Skrevet av Emne: Kamp: vs Bolton @ Macron Stadium, søndag 6/8-2017, kl 17:30 på TV  (Lest 33340 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SupALeedS

Da nærmer det seg sakte men sikkert serieåpning.
Ny optimisme i byen Leeds.

Mange spillere har kommet inn å antageligvis forsterket oss ifra forrige sesong.
Mange ukjente, men utifra treningskampene , så ser man at spillere som Alioski og spesielt Saiz, kan lage mye trøbbel fremover. Vi har beholdt Championship's toppscorer, hvem kun vel tenke seg det for noen år siden? Mye positivt å spore denne sommeren både i transfer vinduet og utenfor banen.

Inn har vår danske venn kommet, tror det var et veldig klokt valg, en trener som er sulten på å vise seg frem, moderne og ikke minst har en spennende CV dog kypriotisk serie.

Ser mange syns Pennington er usikkert kort, en mann som i fjor fikk spille Premier League fotballl , jeg tror vi ikke må glemme hvor vi ligger. Fallhøyden blir stor denne sesongen føler jeg med så mye optimisme , dersom vi feiler. Men la oss glede oss over lysere tider, vi er kvitt en gal italiener, og ikke minst spillere som faktisk ikke ville spile siste kamp for klubben som fikk han til øverste selskap.

Jeg tipper denne lagoppstillingen kommende søndag:

                         Wiedwald
Ayling.      Pennington      Cooper     Berardi
   
                Phillips      Eunan Keane
       
Alioski                 Hernandez              Roofe

                           Wood

Lykke til! Marching on togheter!!


 
« Siste redigering: August 02, 2017, 16:39:26 av Hallgeir * »
Alex

Torpe-do

Sv: Serieåpning Bolton Away. 6 August-2018
« Svar #1 på: August 02, 2017, 08:28:10 »
Håper og tipper på samme lagoppstilling, SupALeeds!

Benken: Green, Vieira, Dallas, Anita, Ekuban, Sacko, Denton

Annesj

Sv: Serieåpning Bolton Away. 6 August-2018
« Svar #2 på: August 02, 2017, 08:34:43 »
Tror det blir lagoppstillingen ja. Selv om jeg godt kunne tenkt meg vieira for phillips som var skremmende svak igjen mot Oxford. Altfor ustabil (det er for så vidt vieira å) men vieira har langt større potensial syns jeg. Som sagt laget blir nok det samme som mot Oxford. Saiz, Dallas og bridcutt kommer inn.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

auren

Sv: Serieåpning Bolton Away. 6 August-2018
« Svar #3 på: August 02, 2017, 08:38:44 »
Tror også laget blir det samme. I mine øyne er det kun spørsmålstegn om hvem som skal danne midtbaneduo med O`Kane og hvem som spiller i 10-er rollen. Hadde gjerne sett Klich eller Vieira sammen med O`Kane og Saiz danke ut Pablo, som hadde en svært svak kamp mot Oxford. Imidlertid har vel Pablo vært bra i pre season, så kanskje litt urettferdig å sette ham ut etter en dårlig kamp.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

asLeeds

Sv: Serieåpning Bolton Away. 6 August-2018
« Svar #4 på: August 02, 2017, 08:41:29 »
Inn med Green.
DALHEIM WHITES

Killa

Sv: Serieåpning Bolton Away. 6 August-2018
« Svar #5 på: August 02, 2017, 09:00:04 »
Håper og tipper på samme lagoppstilling, SupALeeds!

Benken: Green, Vieira, Dallas, Anita, Ekuban, Sacko, Denton

Hvis Saiz ikke starter så burde han i hvertfall være på benken...?

Sydhagen

Sv: Serieåpning Bolton Away. 6 August-2018
« Svar #6 på: August 02, 2017, 09:54:32 »
Da nærmer det seg sakte men sikkert serieåpning.
Ny optimisme i byen Leeds.

