Skrevet av Emne: Analyse av scoringer sesongen 2017-2018  (Lest 8587 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2017-2018
« Svar #60 på: September 24, 2017, 10:07:12 »
https://www.facebook.com/TWITTERWALMOT/videos/1544074528990809/?hc_ref=ARQvI4f3spXOZZ4hMkqFok6sNAjppn672BaVMZf9V4DXXDK6UeSic9QXI7KBsQQD-Xc

Ser her at 3-1 målet er klart inne. Bra av dommer!

Ja der fikk vi et fint bilde av den.

Ellers synes jeg noe svak struktur hos oss er bakgrunnen for baklengsmålene. Stopperne borte på frisparket, og en firer noe feilplassert på det andre.
 

HåvardK

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2017-2018
« Svar #61 på: September 24, 2017, 11:25:58 »
Greit oppsummert Kato.
Det er keepertabbe på Wiedwald, men ikke en gigatabbe. Det er en vanskelig ball å holde tror jeg. Hardt og kommer sprettende.
Distribusjonen var det litt verre med idag synes jeg. Vi skapte et press på oss selv med for mange ballmiss når vi skulle spille oss ut av forsvaret. Dette er vel en kalkulert risiko med måten vi spiller på og det har lykkes bra så langt.
Jeg mener det i utgangspunktet er svakt at han ikke holder denne ballen, og når han velger å skyve den, havner den i det desidert farligste rommet, som Kato påpeker. Tabbe, som heldigvis ikke ble avgjørende for kampen.
Allikevel er distribusjonen et større problem, og jeg syns ikke den har vært bra så langt heller. Svært ofte blir Wiedwald usikker når han settes under press, og slår en pasning i beina på motspiller. I tillegg greier han ikke å sparke ballen langt nok når han er upresset - det blir gjerne "lomper" med stor høyde og for lite kraft, noe som gjør at motstander lettere plukker opp ballen og kan sette i gang angrep. Når motstanderne blir klar over denne tendensen, vil de legge større press på oss, som kan resultere i større usikkerhet og i verste fall flere baklengs, i tillegg ti lat vi gir fra oss ball og dermed initiativ. Jeg mener TC må prioritere å trene skikkelig på dette, slik at vi har en plan B å støtte oss på. Ipswichs keeper var av typen "no nonsense", og blåste de fleste ballene langt inn på vår halvdel. Ikke elegant, men noe alle keepere bør beherske når finspillet ikke fungerer.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Analyse av scoringer sesongen 2017-2018
« Svar #62 på: September 24, 2017, 11:39:43 »
Jeg mener TC må prioritere å trene skikkelig på dette, slik at vi har en plan B å støtte oss på. Ipswichs keeper var av typen "no nonsense", og blåste de fleste ballene langt inn på vår halvdel. Ikke elegant, men noe alle keepere bør beherske når finspillet ikke fungerer.

Det tror jeg det kan garanteres at han vil prioritere. :)

Thomas Christiansen has admitted that there are parts of Leeds United’s game that need refining after the 3-2 win against Ipswich on Saturday.
The Whites earned a hard-fought win at Elland Road thanks to strikes from Pierre-Michel Lasogga, Kalvin Phillips and a Bartozs Bialkowski own goal.

Although Leeds earned all three points and just about kept themselves top of the Championship table as Wolves and Cardiff also won, Christiansen has made it clear that the passing between the goalkeeper and defence is something that must be sorted out.

When asked about the slow build-up tactics, he was quoted by Yorkshire Evening Post reported Phil Hay on his personal Twitter account as saying: “It’s something we need to work on. Ipswich saw what we were doing.”
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2017-2018
« Svar #63 på: September 24, 2017, 15:03:18 »
Jeg mener TC må prioritere å trene skikkelig på dette, slik at vi har en plan B å støtte oss på. Ipswichs keeper var av typen "no nonsense", og blåste de fleste ballene langt inn på vår halvdel. Ikke elegant, men noe alle keepere bør beherske når finspillet ikke fungerer.

Det tror jeg det kan garanteres at han vil prioritere. :)

Thomas Christiansen has admitted that there are parts of Leeds United’s game that need refining after the 3-2 win against Ipswich on Saturday.
The Whites earned a hard-fought win at Elland Road thanks to strikes from Pierre-Michel Lasogga, Kalvin Phillips and a Bartozs Bialkowski own goal.

Although Leeds earned all three points and just about kept themselves top of the Championship table as Wolves and Cardiff also won, Christiansen has made it clear that the passing between the goalkeeper and defence is something that must be sorted out.

When asked about the slow build-up tactics, he was quoted by Yorkshire Evening Post reported Phil Hay on his personal Twitter account as saying: “It’s something we need to work on. Ipswich saw what we were doing.”

Betryggende.

Promotion 2010

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2017-2018
« Svar #64 på: September 24, 2017, 16:06:44 »
Her er en oversikt over hvor skåringene kommer fra:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2017-2018
« Svar #65 på: September 24, 2017, 16:07:52 »
Og en oversikt over assistene:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2017-2018
« Svar #66 på: September 24, 2017, 16:12:03 »
Interessant. Noe hvassere på høyresiden når det gjelder assists.
 

Kai

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2017-2018
« Svar #67 på: Desember 04, 2017, 10:23:31 »
Kato?