Skrevet av Emne: Januar-vinduet 2017/2018  (Lest 8786 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SupALeedS

Januar-vinduet 2017/2018
« på: Desember 28, 2017, 00:26:22 »
Snart er tiden inne for å styrke stallen.

Hvilke områder tror dere det styrkes?
Hvem er på vei ut?

For min del så håper jeg vi henter en god spiss og en på midtbanen, om ikke Klich eller dem vi har er gode nok.
« Siste redigering: Desember 31, 2017, 00:09:40 av Hallgeir * »
Alex

stian

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #1 på: Desember 28, 2017, 02:47:59 »
Vi trenger først og fremst en spiss. Roofe kan være knallgod i kamper med bakrom og god plass, men blir ett nummer for liten som enslig spiss når vi møter gjerrige lag med sterke stoppere. En Lasogga i toppform er perfekt for divisjonen, men vi kan ikke stole på at han leverer 15-20 mål.

På midten mangler vi en klar sentral makker til Vieira. Her håper jeg Klich spiller seg inn, selv om det er mye som tyder på det motsatte. Har vi penger spørs det om vi ikke bør handle her.

På vingen mener jeg vi mangler litt fart. Sacko har fått allverdens med sjanser uten å bevise. Han er rask, men ikke god nok. Hvis vi mener alvor med spillestilen til TC, trenger vi utskiftninger her.

I forsvarsfireren er vi bra besatt. Fire gode stoppere og tre gode nok backer (inkl. Anita), selv om Berardi ikke er noen stor offensiv begavelse.

Keeper: Jeg stoler overhodet ikke på Wiedwald, men tror likevel ikke vi er tjent med å gjøre noe her midt i sesongen. Til våren trenger vi en ny nr.1 for å overleve i PL.

Frynsespillerne: Sacko er klar for utlån eller salg, han er i mine øyne en elendig ving. Dallas er en sliter som leverer bra, men som mangler X-faktoren som avgjør kamper. Han kan selges for en ok slump med penger. Grot må lånes ut for å få matcher og bli voksen. Cibicki holder vi på, han kan plutselig slå til.

I sum: Vi trenger å bygge videre på det TC har startet. Maks 2-3 spillere inn. Det viktigste er en sterk spiss, og en rask og innleggssterk ving.


Bromancer

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #2 på: Desember 28, 2017, 09:21:06 »
Venstre back. Sier seg selv.

DenHviteYeboah

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #3 på: Desember 28, 2017, 09:35:15 »
Venstre back. Sier seg selv.
Tja..ville nok gått for en spiss og  midtbane. Kanskje bruke Dallas som venstreback... ;)

Gufrias

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #4 på: Desember 28, 2017, 10:28:04 »
Venstreback er min førsteprioritet, rett og slett fordi det er den svakeste posisjonen i førsteelleveren vår. Ære være Berardi for den jobben han gjør på "feil side", men det blir litt nødløsning over det. Anita og Dallas er også nødløsninger, og sannsynligvis litt dårligere. Borthwick-Jackson har dessverre ikke slått til.

Spissplassen er det vel ingen som helt har gjort til sin, og i tillegg har vi vært litt skadeutsatt akkurat der. Jeg kunne jo tenke meg en som var raskere enn Lasogga, sterkere enn Roofe og mer målfarlig enn Ekuban, men det får komme som pri 2.

Ellers ser jeg ikke noe utpreget behov for å kjøpe, men man skal jo ta vare på de mulighetene som byr seg. Hvis det er hold i ryktene om Clayton, for eksempel, sler jeg ikke nei takk, selv om jeg er fornøyd med Phillips, Vieira og O'Kane.
Hekta på Leeds siden 1974

Xern

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #5 på: Desember 28, 2017, 12:43:32 »
Venstreback. Ønsker egentlig ikke stort mer, da det kan skape uro i spillergruppa. Må la laget sette seg nå, og holde fokuset.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Tom S

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #6 på: Desember 28, 2017, 13:08:00 »
Spiss
Sentral midtbane
Venstre back
COME ON LEEDS !!

berlin

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #7 på: Desember 28, 2017, 15:56:36 »
De tidligere januarvinduene har vel ikke gitt oss en eller flere reddende engler, som gjør vårsesongen suksessfull.
Det tror jeg ikke skjer nå heller, og jeg har derfor lave forventninger. Håper selvsagt jeg tar feil.

RoarG

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #8 på: Desember 28, 2017, 19:19:15 »
Kyle Bartley, hvis mulig. Ny venstreback, så kan Berardi spille høyreback. På sikt, dvs. i sommervinduet, må vi få inn en ny spiss, minst to sentrale midtbanespillere, og to nye keepere.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #9 på: Desember 28, 2017, 21:47:47 »
Tom S har som vanlig full kontroll på våre behov:



Spiss ... Chapman og/eller Viduka-typen..
Sentral midtbane ...Batty-typen...
Venstre back ...Dorigo-typen...


