Kamp: Carabao Cup 2.r vs Preston N E @ Elland Road tirs 28/8 2018, kl 20.45

Started by Promotion 2010, August 28, 2018, 07:12:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Andersen

Da ser det ut til at vi får sesongens første tap . Et helt annet lag med spillere på laget til fredag mot M. boro . Bielsa vet å fyre opp spillerene til neste kamp . Mot !

leedslife

Quote from: h.b on August 28, 2018, 22:38:13
Viser med all tydelighet at Leeds ikke er noe cuplag. Derfor må vi være blandt top 2 ved sesongslutt

Viser jo at ingen bryr seg om den cupen.
Alle lag spiller jo med andrelagsspillere og juniorspillere. Begynte med at de beste PL lagene valgte andre laget sitt. Nå velger til og med CC lag å spille med reserver og jr.

Se på resultatene i kampene

GeirO

MOT

DenHviteYeboah

GeirO

MOT

auren

Slutt. 0-2. Det første tapet måtte komme en dag. Og godt var det at det kom i en ubetydelig cup med B-laget  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Lufcdata

Leeds 0-2 Preston FT:

First defeat under Bielsa
Failed to score for the first time since April (0-1 v Villa)
Failed to reach the League Cup 3rd round for the first time since 2015
First League Cup defeat at Elland Road since 2012 (1-5 v Chelsea)

Poor tonight. On to Boro. #LUFC

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

leedslife

Nei, får håpe Izzy Brown inn ila torsdagen også at vi vinner 4-1 på fredagen. da kan man ta helg.

ziganda

auren

RoarG

Quote from: DenHviteYeboah on August 28, 2018, 22:43:31
Kan ikke akkurat si at jeg er beroliget av dette tapet....
Ingen blir vel beroliget av å tape.
Jeg gratulerer herved gamleklubben til Roofe med å slå ut Leeds-dødarne Newport borte. 3-0 til Oxford.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Norwich vinner 3-1 borte mot Cardiff.
Regner med det er en indikator på at de melder seg på blant topp 2 denne sesongen.

Eriksen55

Quote from: leedslife on August 28, 2018, 22:40:38
Quote from: h.b on August 28, 2018, 22:38:13
Viser med all tydelighet at Leeds ikke er noe cuplag. Derfor må vi være blandt top 2 ved sesongslutt

Viser jo at ingen bryr seg om den cupen.
Alle lag spiller jo med andrelagsspillere og juniorspillere. Begynte med at de beste PL lagene valgte andre laget sitt. Nå velger til og med CC lag å spille med reserver og jr.

Se på resultatene i kampene

De aller aller fleste lag er da ikke cup lag. Vært eneste år med få unntak viser at alle lag i CC ikke er cup lag. Da stiller alle i samme båt. Likevel må et lag vinne PO.

Det går ikke å sammenligne. Hadde dette vært PO hadde vi startet med minimum 8 andre spillere.

Jeg tror at de fleste som startet i dag holder mål når de får spille med de beste. Men alle samtidig, som i dag, er dem ikke gode nok enda. Hjelper ikke på å få mål i mot etter 2 min heller.

Back om track igjen fredag.

Promotion 2010

Phil Hay

A long way short of being good enough. Some intense time-wasting from Preston but they were very organised with 10 men and clinical with their chances. Deserved to go through. Bielsa's first defeat. #lufc

Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Ikke uventet, mest synd at så mange 1ste lagsspillere måtte gjennom dette!
Min første Leeds-kamp:

Eriksen55

Denne kampen overskygger de 6 første? Eller hva mener du?

h.b

Quote from: auren on August 28, 2018, 22:46:02

Jepp. Bielsa out eller noe slik?

auren

Ikke minst. Nei dette viser at de nest beste ikke er gode nok, og det er bekymringsfullt med tanke på en lang sesong, skader , samt suspensjoner. Vi har da ikke god nok spillere til å sette innpå, og tapene vil komme

Promotion 2010

Mighty Whites Pod

That was awful. If we're going to have an awful performance I am glad it was in the league cup, but that performance had no redeeming features.

Get it wide, cross poorly, repeat until game ends.

Not end of world to be out of the cup though. #lufc #MOT

Min første Leeds-kamp:

leedslife

Men grat!is til Preston.
1 mann mindre en hel omgang og stå såpass godt  er meget meget sterkt.
Gøy for de å se tilbake på når de ender på 8 plass i mai.

Bye

Trønder i Bergen!

leedslife

Quote from: h.b on August 28, 2018, 22:49:31

auren

Ikke minst. Nei dette viser at de nest beste ikke er gode nok, og det er bekymringsfullt med tanke på en lang sesong, skader , samt suspensjoner. Vi har da ikke god nok spillere til å sette innpå, og tapene vil komme

Nei en benk med bla Blackman, Jansson, Foreshaw, Shackleton, Harrison, Bamford og denne lånespilleren som kommer inn er ikke det helt store.

