Skrevet av Emne: Misnøyen har toppet seg,.......  (Lest 7039 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Misnøyen har toppet seg,.......
« på: April 29, 2018, 08:17:29 »
......hvorfor?

Det virker som misnøyen og frustrasjonen har toppet seg denne sesongen. Mange uttrykker også at gleden ved å følge Leeds United er nesten helt borte.

Hvorfor er det slik?

Forrige sesong var en opptur resultatmessig (vi spilte tidvis ganske kjedelig fotball), selv om vi gikk på den sedvanlige vårkollapsen. Så tar Radz over skuta, virker jo som en ærlig og genuin kar. Samtidig som man tenker at nå snur det så kommer den ene spilleren etter den andre inn døra, sikkert noen gode spillere av alle disse nyankomne. Det kommer ikke inn en venstreback, midtstopper eller målgarantist, men kanskje Orta/Radz og etter hvert TC vet hva man gjør?!
TC er en headcoach jeg var litt tvilende til, men kanskje han hadde baller nok til å lykkes. Sesongen starter og vi spiller festfotball, stallen er stor og jeg tror faktisk at dette er sesongen hvor vi kommer til å rykke opp. Festfotballen slår små sprekker etter hvert før Millwall kommer med slegga. Ooooppss vi er ikke så gode som vi trodde vi var, alt halter og så møter vi et topptent Wednesday som smadrer oss. Sesongen var nesten over der.
På en eller annen måte klarer vi å karre til oss noen poeng i desember, prestasjonene er for dårlige, men poengene renner inn. Så møter vi Newport i cupen igjen, Berardi skårer, fansen stormer ikke banen, kampen snur, Saiz spytter og vi taper. Etter det så har vi vært pill råtne. TC får sparken, noe i hvert fall jeg ønsket, PH kommer inn, meget skeptisk til den ansettelsen. PH en ung "fremadstormende" headcoach som klarer å gjøre underverker med Barnsley i to halve sesonger før alt begynte å gå i dass. Kommer til oss med en seier på de siste 16 for Barnsley (og det var mot et elendig Sunderland, 1-0) og fortsetter å tape. Man ser ingen forskjell i prestasjonene hos spillerne, de ser nesten enda mer daffe ut, ingen distinkt spillestil, rett og slett bare dårlige prestasjoner og noen greie. PH har tapt de 8 av de siste 15 etter at han tok over og det er rett og slett en skam.

Barnsley får seg et løft når PH blir borte og er i skrivende stund over nedrykksstreken selv om det skal bli tøft for de å holde seg, blir en tøff siste serierunde.

Jeg er matt, forbanna, drittlei og oppgitt. Eneste jeg kan se for meg som kan redde dette er å sparke PH, ansette en Manager/Head Coach som har baller nok til å trene denne klubben, for per dags dato så er kaos i og utenfor klubben.

Ser at vi er interessert i favoritten Bartley, det hadde gitt meg håp om han kom tilbake.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #1 på: April 29, 2018, 08:43:03 »
Tenker du oppsummerer helt riktig. Sårheten er blitt enda verre av den gode starten. Jeg tror det i dagens stall er underliggende problemer. Kanskje store kulturforskjeller. Spesielle typer som Saiz. Totalt mangel på ledere. Ubalansert med tanke på fysikk. Når man ser spiss- og keepersituasjonen spesielt, tror jeg vi har en svakere stall enn på svært lenge.

Taylor, Wood, Bartley og Green har vi ikke vært nære å erstatte. Tabellsituasjonen er logisk ift fjoråret.

Så er vi vel alle usikre på om Heckingbottom klarer å lede oss ut av det. Men jeg tenker han ihvertfall må få sjansen.

Inntil det foreligger et realistisk manageralt som gir vann i munnen vil jeg beholde.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #2 på: April 29, 2018, 09:12:16 »
Tenker du oppsummerer helt riktig. Sårheten er blitt enda verre av den gode starten. Jeg tror det i dagens stall er underliggende problemer. Kanskje store kulturforskjeller. Spesielle typer som Saiz. Totalt mangel på ledere. Ubalansert med tanke på fysikk. Når man ser spiss- og keepersituasjonen spesielt, tror jeg vi har en svakere stall enn på svært lenge.

Det at de manglene du påpeker er så innlysende gjør meg optimistisk mht at vi kan få gjort noe med de.

I tillegg kan det være at man internt har sett flere områder som trenger å rettes på.

Vi kan selvfølgelig ikke kvitte oss med 'alle' man ønsker bort, de fleste er jo under kontrakt. Men jeg er passe overbevist om at stallen vil være annerledes come August. Det kan jo også være at man er greit fornøyd med kvaliteten men vil anskaffe 3-4 stk 'med stake' som Ã…ge Hareide ville formulert det.

Mht apati, nei, jeg tror vi er nærmere en forløsning enn som så. Vi har gode folk på toppen (ja, alle her er ikke enig i det, det får så være, bare fremtiden kan felle den endelige dommen), og så lenge fortidens feil blir rettet på så vet vi jo alle hvilket potensiale som ligger i byen/klubben. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Nørgaard

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #3 på: April 29, 2018, 10:47:26 »
Ja der er ikke meget at glæde sig over i Leeds i øjeblikket. En ting er dog sikkert. Hecky skal ikke være head coach i næste sæson. Han har ikke hvad der skal til. Det kan enhver se nu. Han er vel en af de værste vi har haft.

HåvardK

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #4 på: April 29, 2018, 10:56:18 »


Så er vi vel alle usikre på om Heckingbottom klarer å lede oss ut av det. Men jeg tenker han ihvertfall må få sjansen.


