Stolt over alle jeg!
Syns logoen blei kul etter at jeg forsto hva som lå bak tanken på den, men jeg syns også det er klart at klubben må høre på fansen når reaksjonen er så voldsom.
At folk blir hårsåre fordi det kan minne om et eller annet rasegreier syns jeg bare er som forventet i disse dager. Så lenge ikke tanken bak virkelig er vond, er det snart umulig at en logo\bilde ikke kan forbindes med noe negativt. Ulven på melkekartongen i høst er jo bare kremeksemplet over alle kremeksempler.
Selv mener jeg dette også viser en av de store baksidene med sosiale media (og det post-post-modernistiske mennesket). Folk får ikke tid til å ta mer enn tinder-titt før de har gjort seg opp en mening, og den er ofte så knallhard at mottakeren blir totalt overveldet. Man kan også argumentere for at det er sosiale media som gjør at fansen får et så klart talerør og mulighet til å mobilisere så mange underskrifter så fort, så et fasitsvar for en ideell fremgang er vanskelig å komme opp med.
Som veteranen nevnte så fint i starten av sitt innlegg, den såkalte "Smiley logoen" hadde antagelig fått kjørt seg på lignende vis om den hadde blitt lansert med dagens teknologi og menneskelige holdninger. Jeg håper også de nøyer seg med å gjøre den litt mer spiselig og ikke kutter den totalt. Det er en ganske velkjent vei å gå i reklamebransjen, så jeg ser ikke bort i fra det.