Skrevet av Emne: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder  (Lest 6750 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #30 på: Oktober 26, 2017, 12:24:22 »
Ellers er et moment som ikke kommer frem i diskusjonen rundt Orta de strategiske valgene han har gjort. Med Wood ut ser jo lånet av Lasogga fornuftig ut. Men en spiller som knapt har spilt fotball det siste året vil jo uansett være gambling. Og da er jeg spørrende til å bruke ressurser på en unproven Ekuban og en framtidsinvestering i Grot. Det ser for tynt ut om vi skal være et topplag. Uheldig med at Ekuban ble skadet, men langt fra trygg på at han leverer denne sesongen i championship. Grot er ikke klar. Og da er det tynt på topp om Lasogga skulle bli skadet. Roofe er ikke spiss i mine øyne.

Akkurat denne problematikken satt jeg og følte på mot Leicester tirsdag. Det er altfor tynt bak Lasogga.

Vel, jeg prøvde å trekke inn nettopp strategi og forretningsfornuft, men du mente jo det fikk bli en annen gang. :)

"2. Orta: Terningkast basert på prestasjoner på banen, ikke kontraktslengde, kontraktsforlengelse eller salgsverdi. Det blir en annen diskusjon."

Har du forresten kalkulert med pengene fra Taylor? Har sett flere spekulere i at Leeds sitter igjen med 5-6 millioner pund netto etter sommerhandelen, ikke null.

Marching on together!

Kato

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #31 på: Oktober 26, 2017, 12:34:17 »
Ellers er et moment som ikke kommer frem i diskusjonen rundt Orta de strategiske valgene han har gjort. Med Wood ut ser jo lånet av Lasogga fornuftig ut. Men en spiller som knapt har spilt fotball det siste året vil jo uansett være gambling. Og da er jeg spørrende til å bruke ressurser på en unproven Ekuban og en framtidsinvestering i Grot. Det ser for tynt ut om vi skal være et topplag. Uheldig med at Ekuban ble skadet, men langt fra trygg på at han leverer denne sesongen i championship. Grot er ikke klar. Og da er det tynt på topp om Lasogga skulle bli skadet. Roofe er ikke spiss i mine øyne.

Akkurat denne problematikken satt jeg og følte på mot Leicester tirsdag. Det er altfor tynt bak Lasogga.

Vel, jeg prøvde å trekke inn nettopp strategi og forretningsfornuft, men du mente jo det fikk bli en annen gang. :)

"2. Orta: Terningkast basert på prestasjoner på banen, ikke kontraktslengde, kontraktsforlengelse eller salgsverdi. Det blir en annen diskusjon."

Har du forresten kalkulert med pengene fra Taylor? Har sett flere spekulere i at Leeds sitter igjen med 5-6 millioner pund netto etter sommerhandelen, ikke null.



Charlie Taylor står som free-transfer. Jeg brukte bare den linken jeg henviste til lenger opp, som for øvrig var ganske oversiktlig.
« Siste redigering: Oktober 26, 2017, 12:36:00 av Kato »
 

Dennis

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #32 på: Oktober 26, 2017, 12:51:58 »
Ellers er et moment som ikke kommer frem i diskusjonen rundt Orta de strategiske valgene han har gjort. Med Wood ut ser jo lånet av Lasogga fornuftig ut. Men en spiller som knapt har spilt fotball det siste året vil jo uansett være gambling. Og da er jeg spørrende til å bruke ressurser på en unproven Ekuban og en framtidsinvestering i Grot. Det ser for tynt ut om vi skal være et topplag. Uheldig med at Ekuban ble skadet, men langt fra trygg på at han leverer denne sesongen i championship. Grot er ikke klar. Og da er det tynt på topp om Lasogga skulle bli skadet. Roofe er ikke spiss i mine øyne.

Akkurat denne problematikken satt jeg og følte på mot Leicester tirsdag. Det er altfor tynt bak Lasogga.

Vel, jeg prøvde å trekke inn nettopp strategi og forretningsfornuft, men du mente jo det fikk bli en annen gang. :)

"2. Orta: Terningkast basert på prestasjoner på banen, ikke kontraktslengde, kontraktsforlengelse eller salgsverdi. Det blir en annen diskusjon."

