Skrevet av Emne: Kamp: vs Brighton & Hove Albion @ Elland Road, tirsdag 19/8 2014, kl 20.45  (Lest 39421 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

B_Ød

Traff et par karer på Gardermoen på onsdag...begge mente dette var en ytterst  pinlig affere.
Ups & Ups!!

lojosang

Phil Hay:

No new injuries (Doukara out obviously) but there's been a virus in the camp. Hockaday says half a dozen players were suffering v Brighton

Hvis flere spillere slet med virus mot Brighton så kan det selvsagt være en god del av forklaringen til at vi ble overløpt.

auren

Men ebola så slår man ikke bunnlaget Brighton i hvert fall....  ;)

Vi var jo rimelig lekk bakover på de bildene jeg så, men blod så det ikke ut som det var.
Norovirus som følge av innsparing på såpe og sparking av kantinepersonale?
- Leif Olav

auren

Phil Hay:

No new injuries (Doukara out obviously) but there's been a virus in the camp. Hockaday says half a dozen players were suffering v Brighton

Hvis flere spillere slet med virus mot Brighton så kan det selvsagt være en god del av forklaringen til at vi ble overløpt.

auren

Men ebola så slår man ikke bunnlaget Brighton i hvert fall....  ;)

Kanskje med Dele Adebola på sidelinjen hadde vi tatt 3 poeng  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

JohnTiger

Denne kampen, og spesielt første omgang er det dårligste jeg noen sinne har sett av Leeds live på Elland Road. Forøvrig den dårligste kampen jeg noen sinne har sett av Leeds.
I første omgang hadde vi knapt ballen og når vi fikk tak i den så spilte vi den bort i løpet av 2-3 håpløse trekk.

Våre spillere var til enhver tid 3-4-5 meter unna Brightonspillerne slik at de temmelig uforstyrret kunne trille ball over hele banen. De fremsto som Barcelona. Det var rett og slett flaut å stå på North Stand å se på.

Det ble bittelitt bedre i 2.omgang, mest fordi vi presset høyere, noe som gjorde at Brighton ikke kunne trille ball på egen halvdel lengre og dermed mistet de ballen oftere.

Hele laget, men spesielt midtbanen manglet fart. Brightonspillerne var raskere og de løp mye mer enn våre spillere. Når en Leedsspiller fikk ballen var det MINST 1 Brightonspiller tett på han med en gang slik at vi sjelden fikk tid til å spille mer enn noen få pasninger før vi mistet den. I tillegg virket de bedre teknisk enn våre spillere, men det kan selvsagt komme av at de fikk all verden av tid.

Vi skapte svært lite også mot Boro, men var i det minste knallsolide defensivt i den kampen.
Men det lille håpet jeg fikk etter Boro-kampen forsvant fort denne ellers fine høstkvelden på North Stand.

Spiller vi som på tirsdag videre fremover, så rykker vi ned før jul.

MOT



Marching on together!

Kato

Jeg spør meg om den knallharde pre-season har tatt helt piffen fra oss. På samme måte som jeg fremdeles er usikker på kompetansen til coachen.
 

Leedsfan

Jeg spør meg om den knallharde pre-season har tatt helt piffen fra oss. På samme måte som jeg fremdeles er usikker på kompetansen til coachen.

Etter Boro sa Hockaday at vi løper mer og bedre enn forrige sesong!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Jeg spør meg om den knallharde pre-season har tatt helt piffen fra oss. På samme måte som jeg fremdeles er usikker på kompetansen til coachen.

Virus blant flere spillere. Spy i garderoben etter kampen.............. Ikke bare pga pre-season.  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Jeg spør meg om den knallharde pre-season har tatt helt piffen fra oss. På samme måte som jeg fremdeles er usikker på kompetansen til coachen.

Virus blant flere spillere. Spy i garderoben etter kampen.............. Ikke bare pga pre-season.  ;)

Vi får nesten håpe dette faktisk spilte inn. Det mest urovekkende ved kampen mot BAH var rapportene om laber innsats og spillere som ikke blødde for drakten.
Jon R.

Jon R

Jeg spør meg om den knallharde pre-season har tatt helt piffen fra oss. På samme måte som jeg fremdeles er usikker på kompetansen til coachen.

Etter Boro sa Hockaday at vi løper mer og bedre enn forrige sesong!

Neppe mer og bedre enn hva vi gjorde på samme tid i fjor.
Jon R.

Promotion 2010

Jeg spør meg om den knallharde pre-season har tatt helt piffen fra oss. På samme måte som jeg fremdeles er usikker på kompetansen til coachen.

Etter Boro sa Hockaday at vi løper mer og bedre enn forrige sesong!

Neppe mer og bedre enn hva vi gjorde på samme tid i fjor.