Det er jo logisk. Men har han virkelig ikke fått sjansen til i det minste å sette et aldri så lite preg på laget? Er innsatsen bedre? Er det endringer i formasjon? Er det endringer i bytter? Er samholdet i laget tydelig? Har de omtalte "man-management"-evnene gitt noen resultater? Har han en plan?
Det eneste jeg hører, er "there´s a lot of work to be done." Hva innebærer dette? Jeg leter med lys og lykte etter spor av noe som kan gi meg et reelt håp om at PH er mannen å satse på, for til og med jeg skjønner jo at det å bytte head coach hvert halvår aldri vil medføre suksess. Så langt er det ikke mye av dette.

HåvardK

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #5 på: April 29, 2018, 11:03:26 »

Det at de manglene du påpeker er så innlysende gjør meg optimistisk mht at vi kan få gjort noe med de.


Manglene er innlysende, ja. Men er det virkelig så enkelt å få gjort noe med de? Slik jeg leser dette, må jo det innebære nok en totalrenovasjon av stallen, og kanskje også ny head coach. Det krever jo ganske mye, f eks store investeringer, større treff i transferpolitikken og ikke minst det å kunne tilby nye fjes et prosjekt som har potensiale til å lykkes.
Misforstå meg rett, Asbjørn - jeg ønsker slett ikke å male fanden på veggen, og jeg er veldig, veldig glad for at optimismen fortsatt rår i Leeds-fellesskapet. Det at Pablo signerte ny kontrakt, tente en liten gnist også hos meg. Kampen i går, derimot...

Kato

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #6 på: April 29, 2018, 11:58:35 »
Championship er en jevn liga. Lite skiller seier og tap. De 20-25 poengene vi har for lite denne sesongen, trenger ikke å koste utskiftning av store deler av stallen. 4 ordentlig gode spillere inn vil kunne snu mange av de knappe tapene, og uavgjortene, til 3-poengere. Disse fire vil etter all sannsynlighet også løfte resten et hakk. Cardiff har gått dit på en sesong, uten voldsomme innkjøp. Fulham har brukt noe lengre tid.

I tillegg har vi en helt ny spiller allerede på plass i Roberts. Bare han håper jeg løfter frontrekka voldsomt.

Det er altså ikke SÃ… langt unna. Vi har i to perioder denne sesongen vært divisjonens beste lag. Så har vi i to perioder (hvor den ene veldig lenge) vært divisjonens svakeste lag. Dette er jo helt ekstraordinært. Og det betyr at vi har noe inne som vi kun glimtvis har fått ut.

Det er ikke helt mørkt.
 

h.b

  • Gjest
Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #7 på: April 29, 2018, 12:00:43 »
Championship er en jevn liga. Lite skiller seier og tap. De 20-25 poengene vi har for lite denne sesongen, trenger ikke å koste utskiftning av store deler av stallen. 4 ordentlig gode spillere inn vil kunne snu mange av de knappe tapene, og uavgjortene, til 3-poengere. Disse fire vil etter all sannsynlighet også løfte resten et hakk. Cardiff har gått dit på en sesong, uten voldsomme innkjøp. Fulham har brukt noe lengre tid.

I tillegg har vi en helt ny spiller allerede på plass i Roberts. Bare han håper jeg løfter frontrekka voldsomt.

Det er altså ikke SÃ… langt unna. Vi har i to perioder denne sesongen vært divisjonens beste lag. Så har vi i to perioder (hvor den ene veldig lenge) vært divisjonens svakeste lag. Dette er jo helt ekstraordinært. Og det betyr at vi har noe inne som vi kun glimtvis har fått ut.

Det er ikke helt mørkt.

Trenger en coach/manage som får frem det beste i spillerne da

RoarG

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #8 på: April 29, 2018, 12:22:16 »
Pilen peker nedover fra fjorårs-sesongen, ja. Jeg spådde Leeds på 8. plass før sesong-start, grunnet omstruktureringen av klubben. Så begynte sesongen strålende og "alle" så Leeds som divisjonsvinnere. Spådde tap foran Millwall-kampen, og nedturen begynte. Vi kan ikke forvente en forbedring av 16/17- sesongen med så mye nytt samtidig.

Den sportslige nedturen bunner i 2 ting: for dårlig spillermateriale og trenere som er for "lette" for en klubb av vår størrelse, særlig med tanke på frustrasjonen som har bygd seg opp siden nedrykket i '04. Men dette kan det bøtes på! Man anskaffer gode nok spillere, og trenere med tyngde, som tåler trykket, og som forstår hvordan man setter i sammen vinnerlag.

Det betyr: at vi slutter å hente lovende spillere fra lavere divisjoner og utlandet. Disse holder jo knapt nok Championship-nivå. Trenere må også hentes fra en annen hylle enn hva vi har gjort til nå. Tar i mot en "dinosaur" som Pulis eller Allardyce med åpne armer, så kan folk være så pripne de vil m.h.t. spillestil. Dette vil koste penger. Ikke noe poeng å holde sparsommelighetens edle fane høyt hevet, når vi ser hva som skal til for å hevde oss. Men, vi må bruke penger vi har, og ikke de vi tror vi får.

Vi må også slutte og tro at vi er så fordømt gode. Ingen flere cup-exiter mot lag som Newport og Sutton skal lenger se dagens lys. Ã… ryke ut mot slike gnomelag er totalt ødeleggende for moralen. Og noen vinnerkultur bygges det i alle fall ikke opp. Topp 11 skal starte hver gang. Bare suspensjoner og faktisk inntrufne skader, skal være en grunn til ikke å bli tatt ut i troppen.

Vel Rad, dette året har vært en bratt læringskurve for deg. Du begynte lovende og optimistisk, men nå har tiden kommet for å ta de rette beslutningene. Ingen flere spillere fra Allsvenskan o.l.. Ingen flere treneransettelser a la Christiansen og Heckingbottom. Mandag 7. mai forventer jeg å våkne opp til nyheten om at du har tatt det første grepet: sparket treneren. Hvis ikke, er også du veiet og funnet for lett.

