Skrevet av Emne: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV  (Lest 26005 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

berlin

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #210 på: Desember 29, 2018, 19:12:12 »
Uansett en helsvart dag. Hva med dette fokuset: Derby, Middlesbrough og Sheffield United tar inn 3 poeng på oss. 3 lag som ikke utenkelig vil havne over oss på tabellen. Maks play offs hvis eieren ikke foretar seg noe raskt.

Er faktisk redd for at vi kan havne midt på tabellen.
Idag kollapset vi totalt

 ;D

veteranen

  • Gjest
Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #211 på: Desember 29, 2018, 19:12:26 »
Det er sentralt det lyser behov for rotasjon. Klich ser helt ferdig ut.

Enig. Problemet er bare at brukbare avlastning-alternativer er bortimot totalt ikke-eksisterende.
Kieran Dowell på lån fra Everton, ville vært en perfekt konkurrent/avlaster for Klich.
 

Regner ikke med at det skjer, da klubben/Orta har vist seg å være fullstendig blottet for luktesans når det gjelder nese for gode låneavtaler.

Ser nå at Sheffield United gjorde en avtale med Everton i går (!) angående Kieran Dowell. Han er klar for Blades (lån) i neste uke. Det er garantert en veldig god deal for Sheffield U, som kan bli en farlig utfordrer mot slutten av sesongen.

Løpsterke, ballsikre og målfarlige Dowell, ville passet som hånd i hanske på vår midtbane, men vi var tydeligvis ikke interessert....

Innrømmer glatt at jeg har minimal tillit Victor Orta's vurderingsevne når det gjelder spillerrekrutteringer!
Spar øksen til hva som skjer i januar vettis

auren

Javel.. Hva synes du om låneavtalene vi har gjort denne sesongen da?

DenHviteYeboah

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #212 på: Desember 29, 2018, 19:12:34 »
Det er sentralt det lyser behov for rotasjon. Klich ser helt ferdig ut.

Enig. Problemet er bare at brukbare avlastning-alternativer er bortimot totalt ikke-eksisterende.
Kieran Dowell på lån fra Everton, ville vært en perfekt konkurrent/avlaster for Klich.
 

Regner ikke med at det skjer, da klubben/Orta har vist seg å være fullstendig blottet for luktesans når det gjelder nese for gode låneavtaler.

Ser nå at Sheffield United gjorde en avtale med Everton i går (!) angående Kieran Dowell. Han er klar for Blades (lån) i neste uke. Det er garantert en veldig god deal for Sheffield U, som kan bli en farlig utfordrer mot slutten av sesongen.

Løpsterke, ballsikre og målfarlige Dowell, ville passet som hånd i hanske på vår midtbane, men vi var tydeligvis ikke interessert....

Innrømmer glatt at jeg har minimal tillit Victor Orta's vurderingsevne når det gjelder spillerrekrutteringer!
Spar øksen til hva som skjer i januar vettis

auren
At dere gidder. Det kommer ingen klassespillere.  :(
Vi må stole på Bielsa og ungguttene, så får Orta hente noen spillere i spansk 2. divisjon...man kan jo treffe...

berlin

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #213 på: Desember 29, 2018, 19:15:37 »
Før eller siden måtte et tap komme, og vi kommer til å tape i 2019! Så lenge vi vinner 7 for hvert tap, rykker vi opp!

Idag blir vi først og frems straffet av for tynn stall og for mange kamper på kort tid.


Kamp om 3 dager mot et umotivert Forest om de ikke sparker manageren Karanka da!

Det er ikke helt "Heng ham ikke vent til jeg kommer (hvor man setter komma betyr død eller ikke død)

men jeg kunne ikke dy meg: Hva med å sette inn et komma etter Forest? Da blir kampen utsatt regner jeg med.  8)

RoarG

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #214 på: Desember 29, 2018, 19:25:06 »
Ræva. Kjipt. Fortjent. Forsterkninger nå. Kjøp Bowen. Og ny keeper.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lowfields

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #215 på: Desember 29, 2018, 19:25:42 »
Ikke noe  henge med hue for dette her. Vinst-rekka måtte ende en gang. Bare å tørke tårene og være klar til tirsdag. Mange,mange kamper igjen.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

berlin

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #216 på: Desember 29, 2018, 19:25:46 »
Det er sentralt det lyser behov for rotasjon. Klich ser helt ferdig ut.

