Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1439978 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Kan ikke innbille meg at det fremdeles er noen som er negativ til en overtakelse for Cellino.

Han har jo fylt etter i hullet, og berget oss i to måneder nå. Hvor hadde vi vært uten han?

Det bør vel snart begynne å gå opp for noen og enhver hva alternativet er om han backer ut. 10 millioner pund har han visstnok spyttet i hullet. På knappe to måneder.

Ingen investor i verden vil kjøpe denne klubben i nåværende tilstand. Det må i så fall være en som har stor glede av å kaste penger ut vinduet.

Likvidering er alternativet. Dessverre. Vi er på randen.

Smak på den, 10 mill pund på kort tid. Mye penger det.

Hvor hadde vi vært uten ham? Eid av ett av de to konsortiumene i ukesvis allerede. Uten de to siste lånespillerne.

...som ikke hadde hatt nåla i veggen for å dekke inn de ti millionene Cellino har brukt....

Uten Cellino ville konsortiumet fått klubben til en pris som stod i rimelig forhold til gjelden som vi så vidt jeg vet kun har løse rykter om er på ti millioner.
Ellers er det imponerende i hvilken grad forumets medlemmer har fått tak i kredittvurderinger på medlemmene av nevnte konsortium.

Omtrent like imponerende som hvordan andre har spadd frem gjeldsbyrden.

lojosang

Kan ikke innbille meg at det fremdeles er noen som er negativ til en overtakelse for Cellino.

Han har jo fylt etter i hullet, og berget oss i to måneder nå. Hvor hadde vi vært uten han?

Det bør vel snart begynne å gå opp for noen og enhver hva alternativet er om han backer ut. 10 millioner pund har han visstnok spyttet i hullet. På knappe to måneder.

Ingen investor i verden vil kjøpe denne klubben i nåværende tilstand. Det må i så fall være en som har stor glede av å kaste penger ut vinduet.

Likvidering er alternativet. Dessverre. Vi er på randen.

Smak på den, 10 mill pund på kort tid. Mye penger det.

Hvor hadde vi vært uten ham? Eid av ett av de to konsortiumene i ukesvis allerede. Uten de to siste lånespillerne.

...som ikke hadde hatt nåla i veggen for å dekke inn de ti millionene Cellino har brukt....

Uten Cellino ville konsortiumet fått klubben til en pris som stod i rimelig forhold til gjelden som vi så vidt jeg vet kun har løse rykter om er på ti millioner.
Ellers er det imponerende i hvilken grad forumets medlemmer har fått tak i kredittvurderinger på medlemmene av nevnte konsortium.

Omtrent like imponerende som hvordan andre har spadd frem gjeldsbyrden.

Vi baserer oss på lause rykter fra britisk media, med andre ord?
Eller et ørlite hakk over Harold Camping i treffsikkerhet?  ;D
- Leif Olav

Kato

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1232 på: Mars 12, 2014, 21:47:36 »
Hvis vi skal forholde oss til de offisielle innholdsrike oppdateringene til GFH, før vi uttaler oss, er forumet dødt før du snur ryggen til Mcdermott.

JacobScreek

• På juniorlaget
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #1233 på: Mars 12, 2014, 22:06:17 »
Blei konakta på fb i dag og oppfordret til å sende denne mailen til FL...så det gjorde jeg...om flere vil så er det klipp & lim...pluss endre underskriften nederst sjølvsagt... mailadressa er:

enquiries@football-league.co.uk

Dear Football League,

In 2007 Leeds United Football Club were relegated into the third tier of English Football, entering into a CVA in the process and given a 15 point deduction under the management of Dennis Wise and the club presided over by your current Chief Executive, Shaun Harvey. Is Mr. Harvey going to be allowed to take our club to the wall twice in his career?

The question is quite simple really, what problem have the Football League got with our club and why are they not acting within the best interests of the club?
Carson Yeung is currently starting a 6 year prison sentence for money laundering but the authorities are not questioning the ownership of Birmingham City. I am not suggesting for one moment that Birmingham should have any form of punishment but the fact remains that Mr Yeung took over the club in 2009, his offences date back to 2003. Surely that is a massive failure on the part of the Football League and makes a mockery of your 'fit and proper' process.

Massimo Cellino has the resources both to prevent our club going into administration and take it forward. He has already started the process so why are the Football League not preventing him from completing the task? Cagliari are the only club in Serie A without a red bank balance and were one of the few clubs not to be involved in match fixing allegations.

The Football League are guilty of gross mismanagement, double standards and abuse of their positions together with a huge slice of victimisation. I think you need to come out and explain to the club and the fans exactly what your problem is?

