Skrevet av Emne: Before The Flood /m Leonardo DiCaprio  (Lest 3061 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Xern

Before The Flood /m Leonardo DiCaprio
« på: Oktober 31, 2016, 18:44:47 »
Hei!

Vil anbefale alle å se denne, da det er en film om et viktig tema som angår oss alle. Filmen er laget i samarbeid mellom FN, WWF og National Geografic Channel.  :)

https://www.youtube.com/watch?v=90CkXVF-Q8M&feature=youtu.be
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Dennis

Sv: Before The Flood /m Leonardo DiCaprio
« Svar #1 på: November 04, 2016, 08:21:53 »
Begynte på den her om dagen og skal absolutt se ferdig!



Marching on together!

h.b

  • Gjest
Sv: Before The Flood /m Leonardo DiCaprio
« Svar #2 på: November 04, 2016, 10:51:47 »
Nå er jeg nok en av tvilerne til klimahysteriet
https://www.youtube.com/watch?v=RkdbSxyXftc

Dennis

Sv: Before The Flood /m Leonardo DiCaprio
« Svar #3 på: November 04, 2016, 11:12:43 »
Interessante opplysninger, men offer-rollen mot slutten ble direkte flaut.

Det går heller ikke kun på pol-is mengde. Hva med forurensning og ødelegging av lokalområder, jaging av dyr og "innfødte" ved hogst av skog etc? Dessuten er ikke fossilt brensel evigvarende, som de fleste vet. Nå er ikke Elon Musk og hans svært forurensende el-biler (ladet hovedsakelig på kullkraft i tillegg) svaret, men det er liten tvil om at verden må over på fornybar energi på et tidspunkt. Om det så måtte være av ren tvang.

Jeg ser heller ikke helt hva det såkalte motivet (som skeptikerne kaller det) til forskere som påstår det er helt eller delvis menneskeskapt skulle være. Konservative republikanere kaller det hjernevasking. Til hvilken hensikt?

Man trodde på et tidspunkt også at tobakk og sukker var helt ufarlig. Og sukkerprodusentene klarte helt tilbake på 70-tallet å kvele mannen som begynte å varsle om kommende fedmeepidemier.
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Sv: Before The Flood /m Leonardo DiCaprio
« Svar #4 på: November 04, 2016, 11:23:05 »
Ble kanskje litt drøyt mot slutten ja. Men jeg ser ikke klimaet som verdens største katastrofe.For det har som det vises til i alle tusen år vært klimaforandringer, og dermed så vil det alltid bli klimaforandringer i fremtiden. At vi får en istid som vi hadde for noen tusen år siden er ganske sikkert. Like sikkert er det at all polisen vil forsvinne på et eller annet tidspunkt. Dette er uansett om vi hadde nullutslipp noe som vil skje.Men det jeg ser på som den største trusselen på kloden vår, det er mangel på fosfor. Og det tilsier ikke noe mere kunstgjødsel. Og da vil vi få sultkatastrofer så det monner. http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/09/16/194872364/verden-kan-ga-tom-fosfor-og-mat

lojosang

Sv: Before The Flood /m Leonardo DiCaprio
« Svar #5 på: November 04, 2016, 14:42:23 »
Interessante opplysninger, men offer-rollen mot slutten ble direkte flaut.

Det går heller ikke kun på pol-is mengde. Hva med forurensning og ødelegging av lokalområder, jaging av dyr og "innfødte" ved hogst av skog etc? Dessuten er ikke fossilt brensel evigvarende, som de fleste vet. Nå er ikke Elon Musk og hans svært forurensende el-biler (ladet hovedsakelig på kullkraft i tillegg) svaret, men det er liten tvil om at verden må over på fornybar energi på et tidspunkt. Om det så måtte være av ren tvang.

Jeg ser heller ikke helt hva det såkalte motivet (som skeptikerne kaller det) til forskere som påstår det er helt eller delvis menneskeskapt skulle være. Konservative republikanere kaller det hjernevasking. Til hvilken hensikt?

Man trodde på et tidspunkt også at tobakk og sukker var helt ufarlig. Og sukkerprodusentene klarte helt tilbake på 70-tallet å kvele mannen som begynte å varsle om kommende fedmeepidemier.

Og tilfeldigvis er det samme thinktank som er sentral i klimaskeptikermiljøet som stod for tobakksindustriens argumenter.