Enig. Problemet er bare at brukbare avlastning-alternativer er bortimot totalt ikke-eksisterende.
Kieran Dowell på lån fra Everton, ville vært en perfekt konkurrent/avlaster for Klich.
 

Regner ikke med at det skjer, da klubben/Orta har vist seg å være fullstendig blottet for luktesans når det gjelder nese for gode låneavtaler.

Ser nå at Sheffield United gjorde en avtale med Everton i går (!) angående Kieran Dowell. Han er klar for Blades (lån) i neste uke. Det er garantert en veldig god deal for Sheffield U, som kan bli en farlig utfordrer mot slutten av sesongen.

Løpsterke, ballsikre og målfarlige Dowell, ville passet som hånd i hanske på vår midtbane, men vi var tydeligvis ikke interessert....

Innrømmer glatt at jeg har minimal tillit Victor Orta's vurderingsevne når det gjelder spillerrekrutteringer!
Spar øksen til hva som skjer i januar vettis

auren

Javel.. Hva synes du om låneavtalene vi har gjort denne sesongen da?

Du glemmer en ting: Bielsa's kommunikasjon med Orta 15.juni 2018 vs 29.desember 2018. Bielsa hadde vistnok sett
alle Leeds-kamper både to tre ganger før han takket ja til Leeds, men noe aner meg at han har noe å si i rekrutteringsspørsmålet for januar. Eller er jeg kanskje for håpefull?

Jeg tror ikke du kødder med Bielsa, selv om han har utgjort mirakler med dagens stall.

Du nevner jo at "vi ikke er på...." (ref Blades-Dowell). Mulig, men vi får vente å se. Finnes det penger, er et annet spørsmål,
for vi har en alle tiders sjanse nå, det er opplagt for enhver som føler Leeds og Championship.

berlin

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #217 på: Desember 29, 2018, 19:49:20 »
35.754 på ER i dag, d.v.s fullsatt og bra med bortesupportere.

veteranen

  • Gjest
Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #218 på: Desember 29, 2018, 19:54:59 »
Det er sentralt det lyser behov for rotasjon. Klich ser helt ferdig ut.

Enig. Problemet er bare at brukbare avlastning-alternativer er bortimot totalt ikke-eksisterende.
Kieran Dowell på lån fra Everton, ville vært en perfekt konkurrent/avlaster for Klich.
 

Regner ikke med at det skjer, da klubben/Orta har vist seg å være fullstendig blottet for luktesans når det gjelder nese for gode låneavtaler.

Ser nå at Sheffield United gjorde en avtale med Everton i går (!) angående Kieran Dowell. Han er klar for Blades (lån) i neste uke. Det er garantert en veldig god deal for Sheffield U, som kan bli en farlig utfordrer mot slutten av sesongen.

Løpsterke, ballsikre og målfarlige Dowell, ville passet som hånd i hanske på vår midtbane, men vi var tydeligvis ikke interessert....

Innrømmer glatt at jeg har minimal tillit Victor Orta's vurderingsevne når det gjelder spillerrekrutteringer!
Spar øksen til hva som skjer i januar vettis

auren

Javel.. Hva synes du om låneavtalene vi har gjort denne sesongen da?

Du glemmer en ting: Bielsa's kommunikasjon med Orta 15.juni 2018 vs 29.desember 2018. Bielsa hadde vistnok sett
alle Leeds-kamper både to tre ganger før han takket ja til Leeds, men noe aner meg at han har noe å si i rekrutteringsspørsmålet for januar. Eller er jeg kanskje for håpefull?

Jeg tror ikke du kødder med Bielsa, selv om han har utgjort mirakler med dagens stall.

Du nevner jo at "vi ikke er på...." (ref Blades-Dowell). Mulig, men vi får vente å se. Finnes det penger, er et annet spørsmål,
for vi har en alle tiders sjanse nå, det er opplagt for enhver som føler Leeds og Championship.

Jeg glemmer ingenting, inntil demensen tar meg...  ;)

Joda, Bielsa har selvsagt noe å si når det gjelder spillerrekrutteringer - i alle fall et slags siste ord. Men samtidig er det også klart at dette er et av Orta's hovedansvarsområder. Og jeg mener ærlig talt at jobben han har gjort på det området i Leeds (og tidligere i M'Boro) ikke er mye å skryte av.

Grunnen til at vi er mye bedre denne sesongen er Marcelo Bielsa, det har fint lite med spillerrekrutteringer å gjøre (med et lite unntak for Douglas, som vi alle visste var en klassespiller på dette nivået).

