning av Barnsley.
Barnsley rykket opp til Premier League etter 96-97 sesongen, men rykket rett ned igjen.  Det ble flere nedrykk, trusler om adminstrasjon og konkurs (høres dette kjent ut???).
Barnsley er forøvrig en av 4 klubber som har bare en sesong i PL.  (De andre er Burnley, Blackpool og Swindon).

Barnsley har hatt 12 ulike draktleverandører, og 12 ulike draktsponsorer.

Største seier:  9-0  (Loughborough 1899)
Største tap:  0-9  (Notts County 1927)

Yngste liga-spiller ever:  Reuben Noble-Lazarus  15 år og 45 dager i 2008.


Kjente spillere:
Paul Bernard
Clayton Blackmore
Kenny Burns
Deon Burton
Michael Chopra
Jan Ã…ge Fjørtoft
Andy Gray
Stephen McPhail
Michael Mifsud
Jan Mølby
John Oster
Kevin Richardson
David Speedie
Ashley Ward
Den 17. mann

Masinga

Nok er Yorkshirederby vi har grunn til å frykte! Nå skal Leeds United 4 mil ned i veien, til gruvebyen Barnsley, som neppe står på verdensarvlisten til Unesco.

Det er ikke bare Leeds som kaller seg The Pride of Yorkshire. På de røde skjerfene til Barnsley står de samme ordene. Nå er det opp til Leeds United å vise hvor slagordet hører hjemme.

Men jeg frykter at Simon Graysons menn vil gå på nok en smell og elendigheten fortsetter.
Masinga, medl.nr. 1250

Andersen

Er fornøyd med poeng, i morgen når mannefallet florerer i troppen nå !  :-X

Hobben

Her tror jeg vi taper. Er fornøyd om vi for med oss 1 poeng.
Rogaland Whites

auren

Kun tre poeng gjelder hvis vi skal ha heng på play off.. Tipper gutta slår tilbake! 3-1, med to scoringer fra en uventet spiller :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

huff, dette vert stygt
COME ON LEEDS !!

RoarG

Her skal det sure tapet fra noen få uker tilbake hevnes. Nå skal vi både reise strømmen og snu kjerringa. Barnsley skal få lov til å bite i det sure graset. 3-0 til vårs! Nemlig.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Oggy

Veldig fornøyd om vi får ett poeng  :)
Oggy

Ove

Jeg tror også vi slår tilbake i morgen. Vi har ofte slått til når alle forventer tap.
 

RoarG

Jeg tror også vi slår tilbake i morgen. Vi har ofte slått til når alle forventer tap.
Vi blir sikkert rundspilt, så raner vi oss til alle tre poengene. På tide med en ny Burnley-kamp igjen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

berlin

Hvis vi ikke slår tilbake i morgen begynner jeg å lure. Forventer at vi harver over de omtrent som borte mot Forest. Yuhuu!  8)

LEO

Hjemmelage har også skader hos både sine egne og leie spillere.

De har en meget tynn stall og må antakelig inn med 16 og 17 åringer i sin squad.

Vi har derfor ingenting å skylde på hvis vi skulle tape.

Uansett våre skader så har Grayson to kamper å gjøre det på eller så er han ute.
Vår hjemmestatistikk er nedrykks takter.
 

Mr. Leeds

Ingen tro på poeng her. Blir vel en 4-4-2 med overkjøring av en spe midtbane.. 4-5-1 Grayson - hører du!
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

Oggy

Teit med to bortekamper på rad i jula, også økonomisk.
Mener vi hadde dette også for ett år siden, uten at jeg
skal være skråsikker på dette.

Hvor er du, Bates...
Oggy

Hobben

Jeg tror også vi slår tilbake i morgen. Vi har ofte slått til når alle forventer tap.
Vi blir sikkert rundspilt, så raner vi oss til alle tre poengene. På tide med en ny Burnley-kamp igjen.

2 Januar :)
Rogaland Whites

Mr. Leeds

Kan i alle fall håpe det går bedre i denne kampen enn samme i fjor.. Da overvar jeg en trist kamp på Oakwell. Trist å se live, men stemningen blandt supporterne var merkelig god. Vi reduserte til 2-5 med få minutter igjen og fansen brøt ut i "we're gonna win 6-5, we're gonna win 6-5!"..
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

Kato

Grayson har hatt en egen evne til å slå tilbake nedenfra.

Ser for meg en klar 3-0 seier, og vi entrer det nye året fulle av optimisme.
 

Gufrias

Jeg ønsker meg denne lagoppstillingen:

Lonergan
Connolly - Lees - O'Dea - Pugh
Brown - Clayton
Sam - Nunez - White
Becchio
Hekta på Leeds siden 1974

auren

Jeg vil se følgende:

Lonergan - Connolly, O'Dea, Kisnorbo, Pugh - Brown, Clayton - McCormack, Vayrynen, White - Keogh.

Subs: McCarthy, Bruce, Nunez, Forssell og Becchio

Regner med at Lees ikke er klar. Becchio har vært sørgelig siste kamper. Vayrynen har tidligere erfaring som offansiv midtbanespiller, tror Nunez blir for sped defansivt.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

asLeeds

Sterk i trua idag!! Dette blir 3 poeng!!

MOT
DALHEIM WHITES

LEO

MOT

Men vi må være med fra start ellers går det til helvete

McCormack må få spille slik at han kommer inn i scoringsformen. Han kan ikke være inn og ut av laget og tro han skal score på bestilling.
Ta ut Beechio hvis han har vært dårlig nå i flere kamper.

Nunez må være med på benk for han er fin å sette innpå når vi må ta noen sjanser.
 

Kickthemdown

5500 Leeds supportere på tribunen på nyttårsaften i den formen vi er i nå er sinnsykt. Ikke noe annet.

Come on gutta ! Få litt stolthet tilbake !!

4-2-3-1 så går det veien.

Andersen

Et lag med 16- 17 åringer på laget kan stelle i stand helvetes mye  mot våre gutter i dag, er ikke mye optimist i dag, som sagt alt av poeng vi får er jeg glad for ! LEEDS4EVER

Leedsulf

Laget:
Lonergan, Connolly, O'Dea, Paddy, White, Nunez, Vayrynen, Brown, Pugh, Keogh, McCormack

Clayton og Becchio på benken, sammen med Bruce, Sam og McCarthy.

Leedsfan

Sitat
Lonergan, Connolly, O'Dea, Paddy, White, Nunez, Varyrnen, Brown, Pugh, Keogh, McCormack.

Ikke så verst?

Becchio?

Nunez yes..!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

raggen

tenker også yes med tanke på nunez.. håper han innfrir
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

Lukter 4-4-2. Og med en svak defansiv Nunez på vingen. Dette ser ut til å være en ny feil taktisk disponering av Grayson. Håper jeg kan ta frem dette innlegget igjen når kampen er ferdig, for nå mistet jeg litt av troen på tre poeng.. :(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Andersen

Håper Nunez innfrir nå , når han er med fra start . Men ving ? skulle helst sett ham mere sentralt på midten . Håper SG treffer med dette laget da !  :P

Hobben

Lukter 4-4-2. Og med en svak defansiv Nunez på vingen. Dette ser ut til å være en ny feil taktisk disponering av Grayson. Håper jeg kan ta frem dette innlegget igjen når kampen er ferdig, for nå mistet jeg litt av troen på tre poeng.. :(

auren

Det håper ikke jeg :) For da taper vi jo.... :P
Rogaland Whites