Skrevet av Emne: Kamp vs Newcastle United FC @Elland Road søndag 20/11-2016 kl 14:15 norsk tid  (Lest 32493 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ove

Jeg tror ikke vi er mer enn et par spillere unna å matche Newcastle, en midtbanespiller og en spiss.

Ikke enig, dessverre. Newcastle minst en divisjon bedre enn oss i dag uten å behøve å ta ut alt. Bare sjekk den benken. Antagelig hadde de et par gir til inne hvis vi hadde scoret. Når det er sagt er dette det beste fotballaget og trenerapparat som noensinne er mønstret i Championship og dermed ingen rettferdig målestokk på nåværende tidspunkt.

Jeg synes vi begynner å få en bra benk. Vi hadde Bridcutt og Hernandez ute. Sacko burde kanskje startet. Et par kvalitetsspillere inn så blir dette bra.
 

Josch

Newcastle var best og kunne helt riktg gitt enda mer hvis det hadde  behøvdes. Ja, det var svakt  å slippe inn  0-1 , men seieren var fortjent. Nå er det bare å se fremover mot Rotherham og komme på vinnersporet igjen. 3 poeng mot  N'castle og  Norwich tilsammen må vi kunne godta. Leeds er ikke et godt play off lag ennå. Vi er  på ca  5-7 plass hva gjelder nivå i ch.ship, tror jeg.  Hvis vi når play off så får vi problemer mot nr 3 og 4 på tabellen.

Hallgeir *

Jeg tror ikke vi er mer enn et par spillere unna å matche Newcastle, en midtbanespiller og en spiss.
Er dette seriøst ment ? Se på benken deres sammenlignet med vår.. Vi er ikke i nærheten.

Uansett dette var å anse som en bonuskamp der poeng ikke var særlig realistisk. Viktig å slå tilbake på tirsdag nå!

Neste ligakamp er mot Rotherham på lørdag kl 18:30.
Super Leeds since 1968

Jon R

Jeg tror ikke vi er mer enn et par spillere unna å matche Newcastle, en midtbanespiller og en spiss.

Ikke enig, dessverre. Newcastle minst en divisjon bedre enn oss i dag uten å behøve å ta ut alt. Bare sjekk den benken. Antagelig hadde de et par gir til inne hvis vi hadde scoret. Når det er sagt er dette det beste fotballaget og trenerapparat som noensinne er mønstret i Championship og dermed ingen rettferdig målestokk på nåværende tidspunkt.

Jeg synes vi begynner å få en bra benk. Vi hadde Bridcutt og Hernandez ute. Sacko burde kanskje startet. Et par kvalitetsspillere inn så blir dette bra.

Det er jeg enig i. Allikevel tror jeg Newcastle kunne mønstret  to lag som er bedre enn vår beste ellever. Så stor er forskjellen.
Jon R.

Kato

Newcastle var best og kunne helt riktg gitt enda mer hvis det hadde  behøvdes. Ja, det var svakt  å slippe inn  0-1 , men seieren var fortjent. Nå er det bare å se fremover mot Rotherham og komme på vinnersporet igjen. 3 poeng mot  N'castle og  Norwich tilsammen må vi kunne godta. Leeds er ikke et godt play off lag ennå. Vi er  på ca  5-7 plass hva gjelder nivå i ch.ship, tror jeg.  Hvis vi når play off så får vi problemer mot nr 3 og 4 på tabellen.

Egentlig enig. Vi trenger resten av sesongen på å bli et topp-tre lag.
 

Kickthemdown

Jeg tror ikke vi er mer enn et par spillere unna å matche Newcastle, en midtbanespiller og en spiss.
Er dette seriøst ment ? Se på benken deres sammenlignet med vår.. Vi er ikke i nærheten.

Uansett dette var å anse som en bonuskamp der poeng ikke var særlig realistisk. Viktig å slå tilbake på tirsdag nå!

Neste ligakamp er mot Rotherham på lørdag kl 18:30.
Godt, av en eller annen grunn så jeg for meg tirsdag. Spillerne trenger nok litt tid på å riste av seg skuffelsen.. Ekstremt viktig at Hernandez er tilbake til den ..

