Skrevet av Emne: 1989-90: Siste oppykket til PL ( div 1)  (Lest 4737 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jarle

1989-90: Siste oppykket til PL ( div 1)
« på: Juli 12, 2010, 21:27:07 »
Chris Fairclough,  David Batty, Gary Speed, Gordon Strachan, Lee Chapman, Mel Sterland

Legg til Carl Shutt, Vinnie, Kamara, Davidson...osv

Det var det som skulle til sist vi rykket opp.

Er vi der idag?...
89/90 laget var fullt av PL nivå spillere i toppklasse
Chapman, Speed, Batty, Sterland, Strachan, Fairclough...


Hvordan vurderer dere årets Leeds lag mot dette laget av legender.
Jeg mener vi er altfor langt unna,.. jeg ser ikke en spiller i den stallen vi har idag som er i nærheten til noe annet en å pusse støvla til disse gutta nevnt over.

Mulig vi har like god keeper i Kasper og at Kisnorbo matcher midtstopperne vi hadde da.


kjør debatt...
« Siste redigering: Mars 09, 2015, 16:01:22 av Promotion 2010 »

DenHviteYeboah

Sv: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #1 på: Juli 12, 2010, 22:53:11 »
Chris Fairclough,  David Batty, Gary Speed, Gordon Strachan, Lee Chapman, Mel Sterland

Legg til Carl Shutt, Vinnie, Kamara, Davidson...osv

Det var det som skulle til sist vi rykket opp.

Er vi der idag?...
89/90 laget var fullt av PL nivå spillere i toppklasse
Chapman, Speed, Batty, Sterland, Strachan, Fairclough...


Hvordan vurderer dere årets Leeds lag mot dette laget av legender.
Jeg mener vi er altfor langt unna,.. jeg ser ikke en spiller i den stallen vi har idag som er i nærheten til noe annet en å pusse støvla til disse gutta nevnt over.

Mulig vi har like god keeper i Kasper og at Kisnorbo matcher midtstopperne vi hadde da.


kjør debatt...

Er vel ikke så mye å debattere....tror du har helt rett!Midtbanen var jo topp europaklasse etter min mening.Har veldig vondt for å tro at dagens lag skal ende opp i playoff.I så fall må det komme inn spillere med en helt annen kvalitet...

gill

Sv: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #2 på: Juli 13, 2010, 00:02:59 »
Tja, hverken Speed eller Batty hadde noe erfaring fra øverste divisjon på det tidspunktet. Laget ble samspilt etterhvert, og etter opprykket kom blant annet Gary McAllister som heller ikke hadde noe erfaring fra øverste divisjon i England. Synes derfor vi ikke skal sammenligne disse to lagene. Blir litt håpløst synes jeg.

Uansett beviser dette at man nødvendigvis ikke trenger erfaring fra det nivået man befinner seg på for å lykkes. 
 

B_Ød

Sv: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #3 på: Juli 13, 2010, 10:17:19 »
kom vel den gang ikke fra en nesten-utraddertsomklubb-situasjon heller, så det er vel mulig at midlene satt litt løsere evt eksisterte den gangen?
Uansett vanskelig å sammenlikne det jeg pr dag ser på som gårsdagens stjerner, med de signeringer som blir gjort idag (som alle har, for meg, et uskrevet blad)
Så for meg blir dette en heller vanskelig, tilnærmet håpløs debatt  :-\
Ups & Ups!!

Papi

Sv: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #4 på: Juli 13, 2010, 11:07:45 »
Nå var jo klubben "godt" etablert i 2. divisjon året dei rykka opp, kontra nyopprykket som laget i dag er. Så allerede der er det jo litt forskjell på lagene.

Men utover det var nok Batty, Strachan mye bedre fotballspillere på den tiden enn kva Kilkenny, Howson er p.t. Håper jo at Howson kan ta ytterlige steg og komme opp i samme kategori, men er der ikkje ennå.

Chapman var nok også bedre enn kva Bechhio er i dag.

Vi må jo være nøktern optimister oppi det hele.
Det er ganske mykje forlagt og kreve enda eit opprykk allerede dette året.
Lov og håpe selvsagt, eg krysser alle fingrer, men eg tror nok at vi havner midt på tabellen.
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Yeboahs vitne

Sv: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #5 på: Juli 13, 2010, 15:29:16 »
En stor forskjell på laget som rykka opp da og nå er uten tvil den rutinen vi hadde da. De spillerne som ble hentet inn var klare forsterkninger som løftet laget - noe som ikke minst bidro til å løfte unggutta som Speed og Batty. Til og med Vinny Jones hadde jo en knallsesong det året med noen fulltreffere som aldri forsvinner fra netthinna :o Jeg snakker da om rutine ifht opprykk og å klare å holde beina på jorda om vi gjør det bra. Med unntak av ett eller to topplag hver sesong så slår alle hverandre hele tiden - og de som har den perfekte kombinasjonen av sultne spillere og rutine er de som klarer å klatre seg ut av divisjonen.

Mange av bærebjelkene hadde erfaring fra toppserien - og i tillegg hadde vi klare ledere i hvert ledd. Strachan var uhyre viktig - og ikke minst en Chapman som bøtta inn mål. Er ikke tvil om at laget nå har spennende typer som Snoddy og Howson på midten og kanskje Gradel om han utvikler seg i riktig retning. Savner imidlertid midtbanesjefen. Kilkenny har det ikke - og Doyle bør heller ikke være riktig mann for å styre skuta noe høyere enn League one. Får vi inn en general der og en lur spiss som har Championship-erfaring og høy målratio (Hooper? eller typer med fart og målteft på dette nivået som Ebanks-Blake/Scotland etc) da er play-off mulig. Men den gyldne årgangen som rykka opp i 89 med Bobby Davison og Mel Sterland som for meg fremstår som 110 % spillere, sultne unggutter som Speed/Batty, en finesmecker som Strachan (mener å huske at han hadde 16-17 mål i opprykkssesongen) og ikke minst Chapman som vel kom ved juletider og nesten egenhendig heada oss opp i toppserien - det skal mye til for at vi er der i år. Kanskje Grayson har jokerne rett rundt hjørnet og at vi troner øverst i Championship etter 46 kampers paradegang? Hva vet jeg?

lojosang

Sv: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #6 på: Juli 13, 2010, 16:33:45 »
Men hva sa Den Hvite Johanneson, h, Jarl og andre pessimister på forumet i forbindelse med disse overgangene?

