Kamp: vs Queen Park Rangers @ Lofthus Road, søndag 7/8 2016, kl 13 på Sky

Started by Promotion 2010, August 03, 2016, 16:49:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cannavaro

Jeg vil oppsummere følgende :

Defensiv struktur : treg og til tider svak balldistribusjon av Bartley og Bamba, begge virker usikre med ball.  Synd at Berardi har kjenning med skade. Coyle er positiv når han kom inn, urutinert på 0-3.  Taylor spiller en ok kamp, det skapes mye overtallsspill på hans venstreside og er offensiv i tankegangen. Han viser at han vil forholde seg til kontrakten. Green er uheldig med debuten, verst tenkelig på 0-1, men viser opp noen gode redninger senere i kampen. Tror han blir bedre

Midtbane : Grimes er lite synlig (ville brukt Mowatt isteden fra start), Diagouraga faller inn under kategorien med Bartley/Bamba med for svak og treg balldistribusjon.  Vieira vil mye, men trenger mer rutine for å blomstre ytterligere (og viser urutine v/straffa 0-2). Dallas og Roofe fikk ofte ball feilvendt eller stillestående med press, ikke ofte rettvendt og i bakrom (for å opptre mer truende).  Disse kommer mer til sin rett rettvendt og i bakrommet, riktig distribusjon fra indreløpere og sentrale stoppere kom sjelden/aldri.  Sacko er et friskt pust med sitt innhopp. Han har teknikk og fart som vil være bra å ha senere i sesongen. Bør starte for Dallas.   

Angrep : Wood alene, mye høye oppspill og er ikke noen gode offensiv kraft alene.  Antonsson kommer faktisk til de beste sjansene når han kommer inn, har mer fart enn Wood og truer bakrommet oftere.  Et bedre alternativ der fremme ?? Eller 4-4-2 med Marcus og Wood på Elland Road ?

Monk : riktige bytter, men feil start-11`er ??  Det tror jeg, kanskje endre formasjon også.  Har mer å utarbeide og jobbe med i dette laget.  Savner mer balltempo og energi i laget (men, tidlig i sesongen og mange "tunge kropper" stinn av trening.  Vi ser derfor ikke tegn til "overskudds-fotball" så tidlig i sesongen).  Vi må opptre mer samlende i midtbaneleddet og det må øves mer konkret på balldistribusjon i oppspillfasen.  Bamba skal ALDRI slå opp til midtbanespiller som har to spillere i press umiddelbart.

0-3 er svakt resultatmessig, og QPR var ikke noe stort lag, det er dårlige mål vi får imot oss, men fortjent nok at vi taper kampen.  Jeg håper Hernandez kan utgjøre en forskjell fremover (og bruk heller Antonsson fremme).  Gir noen plusser til Vieira, Taylor, Sacko, Roofe, Coyle og Antonsson i denne kampen.  Tror absolutt det er godt forbedringspotensiale fremover og gidder ikke sutre etter denne kampen. Det er 45 kamper igjen.......
MFLU - Miracles For Leeds United

Sydhagen

That was awful. Always a glass half full person though. Last time we lost by three goals on the opening day we went up.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Borge

Borge

Carl Fisker

Skuffende sesongåpning. Spesielt overraskende at Green får stå i mål, Silvestri er en bedre keeper.

Rudi G.

Lack off confidence på midtbanen, svakhetstegn av Monk å starte med Grimes bak Wood, Bamba best på United i dag.

DenHviteYeboah

Quote from: Rudi G. on August 07, 2016, 15:55:53
Lack off confidence på midtbanen, svakhetstegn av Monk å starte med Grimes bak Wood, Bamba best på United i dag.
wtf? Bamba best? så du kampen på radio?

Josch

Noen vil ikke sutre etter denne ene kampen, men det virker som Monk ble tatt på senga her. Leeds skapte ikke målsjanser (skudd, heading, farlig innlegg)  på de første 75 minuttene. Antonsson hadde faktisk vår første målsjans etter ca 75 minutter!! Leeds burde gått rett i strupen  på QPR og ikke avventet slik vi gjorde. Nå er det  Fleetwood borte , og de vil kjempe som løver, akkurat som QPR.