Johnnyj

Ingen vits å slakte O'Kane for denne kampen.
Han har vært blant våre beste spillere i høst, og i dag kom han rett fra en skade uten trening. Synes det var skikkelig gambling å satse på han selvom Monk visste at han ikke var 100%. Vieira ved siden av som også var et usikkert kort var heller ingen god ide. Med de disposisjonene gjorde vi det vanskelig for oss selv.

Fortjent tap, men ikke så bittert som jeg hadde frykta. Kunne fort ha redusert én gang i hvert fall.

Mye som må gjøres for at Leeds skal bli et stabilt topplag, men nå veit vi i hvertfall hvor vi står :P

Xern

Er viktig å påpeke at vi ga skikkelig motstand mot et lag som har kjørt over all motstand de siste mnd. Rafa's uttalelse sir sitt.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

auren

Pablo usikker mot Rham også. Kan bli et tøft lokaloppgjør uten ham og Jansson. Dette er en kamp vi SKAL vinne. Divisjonens soleklare dumpekandidat så langt. Like dårlige som Newcastle er gode.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Er viktig å påpeke at vi ga skikkelig motstand mot et lag som har kjørt over all motstand de siste mnd. Rafa's uttalelse sir sitt.

Hva sa Rafa?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Carl Fisker

Newcastle er soleklart best i divisjonen, og rykker direkte opp. Et realistisk mål for oss er 2. plassen - derved slipper vi play-off kamper og det stresset dette innebærer.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Er viktig å påpeke at vi ga skikkelig motstand mot et lag som har kjørt over all motstand de siste mnd. Rafa's uttalelse sir sitt.

Hva sa Rafa?
12 innlegg tilbake...  :P Leser du ikke tråden?  ;D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Er viktig å påpeke at vi ga skikkelig motstand mot et lag som har kjørt over all motstand de siste mnd. Rafa's uttalelse sir sitt.

Hva sa Rafa?
12 innlegg tilbake...  :P Leser du ikke tråden?  ;D

Var det alt?
Tenkte kanskje han la ut en analyse over hvor fantastisk Leeds er  8)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Newcastle har dessverre kontroll på dette nå. Godkjent andre omgang, men vi har ikke skapt all verden dessverre...

auren

Alle må levere skal vi slå Newcastle. Kampen avgjort av egen udugelighet. Må vel uansett si at Newcastle er bedre enn oss.

Hva vi mangler for å være et topplag er nå tydeligere enn på lenge?

En langt bedre sentral midtbane enn det vi stiller med i dag. Roofe og O'Kaneer squadplayers. Bridcutt og en playmaker og vi er nærmere Newcastle.

Veldig uenig. O'Kane har vært meget toneangivende for oppturen. Roofe og Doukara bør derimot ikke forsvare startplass.

Charlie Taylor har også godt av å ta seg en hvil. Fokuset kan ikke være i Leeds for tiden. Antallet feilpasninger på egen banehalvdel er alarmerende.
Marching on together!

Johnnyj

Veldig uenig. O'Kane har vært meget toneangivende for oppturen. Roofe og Doukara bør derimot ikke forsvare startplass.

Charlie Taylor har også godt av å ta seg en hvil. Fokuset kan ikke være i Leeds for tiden. Antallet feilpasninger på egen banehalvdel er alarmerende.

De som kritiserer O'Kane kan ikke ha sett nok Leeds-kamper i år. De matchene som ikke har blitt vist har han etter rapportene vært meget god også. Merkelig å slakte han når han spiller for halv maskin, og uten trening denne uka. Den vil jeg legge på Monk sine skuldre.
Charlie var bedre i fjor enn han har vært i år. Hadde hatt godt av å bli benket. Men hvis vi fryser han ut, sender vi et signal som ikke er bra med tanke på salgssum i Januar. Akkurat det er et tveegget sverd. Tyler Denton er i alle fall den naturlige erstatteren i den posisjonen.

Roofe har tidvis vist hva han er god for, men er nødt til å stabilisere seg snart. Har fortsatt tålmodighet med han i og med at han er forholdsvis ung og har lite erfaring på dette nivået. Doukara har knapt fått spille og er garrantert ute av laget igjen når Dallas er fit.
« Siste redigering: November 20, 2016, 19:05:22 av Johnnyj »

Xern

Veldig uenig. O'Kane har vært meget toneangivende for oppturen. Roofe og Doukara bør derimot ikke forsvare startplass.