Hvordan kan du si det etter Middlesbrough-kampen! Da var vi spot-on fysisk og stadig i bevegelse. Akkurat DET har vi ikke sett på noen sesonger.  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Jeg spør meg om den knallharde pre-season har tatt helt piffen fra oss. På samme måte som jeg fremdeles er usikker på kompetansen til coachen.

Etter Boro sa Hockaday at vi løper mer og bedre enn forrige sesong!

Neppe mer og bedre enn hva vi gjorde på samme tid i fjor.

Hvordan kan du si det etter Middlesbrough-kampen! Da var vi spot-on fysisk og stadig i bevegelse. Akkurat DET har vi ikke sett på noen sesonger.  ;)

Jo det har vi. Du har bare glemt det. Jeg prøver å forholde meg til fakta fremfor følelser her. Jeg påpeker at vi var ubeseiret etter 4 kamper i fjor etter å ha ligget under i 3 av dem. Brighton kampen i fjor var langt bedre enn Brighton i år og Ipswich borte var minst like solid som seieren mot Boro hjemme i år! Vi var forøvrig come back kings fremfor noen annet lag på høsten i fjor. Så langt er vi langt unna det nivået, uansett hvor mye vi prøver å overbevise oss selv om noe annet....
Jon R.

Jon R

Jon R.

Leedsfan

Hvis det er slik at vi har et virus i troppen som har påvirket ytelsen så kan det forklare mye. Det eneste jeg vet er om så er tilfelle og vi hadde hatt McD som manager fortsatt så vet jeg hva halve ettermatch intervjuet hadde handlet om og hva han hadde snakket om resten av uka.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Denne linker  du til etter seieren mot Brighton i fjor, promo.

http://www.weallloveleeds.co.uk/latest/leeds-united-2-brighton-1-player-ratings

http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,20224.0.html


Jeg så Brighton-kampen i fjor. Det var imidlertid langt mer innsats og løpskapasitet i årets første hjemmekamp i ligaen. Poenget mitt var at det er håp etter et feilskjær, en godt gjennomført kamp og en preget av sykdom og kampsjokk.

Så vil de neste 7 kampene fortelle oss mer om vi løper mer i år enn i fjor. Skulle ønske at noen av stats-gutta i England kan fortelle oss mer.  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Simon Austin Sport
Thursday, 21 August 2014

.....

Meanwhile, Cellino said he was "ashamed" of the team's performance against Brighton on Tuesday night, when they lost 2-0 at Elland Road. But he refused to blame manager Dave Hockaday for the defeat.

"I was so pissed off with him during the match, but then afterwards I realised it wasn't his fault, and the fans need to realise this," he said.

"He doesn’t have the players he needs to do what he wants. I would like to blame Hockaday - that would be the easy thing to do and might make me feel better - but the truth is he just doesn’t have the players at the moment."

 ::)





Cellino hopes to bring in as many as six new players, including Cagliari starlet Adryan.

That deal is proving quite complex though, so could take a while.

Offloading unwanted players is proving difficult, basically because there aren't any clubs coming in for them.

Sam Byram certainly isn't in this unwanted category, yet reports of big offers for him are wide of the mark. I understand that there haven't been any firm bids for the full-back.

Certainly Cellino doesn't feel the transfer strategy of the last few seasons has been that effective.

While he says only about £2 million has been spent on transfer fees in the last three seasons, the wages bill last season was £19 million.

So the low transfer fees don't mask the fact that a lot of the players were ageing and on big salaries. Perhaps not the most prudent strategy.

Simon Austin at 13:49
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Denne linker  du til etter seieren mot Brighton i fjor, promo.

http://www.weallloveleeds.co.uk/latest/leeds-united-2-brighton-1-player-ratings

http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,20224.0.html


Jeg så Brighton-kampen i fjor. Det var imidlertid langt mer innsats og løpskapasitet i årets første hjemmekamp i ligaen. Poenget mitt var at det er håp etter et feilskjær, en godt gjennomført kamp og en preget av sykdom og kampsjokk.

Så vil de neste 7 kampene fortelle oss mer om vi løper mer i år enn i fjor. Skulle ønske at noen av stats-gutta i England kan fortelle oss mer.  :)

Jeg så ikke kampen mot BAH i fjor men de tre neste ble vist på TV. For alt jeg vet kommer vi grusomt tilbake neste kamp. Vi bør dog stikke fingeren i jorda og innrømme at sportslig har det ikke fungert så godt og vi har vært sjanseløse i 2 av 3 kamper. I fjor hadde vi en svak kamp mot Wednesday i kamp nr 2 og hvor vi var  heldige som fikk poeng. Deretter husker jeg godt hvordan vi  tidvis rundtspilte Opprykkslaget Leicester på deres gress. Mot Ipswich på Portman var vi svake i første før vi kom tilbake og vant fullt fortjent etter en sterk 2 omgang. Foreløpig er vi langt unna det nivået.

