Skrevet av Emne: Vinne de viktige/avgjørende kampene !!!  (Lest 8625 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Sv: Vinne de viktige/avgjørende kampene !!!
« Svar #30 på: September 03, 2019, 16:22:30 »
Hva er egentlig en avgjørende kamp? Det nærmeste vi kommer en avgjørende kamp i fjorårssesongen var 2-4 tapet mot Derby i play offen. Den var avgjørende fordi vi da ikke lenger kunne rykke opp. Ã… tape mot Wigan var i utgangspunktet ikke avgjørende, for vi kunne fortsatt rykke opp etter den kampen.

Det blir tullete å mene at hjemmekampene mot Norwich og Sheffield United var avgjørende kamper, mens hjemmekamper mot WBA og Derby ikke var det.

Floskel-tråd.

auren
Det er godt mulig du har rett. Men en gjentagende tendens til ikke å utnytte overtak i banespill og sjanser, DET kan vise seg å være avgjørende. Noen av oss kjenner fortsatt på den nagende tvilen som melder seg når minutt etter minutt går uten at vi får scoring; en tvil som for meg er kvintessensen av forrige sesong. Vi fremstår sikkert som alt for pessimistiske og negative, men emosjoner er vanskelig å styre.
Håpet, derimot, er der uansett.

Jeg tror jeg forstår hva du mener. Men av 6 kamper har vi 4 seire, en uavgjort og et tap. Vi har vel da utnyttet overtak i banespill og sjanser mye mer gjentakende enn vi ikke har utnyttet det?
Det har du rett i. Vi kan ikke snakke om noen tendens i inneværende sesong. I fjor, derimot, var dette tilfelle. Vi får håpe at dette ikke blir et kjennetegn på Leeds i år.
En tendens sist sesong var også at vi stort sett slo topp 6 lagene borte. Det teller jo minst like mye som de frustrerende tapene hjemme. 

Vi sliter mot lag som parkerer bussen når vi spiller hjemme. Vi trenger fler sjanser på å score i de kampene enn når vi spiller borte. Det er en tendens som kommer til å fortsette, kort og godt fordi det er langt vanskeligere å score mot lag som ligger kompakt og i balanse, enn mot lag med "strekk" i laget og ubalanse. Dette er logikk for høns egentlig.   ;)

Skulle gjerne sett at vi hadde en diger targetmann til å putte på slutten av denne type kamper der vi stanger og stanger, men det kommer aldri til å skje under Bielsa, kort og godt fordi det synes å stride mot hans filosofi.
Vet ikke hva som er å foretrekke av hønselogikk eller strutselogikk, Jon. Manglende uttelling på sjanser var et kjennetegn på oss i fjor, noe Bielsa påpekte flere ganger. Vi kan ikke la være å forholde oss til det gjennom å påpeke andre mer eller mindre statistisk baserte forhold.
Heller hue i sanden enn nede i et sort hull.  ;)
Fakta er at vi har vunnet 3 av 3 bortekamper med 8-1 i målforskjell. I de kampene har vi hatt god uttelling. Hjemme mot Brentford skapte vi ikke voldsomt med sjanser men vant fortjent 1-0 i en jevn kamp der sjansene var ganske jevnt fordelt. Unntakene er Forest og Swansea som begge parkerte bussen.