Charlie Taylor har også godt av å ta seg en hvil. Fokuset kan ikke være i Leeds for tiden. Antallet feilpasninger på egen banehalvdel er alarmerende.

De som kritiserer O'Kane kan ikke ha sett nok Leeds-kamper i år. De matchene som ikke har blitt vist har han etter rapportene vært meget god også. Merkelig å slakte han når han spiller for halv maskin, og uten trening denne uka. Den vil jeg legge på Monk sine skuldre.
Charlie var bedre i fjor enn han har vært i år. Hadde hatt godt av å bli benket. Men hvis vi fryser han ut, sender vi et signal som ikke er bra med tanke på salgssum i Januar. Akkurat det er et tveegget sverd. Tyler Denton er i alle fall den naturlige erstatteren i den posisjonen.

Roofe har tidvis vist hva han er god for, men er nødt til å stabilisere seg snart. Har fortsatt tålmodighet med han i og med at han er forholdsvis ung og har lite erfaring på dette nivået. Doukara har knapt fått spille og er garrantert ute av laget igjen når Dallas er fit.
+1
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Nørgaard

Klasseforskel idag.
Stop nu med at single out en eller to spillere! Vi har gjort det fantastisk i denne sæson og vi kan ikke forvente at få point mod Newcastle.

raggen

Så kampen i opptak etter jobb og vi tapte fortjent.. Dårligere i alle ledd enn Newcastle..nå skal d sies at Newcastle har ett fantastisk lag som gåtår rett opp og vi er et godt stykke unna..vi gjør oss ikke bort men vi har ikke de nødvendige ekstra girene som de hadde.synes også at o kane spilte seg opp etter og ha startet meget dårlig..klart d blir vanskelig når vi forærer dem ett tidlig mål,men synes ikke vi må legge for mye i denne kampen..er selvsagt skuffa,mest over at vi ikke prøver mere fremover,men nå ser vi hvor lista ligger og må ha flere og bedre spillere
Forever Leeds United!!!!!!!!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
En på Face som poster et bilde av seg selv og Massimo:
In the lift at half time I said "Can we have a new keeper please?"
And his reply was "Why the f**king coach pick Phillips to play in that position. I'm pissed off. I'm pissed off." His face told me he wasn't lying!

- same old Cellino
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Sv: Kamp vs Newcastle United FC @Elland Road
« Svar #199 på: November 20, 2016, 21:14:14 »
Synes vi er litt forsiktige her. Etter en fryktelig første halvtime synes jeg vi gjør en bra match videre (synd det første målet i stor grad ble avgjørende). Vi gjør resten av matchen såpass bra at - ifølge BBC- vinner vi statistikken for hele kampen på alle punkter unntatt målstatistikken. 52% possession, flest skudd/sjanser, flest cornere.

Greit at vi kan si at Newcastle vinner fortjent, men det kunne fort blitt uavgjort her. Av våre spillere synes jeg alle gjorde det bra unntatt Vieira som ble for ung i en slik kamp, og Green med sin tabbe, selvfølgelig. Skjønner ikke at noen kritiserer Roofe, Taylor, O'Kane osv. De gjorde en helt grei kamp.

Er optimist framover, og håper virkelig ikke at dette tapet innleder en dårlig periode.
MOT

Hallgeir *

En på Face som poster et bilde av seg selv og Massimo:
In the lift at half time I said "Can we have a new keeper please?"
And his reply was "Why the f**king coach pick Phillips to play in that position. I'm pissed off. I'm pissed off." His face told me he wasn't lying!

- same old Cellino

Synes faktisk Cellino har helt rett i den kritikken.

Phillips passer ikke inn i den posisjonen han var tildelt i første omgang. Han kom ikke til sin rett før han ble flyttet ned sentralt. Det var vel da Sacko kom inn.

