Skrevet av Emne: Kamp: vs Brighton & Hove Albion FC @ Falmer Stadium mandag 29/02/16, kl 20.45  (Lest 30413 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bye

Fullt navn: Brighton and Hove Albion Football Club
Nickname(s): The Seagulls, The Albion
Grunnlagt: 24 June 1901; 114 years ago
Stadion: Falmer Stadium
Kapasitet: 30,750
Chairman: Tony Bloom
Manager: Chris Hughton
2014–15: The Championship, 20th
Sist møte: Leeds United 1 (Cooper 23´) - Brighton & Hove Albion FC 2 (March 14´, Zamora 89´), 17. Oktober.
Trønder i Bergen!

Blank_File

Topplag, så tipper vi gjør en grei kamp og enten kommer av gårde med et poeng eller knepen seier.

Hadde det ikke vært for at det gikk på en TV kanal jeg alt betaler for tror jeg nesten jeg hadde stått over. Så utrolig kjedelig å ikke ha noe å spille for, selv om det enda er mulig å blande seg inn i bunnstriden.

Min eneste motivasjon er, tross dagens situasjon, at jeg fremdeles elsker Leeds United. Cellino og Evans kan ikke ødelegge det.

B_Ød

Kun 3p godt nok :-)
Ups & Ups!!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Topplag, så tipper vi gjør en grei kamp og enten kommer av gårde med et poeng eller knepen seier.

Hadde det ikke vært for at det gikk på en TV kanal jeg alt betaler for tror jeg nesten jeg hadde stått over. Så utrolig kjedelig å ikke ha noe å spille for, selv om det enda er mulig å blande seg inn i bunnstriden.

Min eneste motivasjon er, tross dagens situasjon, at jeg fremdeles elsker Leeds United. Cellino og Evans kan ikke ødelegge det.


Motivasjonen er aldri borte når det gjelder Leeds Uniteds resultater eller status! Brighton er et godt fotballag og jeg erredd vi kan få juling her, om ikke slik rundjuling vi fikk for noen sesonger siden. Tar vi poeng her er det godt gjort, og seier ser jeg nærmest som usannsynlig. Skulle det skje er det fantastisk.
Hvis jeg lar vær å se kampen er det fordi det er smertefullt å sitte frempå stolen overnervøs i 2x45 minutter. Om sesongen er over som noen kaller det, er aldri mine Leeds sesonger ferdig førs siste seriekamp ar blåst av.

Marching on together folkens!! Lykke til i kveld Leeds United med familie!!
Yeboahs vitne

Sydhagen

Enig med siste taler.
Alle Leeds kamper er spennende i seg selv, og jeg blir jublende glad eller forbanna, uansett hvor vi er på tabellen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Kun 3p godt nok :-)

Og vi vinner seff 4-1!  ;)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Enig med siste taler.
Alle Leeds kamper er spennende i seg selv, og jeg blir jublende glad eller forbanna, uansett hvor vi er på tabellen.


Våknet som alltid med kampnerver...noe jeg har gjort i årevis de dagene Leeds spiller... ;D

Brighton er et lag vi skal kunne spille jevnt mot...både hjemme og borte...ser ikke bort fra en liten skrell i kveld og tre poeng med i sekken tilbake til Yorkshire!!!


We are Leeds...MOT!!! ;)
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

auren

Prioriterer innebandy-trening fremfor Leeds i kveld gitt...  :'(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bjorn

Prioriterer innebandy-trening fremfor Leeds i kveld gitt...  :'(

auren

Men innebandytrening i Leeds drakt da ihvertfall! Eller?  :D

Alt annet enn tap i denne kampen, så vinner jeg noen kronasjer på Oddsen. Tyder på at vi taper da vel med min flaks!  ::) ::)

Marching On! 4276

auren

Prioriterer innebandy-trening fremfor Leeds i kveld gitt...  :'(

auren

Men innebandytrening i Leeds drakt da ihvertfall! Eller?  :D

Alt annet enn tap i denne kampen, så vinner jeg noen kronasjer på Oddsen. Tyder på at vi taper da vel med min flaks!  ::) ::)



Kanskje ikke i kveld, men stiller ofte i Leedsdrakt på trening samt shorts  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Prioriterer innebandy-trening fremfor Leeds i kveld gitt...  :'(

auren

Men innebandytrening i Leeds drakt da ihvertfall! Eller?  :D

Alt annet enn tap i denne kampen, så vinner jeg noen kronasjer på Oddsen. Tyder på at vi taper da vel med min flaks!  ::) ::)



