Skrevet av Emne: Når må Orta gå?  (Lest 3672 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

rd1

Når må Orta gå?
« på: November 05, 2017, 12:44:14 »
Tar meg den frihet å starte denne.

Etter Orta fikk kontroll over transferpolitikken har følge skjedd:
Keeper
Vesentlig svekket, vi hadde en solid keeper og en solid som hadde blemmer innimellom. Nå har vi to Wold card.
Backrekke
Stort sett solid i fjor, men tynt. Nå er vi vesentlig svakere på midtstopper plass og v.back. Bredden er enda tynnere.
Midtbane
En midtbane som ikke holdt mål i fjor er svekket
Ving
Samme som midtbanen
Offensiv midtbane
Klart forsterket
Spiss
Klart svekket

Jeg mener Orta også må ut, ikke bare TC! Om TC har noe å si på transfersiden vet jeg ikke, men transferpolitikken har vært misslykket på seniorsiden.

På toppen har spillere som Pontus og Ayling blitt dårligere under TC, og Grot prioriteres fremfor arbeidshesten Dallas.
"Who needs Cantona??"

Promotion 2010

Sv: Når må Orta gå?
« Svar #1 på: November 05, 2017, 12:55:31 »
Hjelper ikke med maling og gode møter med kommunen.


Det viktigste skjer PÃ… banen!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

rd1

Sv: Når må Orta gå?
« Svar #2 på: November 05, 2017, 12:58:32 »
Hjelper ikke med maling og gode møter med kommunen.


Det viktigste skjer PÃ… banen!
Ofte en fordel at de på banen er gode nok..
"Who needs Cantona??"

Sydhagen

Sv: Når må Orta gå?
« Svar #3 på: November 05, 2017, 13:04:58 »
Hjelper ikke med maling og gode møter med kommunen.


Det viktigste skjer PÃ… banen!

Det er greit, men det er viktig det som skjer utenfor banen og.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Når må Orta gå?
« Svar #4 på: November 05, 2017, 15:31:58 »
Hjelper ikke med maling og gode møter med kommunen.


Det viktigste skjer PÃ… banen!

Det er greit, men det er viktig det som skjer utenfor banen og.


Verdiløst i LeagueOne!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Nørgaard

Sv: Når må Orta gå?
« Svar #5 på: November 05, 2017, 15:52:06 »
Var Orta ikke hos boro da de rykkede op?

Sydhagen

Sv: Når må Orta gå?
« Svar #6 på: November 05, 2017, 15:52:44 »
Hjelper ikke med maling og gode møter med kommunen.


Det viktigste skjer PÃ… banen!

Det er greit, men det er viktig det som skjer utenfor banen og.


Verdiløst i LeagueOne!
Nei, det er det ikke.
Meningsløst å komme med denne enten/eller fremstillingen.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Nørgaard

Sv: Når må Orta gå?
« Svar #7 på: November 05, 2017, 16:27:41 »
Hjelper ikke med maling og gode møter med kommunen.


Det viktigste skjer PÃ… banen!

Det er greit, men det er viktig det som skjer utenfor banen og.


Verdiløst i LeagueOne!
Nei, det er det ikke.
Meningsløst å komme med denne enten/eller fremstillingen.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Maling og gode møder med kommunen betyder more money for the club.
Et godt bagland skaber ro og flere tilskuere. Det skal hænge sammen med spillet på banen, men AR og Orta er helt nye og ting tager tid.

Josch

Sv: Når må Orta gå?
« Svar #8 på: November 05, 2017, 20:36:57 »
Hjelper ikke med maling og gode møter med kommunen.


Det viktigste skjer PÃ… banen!

Det er greit, men det er viktig det som skjer utenfor banen og.


Verdiløst i LeagueOne!
Nei, det er det ikke.
Meningsløst å komme med denne enten/eller fremstillingen.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Maling og gode møder med kommunen betyder more money for the club.
Et godt bagland skaber ro og flere tilskuere. Det skal hænge sammen med spillet på banen, men AR og Orta er helt nye og ting tager tid.

Begge parter har rett her. Det må det jobbes i to spor: kortsiktig (denne sesong)  og langsiktig (strategi, visjoner)

Fansen hadde lov å håpe på en god sesong etter fjorårets opptur. Derfor er det riktig å stille spørsmål ved spiller kjøpene. Og salgene.  Foreløpig er spillerkjøpene ikke en stor suksess.  Orta har ansvaret.