Relevant? Er to av 6 kamper "en tendens"? Jeg mener tendensen er at vi vinner med god margin når vi spiller borte  Videre at vi sliter med å score mål hjemme mot lag som ligger lavt med 9-10 mann bak ballen til enhver tid. Dette er ikke overraskende og vil gjelde for de fleste lagene i divisjonen, både i topp og bunn. Forskjellen på oss og de fleste andre lag er antagelig at vi må håndtere den utfordringen i 9 av 10 hjemmekamper, kanskje mer.
Før jeg går ned i kjellerstua og spiller Pearl Jam: Jeg har prøvd å si at to av seks kamper IKKE er en tendens. Men den siste kampen, og delvis den mot Brentford, minnet om den tendensen vi så i fjor, og som Bielsa også har påpekt opptil flere ganger.
Samtidig håper jeg selvsagt at den GODE tendensen på bortebane fortsetter. Jeg kan til og med strekke meg så langt som at jeg faktisk har tro på det.
Og hvis det skulle være noen tvil: Jeg elsker Bielsa og Bielsa-ball. Men hadde glatt tatt i mot en murbrekker og måltyv a la Crouch for å ha en plan B i kamper som den på lørdag.
Joda, vi er nok mer enige enn uenige Håvard. Grunnen til at jeg ikke er spesielt urolig (ennå) er at en sannsynlig løsning allerede ligger i stallen, som mange andre har vært inne på.. Selv om jeg ikke var spesielt overrasket over at Bielsa ikke startet med Eddie og Bamford på topp og Costa på vingen mener jeg at dette er den mest opplagte løsningen i kamper som den på lørdag. Mulig Bielsa hadde forventet et Swansea som stod høyere og som fylte på med mer folk forover enn hva de gjorde. Selv ønsker jeg meg 3 bak med Kalvin som en av de, og Bamford og Eddie på topp. Costa og Pablo må gjerne veksle innbyrdes mellom nr 10 og høyre kantrollen.

Du vet at vi bare spiller med tre bak når motstanderen spiller med 2 spisser? Mot Stoke spilte vi en 3-4-1-2 formasjon med Pablo sentralt og Dallas og Alioski som vingbacker... Skal du ha inn Costa her så blir det som vingback. Det forsøkte Bielsa delvis i cupkampen mot Stoke...
Spiller - spilte - har spilt - vil spille osv.

Kan Bielsa tenke utenfor sin egen boks? Selvfølgelig kan han det. Time Will show.

Kan han det? Han har ikke gjort det hittil, tror jeg.... Men i teorien er det mulig at han kan det.
Hvis han skal finne en løsning på inneffektiviteten i mange hjemmekamper må han kanskje det. Utprøvingen av Costa som nr 10 på u23 må jo innebære at han vurderer å bruke Costa i den rollen.

Ad endringer: Vi startet med 3 bak mot Stoke. Startet vi noen kamper sist sesong med en treer bak? Jeg husker at vi endret underveis i mange kamper men ikke at vi startet med en klart definert treer i noen kamper (jeg så alle) ...

Ja, det gjorde vi, men jeg har ikke ført oversikt over det i fjor som i år. Men Millwall borte i september gjorde vi det i hvertfall
Tror ikke det stemmer med den oppstillingen vi hadde i den kampen. Ayling, Pontus, Cooper, Douglas fra start, med Alioski og Harrison også i startoppstillingen (+ Klich, Roberts, Saiz).
Jon R.

Runar

Sv: Vinne de viktige/avgjørende kampene !!!
« Svar #31 på: September 03, 2019, 16:35:09 »
Hva er egentlig en avgjørende kamp? Det nærmeste vi kommer en avgjørende kamp i fjorårssesongen var 2-4 tapet mot Derby i play offen. Den var avgjørende fordi vi da ikke lenger kunne rykke opp. Ã… tape mot Wigan var i utgangspunktet ikke avgjørende, for vi kunne fortsatt rykke opp etter den kampen.

Det blir tullete å mene at hjemmekampene mot Norwich og Sheffield United var avgjørende kamper, mens hjemmekamper mot WBA og Derby ikke var det.

Floskel-tråd.

auren
Det er godt mulig du har rett. Men en gjentagende tendens til ikke å utnytte overtak i banespill og sjanser, DET kan vise seg å være avgjørende. Noen av oss kjenner fortsatt på den nagende tvilen som melder seg når minutt etter minutt går uten at vi får scoring; en tvil som for meg er kvintessensen av forrige sesong. Vi fremstår sikkert som alt for pessimistiske og negative, men emosjoner er vanskelig å styre.
Håpet, derimot, er der uansett.

Jeg tror jeg forstår hva du mener. Men av 6 kamper har vi 4 seire, en uavgjort og et tap. Vi har vel da utnyttet overtak i banespill og sjanser mye mer gjentakende enn vi ikke har utnyttet det?
Det har du rett i. Vi kan ikke snakke om noen tendens i inneværende sesong. I fjor, derimot, var dette tilfelle. Vi får håpe at dette ikke blir et kjennetegn på Leeds i år.
En tendens sist sesong var også at vi stort sett slo topp 6 lagene borte. Det teller jo minst like mye som de frustrerende tapene hjemme. 