Mange spillere har kommet inn å antageligvis forsterket oss ifra forrige sesong.
Mange ukjente, men utifra treningskampene , så ser man at spillere som Alioski og spesielt Saiz, kan lage mye trøbbel fremover. Vi har beholdt Championship's toppscorer, hvem kun vel tenke seg det for noen år siden? Mye positivt å spore denne sommeren både i transfer vinduet og utenfor banen.

Inn har vår danske venn kommet, tror det var et veldig klokt valg, en trener som er sulten på å vise seg frem, moderne og ikke minst har en spennende CV dog kypriotisk serie.

Ser mange syns Pennington er usikkert kort, en mann som i fjor fikk spille Premier League fotballl , jeg tror vi ikke må glemme hvor vi ligger. Fallhøyden blir stor denne sesongen føler jeg med så mye optimisme , dersom vi feiler. Men la oss glede oss over lysere tider, vi er kvitt en gal italiener, og ikke minst spillere som faktisk ikke ville spile siste kamp for klubben som fikk han til øverste selskap.

Jeg tipper denne lagoppstillingen kommende søndag:

                         Wiedwald
Ayling.      Pennington      Cooper     Berardi
   
                Phillips      Eunan Keane
       
Alioski                 Hernandez              Roofe

                           Wood

Lykke til! Marching on togheter!!

Tipper du har rett, men håper på Saiz isteden for Hernandez. Kun pga den elendige innsatsen Pablo hadde mot Oxford. Saiz var god i den halvtimen han fikk.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Annesj

Sv: Serieåpning Bolton Away. 6 August-2018
« Svar #7 på: August 02, 2017, 10:02:22 »
Da nærmer det seg sakte men sikkert serieåpning.
Ny optimisme i byen Leeds.

Mange spillere har kommet inn å antageligvis forsterket oss ifra forrige sesong.
Mange ukjente, men utifra treningskampene , så ser man at spillere som Alioski og spesielt Saiz, kan lage mye trøbbel fremover. Vi har beholdt Championship's toppscorer, hvem kun vel tenke seg det for noen år siden? Mye positivt å spore denne sommeren både i transfer vinduet og utenfor banen.

Inn har vår danske venn kommet, tror det var et veldig klokt valg, en trener som er sulten på å vise seg frem, moderne og ikke minst har en spennende CV dog kypriotisk serie.

Ser mange syns Pennington er usikkert kort, en mann som i fjor fikk spille Premier League fotballl , jeg tror vi ikke må glemme hvor vi ligger. Fallhøyden blir stor denne sesongen føler jeg med så mye optimisme , dersom vi feiler. Men la oss glede oss over lysere tider, vi er kvitt en gal italiener, og ikke minst spillere som faktisk ikke ville spile siste kamp for klubben som fikk han til øverste selskap.

Jeg tipper denne lagoppstillingen kommende søndag:

                         Wiedwald
Ayling.      Pennington      Cooper     Berardi
   
                Phillips      Eunan Keane
       
Alioski                 Hernandez              Roofe

                           Wood

Lykke til! Marching on togheter!!

Tipper du har rett, men håper på Saiz isteden for Hernandez. Kun pga den elendige innsatsen Pablo hadde mot Oxford. Saiz var god i den halvtimen han fikk.

Helt enig. Håper på det samme, men tviler på det skjer.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Serieåpning Bolton Away. 6 August-2018
« Svar #8 på: August 02, 2017, 10:04:21 »


Helt enig. Håper på det samme, men tviler på det skjer.
Saiz hadde en god halvtime, ja. Men Hernandes har vært god i de forutgående kampene.
Dessuten sa vel TC at bl.a. Saiz hadde litt catching up to do.
Så alt tyder på at Hernandes starter men at Saiz kommer inn om ting ikke fungerer... :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Per-Stian

