Skrevet av Emne: Kamp vs Barnsley@Oakwell Stadium, 21.01.2017 kl 18:30 TV-kamp  (Lest 32138 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Sv: Kamp vs Barnsley@Oakwell Stadium, 21.01.2017 kl 18:30 TV-kamp
« Svar #300 på: Januar 22, 2017, 15:13:12 »
Barnsley kjempet oss totalt ut av stilen og kjørte over midtbanen vår i store deler av kampen. Det var da også midtbanen vår som var den store forskjellen på de to siste kampene. Bridcutt/ Vieira var out og the world mot Derby, og ditto svake mot Barnsley. Når skjoldet ikke sitter, blir backrekka mye svakere. Skulle gjerne hatt gullrekka med Ayling, Bartley, Pontus og Taylor på plass i denne kampen, men det er stor mulighet for at vi hadde tapt denne kampen okke som.

Det kan du si, men hvis man kikker litt på starten av den offensive delen så var det bom stopp bakfra. Uendelig med pasninger bak til Green som meide den langt. Plutselig var de utrygge bak der, sikkert også som følge av hardt press og midtbanespillere som ikke ville ha ballen nok. Men roen var borte, alle der bak hadde plutselig elendig med tid. Ayling drepte enhver diskusjon om han som midtstopper, noe vi også så tendenser til mot Liverpool. Coyle er ikke der ennå, og Berardi vil aldri kunne fylle skoene til Taylor. Selv rolige, glisende Bartley hadde trøbbel med roen. Så kan noen slå i bordet med Derby sist. Dessverre så tror jeg det var unntaket. Den fireren vi i går brukte bak der er egentlig 2 benkeslitere og en høyreback på midtstopperplass. Det fikk vi sett til gangs i går.
Denne kampen synliggjorde ihvertfall problemet med at når Ayling må spille stopper blir vi svekket på to plasser i stedet for 1. Jeg slakter ikke Coyle men tror ikke Ayling hadde opptrådt like urutinert på 2-1 målet og i en del andre situasjoner der Coyle fikk problemer.

Jeg tror det blir mange kamper med stadig nye omrokkeringer og spillere ute av posisjon hvis Ayling skal fortsette å være cover for våre 3 stoppere, noe som vil bli mer og mer åpenbart utover sesongen, til og med for Runar Edvardsen.  ;)
« Siste redigering: Januar 22, 2017, 15:17:10 av Jon R »
Jon R.

Cherry

Sv: Kamp vs Barnsley@Oakwell Stadium, 21.01.2017 kl 18:30 TV-kamp
« Svar #301 på: Januar 22, 2017, 19:35:20 »
Barnsley kjempet oss totalt ut av stilen og kjørte over midtbanen vår i store deler av kampen. Det var da også midtbanen vår som var den store forskjellen på de to siste kampene. Bridcutt/ Vieira var out og the world mot Derby, og ditto svake mot Barnsley. Når skjoldet ikke sitter, blir backrekka mye svakere. Skulle gjerne hatt gullrekka med Ayling, Bartley, Pontus og Taylor på plass i denne kampen, men det er stor mulighet for at vi hadde tapt denne kampen okke som.

Enig i dette, og i tillegg var dette den svakeste kampen jeg har sett Pablo spille, særlig siste 15- og ganske utrolig ikke Mowatt fikk de minuttene med friske bein.
 

Gufrias

Sv: Kamp vs Barnsley@Oakwell Stadium, 21.01.2017 kl 18:30 TV-kamp
« Svar #302 på: Januar 22, 2017, 20:04:22 »
Barnsley kjempet oss totalt ut av stilen og kjørte over midtbanen vår i store deler av kampen. Det var da også midtbanen vår som var den store forskjellen på de to siste kampene. Bridcutt/ Vieira var out og the world mot Derby, og ditto svake mot Barnsley. Når skjoldet ikke sitter, blir backrekka mye svakere. Skulle gjerne hatt gullrekka med Ayling, Bartley, Pontus og Taylor på plass i denne kampen, men det er stor mulighet for at vi hadde tapt denne kampen okke som.

Det kan du si, men hvis man kikker litt på starten av den offensive delen så var det bom stopp bakfra. Uendelig med pasninger bak til Green som meide den langt. Plutselig var de utrygge bak der, sikkert også som følge av hardt press og midtbanespillere som ikke ville ha ballen nok. Men roen var borte, alle der bak hadde plutselig elendig med tid. Ayling drepte enhver diskusjon om han som midtstopper, noe vi også så tendenser til mot Liverpool. Coyle er ikke der ennå, og Berardi vil aldri kunne fylle skoene til Taylor. Selv rolige, glisende Bartley hadde trøbbel med roen. Så kan noen slå i bordet med Derby sist. Dessverre så tror jeg det var unntaket. Den fireren vi i går brukte bak der er egentlig 2 benkeslitere og en høyreback på midtstopperplass. Det fikk vi sett til gangs i går.

