Skrevet av Emne: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45  (Lest 32814 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

samadhi

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #270 på: Mars 02, 2018, 23:52:34 »
Håpløs kamp dette, og ett lang steg tilbake for Leeds og ikke minst vår nye manager.
Langt ifra noen ny-manager-effekt for oss. 1-2-2 på de første 5, og dessverre har vi til gode å spille en god kamp med PH ved roret.
Håper og tror fortsatt at han kan bli en god manager, men mye arbeid igjen.

Ã… utelate Forshaw var en tabbe. At vi ikke har en bedre keeper enn Wiedvald kan vi ikke laste PH for, men tyskeren blir dessverre dårligere for hver kamp virker det som.

PH har gjort gode bytter før, men i dag var det vanskelig å se hva som var poenget i pausen. 3 sentrale, og ingen vingspill etter pause ga ett kompakt hjemmelag en veldig enkel jobb med å forsvare seg.

Kvelder som dette føles bare så håpløse...
marching on together,
derudaf forever...

Blank_File

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #271 på: Mars 03, 2018, 01:09:10 »
Er vi virkelig ikke bedre enn dette? Da er vel sesongen nokså kjørt... Pleier alltid å lide meg gjennom kamptråden, men orker ikke i dag. Det var så skuffende å se på TV.

auren

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #272 på: Mars 03, 2018, 01:12:04 »
Håpløs kamp dette, og ett lang steg tilbake for Leeds og ikke minst vår nye manager.
Langt ifra noen ny-manager-effekt for oss. 1-2-2 på de første 5, og dessverre har vi til gode å spille en god kamp med PH ved roret.
Håper og tror fortsatt at han kan bli en god manager, men mye arbeid igjen.

Ã… utelate Forshaw var en tabbe. At vi ikke har en bedre keeper enn Wiedvald kan vi ikke laste PH for, men tyskeren blir dessverre dårligere for hver kamp virker det som.

PH har gjort gode bytter før, men i dag var det vanskelig å se hva som var poenget i pausen. 3 sentrale, og ingen vingspill etter pause ga ett kompakt hjemmelag en veldig enkel jobb med å forsvare seg.

Kvelder som dette føles bare så håpløse...

+1

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

flynn

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #273 på: Mars 03, 2018, 09:21:34 »
Jeg blir 53 år om et par uker, og har fulgt Leeds siden jeg sluttet med bleier. Jeg setter himmel og jord i bevegelse for å se kampene. I går byttet jeg TV-kanal 10 minutter før slutt. Det tror jeg ærlig talt at aldri har skjedd før, og frue og datter vurderer nok terapitimer i bursdagsgave. Sesongen som startet så lovende er i ferd med å bli den største nedturen på lang tid!

flynn

TK20

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #274 på: Mars 03, 2018, 09:36:25 »
Jeg blir 53 år om et par uker, og har fulgt Leeds siden jeg sluttet med bleier. Jeg setter himmel og jord i bevegelse for å se kampene. I går byttet jeg TV-kanal 10 minutter før slutt. Det tror jeg ærlig talt at aldri har skjedd før, og frue og datter vurderer nok terapitimer i bursdagsgave. Sesongen som startet så lovende er i ferd med å bli den største nedturen på lang tid!

flynn

Jeg gjorde også det i går, men har gjort det tidligere også. 6 baklengs mot Sheff'Wed, eller 5-0 hjemme mot Rachubka Blackpool. Hadde vel slått av hadde 7 baklengs hjemme mot Forest vært TV-sendt også.

HåvardK

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #275 på: Mars 03, 2018, 09:53:36 »
Håpløs kamp dette, og ett lang steg tilbake for Leeds og ikke minst vår nye manager.
Langt ifra noen ny-manager-effekt for oss. 1-2-2 på de første 5, og dessverre har vi til gode å spille en god kamp med PH ved roret.
Håper og tror fortsatt at han kan bli en god manager, men mye arbeid igjen.


Her er vi ved et sentralt punkt som det må få være lov å stille spørsmål ved. Noen snakker om å "gi manageren tid" osv. Det normale er at alle lag får et boost når det kommer inn ny manager, mens det stabiliserer seg over tid. Det har ikke skjedd under PH. Ser han har blikket ennå, men kan ikke påstå at han har tilført oss noe som helst - på kort sikt. Hva har han egentlig å vise til som vi trenger? Det er på tide å innse at det å være manager i Leeds er en jobb for utvalgte. Historien gir meg rett i det utsagnet.

h.b

  • Gjest
Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #276 på: Mars 03, 2018, 09:58:53 »
Håpløs kamp dette, og ett lang steg tilbake for Leeds og ikke minst vår nye manager.
Langt ifra noen ny-manager-effekt for oss. 1-2-2 på de første 5, og dessverre har vi til gode å spille en god kamp med PH ved roret.
Håper og tror fortsatt at han kan bli en god manager, men mye arbeid igjen.


