Er Brian Mc Dermott rett mann ?

Started by TallyHo, December 29, 2013, 23:23:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Annesj

Jeg tror vi nå går hen å slår leicester  ;)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

sportcarl1

Quote from: Asbjørn on January 12, 2014, 12:32:57
Nå har vi et drøyt halvårs erfaring med BMD. Det er kanskje på tide med en oppdatert erfaring av hvem vi tror vi har som manager...

Han talks a good talk - det har han gjort hele veien, sier de riktige tingene (joda, om man søker med lupe finner man sikkert noe på ham også).

Mitt inntrykk er at han er god på langsiktig jobbing! Jeg tror ikke han hadde en strak 'oppgangskurve' i Reading heller. Men over tid fikk han gjort de riktige grepene. Til slutt satt ting som et skudd. Men så måtte ting justeres etter at de kom i Premier League - da fikk han ikke tid til å justere seg inn.

Jeg håper (fortsatt) han får tid på seg i Leeds (men da kan vi ikke fortsette med 1 seier hver 8.kamp!).

Jeg (med flere) har vært oppgitt over at han ikke har justert formasjonen de siste kampene, i alle fall var jeg sikker på at trebackslinjen var en saga blott i går. Men neiida...
Jeg tror han er sta - han har ønsket stabilitet på formasjonsfronten, ikke vingle fra kamp til kamp. At de ville få justert på feilene og luket de vekk. Tross alt har vel antallet baklengsmål vært lovende inntil de siste kampene, det var heller fremover vi har skapt for lite...
Han har uttalt at han etter seire ikke er så høyt oppe som de andre, at etter tap er han ikke så langt nede som de andre. Han vil gi spillerne tillit og kontinuitet først og fremst, Dvs at de som spiller skal ha tillit - det går tydeligvis ut over villigheten til å bytte. Vi fikk kanskje et feil førsteinntrykk da han i sin første kamp endret ved halvtid og vi snudde fra å ligge under til å vinne. Slikt ser vi sjelden hos ham. Jeg har foreløpig konkludert på at vi har en manager som er bedre på langsiktighet og kontinuitet, "stick to plan" enn på å være dyktig under selve kampledelsen...

Jeg tror fortsatt han er dyktig på personalbehandling. Jeg lurte litt vedrørende Green, men all den tid han visstnok har vært skadet så ok nok...

Jeg håper nå han bruker den kommende uken på å drille inn en ny formasjon til bruk fremover. Synd da at Smith blir ute de kommende tre kampene, det er jo nettopp han som skal ta imot ballene fra vingene (akkurat den utelatelsen av Smith i går skjønte jeg ikke, Brian!). Blir det Varney som får en ny sjanse... vil Becchio være tilbake til Leicesterkampen?  Vil BMD ha ro fra maset rundt nye spillere siden han sa at han ikek ventet noen nye inn før Leicesterkampen, eller er det bare slik det er???
delar helt  asbjörns åsikter, att byta manager nu vore helt katastof och det har ju historien visat och inte minst i denna klubb, våra managers behöver arbetsro, och låt han känna vårt förtroende även under de perioder det går dåligt, vi lär varken åka ur eller gå upp denna säsongen om man skall vara lite realistiskt,

HåvardK

Quote from: Jon R on January 12, 2014, 12:39:56
Flotte refleksjoner, Asbjørn.  :)
Enig. Men jeg syns det har et islett av ønsketenkning. Han har vist tegn på god personalbehandling, men de siste tiders uttalelser om for dårlig stall tyder på det motsatte. Samtidig sier han vel i dag at det ikke kommer inn noen nye kommende uke - betyr det at han nå er fornøyd med stallen?

Jeg har for all del ikke noe tro på managerbytte nå. Men hvis tendensen fortsetter, må det jo skje noe. To kamper mot mildt sagt medioker motstand uten en klar målsjanse sier sitt.

