Skrevet av Emne: Rotering av troppen versjon 15.0  (Lest 5036 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Rotering av troppen versjon 15.0
« på: Januar 05, 2015, 12:24:38 »
Like sikkert som at nyttårsrakettene flyr i været, like sikkert har det vært at vi på nyåret her inne har revet oss i håret av total manglende rullering av spillerstallen i et knalltøft juleprogram.

Som alle vet, er jo jula synonymt med at vi kommer ut med lite poeng, et nyttår med dårlig tro, og en vårsesong med frykt. Den frykten er jo ikke akkurat mindre i år. I fjor var det verre enn verst. Da var vi så slitne med samme ellever at vi røk  6-1 mot Wednesday, og 2-0 mot noe sånt som Rochdale før juletreet var ute av hus.

I konservative England (med ansett mangel på fokus på fysisk slitasje) har jo managerne bare tutet og kjørt på med fast mannskap. Vi har IKKE vært noe unntak. Innbyttere har jo ofte bare vært et nødvendig onde man bruker ved skader. På 70-tallet brukte vel Liverpool noe sånt som 12-13 spillere gjennom en hel sesong.

Argumentasjonen med rotering har vi brukt fortløpende:

1. Mindre slitasje på de som spiller mye
2. Mulighet til å hvile yngre spillere
3. Mulighet til å gi spilletid og fitness til reservebenken. Den reservebenken som uansett må spille når kort og skader gjør seg gjeldende.
4. Mulighet til å gi nye konstellasjoner, formasjoner, og spillestiler muligheten
5. Ikke minst sannsynligvis et bedre klima i stallen, hvor flere får muligheten til å gjøre det de er betalt for

I går fikk vi for første gang på lenge se konsekvensene av rotering. I beste fall er det med å snu en trend (selv om vi tapte). Prestasjonen etter pause var visstnok ikke gæærn. Unggutta fikk hvile. Nye spillere fikk endelig muligheten fremfor fulle tribuner.

Og som en vis kar her inne nevnte i går. Redfearn får jo muligheten til å se nye relasjoner. Kanskje spillere som kommer inn fungerer bedre i lag, selv om de isolert sett enkeltvis ikke er bedre. Selvtilliten skulle i hvert fall ikke være dårligere.

Jeg hilser Redfearns valg i går med glede. Og håper det ikke var en enslig svale. Vi har vunnet 2 av de 18 siste, eller noe sånt. Da er det på tide å gjøre noe. Ã… endre førsteelleveren var en god start.

Når man ser Wootton være ubeseiret på sine 6 siste kamper for Rotherham(før siste), samt Lees bli linket til Premier League, ja da forstår man at dette spillet er komplekst, og handler om mer enn å plukke ut firmaets 11 beste spillere.
« Siste redigering: Januar 05, 2015, 12:31:06 av Kato »
 

AndyMathie

Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #1 på: Januar 05, 2015, 12:38:30 »
Helt enig Kato. Håper vi får se mer endringer av første eleveren siste halvdel av sesongen enn første. Viktig å rullere i et hardt kamp program og etter mitt syn er ikke våre reserve spillere så veldig mye dårligere enn første laget og da er det fullt mulig å rullere oftere med hell :)
We are Leeds and we are proud of it!

auren

Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #2 på: Januar 05, 2015, 13:28:48 »
Ser gjerne følgende lag mot Bolton:

Silvestri - Berardi, Cooper, Del Fabro, Taylor - Bellusci, Austin - Byram, Mowatt, Adryan - Antenucci

Litt usikker på Del Fabro, men hvis stopperne klarte seg greit, så kan de få fortsette  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #3 på: Januar 05, 2015, 18:13:18 »
Ser gjerne følgende lag mot Bolton:

Silvestri - Berardi, Cooper, Del Fabro, Taylor - Bellusci, Austin - Byram, Mowatt, Adryan - Antenucci

Litt usikker på Del Fabro, men hvis stopperne klarte seg greit, så kan de få fortsette  :)

auren

Ikke helt uenig i denne. Ser spennende ut.
Men vil dra Bellusci bak i forsvaret og Cook inn på defensiv midtbane.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

baste

Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #4 på: Januar 05, 2015, 18:40:25 »
En annen fordel med rotasjon, er større kamp om plassene. Dvs bedre innsats på trening, noe som resulterer i bedre i kamp.

Slett ikke noe dårlig lag du satt opp Auren.

MOT

GeirO

Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #5 på: Januar 05, 2015, 20:35:49 »
Ønsker meg disse til lørdag:

Silvestri-Byram, Del Fabro, Cooper, Taylor- Austin, Murphy- Sloth, Adryan, Montenegro- Antenucci

La ungdommene hvile litt til og la de som fikk skryt av the Gaffer få en ny sjanse ( Montenegro, Sloth, Austin og Murphy)
MOT

Runar

Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #6 på: Januar 05, 2015, 22:03:56 »
Ser gjerne følgende lag mot Bolton:

Silvestri - Berardi, Cooper, Del Fabro, Taylor - Bellusci, Austin - Byram, Mowatt, Adryan - Antenucci

Litt usikker på Del Fabro, men hvis stopperne klarte seg greit, så kan de få fortsette  :)

auren

Ingen Cook? Vår beste spiller i år vraket til fordel for en midtstopper? Er det Mowatt på kanten?
 

sportcarl1

Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #7 på: Januar 05, 2015, 23:57:41 »
Silvestri
Berardi Cooper Pearce Taylor
               Cook
Sloth                                   Adryan
               Mowatt
Antenucci         Sharp
 

auren

Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #8 på: Januar 06, 2015, 01:18:14 »
Ser gjerne følgende lag mot Bolton:

Silvestri - Berardi, Cooper, Del Fabro, Taylor - Bellusci, Austin - Byram, Mowatt, Adryan - Antenucci

Litt usikker på Del Fabro, men hvis stopperne klarte seg greit, så kan de få fortsette  :)

auren

Ingen Cook? Vår beste spiller i år vraket til fordel for en midtstopper? Er det Mowatt på kanten?

Jeg tror Cook har godt av å hvile litt. Bellusci kan duge godt som rivjern på midten, spilte vel der i noen minutter i slutten av en kamp, så Redders har nok tenkt tanken selv. Mowatt spiller offansiv midtbane, Byram og Adryan på vingene.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #9 på: Januar 06, 2015, 09:20:00 »
Spilte kamp 30/12 neste kamp er 10/1

Er det bare hvile i kamper du tenker på da eller, skulle vel være plenty med "hvile" med nesten 2 hele uker?

Han har vært vår beste spiller i høst og var det samme mot Derby, ser ikke helt at vi har muligheten til å hvile vår beste spiller til fordel for en midtstopper som har spilt midtbane i 15 minutter tidligere.

Den som har spilt best som anker utenom Cook er Bianchi, men han er jo ute av form/uglesett av supporterne nå.
 

auren

Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #10 på: Januar 06, 2015, 10:25:45 »
Spilte kamp 30/12 neste kamp er 10/1

Er det bare hvile i kamper du tenker på da eller, skulle vel være plenty med "hvile" med nesten 2 hele uker?

Han har vært vår beste spiller i høst og var det samme mot Derby, ser ikke helt at vi har muligheten til å hvile vår beste spiller til fordel for en midtstopper som har spilt midtbane i 15 minutter tidligere.

Den som har spilt best som anker utenom Cook er Bianchi, men han er jo ute av form/uglesett av supporterne nå.

Har han nå vært vår beste spiller? Både Mowatt, Warnock, Silvestri, Cooper og Antenucci er gode kandidater til "årets spiller" så langt. Jeg tror vi fort tar på oss positivitetsbrillene fordi han er et eget produkt og bare er 17 år gammel. Byram var også en av våre beste spillere for et par sesonger siden, men rovdriften førte til skade, og etterpå har han langt i fra vist så god form som tidligere. Derfor ønsker jeg å hvile Cook, både fysisk og pga den psykiske belastningen det er å spille for verdens beste og "verste" klubb. For min del så er han ikke best som defansivt anker. Han er mer en Box to Box player med god motor og godt driv (litt ala Bowyer). Jeg ønsker et nytt defansivt anker til klubben, men i påvente av dette, så tror jeg Bellusci fint kan fungere inntil videre. Cook er pt for lett i den rollen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #11 på: Januar 06, 2015, 10:41:24 »
Ja, han har vært vår beste spiller, potensielt sammen med Silvestri og Antenucci.

Eneste som henger med mot Derby av samtlige i Leeds drakt.

At du ser han som mer en Bowyer type en et anker er det lite jeg for gjort med annet enn å si at det er jeg helt uenig i. Vel har han nok kapasitet til å spille høyreindreløper i diamanten, men han er jo som skapt for anker-rollen. Han er som en moderne Batty, han er knallhard i duellspillet, og har bra frekvens på beina på korte spurter, han er spillende nok til å sette i gang angrep fra dyp posisjon. Noen hodeløs kylling som løper overalt og kommer for seint og sparker på seg kort er han definitivt ikke.

Er selvfølgelig ikke for rovdrift, men å spille med 12 dagers mellomrom i en must win game det regner jeg med han skal klare, men Leeds må var bevisst på at han hviles. Cook spilte mesterskap i sommer og denne sesongen kan bli lang og tøff for han.
 

AndyMathie

Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #12 på: Januar 06, 2015, 12:43:28 »
Ja neste kamp trenger man ikke noe hvile, men derimot når det er kamp lørdag så tirsdag for så kamp igjen på lørdagen etter ja da kan det være lurt å hvile cook. Helt enig med Runar her.
We are Leeds and we are proud of it!

Kato

Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #13 på: Januar 06, 2015, 17:19:07 »
Kommer jo et mentalt aspekt også inn. Kan værr godt å la en 17-åring hvile litt fra presset når det kommer must-win-games
 

Runar

Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #14 på: Januar 06, 2015, 19:25:46 »
Kommer jo et mentalt aspekt også inn. Kan værr godt å la en 17-åring hvile litt fra presset når det kommer must-win-games

Ok?

Da får vi ikke mye nytte av Cook, om han ikke kan spille must win games...

Etter å ha sett han spille ser jeg ikke helt at dette skulle være en spiller som dukker unna for press. Jeg hadde gitt han kapteinsbindet om Warnock er ute og latt det stå til.
 

Gufrias

Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #15 på: Januar 06, 2015, 19:37:44 »
I vår nåværende tabellposisjon finnes det bare must win games.
Hekta på Leeds siden 1974

sportcarl1

Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #16 på: Januar 06, 2015, 20:05:36 »
rotering är bra ja. men nu är vi i så utsatt läge att vi måste spela med dom som är bäst för dagen, gillade inte att adryan och några till som var riktigt bra mot Nottingham blev ställda  över i matchen efter, om adryan sa redfearn att han blev ställd över för att han var ung och behövde vila, i så fall finns det ju fler att låta vila, adryan har ju dessutom spelat väldigt lite
 

Cherry

Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #17 på: Januar 06, 2015, 20:48:33 »
Man spiller med det beste laget, de spillerne som er i best form - basta!
Vi har ingen med klippekort etter mitt syn, styrken og svakheten vår er at vi har en jevn stall- men få " som er i form samtidig" 
Er såpass optimist etter å ha hørt positiviteten til Noel Whelan som sidekommentator fra 2. Omgangen mot Sunderland på søndag.... Tror det snur nå!!!

MEN , da må de som spilte bra/ best i siste kamp også få sjansen på lørdag :'( :P :)
 

p0ndus

  • Gjest
Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #18 på: Januar 06, 2015, 21:59:22 »
Var vel et veldig ambisiøst og hardt treningsopplegg før sesongstart med Hockaday og co!, virker som det er liten effekt av dette, er spillerne overtrente nå eller var treningsopplegget bare tull. ? Om treningsgrunnlaget er for dårlig kan man rotere så mye man orker, det blir uansett bare rot.

Erik M

Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #19 på: Januar 07, 2015, 21:31:14 »
Man spiller med det beste laget, de spillerne som er i best form - basta!
Vi har ingen med klippekort etter mitt syn, styrken og svakheten vår er at vi har en jevn stall- men få " som er i form samtidig" 
Er såpass optimist etter å ha hørt positiviteten til Noel Whelan som sidekommentator fra 2. Omgangen mot Sunderland på søndag.... Tror det snur nå!!!

MEN , da må de som spilte bra/ best i siste kamp også få sjansen på lørdag :'( :P :)

Hvem er "i best form" når redselen for å tape etterhvert lyser i øynene på spillerne.  Skal man velge en 32 åring som har vært ute i hardt vær før og tåler presset eller en 17-åring som er for ung og frekk til å være nervøs?  Ikke lett...
 

Promotion 2010

Sv: Rotering av troppen versjon 15.0
« Svar #20 på: August 25, 2015, 21:44:43 »
Uwe Røsler har begynt sesongen med en meget gjennomtenkt rotering av troppen. Jeg kan ikke huske å ha sett maken til systematisk bytting så lenge jeg har vært supporter.

Men en mann har stått i samtlige minutter denne sesongen til stor beundring fra Uwe:

@LUFCDATA: GRAPHIC: Charlie Taylor is the only Leeds player to have played in every minute of action this season. #LUFC http://t.co/AYg9x6xc2l


@LUFCDATA: Uwe Rösler on Charlie Taylor: "He played all the minutes and he's a machine. How he pushes himself, I find it hard to come to terms with."

 :)
« Siste redigering: August 25, 2015, 21:47:21 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973