Skrevet av Emne: Nye leedsunited.no  (Lest 54152 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Robert

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #180 på: August 14, 2012, 13:16:47 »
Synes det bør være på sin plass at det finnes en oppdatert ligatabell + terminliste m/resultater (ev. kamprapporter) på denne siden.

Akkurat det kan jeg muligens svare på. For å få til det, finnes det 2 alternativer. Det ene alternativet er at noen frivillige oppdaterer dette en gang om dagen gjennom hele sesongen, eller at man kjøper tjenesten fra noen andre. Ã… kjøpe tjenesten koster en del når jeg satte opp et slikt system, og jeg tror ikke det er verdt å betale for å ha slik info på leedsunited.no. (Når det er sagt, så er det ikke jeg bestemmer, men regner med at det er slik man har tenkt)
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

kalle_92

  • Gjest
Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #181 på: August 16, 2012, 09:17:39 »
Men den røde teksten MÃ… det da være mulig å endre fargen på?  >:(

 ;)

Blank_File

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #182 på: August 16, 2012, 09:44:55 »
Synes det bør være på sin plass at det finnes en oppdatert ligatabell + terminliste m/resultater (ev. kamprapporter) på denne siden.

Akkurat det kan jeg muligens svare på. For å få til det, finnes det 2 alternativer. Det ene alternativet er at noen frivillige oppdaterer dette en gang om dagen gjennom hele sesongen, eller at man kjøper tjenesten fra noen andre. Ã… kjøpe tjenesten koster en del når jeg satte opp et slikt system, og jeg tror ikke det er verdt å betale for å ha slik info på leedsunited.no. (Når det er sagt, så er det ikke jeg bestemmer, men regner med at det er slik man har tenkt)

Du kjenner ikke til noen steder de deler ut koden til databasene sine da? Jeg har lett litt, men finner ikke noe og jeg får ikke helt til å parse html fra de tabellene jeg har funnet. Det funker ikke som jeg vil.

4ever arcticwhite

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #183 på: August 16, 2012, 10:46:55 »
Synes det bør være på sin plass at det finnes en oppdatert ligatabell + terminliste m/resultater (ev. kamprapporter) på denne siden.

Akkurat det kan jeg muligens svare på. For å få til det, finnes det 2 alternativer. Det ene alternativet er at noen frivillige oppdaterer dette en gang om dagen gjennom hele sesongen, eller at man kjøper tjenesten fra noen andre. Ã… kjøpe tjenesten koster en del når jeg satte opp et slikt system, og jeg tror ikke det er verdt å betale for å ha slik info på leedsunited.no. (Når det er sagt, så er det ikke jeg bestemmer, men regner med at det er slik man har tenkt)

Du kjenner ikke til noen steder de deler ut koden til databasene sine da? Jeg har lett litt, men finner ikke noe og jeg får ikke helt til å parse html fra de tabellene jeg har funnet. Det funker ikke som jeg vil.
Tok en runde på nettet, og spurte min gode venn "Google", og da fant jeg denne siden:

http://www.footballwebpages.co.uk/championship/league

her kan vi generere opp et javascript som vi kan lime inn på en side hos oss, og - trylle trylle - så dukker tabellen opp på VÃ…R side. Vi kan konfigurere stort sett slik vi vil - velge hvilke kolonner som skal vises, farger som benyttes, utheve Leeds United osv.

Det er også mulig å hente ut en XML slik at vi selv kan gjøre resten av jobben, men det virker unødvendig når javascriptmetoden er såvidt grei.

Hvis ønskelig så kan jeg leke meg fram til et forholdsvis passende utseende, og sende javascriptkoden over til noen som har mulighet til å legge det inn på f.eks. forsiden.

Og nesten det beste av alt - det er gratis og lovlig ;)

« Siste redigering: August 16, 2012, 10:52:52 av 4ever arcticwhite »
The future's so White I've got to wear shades 8)

Blank_File

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #184 på: August 16, 2012, 12:01:49 »
Synes det bør være på sin plass at det finnes en oppdatert ligatabell + terminliste m/resultater (ev. kamprapporter) på denne siden.