If Massimo Cellino is not permitted to complete his takeover of Leeds United they will go into administration. You know it, the club knows it and the fans know it. If that does happen the Football League will be responsible for it when it could clearly have been avoided. I trust in this instance therefore that no points deductions will be forthcoming?

I would suggest that for once the Football League act in the best interests of the club and its fans and allow Mr Cellino to complete his takeover.

Yours sincerely.

KRK
Nyveien
3060 SVELVIK
NORWAY
« Siste redigering: Mars 12, 2014, 23:17:07 av JacobScreek »
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

B_Ød

« Svar #1234 på: Mars 12, 2014, 22:33:58 »
da er den sendt.
Ups & Ups!!

berlin

« Svar #1235 på: Mars 12, 2014, 22:40:16 »
Brevet inneholder feil hva gjelder argumentasjon, samt provokasjoner uten grunnlag/hold.
 Jeg sender ikke.
« Siste redigering: Mars 12, 2014, 22:56:59 av berlin »

lojosang

« Svar #1236 på: Mars 12, 2014, 23:12:44 »
Hvis vi skal forholde oss til de offisielle innholdsrike oppdateringene til GFH, før vi uttaler oss, er forumet dødt før du snur ryggen til Mcdermott.

Kunstig koma i hvert fall.  :)
- Leif Olav

lojosang

« Svar #1237 på: Mars 12, 2014, 23:20:13 »
Blei konakta på fb i dag og oppfordret til å sende denne mailen til FL...så det gjorde jeg...om flere vil så er det klipp & lim...pluss endre underskriften nederst sjølvsagt... mailadressa er:

Dear Football League,

In 2007 Leeds United Football Club were relegated into the third tier of English Football, entering into a CVA in the process and given a 15 point deduction under the management of Dennis Wise and the club presided over by your current Chief Executive, Shaun Harvey. Is Mr. Harvey going to be allowed to take our club to the wall twice in his career?

The question is quite simple really, what problem have the Football League got with our club and why are they not acting within the best interests of the club?
Carson Yeung is currently starting a 6 year prison sentence for money laundering but the authorities are not questioning the ownership of Birmingham City. I am not suggesting for one moment that Birmingham should have any form of punishment but the fact remains that Mr Yeung took over the club in 2009, his offences date back to 2003. Surely that is a massive failure on the part of the Football League and makes a mockery of your 'fit and proper' process.

Massimo Cellino has the resources both to prevent our club going into administration and take it forward. He has already started the process so why are the Football League not preventing him from completing the task? Cagliari are the only club in Serie A without a red bank balance and were one of the few clubs not to be involved in match fixing allegations.

The Football League are guilty of gross mismanagement, double standards and abuse of their positions together with a huge slice of victimisation. I think you need to come out and explain to the club and the fans exactly what your problem is?

If Massimo Cellino is not permitted to complete his takeover of Leeds United they will go into administration. You know it, the club knows it and the fans know it. If that does happen the Football League will be responsible for it when it could clearly have been avoided. I trust in this instance therefore that no points deductions will be forthcoming?

I would suggest that for once the Football League act in the best interests of the club and its fans and allow Mr Cellino to complete his takeover.

Yours sincerely.

KRK
Nyveien
3060 SVELVIK
NORWAY

Man spør altså hvorfor Football League ikke etterforsker og oppklarer saker for Hong Kongpolitiet slik at hvitvaskere ikke får klørne sine i fotballklubber to år før de først blir tiltalt?
- Leif Olav

JacobScreek

• På juniorlaget
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #1238 på: Mars 12, 2014, 23:25:48 »

Dear Football League,

Yours sincerely.

KRK
Nyveien
3060 SVELVIK
NORWAY

Man spør altså hvorfor Football League ikke etterforsker og oppklarer saker for Hong Kongpolitiet slik at hvitvaskere ikke får klørne sine i fotballklubber to år før de først blir tiltalt?

Man spør hvorfor ikke FL handler  i Leeds sine beste interesser...og argumenterer med at Birminghams kjøpere umulig kan ha blitt sjekket like grundig som det gjøres med Cellino nå...
MOT...

roaldv

« Svar #1239 på: Mars 12, 2014, 23:36:45 »
Brevet inneholder feil hva gjelder argumentasjon, samt provokasjoner uten grunnlag/hold.
 Jeg sender ikke.

Enig! Dette er ikke argumentasjon på akseptabelt nivå, selv om jeg er eng i intensjonen.