Kanskje ikke i kveld, men stiller ofte i Leedsdrakt på trening samt shorts  :)

auren

Full kit wanker?  :D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Kanskje ikke i kveld, men stiller ofte i Leedsdrakt på trening samt shorts  :)
auren

vet ikke om jeg leser dette riktig, men hender det da også at det stilles uten shorts??
Ups & Ups!!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Det er beundringsverdig optimisme å spore i enkelte innlegg her, 4-1 seier er et godt eksempel....!! Jeg har nerver før kamp og har sogar tenkt tanken om å la vær å se kampen for om mulig ikke å lide dersom det skulle gå dårlig. Så vet jeg med meg selv at det ikke vil skje - jeg kommer til å benke meg forab skjermen for å glane!!
We are Leeds!!
Yeboahs vitne

Hallgeir *

Kun 3p godt nok :-)

Kred til deg for at du stadig fornyer deg...  :D
Super Leeds since 1968

B_Ød

Kun 3p godt nok :-)

Kred til deg for at du stadig fornyer deg...  :D

Takk&takk  ;)
Ups & Ups!!

Josch

Ser at oddsen på Leeds-seier har økt fra  3,95 til 4,40 de siste timene  hos Norsk Tipping (kl 17.54).
Det logiske , ut fra sesongens prestasjoner,   at det blir  H eller U. Leeds scorer maks ett mål mot Brighton som nå jager direkte opprykk (motivasjon kan avgjøre) . Leeds KAN  komme unna med ett baklengs. Jeg  tror vi maks kan oppnå 1-1.

Samme gamle lekse: Vi blir for tamme fremover. ;)

Leedsfan

TEAM NEWS

Brighton will hope to have defenders Bruno (hamstring) and Gaetan Bong (thigh) back in contention.

Otherwise, boss Chris Hughton has no new injury or suspension worries.

Leeds midfielder Liam Bridcutt is set to return against his former club having missed the 1-1 draw with Fulham due to personal reasons.

Striker Chris Wood (hamstring) remains sidelined, while centre-back Giuseppe Bellusci serves the second game of a two-match ban.

MATCH FACTS

Brighton are unbeaten in four at home to Leeds, winning two (D2).
Leeds haven't lost three consecutive away games against Brighton since March 1984.
The Seagulls scored four goals against Bristol City last time out, which was the first time they have scored more than three goals in a league game since February 2015 (against Birmingham City).
Leeds, on the other hand, have scored just four goals in their past seven Championship fixtures.
All of Brighton's past six league goals have been scored by different players.
Lewis Cook scored his first league goal for Leeds in midweek, on what was his 66th appearance for the club.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

ArneS

B R I G H T O N  T R I V I A

Brighton er en tidligere kongelig badeby på balløyas sørkyst.  Her er det pebble beaches og Brighton pier.   Var til stede på tilsvarende kamp for to år siden uten hell – det var også i februar, men 19 dager tidligere…

Brighthelmstone eksisterte allerede ved forrige årtusenskifte, og Brighton er sammen med Hove etterhvert blitt en by med 256.000 innbyggere.  Byen har 8 millioner turister årlig, i tillegg til konferanser.  I 1984 bombet IRA kongressen til Tories.
Brighton Pier og The Royal Pavillion er landemerker i byen foruten strendene.  Sistnevnte er bygget i Indisk stil, mens de innvendige dekorasjoner er inspirasjon fra Kina.   Det var i Brighton Dome at ABBA vant MGP med Waterloo i 1974.
Brighton Rock er derimot en bok av Graham Greene - ikke et sted.  Boka har blitt filmet og skrevet sang om (Queen).
Byen har vært location for flere filmer, bl.a Quadrophenia, Mona Lisa, Wimbledon og The Damned United.
Brighton Festival er Englands nest største arts-festival.

Byen har en rekke sportsklubber utenom Brighton and Hove Albion.
Amerikansk fotball:  Brighton Tsunami (!)
Brighton and Hove Petanque Club
Brighton Marina for seiling.
Ã…rlig beachfotball turnering.
Basketball, Cricket, Rugby, Frisbee med mer

Brighton Speed Trials har vært avholdt siden 1905, og er anerkjent som verdens eldste motor race.

Kjente fjes fra Brighton, er bl.a. Cate Blanchett, Chris Eubanks, Vivien Leigh. Steve Ovett og Jordan.   
På grunn av byens beliggenhet har også flere kjente personer valgt å bosette seg der.  Kan nevne Nick Cave (murder ballad maestro), samt Norman Cook - også kjent som Fatboy Slim.  Sistnevntes kone eier aksjer i BHA for sikkerhets skyld.  Fiolinisten Nigel Kennedy,
Chemmy Alcott – UK’s beste alpinist bor selvsagt (?) i badebyen.   Laurence Olivier. 

Brighton har hatt tradisjon på å kalle opp de lokale bussene etter kjente personer som har bodd i byen.