There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Josch

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #10 på: Desember 28, 2017, 22:44:03 »
Tror det ligger noen lån i lufta her. Ã… kjøpe en dyr og god spiller i januar skal godt gjøres. Han bør da kjenne engelsk fotball og styrke elveren snarest. Vi mangler offensiv kraft. Både spiss og god venstreback kan bøte på dette. Tipper på lån ( de rette er ikke til salgs)  og at de store pengene spares til sommerens transfer. Vi hopper ut og inn av play off med nye lånespillere.

Eriksen55

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #11 på: Desember 29, 2017, 00:36:43 »
Jack Marriott og Marcus Maddison fra Peterborough. Maddison kan spille i alle posisjoner på offensiv midtbane og Marriott er en målfarlig spiss. Dem er begge linket har jeg lest.

I tilegg ønsker jeg Bradley Dack fra Blackburn, sentral midtbane og 10 er rollen. Leverer bra med målpoeng uansett hvor han har spilt. Meget god i blackburn.

Samt ny venstreback. Da er vi en sterk kandidat for direkte opprykk!

Sakho og Klich ut!

Runar

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #12 på: Desember 29, 2017, 10:12:17 »
Tom S har som vanlig full kontroll på våre behov:



Spiss ... Chapman og/eller Viduka-typen..
Sentral midtbane ...Batty-typen...
Venstre back ...Dorigo-typen...

Hva synes du Ronaldo Vieira er egentlig?
 

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #13 på: Desember 29, 2017, 10:17:46 »
Tom S har som vanlig full kontroll på våre behov:



Spiss ... Chapman og/eller Viduka-typen..
Sentral midtbane ...Batty-typen...
Venstre back ...Dorigo-typen...

Hva synes du Ronaldo Vieira er egentlig?

Digger Vieira...MEN han er 18 år...og er dermed (selvsagt) ikkje på sitt toppnivå i 90 minutter hver eneste kamp...og mangel på rutine vil (også selvsagt) være tydelig i enkeltsituasjoner...

Ser dog likheten og skjønner spørsmålet ditt  ;)
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

auren

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #14 på: Desember 29, 2017, 10:33:12 »
Vieira er 19,5 år til orientering. Fortsatt ung, men han vil bare bli bedre til mer vi bruker ham. Sliter av og til med pasningene, men pasningen til Roofe på 2-1 målet var vel slått med venstra (feil fot?) og viser at han absolutt kan.

Offansive krefter trengs inn i januar, både ving og spiss. Venstreback hadde også vært kjekt å få.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #15 på: Desember 29, 2017, 10:52:40 »
Vieira er 19,5 år til orientering. Fortsatt ung, men han vil bare bli bedre til mer vi bruker ham. Sliter av og til med pasningene, men pasningen til Roofe på 2-1 målet var vel slått med venstra (feil fot?) og viser at han absolutt kan.

Offansive krefter trengs inn i januar, både ving og spiss. Venstreback hadde også vært kjekt å få.

auren

Enig angående Vieira. Her har vi nok en stor spiller i vente.

Angående passningen til Roofe.. har sett den mange ganger i reprise nå. Ganske sikker på at det er en sleiv passnig til Pawel som også truer bakrommet, men som ender opp som en nydelig passnig til Roofe. Uansett, assisit er assit og Vieira slo den  :)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #16 på: Desember 29, 2017, 11:53:31 »
Vieira er 19,5 år til orientering. Fortsatt ung, men han vil bare bli bedre til mer vi bruker ham. Sliter av og til med pasningene, men pasningen til Roofe på 2-1 målet var vel slått med venstra (feil fot?) og viser at han absolutt kan.

Offansive krefter trengs inn i januar, både ving og spiss. Venstreback hadde også vært kjekt å få.

Den uthevede teksten i sitatet er nettopp utfordringen. De blir bare bedre om de blir brukt (får erfaring).Selvfølgelig i kombinasjonen med å hvile de når man merker de er slitne..

...men er enig i at det hadde vært gunstig å fått inn en 'erfaren Batty-type' som kunne bidratt rundt unggutta Phillips/Vieira. Paradokset er jo at kanskje Klich har disse egenskapene, men har fått minimalt med sjanser (noe som kanskje også er selvforskyld...)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

DenHviteYeboah

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #17 på: Desember 29, 2017, 12:20:16 »
Vieira er 19,5 år til orientering. Fortsatt ung, men han vil bare bli bedre til mer vi bruker ham. Sliter av og til med pasningene, men pasningen til Roofe på 2-1 målet var vel slått med venstra (feil fot?) og viser at han absolutt kan.

