Skrevet av Emne: Kamp vs Doncaster Rovers, Elland Road lørdag 18.2 2012 kl 16:00  (Lest 102873 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ollan

Ollan

AllWhiteTøyen

Sv: Kamp vs Doncaster Rovers, Elland Road lørdag 18.2 2012 kl 16:00
« Svar #661 på: Februar 20, 2012, 15:48:33 »
Et herlig reisebrev David Harle. Keep em coming!  :)

auren
+3
 

HåvardK


testo

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje


Andersen

Sv: Kamp vs Doncaster Rovers, Elland Road lørdag 18.2 2012 kl 16:00
« Svar #665 på: Februar 20, 2012, 16:24:11 »
Flott reisebrev ja!  :)

Dennis

Sv: Kamp vs Doncaster Rovers, Elland Road lørdag 18.2 2012 kl 16:00
« Svar #666 på: Februar 20, 2012, 17:12:07 »
Herlig lesning, DH!
Marching on together!

Andersen

Sv: Kamp vs Doncaster Rovers, Elland Road lørdag 18.2 2012 kl 16:00
« Svar #667 på: Februar 20, 2012, 18:03:48 »
Noen som har hørt noe fra episoden i spillertunellen i helga mot Doncaster?

pale

Sv: Kamp vs Doncaster Rovers, Elland Road lørdag 18.2 2012 kl 16:00
« Svar #668 på: Februar 20, 2012, 18:21:18 »
Slikt skulle vært postet etter hver kamp. Flott lesning.

kalle_92

  • Gjest
Sv: Kamp vs Doncaster Rovers, Elland Road lørdag 18.2 2012 kl 16:00
« Svar #669 på: Februar 20, 2012, 18:22:26 »
Noen som har hørt noe fra episoden i spillertunellen i helga mot Doncaster?
Kommer sikkert et statement i løpet av uka.


espenm

Sv: Kamp vs Doncaster Rovers, Elland Road lørdag 18.2 2012 kl 16:00
« Svar #671 på: Februar 20, 2012, 18:57:15 »
Noen som har hørt noe fra episoden i spillertunellen i helga mot Doncaster?

Ryktet vil ha det til at El Hadji Diouf startet det hele ved å spytte på Maccormack.
Noe jeg er villig til å tro på med historien til Diouf.

Så fant jeg denne kommentaren fra Neil Warnock om Diouf:
 "For many years I have thought [Diouf] was the gutter type – I was going to call him a sewer rat but that might be insulting to sewer rats. [...] I hope he goes abroad because I won't miss watching him. He is a nasty little person."

Kanskje Diouf ville plukke opp tråden igjen?
 

leeds61

Sv: Kamp vs Doncaster Rovers, Elland Road lørdag 18.2 2012 kl 16:00
« Svar #672 på: Februar 20, 2012, 19:18:59 »
+8


Dennis

Sv: Kamp vs Doncaster Rovers, Elland Road lørdag 18.2 2012 kl 16:00
« Svar #674 på: Februar 20, 2012, 19:26:11 »
Noen som har hørt noe fra episoden i spillertunellen i helga mot Doncaster?

Andrew Haigh skrev på Twitter at ingen ble arrestert og at det ble ordnet opp i raskt. Det vil vel ende med bøter til klubbene, men vi får vel håpe det ikke får noen utestengelsesdom for Ross McCormack.

Springskalle er stygge saker, men Rotta hadde fyrt opp fansen i lengre tid og skal i tillegg ha spyttet på Ross, så han har et klart ansvar.

Marching on together!

fjellhaugen

januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!


testo

Sv: Kamp vs Doncaster Rovers, Elland Road lørdag 18.2 2012 kl 16:00
« Svar #677 på: Februar 20, 2012, 21:13:14 »
‎Ross McCormack at the fans panel "
Diouf didn't spit at him in the tunnel. Unable to comment further"
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Mr. Leeds