Har du forresten kalkulert med pengene fra Taylor? Har sett flere spekulere i at Leeds sitter igjen med 5-6 millioner pund netto etter sommerhandelen, ikke null.



Charlie Taylor står som free-transfer. Jeg brukte bare den linken jeg henviste til lenger opp, som for øvrig var ganske oversiktlig.

Skjønner. Det ble vel noen millioner pund inn der også, men da kan jo uansett det samme være tilfelle for spillere i andre klubber.
Marching on together!

Jon R

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #33 på: Oktober 26, 2017, 18:14:26 »
Ser for meg at en ny vurdering 3 måneder frem i tid helt sikkert vil være ganske forskjellig fra denne.

Litt om pengebruk:

Det er kun Middlesboro som har brukt vesentlig mer enn oss i sommer, 50,09 mill pund ifølge transfermarkt.co.uk.

Bak der er det relativt jevnt med Wolves (19mill), Hull (17 mill), Fulham (16 mill) og Leeds (16 mill). Vi er altså topp 5 på spending, kun Boro har brukt vesentlig mer enn oss.

Når det gjelder netto går vi og Fulham ca i 0. Hull har solgt for 40 mill, og ender på en netto på 23 mill pund. Boro kommer heller ikke så voldsomt skjevt ut da de har solgt spillere for 38 mill pund.

Wolves kommer faktisk dårligst ut med 15 mill i minus netto.

Så med utgangspunkt i denne sommeren så mener jeg å ha dekning for å forvente topp 6 på oss. Vi ble nr 7 i fjor, og selv om vi har solgt Chris Wood har vi handla godt.

Ellers er et moment som ikke kommer frem i diskusjonen rundt Orta de strategiske valgene han har gjort. Med Wood ut ser jo lånet av Lasogga fornuftig ut. Men en spiller som knapt har spilt fotball det siste året vil jo uansett være gambling. Og da er jeg spørrende til å bruke ressurser på en unproven Ekuban og en framtidsinvestering i Grot. Det ser for tynt ut om vi skal være et topplag. Uheldig med at Ekuban ble skadet, men langt fra trygg på at han leverer denne sesongen i championship. Grot er ikke klar. Og da er det tynt på topp om Lasogga skulle bli skadet. Roofe er ikke spiss i mine øyne.

Akkurat denne problematikken satt jeg og følte på mot Leicester tirsdag. Det er altfor tynt bak Lasogga.
Du kan ikke bare se på hva som er brukt på stallen før denne sesongen, men hva nåværende har kostet totalt. Flere av klubbene har jo med seg en fattigmanns Premier League stall ned i Championship.
Jon R.

Kato

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #34 på: Oktober 26, 2017, 19:07:37 »
Ser for meg at en ny vurdering 3 måneder frem i tid helt sikkert vil være ganske forskjellig fra denne.

Litt om pengebruk:

Det er kun Middlesboro som har brukt vesentlig mer enn oss i sommer, 50,09 mill pund ifølge transfermarkt.co.uk.

Bak der er det relativt jevnt med Wolves (19mill), Hull (17 mill), Fulham (16 mill) og Leeds (16 mill). Vi er altså topp 5 på spending, kun Boro har brukt vesentlig mer enn oss.

Når det gjelder netto går vi og Fulham ca i 0. Hull har solgt for 40 mill, og ender på en netto på 23 mill pund. Boro kommer heller ikke så voldsomt skjevt ut da de har solgt spillere for 38 mill pund.

Wolves kommer faktisk dårligst ut med 15 mill i minus netto.

Så med utgangspunkt i denne sommeren så mener jeg å ha dekning for å forvente topp 6 på oss. Vi ble nr 7 i fjor, og selv om vi har solgt Chris Wood har vi handla godt.

Ellers er et moment som ikke kommer frem i diskusjonen rundt Orta de strategiske valgene han har gjort. Med Wood ut ser jo lånet av Lasogga fornuftig ut. Men en spiller som knapt har spilt fotball det siste året vil jo uansett være gambling. Og da er jeg spørrende til å bruke ressurser på en unproven Ekuban og en framtidsinvestering i Grot. Det ser for tynt ut om vi skal være et topplag. Uheldig med at Ekuban ble skadet, men langt fra trygg på at han leverer denne sesongen i championship. Grot er ikke klar. Og da er det tynt på topp om Lasogga skulle bli skadet. Roofe er ikke spiss i mine øyne.