Sv: Serieåpning Bolton Away. 6 August-2018
« Svar #9 på: August 02, 2017, 10:34:42 »
Ja, no er det like før det brakar laus med nye og nervepirrande månader. Håpar og trur vi får ein fantastisk start med ein knepen bortesiger. Personleg trur eg Vieira startar i staden for Phillips, men elles trur eg du treff godt med lagoppstillinga di, SupALeedS  :) Eg tykkjer også Saiz bør vere på benken. Det er greit at Anita kler fleire posisjonar, men vi ser kor sårbar vi er for skadar og suspensjonar i forsvarsrekka. Håpar verkeleg Helander signerer før serieopninga  :)
« Siste redigering: August 02, 2017, 10:41:09 av Per-Stian »

Torpe-do

Sv: Serieåpning Bolton Away. 6 August-2018
« Svar #10 på: August 02, 2017, 11:08:13 »
Håper og tipper på samme lagoppstilling, SupALeeds!

Benken: Green, Vieira, Dallas, Anita, Ekuban, Sacko, Denton

Hvis Saiz ikke starter så burde han i hvertfall være på benken...?

Ja, selvsagt. Saiz (evt Hernandez) på benken i stedet for Sacko. Fart tror jeg vi får ok gjennom Alioski og Roofe. Dallas har vel en bedre innleggsfot. Kjekt å ha tilgjengelig.

Sydhagen

Sv: Serieåpning Bolton Away. 6 August-2018
« Svar #11 på: August 02, 2017, 11:09:56 »
En ting er ivertfall sikkert, vi har en bredere stall enn forrige sesong.
Vi blir ikke særlig svekket pga skader/suspensjoner bortsett fra i forsvaret. Der er det særdeles tynt på alle posisjoner bortsett fra høyrebacken.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Annesj

Sv: Serieåpning Bolton Away. 6 August-2018
« Svar #12 på: August 02, 2017, 11:26:00 »
Forsvaret er det største spørsmålstegnet denne ses ja. Fremover har vi de samme folka og flere strenger og spille på i tillegg. Håper inderlig vi får inn en stopper i Bartley+ klassen. Så gjenstår det å se hva TC får ut av disse. 
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Cherry

Serieåpning 2017/18 altså- opprykkssesongen ( part III)

Lite mål i 1. Kamp??? Nei, vi vinner 4-2.
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Forsvaret bekymrer i det jeg dessverre ikke har kongetro på Cooper. Han kan være god, men varierer mye, og i kamper der vi presses surrer han det litt for mye til.
Forventer egentlig Vieira på banen! Phillips må heve seg synes jeg, dersom han skal forsvare plass i første ellveren.

Spenningen er stor før start. Vi trenger å styrke forsvaret vårt, midtstopper og venstreback bør inn, til tross for de 9 nye vi har hentet. Saiz må også inn på benken, minst. I forhåndsomtalen av ham får jeg inntrykk av en som skal forsterke oss betydelig.
Yeboahs vitne

Hallgeir *

Blundell Park er vel arenaen til Grimsby, så jeg har korrigert trådtittelen.
« Siste redigering: August 02, 2017, 16:39:58 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Square Ball

Blundell Park er vel arenaen til Grimsby, så jeg har korrigert trådtittelen.
Korrigere kl slett og? :)

Hallgeir *

Blundell Park er vel arenaen til Grimsby, så jeg har korrigert trådtittelen.
Korrigere kl slett og? :)

Tror det er riktig nå. Skal være 17:30.
« Siste redigering: August 02, 2017, 16:44:11 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Blundell Park er vel arenaen til Grimsby, så jeg har korrigert trådtittelen.

Det var i hvert fall ikke i 2018!!

 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Blundell Park er vel arenaen til Grimsby, så jeg har korrigert trådtittelen.

Det var i hvert fall ikke i 2018!!

