Skrevet av Emne: "New" Academy Manager left the club with immediate effect!  (Lest 6036 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

« Siste redigering: April 09, 2012, 12:45:47 av Jon R »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #1 på: Mars 01, 2011, 10:26:24 »
Virker lovende. Velkommen og lykke til!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Per-Stian

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #2 på: Mars 01, 2011, 10:31:11 »
Spennande og viktig rolle i klubben vår! Ønskjer Chris Sulley all hell og lukke i Leeds United, og ventar i spenning på nye talenter :)

flynn

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #3 på: Mars 01, 2011, 11:11:11 »
God signering virker det som. Bedre enn Bowyer på lån spør du meg, i alle fall mer langsiktig!

Akademiet vårt det satses skikkelig på. Egenutvikling av spillere er suksesskriterie nr 1 i framtidas fotball!

flynn

Leedsfan

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #4 på: Mars 01, 2011, 11:11:43 »
Sitat
Leeds have appointed former Blackburn and Bolton coach Chris Sulley as their new Academy boss.

The 51-year-old's most high-profile previous job was at Bolton, where he led the youth set-up for eight years from 2000 onwards.

Sulley has also worked for the Premier League and the FA and held coaching roles at Preston and Blackburn.

Leeds technical director Gwyn Williams told the club website: "We're delighted to welcome Chris to Leeds United.

"He has an excellent pedigree of working with young players and developing them for a career in the professional game.

"We interviewed a number of potential candidates for the post and we were very impressed with the standard of people who wanted to come here."
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

berlin

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #5 på: Mars 01, 2011, 13:27:55 »
Spennende!  :)

Promotion 2010

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #6 på: Mars 01, 2011, 14:25:17 »
Og hva gjorde han mellom 2008-2011?

http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Sulley

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #7 på: Mars 01, 2011, 14:27:14 »
....han har også ferdigheter i preformance analysis!


Ikke dumt i dagens Leeds United!!!  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #8 på: Mars 01, 2011, 14:50:26 »
....han har også ferdigheter i preformance analysis!


Ikke dumt i dagens Leeds United!!!  ::)

Preformance analysis? Hva er det?  :D

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

4ever arcticwhite

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #9 på: Mars 01, 2011, 14:55:12 »
Og hva gjorde han mellom 2008-2011?

http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Sulley



Fra meldingen på den offisielle Leeds-siden:
Most recently, Chris has been working on a project with the Premier League and his other roles included scouting and education for the FA, and lecturing at the University of Central Lancashire in areas of high performance coaching, coaching principles and practice, and performance analysis
« Siste redigering: Mars 01, 2011, 14:56:48 av 4ever arcticwhite »
The future's so White I've got to wear shades 8)

Oggy

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #10 på: Mars 01, 2011, 17:38:05 »
Får håpe dette bærer frukter med tid og stunder  :)
Oggy

fjellhaugen

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #11 på: Mars 01, 2011, 18:17:34 »
....han har også ferdigheter i preformance analysis!


Ikke dumt i dagens Leeds United!!!  ::)

Preformance analysis? Hva er det?  :D

auren

det er en som jobber med hvor flinke spillerene er til å kverulere og flisespikke  :P


januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

p0ndus

  • Gjest
Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #12 på: Mars 01, 2011, 18:41:33 »
....han har også ferdigheter i preformance analysis!


Ikke dumt i dagens Leeds United!!!  ::)

Preformance analysis? Hva er det?  :D

auren

det er en som jobber med hvor flinke spillerene er til å kverulere og flisespikke  :P


For kverulering og flisespikking er jo allerede mange av oss supporterne rågode på, så får jo da håpe spillerne kan ta lærdom ;D ;D ;D

Hallgeir *

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #13 på: Mars 01, 2011, 19:55:59 »
 Han sier i intervjuet med LUTV at han har studert bl.a. Ajax sin måte å arbeide på mht til ungdomsarbeid. Vi får anta at det slår positivt ut for vår kjære klubb.  :)
Super Leeds since 1968

Sydhagen

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #14 på: Mars 03, 2011, 08:33:16 »
http://www.leedsunited.com/news/20110302/chris-sets-out-his-academy-vision_2247585_2306220?

