avstemning

Hvem ønsker du som eier av Leeds United.

Amerikanere?
Sjeiker?
None of the above!

Skrevet av Emne: Amerikanere eller sjeiker som eiere??  (Lest 6639 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« på: Juni 30, 2012, 14:01:56 »
Hva ønsker du?

Personlig så vet jeg ikke helt om jeg ønsker rike sjeiker som behandler Leeds United som et trofe. Kan være at de er genuint interessert i å spille på lag med byen og supporterne?!?

Jeg støtter det Matteo skriver i YEP:

Sitat
Say what you like about Roman Abramovich but he seems to live and breathe Chelsea. Not everyone agrees with everything he does but he’s delivered the Champions League and he deserves it. Fair enough, he’s spent millions on Chelsea but I honestly think he cares too. That’s what I’ll look for if and when new owners arrive at Elland Road – a real interest in the club they’re running.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hobben

Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #1 på: Juni 30, 2012, 14:14:49 »
Sjeiker! Kom med pengene :D
Rogaland Whites

rd1

Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #2 på: Juni 30, 2012, 14:26:55 »
Heller en sjeik som er Leeds fan og vil bruke penger for å vinne, fremfor en amerikaner som forventer å tjene penger på klubben.
"Who needs Cantona??"

Leedsgutt

Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #3 på: Juni 30, 2012, 14:51:18 »
Håper på en Sjeik, men han må forstå fotball, og ta vare på fansens ønsker.

foreksempel Sjeiken til City, jeg vet ikke hva Fansen føler om han, men jeg mener at han hører på fansen, og ikke bruker City som et forretningsbrett

Sydhagen

Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #4 på: Juni 30, 2012, 16:01:44 »
Sjeik!
rett og slett fordi jeg tror at de ikke har en ren forretningmessig tanke bak kjøpet av leeds.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Gufrias

Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #5 på: Juni 30, 2012, 16:03:47 »
Jeg har ikke stemt.

Det bryr meg ikke så veldig om eieren kommer fra Yorkshire, Trøndelag, Illinois eller Bahrain. Det viktige er hvordan eierskapet utøves. Stikkord: Bærekraftig, lagsiktig, sportslig suksess.
Hekta på Leeds siden 1974

Here we go again

  • Gjest
Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #6 på: Juni 30, 2012, 16:15:47 »
Håper på nye eiere som har en langsiktig plan for klubben.  Spiller egentlig ikke så stor rolle hvor de kommer fra da.  Men de bør ha Leeds i blodet og ikke bare komme for å kjøpe seg trofeèr.  Da kan man like gjerne beholde gnomen ;)

ollan

Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #7 på: Juni 30, 2012, 20:41:55 »
Arabiske og Asiatiske investorer kjøper for å sole seg i glansen av sine investeringer. Kan kun oppnås ved kjøp av kvalitet. Amerikanske investorer kjøper for å tjene penger raskest mulig,ikke for å skryte av en fotballklubb i Europa,flesteparten av amerikanerne bryr seg ikke om soccer...
Ønsker en eier med helvetes masse penger og som skaper et topplag som på sikt kan stå på egne bein rent finansielt. Vanskelig og kanskje umulig, men ønsker så inderlig suksess for Leeds før jeg drar i penalet....forhåpentlig lenge til :-))
Ollan

berlin

Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #8 på: Juni 30, 2012, 21:30:36 »
Jeg har ikke stemt.

Det bryr meg ikke så veldig om eieren kommer fra Yorkshire, Trøndelag, Illinois eller Bahrain. Det viktige er hvordan eierskapet utøves. Stikkord: Bærekraftig, lagsiktig, sportslig suksess.

Enig!  :)

HåvardK

Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #9 på: Juni 30, 2012, 22:18:29 »
Håper på nye eiere som har en langsiktig plan for klubben.  Spiller egentlig ikke så stor rolle hvor de kommer fra da.  Men de bør ha Leeds i blodet og ikke bare komme for å kjøpe seg trofeèr.  Da kan man like gjerne beholde gnomen ;)
Overraskende nok mangler "Ønsker at Bates fortsetter som eier" som egen kategori i pollen. Han har jo sine blodfans her inne, så det alternativet burde vært tilgjengelig.

Leedsfan

Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #10 på: Juli 01, 2012, 00:46:48 »
Håper på nye eiere som har en langsiktig plan for klubben.  Spiller egentlig ikke så stor rolle hvor de kommer fra da.  Men de bør ha Leeds i blodet og ikke bare komme for å kjøpe seg trofeèr.  Da kan man like gjerne beholde gnomen ;)
Overraskende nok mangler "Ønsker at Bates fortsetter som eier" som egen kategori i pollen. Han har jo sine blodfans her inne, så det alternativet burde vært tilgjengelig.

Ikke mange blodfans her inne, I think?!?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Stephenjazz

Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #11 på: Juli 01, 2012, 01:00:38 »
Publikum vil ha resultater, da spiller det ingen rolle hvordan de kommer. Så lenge det blir satset så er det likegyldig hvem eieren er
Det blir aldri umoderne å vinne

kalle_92

  • Gjest
Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #12 på: Juli 01, 2012, 01:57:08 »
Jeg hadde allerhelst ønsket meg en lokal eier, eller en/noen fra Europa - men skal jeg velge mellom amerikanere eller sjeiker er det lett. Ser for meg at amerikanerene setter gjelden sin i klubben osv, mens en sjeik ville være et fullstendig økonomisk oppsving. Venter i spenning!

haugeby

Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #13 på: Juli 01, 2012, 02:41:26 »
SJEIK

Pga en ting......US= 1$ inn = 2$ut....Utolmodige USA gutta forlanger utbytte etter kort tid, og går sure mens en rik Sjeik som finner en $ Milliard på konto som han ikke hadde peiling  han hadde og gladlig øremerket kontoen Leeds Utd + genuin intrrisert i Leeds Utd.