Glenn K

Quote from: HåvardK on January 12, 2014, 14:16:52
Quote from: Jon R on January 12, 2014, 12:39:56
Flotte refleksjoner, Asbjørn.  :)
Enig. Men jeg syns det har et islett av ønsketenkning. Han har vist tegn på god personalbehandling, men de siste tiders uttalelser om for dårlig stall tyder på det motsatte. Samtidig sier han vel i dag at det ikke kommer inn noen nye kommende uke - betyr det at han nå er fornøyd med stallen?

Jeg har for all del ikke noe tro på managerbytte nå. Men hvis tendensen fortsetter, må det jo skje noe. To kamper mot mildt sagt medioker motstand uten en klar målsjanse sier sitt.

Nei. Det gjør det ikke. "I'm still looking for players. Definitely looking for players" sa han på LUTV etter gårsdagens fadese.

stian

Det ville  være nesten like idiotisk å sparke McDermott etter 6 mnd som det ville vært å kvitte seg med Cameron og Kebe etter en kamp.

Resultatene den siste måneden er naturligvis elendige, og enda mer bekymringsverdig er det spillet laget har prestert. Men vi MÃ... klare å se at verktøykassa for å snu dårlige trender inneholder flere verktøy enn å sparke manageren. Jeg kan ikke komme på ett eneste eksempel der man har oppnådd varig suksess av å bytte manager en gang i året.

Hvis McDermott skal sparkes, må det være som en siste utvei hvis vi ligger på nedrykksplass i april.

Frode

Har vært Leeds-fan i over 40 år og holdt ut mange managere, men BMD må være den største floppen av alle. Han har fått mer goodwill på dette forumet enn noen før ham, og det har vært lett etter unnskyldninger høyt og lavt. Snart 12 måneder i managerstolen og NULL gode kamper på CVen. Vekk meg når han er historie. (Og nei: forklaringen er ikke at han arvet Warnocks søppel. I skrivende stund har han gjort 11 nyanskaffelser og brukt mer penger enn W)

DenHviteYeboah

Quote from: Frode on March 25, 2014, 21:17:16
Har vært Leeds-fan i over 40 år og holdt ut mange managere, men BMD må være den største floppen av alle. Han har fått mer goodwill på dette forumet enn noen før ham, og det har vært lett etter unnskyldninger høyt og lavt. Snart 12 måneder i managerstolen og NULL gode kamper på CVen. Vekk meg når han er historie. (Og nei: forklaringen er ikke at han arvet Warnocks søppel. I skrivende stund har han gjort 11 nyanskaffelser og brukt mer penger enn W)
Spot on!

Promotion 2010

Tar med denne også, Frode, så er vel min konklusjon også klar! Summen av inkompetanse McDermott har vist er skremmende!

Quote from: Frode on January 04, 2014, 18:33:46
For å gjøre det klart med en gang: jeg mener IKKE vi bør sparke McD.

MEN, jeg har lenge stusset over denne unisone troen på ham, der mye blir unnskyldt og Readingmiraklet dras frem gang etter gang. For meg, så er denne sesongen en tilnærmet kopi av fjoråret, med unntak av at vi har unngått de store skrellene.

De to spillerne vi har brukt (mye) penger på, var grusomt svake i dag, og av det jeg har sett, så har Murphy vært dårlig hele høsten. Hvor ligger genistrekene gjemt, når kun en av nyanskaffelsene får ståkarakter (Smith)

Han flagger høyt at laget er på felgen. Hvilke signaler sender det? Det så vi i dag, en kollektiv kollaps. En times psykologistudie er nok til å vite at slike utsagn ikke er oppbyggende for spillerne.

Og kan noen fortelle meg i hvilke kamper vi har imponert denne høsten? Birmingham hjemme, kanskje? Flere?  I fjor knuste vi Hudds 4-2 borte like før jul og spilte godt. Og vi utspilte Everton i cupen.

Nei, McD har mye å bevise ...
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Quote from: Promotion 2010 on March 25, 2014, 21:25:04
Tar med denne også, Frode, så er vel min konklusjon også klar! Summen av inkompetanse McDermott har vist er skremmende!

Quote from: Frode on January 04, 2014, 18:33:46
For å gjøre det klart med en gang: jeg mener IKKE vi bør sparke McD.