Midtbanen var sørgelig tynn i første omgang uten Phillips og med en O'Kane som var usynlig. O'Kane spilte seg opp i andre omgang, og sammen med Phillips så det mye bedre ut etter pause.
Super Leeds since 1968

Cherry

Mowatt hadde vært mitt valg i Pablo's fravær i dag.
Han var ikke i troppen?
Lett og være etterpåklok, Mowatt er ikke en arbeidshest- men han kan være en boksåpner når han slipper løpene bakover som tar energien fremover. Han orker jo ikke mest.
Phillips og O' Kane må jobbe sammen på midten, og husk at vi mangler Bridcutt og Dallas i tillegg til Hernandez på banen i dag...

Håper virkelig på en god bortekamp på lørdag nå!
 

auren

Mowatt hadde vært mitt valg i Pablo's fravær i dag.
Han var ikke i troppen?
Lett og være etterpåklok, Mowatt er ikke en arbeidshest- men han kan være en boksåpner når han slipper løpene bakover som tar energien fremover. Han orker jo ikke mest.
Phillips og O' Kane må jobbe sammen på midten, og husk at vi mangler Bridcutt og Dallas i tillegg til Hernandez på banen i dag...

Håper virkelig på en god bortekamp på lørdag nå!

Mowatt kunne funket, men jeg hadde håpet at Monk satset offansivt og gikk for Roofe i 10-er rollen bak Wood, med Sacko og Doukara på kantene.
Jeg er også enig med Cellino - Phillips er ingen 10-er. Joda, han har et godt skudd og en OK pasningsfot, men fysikken hans trengs på sentral midt.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Kamp vs Newcastle United FC @Elland Road
« Svar #203 på: November 20, 2016, 22:43:14 »
Synes vi er litt forsiktige her. Etter en fryktelig første halvtime synes jeg vi gjør en bra match videre (synd det første målet i stor grad ble avgjørende). Vi gjør resten av matchen såpass bra at - ifølge BBC- vinner vi statistikken for hele kampen på alle punkter unntatt målstatistikken. 52% possession, flest skudd/sjanser, flest cornere.

Skudd er ikke ensbetydende med sjanser. Newcastle var flere nummer større enn oss i første omgang, og når de får et tidlig mål i andre omgang er kampen i realiteten kjørt. At vi spiller jevnt i andre omgang har mer å gjøre med at Newcastle kontrollerer kampen og ikke har "behov" for å kjøre kampen som på 0-0. De hadde, som flere har sagt, hatt et gir eller to til hvis de måtte i løpet av andre omgang.

Vi får flere nøkkelkamper fremover nå. Vi skal møte Reading og Brighton, samt Aston Villa. Jeg håper Brids og Pablo snarlig er tilbake. Dette laget har absolutt muligheter til å kjempe om topp seks denne sesongen.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Mowatt hadde vært mitt valg i Pablo's fravær i dag.
Han var ikke i troppen?
Lett og være etterpåklok, Mowatt er ikke en arbeidshest- men han kan være en boksåpner når han slipper løpene bakover som tar energien fremover. Han orker jo ikke mest.
Phillips og O' Kane må jobbe sammen på midten, og husk at vi mangler Bridcutt og Dallas i tillegg til Hernandez på banen i dag...

Håper virkelig på en god bortekamp på lørdag nå!

Mowatt kunne funket, men jeg hadde håpet at Monk satset offansivt og gikk for Roofe i 10-er rollen bak Wood, med Sacko og Doukara på kantene.
Jeg er også enig med Cellino - Phillips er ingen 10-er. Joda, han har et godt skudd og en OK pasningsfot, men fysikken hans trengs på sentral midt.

auren

Tør påstå at Monk har en logisk tanke bak Phillips i "10er-rollen". Nemlig at det ikke var som en playmaker, men som et forsøk på å ta ut Shelvey. Det fungerte ikke, men jeg tror på ingen måte Mowatt hadde maktet det samme.

Merkeligere var Leeds' forsøk på å spille seg ut mot et lag som presset voldsomt høyt. Slå pasninger i rommene på kantene i stedet og Magpies ville blitt tvunget bakover. Dårlige utspill fra Green og feilpasninger fra Taylor fungerte i alle fall ikke, selv om Leeds kom seg betraktelig.

Ellers fremstår Cellino like amatørmessig som alltid. Han må selvsagt ha lov til å være uenig med treneren sin, men å blåse ut til en fan på den måten - om dette i det hele tatt er sant - er svakt. Likevel ikke annet enn forventet fra den kanten.
Marching on together!