Her er en youtubespilleliste som tar for seg hva vitenskapelige artikler har å si om klimaforandringer. Her får både Al Gore og profilerte skeptikere gjennomgå på sarkastisk saklig vis.

https://www.youtube.com/playlist?list=PL82yk73N8eoX-Xobr_TfHsWPfAIyI7VAP
- Leif Olav

Buddy

Sv: Before The Flood /m Leonardo DiCaprio
« Svar #6 på: November 04, 2016, 20:11:30 »
Nå er jeg nok en av tvilerne til klimahysteriet
https://www.youtube.com/watch?v=RkdbSxyXftc

Så klart at vi alle er tvilere til "hysteri", men du mente nok at du er tvilende til at klimaendringene er menneskeskapte.

Ikke overraskende, for du framstår også som en stor tviler til at Leeds skal gjøre stor suksess igjen.

Utfordringen: Hva er mest usannsynlig av at Leeds vinner PL i løpet av 5 år eller at klimaendringene er menneskeskapte?

h.b

  • Gjest
Sv: Before The Flood /m Leonardo DiCaprio
« Svar #7 på: November 05, 2016, 10:54:28 »
Nå er jeg nok en av tvilerne til klimahysteriet
https://www.youtube.com/watch?v=RkdbSxyXftc

Så klart at vi alle er tvilere til "hysteri", men du mente nok at du er tvilende til at klimaendringene er menneskeskapte.

Ikke overraskende, for du framstår også som en stor tviler til at Leeds skal gjøre stor suksess igjen.

Utfordringen: Hva er mest usannsynlig av at Leeds vinner PL i løpet av 5 år eller at klimaendringene er menneskeskapte?

Mennesket har nok vært en pådriver for å få raskere klimaforandring. Men den klimaforandring vi ser nå,  ville kommet før eller siden uten menneskets påvirkning. Eller mener du at forrige istid var menneskeskapt, eller da det ikke var noe is på kloden i et hele tatt. Mennesker som Al Gore har blitt mangemilliardær på grunn av denne klimaforandringen han mener mennesket har skapt. Det samme gjelder flere titals andre. De blir mangemilliardærer på et klimahysteri.
Uansett så er nok fosformangel en større trussel mot menneskerasen enn hva et par graders oppvarming av kloden er. Uten fosfor ingen kunstgjødsel, ingen kunstgjødsel betyr massiv sult på planeten.
Forskere som prøver å påvise at klimaet ikke har en umiddelbar fare blir latterliggjort. Forskere som sier det er menneskeskapt får store pengeoverføringer. Dette betyr enkelt og greit at forskere som sier at det er menneskeskapt, ja de har store økonomiske fordeler, og dermed tar jeg de ikke så himla seriøst

lojosang

Sv: Before The Flood /m Leonardo DiCaprio
« Svar #8 på: November 05, 2016, 19:22:02 »
Nå er jeg nok en av tvilerne til klimahysteriet
https://www.youtube.com/watch?v=RkdbSxyXftc

Så klart at vi alle er tvilere til "hysteri", men du mente nok at du er tvilende til at klimaendringene er menneskeskapte.

Ikke overraskende, for du framstår også som en stor tviler til at Leeds skal gjøre stor suksess igjen.

Utfordringen: Hva er mest usannsynlig av at Leeds vinner PL i løpet av 5 år eller at klimaendringene er menneskeskapte?

Mennesket har nok vært en pådriver for å få raskere klimaforandring. Men den klimaforandring vi ser nå,  ville kommet før eller siden uten menneskets påvirkning. Eller mener du at forrige istid var menneskeskapt, eller da det ikke var noe is på kloden i et hele tatt. Mennesker som Al Gore har blitt mangemilliardær på grunn av denne klimaforandringen han mener mennesket har skapt. Det samme gjelder flere titals andre. De blir mangemilliardærer på et klimahysteri.
Uansett så er nok fosformangel en større trussel mot menneskerasen enn hva et par graders oppvarming av kloden er. Uten fosfor ingen kunstgjødsel, ingen kunstgjødsel betyr massiv sult på planeten.
Forskere som prøver å påvise at klimaet ikke har en umiddelbar fare blir latterliggjort. Forskere som sier det er menneskeskapt får store pengeoverføringer. Dette betyr enkelt og greit at forskere som sier at det er menneskeskapt, ja de har store økonomiske fordeler, og dermed tar jeg de ikke så himla seriøst
Kan du vise meg noen av disse rike klimaforskerne du snakker om?
- Leif Olav

Dennis

Sv: Before The Flood /m Leonardo DiCaprio
« Svar #9 på: November 07, 2016, 08:24:14 »
Nå er jeg nok en av tvilerne til klimahysteriet
https://www.youtube.com/watch?v=RkdbSxyXftc

Så klart at vi alle er tvilere til "hysteri", men du mente nok at du er tvilende til at klimaendringene er menneskeskapte.