Bort med amatørismen i alle ledd!
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #9 på: April 29, 2018, 12:28:07 »
En ting er sikkert og det er at her er det ingen apati ivertfall. Gleder meg fortsatt til hver eneste Leeds kamp og er sjeleglad for at vi denne sesongen har mulighet til å se absolutt ALLE ligakampene til Leeds!
Er mye positivt som skjer i Leeds, men det sportslige for førstelaget har vært elendig etter nyttår. Jeg tror at Radrizzani/Orta kommer til å investere mye klokere i sommer som en konsekvens av dette. Spenningsmomentet er om Hecky kommer til å være med videre. Vil være merkelig etter den statistikken han har hatt etter ankomsten. Var ekstremt skeptisk når han ble ansatt, deretter litt mer positivt innstilt etter å ha lest meg opp om han. Deretter har pilen pekt kun nedover...
Ser det ryktes om Laudrup. Tror det vil være en realistisk ansettelse og en som kan trekke spillere til klubben.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #10 på: April 29, 2018, 12:28:27 »
Pilen peker nedover fra fjorårs-sesongen, ja. Jeg spådde Leeds på 8. plass før sesong-start, grunnet omstruktureringen av klubben. Så begynte sesongen strålende og "alle" så Leeds som divisjonsvinnere. Spådde tap foran Millwall-kampen, og nedturen begynte. Vi kan ikke forvente en forbedring av 16/17- sesongen med så mye nytt samtidig.

Den sportslige nedturen bunner i 2 ting: for dårlig spillermateriale og trenere som er for "lette" for en klubb av vår størrelse, særlig med tanke på frustrasjonen som har bygd seg opp siden nedrykket i '04. Men dette kan det bøtes på! Man anskaffer gode nok spillere, og trenere med tyngde, som tåler trykket, og som forstår hvordan man setter i sammen vinnerlag.

Det betyr: at vi slutter å hente lovende spillere fra lavere divisjoner og utlandet. Disse holder jo knapt nok Championship-nivå. Trenere må også hentes fra en annen hylle enn hva vi har gjort til nå. Tar i mot en "dinosaur" som Pulis eller Allardyce med åpne armer, så kan folk være så pripne de vil m.h.t. spillestil. Dette vil koste penger. Ikke noe poeng å holde sparsommelighetens edle fane høyt hevet, når vi ser hva som skal til for å hevde oss. Men, vi må bruke penger vi har, og ikke de vi tror vi får.

Vi må også slutte og tro at vi er så fordømt gode. Ingen flere cup-exiter mot lag som Newport og Sutton skal lenger se dagens lys. Ã… ryke ut mot slike gnomelag er totalt ødeleggende for moralen. Og noen vinnerkultur bygges det i alle fall ikke opp. Topp 11 skal starte hver gang. Bare suspensjoner og faktisk inntrufne skader, skal være en grunn til ikke å bli tatt ut i troppen.

Vel Rad, dette året har vært en bratt læringskurve for deg. Du begynte lovende og optimistisk, men nå har tiden kommet for å ta de rette beslutningene. Ingen flere spillere fra Allsvenskan o.l.. Ingen flere treneransettelser a la Christiansen og Heckingbottom. Mandag 7. mai forventer jeg å våkne opp til nyheten om at du har tatt det første grepet: sparket treneren. Hvis ikke, er også du veiet og funnet for lett.

Bort med amatørismen i alle ledd!

Har du gjort deg opp noen tanker om hva 7-8 kamper pre-season, 46 kamper championship, liga-cup og fa-cup gjør med det fysiske og mentale hos en fotballspiller? Hva det gjør med skadefrekvens? Hva det gjør med moralen til de 8-10 som sitter på benken hele tiden?

 

leedslife

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #11 på: April 29, 2018, 13:22:55 »
Håper det er noe i Bartley ryktet.
Skal vi være konkurransedyktige neste sesong er vi avhengig av 4-5 spiller av hans kvalitet og karakter.
Tror dette Leeds laget vi har nu er noe av det værste jeg har sett på lang tid. Ja, det mener jeg faktisk.
Spillemessig helt ok til tider, men tror aldri jeg har sett et Leeds lag med så store mangler på karakterer og ledere.
Synes det er godt gjort at vi har klart å komme i en situasjon som dette bare 1 år etter at vi var med i playoff kampen.
Divisjonen er jo tøff med tanke på antall kamper, men kvaliteten er jo veldig varierende.
Setter man sammen en god grunnstamme, er disiplinerte, finner flyten tidlig i sesongen og er heldig mtp skader så skal man jo ha en real sjanse til å komme blant de 6 beste. <-- Dette er jo Warnock og mick gode eksempler på.
Vi hadde vært milevis unna selv med fulltallig tropp. Så ærlig må vi kunne være.
Hva faen er det vi egentlig holder på med?

Igjen sitter man å ser oss spille mot et lag med ihvertfall like store mangler som oss. lav selvtilitt, for dårlige spillere i nøkkelposisjoner, mangel på ærgjerrighet osv osv. Men vi er jo ikke på i det hele tatt. Vi evner jo ikke å vinne dueller og ta tak i kampen.
Hvordan skal Rad klare å bygge vinnerkultur hvis man ikke evner å få folk til klare de enkleste ting. Trenger jo ikke være eksepsjonelt talentfull for gi motstanderen litt mer juling, løpe litt lengre eller backe medspilleren din til å ta ut 10 % mer.
Virker som vi er en spillergruppe som har det helt topp. Bare smil og latter og alle liker alle. Søndagsskole. Mangler motpartene, mangler temperament og tenning. Ingen som melder noe, ingen som vil noe som helst. Egentlig bare lykkelig å låne drakta i en såpass stor klubb en liten periode av livet sitt. Håpløst.