 ::)
Han var en af kampens bedste mod Derby

Ikke god nok ennå for en ellever hos et topplag i championship.
Det har du rett i. Han er sånn cirka god nok til å være tredjevalg.
Hekta på Leeds siden 1974

Dennis

Sv: Kamp vs Barnsley@Oakwell Stadium, 21.01.2017 kl 18:30 TV-kamp
« Svar #303 på: Januar 23, 2017, 10:30:12 »
Finner tre ting merkelig etter denne kampen:
- At laget ikke gikk i krigen
- Hvor ekstremt negativt ting plutselig er for mange. Husk at dette var hverdagen for drøye halvåret siden, men antakelig bare en kollektiv off-day per nå. Er vi så bortskjemte alt?
- At det er de yngste spillerne som fremheves som svakest av flere.

Det diskuteres om Coyle er god nok? Ung spiller, strålende mot Derby og nettopp tilbake fra langvarig skade? At Berardi kun er benkefyll?

Hva med Bartley, Bridcutt og Hernandez? Sentrallinja som består av to typiske kapteiner og en playmaker med tonnevis av erfaring fra øverste nivå.

Det er disse tre som må gå i krigen mot Barnsley. Man kan kanskje argumentere for at Pablo ikke kler slike kamper, men det unnskylder ikke at han var meget svak - i alle fall utover i kampen. Jeg, med fler, kritiserte også Vieiras førsteomgang. En av de svakeste enkeltomgangene jeg har sett i årets sesong. Det er forsåvidt ikke noe problem; hans gode kamper veier ut disse og hans alder (les: manglende erfaring) tilsier at han vil variere i prestasjoner. Som også er tilfelle med Kalvin Phillips, men hvor feilene alltid påpekes spesifikt. På en dag hvor resten av laget regelrett suger, er det ikke å forvente at "juniorene" skal dra lasset. Mer bekymringsverdig er det at ikke de naturlige sjefene bretter opp ermene når det butter.

Det var mer skuffende enn at vi faktisk tapte kampen, for min del. Ã… tape en enkeltkamp vil skje, men at man ikke tør gå i taklingene er et problem. Jeg håper det blir med den ene og at man hevner dette tapet i de neste kampene. I så måte kan den kampen være noe positivt.

« Siste redigering: Januar 23, 2017, 10:31:45 av Mr Kaizer »
Marching on together!

B_Ød

Sv: Kamp vs Barnsley@Oakwell Stadium, 21.01.2017 kl 18:30 TV-kamp
« Svar #304 på: Januar 23, 2017, 10:38:42 »
hadde alle "møtt opp" som Wood, hadde nok utfallet blitt noe annet.
Ups & Ups!!

Kato

Sv: Kamp vs Barnsley@Oakwell Stadium, 21.01.2017 kl 18:30 TV-kamp
« Svar #305 på: Januar 23, 2017, 10:47:22 »
Finner tre ting merkelig etter denne kampen:
- At laget ikke gikk i krigen
- Hvor ekstremt negativt ting plutselig er for mange. Husk at dette var hverdagen for drøye halvåret siden, men antakelig bare en kollektiv off-day per nå. Er vi så bortskjemte alt?
- At det er de yngste spillerne som fremheves som svakest av flere.

Det diskuteres om Coyle er god nok? Ung spiller, strålende mot Derby og nettopp tilbake fra langvarig skade? At Berardi kun er benkefyll?

Hva med Bartley, Bridcutt og Hernandez? Sentrallinja som består av to typiske kapteiner og en playmaker med tonnevis av erfaring fra øverste nivå.

Det er disse tre som må gå i krigen mot Barnsley. Man kan kanskje argumentere for at Pablo ikke kler slike kamper, men det unnskylder ikke at han var meget svak - i alle fall utover i kampen. Jeg, med fler, kritiserte også Vieiras førsteomgang. En av de svakeste enkeltomgangene jeg har sett i årets sesong. Det er forsåvidt ikke noe problem; hans gode kamper veier ut disse og hans alder (les: manglende erfaring) tilsier at han vil variere i prestasjoner. Som også er tilfelle med Kalvin Phillips, men hvor feilene alltid påpekes spesifikt. På en dag hvor resten av laget regelrett suger, er det ikke å forvente at "juniorene" skal dra lasset. Mer bekymringsverdig er det at ikke de naturlige sjefene bretter opp ermene når det butter.

Det var mer skuffende enn at vi faktisk tapte kampen, for min del. Ã… tape en enkeltkamp vil skje, men at man ikke tør gå i taklingene er et problem. Jeg håper det blir med den ene og at man hevner dette tapet i de neste kampene. I så måte kan den kampen være noe positivt.