Vi sliter mot lag som parkerer bussen når vi spiller hjemme. Vi trenger fler sjanser på å score i de kampene enn når vi spiller borte. Det er en tendens som kommer til å fortsette, kort og godt fordi det er langt vanskeligere å score mot lag som ligger kompakt og i balanse, enn mot lag med "strekk" i laget og ubalanse. Dette er logikk for høns egentlig.   ;)

Skulle gjerne sett at vi hadde en diger targetmann til å putte på slutten av denne type kamper der vi stanger og stanger, men det kommer aldri til å skje under Bielsa, kort og godt fordi det synes å stride mot hans filosofi.
Vet ikke hva som er å foretrekke av hønselogikk eller strutselogikk, Jon. Manglende uttelling på sjanser var et kjennetegn på oss i fjor, noe Bielsa påpekte flere ganger. Vi kan ikke la være å forholde oss til det gjennom å påpeke andre mer eller mindre statistisk baserte forhold.
Heller hue i sanden enn nede i et sort hull.  ;)
Fakta er at vi har vunnet 3 av 3 bortekamper med 8-1 i målforskjell. I de kampene har vi hatt god uttelling. Hjemme mot Brentford skapte vi ikke voldsomt med sjanser men vant fortjent 1-0 i en jevn kamp der sjansene var ganske jevnt fordelt. Unntakene er Forest og Swansea som begge parkerte bussen.

Relevant? Er to av 6 kamper "en tendens"? Jeg mener tendensen er at vi vinner med god margin når vi spiller borte  Videre at vi sliter med å score mål hjemme mot lag som ligger lavt med 9-10 mann bak ballen til enhver tid. Dette er ikke overraskende og vil gjelde for de fleste lagene i divisjonen, både i topp og bunn. Forskjellen på oss og de fleste andre lag er antagelig at vi må håndtere den utfordringen i 9 av 10 hjemmekamper, kanskje mer.
Før jeg går ned i kjellerstua og spiller Pearl Jam: Jeg har prøvd å si at to av seks kamper IKKE er en tendens. Men den siste kampen, og delvis den mot Brentford, minnet om den tendensen vi så i fjor, og som Bielsa også har påpekt opptil flere ganger.
Samtidig håper jeg selvsagt at den GODE tendensen på bortebane fortsetter. Jeg kan til og med strekke meg så langt som at jeg faktisk har tro på det.
Og hvis det skulle være noen tvil: Jeg elsker Bielsa og Bielsa-ball. Men hadde glatt tatt i mot en murbrekker og måltyv a la Crouch for å ha en plan B i kamper som den på lørdag.
Joda, vi er nok mer enige enn uenige Håvard. Grunnen til at jeg ikke er spesielt urolig (ennå) er at en sannsynlig løsning allerede ligger i stallen, som mange andre har vært inne på.. Selv om jeg ikke var spesielt overrasket over at Bielsa ikke startet med Eddie og Bamford på topp og Costa på vingen mener jeg at dette er den mest opplagte løsningen i kamper som den på lørdag. Mulig Bielsa hadde forventet et Swansea som stod høyere og som fylte på med mer folk forover enn hva de gjorde. Selv ønsker jeg meg 3 bak med Kalvin som en av de, og Bamford og Eddie på topp. Costa og Pablo må gjerne veksle innbyrdes mellom nr 10 og høyre kantrollen.

Du vet at vi bare spiller med tre bak når motstanderen spiller med 2 spisser? Mot Stoke spilte vi en 3-4-1-2 formasjon med Pablo sentralt og Dallas og Alioski som vingbacker... Skal du ha inn Costa her så blir det som vingback. Det forsøkte Bielsa delvis i cupkampen mot Stoke...
Spiller - spilte - har spilt - vil spille osv.

Kan Bielsa tenke utenfor sin egen boks? Selvfølgelig kan han det. Time Will show.