Tror også det blir viktig å finne en trener av samme kaliber. Vi får selge oss inn på annet vis og prøve å gå for en type som er laget for å lede på det nivået vi vil være på.
Ser mer og mer ut som Hecky har vunnet 5 måneders jobb som manager for Leeds på et eller annet nettspill.
Evner ikke stå skolerett og face problemene våre. Alltid en ny unnskyldning som gir han mer tid.
Skal vi komme oss opp av dette må ting tas med rota og ledelsen må begynne å våkne og lære av sine feil.
« Siste redigering: April 29, 2018, 13:24:32 av leedslife »

RoarG

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #12 på: April 29, 2018, 13:30:48 »
Hmm, det var dette med hvor anstrengde fysisk det er å spille kamper, ja. Det er på tide å slutte og hause opp fotballspilleres enorme fysiske slit. En fotballspiller løper maks. 10 km pr. kamp, i et ikke altfor intensivt tempo.
I en badminton-turnering løpes (ja mer hoppes) det 13-14 km pr. kamp. Kampene kommer tettere også. I løpet av en helgeturnering har man løpt roughly 150 km, i en adskillig høyere intensitet enn hva en fotballspiller bedriver. Så, nei jeg har ingen forståelse eller sympati for fotballspillere. Ã… høre på trenere i post match intervjuer bortforklare pinlige tap med at de må spare spillere, har jeg fått nok av. Tren mer. Nei, beste 11 starter kampene. Og treneren må ha bra nok kompetanse til å forstå hvem som er hans 11 beste menn.

Benkesliterne? Ja, det er konkurransesport, som man selv har valgt. Er man misfornøyd nok, får man be om transfer, da. Det tyder på at stallene er altfor store, noe som kan skyldes praksisen med transfervinduer. Klubber kjøper flere spillere i vinduene for å sikre seg mot skader på forhånd, og ender opp med altfor store staller. Går man tilbake til tidligere praksis, med å kjøpe spillere gjennom hele året, kan man nøye seg med å kjøpe erstatninger når man har faktisk behov for det. Spillere selges da også i de samme vinduene. Dette fører til altfor store utskiftinger i stallen på altfor kort tid, noe som fører til ustabilitet og varierende sportslige prestasjoner. Bare å tenke på siste sommervindu i denne klubben, det. Vi kjøpte 16 spillere fra juni til august?

Leeds bør ha en stall på maks 20 spillere fordelt slik:
Første 18. Disse består av en første 11er fast. De 7 innbytterne fordeles slik: 2.-keeper, 4-5 seniorspillere, 1-2 akademispillere. Da kan de 2 siste være akademispillere, som rulleres med de andre innbytterne. Med alle 3 byttene benyttet pr. kamp, vil benkesliterne få spilt også gjennom en hel sesong.

Med færre spillere i stallen vil også lønnsbudsjettet kunne slankes betraktelig, noe som gjør at man kan ha råd til flere spillere av typen nøkkelspillere. Slik som kvaliteten på stallen er nå, kan det virke som om den i hovedsak består av squad players, dvs. benkeslitere. Dessverre spiller mange av dem fast.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #13 på: April 29, 2018, 13:35:30 »
Hmm, det var dette med hvor anstrengde fysisk det er å spille kamper, ja. Det er på tide å slutte og hause opp fotballspilleres enorme fysiske slit. En fotballspiller løper maks. 10 km pr. kamp, i et ikke altfor intensivt tempo.
I en badminton-turnering løpes (ja mer hoppes) det 13-14 km pr. kamp.
Kampene kommer tettere også. I løpet av en helgeturnering har man løpt roughly 150 km, i en adskillig høyere intensitet enn hva en fotballspiller bedriver. Så, nei jeg har ingen forståelse eller sympati for fotballspillere. Ã… høre på trenere i post match intervjuer bortforklare pinlige tap med at de må spare spillere, har jeg fått nok av. Tren mer. Nei, beste 11 starter kampene. Og treneren må ha bra nok kompetanse til å forstå hvem som er hans 11 beste menn.

Benkesliterne? Ja, det er konkurransesport, som man selv har valgt. Er man misfornøyd nok, får man be om transfer, da. Det tyder på at stallene er altfor store, noe som kan skyldes praksisen med transfervinduer. Klubber kjøper flere spillere i vinduene for å sikre seg mot skader på forhånd, og ender opp med altfor store staller. Går man tilbake til tidligere praksis, med å kjøpe spillere gjennom hele året, kan man nøye seg med å kjøpe erstatninger når man har faktisk behov for det. Spillere selges da også i de samme vinduene. Dette fører til altfor store utskiftinger i stallen på altfor kort tid, noe som fører til ustabilitet og varierende sportslige prestasjoner. Bare å tenke på siste sommervindu i denne klubben, det. Vi kjøpte 16 spillere fra juni til august?

Leeds bør ha en stall på maks 20 spillere fordelt slik:
Første 18. Disse består av en første 11er fast. De 7 innbytterne fordeles slik: 2.-keeper, 4-5 seniorspillere, 1-2 akademispillere. Da kan de 2 siste være akademispillere, som rulleres med de andre innbytterne. Med alle 3 byttene benyttet pr. kamp, vil benkesliterne få spilt også gjennom en hel sesong.

Med færre spillere i stallen vil også lønnsbudsjettet kunne slankes betraktelig, noe som gjør at man kan ha råd til flere spillere av typen nøkkelspillere. Slik som kvaliteten på stallen er nå, kan det virke som om den i hovedsak består av squad players, dvs. benkeslitere. Dessverre spiller mange av dem fast.

Skjønner du aldri har spilt fotball selv på det du kommer med der. Det nærmeste du kommer fysisk kontakt i badminton er at du kan bli truffet av en flue. Mer gidder jeg ikke å si.
 

Sydhagen

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #14 på: April 29, 2018, 13:53:48 »
Hmm, det var dette med hvor anstrengde fysisk det er å spille kamper, ja. Det er på tide å slutte og hause opp fotballspilleres enorme fysiske slit. En fotballspiller løper maks. 10 km pr. kamp, i et ikke altfor intensivt tempo.
I en badminton-turnering løpes (ja mer hoppes) det 13-14 km pr. kamp.
Kampene kommer tettere også. I løpet av en helgeturnering har man løpt roughly 150 km, i en adskillig høyere intensitet enn hva en fotballspiller bedriver. Så, nei jeg har ingen forståelse eller sympati for fotballspillere. Ã… høre på trenere i post match intervjuer bortforklare pinlige tap med at de må spare spillere, har jeg fått nok av. Tren mer. Nei, beste 11 starter kampene. Og treneren må ha bra nok kompetanse til å forstå hvem som er hans 11 beste menn.