Her er vi ved et sentralt punkt som det må få være lov å stille spørsmål ved. Noen snakker om å "gi manageren tid" osv. Det normale er at alle lag får et boost når det kommer inn ny manager, mens det stabiliserer seg over tid. Det har ikke skjedd under PH. Ser han har blikket ennå, men kan ikke påstå at han har tilført oss noe som helst - på kort sikt. Hva har han egentlig å vise til som vi trenger? Det er på tide å innse at det å være manager i Leeds er en jobb for utvalgte. Historien gir meg rett i det utsagnet.

Kanke skjønne hva Raddikken tenkte på når Bottom ble ansatt. Billig løsning kanskje, og en nikkedukke. Kampen i går var der hvor man vrir seg i smerte og tenker over hva pokker Bottom gjør på treningsfeltet. Null organisering. Spillere feilvendt, spillere på feil side av ballen. Vi tapte dueller etter dueller. Spillere småjogga hjemover så det holder.
Nei dette var grusomt dårlig, og viste en total fraværelse av lederskap på siden og en totalitær mangel på organisering i laget

RoarG

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #277 på: Mars 03, 2018, 10:14:49 »
Håpløs kamp dette, og ett lang steg tilbake for Leeds og ikke minst vår nye manager.
Langt ifra noen ny-manager-effekt for oss. 1-2-2 på de første 5, og dessverre har vi til gode å spille en god kamp med PH ved roret.
Håper og tror fortsatt at han kan bli en god manager, men mye arbeid igjen.


Her er vi ved et sentralt punkt som det må få være lov å stille spørsmål ved. Noen snakker om å "gi manageren tid" osv. Det normale er at alle lag får et boost når det kommer inn ny manager, mens det stabiliserer seg over tid. Det har ikke skjedd under PH. Ser han har blikket ennå, men kan ikke påstå at han har tilført oss noe som helst - på kort sikt. Hva har han egentlig å vise til som vi trenger? Det er på tide å innse at det å være manager i Leeds er en jobb for utvalgte. Historien gir meg rett i det utsagnet.

Kanke skjønne hva Raddikken tenkte på når Bottom ble ansatt. Billig løsning kanskje, og en nikkedukke. Kampen i går var der hvor man vrir seg i smerte og tenker over hva pokker Bottom gjør på treningsfeltet. Null organisering. Spillere feilvendt, spillere på feil side av ballen. Vi tapte dueller etter dueller. Spillere småjogga hjemover så det holder.
Nei dette var grusomt dårlig, og viste en total fraværelse av lederskap på siden og en totalitær mangel på organisering i laget
Du mener selvsagt "total mangel på organisering"? Totalitær er noe helt annet. Det antyder at PH ville ha mangel på organisering uten å ta hensyn til andres vilje.
Nei, denne sesongen går akkurat som forventet. Det spørs om Rad er rett eier. Vi kan snakke om Ortas feilslåtte kjøp, managere som ikke holder mål etc. Men alle disse personene er ansatt. Og det er Rad som har ansatt dem. Som sagt, jeg hadde ikke forventet annet. Denne sesongen. Rad må nå vise at han har lært, og være villig til, både økonomisk og organisatorisk, å satse slik at Leeds kan kjempe om opprykk, og da direkte.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #278 på: Mars 03, 2018, 10:18:20 »
Håpløs kamp dette, og ett lang steg tilbake for Leeds og ikke minst vår nye manager.
Langt ifra noen ny-manager-effekt for oss. 1-2-2 på de første 5, og dessverre har vi til gode å spille en god kamp med PH ved roret.
Håper og tror fortsatt at han kan bli en god manager, men mye arbeid igjen.


Her er vi ved et sentralt punkt som det må få være lov å stille spørsmål ved. Noen snakker om å "gi manageren tid" osv. Det normale er at alle lag får et boost når det kommer inn ny manager, mens det stabiliserer seg over tid. Det har ikke skjedd under PH. Ser han har blikket ennå, men kan ikke påstå at han har tilført oss noe som helst - på kort sikt. Hva har han egentlig å vise til som vi trenger? Det er på tide å innse at det å være manager i Leeds er en jobb for utvalgte. Historien gir meg rett i det utsagnet.