MEN, jeg har lenge stusset over denne unisone troen på ham, der mye blir unnskyldt og Readingmiraklet dras frem gang etter gang. For meg, så er denne sesongen en tilnærmet kopi av fjoråret, med unntak av at vi har unngått de store skrellene.

De to spillerne vi har brukt (mye) penger på, var grusomt svake i dag, og av det jeg har sett, så har Murphy vært dårlig hele høsten. Hvor ligger genistrekene gjemt, når kun en av nyanskaffelsene får ståkarakter (Smith)

Han flagger høyt at laget er på felgen. Hvilke signaler sender det? Det så vi i dag, en kollektiv kollaps. En times psykologistudie er nok til å vite at slike utsagn ikke er oppbyggende for spillerne.

Og kan noen fortelle meg i hvilke kamper vi har imponert denne høsten? Birmingham hjemme, kanskje? Flere?  I fjor knuste vi Hudds 4-2 borte like før jul og spilte godt. Og vi utspilte Everton i cupen.

Nei, McD har mye å bevise ...

Dobbelt så mange gode kamper under Colin, altså.
- Leif Olav

Superfan

Ingen er vel i tvil lenger. Get the f**k out Brian!!!!

SindreWikre

Nå begynner vi og nerme oss nedrykkstriden med stormskritt !

BMS have to go ! Men hvem ska inn? Neil Redfearn hadde vært mitt største mareritt som sjef ut sesongen!
Det må være en plan ! HVEM HVEM HVEM ?
Pontus ❤

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bromancer

Quote from: Frode on March 25, 2014, 21:17:16

100% enig.

Kato

Allerede i jula så vi at noe var galt fatt. I midten av januar burde han vært ute. Ganske utrolig at tre måneder senere, så leder McDermott fortsatt Leeds.

Men nå er det slutt. Jeg gir han tre timer til som Leeds-manager.

Dead man walking.

Jon R

Rett mann til å føre oss ned i Leauge One?
Jon R.

Leedsfan

Quote from: Jon R on April 09, 2014, 08:19:56
Rett mann til å føre oss ned i Leauge One?

Tenk å si at han er vant til å vinne og ikke å tape, sier han da at han er rett man for jobben når han ikke på noen måte klarer å snu dette?

Spillerne og manager burde skamme seg om dagen, men jeg er sikker på at det er mange av de som føler seg som offer.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Quote from: Kato on April 09, 2014, 08:17:54
Allerede i jula så vi at noe var galt fatt. I midten av januar burde han vært ute. Ganske utrolig at tre måneder senere, så leder McDermott fortsatt Leeds.

Dead man walking.

I går var det litt fire i han i etterkampsintervjuet, ingen unnskyldninger lengre.

Tror han sitter til lørdag, taper vi da så er det over. Begge lags cupfinale!

Vi er i en fase hvor jeg nesten håper at vi taper 8-0 i en kamp så vi får sparket han.. At noen tror en sommerferie skal gjøre alt godt igjen er jo mildt sagt naivt!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kai

Da var mann, ikke overraskende etter de siste kampene, på bunn prosentvis hvis man sammenligner gjengen som har styrt de siste 10:

McDermott:
Kamper: 48
Seire: 17
Uavgjort: 8
Tap: 23
Seiersprosent: 35,41
    Warnock:
Kamper: 63
Seire: 23
Uavgjort: 15
Tap: 25
Seiersprosent: 36,50
    Grayson:
Kamper: 169
Seire: 84
Uavgjort: 40
Tap: 45
Seiersprosent: 49,70
    McAllister:
Kamper: 50
Seire: 25
Tap: 17
Seiersprosent: 50,00
    Wise:
Kamper: 68
Seire: 30
Uavgjort: 12
Tap: 26
Seiersprosent: 44,11
    Blackwell:
Kamper: 115
Seire: 44
Uavgjort: 37
Tap: 34
Seiersprosent: 38,26

Cherry

Quote from: Kato on April 09, 2014, 08:17:54

Dead man walking.