Kan han det? Han har ikke gjort det hittil, tror jeg.... Men i teorien er det mulig at han kan det.
Hvis han skal finne en løsning på inneffektiviteten i mange hjemmekamper må han kanskje det. Utprøvingen av Costa som nr 10 på u23 må jo innebære at han vurderer å bruke Costa i den rollen.

Ad endringer: Vi startet med 3 bak mot Stoke. Startet vi noen kamper sist sesong med en treer bak? Jeg husker at vi endret underveis i mange kamper men ikke at vi startet med en klart definert treer i noen kamper (jeg så alle) ...

Ja, det gjorde vi, men jeg har ikke ført oversikt over det i fjor som i år. Men Millwall borte i september gjorde vi det i hvertfall
Tror ikke det stemmer med den oppstillingen vi hadde i den kampen. Ayling, Pontus, Cooper, Douglas fra start, med Alioski og Harrison også i startoppstillingen (+ Klich, Roberts, Saiz).

Ok, jeg var på kampen. Men du må jo gjerne tro at jeg ikke fulgte med på hvilken formasjon Leeds spilte. Vi kan i teorien startet med 4 bak og endret etter 5 minutter, men det kan jeg aldri tenke meg.

Phillips spilte bak med Cooper og Jansson.

Roberts var spiss... Douglas og Ayling på backene. Klich og Saiz sentralt. Alioski og Harrison på kantene.
« Siste redigering: September 03, 2019, 16:40:42 av Runar »
 

Jon R

Sv: Vinne de viktige/avgjørende kampene !!!
« Svar #32 på: September 03, 2019, 18:31:48 »
Hva er egentlig en avgjørende kamp? Det nærmeste vi kommer en avgjørende kamp i fjorårssesongen var 2-4 tapet mot Derby i play offen. Den var avgjørende fordi vi da ikke lenger kunne rykke opp. Ã… tape mot Wigan var i utgangspunktet ikke avgjørende, for vi kunne fortsatt rykke opp etter den kampen.

Det blir tullete å mene at hjemmekampene mot Norwich og Sheffield United var avgjørende kamper, mens hjemmekamper mot WBA og Derby ikke var det.

Floskel-tråd.

auren
Det er godt mulig du har rett. Men en gjentagende tendens til ikke å utnytte overtak i banespill og sjanser, DET kan vise seg å være avgjørende. Noen av oss kjenner fortsatt på den nagende tvilen som melder seg når minutt etter minutt går uten at vi får scoring; en tvil som for meg er kvintessensen av forrige sesong. Vi fremstår sikkert som alt for pessimistiske og negative, men emosjoner er vanskelig å styre.
Håpet, derimot, er der uansett.

Jeg tror jeg forstår hva du mener. Men av 6 kamper har vi 4 seire, en uavgjort og et tap. Vi har vel da utnyttet overtak i banespill og sjanser mye mer gjentakende enn vi ikke har utnyttet det?
Det har du rett i. Vi kan ikke snakke om noen tendens i inneværende sesong. I fjor, derimot, var dette tilfelle. Vi får håpe at dette ikke blir et kjennetegn på Leeds i år.
En tendens sist sesong var også at vi stort sett slo topp 6 lagene borte. Det teller jo minst like mye som de frustrerende tapene hjemme. 

Vi sliter mot lag som parkerer bussen når vi spiller hjemme. Vi trenger fler sjanser på å score i de kampene enn når vi spiller borte. Det er en tendens som kommer til å fortsette, kort og godt fordi det er langt vanskeligere å score mot lag som ligger kompakt og i balanse, enn mot lag med "strekk" i laget og ubalanse. Dette er logikk for høns egentlig.   ;)

Skulle gjerne sett at vi hadde en diger targetmann til å putte på slutten av denne type kamper der vi stanger og stanger, men det kommer aldri til å skje under Bielsa, kort og godt fordi det synes å stride mot hans filosofi.
Vet ikke hva som er å foretrekke av hønselogikk eller strutselogikk, Jon. Manglende uttelling på sjanser var et kjennetegn på oss i fjor, noe Bielsa påpekte flere ganger. Vi kan ikke la være å forholde oss til det gjennom å påpeke andre mer eller mindre statistisk baserte forhold.
Heller hue i sanden enn nede i et sort hull.  ;)
Fakta er at vi har vunnet 3 av 3 bortekamper med 8-1 i målforskjell. I de kampene har vi hatt god uttelling. Hjemme mot Brentford skapte vi ikke voldsomt med sjanser men vant fortjent 1-0 i en jevn kamp der sjansene var ganske jevnt fordelt. Unntakene er Forest og Swansea som begge parkerte bussen.