Nå kan vi jo selvsagt si at Bielsa er en slags rekruttering av Orta, men da kan vi også sende en takk Heckingbottom, som ifølge seg sjøl var den som satte Orta på tanken om Bielsa.

Det kan forhåpentligvis komme inn nødvendige forsterkninger i løpet av januar, men da setter jeg min personlige lit til at det er Bielsa som i klartekst forteller hvilke skap som skal hentes inn og hvor de skal stå.


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #219 på: Desember 29, 2018, 20:10:47 »
Da har jeg løpt av meg skuffelsen (tok meg 9km) ;) )

Takk til Derby. :)


Dessverre ingen trøst fra Bielsa, Cooper ikke kalr til neste kamp :(

Adam Pope
@apopey

Hull City manager Nigel Adkins: “I thought the lads were great... it emphasises the spirit. The counterattack was good & we defended very well.” #lufc

Adkins: “We knew we had to defend well. I told Marshall he would have to be the star man today. He’s made some saves but to be fair we defended really well.”

Adkins: “I’m pleased for the Hull supporters to come and win at Elland Road in what is a memorable victory.” #lufc

Cooper & Bamford will not be ready to face Forest. #lufc
Bielsa says 8 or 9 chances crested were not enough considering the amount of possession #lufc had. Says not quick enough passing from defence into attack & could have tried shooting more from what he described as mid distance.

Bielsa says both Harrison & Clarke “are doing good things” & feels he is getting the balance right between them.
Felt #lufc did a decent job of marking Bowen & Grosicki until the 2nd goal & was not criticism of his side for the 1st goal. Felt defensively #lufc did ok.

Bielsa’s overall view was the game was similar to others this season in that #lufc dominated. He reckons his side on average create three times more chances to score than their opponent. Refuted any suggestion that his players are struggling mentally or physically .

Bielsa says with the intensity of the Xmas period the game at Forest will be the hardest but expects to respond with a win. #lufc


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #220 på: Desember 29, 2018, 20:20:49 »
Det er sentralt det lyser behov for rotasjon. Klich ser helt ferdig ut.

Enig. Problemet er bare at brukbare avlastning-alternativer er bortimot totalt ikke-eksisterende.
Kieran Dowell på lån fra Everton, ville vært en perfekt konkurrent/avlaster for Klich.
 

Regner ikke med at det skjer, da klubben/Orta har vist seg å være fullstendig blottet for luktesans når det gjelder nese for gode låneavtaler.

Ser nå at Sheffield United gjorde en avtale med Everton i går (!) angående Kieran Dowell. Han er klar for Blades (lån) i neste uke. Det er garantert en veldig god deal for Sheffield U, som kan bli en farlig utfordrer mot slutten av sesongen.

Løpsterke, ballsikre og målfarlige Dowell, ville passet som hånd i hanske på vår midtbane, men vi var tydeligvis ikke interessert....

Innrømmer glatt at jeg har minimal tillit Victor Orta's vurderingsevne når det gjelder spillerrekrutteringer!
Spar øksen til hva som skjer i januar vettis

auren

Javel.. Hva synes du om låneavtalene vi har gjort denne sesongen da?

Du glemmer en ting: Bielsa's kommunikasjon med Orta 15.juni 2018 vs 29.desember 2018. Bielsa hadde vistnok sett
alle Leeds-kamper både to tre ganger før han takket ja til Leeds, men noe aner meg at han har noe å si i rekrutteringsspørsmålet for januar. Eller er jeg kanskje for håpefull?

Jeg tror ikke du kødder med Bielsa, selv om han har utgjort mirakler med dagens stall.

Du nevner jo at "vi ikke er på...." (ref Blades-Dowell). Mulig, men vi får vente å se. Finnes det penger, er et annet spørsmål,
for vi har en alle tiders sjanse nå, det er opplagt for enhver som føler Leeds og Championship.

Jeg glemmer ingenting, inntil demensen tar meg...  ;)

Joda, Bielsa har selvsagt noe å si når det gjelder spillerrekrutteringer - i alle fall et slags siste ord. Men samtidig er det også klart at dette er et av Orta's hovedansvarsområder. Og jeg mener ærlig talt at jobben han har gjort på det området i Leeds (og tidligere i M'Boro) ikke er mye å skryte av.