Synes dette virker som en meget spennende ansettelse  :)

Fasiten får vi vel ikke før om noen år.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #15 på: Mars 03, 2011, 08:49:00 »
Sulley er han i midten:


Er ikke imponert over denne signeringen, utifra bildet så ser det ut som en kar uten pondus. Kommer ikke til å få frem noen talenter ved å signere en kar som dette.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #16 på: Mars 03, 2011, 08:49:45 »
Sulley er han i midten:


Er ikke imponert over denne signeringen, utifra bildet så ser det ut som en kar uten pondus. Kommer ikke til å få frem noen talenter ved å signere en kar som dette.

Saklig  ::)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #17 på: Mars 03, 2011, 08:51:27 »
Sulley er han i midten:


Er ikke imponert over denne signeringen, utifra bildet så ser det ut som en kar uten pondus. Kommer ikke til å få frem noen talenter ved å signere en kar som dette.

Haha!  ;D Han virker også litt for mild til å være en ledertype!

Det slo meg at han minnet litt om Steve Hodge  :)
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #18 på: Mars 03, 2011, 09:51:43 »
Sulley er han i midten:


Er ikke imponert over denne signeringen, utifra bildet så ser det ut som en kar uten pondus. Kommer ikke til å få frem noen talenter ved å signere en kar som dette.

Haha!  ;D Han virker også litt for mild til å være en ledertype!

Det slo meg at han minnet litt om Steve Hodge  :)
..og han til høyre er bror til Erik Thorstvedt.
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #19 på: Mars 03, 2011, 10:15:09 »
Fra Bates-intervjuet:

BF: You mentioned the backroom staff, there has been an appointment this week to the backroom team – Chris Sulley has joined as the new academy manager. What pedigree does he bring to the role?

KB: To start with, I think we have to go back to probably last year, when we decided the quality of players coming through and the fact that our youth team were bottom of the league, that changes had to be made. But there’s no point in replacing the then incumbents with somebody else just for the sake of making a change. I think it’s a significant tribute to the diligence of the manager and Gwyn Williams, the head of football, that they have taken over four months to make an appointment. That indicates their determination to get it right. A lot of youth team managers and so on and so forth are ex-players who sometimes they were assistant managers or first team coaches. Sometimes they were even managers and then they sort of take this job as academy director as a last resort because they are looking for a job.

Chris Sulley is different. He started at Chelsea as a kid and Gwyn knew him of old so there is form there if you like. So we know a lot about his character. Secondly,  when he finished quite a reasonable journeyman’s footballing career, he had played over 400 games, he went straight into youth.

So has been concentrating on youth for over 10 years now and his current position before he joined, he was in fact a freelance consultant to the FA and one or two other clubs. During that time he spent time at his own expense travelling Europe to see how other countries tackle their youth challenges, particularly Holland which is generally regarded as having the best system in Europe.

So he comes in and he hits the ground running, knowing what he wants to do and having done it elsewhere. So we are very pleased to have him. He lives in Darwin in Lancashire, he joined us on Tuesday March 1 and he is already house hunting. He’s not going to commute from Lancashire, he’s going to move into Yorkshire, which again is a good positive sign.

And I think we have laid the foundations for hopefully a very successful renaissance of our youth policy, which had stalled. We’re the biggest club in Yorkshire. Yorkshire is the biggest county, it’s population is bigger than Scotland , it’s bigger than Northern Ireland, there should be enough talent there to start building a homegrown team of Yorkshire boys at Leeds leavened with a few international quality stars and that’s our target.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #20 på: Mars 03, 2011, 12:12:55 »
Sulley er han i midten:


Er ikke imponert over denne signeringen, utifra bildet så ser det ut som en kar uten pondus. Kommer ikke til å få frem noen talenter ved å signere en kar som dette.

Haha!  ;D Han virker også litt for mild til å være en ledertype!

Det slo meg at han minnet litt om Steve Hodge  :)

Burde jo fått inn en som er mer fit hvis han skal går foran som et godt forbilde, denne karen har jeg ikke tro på.

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #21 på: Mars 03, 2011, 15:11:03 »
Er det mulig med litt fokus her!


Blir jo helt WACCOE i hodet av dette!  :(
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #22 på: Mars 03, 2011, 16:24:01 »
Sulley er han i midten:


Er ikke imponert over denne signeringen, utifra bildet så ser det ut som en kar uten pondus. Kommer ikke til å få frem noen talenter ved å signere en kar som dette.

Haha!  ;D Han virker også litt for mild til å være en ledertype!