Benkesliterne? Ja, det er konkurransesport, som man selv har valgt. Er man misfornøyd nok, får man be om transfer, da. Det tyder på at stallene er altfor store, noe som kan skyldes praksisen med transfervinduer. Klubber kjøper flere spillere i vinduene for å sikre seg mot skader på forhånd, og ender opp med altfor store staller. Går man tilbake til tidligere praksis, med å kjøpe spillere gjennom hele året, kan man nøye seg med å kjøpe erstatninger når man har faktisk behov for det. Spillere selges da også i de samme vinduene. Dette fører til altfor store utskiftinger i stallen på altfor kort tid, noe som fører til ustabilitet og varierende sportslige prestasjoner. Bare å tenke på siste sommervindu i denne klubben, det. Vi kjøpte 16 spillere fra juni til august?

Leeds bør ha en stall på maks 20 spillere fordelt slik:
Første 18. Disse består av en første 11er fast. De 7 innbytterne fordeles slik: 2.-keeper, 4-5 seniorspillere, 1-2 akademispillere. Da kan de 2 siste være akademispillere, som rulleres med de andre innbytterne. Med alle 3 byttene benyttet pr. kamp, vil benkesliterne få spilt også gjennom en hel sesong.

Med færre spillere i stallen vil også lønnsbudsjettet kunne slankes betraktelig, noe som gjør at man kan ha råd til flere spillere av typen nøkkelspillere. Slik som kvaliteten på stallen er nå, kan det virke som om den i hovedsak består av squad players, dvs. benkeslitere. Dessverre spiller mange av dem fast.

Skjønner du aldri har spilt fotball selv på det du kommer med der. Det nærmeste du kommer fysisk kontakt i badminton er at du kan bli truffet av en flue. Mer gidder jeg ikke å si.
Badminton er faktisk en intens sport med mye skader (kne/ankel).
Har spilt både fotball og badminton og har ansolutt fått mest skader av badminton.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #15 på: April 29, 2018, 14:01:44 »
Hmm, det var dette med hvor anstrengde fysisk det er å spille kamper, ja. Det er på tide å slutte og hause opp fotballspilleres enorme fysiske slit. En fotballspiller løper maks. 10 km pr. kamp, i et ikke altfor intensivt tempo.
I en badminton-turnering løpes (ja mer hoppes) det 13-14 km pr. kamp.
Kampene kommer tettere også. I løpet av en helgeturnering har man løpt roughly 150 km, i en adskillig høyere intensitet enn hva en fotballspiller bedriver. Så, nei jeg har ingen forståelse eller sympati for fotballspillere. Ã… høre på trenere i post match intervjuer bortforklare pinlige tap med at de må spare spillere, har jeg fått nok av. Tren mer. Nei, beste 11 starter kampene. Og treneren må ha bra nok kompetanse til å forstå hvem som er hans 11 beste menn.

Benkesliterne? Ja, det er konkurransesport, som man selv har valgt. Er man misfornøyd nok, får man be om transfer, da. Det tyder på at stallene er altfor store, noe som kan skyldes praksisen med transfervinduer. Klubber kjøper flere spillere i vinduene for å sikre seg mot skader på forhånd, og ender opp med altfor store staller. Går man tilbake til tidligere praksis, med å kjøpe spillere gjennom hele året, kan man nøye seg med å kjøpe erstatninger når man har faktisk behov for det. Spillere selges da også i de samme vinduene. Dette fører til altfor store utskiftinger i stallen på altfor kort tid, noe som fører til ustabilitet og varierende sportslige prestasjoner. Bare å tenke på siste sommervindu i denne klubben, det. Vi kjøpte 16 spillere fra juni til august?

Leeds bør ha en stall på maks 20 spillere fordelt slik:
Første 18. Disse består av en første 11er fast. De 7 innbytterne fordeles slik: 2.-keeper, 4-5 seniorspillere, 1-2 akademispillere. Da kan de 2 siste være akademispillere, som rulleres med de andre innbytterne. Med alle 3 byttene benyttet pr. kamp, vil benkesliterne få spilt også gjennom en hel sesong.

Med færre spillere i stallen vil også lønnsbudsjettet kunne slankes betraktelig, noe som gjør at man kan ha råd til flere spillere av typen nøkkelspillere. Slik som kvaliteten på stallen er nå, kan det virke som om den i hovedsak består av squad players, dvs. benkeslitere. Dessverre spiller mange av dem fast.

Skjønner du aldri har spilt fotball selv på det du kommer med der. Det nærmeste du kommer fysisk kontakt i badminton er at du kan bli truffet av en flue. Mer gidder jeg ikke å si.
Badminton er faktisk en intens sport med mye skader (kne/ankel).
Har spilt både fotball og badminton og har ansolutt fått mest skader av badminton.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Poenger er vel ikke hvilken idrett man får mest skader. Poenget er at fotball er en fysisk kontaktidrett (og championship omtrent verst av alt) hvor det er viktig å begrense kampbelastningen over tid.
 

Josch

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #16 på: April 29, 2018, 15:04:04 »
Den gode starten var et synsbedrag. Vi slo ingen gode motstandere. Sunderland og Bolton viste seg å være bunnlag. Leeds ble oppskrytt på høsten . De beste prestasjonene var nok mot Boro og Bristol C. To seire. Det er alt som jeg kan huske. Ellers har vi alltid tapt mot "voksen" motstand. Vi hører hjemme på 14-16 plass. Det er ikke uflaks.