Relevant? Er to av 6 kamper "en tendens"? Jeg mener tendensen er at vi vinner med god margin når vi spiller borte  Videre at vi sliter med å score mål hjemme mot lag som ligger lavt med 9-10 mann bak ballen til enhver tid. Dette er ikke overraskende og vil gjelde for de fleste lagene i divisjonen, både i topp og bunn. Forskjellen på oss og de fleste andre lag er antagelig at vi må håndtere den utfordringen i 9 av 10 hjemmekamper, kanskje mer.
Før jeg går ned i kjellerstua og spiller Pearl Jam: Jeg har prøvd å si at to av seks kamper IKKE er en tendens. Men den siste kampen, og delvis den mot Brentford, minnet om den tendensen vi så i fjor, og som Bielsa også har påpekt opptil flere ganger.
Samtidig håper jeg selvsagt at den GODE tendensen på bortebane fortsetter. Jeg kan til og med strekke meg så langt som at jeg faktisk har tro på det.
Og hvis det skulle være noen tvil: Jeg elsker Bielsa og Bielsa-ball. Men hadde glatt tatt i mot en murbrekker og måltyv a la Crouch for å ha en plan B i kamper som den på lørdag.
Joda, vi er nok mer enige enn uenige Håvard. Grunnen til at jeg ikke er spesielt urolig (ennå) er at en sannsynlig løsning allerede ligger i stallen, som mange andre har vært inne på.. Selv om jeg ikke var spesielt overrasket over at Bielsa ikke startet med Eddie og Bamford på topp og Costa på vingen mener jeg at dette er den mest opplagte løsningen i kamper som den på lørdag. Mulig Bielsa hadde forventet et Swansea som stod høyere og som fylte på med mer folk forover enn hva de gjorde. Selv ønsker jeg meg 3 bak med Kalvin som en av de, og Bamford og Eddie på topp. Costa og Pablo må gjerne veksle innbyrdes mellom nr 10 og høyre kantrollen.

Du vet at vi bare spiller med tre bak når motstanderen spiller med 2 spisser? Mot Stoke spilte vi en 3-4-1-2 formasjon med Pablo sentralt og Dallas og Alioski som vingbacker... Skal du ha inn Costa her så blir det som vingback. Det forsøkte Bielsa delvis i cupkampen mot Stoke...
Spiller - spilte - har spilt - vil spille osv.

Kan Bielsa tenke utenfor sin egen boks? Selvfølgelig kan han det. Time Will show.

Kan han det? Han har ikke gjort det hittil, tror jeg.... Men i teorien er det mulig at han kan det.
Hvis han skal finne en løsning på inneffektiviteten i mange hjemmekamper må han kanskje det. Utprøvingen av Costa som nr 10 på u23 må jo innebære at han vurderer å bruke Costa i den rollen.

Ad endringer: Vi startet med 3 bak mot Stoke. Startet vi noen kamper sist sesong med en treer bak? Jeg husker at vi endret underveis i mange kamper men ikke at vi startet med en klart definert treer i noen kamper (jeg så alle) ...

Ja, det gjorde vi, men jeg har ikke ført oversikt over det i fjor som i år. Men Millwall borte i september gjorde vi det i hvertfall
Tror ikke det stemmer med den oppstillingen vi hadde i den kampen. Ayling, Pontus, Cooper, Douglas fra start, med Alioski og Harrison også i startoppstillingen (+ Klich, Roberts, Saiz).

Ok, jeg var på kampen. Men du må jo gjerne tro at jeg ikke fulgte med på hvilken formasjon Leeds spilte. Vi kan i teorien startet med 4 bak og endret etter 5 minutter, men det kan jeg aldri tenke meg.