Akkurat denne problematikken satt jeg og følte på mot Leicester tirsdag. Det er altfor tynt bak Lasogga.
Du kan ikke bare se på hva som er brukt på stallen før denne sesongen, men hva nåværende har kostet totalt. Flere av klubbene har jo med seg en fattigmanns Premier League stall ned i Championship.

Resultatene fra forrige sesong viser rett og slett hvor god stallen er. Det er ikke en historisk prislapp som viser hvor god du er, men det du har levert forrige sesong. QPR har jo ikke brukt penger på årevis, og i år omtrent minst av alle.  At de øste ut uten resultat for 3-4 år siden betyr jo ikke at de satser mer enn Leeds i dag.
 

Leedsfan

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #35 på: Oktober 29, 2017, 12:41:19 »
Jeg møter en engelskmann på treninga med jevne mellomrom, han er fra Leeds, men holder med Celtic og Leeds Rhinos. Han jobber med fotball, en form for agent/mellommann.

Han forteller meg mye rart, vet ikke om jeg tror på alt. Det han forteller meg denne uken er at han spiste middag med Orta og andre på mandag, Orta forteller han at vi ikke skal kjøpe utenlandske spillere i januar. Hvis vi skal hente noen så er det britiske spillere. Høres bra ut hvis det stemmer!!

Han har også fortalt meg at vi prøver å få solgt Kalvin Phillips og at han ikke blir sett på som en spiller som kommer til å lykkes på øverste nivå for Leeds. Noe jeg stusser over da han har skrevet ny kontrakt og spiller de fleste kampene. Han har også fortalt meg at Monk elsker å være utro, så det han forteller meg er alt fra det useriøse til det seriøse. Sa også at vi har bundet opp MYE penger i økte lønninger med alle forlengelsene (noe man ikke trenger å være hjernekirurg for finne på.)

Angående spillere som vi har hentet inn:

Caleb Ekuban - Vanskelig å vurdere, men ser jo at han vil mye. Løper, stresser og er bevegelig. En slik spiller hadde vi trengt på banen/benken nå.

Pawel Cibicki - En slik spiller blir for lett tror jeg og det trodde jeg når ryktene begynte å svirre at vi var interessert.

Samu Saiz - Egentlig for god for oss. Tror denne spilleren hadde passet inn i flere lag i PL.

Jay-Roy Grot - Hvorfor gi han nummer 11? Han er for ung og uryddig for førstelagsspill. En uslepen diamant kanskje som må formes.

Pierre-Michel Lasogga - Synes synd på han, får jo lite eller ingen service. Han ser ut som en tanksenter, men er egentlig en høy og kraftig målgjører i boksen.

Mateusz Klich - Har ikke gitt opp denne spilleren. Har jo fått tilnavnet "The Penetrator", kunne han bare fått til det defensive så hadde det vært gull å ha en med oversikt som kan strø pasninger.

Vurnon Anita - En bra potet og alle lag trenger slike spillere hvis de godtar å være squadplayer.

Ezgjan Alioski - Denne karen har jo mye i seg, det så vi i begynnelsen av sesongen, men per nå ser selvtilliten ut til å være skutt. Tror han kommer sterkere tilbake.

Matthew Pennington - Grufull kamp mot Sheffield U., god mot Bristol C. Er vel en helt ok spiller, ikke mer eller mindre.

Cameron Borthwick-Jackson - Synd at denne karen ikke er god, fordi vi kunne trengt en god venstreback med fart og fysikk og det har han jo. Blir vel ikke noe ut av dette lånet.

Felix Wiedwald - Ble helt Bravo dette her. Det som er synd er at han har jo fysikken til å kunne ta for seg, det har ikke Bravo, men han er jo totalt uberegnelig.

Andy Lonergan - Hentet inn som reservekeeper og det er det han burde være, men så langt så har han jo reddet oss mer enn en gang.