Neste sesong: vi klarer ikke å erstatte Wood uten å betale en pen sum eller å gjøre et scoop (lykketreff). Vi må ha to spisser som trenger kun EN sjans for å score. Ikke Ekuban og Grot som bommer på masse 100% sjanser. Ingen av de vi har nå blir en ny Wood.

Vi trenger også flere hodespillere som kan score på dødball eller lage "kaos" for medspillere i feltet. En slik er f.eks Ayling.

Forsvarspill: Heck er ikke god på forsvarsspill. Mostandere skaper stadig sjanser , og press/ markering/ dekke rom er ikke bra. Bedre  spillere vil hjelpe men PH er ingen kløpper på dette. Savner Clotet til dette med organisering.

Hvis PH fortsetter så er ambisjonen til Leeds bare halvhjertet for sesongen 2018/19, mener jeg.

Blank_File

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #17 på: April 29, 2018, 23:59:55 »
Hmm, det var dette med hvor anstrengde fysisk det er å spille kamper, ja. Det er på tide å slutte og hause opp fotballspilleres enorme fysiske slit. En fotballspiller løper maks. 10 km pr. kamp, i et ikke altfor intensivt tempo.
I en badminton-turnering løpes (ja mer hoppes) det 13-14 km pr. kamp.
Kampene kommer tettere også. I løpet av en helgeturnering har man løpt roughly 150 km, i en adskillig høyere intensitet enn hva en fotballspiller bedriver. Så, nei jeg har ingen forståelse eller sympati for fotballspillere. Ã… høre på trenere i post match intervjuer bortforklare pinlige tap med at de må spare spillere, har jeg fått nok av. Tren mer. Nei, beste 11 starter kampene. Og treneren må ha bra nok kompetanse til å forstå hvem som er hans 11 beste menn.

Benkesliterne? Ja, det er konkurransesport, som man selv har valgt. Er man misfornøyd nok, får man be om transfer, da. Det tyder på at stallene er altfor store, noe som kan skyldes praksisen med transfervinduer. Klubber kjøper flere spillere i vinduene for å sikre seg mot skader på forhånd, og ender opp med altfor store staller. Går man tilbake til tidligere praksis, med å kjøpe spillere gjennom hele året, kan man nøye seg med å kjøpe erstatninger når man har faktisk behov for det. Spillere selges da også i de samme vinduene. Dette fører til altfor store utskiftinger i stallen på altfor kort tid, noe som fører til ustabilitet og varierende sportslige prestasjoner. Bare å tenke på siste sommervindu i denne klubben, det. Vi kjøpte 16 spillere fra juni til august?

Leeds bør ha en stall på maks 20 spillere fordelt slik:
Første 18. Disse består av en første 11er fast. De 7 innbytterne fordeles slik: 2.-keeper, 4-5 seniorspillere, 1-2 akademispillere. Da kan de 2 siste være akademispillere, som rulleres med de andre innbytterne. Med alle 3 byttene benyttet pr. kamp, vil benkesliterne få spilt også gjennom en hel sesong.

Med færre spillere i stallen vil også lønnsbudsjettet kunne slankes betraktelig, noe som gjør at man kan ha råd til flere spillere av typen nøkkelspillere. Slik som kvaliteten på stallen er nå, kan det virke som om den i hovedsak består av squad players, dvs. benkeslitere. Dessverre spiller mange av dem fast.

Skjønner du aldri har spilt fotball selv på det du kommer med der. Det nærmeste du kommer fysisk kontakt i badminton er at du kan bli truffet av en flue. Mer gidder jeg ikke å si.
Badminton er faktisk en intens sport med mye skader (kne/ankel).
Har spilt både fotball og badminton og har ansolutt fått mest skader av badminton.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Poenger er vel ikke hvilken idrett man får mest skader. Poenget er at fotball er en fysisk kontaktidrett (og championship omtrent verst av alt) hvor det er viktig å begrense kampbelastningen over tid.
Brede Hangeland hadde en fin reportasje om akkurat dette i PL studio for en tid siden. Det er konsensus om hvor lang tid det tar for en fotballspiller å restituere seg etter 90 minutter med kamp. Dette var i forbindelse med juleprogrammet i England og hvor vanvittig belastende det er både fysisk og psykisk å måtte starte kamper etter hverandre når fitnessen stadig blir bygget ned. Har heller aldri forstått helt dette elementet før den reportasjen.

DenHviteYeboah

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #18 på: April 30, 2018, 07:23:04 »
Pilen peker nedover fra fjorårs-sesongen, ja. Jeg spådde Leeds på 8. plass før sesong-start, grunnet omstruktureringen av klubben. Så begynte sesongen strålende og "alle" så Leeds som divisjonsvinnere. Spådde tap foran Millwall-kampen, og nedturen begynte. Vi kan ikke forvente en forbedring av 16/17- sesongen med så mye nytt samtidig.

Den sportslige nedturen bunner i 2 ting: for dårlig spillermateriale og trenere som er for "lette" for en klubb av vår størrelse, særlig med tanke på frustrasjonen som har bygd seg opp siden nedrykket i '04. Men dette kan det bøtes på! Man anskaffer gode nok spillere, og trenere med tyngde, som tåler trykket, og som forstår hvordan man setter i sammen vinnerlag.

Det betyr: at vi slutter å hente lovende spillere fra lavere divisjoner og utlandet. Disse holder jo knapt nok Championship-nivå. Trenere må også hentes fra en annen hylle enn hva vi har gjort til nå. Tar i mot en "dinosaur" som Pulis eller Allardyce med åpne armer, så kan folk være så pripne de vil m.h.t. spillestil. Dette vil koste penger. Ikke noe poeng å holde sparsommelighetens edle fane høyt hevet, når vi ser hva som skal til for å hevde oss. Men, vi må bruke penger vi har, og ikke de vi tror vi får.