Sv: Kamp vs Doncaster Rovers, Elland Road lørdag 18.2 2012 kl 16:00
« Svar #678 på: Februar 21, 2012, 11:05:55 »
Da er jeg tilbake fra en langhelg i Leeds. RyanAir fra Rygge til Manchester tidlig fredag med sen retur fra Liverpool søndag ettermiddag. Absolutt en fin reisereute til uslåelige 450 med Ryan Air. Fredagen ble brukt til Heinz World Cup Final. Da snakker vi rugby og Leeds Rhinos. Dro opp til Headingley stadium et par timer før avspark for å ordne biletter. Fantastisk stemning rundt kampen. Dette var som å være på engelsk fotball i gamle dager. Utsolgt intim stadion med 22000 tilskuere. En rekke puber og barer innenfor stadion der det var lov å ta med seg pinten INN på stadion. Hadde plass bak det ene målet hvor det kun var ståplasser. Tenk om man kunne fjernet setene fra Kop på Elland Road! Rhinos førte  kampen i 2X40 min og vant kampen komfortabelt. Det ljomet med Rhinos sanger på tribunen ispedd en del Leeds sanger. Marching on together og We are Leeds på fult trøkk både på tribunen og over høytalersystemet. Tanken slo meg at morgendagens match mot Doncaster skulle bli en nedtur etter dette. Snakket med en del Rhinos supportere på vei ned fra Headingley som alle kunne fortelle at de hadde sluttet med å gå på Leeds matcher som følge av Bates og bilettprisene.

Etter matchen ble det et par pints på The Hourglass nederst i Briggate. Fin pub hvor du treffer mange forskjellige folk. Her slipper du de evinnelige stag partys".

Lørdag formiddag var det tid for shopping. Jeg er over til Leeds et par ganger i sesongen. Alltid alene! Det har å gjøre med at i min hverdag omgåsjeg folk stort sett hele tiden. Med småbarn og jobb på videregående skole synes jeg det er befriende å kun forholde meg til meg selv. Victoria Quarter for kona og bokhandel for gaver til barna. Aldri enkelt å finne gaver til noen av de, men denne gangen gikk det relativt greit. Bluse til 100 pund og Griffalo bøker og leker til barna. House og Fraser og River Island også et must. 

Etter shoppingen ble det lunch på Scarborough. Alltid god stemning og hyggelig folk. Tok deretter veien opp til The Old Peacock. Viktig tradisjon for undertegnede selv om jeg synes puben virkelig har begynt å forfalle de siste årene. Savner tiden hvor de som jobbet der virket som de brydde seg. The Old Peacock skiltet i fed med å dette ned. Jeg har heller aldri skjønt den meningsløse delingen inne i puben der supporters club medlemmene kun har adgang i den innerste delen. Driver du en pub får du behandle alle folk likt. Det ligger liksom litt i konseptet! Solen hadde begynt å titte frem så jeg bennyttet anledningen til å ta med pinten ut. Her er det en salig blanding av folk som har tatt med seg øl hjemmefra og Pecock røykende gjester. Fint å betrakte den strimlende folkemngden utenfor Elland Road fra denne plassen. Blar litt i The Square Ball som ble solgt utenfor stadion. Fantastisk fanzine hvor redaktør SA har en artikkel om Leeds i Skandinavia og protestene mot Bates. Flere andre interessante artikler som White watching, the ones who got away (om spillere som nesten gikk til Leeds) og om en fyr som hadde satt seg som mål og besøke alle amatørfotballbanene i Yorkshire på en sesong! Det er ikke få. Det offisielle kampprogrammet har jeg sluttet å kjøpe for lenge siden. 5 pund for propagandaen til Bates og andre kjedelige artikler om Leeds kan jeg spare meg for.

Finner etterhvert plassen oppe på N8. Stemningen er nesten helt fraværende, men når speaker annonserer at Warnock er tilstede stiger jubelen. Dersom noen skulle tro at Leedssupporterene ikke støtter utnevnelsen, kan jeg avkrefte dette med en gang. Tror mange føler at klubben endelig har fått en manager som kan fotball. Under Grayson og spesielt Snodin virket dette ofte skremmende fraværende. Kampen er i gang og det blir fort tydelig at Leeds ikke har noen som helst plan for spillet! 0-1 måtte komme og Leeds klarer heller ikke å svare. Skriver i tekstmelding rett før pause til kamerat hjemme i Norge at dette er det svakeste jeg noen gang har sett Leeds, og det sier mye da jeg var mye over på 80-tallet. Pause og pipekonsert og Bates out! Noe jeg selv høylydt istemmer. Jeg har tidligere vært relativt klar på at han reddet Leeds og at man burde støtte han. Dette mener jeg IKKE lenger. Jeg synes det er flaut å se hvordan han bruker kampprogrammene til å fronte sine politiske ytterste høyreside meninger. Kaller ærverdige BBC for Bloating Biased Corporation, kommer med hetsende personkarrakteristiker osv osv. "Get the Chelsea scum out of Leeds"