DenHviteYeboah

Jeg tror dette er den dårligste serieåpningen jeg har sett av Leeds :( Som vanlig forventer jeg en 10. plass eller der omkring siden Cellino ikke har erstattet  de som har blitt solgt, men det verste med dagens kamp er etter min mening 2 ting:
1. Monk bommer fullstendig på laguttak
2. Vi vet alle at vi er dårlig organisert bakover og at Bamba er en løs kanon. Det som er verre er at vi ikke har et eneste skudd mellom stengene i løpet av kampen :( I tillegg, er det dårlig fart med ball, dårlig vingspill, ingen ballfordeler på midten og en Wood som er like målfarlig som en spaserstokk >:(
Vi så faktisk mye bedre ut med Sacko og Antonsson på banen, men det var jo ikke nok :(
Jeg håper Monk, Beattie  og Clotet ser denne kampen 50 ganger på video i løpet av de 2 kommende dagene!
Bekymret :(

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Allanclarke

Fikk ikke sett kampen pga jobb. Kan noen vennligst legge ut higlights slik at jeg kan se hvor dårlig dette her egentlig var. Ellers så var jo dette akkurat som forventet. Typisk Leeds dette her.

Promotion 2010

Quote from: AndyMathie on August 07, 2016, 15:09:54
Negativitetene først:

- Green elendig at han ikke klarer å holde ballen når den daler inn mot målet. Det skal de fleste keeperne klare og det hadde definitivt ikke blitt mål med Silvestri i mål der. Mål preger kamper og da var det enveis kjøring. Håper vi får se Silvestri tilbake i mål, men veldig lite sannsynlig dessverre.

- Taylor ser ut til å klare seg litt bedre i andre omgang etter en katastrofal første omgang, men alt i alt helt ræva og ser ikke ut som spilleren fra i fjor. Selg unna å få inn en ny venstre back!

- Wood ser ikke ut til å vinne en eneste duell, men det skal sies at jeg mener han QPR stopperen Caulker er god nok for premier league. Uansett svakt av Wood selv om han ikke akkurat fikk noe service denne kampen. Jeg har stor tro på at Wood kommer senere i sesongen selv om han denne kampen bare kan glemme den fortest mulig.

- Grimes helt usynlig bortsett fra frispark forsøket. Virker å være ekstremt svak. Taper jo alt av dueller!

Og så det positive:

+ Til Ronaldo Vieira som virker som en klassespiller. Gjør ting bra hele veien og har veldig gode valg til å bare være 18 år. Synes heller ikke det var straffespark. QPR spilleren legger seg ned før Vieira kommer inn i duellen og det rett og slett svak dømming store deler av kampen. Spesielt i 2.omgang var det dårlig dømming.

+ Lewis Coyle ser ut som om han er klar for å være fast på laget på backen. Langt bedre enn Berardi, men tror Berardi lidet litt av at han har vært skadet å ikke fått trent bra nok i preseason. Håper dog at Berardi blir flyttet over på venstrebacken og at Taylor blir vraket til neste kamp.

+ Sacko han må starte. Veldig bra innhopp og ser ut til at han kan bli en nøkkelspiller om han får tillitt. Fart, uredd og gode avslutningsferdigheter. Bring on sacko til neste match!

+ Antonsson får pluss fra meg fordi han kommer til store sjanser. Han kommer nok til å score en god del mål for oss selv om han burde ha puttet på sin giga sjanse. Uansett positivt innhopp i og med at vi så litt farligere ut når han kom innpå.

Ellers mye middelmådigheter, men syntes Bamba var bedre enn i fjor. Ikke hans skyld at vi taper 3-0. Bartley også helt grei. Tror vi er godt forspent på stopperplassen i og med at Cooper etterhvert kommer tilbake. Ikke et must med en stopper, men hadde vært kjekt med en ny mann inn.