Kanke skjønne hva Raddikken tenkte på når Bottom ble ansatt. Billig løsning kanskje, og en nikkedukke. Kampen i går var der hvor man vrir seg i smerte og tenker over hva pokker Bottom gjør på treningsfeltet. Null organisering. Spillere feilvendt, spillere på feil side av ballen. Vi tapte dueller etter dueller. Spillere småjogga hjemover så det holder.
Nei dette var grusomt dårlig, og viste en total fraværelse av lederskap på siden og en totalitær mangel på organisering i laget
Du mener selvsagt "total mangel på organisering"? Totalitær er noe helt annet. Det antyder at PH ville ha mangel på organisering uten å ta hensyn til andres vilje.
Nei, denne sesongen går akkurat som forventet. Det spørs om Rad er rett eier. Vi kan snakke om Ortas feilslåtte kjøp, managere som ikke holder mål etc. Men alle disse personene er ansatt. Og det er Rad som har ansatt dem. Som sagt, jeg hadde ikke forventet annet. Denne sesongen. Rad må nå vise at han har lært, og være villig til, både økonomisk og organisatorisk, å satse slik at Leeds kan kjempe om opprykk, og da direkte.

Mener selvsagt det. Men vi får ikke gjort noe med Raddikken som eier i overskuelig fremtid. Det jeg frykter er at vi fortsetter med Bottom i neste sesong. Spillere som Pontus og Saiz samt Hernandez forsvinner. Orta gjør sine kloke innkjøp og erstatter de med Orta kvalitet. Og da er kampen mot nedrykk en realitet.

Superfan

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #279 på: Mars 03, 2018, 10:34:08 »
Vel, dett var dett. Fortvil ikke. Ny sjanse til onsdag. Da kommer Wolves på besøk.

Ja, det blir sikker tre enkle poeng...

RoarG

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #280 på: Mars 03, 2018, 10:45:21 »
I følge BBC var possession-statistikken Leeds: 53%, Boro: 47%. Leder i possession, men får ikke gjort noe fornuftig med den. Organisering er nøkkelordet, og må vi ha spillere med kvalitet, slik at vi får noe å organisere ut i fra.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #281 på: Mars 03, 2018, 10:58:47 »
Skulle gjerne hatt traore. Skaper jo panikk i hele laget når han har ballen

h.b

  • Gjest
Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #282 på: Mars 03, 2018, 11:08:35 »
I følge BBC var possession-statistikken Leeds: 53%, Boro: 47%. Leder i possession, men får ikke gjort noe fornuftig med den. Organisering er nøkkelordet, og må vi ha spillere med kvalitet, slik at vi får noe å organisere ut i fra.

Og en coach som kan organisering. Uten en slik coach så hjelper det ikke med spillere som faktisk kan la seg organiseres

leedslife

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #283 på: Mars 03, 2018, 11:15:31 »
Er jo mye som ikke stemmer.
Værste er den mentale approachen til spillergruppen. Trenger jo sårt en leder utpå der.
Vanskelig å si om feks ranieri hadde gjort det bedre.

Nørgaard

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #284 på: Mars 03, 2018, 11:41:37 »
Er jo mye som ikke stemmer.
Værste er den mentale approachen til spillergruppen. Trenger jo sårt en leder utpå der.
Vanskelig å si om feks ranieri hadde gjort det bedre.

Det havde han ikke. Spillerne er ikke gode nok og det kommer til at tage flere år før vi er gode nok til at spille med om oprykning.
Det er kun Hb der vil ende som Sheff Wed.

h.b

  • Gjest
Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #285 på: Mars 03, 2018, 12:09:30 »
Er jo mye som ikke stemmer.
Værste er den mentale approachen til spillergruppen. Trenger jo sårt en leder utpå der.
Vanskelig å si om feks ranieri hadde gjort det bedre.

Det havde han ikke. Spillerne er ikke gode nok og det kommer til at tage flere år før vi er gode nok til at spille med om oprykning.
Det er kun Hb der vil ende som Sheff Wed.

Fordelen med Ranieri. Han kan organisering. Og han får spillerne til å tro på det han sier. Der ligger det mye psykisk. For dessverre var TC og nå Bottom helt på tryne organisatoriskt

Allanclarke

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #286 på: Mars 03, 2018, 13:43:41 »
Gi nå PH litt tid da. Tar tid å snu en slik negativ trend i klubben slik det har vært etter jul. Kan ikke klare å forvandle laget til ett opprykslag etter 5 kamper.

Sydhagen

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #287 på: Mars 03, 2018, 13:58:16 »
Gi nå PH litt tid da. Tar tid å snu en slik negativ trend i klubben slik det har vært etter jul. Kan ikke klare å forvandle laget til ett opprykslag etter 5 kamper.

Enig.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #288 på: Mars 03, 2018, 14:01:57 »
Gi nå PH litt tid da. Tar tid å snu en slik negativ trend i klubben slik det har vært etter jul. Kan ikke klare å forvandle laget til ett opprykslag etter 5 kamper.

Enig.