2. omgang er ikke gammel før Doncaster fortjent er opp i 0-2. Nå er det opprør på tribunen, mest mot Bates. "We alle  love Leeds, we alle hate Bates, should it be Chelsea or should it be Leeds..." Utrolig nok så utligner Townswend nesten rett fra avspark, og stemningen snur. Nå støtter hele stadion laget, og samler seg mot klovnen Diouf som har elget på seg Kop fra avspark. Dette skal vise seg å bli verre etterhvert. Nå kjører Leeds og 10min før slutt setter Clayton 2-2, taket løfter seg og "Yousef Yousef, whats the score" med henvendelse til Diouf. Det er på overtid selve dramatikken virkelig tar til. Dommeren har lagt til 5 min. og Leeds presser for seier. Langt ut i overtiden blir Rodgers og en av Doncaster guttene liggende nede etter et "clash of heads". Dette skjer rett foran the kop. Diouf er i krangel met ett og alle, særlig McCormack, O`Dea og Bruce. Utrolige scener der han danser foran the Kop forå vise at han ikke bryr seg og er i hångemeng med de tidligere nevnte Leeds gutta. "Knock him down Brucie, Knock him down, we´ll pay the fine" fra the Kop. For en herlig stemning det har blitt. Brucie smiler! Frisparket blir det ingenting av og alle tenker at det blir uavgjort. Men 9 minutter på overtid setter Becchio, som utvilsomt var banens beste, ballen i mål. Klisjen taket løftet seg er ingen klisje lenger. Becchio rett til Redfearn for å feire målet. Rørende. Yousef whats the score, Yousef whats the score over hels stadion. Dommeren blåser av kampen og Diouf krangler fortsatt med alt og alle. Vel inne i spillertunnellen er det tydelig at dette ikke har sluttet. Føst løper det et par politimenn inn i spillertunnellen. Så kommer det plutselig til flere. Etter noen minutter til ser man enda 5-10 politmnenn som spurter inn i tunnellen. Skulle likt å sett hva som foregikk der. Ryktene sier den sedvanlige spyttingen til Diouf og springskalle fra McCormack.

Noe som startet som en kjedelig kamp, endte hydramatisk og spektakulært. På vei ned til byen fra stadion tenkte jeg at dette hadde vært en fantastisk kamp, noe jeg virkelig ikke hadde trodd etter 1. omgang                       
 
 
Flott lesning! Skal se både Southampton og Hull om ikke lenge så jeg får snekre inn noe fra de kampene!
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973


Sleivind



Promotion 2010

Sv: Kamp vs Doncaster Rovers, Elland Road lørdag 18.2 2012 kl 16:00
« Svar #683 på: Oktober 17, 2012, 13:33:46 »
£ 25.00 i bot for å ikke kontrollere verken spillere eller ledere....

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-face-big-fine-over-doncaster-rovers-brawl-updated-1-5032760








...bare Diouf sin skyld dere...  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Kamp vs Doncaster Rovers, Elland Road lørdag 18.2 2012 kl 16:00
« Svar #684 på: Oktober 17, 2012, 13:49:10 »
£ 25.00 i bot for å ikke kontrollere verken spillere eller ledere....

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-face-big-fine-over-doncaster-rovers-brawl-updated-1-5032760








...bare Diouf sin skyld dere...  ;)

Flott, da trekker vi det fra lønnen hans  ;D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

lojosang

Sv: Kamp vs Doncaster Rovers, Elland Road lørdag 18.2 2012 kl 16:00
« Svar #685 på: Oktober 17, 2012, 14:09:36 »
Sitat
Sitat fra: lojo
£ 25 000 i bot for å ikke kontrollere verken spillere eller ledere....

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-face-big-fine-over-doncaster-rovers-brawl-updated-1-5032760



Nå står det 25000 pund i lenka, da, og det er jo litt mer penger.







...bare Diouf sin skyld dere...  ;)

Flott, da trekker vi det fra lønnen hans  ;D

25 pund har han vel råd til.  ;D




 

Jeg redigerer vekk det du har svart i meldingen men jeg, Lojo! Og så retter jeg opp feilen i meldingen du henviser til Dermed blir ikke kommentaren fullt så festlig som man skulle tro......  ;D


Ja, summen skulle være £25 000 litt med Donnys sum på £20 000!
« Siste redigering: Oktober 17, 2012, 14:59:42 av Promotion 2010 »
- Leif Olav