Sist sesong hadde vi en sterkt fallende kurve. Denne sesongen må vi satse på det motsatte. Så langt ligner vi mer på et nedrykkslag enn opprykkslag. Det er nå min mening.
Jon R.

Leedsfan

Denne linker  du til etter seieren mot Brighton i fjor, promo.

http://www.weallloveleeds.co.uk/latest/leeds-united-2-brighton-1-player-ratings

http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,20224.0.html


Jeg så Brighton-kampen i fjor. Det var imidlertid langt mer innsats og løpskapasitet i årets første hjemmekamp i ligaen. Poenget mitt var at det er håp etter et feilskjær, en godt gjennomført kamp og en preget av sykdom og kampsjokk.

Så vil de neste 7 kampene fortelle oss mer om vi løper mer i år enn i fjor. Skulle ønske at noen av stats-gutta i England kan fortelle oss mer.  :)

Jeg så ikke kampen mot BAH i fjor men de tre neste ble vist på TV. For alt jeg vet kommer vi grusomt tilbake neste kamp. Vi bør dog stikke fingeren i jorda og innrømme at sportslig har det ikke fungert så godt og vi har vært sjanseløse i 2 av 3 kamper. I fjor hadde vi en svak kamp mot Wednesday i kamp nr 2 og hvor vi var  heldige som fikk poeng. Deretter husker jeg godt hvordan vi  tidvis rundtspilte Opprykkslaget Leicester på deres gress. Mot Ipswich på Portman var vi svake i første før vi kom tilbake og vant fullt fortjent etter en sterk 2 omgang. Foreløpig er vi langt unna det nivået.

Sist sesong hadde vi en sterkt fallende kurve. Denne sesongen må vi satse på det motsatte. Så langt ligner vi mer på et nedrykkslag enn opprykkslag. Det er nå min mening.


Vi har vel aldri blitt bedre utover sesongen på gud veit hvor lenge, akkurat det bekymrer meg. Når et lag overpresterer så vil lufta gå ut etterhvert og det har det gjort de siste sesongene.

Det som gir meg håp nå er disse spillerne som kommer inn døra. Jeg håper jo inderlig at litt over halvparten kan slå til slik at vi kan bli et slagkraftig lag utover høsten.

Før jul forrige sesong så var vi høyt oppe på tabellen pga flaks og Ross, ikke pga godt spill.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Denne linker  du til etter seieren mot Brighton i fjor, promo.

http://www.weallloveleeds.co.uk/latest/leeds-united-2-brighton-1-player-ratings

http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,20224.0.html


Jeg så Brighton-kampen i fjor. Det var imidlertid langt mer innsats og løpskapasitet i årets første hjemmekamp i ligaen. Poenget mitt var at det er håp etter et feilskjær, en godt gjennomført kamp og en preget av sykdom og kampsjokk.

Så vil de neste 7 kampene fortelle oss mer om vi løper mer i år enn i fjor. Skulle ønske at noen av stats-gutta i England kan fortelle oss mer.  :)

Jeg så ikke kampen mot BAH i fjor men de tre neste ble vist på TV. For alt jeg vet kommer vi grusomt tilbake neste kamp. Vi bør dog stikke fingeren i jorda og innrømme at sportslig har det ikke fungert så godt og vi har vært sjanseløse i 2 av 3 kamper. I fjor hadde vi en svak kamp mot Wednesday i kamp nr 2 og hvor vi var  heldige som fikk poeng. Deretter husker jeg godt hvordan vi  tidvis rundtspilte Opprykkslaget Leicester på deres gress. Mot Ipswich på Portman var vi svake i første før vi kom tilbake og vant fullt fortjent etter en sterk 2 omgang. Foreløpig er vi langt unna det nivået.

Sist sesong hadde vi en sterkt fallende kurve. Denne sesongen må vi satse på det motsatte. Så langt ligner vi mer på et nedrykkslag enn opprykkslag. Det er nå min mening.


Vi har vel aldri blitt bedre utover sesongen på gud veit hvor lenge, akkurat det bekymrer meg. Når et lag overpresterer så vil lufta gå ut etterhvert og det har det gjort de siste sesongene.

Det som gir meg håp nå er disse spillerne som kommer inn døra. Jeg håper jo inderlig at litt over halvparten kan slå til slik at vi kan bli et slagkraftig lag utover høsten.

Før jul forrige sesong så var vi høyt oppe på tabellen pga flaks og Ross, ikke pga godt spill.