med noe stolthet i kropp & sinn - så burde han selvsagt innse at det har vært "time to go" for lenge siden - nå blir det bare patetisk. Ingen synes synd på han lenger. Han kan si at han har hatt mildt sagt vanskelige arbeidsforhold, men det er han som tar ut & motiverer spillere til innsats...og det er bare håpløshet i dette laget nå.
Ta hatten din å gå Brian. Du prøvde, men fikk det ikke til.

h.b

Quote from: Kai on April 09, 2014, 09:05:57
Da var mann, ikke overraskende etter de siste kampene, på bunn prosentvis hvis man sammenligner gjengen som har styrt de siste 10:

McDermott:
    Warnock:
    Grayson:
    McAllister:
    Wise:
    Blackwell:

Kan vri det til poengprosent

McDermott : 50,08

Warnock : 60,32

Grayson : 73,37

Mc Allister : 66

Wise : 61,76

Blackwell : 70,43

Dette viser med stor sikkerhet at en poengprosent på 5 av 10 kamper ikke holder. Grayson og Blackwell sørga ihvertfall for poeng i 7 av 10 kamper

Trond A

For å sitere en gammel kjenning: Side before self.

På tide å pakke snippesken og rydde kontoret nå, Brian McD!
Luscos medl. 338

kongsmo

Quote from: h.b on April 09, 2014, 09:32:53
Quote from: Kai on April 09, 2014, 09:05:57

McDermott:
    Warnock:
    Grayson:
    McAllister:
    Wise:
    Blackwell:

Kan vri det til poengprosent

McDermott : 50,08

Warnock : 60,32

Grayson : 73,37

Mc Allister : 66

Wise : 61,76

Blackwell : 70,43

Dette viser med stor sikkerhet at en poengprosent på 5 av 10 kamper ikke holder. Grayson og Blackwell sørga ihvertfall for poeng i 7 av 10 kamper
Er sikkert noen cupkamper med her også, men later som at det bare er seriekaper.....

Poeng gjennomsnitt pr kamp

Grayson: 1.73

McAllister: 1.66

Blackwell: 1.47

Warnock: 1.46

Wise: 1.35

McDermott: 1.23

Ikke bra detta nei                       
"SNIFFER"

Andersen

Da håper jeg ganske snart at det blir holdt en pressekonferanse ang managerjobben i Leeds ! Skulle helst sett den før helga ! Eller får BMD en sjanse til ? Håper ikke det ! MC come on bring us a savier !

Geir fra Grimstad

Nei, han er IKKE rett mann. Ut!!!!!
revie

Leedsfan

Hvis vi rykker ned så har vi mannskap til å rykke opp igjen med McD, kanskje han er rett mann?

erik4england

DenHviteYeboah

UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT!

Ian Baird

Jeg har vært (og er fremdeles bittelitt) fan av BMD, men begynner vel å innse at det kan være greit om en ny kar forsøker seg til neste år.

Har i mange år vært positiv til Billy Davies, som nylig fikk sparken i Nottingham F for andre gang.
Han er en terrier som kjefter og smeller fra sidenlinja. Han forlanger skikkelig innsats av sine spillere.
Spillestilen til lagene han har hatt har også vært innafor.
Eneste minuset kan være at han veldig fort tilter på media og da er vel neppe jobben i Leeds noe for han, dessverre.
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Sydhagen

Måten McD fremstår på sier jo at mannen bare venter på å få sparken slik at han kan motta sine 1,8 mill pund...han bryr seg ikke lenger.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Quote from: Ian Baird on April 09, 2014, 14:42:40
Jeg har vært (og er fremdeles bittelitt) fan av BMD, men begynner vel å innse at det kan være greit om en ny kar forsøker seg til neste år.

Har i mange år vært positiv til Billy Davies, som nylig fikk sparken i Nottingham F for andre gang.
Han er en terrier som kjefter og smeller fra sidenlinja. Han forlanger skikkelig innsats av sine spillere.
Spillestilen til lagene han har hatt har også vært innafor.
Eneste minuset kan være at han veldig fort tilter på media og de er vel neppe jobben i Leeds noe for han, dessverre.

Håper inderlig at B Davies ikke er en kandidat for Leeds...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."