Skrevet av Emne: Leeds Utd sin evne til å finne talenter-bra eller dårlig?  (Lest 24041 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DenHviteYeboah

Sv: Leeds Utd sin evne til å finne talenter-bra eller dårlig?
« Svar #90 på: August 18, 2015, 15:56:54 »
Mulig jeg tar helt feil, men jeg har lyst til å kaste inn et liten brannfakkel:
Jeg mener Leeds Utd er elendig på å finne spillere utenfor UK. En klubb som har stor fan base i Irland,Skandinavia og Australia, hvorfor i hule kommer det så sjelden spillere herfra? I Irland er faktisk Leeds store-hvorfor kommer det ingen derfra nå for tiden?Og fra skandinavia:klubben har jo en stor fordel med alle sine supportere som stadig tipser om spillere. Jeg synes det er rart at Leeds ikke har vært tidlig ute de siste årene når det feks gjelder Moa,Daniel Braaten,Tom Høgli,Vegard Forren,Håvard Nordtveit. Aldri i verden om disse hadde dumma seg ut på et Leedslag. Og hva med Sverige? er det ikke en eneste svenske blant 8 millioner som er god nok for championship?Jeg tror at de nye eierne må tenke helt annerledes. De må bruke kompetansen og holde jevnlig kontakt med  feks norske supportere som Tore Pedersen,Kjetil Rekdal og Jostein Flo, men også mindre profilerte supportere i Luscos som driver innen foppal. De må ansette en person med faglig tyngde som har ansvaret for hele scouting systemet i klubben-jeg vet de har hatt og har det, men det må være en bedre, en med visjoner som ser en sammenheng med akademiet. Kanskje en slik person er Wilko?Det kan godt hende at kontakten mellom klubbledelse og supportere med foppalerfaring i andre land er til stede, men da synes jeg det har vært gjort  en dårlig jobb....Jeg har fått et inntrykk av at hver gang det er et transfervindu så ser man kun etter spillere i championship eller L1 og L2.Noen ganger låneopplegg fra PL.
Det er merkelig at vi ikke er først ute med å hente en Hangeland. år er det sist klubben sikret seg et norsk talent?Eirik Bakke?Jeg må si at det er merkelig når man tenker på at mange innenfor Luscos kjenner folk i ledelsen og stadig er over på ER.
Har jeg misforstått helt, eller er vi flinke til å snappe talenter foran nesa på andre?
Kjør debatt  :) :)
Jeg tar frem denne igjen-fordi: det ser ut til at det eneste stedet i verden man leter etter spillere er i championship og League 1 >:(
Nå får vi se om vi kan hente en ny Becchio fra intet. jeg påstår fortsatt at scouting systemet til klubben med  Gwyn Williams som ansvarlig er helt latterlig dårlig!Få vekk den idioten-vi trenger kompetanse!!!! Det finnes gode billige spillere der ute utenfor England- finn de BMD :)
Tar frem denne igjen kjære venner!
Det store spørsmålet er: Har scoutingsystemet i klubben blitt bedre?? Har vi noen smykker i dagens stall som vil blomstre?
KJØR DEBATT :)

Gufrias

Sv: Leeds Utd sin evne til å finne talenter-bra eller dårlig?
« Svar #91 på: August 18, 2015, 17:19:29 »
Jakten på unge, fremadstormende spillere fra lavere divisjoner i Italia gikk i alle fall ikke helt etter planen...
Hekta på Leeds siden 1974

rd1

Sv: Leeds Utd sin evne til å finne talenter-bra eller dårlig?
« Svar #92 på: August 18, 2015, 21:10:10 »
En stund side becchio, snodgrass, beckford, gradel.. De er vel de siste vi har hentet inn som relative unge talenter som har slått til.

Så de siste årene kan vi vel ikke pårope oss å gjort noen varp i overgangsmarkedet.
"Who needs Cantona??"

Leedsfan

Sv: Leeds Utd sin evne til å finne talenter-bra eller dårlig?
« Svar #93 på: August 18, 2015, 21:21:01 »
En stund side becchio, snodgrass, beckford, gradel.. De er vel de siste vi har hentet inn som relative unge talenter som har slått til.

Så de siste årene kan vi vel ikke pårope oss å gjort noen varp i overgangsmarkedet.

Spillere faller igjennom i Leeds gang på gang og jeg tror det er historien, uroen og fansen sin skyld. Når det er kun Max Gradel som har vært en umiddelbar suksess de siste 10-12 årene så forteller det veldig mye. Johnson, Beckford, Becchio og Snodgrass brukte tid på å bli gode. Når vi i tillegg har hentet over 100 spillere i tillegg og ingen har slått til så er det noe fundamentalt galt.

Nå henter vi i hvert fall ungt og lovende takket være Cellino!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.