Phillips spilte bak med Cooper og Jansson.

Roberts var spiss... Douglas og Ayling på backene. Klich og Saiz sentralt. Alioski og Harrison på kantene.
3 stoppere, 2 backer og to vinger? En 5-4-1 formasjon med andre ord. 5 bak, ikke 3.
« Siste redigering: September 03, 2019, 18:35:55 av Jon R »
Jon R.

Runar

Sv: Vinne de viktige/avgjørende kampene !!!
« Svar #33 på: September 03, 2019, 18:52:54 »
Du ville ikke forstå det altså?

Men ok, 5 bak - slik som han foretrekker når motstanderne spiller med 2 spisser....
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Vinne de viktige/avgjørende kampene !!!
« Svar #34 på: September 03, 2019, 23:00:09 »
I en pause fra sitatrekkene til Fyllingsdølen og Skotten (diskusjonen setter eg pris på :) ) Moscowhite antyder en nervøs stemning på Elland Road


Daniel Chapman: The nervousness around Elland Road and the momentum that only Leeds United home wins can bring
 
Leeds United need the momentum created by winning in front of their home fans every week (Pic: Getty)
Daniel Chapman
Email
Published: 17:39   Monday 02 September 2019   Updated: 12:48    Tuesday 03 September 2019

Leeds United have been brilliant so far this season, but four points from three home games doesn’t reflect that.  Instead, it reflects a nervousness around Elland Road, persisting through the opening weeks of this all-or-nothing campaign.


Saturday’s defeat to Swansea reduced United’s home record to one win in seven, if you stretch it back through the end of last season; then again, if you really go back, Leeds haven’t been promoted for 10 years, so we do have to draw a line somewhere.

But we can’t, yet, draw it through this summer, and forget April and May ever happened. Leeds have had the invitations, but their home performances so far haven’t been enough to obliterate those anxious memories.

Swept up among the torn tickets and pie wrappers at the end of every game are remnants of chewed fingernails, perhaps the skin from a few knuckles punched against concrete walls and plastic seats, as the tension gives way to disappointed anger.

Marcelo Bielsa’s seat had a new luxury extra on Saturday. His infamous bucket has been F***ed with a cushion, upon which he sat and watched and concluded that, given United’s calm possession, secure defending, and the number of chances they created, he couldn’t think of anything they could have done differently.

Perhaps he could have run on the pitch and stuck the ball in the net himself, although after a yellow card in midweek and another stern lecture from the referee on Saturday, Bielsa needs to behave.
One explanation for the difference between home and away results is tactical: it’s received wisdom that teams attack more in their own stadiums to keep their paying customers happy, leaving spaces Leeds United – playing away – can exploit. When they come to Elland Road, teams sit deep and defend for all they’re worth.


Stoke City didn’t make their fans happy last weekend, but the spaces they left for Pablo Hernandez to instruct the ball into were nowhere to be seen among Swansea City’s defence.
Despite that, United’s chance creation holds up home and away: 14 against disastrous Stoke, 13 against safe Swansea.
But there was a difference in how many defenders were in the penalty areas to make those chances more difficult.

Swansea blockaded their keeper, while Stoke’s defenders seemed happy enough that Leeds were taking pot-shots at theirs. You can’t feel a tactic, though, and that’s where United’s home form is manifest: it’s an ache in the spleen, a soreness in the tummy, a clamminess around the heart.


Football stats apps don’t have a metric for nervous tension, but it was more dominant than Kalvin Phillips on Saturday; a sense in the stands that the game was in low gear, that Swansea were a test, that the chances Leeds kept missing had to go in. The most depressing thing about Swansea scuffing in their winning goal in stoppage time, after Leeds failed to properly clear a corner, was that nobody was surprised.
 

That’s not how goals against Leeds should feel at Elland Road. They should be regarded as an audacious indignity, the most painful of the stabs to the heart Billy Bremner complained of feeling every time Leeds conceded. But Elland Road, where Leeds had a record of 10 wins and just three defeats from last November to April, is not currently a fortress.

Swansea manager Steve Cooper celebrated their win wildly in front of the travelling fans, showing what it always means for visitors to win at Elland Road — and rightly so.