Akkurat det kan jeg muligens svare på. For å få til det, finnes det 2 alternativer. Det ene alternativet er at noen frivillige oppdaterer dette en gang om dagen gjennom hele sesongen, eller at man kjøper tjenesten fra noen andre. Ã… kjøpe tjenesten koster en del når jeg satte opp et slikt system, og jeg tror ikke det er verdt å betale for å ha slik info på leedsunited.no. (Når det er sagt, så er det ikke jeg bestemmer, men regner med at det er slik man har tenkt)

Du kjenner ikke til noen steder de deler ut koden til databasene sine da? Jeg har lett litt, men finner ikke noe og jeg får ikke helt til å parse html fra de tabellene jeg har funnet. Det funker ikke som jeg vil.
Tok en runde på nettet, og spurte min gode venn "Google", og da fant jeg denne siden:

http://www.footballwebpages.co.uk/championship/league

her kan vi generere opp et javascript som vi kan lime inn på en side hos oss, og - trylle trylle - så dukker tabellen opp på VÃ…R side. Vi kan konfigurere stort sett slik vi vil - velge hvilke kolonner som skal vises, farger som benyttes, utheve Leeds United osv.

Det er også mulig å hente ut en XML slik at vi selv kan gjøre resten av jobben, men det virker unødvendig når javascriptmetoden er såvidt grei.

Hvis ønskelig så kan jeg leke meg fram til et forholdsvis passende utseende, og sende javascriptkoden over til noen som har mulighet til å legge det inn på f.eks. forsiden.

Og nesten det beste av alt - det er gratis og lovlig ;)



Så herlig! Lurer på om de har en fra Agder Fotballkrets 6.div avd. 3 også?

Er personlig ikke så glad i javascript, men er ikke så glad i arbeid heller. Spørsmålet er om administratorene vil ha det?

4ever arcticwhite

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #185 på: August 16, 2012, 13:20:18 »


Så herlig! Lurer på om de har en fra Agder Fotballkrets 6.div avd. 3 også?

Er personlig ikke så glad i javascript, men er ikke så glad i arbeid heller. Spørsmålet er om administratorene vil ha det?

Da er vi to om det..
Ser at det er mye som kan leveres som javascript, XML eller CSV fra denne siden - kampoversikter, -resultater og kampfakta.
Men akkurat nå har jeg ikke allverden av tid til å gjøre så mye med det.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Promotion 2010

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #186 på: August 16, 2012, 13:56:18 »
Så hvorfor ikke bare en lenke?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

4ever arcticwhite

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #187 på: August 16, 2012, 14:06:20 »
Så hvorfor ikke bare en lenke?
Fordi en del brukere savner en tabell - og gjerne på hovedsiden  ;)
The future's so White I've got to wear shades 8)

Sydhagen

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #188 på: August 16, 2012, 14:07:58 »
Etter min mening bør dette være noe som vises på startsiden i høyre marg. med highlight på Leeds og de nærmeste plassene rundt Leeds. Og så kan man trykke på den for å få full tabell.
Det samme med terminlisten. De siste 2-3 kampene + de neste 2-3 kampene. trykk på og man får full terminliste.

Og viss muligheten er der for å få til dette gratis, så bør det innføres.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Blank_File

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #189 på: August 16, 2012, 14:33:13 »
Etter min mening bør dette være noe som vises på startsiden i høyre marg. med highlight på Leeds og de nærmeste plassene rundt Leeds. Og så kan man trykke på den for å få full tabell.
Det samme med terminlisten. De siste 2-3 kampene + de neste 2-3 kampene. trykk på og man får full terminliste.

Og viss muligheten er der for å få til dette gratis, så bør det innføres.