Det slo meg at han minnet litt om Steve Hodge  :)

Burde jo fått inn en som er mer fit hvis han skal går foran som et godt forbilde, denne karen har jeg ikke tro på.


Dette er vel et klassisk eksempel på "skue hunden på hårene", noe som i følge ordtaket ikke er å anbefale.
Hekta på Leeds siden 1974

p0ndus

  • Gjest
Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #23 på: Mars 03, 2011, 19:27:27 »
Sulley er han i midten:


Er ikke imponert over denne signeringen, utifra bildet så ser det ut som en kar uten pondus. Kommer ikke til å få frem noen talenter ved å signere en kar som dette.

Haha!  ;D Han virker også litt for mild til å være en ledertype!

Det slo meg at han minnet litt om Steve Hodge  :)

Burde jo fått inn en som er mer fit hvis han skal går foran som et godt forbilde, denne karen har jeg ikke tro på.


Dette er vel et klassisk eksempel på "skue hunden på hårene", noe som i følge ordtaket ikke er å anbefale.

Ser man  øynene og munnen hans,  så minner han om en annen liten engelsk artigkar. Mr Bean.
Kanskje hans humor er våpenet som blir løsningen for og få skikk på den defensive organiseringen vår.

kalle_92

  • Gjest
Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #24 på: Mars 03, 2011, 20:27:54 »
Sulley er han i midten:


Er ikke imponert over denne signeringen, utifra bildet så ser det ut som en kar uten pondus. Kommer ikke til å få frem noen talenter ved å signere en kar som dette.

Haha!  ;D Han virker også litt for mild til å være en ledertype!

Det slo meg at han minnet litt om Steve Hodge  :)

Burde jo fått inn en som er mer fit hvis han skal går foran som et godt forbilde, denne karen har jeg ikke tro på.


Dette er vel et klassisk eksempel på "skue hunden på hårene", noe som i følge ordtaket ikke er å anbefale.

Ser man  øynene og munnen hans,  så minner han om en annen liten engelsk artigkar. Mr Bean.
Kanskje hans humor er våpenet som blir løsningen for og få skikk på den defensive organiseringen vår.
På bildet over, kan han faktisk minne litt om Ricky Gervais! Are you having a laugh??!

Håper han får YA inn på rett spor igjen!

eggus

Sv: New Academy Manager Appointed!
« Svar #25 på: April 09, 2012, 11:56:38 »
Tja..og så var han dratt..
Det er ikke alt en får vite her i verden.

http://www.leedsunited.com/news/20120409/academy-manager-moves-on_2247585_2727516

"Chris Sulley - a short statement...
Leeds United can confirm that Academy manager Chris Sulley has left with immediate effect.
We would like to thank him for his efforts while at the club."
 

Jon R

Sv: "New" Academy Manager left the club with immediate effect!
« Svar #26 på: April 09, 2012, 12:49:57 »
Akademiet vårt har vel hatt merkbart fremgang det siste året. Hvorfor drar han?
Jon R.

RoarG

Sv: "New" Academy Manager left the club with immediate effect!
« Svar #27 på: April 09, 2012, 17:16:42 »
Akademiet vårt har vel hatt merkbart fremgang det siste året. Hvorfor drar han?
Personlige årsaker?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

p0ndus

  • Gjest
Sv: "New" Academy Manager left the club with immediate effect!
« Svar #28 på: April 09, 2012, 19:06:22 »
Kanskje han ønsket bedre betalt?

Svend Anders

Sv: "New" Academy Manager left the club with immediate effect!
« Svar #29 på: April 09, 2012, 19:19:35 »
Ikke helt overrasket over dette. Karen har ikke vært synlig utad i Leeds, det er Neil Redfearn som har hatt uttalelser og aktivitet. Da jeg intervjuet Redfearn på Thorp Arch for noen uker siden var det antydninger til at det var ting på gang, Sulley var ikke å se og klubben skjøv Redfearn frem som riktig intervjuobjekt vedrørende fremtiden på akademiet.

Jeg blir ikke overrasket om Redfearn får en sterkere rolle, rettet mot det sportslige, mens man kanskje henter inn en med "administrativ" leder til å ta seg av "kontorjobbingen".

Hvorfor Sulley går vet jeg ikke, men han har vel bl.a. pendlet hele tiden fra han begynte, muligens var dette rett og slett ikke jobben for ham.

SA