100 % ENIG!!!
Min første Leeds-kamp:

Annesj

Syns vi ser dårlig trent ut. La merke tim den samme tafattheten mot atalanta. Tenkte det var slitne bein etter preseason. Idag burde vi hatt mer trøkk. I motsetning til lagene jeg så igår samt qpr-watford jeg så forrige helg så er vi myyyye mer tafatte og lite intense i spillet. Håper inderlig det ikke er fordi det fysiske er for dårlig. Får håpe det kommer etterhvert :)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Promotion 2010

Oppsiktsvekkende intervju med Kyle B som mener at vi er litt for lette spillermessig. Vi ha inn nytt blod:

http://www.bbc.co.uk/programmes/p043x4zd

Min første Leeds-kamp:

Frode

Vi var nok veldig fokuserte på å spille ball, og ble tatt på senga av et QPR lag med max innsats.

sportcarl1

gjorde Wood, Dallas och Grimes något rätt? oacceptabelt att släppa in 1-0 av Green, det får inte hända, Viera och Coyle får väl lägga sin del i de övriga målen på se och lär kontot. denna match får man lägga bakom sig illa kvickt

samadhi

Skikkelig møkkakamp i dag. Vi roter det dessverre til for oss i starten så QPR får kampen sånn som de vil.
Vi klarer aldri å sette motstanderen under skikkelig press og skaper for lite fremover.

Synes Taylor er en egen klasse. Har full kontroll bakover samtidig som det er med han vi skaper nesten alt vi har fremover.
I tillegg er Coyle positiv og Vieira viser at han kommer til å bli årets stjerneskudd.

Er bare å nullstille inn mot uken som kommer. Cupkamp og to hjemmekamper med mye å revansjere.
Mange spillere som vil vise seg fra en bedre side enn i dag og mange som ønsker å komme inn i laget.
I tillegg regner jeg med vi henter inn noen nye også før transfervinduet i dag.

Svart i dag, men ser ikke svart på det som kommer.
marching on together,
derudaf forever...

AndyMathie

Quote from: samadhi on August 07, 2016, 19:15:23
Skikkelig møkkakamp i dag. Vi roter det dessverre til for oss i starten så QPR får kampen sånn som de vil.
Vi klarer aldri å sette motstanderen under skikkelig press og skaper for lite fremover.

Synes Taylor er en egen klasse. Har full kontroll bakover samtidig som det er med han vi skaper nesten alt vi har fremover.
I tillegg er Coyle positiv og Vieira viser at han kommer til å bli årets stjerneskudd.

Er bare å nullstille inn mot uken som kommer. Cupkamp og to hjemmekamper med mye å revansjere.
Mange spillere som vil vise seg fra en bedre side enn i dag og mange som ønsker å komme inn i laget.
I tillegg regner jeg med vi henter inn noen nye også før transfervinduet i dag.

Svart i dag, men ser ikke svart på det som kommer.

I første omgang hadde Taylor noen vanvittige feil. Er det bare jeg og noen få andre som fikk det med seg?!
We are Leeds and we are proud of it!

DenHviteYeboah

Jeg har akkurat sett et intervju med Monk hvor han sier at laget vil bli bedre....nå ble jeg virkelig beroliget...hvis vi har et eneste skudd mellom stengene i neste kamp, så har jo laget forbedret seg....

sportcarl1

Taylor kämpar alltid till sig godkännt, men nej det  var ingen av hans bättre matcher

Bjorn

Quote from: DenHviteYeboah on August 07, 2016, 19:35:37
Jeg har akkurat sett et intervju med Monk hvor han sier at laget vil bli bedre....nå ble jeg virkelig beroliget...hvis vi har et eneste skudd mellom stengene i neste kamp, så har jo laget forbedret seg....