Reaney

Leeds. En av Englands dårligste cuplag. Ingen FA-Cup finale siden 1973. Og tenk på alle middelmådigheter som i det minste har spilt FA cup finaler siden det. For ikke snakke om hvor mange finaler enkelte lag har spilt siden det, og til og med vunnet. Et blaff av en Liga Cup finale i 1996 er det eneste vi har å slå i bordet med på 45 år, der vi regelrett ble avkledd og banka livskitten av (0-3). Og Play offs har vi aldri vunnet.

Eriksen55

auren

Det er forskjell på om 1-2 spillere må inn å dekke opp en skade kontra 8 spillere. Det skjer aldri.

Verken mer eller mindre bekymret etter denne kampen. Vinner skudda 23-10 etter en kjip start. Mål preger kamper.

Eneste bekymringen min er at Roberts og Harrison ikke holder nivået. Mener vi er tynt besatt på vingene. Dallas vistnok god i dag, men ikke overbevist av han som back cover. Utover det, ingen bekymringer  :)

GeirO

Quote from: leedslife on August 28, 2018, 22:54:12

auren

Nei en benk med bla Blackman, Jansson, Foreshaw, Shackleton, Harrison, Bamford og denne lånespilleren som kommer inn er ikke det helt store.
Siden disse taper mot Preston er det ikke helt det store nei, ser poenget til h.b
MOT

testo

Velger å se det positive med dette cup tapet.
Mindre kamper(nok kamper i CS)
Begrenser evnt skader som måtte komme unødig.
Muligheten til å konsentrere seg om opprykk som vi alle tjener mest på og ikke minst venta på i en mannsalder nå.

Cup er ikke det vi skal konse på nå når vi har riktig manager som endelig har funnet resepten på seiere igjen.
MOT

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Eriksen55

Quote from: Reaney on August 28, 2018, 22:56:04
Leeds. En av Englands dårligste cuplag. Ingen FA-Cup finale siden 1973. Og tenk på alle middelmådigheter som i det minste har spilt FA cup finaler siden det. For ikke snakke om hvor mange finaler enkelte lag har spilt siden det, og til og med vunnet. Et blaff av en Liga Cup finale i 1996 er det eneste vi har å slå i bordet med på 45 år, der vi regelrett ble avkledd og banka livskitten av (0-3). Og Play offs har vi aldri vunnet.

De fleste klubber har akkurat samme merritter i cupen! Absolutt ikke bra, men langt fra unik.

auren

Quote from: Reaney on August 28, 2018, 22:56:04

Sant. Vi holder med et skikkelig møkkalag. Enig i det...

auren

Asbjørn

Phil Hay
@PhilHayYEP
Bielsa's reaction to tonight's defeat: "Usually when we have three offesive actions we score one goal. Today we had 12 and we didn't score any. The proportions between offensive actions and efficiency was not good." #lufc

Bielsa: "We could have avoided the goals we conceded. We had a lot of possession and we played 11 v 10 for a long time but we didn't reflect this superiority with clear offensive actions (chances)." #lufc

Bielsa: "Usually when space is smaller, the good thing to do is play down the sides but we didn't connect crosses with a man in the box. Maybe we didn't play in the centre enough but it was a zone with many bodies." #lufc

Bielsa: "We played against an opponent with physical skills. Usually we have responses for the problems we faced but today we couldn't find any. The problems we had were not new. It took us too much time to play from the back."

Bielsa on the feeling of losing: "We have to do some individual analysis. We have to evaluate some young players. We had two games - when we were 11 v 11, it was hard for us to build from the back and create dangerous actions." #lufc

Bielsa on whether the players chosen tonight were ready: "I think they are ready to play. You can't analyse Pearce, Shaughnessy or Shackleton the way you evaluate Phillips, Saiz or Jansson. It's painful to be out of a competition. I would have liked to continue in this cup."
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Quote from: GeirO on August 28, 2018, 22:59:41
Quote from: leedslife on August 28, 2018, 22:54:12

auren

Siden disse taper mot Preston er det ikke helt det store nei, ser poenget til h.b

Hadde Ayling, Berardi, Cooper, Douglas, Klich, Saiz, Alioski, Pablo og Roofe blitt skadet samtidig hadde vi slitt ja. Men om 1 eller 2 av disse er skadet, så kan dem erstattes uten at det trenger å svekke laget vesentlig.

Preston er et CC lag. Vil ikke akkurat kalle det en cupbombe heller. Man kan  ikke lage noen konklusjon etter en kamp.

Dette er marginer. Hadde ikke dem fått straffe kunne vi vunnet. Hadde vi spilt ræva og vunnet, hadde spillerne vært gode nok da? Vinner 23-10 i skudd, og leste at vi hadde ballen klart mest. Det var nok ikke helt natta  :)

Buddy

Couldn't care less.
Leeds skal være for store til å bry seg om denne tullekøppen.