Offansive krefter trengs inn i januar, både ving og spiss. Venstreback hadde også vært kjekt å få.

Den uthevede teksten i sitatet er nettopp utfordringen. De blir bare bedre om de blir brukt (får erfaring).Selvfølgelig i kombinasjonen med å hvile de når man merker de er slitne..

...men er enig i at det hadde vært gunstig å fått inn en 'erfaren Batty-type' som kunne bidratt rundt unggutta Phillips/Vieira. Paradokset er jo at kanskje Klich har disse egenskapene, men har fått minimalt med sjanser (noe som kanskje også er selvforskyld...)
Hvis vi er i championship når ligaen er avsluttet, er jeg redd for at Viera forsvinner. Er overbevist om at speidere fra pengeklubbene ser potensialet hans. Dette er dessverre et evigvarende problem for alle klubber, bortsett fra en 3-4 stk :(

Leedsgutt

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #18 på: Desember 29, 2017, 14:49:20 »
Vieira er 19,5 år til orientering. Fortsatt ung, men han vil bare bli bedre til mer vi bruker ham. Sliter av og til med pasningene, men pasningen til Roofe på 2-1 målet var vel slått med venstra (feil fot?) og viser at han absolutt kan.

Offansive krefter trengs inn i januar, både ving og spiss. Venstreback hadde også vært kjekt å få.

Den uthevede teksten i sitatet er nettopp utfordringen. De blir bare bedre om de blir brukt (får erfaring).Selvfølgelig i kombinasjonen med å hvile de når man merker de er slitne..

...men er enig i at det hadde vært gunstig å fått inn en 'erfaren Batty-type' som kunne bidratt rundt unggutta Phillips/Vieira. Paradokset er jo at kanskje Klich har disse egenskapene, men har fått minimalt med sjanser (noe som kanskje også er selvforskyld...)
Hvis vi er i championship når ligaen er avsluttet, er jeg redd for at Viera forsvinner. Er overbevist om at speidere fra pengeklubbene ser potensialet hans. Dette er dessverre et evigvarende problem for alle klubber, bortsett fra en 3-4 stk :(

Tror også det kommer noen PL klubber å viser interesse for Vieira.
Men føler meg trygg på at Radrizzani avslår.

Sydhagen

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #19 på: Desember 30, 2017, 17:56:20 »
Kommer helt tydelig frem at det vi aller mest trenger er en midtbanegeneral av virkelig klasse.
Glem alt snakket om ny venstreback, ving, spiss etc. Bruk alle pengene på denne midtbanespilleren.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
« Siste redigering: Desember 30, 2017, 17:59:40 av Sydhagen »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Tom S

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #20 på: Desember 30, 2017, 19:20:38 »
Kommer helt tydelig frem at det vi aller mest trenger er en midtbanegeneral av virkelig klasse.
Glem alt snakket om ny venstreback, ving, spiss etc. Bruk alle pengene på denne midtbanespilleren.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

KANONENIG!
(en spiss er også en nødvendighet ettersom Roofe ikkje er sterk nok og Lasogga sliter med å finne formen)
« Siste redigering: Desember 30, 2017, 19:22:29 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Xern

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #21 på: Desember 30, 2017, 19:27:21 »
Jeg har egentlig gått fra å være helt klar på at venstreback er første prioritet, men må ærlig si at spiss nå står høyest. Lasogga, Grot og Roofe holder ikke nivået, og vi trenger en superspiss.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Sydhagen

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #22 på: Desember 30, 2017, 20:57:13 »
Synes det blir vanskelig å komme med en påstand om at spissen ikke er god nok når han får sånne elendige arbeidsforhold som det han får f.eks. i dag og stort sett alle kamper denne høsten.
Idag fikk ikke Roofe EN ENESTE fornuftig ball å jobbe med. Det blir noen polere fullstendig uten mål og mening.
Hva med å spille noen raske baller ut mot kanten på bakkenivå??