Blank_File

Sv:
« Svar #1240 på: Mars 13, 2014, 01:03:35 »
Jeg er ikke heller i nærheten av å stille meg bak de spekulative og aggressive påstandene i det brevet. Jeg vil anta det vil gjøre det verre å gå løs på Harvey på den måten. Fullstendig forkastelig.

B_Ød

« Svar #1241 på: Mars 13, 2014, 08:06:20 »
jeg derimot, så ingen problemer med å ytre frustrasjoner med brevet. Tipper det går rett i spam uansett, skjønt..håper ikke det.
Ups & Ups!!

B_Ød

« Svar #1242 på: Mars 13, 2014, 14:46:02 »
svaret fra FL:

Bjorn,

Thank you for your email.

However, at present we can only advise based on The Football League’s recent statement issued on Tuesday 25th February;

“The Football League remains in discussions with both the owners and proposed purchasers of Leeds United, regarding the planned change of ownership.

â€œTo date, a significant amount of the requested information has been supplied by GFH and Eleonora Sport, but there are still a number of outstanding matters that will require further submissions from the two parties.

â€œThe Board of The Football League is next scheduled to meet on March 13 where it will receive an update on the matter from the League’s executive, unless all the remaining issues can be resolved satisfactorily in advance of this date.”

Any potential owner must meet the requirements of The League Owners and Directors’ Test which can be viewed here http://www.football-league.co.uk/regulations/20130704/appendix-3_2293633_212820.   Should you require it, an Owners and Directors’ Test FAQ can be located here: http://www.football-league.co.uk/page/FAQ/FAQsDetail/0,,10794~2428071,00.html.

Thank you for contacting The Football League.

Kind Regards,

Amanda Craig

Customer Services Administrator

The Football League Limited

www.football-league.co.uk
Ups & Ups!!

Blank_File

Sv:
« Svar #1243 på: Mars 13, 2014, 16:35:35 »
De skal jo ha for saklig svar da.

GeirO

« Svar #1244 på: Mars 13, 2014, 17:54:33 »
Tro hvordan det gikk i dagens FL- møte......?
MOT

erik4england

« Svar #1245 på: Mars 13, 2014, 18:50:37 »
"He has already started the process so why are the Football League not preventing him from completing the task? "

Burde kanskje ha sjekket hva dere skriver under på? Hvorfor FL ikke hindrer Celliono i å fullfører prosessen. ??? :-[ :o

Dette i tillegg til usaklig argumentasjon og tone grunn god nok til å ta avstand.

JacobScreek

• På juniorlaget
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #1246 på: Mars 13, 2014, 19:58:13 »
Vel...tynne argumentasjoner er vel ikke ukjent for forumet her... Og jeg ser at det ikke er noen forskjell om man har mange eller få innlegg her  ;)

Opplever at enkelte her er mer opptatt av å finne feil hos andre, hakke på dem som måtte ha andre meninger enn man har selv...

Ja til Cellino...nei til Cellino...tja til Cellino...vel, akkurat nå er jeg redd det er kun han som kan redde oss fra det verst tenkelige. Trur at hvis det er ei tid det er viktig for Leeds-fansen å stå sammen så er det nettopp nå.

MOT!
MOT...

erik4england

« Svar #1247 på: Mars 13, 2014, 20:10:53 »
Tror nok ikke du helt så poenget med denne. Man spør FL hvorfor de ikke legger hindringer i veien for M. Trodde de anklaget FL for at det motsatte... Det er ikke å hakke på andre, men oppklaring av en vesentlig betydningsforskjell.

Når det gjelder antall innlegg ser jeg ikke helt sammenhengen med kvalitet og kvantitet? Er nok flere av oss som følger godt med både her og andre steder, uten at vi poster så mye. Er kanskje også en grunn til at vi ikke gjør det.

Ellers er jeg enig i at dette er tider vi må stå sammen - men det er vi jo flinke til ;D. Hadde ikke vært noen klubb i dag om vi ikke hadde gjort det.

Kato

« Svar #1248 på: Mars 13, 2014, 20:13:49 »
Tror nok ikke du helt så poenget med denne. Man spør FL hvorfor de ikke legger hindringer i veien for M. Trodde de anklaget FL for at det motsatte... Det er ikke å hakke på andre, men oppklaring av en vesentlig betydningsforskjell.

Når det gjelder antall innlegg ser jeg ikke helt sammenhengen med kvalitet og kvantitet? Er nok flere av oss som følger godt med både her og andre steder, uten at vi poster så mye. Er kanskje også en grunn til at vi ikke gjør det.