 ;D





https://en.m.wikipedia.org/wiki/Burnden_Park


Dro derfra i 1997!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

GeirO

Tipper

Wiedwald

Ayling
Pennington
Cooper
Berardi

Vieira
O'Kane

Alieski
Saiz
Roofe

Wood

Følgende er nær plass i elleveren: Green, Anita, Phillips, Klich, Hernandez, Dallas og alle disse er selvfølgelig på benker.
MOT

Hallgeir *

Blundell Park er vel arenaen til Grimsby, så jeg har korrigert trådtittelen.

Det var i hvert fall ikke i 2018!!

 ;D

Hva var ikke i 2018?
Super Leeds since 1968

Jon R

Tipper

Wiedwald

Ayling
Pennington
Cooper
Berardi

Vieira
O'Kane

Alieski
Saiz
Roofe

Wood

Følgende er nær plass i elleveren: Green, Anita, Phillips, Klich, Hernandez, Dallas og alle disse er selvfølgelig på benker.
Håper du får rett på denne startoppstillingen, bortsett fra Alieski. Han vil jeg bytte med Aloeski. Kan legge til Sacko på benken.  :)
Jon R.

Promotion 2010

Blundell Park er vel arenaen til Grimsby, så jeg har korrigert trådtittelen.

Det var i hvert fall ikke i 2018!!

 ;D

Hva var ikke i 2018?


Se andre innlegg. Trådstarter mente at kampen gikk i 2018!!   :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

GeirO

Tipper

Wiedwald

Ayling
Pennington
Cooper
Berardi

Vieira
O'Kane

Alieski
Saiz
Roofe

Wood

Følgende er nær plass i elleveren: Green, Anita, Phillips, Klich, Hernandez, Dallas og alle disse er selvfølgelig på benker.
Håper du får rett på denne startoppstillingen, bortsett fra Alieski. Han vil jeg bytte med Aloeski. Kan legge til Sacko på benken.  :)
Hvis vi kaller han Alioski er alle fornøyd, spille skal han
MOT

kalle_92

  • Gjest
Tipper

Wiedwald

Ayling
Pennington
Cooper
Berardi

Vieira
O'Kane

Alieski
Saiz
Roofe

Wood

Følgende er nær plass i elleveren: Green, Anita, Phillips, Klich, Hernandez, Dallas og alle disse er selvfølgelig på benker.
Håper du får rett på denne startoppstillingen, bortsett fra Alieski. Han vil jeg bytte med Aloeski. Kan legge til Sacko på benken.  :)
Jeg vil bytte Aloeski med Alioski :-D.

Promotion 2010

Tipper

Wiedwald

Ayling
Pennington
Cooper
Berardi

Vieira
O'Kane

Alieski
Saiz
Roofe

Wood

Følgende er nær plass i elleveren: Green, Anita, Phillips, Klich, Hernandez, Dallas og alle disse er selvfølgelig på benker.
Håper du får rett på denne startoppstillingen, bortsett fra Alieski. Han vil jeg bytte med Aloeski. Kan legge til Sacko på benken.  :)
Jeg vil bytte Aloeski med Alioski :-D.