It should be an achievement worth toasting. But he also showed what Leeds are missing.
I wasn’t angry about his prancing antics, but I was jealous. It’s not that I’m expecting Marcelo Bielsa to dance a bucket-top jig after a home win, but I’d like him to have that opportunity, so that while Phillips and the rest go crazy on the pitch, he can politely shake hands with his rival and walk placidly down the tunnel.


Maybe he dances in his private office, flinging his expected goals charts in the air.
Away form is important, and you can build a title-winning campaign on United’s away results so far. But atmosphere is also important to a successful promotion season, and the kind of momentum that only comes from winning in front of your own supporters week after week, rolling a bandwagon down the Lowfields that has a different force to any head of steam built up away.
United’s next home game is against Derby County. I hope, with all my spleen and fingernails, that it gives us something to celebrate.

Daniel Chapman has co-edited Leeds United fanzine and podcast The Square Ball since 2011, taking it through this season’s 30th anniversary, and seven nominations for the Football Supporters’ Federation Fanzine of the Year award, winning twice. He’s the author of a new history book about the club, ‘100 Years of Leeds United, 1919-2019’, and is on Twitter as MoscowhiteTSB.




Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Vinne de viktige/avgjørende kampene !!!
« Svar #35 på: September 04, 2019, 14:00:39 »
Danny Mills fillerister impact-subene til Leeds, Nketiah og Costa. Når man kommer inn mot slutten av kampene, er for å score mål. Sløsingen må stoppe. Altså, må konsentrasjonen opp.

https://www.footballinsider247.com/mentality-has-to-change-exclusive-danny-mills-throws-down-gauntlet-to-certain-leeds-stars/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Reaney

Sv: Vinne de viktige/avgjørende kampene !!!
« Svar #36 på: September 06, 2019, 13:30:14 »
I kalenderåret 2019 er det fram til nå 3 lag i Championship som har tatt mer poeng enn oss. Det er Swansea, WBA og Bristol City. Rett bak oss ligger Brentford med ett poeng mindre. Det kan tyde på at Swansea (som mange ikke frykter) faktisk kan bli å regne med sammen med de øvrige nevnte. Dette forteller også at Leeds burde ha et potensiale til å sanke adskillig flere poeng i høst enn i våres, og dermed forbedre denne statusen.

leedslife

Sv: Vinne de viktige/avgjørende kampene !!!
« Svar #37 på: September 06, 2019, 14:11:40 »
I kalenderåret 2019 er det fram til nå 3 lag i Championship som har tatt mer poeng enn oss. Det er Swansea, WBA og Bristol City. Rett bak oss ligger Brentford med ett poeng mindre. Det kan tyde på at Swansea (som mange ikke frykter) faktisk kan bli å regne med sammen med de øvrige nevnte. Dette forteller også at Leeds burde ha et potensiale til å sanke adskillig flere poeng i høst enn i våres, og dermed forbedre denne statusen.

Sikkert noe med kulturen og historien å gjøre.
Får håpe Brentford kan gå forbi oss neste runde. Alltid hatt sansen for de

Jon R

Sv: Vinne de viktige/avgjørende kampene !!!
« Svar #38 på: September 07, 2019, 00:56:45 »
I kalenderåret 2019 er det fram til nå 3 lag i Championship som har tatt mer poeng enn oss. Det er Swansea, WBA og Bristol City. Rett bak oss ligger Brentford med ett poeng mindre. Det kan tyde på at Swansea (som mange ikke frykter) faktisk kan bli å regne med sammen med de øvrige nevnte. Dette forteller også at Leeds burde ha et potensiale til å sanke adskillig flere poeng i høst enn i våres, og dermed forbedre denne statusen.
Forbilledlig faktaorientert innlegg Reaney!
Jon R.

Hallgeir *

Sv: Vinne de viktige/avgjørende kampene !!!
« Svar #39 på: September 07, 2019, 14:04:24 »
I kalenderåret 2019 er det fram til nå 3 lag i Championship som har tatt mer poeng enn oss. Det er Swansea, WBA og Bristol City. Rett bak oss ligger Brentford med ett poeng mindre. Det kan tyde på at Swansea (som mange ikke frykter) faktisk kan bli å regne med sammen med de øvrige nevnte. Dette forteller også at Leeds burde ha et potensiale til å sanke adskillig flere poeng i høst enn i våres, og dermed forbedre denne statusen.