Grunnen til at vi er mye bedre denne sesongen er Marcelo Bielsa, det har fint lite med spillerrekrutteringer å gjøre (med et lite unntak for Douglas, som vi alle visste var en klassespiller på dette nivået).

Nå kan vi jo selvsagt si at Bielsa er en slags rekruttering av Orta, men da kan vi også sende en takk Heckingbottom, som ifølge seg sjøl var den som satte Orta på tanken om Bielsa.

Det kan forhåpentligvis komme inn nødvendige forsterkninger i løpet av januar, men da setter jeg min personlige lit til at det er Bielsa som i klartekst forteller hvilke skap som skal hentes inn og hvor de skal stå.

yup, tror vi er ganske så enige.

baste

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #221 på: Desember 29, 2018, 20:43:16 »
Skuffende resultat i dag, men vi var heldige med andre resultater.

Kalvin er skyld i første baklengs, og ett slikt drittmål vil alltid prege en kamp.

Vi får håpe og tru, at Bielsa´s Leeds kommer tilbake med seier i neste kamp. Trua på opprykk er ikke noe dårligere i dag, enn i går.


MOT

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #222 på: Desember 29, 2018, 20:46:09 »
Før eller siden måtte et tap komme, og vi kommer til å tape i 2019! Så lenge vi vinner 7 for hvert tap, rykker vi opp!

Idag blir vi først og frems straffet av for tynn stall og for mange kamper på kort tid.


Kamp om 3 dager mot et umotivert Forest om de ikke sparker manageren Karanka da!

Det er ikke helt "Heng ham ikke vent til jeg kommer (hvor man setter komma betyr død eller ikke død)

men jeg kunne ikke dy meg: Hva med å sette inn et komma etter Forest? Da blir kampen utsatt regner jeg med.  8)

 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #223 på: Desember 29, 2018, 21:13:26 »
Vi har flyt, og det synes ved dagens resultater.... fantastisk  ;)
MÃ… vi slå tilbake mot Forest, og befeste tronen ... ALLE lagene har hatt samme spillprogramm- og har tropper som ikke er bedre enn vår.

Når d er sagt, vi bør helt klart komplettere stallen der den er tynn.... og det VET Bielsa. ;D
Veldig spennende januarvindu, med ett noe mer vanlig program.

Cupen' bør vi gi beng i... vi vet alle hva som er viktig.
 

Reaney

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #224 på: Desember 29, 2018, 21:21:07 »
Bare å sende en takk til elektrikeren i Norwich for at vi fortsatt er 3 poeng foran :-)

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #225 på: Desember 29, 2018, 21:24:13 »
Bare å sende en takk til elektrikeren i Norwich for at vi fortsatt er 3 poeng foran :-)

Takker heller Derby County....  ;)
Super Leeds since 1968

ar9

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #226 på: Desember 29, 2018, 21:25:46 »
På tide vi får flyttet Philips fremover igjen.
Mener vi er dårligere både bakover og fremover når han spiller midtstopper.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #227 på: Desember 29, 2018, 21:32:56 »
På tide vi får flyttet Philips fremover igjen.
Mener vi er dårligere både bakover og fremover når han spiller midtstopper.

Så snart Cooper er klar...

Vi blir klart bedre når Phillips spiller foran forsvaret.
Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #228 på: Desember 29, 2018, 21:35:56 »
På tide vi får flyttet Philips fremover igjen.
Mener vi er dårligere både bakover og fremover når han spiller midtstopper.
Trenger en som rydder bedre unna både i luften og langs bakken sammen ned Pontus. Det skinner igjennom at Phillips er midtbanespiller når vi er under press.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

veteranen

  • Gjest
Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #229 på: Desember 29, 2018, 21:38:19 »
På tide vi får flyttet Philips fremover igjen.
Mener vi er dårligere både bakover og fremover når han spiller midtstopper.

Dette må vi nok dessverre vente med til Cooper er klar igjen, da Halme ikke er god nok til å spille i et tomanns-midtforsvar på dette nivået.
Alternativet blir i såfall å kjøre Ayling inn i midtforsvaret i tospann med Pontus, mens Shackleton tar høyrebackplassen.

Men jeg er uansett enig med deg i at Phillips er savnet som anker på midtbanen.

ar9

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #230 på: Desember 29, 2018, 22:00:07 »
På tide vi får flyttet Philips fremover igjen.
Mener vi er dårligere både bakover og fremover når han spiller midtstopper.