 :D ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ArneS

B O L T O N   T R I V I A

Bolton er i utkanten av Greater Manchester, og grenser til West Pennine Moors.  Bolton har i dag ca 150.000 innbyggere.  Navnet kommer av bothel og tun, som visstnok skal bety plassen med den spesielle bygningen.  Historisk har byen hatt mange navnevarianter, bl.a Bolton Supra Moras – som betyr Bolton ved heiene.  Byens motto er etter dette Supra Moras. 
I den engelske borgerkrigen var byen en utpost blant parlamentaristene – dvs de som ønsket å avvikle kongens enevelde.  Rojalistene stormet dermed byen i 1644, og The Bolton Massacre var et faktum med 1600 døde og 700 tatt til fange.
Bolton vokste takket være tekstilindustrien.  I 1929 var det hele 216 bomullspinnerier i Bolton, noe som gjorde byen til en av de sentrale tekstilbyene i verden.  The Manchester Bolton & Bury Canal revolusjonerte transporten, og jernbanen samt the Leeds & Liverpool Canal medførte enda mer framskritt. 
En Zeppeliner slapp 21 bomber over byen i 1916.
Bolton er mest kjent for å ha Reebok’s Europeiske hovedkvarter.  Andre større bedrifter, så som British Aerospace, er lagt ned.
Smithills Hall, The Town Hall, Hall i’ th’ Wood, Ye Olde Man & Scythe er alle interessante bygninger i byen
Foruten Bolton Wanderers, har byen et av øyrikets største landhockey-miljøer.  Det spilles cricket og baseball, og man kjører speedway.
The Bolton News melder at politiet jakter på en mann som bet en annen i øret på en pub den 1. juli.
Bolton er vennskapsby med Le Mans (Frankrike) og Paderborn (Tyskland).  Alle disse har relativt nylig hatt sine fotballklubber på øverste nivå i sine land, men det går tydeligvis dårlig med alle 3 ganske så parallelt.  Bolton har slitt på engelsk nivå 2 et par sesonger, Paderborn 07 er på nivå 3, mens LeMans har ramlet helt ned til nivå 4.   

Personer fra Bolton:
Danny Boyle (Regissør;  Trainspotting, Slumdog Millionaire), Garry Flitcroft, Damon Gough (bedre kjent som Badly Drawn Boy), Jason Kenny (Olympisk OL-gull vinner sykkel), Francis Lee, Ian McKellen, Paul Mariner, Jason Wilcox.



Bolton Wanderers FC  -  The Trotters
En av stifterne av Football League i 1888, men ble selv stiftet som Christ Church FC i 1874.  Klubben tok sitt nåværende navn i 1877.  Pike’s Lane var hovedbanen fra 1881 til 1895.  Da flyttet man til Burnden Park – klubbens hjem i 102 år.  I 1997 flyttet man til Reebok Stadium.  Dette skiftet navn til  Macron Stadium sommeren 2014.
Etter 2 finaletap i 1894 og 1904, vant Bolton i 1923 2-0 i The White Horse Final – den første noen gang på Wembley.  David Jack scoret det første målet noen gang på Wembley.  Finalen ble kalt The White Horse Final fordi det var så mye folk inne på stadion at de ble presset ut på selve banen, og kampen kom ikke i gang.  Først da Kong George V red inn på banen på sin hvite hest ble det orden i folkemengden, banen ryddet, og kampen satt i gang.
Bolton fulgte opp med enda 2 cupmesterskap på 20-tallet, og 1 i 1958.
Klubben var sammenhengende i division 1 fra 1935 til 1964.  I denne perioden vant klubben FA-Cupen i 1958 etter at Lofthouse scoret begge målene mot Scum.  Klubben tapte også den kanskje mest berømte finalen ever, da Blackpool tilslutt vant 4-3 etter å ha hentet opp 1-3 – mye takket være Stanley Matthews.
Under WW2 var hele 32 av 35 spillere soldater, der de fleste deltok i 53rd Bolton Artillery.  Kun 1 spiller -kaptein Harry Goslin- ble drept.
Fra 1964 ble det mest division 2, med 2 sesonger i division 1 igjen fra 1978.  Så var det dessverre ganske mørkt en tid, med nedrykk til division 4 i 1987 som lavmål.  Phil ”gris” Neal beholdt managerjobben, og loste Bolton tilbake til division 3 påfølgende år etter et avgjørende mål av Robbie Savage (Nei – ikke DEN Robbie Savage).  Som tredjedivisjonslag slo man Liverpool, Everton, Aston Villa og Arsenal ut av ulike cuper, og det ble opprykk til nivå 2 i 1993.
Bruce Rioch fikk klubben opp i Premier League i 1995, der både han og Colin Todd holdt klubben oppe i 3 sesonger.  Neste opprykk kom med Sam Allardyce i 2001, og denne gang varte oppholdet 11 år – med deltakelse i UEFA-cupen som høydepunkt. 
Mai 2012 kom nedrykket igjen etter flere sesonger i faresonen.  Etter et par skumle sesonger i championship kom ikke nedrykket til League One i 2016 som noen overraskelse.  Det ble imidlertid med en sesong, og opprykk igjen på første forsøk før inneværende sesong.
Blackburn Rovers og Bury er de hardeste rivalene til Bolton.  Spesielt sistnevnte, men stor avstand i nivå i mange år har gjort at det er sjelden kamper mellom dem lenger.  Scum, Wigan og Preston er også litt mer perifere rivaler.
Klengenavnet The Trotters kommer av at Pike’s Lane var i nærheten av en grisefarm, og det hendte man måtte i grisebingen for å hente ballen!

