Skrevet av Emne: Ski VM i Falun  (Lest 4961 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Ski VM i Falun
« på: Februar 16, 2015, 12:29:23 »
Da er det snart tid for vinterens store sporsthendelse for skifolket. I går kom det skremmeskudd fra Kalla da ho knuste våre jenter. Kanskje svenskene har funnet frem til den optimale formoppbyggingen denne gangen?
Det blir spennende og personlig håper jeg det blir fullklaff for Petter Nordthug, selv om han har kjørt i fylla en gang(som vi vet om...).
Martin Johnsrud Sundby er også en artig idrettsmann som ikke er helt A4, ønsker det norske skilandslaget lykke til og håper det blir mange gull.
Yeboahs vitne

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ski VM i Falun
« Svar #1 på: Februar 24, 2015, 14:49:32 »
Gull etter gull, helt til i dag da snøen rammet vinterbyen Falun og det norske smøreteamet bommet totalt. Enda gått Kalla greide brasene.
Yeboahs vitne

lojosang

Sv: Ski VM i Falun
« Svar #2 på: Februar 24, 2015, 15:04:43 »
Gull etter gull, helt til i dag da snøen rammet vinterbyen Falun og det norske smøreteamet bommet totalt. Enda gått Kalla greide brasene.

Det ville blitt nærmest pinlig om Norge reiste hjem med hele den svenske gullreserven.
- Leif Olav

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ski VM i Falun
« Svar #3 på: Februar 26, 2015, 12:29:37 »
Og så kom Olsson i tillegg, da er det vel nok blågult eller?? Stafetter står på prigrammet io dag og i morgen og det blir alltid spennende. Jeg håper Weng og Johaug på de to første etappene slår knockout på konkurrentene og svenskene stilner.
God fornøyelse folkens og heia Norge!!
Yeboahs vitne

Hallgeir *

Sv: Ski VM i Falun
« Svar #4 på: Februar 26, 2015, 15:19:56 »
Med likt føre var det vel ikke mye tvil om hvordan det skulle ende på damenes stafett.  8)
Super Leeds since 1968

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ski VM i Falun
« Svar #5 på: Februar 27, 2015, 10:36:47 »
Svenskene unnskylder seg med at fallet gjorde utslag. Ingen tvil om at Norge hadde vunnet selv om svenskene til en forandring hadde klart å stå på beina, noe som faktisk er en del av skisporten det også...!!

I dag braker det virkelig løs med det jeg synes er ski VM`s største øvelse, herrestafetten. Det er egentlig plagsomt fordi det er så vanvittig spennende. Jeg krysser fingrene for Petter og co!! Et gull her og svenskene vil for alltid holde munn......trur eg....!!
Yeboahs vitne

Hallgeir *

Sv: Ski VM i Falun
« Svar #6 på: Februar 27, 2015, 14:51:32 »
Herrestafetten er den optimale VM-øvelsen. Nå går det mot en triller på siste etappe....?

Forhåpentligvis blir det Northug-show for n'te gang.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Ski VM i Falun
« Svar #7 på: Februar 27, 2015, 15:05:33 »
NORTHUG.... !!!  ;D

Konge igjen....  :D 8)
« Siste redigering: Februar 27, 2015, 15:07:07 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

sportcarl1

Sv: Ski VM i Falun
« Svar #8 på: Februar 28, 2015, 15:25:15 »
Vem vinner 5-milen?, vem är Norges största hopp?
 

Trondjo

Sv: Ski VM i Falun
« Svar #9 på: Mars 01, 2015, 12:04:34 »
Johan Olson er favoritt ! Har ikke tro på Northug i dag. Kanskje Martin J.Sundby kan bli en outsider i dag?Han har vel samlet mye overskudd nå.
 

sportcarl1

Sv: Ski VM i Falun
« Svar #10 på: Mars 01, 2015, 13:08:26 »
Johan Olson er favoritt ! Har ikke tro på Northug i dag. Kanskje Martin J.Sundby kan bli en outsider i dag?Han har vel samlet mye overskudd nå.
[/quote  olsson, Sundby, cologna, kanske någon ryss fransos eller kazakS****n kan utmana, roligt att Norge och Sverige kunnat dominera så mycket de sista åren, för mig är förklaringen att det är så sjukt mycket svårare att kunna undvika att åka fast i doping, estländare italenare spnjorer gör sig inte besvär längre, ryssland har tappat mycket speciellt på damsidan
 

Hallgeir *

Sv: Ski VM i Falun
« Svar #11 på: Mars 01, 2015, 13:41:53 »
Vem vinner 5-milen?, vem är Norges största hopp?

Jeg har ikke stor tro på norsk seier i dag. Medalje, uansett valør, er bra.

Løpet er svært åpent, føler jeg. Her er det mange om beinet. En russer, Manificat, Johan Olsson, Alex Harvey, Cologna......

Eller det kan komme en skikkelig overraskelse.
« Siste redigering: Mars 01, 2015, 13:44:33 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

p0ndus

  • Gjest
Sv: Ski VM i Falun
« Svar #12 på: Mars 01, 2015, 14:17:49 »
Om ikke norsk seier, så er Johan Olsson den jeg håper på.

Hallgeir *

Sv: Ski VM i Falun
« Svar #13 på: Mars 01, 2015, 15:57:47 »
Det er bare å bøye seg i støvet for Petter Northug. For en idrettsmann!  8)

Sprintgull og 5-milsgull. Det forteller om den komplette skiløper.
« Siste redigering: Mars 02, 2015, 16:51:34 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

sportcarl1

Sv: Ski VM i Falun
« Svar #14 på: Mars 01, 2015, 16:06:42 »
Det er bare å bøye seg i støvet for Petter Northug. For en idrettsmann!  8)

Sprintgull og 5-milsgull. Det forteller oss om den komplette skiløper.
jo det var verkligen imponerande trodde jag inte när det var 2km kvar, sådana vinnarskallar skulle vi ha i Leeds
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ski VM i Falun
« Svar #15 på: Mars 02, 2015, 14:19:35 »
Ingen har vunnet sprint og 5 mil i samme mesterskap før!! Ingen er som Nordthug!

Han spurtet mellom de to rivalene foran seg og det så søren meg ut som de parkerte fullstendig! En venetyrlig prestasjon etter 5 mil i snøslaps. Nå tror jeg til og med hele Sverige klarer å hylle Petter, selv om de elsker å hate ham. Dette er hans måte å bevise for alle hva det bor i ham. Ingen over, ingen ved siden, alle er bare langt langt bak!!!!
Yeboahs vitne

lojosang

Sv: Ski VM i Falun
« Svar #16 på: Mars 03, 2015, 01:04:01 »
Ingen har vunnet sprint og 5 mil i samme mesterskap før!! Ingen er som Nordthug!

Han spurtet mellom de to rivalene foran seg og det så søren meg ut som de parkerte fullstendig! En venetyrlig prestasjon etter 5 mil i snøslaps. Nå tror jeg til og med hele Sverige klarer å hylle Petter, selv om de elsker å hate ham. Dette er hans måte å bevise for alle hva det bor i ham. Ingen over, ingen ved siden, alle er bare langt langt bak!!!!

Imponerende god på ski er han, men i konkurranse der vi begge skulle ta oss fram fem mil med fritt valgt framkomstmiddel vi lovlig kan føre skulle jeg slått ham lett noen måneder til.  ;D
- Leif Olav