Ã… snu en klubb trengs en rutinert manager. Bottom hat vel hatt en klubb før Leeds, Barnsley som han snudde til opprykk fra League one. Men som leda klubben ned til nedrykkplassering slik de ligger ann på tabellen fra Championship.
Konklusjon. God League one manager, men holder ikke høyere nivå.
ps. 2 seire på de siste 20 kampene inkludert en Leeds karriere. Det holder ikke

Promotion 2010

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #289 på: Mars 03, 2018, 14:11:49 »
Daily Mirror

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

kilgallon

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #290 på: Mars 03, 2018, 14:26:56 »
https://www.pinnacle.com/no/betting-articles/Soccer/the-myth-of-the-new-manager-effect/BAZ2FQLS2QCBJ795
En interessant artikkel om effekten av et trenerbytte - mange her inne har sikkert lest den før.
Så lenge vi er på det nivå vi er nå både sportslig og økonomisk, så tror jeg effekten av et managerbytte er helt marginalt, og kun tilfredsstiller fansens krav om at det skal skje noe. TC og Heckingbottom er den type managere vi kan få fatt i. Aldri i verden om vi har råd til en Raineri eller en Conte (når han snart får fyken i Chelski) - og ikke er vi attraktive nok for disse gutta heller.
Det er ingen tvil om at jeg heller hadde sett TC fått sjansen ut sesongen enn at han skulle erstattes med Heckingbottom, for jeg tror grunnleggende ikke et managerbytte har den tilsiktede effekt. Men når Heckingbottom er manageren vår, så har han også min support.
På bakgrund av de siste mange års totale feilslagne kurs i klubben vår, så har Rad min fulle støtte til 5 års planen sin. For første gang i årevis synes jeg det virker som om vi har en eier som har nogen visjoner for klubben. Ja, vi er resultatmessig dårligere nå enn siste år, men vi har vel ret beset også et dårligere spillermateriale. Men ut fra det jeg leser og hører, så er der mye mere positivt i og omkring klubben vår nå, enn jeg kan minnes på veldig lenge. Og jeg har tross alt fulgt denne klubben i tykt og tyndt siden 1975.
Det er også helt tydelig å se at Heckingbottom forsøker å ta nogen grep, han er ikke redd for å gjøre endringer og han leter med lys å lykte etter løsninger. Sammenlignet med de 4 første kampene han var in charge, så synes jeg de første 20-25 minuttene i går var opløftende. Vi startet bra med et højt aggressivt press, og vi kunne faktisk være kommet på 1-0 hvis Saiz hadde skåret på den muligheten han fikk rett før boro kom på 1-0.
Men fra 0-1 er vi sjanseløse, og det er enormt frustrerende å se hvor lite plan vi har offensivt, og hvordan vi totalt blir utstillet mot lag som har offensiv fart og som evner å flytte ballen hurtig.
Men på onsdag kl. 22.40 er vi oppe å flyve igjen etter en stærk hjemmeseier mot Ulvene ;)

Promotion 2010

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #291 på: Mars 03, 2018, 19:13:13 »
Leeds Fan

To be fair to the players, it was very cold last night. No one should be forced to go to work, wearing shorts, in winter.
The players’ decision to go on strike last night, after 10 minutes, is perfectly understandable

#WorkersRights
#lufc

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

leedslife

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #292 på: Mars 04, 2018, 01:26:43 »
Ã… snu en klubb trengs en rutinert manager..

Xern

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #293 på: Mars 04, 2018, 02:22:40 »
Ã… snu en klubb trengs en rutinert manager..
Heckingbottom har ihvertfall klart det før med lite ressurser. Tviler på at verken Mourinho eller Ranieri hadde snudd denne skuta over natta.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

h.b

  • Gjest
Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #294 på: Mars 04, 2018, 09:28:48 »
Ã… snu en klubb trengs en rutinert manager..
Heckingbottom har ihvertfall klart det før med lite ressurser. Tviler på at verken Mourinho eller Ranieri hadde snudd denne skuta over natta.

Er forskjell på å snu en pram, enn Titanic

Movy

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #295 på: Mars 04, 2018, 09:32:19 »
Ã… snu en klubb trengs en rutinert manager..
Heckingbottom har ihvertfall klart det før med lite ressurser. Tviler på at verken Mourinho eller Ranieri hadde snudd denne skuta over natta.

Er forskjell på å snu en pram, enn Titanic
Har ikke fulgt tråden, så kanskje dette er nevnt: Pontus virker ikke trygg, vi må ha ny keeper!

Sent fra min D6503 via Tapatalk


Håvard

Sv: Kamp:vs Middlesbrough@Riverside Stadium, Fredag 2/3/18 kl 20:45
« Svar #296 på: Mars 04, 2018, 15:42:15 »
Leeds Fan

To be fair to the players, it was very cold last night. No one should be forced to go to work, wearing shorts, in winter.
The players’ decision to go on strike last night, after 10 minutes, is perfectly understandable

#WorkersRights
#lufc


 :)

 ;D

Tidligere kamper var kun gå sakte aksjoner ?

 ;D