Peter Shilton var 45 år og 239 dager da han spilte mot Wolves i 1995. 
Æresmedlem Nat Lofthouse scoret 285 mål for klubben.
Dyreste kjøp:  Johan Elmander fra Toulouse for £8,2 mill i 2008.
Dyreste salg:  Nicholas Anelka til Chelsea for £15 mill i 2008.
Største seier er 8-0 over Barnsley i 1934.
Man har tap 0-7 3 ganger, siste gang mot Man City i 1936
Tilskuere Burnden Park:  39.912 mot Man City i 1933
Tilskuere Macron Stadium:   28.353 mot Leicester i 2003

Managere:   Nat Lofthouse, Jimmy Armfield, Phil Neal, Roy McFarland, Bruce Rioch, Colin Todd, Sam Allardyce, Sammy Lee, Gary Megson, Owen Coyle, Dougie Freedman, Neil Lennon, Phil Parkinson

Spillere (blant veldig mange…):
GARY SPEED, Robbie Blake, Michael Bridges, El Hadji Diouf, Andy Lonergan, Lubomir Mikchalik, Jon Newsome, Neil Redfearn, Michael Ricketts,

Ali Al-Habsi, Nicolas Anelka, Peter Beardsley, Tal Ben Haim, Nathan Blake, Fredi Bobic, Daniel Braaten, Gary Cahill, Ivan Campo, Kevin Davies, Youri Djorkaeff, Johan Elmander, Chris Fairclough, Les Ferdinand, Quinton Fortune, Stelios Giannakoupoulos, John Gregory, Eidur Gudjohnson, Asa Hartford, Colin Hendry, Jussi Jääskelâinen, Brian Kidd, Ivan Klasnic, Francis Lee, Sammy Lee, Nat Lofthouse, Jason McAteer, John McGinlay, Bruno n’Gotty, Kevin Nolan, Jay-Jay Okocha, Henrik Pedersen, Martin Petrov, Peter Reid, Nigel Reo-Coker, Stuart Ripley, John Salako, Tuncay, Scott Sellars, Peter Shilton, Ricardo Vaz Te, Rod Wallace, Paul Warhurst, Stephen Warnock, Christian Wilhelmsson, Frank Worthington, Eidur Gudjohnsen, Adam LeFondre.
Den 17. mann

Jon R

Tipper

Wiedwald

Ayling
Pennington
Cooper
Berardi

Vieira
O'Kane

Alieski
Saiz
Roofe

Wood

Følgende er nær plass i elleveren: Green, Anita, Phillips, Klich, Hernandez, Dallas og alle disse er selvfølgelig på benker.
Håper du får rett på denne startoppstillingen, bortsett fra Alieski. Han vil jeg bytte med Aloeski. Kan legge til Sacko på benken.  :)
Jeg vil bytte Aloeski med Alioski :-D.
Sett på maken.  :D
Jon R.

Promotion 2010

Godt at ArneS er igang igjen!!!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973