Slik sesongen utviklet seg har du helt rett. På samme tid i fjor spilte vi allikevel helt ok fotball og tok mange poeng før det begynte å butte i mot. Vi hadde sikkert mye flaks men vi hadde også uflaks. Jeg ønsker meg ikke tilbake til slik det var men tillater meg å påpeke at for et år siden var vi langt bedre enn nå, med en svakere stall.

Utfordringen nå blir å gi alle de de nye nok spilletid til å bevise at de duger. Hock har sagt at han ønsker seg en mer eller mindre fast førsteellver og rullering av de resterende.  Jeg ser for meg mange under performers av de nye grunnet mangel på tillit og flere kamper på rad. Vi risikerer en ny clear out til sommeren og 20 nye inn. Det er det vel ingen som ønsker?
Jon R.

Rudi G.

  • Gjest
Skummet igjennom tråden her, mange som har sterke meninger etter å ha hørt radiooverføringen...i første omgang var vi elendige over hele linjen bortsett i fra de to i midten bak, vi spilte 4-3-3 med Smith ute til høyre, ble flyttet inn som midtspiss siste fem og byttet ut ved pause, i andre omgang spilte Austin seg stort opp og strødde om seg med gode kort- og langpasninger, jeg var fornøyd med han da (jada, vet det), ser noen kåret Byram til mom, han var mindre god hele kampen, det samme var Warnock på andre siden...var sikker på at The Hock var ferdig samme kveld, tror han er ansatt fremdeles.

Som i forfjor, i fjor og nå mener jeg vi har gode nok spillere i stallen til å hevde oss i denne ligaen!

Woody


Etter å ha komme heim fra fine dagar i Leeds og fått kampane litt på avstand sit eg att med følgande korte oppsummering,boro kampen var ein kamp der vi fekk det vi sakna ein del i fjor som innsats og litt blod for drakta.Dette var ein kamp som samtlige jobba men syns Warnock og Murphy var gode,dette var og ein kamp der vi fort kunne stått med null poeng i...brighton kampen var ein reprise fra mange av kampane i fjor der vi virra rundt og gjorde lite BRA,tok seg litt opp i andre omg,mist dårlig var kansje Byram,men han er fryktelig redd i taklingane.Det var og pinlig å sjå 5 voksne menn hoppe som påskekyllingar på siste målet.Dei taktiske disponeringane til Hac var vel heller ikkje bra og tippar han er reist før vi skriv 14 september.
LIFE IS LEEDS

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
i andre omgang spilte Austin seg stort opp og strødde om seg med gode kort- og langpasninger, jeg var fornøyd med han da (jada, vet det),
Morley white ‏@morleywhites  · 2m 
@LardyWhite @PerrySve his play switching on Tuesday actually impressed me. There I've said it!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Jeg har sett gjennom 1.omgangen igjen. Brighton triller mye ball på egen halvdel og på midtbanen. Vi spiller vel noe så rart som soneforsvar over hele bane og har ikke kraft nok til å ta den igjen. To trekk og så gi den tilbake. Bortelaget skårer enkelt 1-0. Skulle vært frispark for dem midt på banen i forkant. En halvsjanse til hvert lag. Mye foregår på Byram sin side begge veier. Warnock er usynlig bortsett fra å være feilplassert ved et par anledninger. De to han var I nærheten av ballen. Vår spillere har verken løpskapasitet eller taklingsstyrke nok til å kjempe seg inn i kampen. Kan jo være noe i denne virus-påstanden fra coachen. Smith bommet på noen forsøk på headingen ellers virket han fryktelig statisk. Sharp glimtet til, men virket tam.

Korrigeringene laget burde skjønt:
1. Press på ballfører
2. Løfte laget høyere på banen for å hindre småspillet som ga Brighton possession: 30-70.

Etter hva jeg forstår så ble dette rettet på i andre omgang. Men bekymringen er at vi mangler total en offensiv kraft. Både i å skape situasjoner og i å være farlig frempå i situasjoner. Dette ansvaret ligger vel på mange av spillerne.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sportcarl1

i andre omgang spilte Austin seg stort opp og strødde om seg med gode kort- og langpasninger, jeg var fornøyd med han da (jada, vet det),
Morley white ‏@morleywhites  Â· 2m  
@LardyWhite @PerrySve his play switching on Tuesday actually impressed me. There I've said it!


tycker han fått oförtjänt mycket skit, efter att ha sett mboro och dundeematchen kan jag säga att i bägge matcherna har jag sett sämre mittfältspelare i Leeds, vi har definitivt ingen bättre defensiv mittfältsspelare, det är hans roll som jag ser det, som offensiv mittfältare finns det bättre
« Siste redigering: August 23, 2014, 14:17:31 av sportcarl1 »