Vi må også slutte og tro at vi er så fordømt gode. Ingen flere cup-exiter mot lag som Newport og Sutton skal lenger se dagens lys. Ã… ryke ut mot slike gnomelag er totalt ødeleggende for moralen. Og noen vinnerkultur bygges det i alle fall ikke opp. Topp 11 skal starte hver gang. Bare suspensjoner og faktisk inntrufne skader, skal være en grunn til ikke å bli tatt ut i troppen.

Vel Rad, dette året har vært en bratt læringskurve for deg. Du begynte lovende og optimistisk, men nå har tiden kommet for å ta de rette beslutningene. Ingen flere spillere fra Allsvenskan o.l.. Ingen flere treneransettelser a la Christiansen og Heckingbottom. Mandag 7. mai forventer jeg å våkne opp til nyheten om at du har tatt det første grepet: sparket treneren. Hvis ikke, er også du veiet og funnet for lett.

Bort med amatørismen i alle ledd!
Enig i alt du skriver!

Kato

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #19 på: April 30, 2018, 08:32:57 »
Hmm, det var dette med hvor anstrengde fysisk det er å spille kamper, ja. Det er på tide å slutte og hause opp fotballspilleres enorme fysiske slit. En fotballspiller løper maks. 10 km pr. kamp, i et ikke altfor intensivt tempo.
I en badminton-turnering løpes (ja mer hoppes) det 13-14 km pr. kamp.
Kampene kommer tettere også. I løpet av en helgeturnering har man løpt roughly 150 km, i en adskillig høyere intensitet enn hva en fotballspiller bedriver. Så, nei jeg har ingen forståelse eller sympati for fotballspillere. Ã… høre på trenere i post match intervjuer bortforklare pinlige tap med at de må spare spillere, har jeg fått nok av. Tren mer. Nei, beste 11 starter kampene. Og treneren må ha bra nok kompetanse til å forstå hvem som er hans 11 beste menn.

Benkesliterne? Ja, det er konkurransesport, som man selv har valgt. Er man misfornøyd nok, får man be om transfer, da. Det tyder på at stallene er altfor store, noe som kan skyldes praksisen med transfervinduer. Klubber kjøper flere spillere i vinduene for å sikre seg mot skader på forhånd, og ender opp med altfor store staller. Går man tilbake til tidligere praksis, med å kjøpe spillere gjennom hele året, kan man nøye seg med å kjøpe erstatninger når man har faktisk behov for det. Spillere selges da også i de samme vinduene. Dette fører til altfor store utskiftinger i stallen på altfor kort tid, noe som fører til ustabilitet og varierende sportslige prestasjoner. Bare å tenke på siste sommervindu i denne klubben, det. Vi kjøpte 16 spillere fra juni til august?

Leeds bør ha en stall på maks 20 spillere fordelt slik:
Første 18. Disse består av en første 11er fast. De 7 innbytterne fordeles slik: 2.-keeper, 4-5 seniorspillere, 1-2 akademispillere. Da kan de 2 siste være akademispillere, som rulleres med de andre innbytterne. Med alle 3 byttene benyttet pr. kamp, vil benkesliterne få spilt også gjennom en hel sesong.

Med færre spillere i stallen vil også lønnsbudsjettet kunne slankes betraktelig, noe som gjør at man kan ha råd til flere spillere av typen nøkkelspillere. Slik som kvaliteten på stallen er nå, kan det virke som om den i hovedsak består av squad players, dvs. benkeslitere. Dessverre spiller mange av dem fast.

Skjønner du aldri har spilt fotball selv på det du kommer med der. Det nærmeste du kommer fysisk kontakt i badminton er at du kan bli truffet av en flue. Mer gidder jeg ikke å si.
Badminton er faktisk en intens sport med mye skader (kne/ankel).
Har spilt både fotball og badminton og har ansolutt fått mest skader av badminton.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Poenger er vel ikke hvilken idrett man får mest skader. Poenget er at fotball er en fysisk kontaktidrett (og championship omtrent verst av alt) hvor det er viktig å begrense kampbelastningen over tid.
Brede Hangeland hadde en fin reportasje om akkurat dette i PL studio for en tid siden. Det er konsensus om hvor lang tid det tar for en fotballspiller å restituere seg etter 90 minutter med kamp. Dette var i forbindelse med juleprogrammet i England og hvor vanvittig belastende det er både fysisk og psykisk å måtte starte kamper etter hverandre når fitnessen stadig blir bygget ned. Har heller aldri forstått helt dette elementet før den reportasjen.

Nettopp. Godt å høre fra de som har vært der. Hva var det Per Mertesacker sa nå når han legger opp? Det skal bli godt å slippe presset foran hver kamp. Dette er ikke football manager på pc. Heller ikke badminton foran 13 tilskuere, og en tospalters i lokalavisa. Det er en knallhard kontaktidrett under et enormt press med 30 000 på tribunen flere ganger i uka. Som tar på mentalt. Det er så ille at spillerne så snart de kommer ut av tunnellen må holde for munnen når de prater, så de ikke havner på førstesida i The Sun dagen etter.


Pochettino, for eksempel,  har stort sett spilt med to 11ère hele sesongen.
 

Cannavaro

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #20 på: April 30, 2018, 09:56:17 »
Diskusjonen om toppfotball og hvor fysisk belastende fotball er (i Championship) er ikke vits å ha i tråden her.  Kunne startet et eget på det.  Man må ikke glemme at utenom ca 50 kamper fra august til mai så skal det også trenes hver dag i mellom tiden, dog med forskjellig belastning.  Fotball er en kontaktidrett, vær så snill å ikke sammenligne med BADMINTON !!!  Sammenlignbare lagidretter med fysisk kontakt er : ishockey, håndball, bandy, rugby, am.fotball bl.a.  Alle som har spilt fotball mener at det er krevende til sin tid og det medbringer skader og slitasje over tid.  Med en så lang sesong er det ikke mye tid til restitusjon heller.  Man må trene smart og ha et velfungerende støtte apparat.