Brighton and Hove Albion ble stiftet i 1901 på restene av Brighton United som da gikk konkurs.  Første sesong i Football League var i 1920/21, og klubben har stort sett vært i de lavere divisjoner.  I 1979 til 1983 var klubben i gamle 1. divisjon, og tapte FA-cup finalen mot scum etter omkamp i 1983.  Den store spilleren den gang het Peter Ward - som bl.a debuterte for England U21 mot Norge i 1977 og scoret hat-trick.  Gordon Smith spilte i denne finalen, men hadde tidligere samme sesong også spilt for Rangers i den skotske cupfinalen.  Det var før overgangsvinduer var aktuelt.   Smith er årsaken til den mest berømte uttalelsen i klubbens historie: ”And Smith must score”.    BBC’s radiokommentator uttalte dette da Smith hadde en 100% sjanse til å avgjøre Cupfinalen i ekstraomgangene – men misset.

I 1910 fikk Brighton tittelen Champions of all England.  Som vinner av Southern League møtte de vinneren av Football League - Aston Villa – i Charity Shield.  Brighton vant 1-0.
Kun en seier over Hereford i siste serierunde hindret Brighton i å rykke ned til Conference i 1997.
The Seagulls spilte tidigere på Goldstone Ground (Postkode BN3 7DE).  Denne banen ble solgt i økonomiske krisetider, og klubben spilte 2 år på Gillinghams bane før friidrettstadionen Withdean ble tatt i bruk.  Splitter nye Falmer Stadium ble innviet sommeren 2011, og første ligakamp var 2-1 seieren 6.8.11 over Doncaster Rovers.  Donny var for øvrig også motstander i siste kamp på gamle Goldstone Ground.
Falmer Stadium hadde originalt en kapasitet på drøye 22.000, men det er allerede utvidet flere ganger.  Siden sommeren 2013 har kapasiteten vært 30 750, men det er fortsatt utvidelsespotensiale til 35.000.   Det kalles også The AMEX av sponsorgrunner….

Crystal Palace er klubbens rivaler, men ikke veldig intenst. 



Kampen mut Fulham i desember 1958 trakk 36.747 tilskuere og er klubbrekord.
9-1 seieren over Newport County i april 1954 er også rekord. 
Peter Ward scores 32 mål i 1976-1977 - også rekord.
Tug Wilson har 509 kamper.
Ian Wright fikk ikke kontrakt i 1985 – i stedet kjøpte man Steve Penney.
Reisen til Falmer for våre trofaste fans er på 410 km.

Gus Poyet hadde suksess i managerstolen, og ble erstattet av Oscar Garcia – for å videreføre den litt uengelske stilen Poyet hadde suksess med.   Det gikk for så vidt greit i første forsøk, men så ble det verre.  Garcia ble erstattet av Sami Hypiää, som igjen ble erstattet av Chris Houghton.  Lista over managere forøvrig er lang.  Brian Clough, Liam Brady, Jimmy Case, Micky Adams, Alan Mullery, Peter Taylor er bare noen.

Spillerlista er ikke liten den heller: 
Casper Ankergren, Paul Dickov, Matt Heath, Bradley Johnson, Ian Westlake, Mickey Thomas, Howard Wilkinson.
Gareth Barry, Jimmy Case, Martin Chivers, Alan Curbishley, Martin Keown, Frank Stapleton, Robbie Savage, Dennis Burnett (ex Haugar) og mange mange flere.
Den 17. mann

auren

Kanskje ikke i kveld, men stiller ofte i Leedsdrakt på trening samt shorts  :)
auren

vet ikke om jeg leser dette riktig, men hender det da også at det stilles uten shorts??


Jada.

Enkelte stiller av og til i joggebukse  :D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsfan

http://championshipnorge.com/?p=10143

Brighton & Hove Albion – Leeds United
Kampstart: 20.45
Skader og Suspensjoner: Vertene håper at både Bruno og Gaetan Bong blir klar, og har ellers ingen nye skader å melde om. Gjestene ser ut til å måtte klare seg uten en skadet Chris Wood, mens Giuseppe Bellusci er suspendert.

Hva er det som skjer med Brighton & Hove Albion for tiden? Tidligere i sesongen har de vært et solid lag som ikke var enkle å score på, men som samtidig slet litt med å trekke i de rette trådene fremover på banen. De gangene de vant, var det som regel bare med ett mål. De gangene de tapte, var det også med knapp margin. Av en eller annen grunn er det et helt annet Brighton-lag vi ser nå, noe de siste resultatene viser tydelig. 3-2, 3-0, 1-4 og 4-0 er noen av resultatene på de fem siste kampene, og det er ganske spesielt. I 1-4 tapet mot Cardiff City forrige helg så det ut som om det skulle bli scoring hver eneste gang et av lagene gikk frem i angrep, mens det på tirsdag bare var Brighton som fungerte fremover på banen. Brighton vant hele 4-0 over et formsterkt Bristol City-lag, og er nå med for fullt i kampen om direkte opprykk. The Seagulls ligger på en fjerdeplass med 60 poeng, og opp til direkte opprykk skiller det fire poeng. Hjemme på Falmer Stadium har Brighton 11-2-3 denne sesongen, og samtlige av de tre siste på eget gress har endt med seier.