Sikkert noe med kulturen og historien å gjøre.
Får håpe Brentford kan gå forbi oss neste runde. Alltid hatt sansen for de

Den siste kommentaren kunne du ha spart deg for!  :(
Super Leeds since 1968

Reaney

Sv: Vinne de viktige/avgjørende kampene !!!
« Svar #40 på: September 07, 2019, 18:10:23 »
Skjønner ikke hva Leedslife mener med den siste kommentaren en gang.

berlin

Sv: Vinne de viktige/avgjørende kampene !!!
« Svar #41 på: September 08, 2019, 17:20:20 »


Dersom Leeds ikke slår Barnsley etter landslagspausen, kan man bare glemme alt snakk om direkte opprykk. Da blir det som best kvalik.

Sånne utspill er så urimelige at jeg våger nesten å kalle det tåpelig.
Deg om det.

???

Atypisk innlegg fra deg Roar.

Mener du virkelig at de 7 første kampene definerer sesongen 2019/2020 for Leeds?

Er det slik å tolke at du allerede nå mener vi kjører en reprise av forrige sesong, der kanskje manglende evne til å skåre/omsette sjanser til mål, var det vi bare fryktet hver kamp?

Det er vel grunnlag for å forvente at vi skaper flere STORE sjanser og får bedre uttelling på sjanser,
med tanke på at vi vel er bedre skodd offensivt inneværende sesong  vs forrige sesong?


Norwich hadde 5 poeng etter 6 kamper ifjor.
Villa supporterne hadde gitt opp direkte opprykk og tvilte på PO-plass, så sent som runde 35.

"Leeds er Leeds" som kanskje betyr: "We're cursed", bukker under for forventningspresset, "Leeds ar falling apart again",
"bottled it again", etc.  - er det riktignok en del som mener, er det slik for deg også?

For min del så venter jeg til vi har spilt minst dobbelt så mange kamper, antagelig langt flere, før jeg gjør meg opp noen mening om tabellplass i mai 2020.

Leedsfan

Sv: Vinne de viktige/avgjørende kampene !!!
« Svar #42 på: September 08, 2019, 17:34:56 »


Dersom Leeds ikke slår Barnsley etter landslagspausen, kan man bare glemme alt snakk om direkte opprykk. Da blir det som best kvalik.

Sånne utspill er så urimelige at jeg våger nesten å kalle det tåpelig.
Deg om det.

???

Atypisk innlegg fra deg Roar.

Mener du virkelig at de 7 første kampene definerer sesongen 2019/2020 for Leeds?

Er det slik å tolke at du allerede nå mener vi kjører en reprise av forrige sesong, der kanskje manglende evne til å skåre/omsette sjanser til mål, var det vi bare fryktet hver kamp?

Det er vel grunnlag for å forvente at vi skaper flere STORE sjanser og får bedre uttelling på sjanser,
med tanke på at vi vel er bedre skodd offensivt inneværende sesong  vs forrige sesong?


Norwich hadde 5 poeng etter 6 kamper ifjor.
Villa supporterne hadde gitt opp direkte opprykk og tvilte på PO-plass, så sent som runde 35.

"Leeds er Leeds" som kanskje betyr: "We're cursed", bukker under for forventningspresset, "Leeds ar falling apart again",
"bottled it again", etc.  - er det riktignok en del som mener, er det slik for deg også?

For min del så venter jeg til vi har spilt minst dobbelt så mange kamper, antagelig langt flere, før jeg gjør meg opp noen mening om tabellplass i mai 2020.

Jeg skjønner ikke slike tanker! Jeg velger å tenke at det er en styrke at vi har det samme laget, at de har utviklet seg og har erfaring med å f**ke opp! Noen tenker at de har gått på en smell en gang og vil gjøre det igjen og igen. Noen fans ser et halvfullt glass og andre ser et halvtomt ett!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.