I dette ligger også spørsmålet om coach-modellen er bra for Leeds. Ville en manager med ansvar for kjøp vært bedre.?

ragnar

Sv: Når må Orta gå?
« Svar #9 på: November 06, 2017, 13:49:06 »
Sånn jeg har forstått det så blir ingen spillere kjøpt inn utenat TC har godkjent dette. Ihvertfall ikke til alaget. Så Orta skal vel i utgangspkt finne spillere som fyller de behovene som TC har i forhold til sin taktikk og filosofi.

Tror ingen av disse herremennene får fyken denne sesongen om ikke det går skikkelig gale. Raddz har jo sagt at dette er et langsiktig prosjekt.
*In El Loco we trust!*

DenHviteYeboah

Sv: Når må Orta gå?
« Svar #10 på: November 06, 2017, 14:07:13 »
Sånn jeg har forstått det så blir ingen spillere kjøpt inn utenat TC har godkjent dette. Ihvertfall ikke til alaget. Så Orta skal vel i utgangspkt finne spillere som fyller de behovene som TC har i forhold til sin taktikk og filosofi.

Tror ingen av disse herremennene får fyken denne sesongen om ikke det går skikkelig gale. Raddz har jo sagt at dette er et langsiktig prosjekt.
TC blir sparka hvis vi fortsetter å tape de 3 neste kampene. Da er det nemlig absolutt katastrofe :(

h.b

  • Gjest
Sv: Når må Orta gå?
« Svar #11 på: November 06, 2017, 14:11:29 »
Prosjektet er en helhet som består av flere elementer. Riktig at det er et 5 års prosjekt. Men fungerer ikke noen elementer, ja da byttes de elementene ut som ikke fungerer, og erstattes av andre elementer.
Da vil uansett om Orta og TC får sparken, ja da vil prosjektet fortsette disse 5 årene.
Hvis vi da ikke har rykka opp, ja da har prosjektet feila. Så prosjektet er ikke avhengig av alle elementer som ble hentet inn ved første gang.
Derfor betyr det ingenting for prosjektet hvem som får fyken

HåvardK

Sv: Når må Orta gå?
« Svar #12 på: November 06, 2017, 14:36:26 »
Akkurat denne gangen er du litt bombastisk, Håkon. Tror ikke prosjektet er avhengig av opprykk i år.
Men jeg følger deg et godt stykke. Den nye modellen med coach gjør oss i utgangspunktet mindre avhengig av enkeltpersoner. Det handler om å finne de riktige typene; på og utenfor banen. Slik situasjonen fremstår i dag, kan det se ut som om noen typer er i stor fare for å bli byttet ut. Spørsmålet er om bedre erstattere faktisk finnes - vel å merke til riktig pris. Jeg tror vi på mange vis er mer attraktive å komme til når enn under MC, men det er nok utopisk å tro at det går an å hevde seg på sparebluss i denne divisjonen.
Vi er inne i en gedigen bølgedal akkurat nå, og det er få klubber som tillater at en slik situasjon vedvarer særlig lenge uten å fjerne manageren/coachen. Jeg håper jeg tar feil, men slik TC fremstår i intervju kan jeg ikke forstå at han har pondus til å snu dette, selv om han selvsagt også skal ha sin del av æren til den fantastiske starten på sesongen. Redningen hans kan være at Rads ser ut til å være en mann som ikke handler i affekt, men vurderer alternativene vel og lenge. Pt foreligger vel ingen realistiske alternativ som veldig tilgjengelige (uten at jeg vet så mye om det, for all del), i hvert fall ikke i form av en solid assistent eller manager for akademiet, slik tilfellet har vært tidligere.
Og nå er det altså landslagspause.  :( :( :(