Må huske på at en del av kritikken kommer i kampens hete, i skuffelsen over tap. Ikke sikkert alt er like svart/hvitt når man får tenkt seg litt om (og hørt på andre). Privilegiet med å ha et forum.
 

Dennis

Sv: Kamp vs Barnsley@Oakwell Stadium, 21.01.2017 kl 18:30 TV-kamp
« Svar #306 på: Januar 23, 2017, 11:28:43 »
...

Må huske på at en del av kritikken kommer i kampens hete, i skuffelsen over tap. Ikke sikkert alt er like svart/hvitt når man får tenkt seg litt om (og hørt på andre). Privilegiet med å ha et forum.

Kommentaren kommer med overlegg først på mandag, innleggene underveis eller like etter tap leser jeg sjelden. Innlegg fra fredag kveld er "kampens hete", men det gjelder til og med i går, samt i dag morges. Ikke bare her, men over hele linja. Regner dog også med at de fleste har klart å se mer objektivt på det i mellomtiden, men altså ikke langt på nær alle. Så er det vel det man legger mest merke til.

Så kan det selvsagt hende noen trenger en ukes tid på å omstille. Hva vet jeg.
« Siste redigering: Januar 23, 2017, 11:31:56 av Mr Kaizer »
Marching on together!

flynn

Sv: Kamp vs Barnsley@Oakwell Stadium, 21.01.2017 kl 18:30 TV-kamp
« Svar #307 på: Januar 23, 2017, 15:01:00 »
Jeg så kampen i opptak, natt til søndag og med bittelitt promille.
Mitt inntrykk var at denne kampen forløp omtrent som ganske mange andre denne sesongen. Jevnt i spill og sjanser. Barnsley er, og framsto som, et lag på øvre halvdel av tabellen.
Våre spillere varierte i kvalitet, noen var under pari i store deler av kampen, f.eks Pablo. Mens andre varierte stort i prestasjonene, f.eks Doukara og Vieira. Det synes jeg egentlig har vært tilfelle nesten hver gang jeg har sett Leeds denne sesongen, med unntak av Derby nå sist hvor alle var gode stort sett hele veien, og med unntak av Doukara mot Cambridge, som er den svakeste kampen jeg noengang har sett av en i Leedsdrakt. Ser at de fleste skryter uhemmet av Wood. Har var vel ikke særlig god han heller, men sto på rett sted på en corner, og var som alltid sikker fra straffemerket. Betyr det at han er i verdensklasse, mens f.eks Coyle over natta ble totalt ubrukelig? Is i magen folkens...

Barnsley-kampen var dog ikke typisk for denne sesongen allikevel, ettersom vi slipper inn tre mål, og dermed taper. Marginene var imot oss, slik jeg så det. En ball eller to med litt anderledes skru kunne gitt oss et mål mer, eller Barnsley et mål mindre. Hadde vi spilt uavgjort eller vunnet denne kampen ville ingen være særlig kritiske til at ballinnehavet var som det var, eller at Bartley slo en feilpasning.

Jeg tenker at én kamp på rad med marginer mot neppe bør skremme noen av oss så voldsomt. Alle taper faktisk en kamp i ny og ne. Jeg foreslår at vi stoler på at det som har gitt oss 48 poeng på de første 27 kampene vektlegges mer enn det som gjorde at vi tapte den 28ende. Det viktigste i fotball er å slå nådeløst tilbake etter slike små setbacks

flynn

RoarG

Sv: Kamp vs Barnsley@Oakwell Stadium, 21.01.2017 kl 18:30 TV-kamp
« Svar #308 på: Januar 23, 2017, 15:42:34 »
Denne kampen viser oss at en evt Delph-signering allikevel ikke er så far fetched. Spillerne vi har er av ujevn kvalitet, det er tydelig.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

jallar

Sv: Kamp vs Barnsley@Oakwell Stadium, 21.01.2017 kl 18:30 TV-kamp
« Svar #309 på: Januar 24, 2017, 18:31:20 »
Må si det var en skuffende kamp. Var ikke mange på Leeds som leverte opp mot sitt beste. Ingen egentlig. En off-day rett og slett, litt antiklimax etter den gode Derby-kampen. Er ikke det litt typisk da?
Vi har mye unge spillere som ofte vil variere i prestasjoner, men enig i et annet innlegg her der det etterlyses at de erfarne spillerne går foran og tar tak.

Er også viktig at Monkey man tidlig i kampen ser at her er det noe som ikke fungerer og tar grep, ikke venter alt for lenge før man gjør justeringer/bytter.

Men men, dette må vi bare legge bak oss. Nå er det viktig å se fremover. De må slå tilbake med seier nå.

MOT