Ellers er jeg enig i at dette er tider vi må stå sammen - men det er vi jo flinke til ;D. Hadde ikke vært noen klubb i dag om vi ikke hadde gjort det.

Innimellom skulle man ikke tro at det er samme mål vi sloss for her inne.

Annesj

Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

erik4england

« Svar #1250 på: Mars 13, 2014, 20:50:59 »
Takk for nyttig informasjon. Tolker dette positivt.

berlin

« Svar #1251 på: Mars 13, 2014, 21:10:14 »
Ja, statementet, inneholder 2 positive forhold.

1) Det er fremdrift i saken og 2) de mangler såvidt lite gjenstående info at de våger at anta en
dato 10 dager frem i tid for å konkludere i saken.

Men selvfølgelig ikke noe som sier hvilken konklusjon det går mot, så det er det bare å spekulere i,
og det vil det bli gjort, av oss supportere, presse og andre med såkalt "nær kontakt" med partene.

Sydhagen

« Svar #1252 på: Mars 13, 2014, 21:25:35 »
Alt tyder på at vi får en avgjørelse etter rettsaken på førstkommende tirsdag.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

« Svar #1253 på: Mars 14, 2014, 11:37:44 »
@sport_simon: Cellino's lawyers - in UK and Italy - certainly think the yacht tax issue can be cleared up relatively easily #lufc

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

« Svar #1254 på: Mars 14, 2014, 12:44:51 »

Football League gives amber light to Leeds takeover

Submitted by WG on Fri, 14/03/2014 - 06:41

A statement issued by the Football League after its meeting yesterday reads: 'At its meeting today, the Board of the Football League gave detailed consideration to the proposed takeover of Leeds United by Eleonora Sports Limited.'

'The Board discussed the eligibility of the proposed owners under the Owners' and Directors' Test and examined evidence of both the source and sufficiency of funding.  [Translation: they have the readies]. The majority of outstanding issues have now been resolved to The League's satisfaction and the Board anticipate receiving further information on the remaining issues, from the representatives of Eleonora in the next week.'  [We have to wait for the court case in Sardinia].

'The Board recognises the pressing need to resolve the matter [Leeds are up the creek and need a paddle] and to provide certainty to all parties it therefore anticipates being able to reach a conclusion in the next ten days.'

Leeds managing director David Haigh has denied rumours that the club may go into administration. He told the Yorkshire Post: "The club is in good hands. It has money and there is no chance of the club going into administration. None whatsoever.  I keep hearing these whispers, where people have put two and two together to make 550. We had a winding-up order recently, which caused fans to panic.

"But the club is not in any kind of precarious financial position. Either now or in the future. It is not true and never has been.  As a director of a company, there is a test of solvency that you have to go through. Can the company meet its debts, as and when they fall? And yes, Leeds United can."

Prospective new owner Massimo Cellino earlier this week revealed his frustration at the situation, telling The Sun: "It has been a black hole and things cannot carry on like this.I have to wait for the decision of the Football League before I put any more money in.  I want to help Leeds and get to work, but I cannot do any more until I am the owner."

Whilst there is no immediate threat of administration, there have been cash flow challenges and the club would be in difficulty if the takeover failed.   It now seems more likely than not to go ahead.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

« Svar #1255 på: Mars 14, 2014, 12:48:00 »
Innen 10 dager, altså.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

baste

« Svar #1256 på: Mars 14, 2014, 15:31:31 »
Innen 10 dager, altså.

Lov å håpe ja, noe MÃ… skje snart

baste

« Svar #1257 på: Mars 15, 2014, 15:40:49 »
Cellino e skyldig, inntil frifunnet i Italiensk rett ??  Så kan han få kjøpe Leeds? Burde saksøke de tullingan som sitt å drenerer overtagelsen i mnd vis

DenHviteYeboah

« Svar #1258 på: Mars 15, 2014, 16:02:42 »
Cellino e skyldig, inntil frifunnet i Italiensk rett ??  Så kan han få kjøpe Leeds? Burde saksøke de tullingan som sitt å drenerer overtagelsen i mnd vis
Godt poeng! Hele gjengen kan dra te helvete!

Leedsfan

« Svar #1259 på: Mars 15, 2014, 18:40:59 »
Drømmesituasjonen må være at Cellino få tilslaget denne uka og at spillere som Norris, Tonge, Brown med flere får sine sluttpakker.

Jeg er utrolig usikker på om McD får sparken, men jeg hadde ikke blitt lei meg hvis han hadde blitt byttet ut med Zola og Festa.

Så kommer sommeren og flere gode spillere fra Cagliari kommer inn døra på Elland Road.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.