Dette må vi nok dessverre vente med til Cooper er klar igjen, da Halme ikke er god nok til å spille i et tomanns-midtforsvar på dette nivået.
Alternativet blir i såfall å kjøre Ayling inn i midtforsvaret i tospann med Pontus, mens Shackleton tar høyrebackplassen.

Men jeg er uansett enig med deg i at Phillips er savnet som anker på midtbanen.

Så lenge vi hadde Saiz i troppen var jeg enig at det var greit å bruke Phillips bak.
Men nå mangler det litt fremover.

Jeg har ‘skreket’ helt siden forrige januar transfer vindu at vi trenger en ny stopper i start 11’er klasse. Nå har riktignok Cooper hevet seg i mellomtiden. Og Berardi gjordt en bra jobb. Men stopperne utsettes for mange tøffe dueller og løp. Så skadene vil fortsette å komme.
Trolig også gule/røde kort/karantener.

Spesielt etter at Saiz er borte har vi ikke all verden å spille på fremover. Synes Forshaw er for treg m ballen. Vi trenger Philips.

Slik jeg så Philips live idag tenker jeg at vi kan være bedre tjent m Halme eller Ayling bak totalt sett.

Ihvertfall på hjemmebane mot lag vi ‘skal slå’.
Lag som parkerer bussen.

Så hopper Philips ett hakk frem på banen. Forshaw og ‘Click’ får sloss om den siste midtbaneplassen.

DenHviteYeboah

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #231 på: Desember 29, 2018, 22:02:09 »
På tide vi får flyttet Philips fremover igjen.
Mener vi er dårligere både bakover og fremover når han spiller midtstopper.

Dette må vi nok dessverre vente med til Cooper er klar igjen, da Halme ikke er god nok til å spille i et tomanns-midtforsvar på dette nivået.
Alternativet blir i såfall å kjøre Ayling inn i midtforsvaret i tospann med Pontus, mens Shackleton tar høyrebackplassen.

Men jeg er uansett enig med deg i at Phillips er savnet som anker på midtbanen.
Hva med Halme? Han virker da ganske trygg? Var på benken idag ;)

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #232 på: Desember 29, 2018, 22:13:17 »
Phillips er ok som midtstopper når han skal forsvare baller på "bakkenivå", men faller helt gjennom når han skal dekke opp en motstander på høye baller / cornere. Der er han dessverre for svak og kommer til kort nesten hver eneste gang.
Super Leeds since 1968

veteranen

  • Gjest
Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #233 på: Desember 29, 2018, 22:19:43 »
På tide vi får flyttet Philips fremover igjen.
Mener vi er dårligere både bakover og fremover når han spiller midtstopper.

Dette må vi nok dessverre vente med til Cooper er klar igjen, da Halme ikke er god nok til å spille i et tomanns-midtforsvar på dette nivået.
Alternativet blir i såfall å kjøre Ayling inn i midtforsvaret i tospann med Pontus, mens Shackleton tar høyrebackplassen.

Men jeg er uansett enig med deg i at Phillips er savnet som anker på midtbanen.
Hva med Halme? Han virker da ganske trygg? Var på benken idag ;)

Nei, Halme virker ikke ganske trygg. Han virker kanskje ganske treig, men det blir jo ikke helt det samme.

At Halme er på benken forteller ikke stort annet enn at vi har betydelige skadeproblemer i forsvaret.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #234 på: Desember 29, 2018, 23:03:27 »
"
At Halme er på benken forteller ikke stort annet enn at vi har betydelige skadeproblemer i forsvaret."

Det er vel helt riktig. Halme ville aldri spilt dersom Cooper og Berardi hadde vært skadefri.



Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #235 på: Desember 30, 2018, 00:15:37 »
Simon O’Rourke

What was with the huge delay between full time and the presser? Best part of 90 minutes.




Tenker spillerne en for en fikk en skikkelig gjennomgang av Bielsa!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #236 på: Desember 30, 2018, 00:15:42 »
Enig med Bielsa - fullt mulig å få noe mer ut av dagens sjanser...

https://twitter.com/adzng5/status/1079078518795968512
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #237 på: Desember 30, 2018, 00:17:10 »

Tenker spillerne en for en fikk en skikkelig gjennomgang av Bielsa!