Ok. Men blir du mer beroliget av at jeg sier det da Yebber's?
Vi blir mye bedre snart. Mark my words!
En kjip start men det blir med det.  ;)
Marching On! 4276

Cherry

Kreativitet gir målsjanser, Pablo er snart klar håper jeg!
Bridcutt foran B og B vil også hjelpe...

DenHviteYeboah

Quote from: Bjorn on August 07, 2016, 19:58:18
Quote from: DenHviteYeboah on August 07, 2016, 19:35:37

Ok. Men blir du mer beroliget av at jeg sier det da Yebber's?
Vi blir mye bedre snart. Mark my words!
En kjip start men det blir med det.  ;)
Jeg er meget bekymret av flere årsaker. For eksempel etter å lest 100 vis av innlegg på engelske forum og her så er jeg skremt over hvor rett supporterne har hatt i forkant av sesongen:
-Green er altfor dårlig
- Bamba er altfor ustabil
- Grimes er for veik
- Wood er bare middels
-Sacko er talentfull
-Viera kan bli en kjempehit
-Antonsson er en bra signering
- laget skriker etter en midtbanegeneral og en stopper av klasse
kampen i dag viste mye av dette. Laguttaket til Monk var merkelig...
Jeg skal ikke male fanden på veggen, men forsøke som jeg gjør hvert år: komme med en spådom om sesongen når 10 kamper er spilt...når det er sagt så er jeg redd etter å ha sett 90 minutter idag :(

sportcarl1

Quote from: Cherry on August 07, 2016, 20:10:56
Kreativitet gir målsjanser, Pablo er snart klar håper jeg!
Bridcutt foran B og B vil også hjelpe...
sedan har vi ju även förhoppningsvis Cooper med kanske redan till nästa helg, Monk har lite att fundera på när det gäller laget framöver.

GeirO

- Dårlig førsteomgang
- Ganske bra andreomgang
- Viera bra, men spiller på små marginer.
- Sacko veldig bra
- Coyle og Antonsson får absolutt godkjent
- Vi taper midtbanen fordi Diarouaga og Grimes spiller dårlig.
- Tror Dallas er sliten etter EM

Lag mot Brums:
Greene, Coyle, Bartlley, Cooper, Taylor, Mowatt, Vieira, Hernandez, Sacko, Antonsson, Roofe.

Offensivt og bra.....
MOT

leedsers

Vi har spilt 1 kamp, å det mot ett godt lag borte, vi har nye spillere og ny trener, å folk klager å alt e som før , hallo trenger mer en 1 kamp før å kom inn i det. Ett godt eks, Norwich tapte et år første kampen 6-0. De rykka opp det året. MOT heia Leeds

samadhi

Quote from: leedsers on August 07, 2016, 21:17:00
Vi har spilt 1 kamp, å det mot ett godt lag borte, vi har nye spillere og ny trener, å folk klager å alt e som før , hallo trenger mer en 1 kamp før å kom inn i det. Ett godt eks, Norwich tapte et år første kampen 6-0. De rykka opp det året. MOT heia Leeds

Jepp, men de sparka vel manageren etter den kampen og ansatte Paul Lambert som slo de 6-0  ;D
marching on together,
derudaf forever...

Promotion 2010

Quote from: samadhi on August 07, 2016, 21:29:48
Quote from: leedsers on August 07, 2016, 21:17:00

Jepp, men de sparka vel manageren etter den kampen og ansatte Paul Lambert som slo de 6-0  ;D

Hasselbaink inn....?
Min første Leeds-kamp:

Kato

baste

Er ikke Botaka i troppen? Kjenn æ e skuffa over Monk, satsa på at han får skikk på gutta til hjemmekampen. Om gutta virker litt trenge, så kan det skyldes at de er stinn av trening og at det slipper opp litt utover. I så fall vil vi dra nytte av det i en lang sesong

Dommeren va vel ikke på Leeds side heller? Hørte at 2 qpr spillere m gult kort, burde hatt sitt 2 gule og dermed RØDT !?

Uansett skuffende start på sesongen. Æ velg å tru det bedra sæ veldig snart!

MOT