Jeg synes det er vanskelig å gi karakter på dette laget når de opptrer så bipolart, derfor må de nesten få mer tid synes jeg. På en god dag slår vi alle lagene i denne divisjonen, men på en meget dårlig dag så får vi Millscum til å se ut som Real Madrid.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #36 på: Oktober 29, 2017, 15:26:00 »
Saiz en suksess. Resten. Vil ikke si tragedie. Men resten av spillerne denne sommeren har vært meget svake=Orta ingen magiker på innkjøp

sportcarl1

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #37 på: Oktober 29, 2017, 16:22:18 »
Saiz ett fynd, Alioski inne i en formsvacka  men har visat potential , Lasogga 4mål och 3 ass på 8 matcher som ny är helt ok,Pennington tror jag på men han var urusel mot SU. Klich är jag beredd ge mer tid. Ekuban ar jag fått se för lite av så, CBJ känns som denna säsongs Grimes, Anita är jag besviken på, Cibicki tror jag inte kommer lyckas slå sig in, Grot möjligtvis om 1-2 år men inte tillräckligt bra nu,  Wiedwald har varit osäker i princip varenda match och tar mycket felbeslut  och agerar som en junior, för mig en besvikelse.  Lonergan  3 matcher och varit bra bild i  alla så jag är mycket nöjd med honom
« Siste redigering: Oktober 29, 2017, 16:32:13 av sportcarl1 »
 

samadhi

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #38 på: November 23, 2017, 16:56:00 »
Etter en forrykende start så viser dessverre laget vårt fortsatt (1 måned etter at tråden ble startet) flere svakhetstegn synes jeg, og de nye vi henter i sommer sliter med å prege laget vårt. Sammenligner vi med fjoråret ser lagdel for lagdel ikke så veldig bra ut akkurat;

Keeper: Green vs Wiedvald/Lonergan. Klart svekket. Green ble etter hvert vårt sikreste kort i fjorårsesongen. Er nå byttet ut med en tysker som sitter på benken og vi spiller strengt tatt med en aldrende reservekeeper i mål og får svi for dette.

Forsvar: Ayling, Jansson, Bartley, Taylor vs Ayling, Jansson, Cooper, Berardi. Svekket. Cooper har spilt seg opp i år, men fremstår ikke like solid som Bartley. Laget skriker etter en offfansiv venstrebendt venstreback, og jeg synes verken Berardi, Anita og CBJ er i nærheten av å være gode nok som førstealternativ her. Må handles i januar.

Def midtbane: Bridcutt, Vieira/Phillips vs O`Kane/Phillips, Vieira. Ingen endring. Mangler vel fortsatt den tydelige sjefen der. Kanskje er vi litt styrket ettersom at alle 3 vi bruker i dag har hevet seg siden i fjor. Ã…rets skuffelse at Klich har falt helt bort. Hadde trodd at sommerens første signering var tiltenkt en viktigere rolle (det var han sikkert også...)

Off midtbane: Dallas/Roofe, Hernandez, Doukara vs Hernandez/Roofe, Saiz, Aliosko. Klart styrket. Og det skyldes ene og alene Saiz som har vært vår beste spiller. Ikke godt å si hvordan ståa hadde vært om han ikke hadde kommet eller ikke slått til. Er av og til ett angrep alene. Hernandez har også vært bra og Alioski er i fremgang. Roofe er bra, men synes han sliter med å finne sin plass i laget, er vel i likhet med Saiz og Hernandez også best i 10`er rollen.

Spiss: Wood vs Lasogga. svekket. Fjorårets målgarantist har ikke blitt erstattet godt nok. Lasogga har ikke vært katastrofe, men langt fra den kvaliteten som Wood stod for i sin siste sesong i Championship. Virker også litt rart at han nå er ute og TC ikke vil kommentere fitnessen hans...

CBJ, Klich, Pennington, Cibicki, Grot, Anita og Ekuban. Der har du spillere vi hentet i sommer som knapt har fått spilletid. Cibicki, Grot og Ekuban er unge spillere som trolig trenger tid, men ikke sikker på om noen av disse blir førstelagsspillere noen gang.

I januar må det vurderes keeper, stopper, vback, def midtbane og spiss.
marching on together,
derudaf forever...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #39 på: November 25, 2017, 21:51:23 »
 
Simon O'Rourke‏
@simon_orourke

For two players that had never played in England before, especially in the championship, the stats are very impressive for Alioski and Saiz:
Alioski: 17 starts, 5 goals, 3 assists.
Saiz: 17 Starts, 9 goals, 4 assists.

Their little bromance has combined for 14 goals, 7 assists
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan