Skrevet av Emne: Din første Leeds-kamp.  (Lest 7535 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fjellhaugen

Sv: Din første Leeds-kamp.
« Svar #30 på: September 23, 2009, 21:21:23 »

Det som har slått meg i ettertid er at dette virkelig ga meg følelsen av å være hjemme....hjemme på Eland Road. Den følelsen sitter i og er like sterk hver gang jeg er hjemme!  ;D


Akkurat den følelsen har eg også!
Det er så herlig å vere på og rundt ER, det er omtrent som å vere heime i si eiga stove.
Den følelsen har eg kvar gang og er nok mykje av grunnen til at ein stadig vender tilbake!
 :)

jaggu har du litt av et hus, med ei slik stue tom ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Tom S

Sv: Din første Leeds-kamp.
« Svar #31 på: September 23, 2009, 21:29:13 »

Det som har slått meg i ettertid er at dette virkelig ga meg følelsen av å være hjemme....hjemme på Eland Road. Den følelsen sitter i og er like sterk hver gang jeg er hjemme!  ;D


Akkurat den følelsen har eg også!
Det er så herlig å vere på og rundt ER, det er omtrent som å vere heime i si eiga stove.
Den følelsen har eg kvar gang og er nok mykje av grunnen til at ein stadig vender tilbake!
 :)

jaggu har du litt av et hus, med ei slik stue tom ;)
:D

He, he!
Tenkte da mest på feelingen og ikkje dei fysiske målene.
COME ON LEEDS !!

Frode

Sv: Din første Leeds-kamp.
« Svar #32 på: September 23, 2009, 21:37:37 »
18.april 1992. Borte mot Liverpool på Anfield. En viss arrogant franskmann var på laget vårt den dagen. Hjemmelaget var bedre, men klarte ikke å skåre. Nevnte franskmann hadde en stor sjanse på slutten av kampen, men suseren strøk like over tverrliggeren.

  En halv uke senere så jeg Coventry bli slått 2-0 på ER, og fire kamper senere var vi ligavinnere. Gode minner!  :D
Var på samme kampen - også min første.  Synes forresten ikke Liverpool var merkbart bedre ... husker at Steve Hodge hadde vår største sjanse.
 

Kalle

  • Gjest
Sv: Din første Leeds-kamp.
« Svar #33 på: September 23, 2009, 22:28:49 »
Første Leeds-kamp live var mot Lsk på Ã…råsen i 1976. Vant 4 - 3. Tror det var ca 14000 tilskuere på kampen, som vel ennå er rekord på Ã…råsen.

Eneste minne fra kampen var et frispark-mål fra Lorimer som var av det harde slaget!

Ps! Hvis noen sitter på kamp programmet, så er det visstnok verdt noen kroner.

Første kamp i Leeds var mot QPR desember -82, første sesongen etter nedrykket. Tapte 0-1.

FA hadde stengt Kop-tribunen, da noen hadde sendt en rakett i hode på Kevin Keegan under en kamp et par uker tidligere.


Torgeir

Sv: Din første Leeds-kamp.
« Svar #34 på: September 23, 2009, 23:04:06 »
Her er det vanskelig å unngå å røpe alder på 29 pluss..

Min første Leeds kamp live var på Ã…rasen - jeg tror det var i 1975.  Tom Lund var på sitt beste og puttet to ganger.  Leeds måtte gire opp i andre omgang og anstrenge seg for å slå Lillestrøm 4-3. 

På denne tiden var Leeds i ypperste Europaklasse.  Vi fikk autografen til alle sammen og en times tid i lobby'en på SAS hotellet i Oslo med hele stjernegalleriet.  Fantastisk for en 13 åring, eller?

1976.

Me to..


 8) 8) 8) 8) 8) 8)
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


torivar

  • Gjest
Sv: Din første Leeds-kamp.
« Svar #35 på: September 24, 2009, 11:21:46 »
Sesongåpningen 27. august i 1988 mot Oxford 1-1, sammen med hun som ble kona mi ett par år etter. 22000 på tribunen, og MINST 12000 av disse på Kop der vi stod, trangt og jævlig med vanvittig pressing og dytting. Hadde heldigvis skjønt at jernbarrierene oppover the Kop var noe man burde stå foran og ikke bak.

Noel Blake og Vince Hilaire debuterte. Sistnevnte imponerte med utrolig fart og teknikk i første omgang, og deretter nix mer. Minnes også Ian Baird sin innsats inni feltet. Den mannen var helt rabiat, og ingen klarte/ville markere han. Big John Pearson fikk istedenfor to mann på seg hele tiden, uansett hvor ufarlig han var.

Selvfølgelig ekstatisk da Snodin scoret, men den mest fantastiske jubelen kom da manager Bremner sprintet oppover sidelinja 1 min før avspark.

Dette var jo i den mørke tiden for Leeds, og som det stod i siste setning i kampreferatet i YEP neste dag: Did not look like promotion material.

Og billetten kostet 3,50.

Wannabe

Sv: Din første Leeds-kamp.
« Svar #36 på: September 24, 2009, 13:59:56 »
Her er det vanskelig å unngå å røpe alder på 29 pluss..

Ikke i mitt tilfelle: 1-1 hjemme mot Millwall i desember '04.

Veldig synd det ble reprise på dette resultatet hjemme i play-off semien i mai, men det ser bedre ut nå!

MOT
 

auren

Sv: Din første Leeds-kamp.
« Svar #37 på: Mai 02, 2015, 09:29:56 »
Denne fantastiske kampen  ;D

https://www.youtube.com/watch?v=uzUxXm9-8yQ

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.