DET tror jeg du har ganske så rett i!
Det har jo kommet frem at han har vært ganske hardhendt etter tidligere tap.
Ekstratrening er vel ikke akkurat det de trenger midt i juleprogrammet though…

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SOL

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #238 på: Desember 30, 2018, 09:28:45 »
Etter sju kampar med full pott kom tapet. Det må me tåle, men det var, etter mitt syn, ikkje fortent at Hull tok alle tre poenga. Me hadde sjansar nok til å avgjere i vår favør. Fleire av spelarane såg slitne ut, og særleg var Klich, Roofe, Douglas og Ayling litt tafatte i går. Mange hyller Forshaw, men han har i mange kampar hatt fleire farlege tversoverpasninger som har vore upresise og han har fleire gonger mista ballen i farlege situasjonar. Likevel er han ein viktig mann for oss.

Me må akseptere at me i blant taper ein kamp. No handlar det om å gjere det best mogleg i dei resterande kampane, så får me ta opptelling i mai. Optimismen blødmer framleis hjå meg. Det blir spennande å sjå om me kjem til å bruke pengar i januar. Samstundes kjem truleg Bamford, Cooper og Brown til å vera klare mot QPR i FA-cupen. Kanskje hentar me heim Coyle og Wilks også. Då kan viktige spelarar få kvile, og samle krefter til dei siste 20 kampane.

Me er Leeds og me som har vore med sidan tidleg 70-tal har opplevd mange nedturar, og nokre store høgdepunkt.
Berre tida vil vise om me vil klare å rykke opp til våren.
Bielsa kjenner motstandarane våre litt betre no etter å ha møtt dei ein gong. Motstandarane våre kjenner også litt meir til Bielsa-ball, og kan hende finn dei mottrekk til det. Det blir uansett spennande tider på nyåret, og eg er veldig klar for ein retur til PL.
 

Kato

Sv: Kamp: vs Hull City, @EllandRoad, lørdag 29/12, kl 16.00 LUTV
« Svar #239 på: Desember 30, 2018, 09:46:54 »
Etter sju kampar med full pott kom tapet. Det må me tåle, men det var, etter mitt syn, ikkje fortent at Hull tok alle tre poenga. Me hadde sjansar nok til å avgjere i vår favør. Fleire av spelarane såg slitne ut, og særleg var Klich, Roofe, Douglas og Ayling litt tafatte i går. Mange hyller Forshaw, men han har i mange kampar hatt fleire farlege tversoverpasninger som har vore upresise og han har fleire gonger mista ballen i farlege situasjonar. Likevel er han ein viktig mann for oss.

Me må akseptere at me i blant taper ein kamp. No handlar det om å gjere det best mogleg i dei resterande kampane, så får me ta opptelling i mai. Optimismen blødmer framleis hjå meg. Det blir spennande å sjå om me kjem til å bruke pengar i januar. Samstundes kjem truleg Bamford, Cooper og Brown til å vera klare mot QPR i FA-cupen. Kanskje hentar me heim Coyle og Wilks også. Då kan viktige spelarar få kvile, og samle krefter til dei siste 20 kampane.

Me er Leeds og me som har vore med sidan tidleg 70-tal har opplevd mange nedturar, og nokre store høgdepunkt.
Berre tida vil vise om me vil klare å rykke opp til våren.
Bielsa kjenner motstandarane våre litt betre no etter å ha møtt dei ein gong. Motstandarane våre kjenner også litt meir til Bielsa-ball, og kan hende finn dei mottrekk til det. Det blir uansett spennande tider på nyåret, og eg er veldig klar for ein retur til PL.

Når det gjelder Forshaw tror jeg vi med vår spillestil må leve med noen brudd bakover i banen. Forshaw er ikke veldig kreativ, men det er nesten bedre at han spiller med høyere risiko (og dermed litt lavere treffprosent), enn at han bare ligger å spiller i støtte. Bielsas spillestil er ambisiøs med ball, og da blir det noen ganger dårlig med tid og rom for spillerne (og dermed brudd).

Bortsett fra belastning og det siste lille krative offensivt, er det jo spesielt en ting å gjøre noe med fra i går (og de siste kampene). Som det er skrevet i en annen tråd har motstanderne scoret på 6 av de siste 7 on target. Det må lukes bort med en gang. Vi skapte vår egen undergang i går med to billige baklengs. Det blir trøbbel om lag scorer først mot oss, spesielt på Elland Road. Hull vil ikke være det eneste laget som parkerer bussen, og bare er interessert i å få tiden til å gå.