h.b

  • Gjest
Sv: Når må Orta gå?
« Svar #13 på: November 06, 2017, 16:29:44 »
Akkurat denne gangen er du litt bombastisk, Håkon. Tror ikke prosjektet er avhengig av opprykk i år.
Men jeg følger deg et godt stykke. Den nye modellen med coach gjør oss i utgangspunktet mindre avhengig av enkeltpersoner. Det handler om å finne de riktige typene; på og utenfor banen. Slik situasjonen fremstår i dag, kan det se ut som om noen typer er i stor fare for å bli byttet ut. Spørsmålet er om bedre erstattere faktisk finnes - vel å merke til riktig pris. Jeg tror vi på mange vis er mer attraktive å komme til når enn under MC, men det er nok utopisk å tro at det går an å hevde seg på sparebluss i denne divisjonen.
Vi er inne i en gedigen bølgedal akkurat nå, og det er få klubber som tillater at en slik situasjon vedvarer særlig lenge uten å fjerne manageren/coachen. Jeg håper jeg tar feil, men slik TC fremstår i intervju kan jeg ikke forstå at han har pondus til å snu dette, selv om han selvsagt også skal ha sin del av æren til den fantastiske starten på sesongen. Redningen hans kan være at Rads ser ut til å være en mann som ikke handler i affekt, men vurderer alternativene vel og lenge. Pt foreligger vel ingen realistiske alternativ som veldig tilgjengelige (uten at jeg vet så mye om det, for all del), i hvert fall ikke i form av en solid assistent eller manager for akademiet, slik tilfellet har vært tidligere.
Og nå er det altså landslagspause.  :( :( :(
Sa vel ikke at vi å opp på første forsøk. Nevnte 5 år som prosjektet var ment som

HåvardK

Sv: Når må Orta gå?
« Svar #14 på: November 06, 2017, 22:44:45 »
Akkurat denne gangen er du litt bombastisk, Håkon. Tror ikke prosjektet er avhengig av opprykk i år.
Men jeg følger deg et godt stykke. Den nye modellen med coach gjør oss i utgangspunktet mindre avhengig av enkeltpersoner. Det handler om å finne de riktige typene; på og utenfor banen. Slik situasjonen fremstår i dag, kan det se ut som om noen typer er i stor fare for å bli byttet ut. Spørsmålet er om bedre erstattere faktisk finnes - vel å merke til riktig pris. Jeg tror vi på mange vis er mer attraktive å komme til når enn under MC, men det er nok utopisk å tro at det går an å hevde seg på sparebluss i denne divisjonen.
Vi er inne i en gedigen bølgedal akkurat nå, og det er få klubber som tillater at en slik situasjon vedvarer særlig lenge uten å fjerne manageren/coachen. Jeg håper jeg tar feil, men slik TC fremstår i intervju kan jeg ikke forstå at han har pondus til å snu dette, selv om han selvsagt også skal ha sin del av æren til den fantastiske starten på sesongen. Redningen hans kan være at Rads ser ut til å være en mann som ikke handler i affekt, men vurderer alternativene vel og lenge. Pt foreligger vel ingen realistiske alternativ som veldig tilgjengelige (uten at jeg vet så mye om det, for all del), i hvert fall ikke i form av en solid assistent eller manager for akademiet, slik tilfellet har vært tidligere.
Og nå er det altså landslagspause.  :( :( :(
Sa vel ikke at vi å opp på første forsøk. Nevnte 5 år som prosjektet var ment som
OK. My bad.

ibster

Sv: Når må Orta gå?
« Svar #15 på: November 07, 2017, 19:33:07 »
Orta må gå når januarvinduet helt tydelig har feilet og/eller han faller i unåde hos Radz. Ikke ennå med andre ord.

Josch

Sv: Når må Orta gå?
« Svar #16 på: November 07, 2017, 20:00:20 »
Spiller kjøpene ser ikke ut til å ha vært heldige. Men er alt dette Ortas feil?
-Leeds har ikke kjøpt noen kjempedyre spillere. Orta har vel et budsjett og det er begrenset hva man får for £ 3 mill f.eks.
-spillere kan ha blitt brukt feil av TC. Spillere kan blomstre etter et trenerbytte.
Mange er nå også dårligere enn i fjor.
-hvem har valgt spillestilen? Orta eller Rad? Mulig stilen er for ambisiøs for Leeds.? Hvem sitt ansvar?

Orta er jo en mann som har gjort en god jobb i England tidligere. Hvorfor skal han ha blitt så dårlig nå? For M'boro hadde han mye større budsjett. Da blir jo alt enklere.

Hallgeir *

Sv: Når må Orta gå?
« Svar #17 på: November 07, 2017, 20:27:11 »
Det kan virke som om en del av de nye som aOrta fikk inn, for tiden lider av blodmangel.....?
Super Leeds since 1968