Gratis? Ja.
Antagelig en hel del jobb? Ja.

kalle_92

  • Gjest
Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #190 på: September 06, 2012, 09:22:49 »
Bare minner om den røde skriften som finnes på siden  ::)

Blank_File

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #191 på: September 06, 2012, 13:25:48 »
Kan ikke heller si annet enn at jeg har latt meg irritere av hvordan siden har blitt seende ut. Det er riktignok bare småting igjen før den er slik den skal være, men disse småtingene er virkelig grenseløst irriterende! Rødfargen og det at datoene er borte fra hoveddelen av forumet er de to mest åpenbare.

kalle_92

  • Gjest
Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #192 på: Oktober 18, 2012, 09:11:58 »
RØDT RØDT RØDT   ;)

Blank_File

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #193 på: Oktober 18, 2012, 12:08:20 »
RØDT RØDT RØDT   ;)

Jeg har ikke turt å klage mer, siden jeg vet hvordan organisasjonen blir driftet, men siden dette er betalt arbeid så klarer jeg ikke å legge det vekk. Hver eneste dag må jeg trykke ctrl+a for å se når forrige innlegg er skrevet og på toppen av alt er skriften rød....

kalle_92

  • Gjest
Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #194 på: Oktober 18, 2012, 17:16:30 »
Statistikk for hvor mange som har logget seg på i dag, hvor lenge jeg har vært logget inn totalt - dette har forsvunnet i hvitt. Oppdager det når man trykker ctrl+a. Jeg sier alt dette, fordi jeg ikke har stor tro på at det er en vanskelig oppgave å endre farge på disse tingene.

Promotion 2010

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #195 på: Oktober 18, 2012, 18:14:13 »
Utrolig upresist å trykke på et emne på vanlig til liten skjerm.

Kommer stort sett ut i feil emne eller på feil nivå grunnet en håpløs innstilling på forumet!

Ekesempel:

LUSCOS > LUSCOS Forum > Ordet er fritt

Feltet for å trykke feil rundt disse er håpløst unøyaktige! Hvis teksten på emnet er større eller lengre så er det i nærheten er umulig å treffe riktig!

Bildet i bakgrunnen må vel ta storplass når det skal lastes ned for hver side man åpner i nettleseren på telefonen. Jeg er ikke stor tilhenger av tapatalk!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ollan

Sv: Re: Nye leedsunited.no
« Svar #196 på: Oktober 18, 2012, 18:25:28 »
Ka bilde I bakgrunnen? Kommer ikke noe bilder i Tapatalk. Er jo en app som sender teksten fra en nettside...

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Ollan

ollan

Sv: Re: Nye leedsunited.no
« Svar #197 på: Oktober 18, 2012, 18:28:00 »


Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Ollan

Promotion 2010

Sv: Re: Nye leedsunited.no
« Svar #198 på: Oktober 19, 2012, 10:29:53 »
Ka bilde I bakgrunnen? Kommer ikke noe bilder i Tapatalk. Er jo en app som sender teksten fra en nettside...

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2


som jeg så.

Bruker du nettleseren i telefonen. Bruker bakgrunnsbildet opp mye byte. Unødvendig.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ollan

Sv: Re: Sv: Re: Nye leedsunited.no
« Svar #199 på: Oktober 19, 2012, 12:09:24 »
Ka bilde I bakgrunnen? Kommer ikke noe bilder i Tapatalk. Er jo en app som sender teksten fra en nettside...

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2


som jeg så.

Bruker du nettleseren i telefonen. Bruker bakgrunnsbildet opp mye byte. Unødvendig.
derfor Tapatalk... ;D

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Ollan

lojosang

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Nye leedsunited.no
« Svar #200 på: Oktober 20, 2012, 05:04:11 »
Ka bilde I bakgrunnen? Kommer ikke noe bilder i Tapatalk. Er jo en app som sender teksten fra en nettside...

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2


som jeg så.

Bruker du nettleseren i telefonen. Bruker bakgrunnsbildet opp mye byte. Unødvendig.
derfor Tapatalk... ;D

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Ja, dette er som å klage over at lenkene ikke fungerer i en utskrift av en nettside.
- Leif Olav

kalle_92

  • Gjest
Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #201 på: November 21, 2012, 17:15:31 »
BUMP