Ikke overraskende, for du framstår også som en stor tviler til at Leeds skal gjøre stor suksess igjen.

Utfordringen: Hva er mest usannsynlig av at Leeds vinner PL i løpet av 5 år eller at klimaendringene er menneskeskapte?

Mennesket har nok vært en pådriver for å få raskere klimaforandring. Men den klimaforandring vi ser nå,  ville kommet før eller siden uten menneskets påvirkning. Eller mener du at forrige istid var menneskeskapt, eller da det ikke var noe is på kloden i et hele tatt. Mennesker som Al Gore har blitt mangemilliardær på grunn av denne klimaforandringen han mener mennesket har skapt. Det samme gjelder flere titals andre. De blir mangemilliardærer på et klimahysteri.
Uansett så er nok fosformangel en større trussel mot menneskerasen enn hva et par graders oppvarming av kloden er. Uten fosfor ingen kunstgjødsel, ingen kunstgjødsel betyr massiv sult på planeten.
Forskere som prøver å påvise at klimaet ikke har en umiddelbar fare blir latterliggjort. Forskere som sier det er menneskeskapt får store pengeoverføringer. Dette betyr enkelt og greit at forskere som sier at det er menneskeskapt, ja de har store økonomiske fordeler, og dermed tar jeg de ikke så himla seriøst

Det er akkurat den siste paragrafen jeg ikke ser logikken ved. Det ville vært langt mer logisk at personer som "avkrefter" menneskeskapte klimaendringer fikk penger for dette. Hvorfor? Fordi enorme industrier vil miste sitt inntektsgrunnlag om man går bort fra fossilt brensel. Akkurat som med tobakk, akkurat som med sukker.
Marching on together!

lojosang

Sv: Before The Flood /m Leonardo DiCaprio
« Svar #10 på: November 08, 2016, 02:08:05 »
Nå er jeg nok en av tvilerne til klimahysteriet
https://www.youtube.com/watch?v=RkdbSxyXftc

Så klart at vi alle er tvilere til "hysteri", men du mente nok at du er tvilende til at klimaendringene er menneskeskapte.

Ikke overraskende, for du framstår også som en stor tviler til at Leeds skal gjøre stor suksess igjen.

Utfordringen: Hva er mest usannsynlig av at Leeds vinner PL i løpet av 5 år eller at klimaendringene er menneskeskapte?

Mennesket har nok vært en pådriver for å få raskere klimaforandring. Men den klimaforandring vi ser nå,  ville kommet før eller siden uten menneskets påvirkning. Eller mener du at forrige istid var menneskeskapt, eller da det ikke var noe is på kloden i et hele tatt. Mennesker som Al Gore har blitt mangemilliardær på grunn av denne klimaforandringen han mener mennesket har skapt. Det samme gjelder flere titals andre. De blir mangemilliardærer på et klimahysteri.
Uansett så er nok fosformangel en større trussel mot menneskerasen enn hva et par graders oppvarming av kloden er. Uten fosfor ingen kunstgjødsel, ingen kunstgjødsel betyr massiv sult på planeten.
Forskere som prøver å påvise at klimaet ikke har en umiddelbar fare blir latterliggjort. Forskere som sier det er menneskeskapt får store pengeoverføringer. Dette betyr enkelt og greit at forskere som sier at det er menneskeskapt, ja de har store økonomiske fordeler, og dermed tar jeg de ikke så himla seriøst

Det er akkurat den siste paragrafen jeg ikke ser logikken ved. Det ville vært langt mer logisk at personer som "avkrefter" menneskeskapte klimaendringer fikk penger for dette. Hvorfor? Fordi enorme industrier vil miste sitt inntektsgrunnlag om man går bort fra fossilt brensel. Akkurat som med tobakk, akkurat som med sukker.

Lord Monckton er ikke akkurat noen fattiglus.
- Leif Olav