Thats my 5 cent
 

Gufrias

Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #14 på: Juli 01, 2012, 07:37:19 »
Håper på nye eiere som har en langsiktig plan for klubben.  Spiller egentlig ikke så stor rolle hvor de kommer fra da.  Men de bør ha Leeds i blodet og ikke bare komme for å kjøpe seg trofeèr.  Da kan man like gjerne beholde gnomen ;)
Overraskende nok mangler "Ønsker at Bates fortsetter som eier" som egen kategori i pollen. Han har jo sine blodfans her inne, så det alternativet burde vært tilgjengelig.
I så fall skulle vi hatt et alternativ "Hvem som helst, bare ikke Bates". Fristende...
Hekta på Leeds siden 1974

auren

Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #15 på: Juli 01, 2012, 08:47:08 »
Amerikansk. For det er bedre med en god forretningsmann som satser på Leeds, og elsker Leeds, enn en sjeik som ikke har peiling på fotball og ødelegger klubben.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

stefan

Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #16 på: Juli 01, 2012, 09:36:18 »
 Auren, du og flere andre her har to flotte ubrukelige generaliseringer som premisser lagt til bunn i  tråden. 1. Alle sjeiker har penger men kan ingenting om fotball.2. Amerikanske eiere kan mer om fotball men har ikke så mye penger.
Feks Glazier familien er et dårlig eksempel på eierskap (samme som Bates bare i større skala). Liverpool eierne ser ut til å være bedre eiere i forhold til glazier, men ser samtidig ut som om de ikke helt har bestemt seg for hva de egentlig vil med klubben.
City eierne driter tydeligvis penger, men de er nok et særtilfelle hva investeringer angår.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Here we go again

  • Gjest
Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #17 på: Juli 01, 2012, 09:47:39 »
Vil jo være søtt å se Leedsfansen stille med kefije på første hjemmekamp i sesongen mot ulvene.  Da snakker man virkelig "dirty" Leeds! :P

Hobben

Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #18 på: Juli 01, 2012, 10:30:49 »
Arabiske og Asiatiske investorer kjøper for å sole seg i glansen av sine investeringer. Kan kun oppnås ved kjøp av kvalitet. Amerikanske investorer kjøper for å tjene penger raskest mulig,ikke for å skryte av en fotballklubb i Europa,flesteparten av amerikanerne bryr seg ikke om soccer...
Ønsker en eier med helvetes masse penger og som skaper et topplag som på sikt kan stå på egne bein rent finansielt. Vanskelig og kanskje umulig, men ønsker så inderlig suksess for Leeds før jeg drar i penalet....forhåpentlig lenge til :-))

AMEN!
Rogaland Whites

HåvardK

Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #19 på: Juli 01, 2012, 10:33:12 »
Håper på nye eiere som har en langsiktig plan for klubben.  Spiller egentlig ikke så stor rolle hvor de kommer fra da.  Men de bør ha Leeds i blodet og ikke bare komme for å kjøpe seg trofeèr.  Da kan man like gjerne beholde gnomen ;)
Overraskende nok mangler "Ønsker at Bates fortsetter som eier" som egen kategori i pollen. Han har jo sine blodfans her inne, så det alternativet burde vært tilgjengelig.
I så fall skulle vi hatt et alternativ "Hvem som helst, bare ikke Bates". Fristende...
Skjønner hvor du vil, men alternativet med Bates er konkret. Ditt motforslag er ikke det.

kalle_92

  • Gjest
Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #20 på: Juli 01, 2012, 11:50:00 »
Lojosang, du er jo imot et nytt Chelsea eller City. Hvem kunne du ønske deg som eier av vår klubb?

DenHviteYeboah

Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #21 på: Juli 01, 2012, 12:15:29 »
Lojosang, du er jo imot et nytt Chelsea eller City. Hvem kunne du ønske deg som eier av vår klubb?
Den som oppfyller lojosangs krav til å være eier finnes ikke... ;D
Ikke så farlig,lojo kommer til å bytte klubb siden vi kommer til å få suksess....

Masinga

Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #22 på: Juli 01, 2012, 12:29:04 »
Kan det være en amerikaner og en sjeik som har slått seg sammen i et slags fredsprosjekt på Elland Road? Bare lurer...
Masinga, medl.nr. 1250

Søren

Sv: Amerikanere eller sjeiker som eiere??
« Svar #23 på: Juli 02, 2012, 00:07:30 »
Sheik eller Amerikaner er for mig ikke spørgsmålet.

Det handler om hvorvidt det er folk der er realistiske, engagerede og har en ordentlig stak penge.
Pengene skal være der, men løser ikke alt i sig selv. Jeg orker heller ikke at skulle leve med den stil som er lagt for dagen i Chelsea og Man City f.eks.

Men som det ser ud nu, tager man jo imod alt andet end Bates.
One Gary Kelly, There's Only One Gary Kelly

Twitter: @observer_dk