Tilbake til tråden : Leeds har skuffet stort iår, men dette er klubben i mitt hjerte uansett og jeg håper og tror fortsatt at neste sesong skal bli bedre, og at det tas grep rett etter sesongslutt.

En ting til : dere som hevder at vi ikke kan kjøpe spillere fra lavere divisjoner : det er BS !!!   Jeg er overbevist om at Jack Marriott (Peterborough, 8 pl i L!) hadde scoret masse for oss også i Championship.  Han er en spiss som lukter mål stort sett hele tiden (tipper han er vassere en McContract da han var hos oss) 33 mål i liga og cup denne sesongen.  Man bør passe seg for å generalisere over spillere og kvalitet på den måten.  Har man ikke evne til å finne gull i lavere divisjoner, og dertil om man ikke gir noen sjansen så blir det ikke utvikling....
MFLU - Miracles For Leeds United

Nørgaard

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #21 på: April 30, 2018, 10:06:37 »
Laudrup har ikke den rigtige profil til Leeds. Han er en videreførelse af TC. QSF er en mand jeg gerne så i klubben.
Ikke flere danskere  ;)

lojosang

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #22 på: April 30, 2018, 16:07:30 »
Laudrup har ikke den rigtige profil til Leeds. Han er en videreførelse af TC. QSF er en mand jeg gerne så i klubben.
Ikke flere danskere  ;)

Hvem er QSF? Googling hjalp ikke all verden.  ;D
Quebec Soccer Federation
Qalamoun Shield Forces

Må jeg velge en av dem går jeg for Quebec Soccer Federeation. Tror ikke vi kommer noen vei med en syrisk milits i managerstolen.
- Leif Olav

DON REVIE

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #23 på: April 30, 2018, 16:41:51 »
Laudrup har ikke den rigtige profil til Leeds. Han er en videreførelse af TC. QSF er en mand jeg gerne så i klubben.
Ikke flere danskere  ;)

Hvem er QSF? Googling hjalp ikke all verden.  ;D
Quebec Soccer Federation
Qalamoun Shield Forces

Må jeg velge en av dem går jeg for Quebec Soccer Federeation. Tror ikke vi kommer noen vei med en syrisk milits i managerstolen.










Quique Sánchez Flores   (nylig sparken i Espanyol), ex Watford

lojosang

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #24 på: April 30, 2018, 16:53:18 »
Laudrup har ikke den rigtige profil til Leeds. Han er en videreførelse af TC. QSF er en mand jeg gerne så i klubben.
Ikke flere danskere  ;)

Hvem er QSF? Googling hjalp ikke all verden.  ;D
Quebec Soccer Federation
Qalamoun Shield Forces

Må jeg velge en av dem går jeg for Quebec Soccer Federeation. Tror ikke vi kommer noen vei med en syrisk milits i managerstolen.










Quique Sánchez Flores   (nylig sparken i Espanyol), ex Watford

Da velger jeg han framfor de andre to.  ;D
- Leif Olav

RoarG

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #25 på: April 30, 2018, 17:29:38 »
Slitasje pga. lang sesong? Vel, gjør den kortere da. Reduser antall lag i hver divisjon til 16 eller 14. Ha vinterpause. Alle disse skadene har man jammen meg organisert seg til.
Uansett, klubbenes staller er fylt opp med rask. Halvparten av Leeds-stallen har ikke noe i en Championship-klubb å gjøre, og dermed heller ikke noe å gjøre i Premier League. Altså, ned til 20 spillere. Spe på med akademispillere.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Xern

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #26 på: April 30, 2018, 19:44:02 »
Slitasje pga. lang sesong? Vel, gjør den kortere da. Reduser antall lag i hver divisjon til 16 eller 14. Ha vinterpause. Alle disse skadene har man jammen meg organisert seg til.
Uansett, klubbenes staller er fylt opp med rask. Halvparten av Leeds-stallen har ikke noe i en Championship-klubb å gjøre, og dermed heller ikke noe å gjøre i Premier League. Altså, ned til 20 spillere. Spe på med akademispillere.
Dette tullet med for lang sesong og skader er likt for alle, og det er trenerapparatets og klubbens ansvar å ha en bred nok stall til å kunne rullere nok, og til å ta vare på spillerne de har. Ingen grunn til å endre på oppsettet spør du meg. Man må da klare å spille en fotballkamp i uka.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Lucas the Kop Cat

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #27 på: April 30, 2018, 23:10:07 »
Slitasje pga. lang sesong? Vel, gjør den kortere da. Reduser antall lag i hver divisjon til 16 eller 14. Ha vinterpause. Alle disse skadene har man jammen meg organisert seg til.
Uansett, klubbenes staller er fylt opp med rask. Halvparten av Leeds-stallen har ikke noe i en Championship-klubb å gjøre, og dermed heller ikke noe å gjøre i Premier League. Altså, ned til 20 spillere. Spe på med akademispillere.
Dette tullet med for lang sesong og skader er likt for alle, og det er trenerapparatets og klubbens ansvar å ha en bred nok stall til å kunne rullere nok, og til å ta vare på spillerne de har. Ingen grunn til å endre på oppsettet spør du meg. Man må da klare å spille en fotballkamp i uka.
Behov for vinterpause? Flere av våre spillere som har hatt pause 3, 5 eller sogar 6 kamper. Får vel holde det.

RoarG

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #28 på: Mai 01, 2018, 13:32:11 »
Ligger visst ikke an til å bli noen happy ending på ER 6.mai :P.
https://footballleagueworld.co.uk/they-dont-deserve-us-leeds-united-fans-in-discussion-over-sundays-planned-spectacle/
Ganske "fantastisk" å få en av de mest ihuga og lojale fan-skarene mot seg. Bra jobba, Leeds-spillere.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Sv: Misnøyen har toppet seg,.......
« Svar #29 på: Mai 01, 2018, 18:54:38 »
Leeds United have been named by FourFourTwo magazine as the FIFTH most depressing football club to follow in Great Britain.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.