Brightons siste kamper:
Bristol City – Brighton 0-4 (Hemed, Murphy, Baldock, Selvmål)
Cardiff – Brighton 4-1 (Stephens)
Hull – Brighton 0-0
Brighton – Bolton 3-2 (Kayal, Hemed, Murphy)
Brighton – Brentford 3-0 (Knockaert, Hemed, Murphy)

Det er vanskelig å være positiv på Leeds vegne for tiden. Det meste handler om det som skjer utenfor banen, og slik har det dessverre vært i fryktelig lang tid. Leeds-eier Massimo Cellino kjemper en håpløs kamp mot Football League vedrørende de mange TV-kampene, mens hovedtrener Steve Evans er mest opptatt av å snakke om det som skal skje neste sesong. I nesten alle intervju han har foretatt i det siste, har han klarte å blande inn kommentarer om hvor gode Leeds kommer til å være neste sesong. Akkurat det samme har hans forgjengere også gjort på denne tiden, og man vet alle hvordan det har gått med de. På banen er prestasjonene alt annet enn imponerende, selv om Leeds på ingen måter er noen kasteball. De er vanskelige å spille mot, og gir sine motstandere tøff kamp. Dessverre for Leeds-fansen sliter spillerne med å vippe kamper til sin fordel, noe som gjør at de nå bare har én seier på de ti siste kampene i Championship. Yorkshire-klubben innehar nå en 17. plass med 38 poeng. Med 17 poeng til play-off og 9 poeng til nedrykk tyder det meste på at sesongen snart er ferdigspilt for hvittrøyene. På bortebane har de 4-7-4 denne sesongen, og ingen av de fire siste på fremmed gress har endt med seier.

Leeds siste kamper:
Leeds – Fulham 1-1 (Cook)
Watford – Leeds 1-0
Leeds – Boro 0-0
Leeds – Forest 0-1
Bolton – Leeds 1-2 (Doukara, Diagouraga)

Vurdering: Brighton med litt varierende prestasjoner i det siste, men de fremstår likevel som veldig sterke. Flere spillere bidrar fremover på banen, mens forsvarsspillet pleier fungere bra bakover på banen. Leeds er tøffe å spille mot, men de sliter litt for tiden. Jeg ser for meg at det fort kan bli et jevnt oppgjør på sørkysten, hvor vertene til slutt sitter igjen med samtlige poeng.   

Tips: H (1.75 @ Nordicbet)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Ojjjjjjjj.....er det  5 - 4 -1 vi skal spille??

Silvestri, Wootton, Cooper, Bamba, Taylor, Coyle, Diagouraga, Bridcutt, Mowatt, Cook, Doukara......subs ....Peacock-Farrell, Berardi, Murphy, Adeyemi, Carayol, Erwin, Antenucci.
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Kai

Laget:
Silvestri, Wootton, Cooper, Bamba, Taylor, Coyle, Diagouraga, Bridcutt, Mowatt, Cook og Doukara

Coyle på vingen, visstnok.

auren

Tap. 3-0.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

asLeeds

DALHEIM WHITES

J-R

Her er vel planen til Evans klar?
Vi skal ligge å forsvare oss, og håpe på poeng!

Idiotisk....

h.b

  • Gjest
Helt på tryne. Nesten så jeg håper på tap slik at denne mannen får sparken. Selvsagt er ikke tapnoe jeg ønsker. Men for å  bli kvitt denne manne. Ja da er jeg villig til drastiske skritt
« Siste redigering: Februar 29, 2016, 20:29:45 av h.b »

GeirO

Fint offensivt lag: 4-2-3-1 med verdens yngste offensive midtbane: Coyle, Cook og Mowatt. Artig!!
MOT

eros

Wotton på back igjen gudskjelov. Fint at vi velger coyle på ving i stedet for Botaka eller collargol. Supert

Barba

Alle var enige om at Liverpool ble snytt for straffe på lignende takling i går, og da til og med på vei ut av feltet. Dette var visstnok ikke ifølge kommentator. Ikke det at jeg hoppet så veldig høyt i stolen, men det krever uansett et visst engasjement, noe jeg finner vanskelig å bygge opp for tiden.

Barba
Barba - MOT

roaldv

Noen som har TV-link. Feil på sportlemon.tv