En avdanka gammal Scumspiller, en treig gammal spiss med teknikk som som en revmatiker på stylter og et falmet vandrende rødt kort? Vi kommer til å rykke ned! Ulv! Ulv!  ;D
- Leif Olav

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #7 på: Juli 13, 2010, 16:36:57 »
Batty og Strachan er jeg villig til å kalle legender, men det skal etter min mening litt til å få legende status. Hvis Vinnie er legende handler det dessverre om annet enn tiden hos hos...heller hans litt brutale side på banen!!
Yeboahs vitne

jarle

Sv: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #8 på: Juli 13, 2010, 19:06:45 »
Batty og Strachan er jeg villig til å kalle legender, men det skal etter min mening litt til å få legende status. Hvis Vinnie er legende handler det dessverre om annet enn tiden hos hos...heller hans litt brutale side på banen!!


Dette er en kort tråd og nå skal du få vise meg hvem som har kalt Vinnie en legende?
Please hvor står det at Vinnie er en legende? ? ?

Et lag av legender... betyr vel ikke at alle 11 var legender?
5-6 av de ble vel det i og med at de vant ligaen 2 år etter oppryket.

whitelocks

Sv: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #9 på: Juli 13, 2010, 22:50:50 »
James Beattie er ikke med Stoke på pre-sason oppladning. Har fått beskjed om å være hjemme på øya. Kan han passe inn, a la, gammel gåll skårer, som kan ta oss opp??? Kanskje Grayson kan hente han?

p0ndus

  • Gjest
Sv: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #10 på: Juli 13, 2010, 22:58:03 »
Kun en legende. Det var William John Bremner.  Mannen som fikk undertegnede til å bli Leedsfan på 70 tallet.


Barba

Sv: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #11 på: Juli 14, 2010, 21:44:34 »
Bremner er den største selvfølgelig, men jeg tør påstå at vårt kjære Leeds United har fostret flere legender. Men det å bli kalt legende fordrer mye. F eks vil jeg påstå at Yeboah og Hasselbaink f eks ikke når opp grunnet for kort fartstid. Men Charles, Clarke, Lorimer, Strachan, MacAllister og Radebe er i min bok alle legender. Ja, egentlig det meste av 73-74 laget for min del.

Barba - spent
Barba - MOT

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #12 på: Juli 14, 2010, 23:17:53 »
Bremner er den største selvfølgelig, men jeg tør påstå at vårt kjære Leeds United har fostret flere legender. Men det å bli kalt legende fordrer mye. F eks vil jeg påstå at Yeboah og Hasselbaink f eks ikke når opp grunnet for kort fartstid. Men Charles, Clarke, Lorimer, Strachan, MacAllister og Radebe er i min bok alle legender. Ja, egentlig det meste av 73-74 laget for min del.

Barba - spent

David Batty-A True Legend 8) 8)

p0ndus

  • Gjest
Sv: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #13 på: Juli 14, 2010, 23:36:04 »
Enig i at vi har flere men William John Bremner var den største mener jeg.

gill

Sv: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #14 på: Juli 15, 2010, 00:20:40 »
Gary Kelly er en legende..
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #15 på: Mars 08, 2015, 17:03:23 »
Opprykkssesongen 1989-90 var ikke en sammenhengende opptur:

LEEDS UTD MEMORIES ‏@MartinMarty1974  · 47m47 minutes ago 
Portsmouth 3-3 Leeds Utd 1989/90
Remember been at this game with roughly 30 secs of injury time left and been 3-1 up



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jaho

Sv: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #16 på: Mars 09, 2015, 11:21:21 »
Opprykkssesongen 1989-90 var ikke en sammenhengende opptur:

LEEDS UTD MEMORIES ‏@MartinMarty1974  · 47m47 minutes ago 
Portsmouth 3-3 Leeds Utd 1989/90
Remember been at this game with roughly 30 secs of injury time left and been 3-1 up




Husker den kampen/nedturen godt... Mener Whittingham var en spiss som før hadde spilt på militærlandslaget og var røyker.. :o  Tror han senere havnet hos Villa.. En mareritt kamp man aldri glemmer, da man hadde innkassert seier i opprykksjaget..

Leedsfan

Sv: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #17 på: Mars 09, 2015, 13:22:21 »
Neste sesong er vår sesong!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Sv: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #18 på: Mars 09, 2015, 14:46:33 »
Neste sesong er vår sesong!


Sier alle lags suportere ;)

Promotion 2010

Sv: 1989-90: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #19 på: Mai 14, 2015, 18:57:42 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sportcarl1

Sv: Siste oppykket til PL ( div 1)
« Svar #20 på: Mai 14, 2015, 21:42:43 »
Opprykkssesongen 1989-90 var ikke en sammenhengende opptur:

LEEDS UTD MEMORIES ‏@MartinMarty1974  · 47m47 minutes ago 
Portsmouth 3-3 Leeds Utd 1989/90
Remember been at this game with roughly 30 secs of injury time left and been 3-1 up




Strachan är klubbens bästa värvning de sista 40 åren