Nei, få inn en general på midtbanen. Det vil gjøre arbeidsforholdene til de 4 fremste på midtbanen MYE bedre.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cannavaro

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #23 på: Desember 30, 2017, 22:50:31 »
Kommer helt tydelig frem at det vi aller mest trenger er en midtbanegeneral av virkelig klasse.
Glem alt snakket om ny venstreback, ving, spiss etc. Bruk alle pengene på denne midtbanespilleren.
Helt enig ! Vi trenger en med rutine her, gjerne fra Championship eller bedre ??  En som er tøff fysisk, som kan styre tempoet i spillet og som virkelig går i bresjen mot fysiske lag.  Vi har dessverre en del spillere som fremstår noe pinglete i denne divisjonen, vi trenger derfor en "sjef" sentralt i banen hvor krigen ofte står. Han må være veldig pasnings sikker og ha god teknikk, overblikk og gjerne for meg en som kan være et kapteinsemne på sikt. I historien har vi hatt Bremner,Strachan, McAllister, Batty, Bowyer m.fl som har vært sentralen i Leeds og som alltid har gitt jernet.   Det er i denne sentrale rollen jeg ville investert mest penger.  Unggutta Vieira, Phillips og Shaugnessy blir bra på sikt, men trenger en rutinert ringrev ved sin side sentralt.
MFLU - Miracles For Leeds United

stian

Sv: Januar vinduet 2017/2018
« Svar #24 på: Desember 31, 2017, 10:20:27 »
Kommer helt tydelig frem at det vi aller mest trenger er en midtbanegeneral av virkelig klasse.
Glem alt snakket om ny venstreback, ving, spiss etc. Bruk alle pengene på denne midtbanespilleren.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

KANONENIG!
(en spiss er også en nødvendighet ettersom Roofe ikkje er sterk nok og Lasogga sliter med å finne formen)

Vi bør i alle fall ikke prioritere venstre back med de offensive problemene vi har nå. Sentral barista med overblikk og kreativitet MÃ… inn, men vi MÃ… også ha en spiss som kan brukes i det oppbyggende spillet.

rd1

Sv: Januar-vinduet 2017/2018
« Svar #25 på: Desember 31, 2017, 11:21:13 »
Midtbanesjef og spiss! Vanskelig å prioritere, men heller mot midtbanesjef. Uten god midtbane får ikke spissene noe å jobbe med!

Venstreback kan vente om ikke et veldig god mulighet dukker opp!

Ã… treffe i januar vinduet er kritisk, det så vi i fjor!
"Who needs Cantona??"

DenHviteYeboah

Sv: Januar-vinduet 2017/2018
« Svar #26 på: Desember 31, 2017, 11:51:57 »
Jeg er enig i det dere skriver om hvilke spillere vi ønsker. Imidlertid forholder jeg meg helt rolig. Har null tro på at det kjøpes eller lånes inn noe som massivt styrker laget vårt. Jeg bare venter på en uttalelse fra TC eller Rad om at det kjøpes kun hvis det er den "rette spilleren"...mao, vi satser ikke, eller bruker ikke noe penger i dette vinduet heller. Negativ? næææh, bare realistisk basert på siste 13 år med kjedelige vinduer :(

rd1

Sv: Januar-vinduet 2017/2018
« Svar #27 på: Januar 01, 2018, 01:00:56 »
Jeg er enig i det dere skriver om hvilke spillere vi ønsker. Imidlertid forholder jeg meg helt rolig. Har null tro på at det kjøpes eller lånes inn noe som massivt styrker laget vårt. Jeg bare venter på en uttalelse fra TC eller Rad om at det kjøpes kun hvis det er den "rette spilleren"...mao, vi satser ikke, eller bruker ikke noe penger i dette vinduet heller. Negativ? næææh, bare realistisk basert på siste 13 år med kjedelige vinduer :(

Du har dessverre rett.. pengene fra Wood salget? Forøvrig: godt nytt år
"Who needs Cantona??"

Xern

Sv: Januar-vinduet 2017/2018
« Svar #28 på: Januar 01, 2018, 12:36:04 »
Jeg er enig i det dere skriver om hvilke spillere vi ønsker. Imidlertid forholder jeg meg helt rolig. Har null tro på at det kjøpes eller lånes inn noe som massivt styrker laget vårt. Jeg bare venter på en uttalelse fra TC eller Rad om at det kjøpes kun hvis det er den "rette spilleren"...mao, vi satser ikke, eller bruker ikke noe penger i dette vinduet heller. Negativ? næææh, bare realistisk basert på siste 13 år med kjedelige vinduer :(

Du har dessverre rett.. pengene fra Wood salget? Forøvrig: godt nytt år
Neiss... En flust med spillere og tilbakekjøp av stadion, feks

Forøvrig tror ikke jeg heller at vi kommer til å hente inn noe stjerneskudd av rang dette vinduet.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

auren

Sv: Januar-vinduet 2017/2018
« Svar #29 på: Januar 01, 2018, 13:48:14 »
Blir visst en rolig måned, ifølge Hay:

at the moment, Ideguchi is the only one we know about. Still needs tied up but expected to happen. Message from the club is that it'll be a quiet month transfer wise.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.